Παρασκευή 17 Ιουνίου 2011



Και οι δυο, ΥΠΟΔΙΚΟI;


==============================


Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ Κ. ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ
ΚΑΤΗΓΟΡΕΙ ΤΟΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟ ΙΕΡΩΝΥΜΟ.
ΣΥΝΑΜΑ ΤΟΝ ΚΑΛΥΠΤΕΙ!


Πολλὲς φορὲς πληροφορούμεθα ἀπὸ τὰ Μ.Μ.Ε. ὅτι ὑπάρχουν Ἐκκλησιαστικὰ σκάνδαλα οἰκονομικῆς φύσεως. Ἀρκετοί, τό ἀποδέχονται. Ἄλλοι ἴσως νὰ τὸ θεωροῦν ὑπερβολικὴ ἀντεκκλησιαστικὴ προπαγάνδα.
Δυστυχῶς, ὅμως, ἦλθε ἐπίσημο κείμενο, ἀπὸ ἕνα κατ’ ἐξοχὴν ὑπεύθυνο πρόσωπο νὰ ἐπιβεβαιώσει τήν τραγική πραγματικότητα.
Ὁ Μητροπολίτης Ἰωαννίνων κ. Θεόκλητος ὑπῆρξε ἐπὶ σειρὰν ἐτῶν Πρόεδρος τῆς Διοικούσης Ἐπιτροπῆς τῆς Ε.Κ.Υ.Ο. (Ἐκκλησιαστικῆς Κεντρικῆς Ὑπηρεσίας Οἰκονομικῶν), καὶ ἐπὶ Ἀρχιεπισκόπου Χριστοδούλου καὶ ἐπὶ Ἀρχιεπισκόπου Ἱερωνύμου Β΄. Ὑπῆρξε δηλαδὴ ἐπὶ μακρὸν ὁ λεγόμενος “Ὑπουργὸς τῶν Οἰκονομικών” τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος. Γνωρίζει τὰ ζητήματα πολὺ καλὰ καὶ μάλιστα ἐκ τῶν ἔσω. Καὶ ὅσα γράφει ἀσφαλῶς καί εἶναι πραγματικά, ἀναγνωρίζονται ὡς ἀληθῆ καὶ ἀξιόπιστα.

Λοιπόν, ὁ ἐν λόγῳ Μητροπολίτης, ὑπέβαλε τὴν παραίτησή του ἀπὸ τὴν θέση τοῦ Προέδρου τῆς Ε.Κ.Υ.Ο., μὲ τὴν ἐπιστολὴ τῆς 22ας Μαρτίου τοῦ 2011 (Μητρόπολις Ἰωαννίνων, Ἀρ. Πρωτ. 274, Διεκπ. 178).
Στὸ κείμενο αὐτό, κατ’ οὐσίαν, κατηγορεῖται ὁ Προκαθήμενος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος γιὰ ἀντικανονικές, ἄνομες καὶ παράνομες πράξεις.

(Δεῖτε τήν ἄμεση ἀναφορά τοῦ μητροπολίτη στό πρόσωπο τοῦ Ἀρχιεπισκόπου παρακάτω, στήν παράγραφο 2). Τὸ ἐρώτημα εἶναι, γιατί, ὁ παραιτηθείς Μητροπολίτης ἀπὸ τὴν Προεδρία τῆς Ε.Κ.Υ.Ο., δὲν καταγγέλλει μὲ μεγαλύτερη σαφήνεια τὶς παρανομίες στὴν Ἱεραρχία τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, στὴ Δικαιοσύνη τῆς χώρας καὶ πρὸς τὸν εὐσεβῆ λαό;;;
Προφανῶς, αὐτὸς πού καταγγέλλει βαρύτατες παρανομίες καὶ δὲν τὶς συγκεκριμενοποιεῖ, κατ’ οὐσίαν καλύπτει τοὺς ἐνόχους. Ἑπομένως, μήπως ἐπιχειρεῖ συγκάλυψη παρανομιῶν καὶ μήπως πρέπει νὰ ἀνακληθεῖ στὴν τάξη, γιὰ ἀπόκρυψη ἐγκληματιῶν;
Γιὰ νὰ τεκμηριώσουμε αὐτὴ τὴν πραγματικότητα σημειώνουμε μερικὰ στοιχεῖα τῆς ἐπιστολῆς-παραιτήσεως τοῦ Μητροπολίτου Ἰωαννίνων κ. Θεοκλήτου.
Ἀξιοσημείωτο εἶναι ὅτι, στὴν ἐπιστολὴ αὐτὴ διατυπώνονται δύο εἰδῶν κατηγορίες.


Α. Κατηγορίες πνευματικῆς ἀποτυχίας τοῦ Ἀρχιεπισκόπου κ. Ἱερωνύμου Β΄ καὶ τῶν Ἱεραρχῶν.


Εἶναι σημαντικὸ νὰ μελετήσουμε μερικὰ συγκεκριμένα στοιχεῖα τῆς ἐπιστολῆς παραιτήσεως τοῦ κ. Θεοκλήτου.

1. Ἐξωσυνοδικὴ ἀπόφασις και προεκλογική συμφωνία;;
“Μακαριώτατε, Παρῆλθον ἤδη τριάκοντα καὶ ἑπτὰ μῆνες ἀπὸ τῆς ἡμέρας κατὰ τὴν ὁποίαν ἡ Ὑμετέρα Μακαριότης τίμησε τὴν ἐλαχιστότητά μου, προσερχομένη ἐν Ἰωαννίνοις, ὅπως μὲ παρακαλέση καὶ ἀναθέση μοι τὰ καθήκοντα τοῦ Προέδρου εἰς τὴν Διοικοῦσαν Ἐπιτροπὴν τῆς Ε.Κ.Υ.Ο., ὡς ἐμπνέοντα Ὑμῶν τὴν Ἐμπιστοσύνην…”. (Σημ.: Οἱ λέξεις μέ τά χοντρά γράμματα ἔγιναν ὄχι ἀπό τόν συντάκτη τῆς ἐπιστολῆς, ἀλλά ἀπό ἡμᾶς).
Ἐδῶ τίθεται τὸ ἀμείλικτο ἐρώτημα: Ἔτσι μοιράζονται τὰ ἀξιώματα καὶ οἱ ὑψηλὲς ἁρμοδιότητες στὴν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος καὶ ὄχι μὲ Συνοδικὲς ἀποφάσεις; Εἶχε στὰ χέρια του γραπτή, ἢ ἔστω προφορική, Συνοδικὴ ἀπόφαση ὁ κ. Ἱερώνυμος, ὅταν ἔφθασε στὰ Ἰωάννινα γιὰ νὰ “παρακαλέσει” τὸν Μητροπολίτη κ. Θεόκλητο, νὰ ἀναλάβει τὰ καθήκοντα τοῦ προέδρου τῆς Ε.Κ.Υ.Ο.;

Ἐπιπροσθέτως, ἀπὸ πλευρᾶς Ἐκκλησιαστικῆς δεοντολογίας, ἁρμόζει ὁ ἴδιος ὁ Προκαθήμενος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, νὰ μεταβαίνει σὲ μία Μητρόπολη γιὰ νὰ “παρακαλέσει” ἕναν Ἀρχιερέα, ὥστε αὐτὸς νὰ ἀναλάβει μία ὑψηλὴ διακονία καὶ ἁρμοδιότητα; Κατ’ αὐτὸν τὸν τρόπο, δὲν ὑποβαθμίζεται τὸ ὑψηλό του Ἀρχιεπισκοπικὸ ἀξίωμα;
Μήπως ἐδῶ ὑπονοοῦνται προεκλογικὲς συμφωνίες καὶ συναλλαγὲς κάτω ἀπὸ τὸ τραπέζι;; Συμφωνίες ποὺ κινοῦνται ἔξω ἢ καὶ ἀντίθετα ἀπὸ τὸ Συνοδικό μας Σύστημα;;

2. Καταγγέλλεται ὅτι τὸ Σκάφος τῆς Ἐκκλησίας ἔχει πάρει λάθος κατεύθυνση, ἀλλὰ δὲν λαμβάνουν μέτρα ὁ ἄβουλος Ἀρχιεπίσκοπος καὶ οἱ Ἱεράρχες.
“…Ὅμως, ἡ ἐμπειρία τὴν ὁποίαν ἀπέκτησα κατὰ τὴν διατρέξασαν θητείαν μὲ ὡδήγησε εἰς τὴν σκληρᾶν διαπίστωσιν ὅτι δὲν ὑπάρχει ἡ ἀναγκαία βούλησις, καὶ εἰς Ὑμᾶς προσωπικῶς καὶ εἰς τὰ μέλη τῆς Σεπτῆς Ἱεραρχίας, διὰ τὴν ἐπιβαλλομένην, λόγω τῶν περιστάσεων καί, γενικῶς, τῆς σχηματισθείσης κοινῆς γνώμης ἔναντι τῆς ἀποστολῆς τῆς Ἐκκλησίας καὶ τοῦ ἔργου Αὐτῆς, ἀλλαγὴν κατευθύνσεως εἰς τὴν πλοήγησιν τῆς νηὸς τῆς Ἐκκλησίας…”.
Ἐδῶ, προφανῶς, κατηγορεῖται, ἐν πρώτοις ὁ προηγούμενος Ἀρχιεπίσκοπος κυρὸς Χριστόδουλος ὅτι ἐξέτρεψε τὸ πλοῖο τῆς Ἐκκλησίας ἀπὸ τὴν σωστή του πορεία, συνάμα ὅμως κατηγορεῖται, τόσο ὁ νῦν Προκαθήμενος, ὅσο καὶ τὰ μέλη τῆς Σεπτῆς Ἱεραρχίας, ὅτι δεικνύουν ἀβουλία, ὥστε νά ἐπιφέρουν τὴν “ἐπιβαλλομένην... ἀλλαγὴν κατευθύνσεως”!

3. Κατηγοροῦνται οἱ Ἱεράρχες γιὰ κοσμικὸ πνεῦμα καὶ γιὰ ἐξυπηρέτηση προσωπικῶν σκοπιμοτήτων. “…Ἡ ἐπικράτησις τοῦ κοσμικοῦ πνεύματος, πέραν πάσης ἐκκλησιολογικῆς οἰκονομίας, καὶ ἡ συμπεριφορὰ τῶν ἀδελφῶν Ἀρχιερέων ἐν τῇ ἐνασκήσει τῶν Συνοδικῶν των καθηκόντων, μὲ ὡδήγησαν εἰς τὸ συμπέρασμα ὅτι ἡ Ἐπισκοπικὴ αὐθεντία χρησιμοποιεῖται εὐκαίρως-ἀκαίρως καὶ ὅλως ἀντιεκκλησιολογικῶς διὰ τὴν ἐξυπηρέτησιν κοσμικῶν καὶ προσωπικῶν σκοπιμοτήτων…”.
Ἐν προκειμένῳ, κατηγοροῦνται οἱ ἀδελφοὶ Ἀρχιερεῖς ὅτι κινοῦνται ἀπὸ κοσμικὸ πνεῦμα, πέραν πάσης Ἐκκλησιολογικῆς οἰκονομίας (ἐπιεικείας, συγκαταβάσεως).
Βαρυτάτη κατηγορία, πού ἐπιτείνεται ἔτι περαιτέρω ἀπὸ τὴν προσθήκη ὅτι οἱ Ἐπίσκοποι κινοῦνται ἀντιεκκλησιολογικῶς, προκειμένου νὰ ἐξυπηρετήσουν κοσμικὲς καὶ προσωπικὲς σκοπιμότητες. Κατά τά ἄλλα, ὅταν κάποιοι ὁμιλοῦν περί πραγματικῶν σκανδάλων (ἠθικῶν, οἰκονομικῶν κ.τ.λ.), χαρακτηρίζονται ὡς συκοφάντες καί ἐχθροί τῆς Ἐκκλησίας!

4. Κατηγοροῦνται οἱ Ἱεράρχες ὅτι κατεβάζουν τὴν “οὐράνιο τάξη” τῆς Ἐκκλησίας εἰς τὴν “τάξη τοῦ κόσμου”. “…Ὅπως πολλάκις ἔχω δηλώσει ἐν τῇ Συνόδῳ τῆς Ἱεραρχίας, δὲν ἔχομεν ἀποφασίσει νὰ θεσπίσωμεν συμπεριφοράς καὶ κανόνας, δυνάμει τῶν ὁποίων θὰ ἠδυνάμεθα νὰ πείσωμεν τὸ πλήρωμα τῆς Ἐκκλησίας ὅτι ἐπιδιώκομεν τὴν ἄνοδον τοῦ κόσμου πρὸς τὴν οὐράνιον τάξιν. Τουναντίον, καταβιβάζομεν τὴν τάξιν τοῦ οὐρανοῦ καὶ τὴν ὑποδουλώνομεν εἰς τὴν τάξιν τοῦ κόσμου. …”
Ἐδῶ κατηγορεῖται ἡ τοπικὴ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος ὅτι καταβιβάζει στὴν “οὐράνιον τάξιν” καὶ τὴν ὑποδουλώνει στὴν “τάξιν τοῦ κόσμου”. Ὁ ἐν λόγῳ Ἱεράρχης, δηλαδή ὁμιλεῖ, γιὰ οὐσιαστικὴ ἐκτροπὴ τῆς Ἐκκλησίας ἀπὸ τὸ πνεῦμα μέσα στὸ ὁποῖο πρέπει νὰ κινεῖται. Ἐπί τό ἀληθέστερον, κατηγοροῦνται εὐθέως οἱ Ἱεράρχες, ὅτι ἄλλαξαν τήν πορεία τοῦ Σκάφους μετά τοῦ Πληρώματος τῆς Ἐκκλησίας ὁλοκληρωτικά! Ἀντί νά κινεῖται πρός τόν Οὐρανό, προσπαθεῖ νά κατεβάσει τόν Οὐρανό στή Γῆ καί νά μετατρέψει τήν Ἐκκλησία, σέ ἀνθρώπινο κατασκεύασμα!
Ἡ Ἐκκλησία ὅμως, εἶναι Βασιλεία τοῦ Θεοῦ καὶ ὄχι ἐνδοκοσμικὸ σχῆμα καὶ σύστημα τοῦ αἰῶνος τούτου τοῦ ἀπατεῶνος.

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ:

Οἱ πνευματικὲς κατηγορίες καὶ οἱ μομφές, πρωτίστως ἐναντίον τοῦ Ἀρχιεπισκόπου, ἀπὸ τὸν πρώην φίλο του καὶ συνεργάτη εἶναι βαρύτατες καὶ οὐσιαστικές. Βέβαια, κάποιος μπορεῖ νὰ ἰσχυρισθεῖ, ὅτι, εἶναι ὑπερβολὲς πού προέρχονται ἀπὸ τὶς προσωπικὲς πικρίες τοῦ Μητροπολίτου.
Ὅμως ὁ Ἐπίσκοπος ἢ δὲν ἐπιτρέπεται νὰ ἐκτοξεύει ἐλαφρᾷ τῇ καρδίᾳ τόσες καὶ τέτοιου εἴδους μομφὲς καὶ ἐὰν τὸ κάνει εἶναι ὑπόλογος γι’ αὐτό. Ἐάν τὰ λεγόμενα εἶναι πραγματικὰ ἀκριβῆ καὶ πέρα γιὰ πέρα ἀληθινά, τότε, προφανῶς καθίσταται ὑπόλογος ὁ Προκαθήμενος καὶ συνυπόλογοι οἱ Ἀρχιερεῖς, οἱ συγκροτοῦντες τὴν Ἱεραρχία τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος!

Δὲν εἶναι εὔκολο νὰ ἐπιλέξουμε τί ἐκ τῶν δύο συμβαίνει. Προφανῶς, ὁ Μητροπολίτης Ἰωαννίνων ὀφείλει νὰ μὴ σιωπᾷ, ἀλλὰ, ἐπί πλέον, καί νὰ προβεῖ στὴν τεκμηρίωση τῶν καταγγελλομένων. Νὰ γίνει πιὸ σαφὴς καὶ μὲ συγκεκριμένα στοιχεῖα νὰ θεμελιώσει τὶς βαρύτατες μομφὲς ἐναντίον τῶν ἀδελφῶν του Ἐπισκόπων. Αὐτό μοιάζει σάν νά σημαίνει μέν πνευματικὸ συναγερμὸ πρός τὸ λαό, ἀλλὰ δὲν τὸν ἐνημερώνει ποῦ βρίσκονται οἱ ἑστίες τῆς φωτιᾶς, τῆς ἐπικειμένης ἢ ὑφισταμένης καταστροφῆς!


Β. Κατηγορίες περί τοῦ ὅτι, σὲ κάποιους τομεῖς γίνονται κατά συρροήν καί συστηματικῶς ἄνομες καὶ παράνομες πράξεις!


1. Δὲν ἐπιθυμεῖ νὰ ἀναφερθεῖ ἐκτενῶς, ἀλλὰ καταγγέλλει τὴν ἐκκαθάριση τῆς Μ.Κ.Ο. «Ἀγάπη», (τῆς πρώην “Ἀλληλεγγύης”).
“…Χαρακτηριστικὸν παράδειγμα, εἰς τὸ ὁποῖον δὲν θὰ ἀναφερθῶ ἐκτενῶς, ἀποτελεῖ ἡ ἐκκαθάρισις τῆς Μ.Κ.Ο. «ΑΓΑΠΗ», διὰ τὴν ὁποίαν, ἐνῷ ἡ Ἐκκλησία, διὰ τὴν ἐξυπηρέτησιν ποιμαντικῶν της σκοπῶν, ἐχρησιμοποίησε κοσμικὴν δομήν, κατὰ τὴν σύστασίν της, εἰς τὴν ἐκκαθάρισιν δὲν ἠκολούθησε τὴν κειμένην νομοθεσίαν, ἥτις διεῖπε τὴν εἰρημένην ὀργάνωσιν, ἀλλά τὴν Ἐπισκοπικὴν αὐθεντίαν, ἥτις καὶ παρέδωσε τὴν ἐνεργούμενην ἐκκαθάρισιν εἰς τὰ συμφέροντα τῆς μιᾶς πλευρᾶς καὶ μάλιστα οὐχὶ τῆς ἀναλαμβανούσης τὰς ὑποχρεώσεις τῆς ἐκκαθαριζομένης Ἑταιρείας…”
Εὐθέως ἐδῶ κατηγορεῖται ὁ Ἀρχιεπίσκοπος ὅτι στὴν Ἐκκλησιαστικὴ ὀργάνωση “ΑΓΑΠΗ” (Μ.Κ.Ο.), ἐνῶ χρησιμοποίησε “κοσμικὴν δομήν”, δηλαδή ἐβάδισε σύμφωνα μέ τούς Νόμους, κατὰ τὴν ἐκκαθάριση δὲν ἀκολούθησε τὴν “κειμένη νομοθεσία”, ἀλλὰ τὴν “Ἐπισκοπικὴ αὐθεντία”. Δηλαδή, ἐννοεῖ πῶς, παρανόμησε ὁ Ἀρχιεπίσκοπος, ἐν ὀνόματι τοῦ Ἀρχιερατικοῦ ἀξιώματος!!!
Ἐπὶ πλέον, κατηγορεῖται ὁ Ἀρχιεπίσκοπος ὅτι παρέδωσε τὴν ἐκκαθάριση τῆς ὀργανώσεως αὐτῆς “στὰ συμφέροντα τῆς μιᾶς πλευρᾶς”. Δηλαδὴ ἐζημίωσε τὴν Ἐκκλησία. Ὀφείλει νά μᾶς ἀναφέρει ὁ Σεβασμιώτατος, πόσο μεγάλο εἶναι αὐτὸ τὸ ποσὸ τῆς ζημίας!!!
Δημοσιεύματα τοῦ “Τύπου” θέλουν αὐτὴ τὴ ζημία νὰ ἀνέρχεται σὲ πάρα πολλὰ ἑκατομμύρια εὐρώ.

Προφανῶς, μὲ τὰ ἀνωτέρω γραφόμενα, ὁ Μητροπολίτης Ἰωαννίνων ἐπιβεβαιώνει τὰ δημοσιεύματα, ὅσον ἀφορᾶ τὴν ὕπαρξη ζημίας εἰς βάρος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος. Καὶ βέβαια ἐὰν αὐτὴ ἡ ζημία εἶναι πάνω ἀπὸ τὸ ποσὸ τῶν 150.000 εὐρώ, τότε ἡ πρᾶξις εἶναι κακουργηματική καί ἐπάγεται βαρύτατες ποινὲς πολυετοῦς καθείρξεως πού μπορεῖ νὰ φθάσει ἕως καὶ τά ἰσόβια δεσμὰ, γιὰ συνειδητὴ ζημία ἑνός Ν.Π.Δ.Δ., ὅπως εἶναι ἡ Ἐκκλησία.
Δηλαδή, κατ’ οὐσίαν ὁ ἐν λόγῳ Ἐπίσκοπος, σὲ συνδυασμὸ μὲ τὰ δημοσιεύματα, κατηγορεῖ τὸν Προκαθήμενο γιὰ κακουργηματικὲς πράξεις;;; Ἐρωτᾶμε καλοπίστως καὶ ζητᾶμε ἀπαντήσεις. Δὲν δικαιοῦται ὁ κατήγορος νὰ σιωπᾷ, διότι αὐτὸ ἀποτελεῖ φοβικὴ συνενοχὴ καὶ ἀπόκρυψη ἐγκληματιῶν καὶ ἐγκληματικῶν πράξεων. Ἐπί πλέον, κατά τούς Ἱ. Κανόνες, ἐάν συκοφαντεῖ καί κατηγορεῖ ψευδῶς, πρέπει νά τοῦ ἐπιβληθεῖ ἡ ποινή πού θά ἐπεβάλετο στόν κατηγορούμενο, ἐάν ἦτο ἔνοχος!!! (Κανών Στ΄, Β΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου).

2. Ἀναφέρεται μία παράνομος ἀλληλογραφία:
Ὁ Πρόεδρος τῆς Ε.Κ.Υ.Ο. λαμβάνει τὸ ὑπ. ἀριθ. 419/644/ μὲ ἡμερομηνία 22-02-2011, ἔγγραφο τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου, ὅπου ὑπάρχουν τὰ στοιχεῖα στὰ ὁποῖα στηρίχθηκε ἡ ἀπόφαση τῆς Δ.Ι.Σ. τῆς 12ης Ἰανουαρίου 2011. Τὰ στοιχεῖα αὐτῆς τῆς ἀποφάσεως εἶναι δύο ἔγγραφα.
Πρῶτον, τὸ ἔγγραφο τοῦ Μητροπολίτου Ἠλείας ἀπὸ 3ης Ἰανουαρίου 2011. Αὐτὸ δὲν θέλει νὰ τὸ σχολιάσει ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ἰωαννίνων. Γιατί; Εἶναι ἐπικίνδυνο, ἢ ἐμπεριέχει μήπως ἄλλα ὕποπτα στοιχεῖα;
Δεύτερον, ἡ εἰσήγηση τοῦ Ἀρχιεπισκόπου πρὸς τὴν Ἱερὰ Σύνοδο μὲ ἡμερομηνία 3η Φεβρουαρίου 2011. Πῶς ἡ εἰσήγηση τῆς 3ης Φεβρουαρίου 2011 συζητήθηκε στή ΔΙΣ τῆς 12ης-1-2011 καί ἐλήφθη σχετική ἀπόφαση; Προφανῶς ἐδῶ ἔχουμε ἕνα ἔγγραφο ποῦ συνετάχθη μετὰ τὴν ἀπόφαση τῆς 12ης Ἰανουαρίου 2011.
Ἑπομένως ὁ Σεβασμιώτατος θέτει θέμα πλαστογραφημένης ἀποφάσεως.
“…Ὄντως ἀναρωτῶμαι· πὼς ἐξεδόθη ἡ ἀπόφασις, γενομένη μάλιστα ἐκτελεστὴ ἀπὸ 14ης Ἰανουαρίου 2011, πρό, δηλαδή, τῆς πρὸς τὴν Ἱερὰν Σύνοδον εἰσηγήσεως τῆς Ὑμετέρας Μακαριότητος, ἤτις σημειωθήτω ἀποστέλλεται πρὸς τὴν Διοικοῦσαν Ἐπιτροπὴν τῆς Ε.Κ.Υ.Ο. καὶ τὸν Πρόεδρον αὐτῆς ὡς αἰτιολογικόν τῆς ληφθείσης τὴν 12ην Ἰανουαρίου 2011 ἀποφάσεως; …”

Προφανῶς ἡ προσκομισθεῖσα εἰσήγηση ἔγινε 22 ὁλόκληρες μέρες μετὰ ἀπὸ τὴν Συνοδικὴ ἀπόφαση τὴν ὁποία ὑποτίθεται ὅτι στηρίζει. Κατὰ συνέπειαν, ἐὰν ἔτσι ἔχουν τὰ πράγματα, ἐδῶ πρόκειται γιὰ παρανομία, γιὰ προχρονολόγηση-μεταχρονολόγηση ἐγγράφων, ἢ καὶ γιὰ πλαστὲς ἀποφάσεις.
Μήπως ὅλες αὐτὲς οἱ παράνομες πράξεις δὲν ὁδηγοῦν σὲ βαρύτατες ποινικὲς εὐθύνες;
Καὶ ὑποχρεοῦται ὁ Σεβασμιώτατος Ἰωαννίνων νά πεῖ ποιό ἀκριβῶς εἶναι τὸ περιεχόμενο αὐτῆς τῆς ἀποφάσεως, πού ὡδήγησε τὸν μὲν Ἀρχιεπίσκοπο προδήλως νὰ παρανομήσει μὲ διάφορα ἔγγραφα καὶ τὸν Ἰωαννίνων νὰ ἀντιδράσει σ’ αὐτὲς τὶς μεθοδεῖες. Ποιό εἶναι τό περιεχόμενο τῆς “ἐκκαθαρίσεως” στήν ὁποία ἀναφέρεται;
3. Στὴν ἐπιστολὴ τοῦ Μητροπολίτου Ἰωαννίνων προστίθεται καὶ ζήτημα ἄλλων ὑπόπτων πράξεων: “…Μάλιστα δέ, πρὸ αὐτοῦ τοῦ ἐγγράφου καὶ ἐξ ἄλλης ἀφορμῆς, ἀποστέλλεται ἐντολὴ τῆς Συνόδου πρὸς τὴν Ε.Κ.Υ.Ο. «ἵνα ἐφ' ἑξῆς μὴ τεχνολογῶνται, μηδὲ ἐπιστρέφωνται ὑπὸ τῆς καθ' ἡμᾶς Ὑπηρεσίας αἱ Ἀποφάσεις τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου»…”.
Τί ἐννοεῖ ἐδῶ τὸ κείμενο νὰ “μὴ τεχνολογῶνται” οἱ ἀποφάσεις τῆς Δ.Ι.Σ.; Γιὰ ποιὸ λόγο ὑφίσταντο τεχνικὴ ἐπεξεργασία ἀπὸ τὸν Μητροπολίτη; Μήπως εἶχαν λάθη ἢ μήπως περιεῖχαν ἄλλα ἀξιόμεμπτα στοιχεῖα;;Καὶ τὸ κείμενο τῆς ἐπιστολῆς προσθέτει καὶ κάτι ἀκόμη πιὸ φοβερό, λέγοντας “μηδὲ ἐπιστρέφωνται”. Τόσο ἀπαράδεκτες ἦσαν οἱ συγκεκριμένες ἀποφάσεις, ὥστε ὑπεχρεώθη ὁ Μητροπολίτης Ἰωαννίνων νά τίς ἐπιστρέψει;;

Ποία εἶναι λοιπὸν ἡ ἀλήθεια; Προφανῶς συμβαίνει ἕνα ἀπὸ τὰ κάτωθι σενάρια:
Πρῶτο ἐνδεχόμενο εἶναι, οἱ ἀποφάσεις νὰ ἦσαν μὲν σωστές, ἀλλὰ ὁ Μητροπολίτης τὶς διόρθωνε καὶ τὶς ἐπέστρεφε στὴν προϊσταμένη ἀρχή, ἐπειδὴ ἁπλῶς δὲν τοῦ ἄρεσαν ἢ δὲν συμφωνούσε στὴν οὐσία αὐτῶν!!! Ἐν προκειμένῳ, αὐτὸ δὲν σημαίνει πώς αὐτὸς ἤθελε νὰ εἶναι πάνω ἀπὸ τὴν Ἱερὰ Σύνοδο καὶ νὰ ἀποφασίζει μόνος, χωρὶς τὶς διαδικασίες τοῦ Συνοδικοῦ συστήματος;;; Ἄρα, ἐάν αὐτό ἰσχύει, θέτει τόν ἑαυτό του στή θέση τοῦ ὑπολόγου καί κατηγορουμένου!

Δεύτερο ἐνδεχόμενο εἶναι, ἡ Δ.Ι.Σ. νὰ ἔπαιρνε πράγματι πολὺ κακὲς ἀποφάσεις καὶ νὰ τὶς ἔστελνε πρὸς ἐκτέλεση πρὸς τὴν Οἰκονομικὴ ὑπηρεσία!!! Καὶ τότε ὁ Μητροπολίτης ὀρθά ἀντιδροῦσε, διορθώνοντας τὶς ἀποφάσεις καὶ ἐπιστρέφοντας αὐτές πρὸς τὴν Δ.Ι.Σ..
Ἐὰν ὅμως ἔτσι ἔχει τὸ πράγμα, δὲν εὐθύνεται ὁ Μητροπολίτης Ἰωαννίνων, διότι δὲν δημοσιοποιεῖ ὅλες αὐτὲς τὶς παρανομίες ἢ τίς ἀνομίες πού ἔφθαναν στὰ χέρια του;;;

Τρίτο ἐνδεχόμενο εἶναι, νὰ συνέβαιναν πολλὰ ἀπαράδεκτα πράγματα στὴν οἰκονομικὴ διαδικασία καὶ γι’ αὐτὸ τὸ λόγο δὲν μποροῦσαν νὰ συμφωνήσουν ὁ Προκαθήμενος καὶ ὁ Πρόεδρος τῆς Ε.Κ.Υ.Ο..

Τέταρτον ἐνδεχόμενο εἶναι, γιὰ κάποιους σοβαροὺς λόγους νὰ διαταράχθηκαν καί νά κατέστησαν ἄσχημες οἱ σχέσεις τοῦ Προκαθημένου καὶ τοῦ Προέδρου τῆς Ε.Κ.Υ.Ο., τοῦ Μητροπολίτου Ἰωαννίνων. Ἔτσι κάποιες ἀποφάσεις ἔφευγαν ἀπὸ τὸν δεύτερο ὄροφο τῶν Συνοδικῶν Γραφείων πήγαιναν στὸν τέταρτο ὄροφο τῶν Οἰκονομικῶν ὑπηρεσιῶν καὶ ἐπεστρέφοντο πάλι πίσω, ὡς… περίπου ἀπαράδεκτες. Δηλαδὴ, τὸ χάσμα μεταξὺ “δευτέρου” καὶ “τετάρτου” ὀρόφου ἦτο ἀγεφύρωτο, ὥστε χρειαζόταν νὰ πηγαινοέρχεται μία παράξενη ἀλληλογραφία!!! Ἐπί πλέον, τίθεται τό ἑξῆς ἐρώτημα: Ἐὰν ἡ Δ.Ι.Σ. ἔστελνε ἕνα ἔγγραφο πρὸς τόν Πρόεδρο τῆς Ε.Κ.Υ.Ο., λέγοντας ὅτι, “ἡ Ὑπηρεσία ὑμῶν τυγχάνει παρ’ ἡμῖν ὑπηρεσία”, θὰ εἶχε δίκαιο ἤ ἄδικο;;;


Γ. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ


Ἂς συνοψίσουμε ὅμως τὰ τεθέντα ζητήματα.
Ἡ ἐπιστολὴ τοῦ Προέδρου τῆς Ε.Κ.Υ.Ο., τοῦ Μητροπολίτου Ἰωαννίνων, θέτει τόσο τὸν ἑαυτὸ του ὑπὸ κατηγορία καί ἑπομένως ὀφείλει νά ἀπολογηθεῖ, ὅσο καὶ τὸν Προκαθήμενο τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος. Καὶ νὰ γιὰ ποιὸ λόγο:
Ἐὰν ὁ κ. Ἱερώνυμος ἔκανε αὐτὰ πού διαλαμβάνονται στὴν ἐπιστολή, τότε πρέπει νὰ ὑποστεῖ τὶς ποινικὲς καὶ τίς ἐκκλησιαστικὲς συνέπειες.
Ἀλλά, καὶ ὁ Μητροπολίτης, ἐὰν συνεργάσθηκε σ’ αὐτὲς τὶς πράξεις μέχρι τὴν παραίτησή του, τότε εἶναι καὶ αὐτὸς ὑπόλογος καὶ συνυπεύθυνος. Ἐὰν, παρά ταῦτα, ἰσχυρισθεῖ ὅτι, δὲν ἀντελήφθη ἐγκαίρως τὰ τεκταινόμενα τότε, γιατί τώρα πού τὰ ἐπληροφορήθη δὲν τὰ καταγγέλλει; Γιατί δὲν παραπέμπει τὰ ἐμπλεκόμενα πρόσωπα, ὅσο ψηλὰ καὶ νὰ εὑρίσκονται, δεόντως στὴν Ἐκκλησιαστικὴ δικαστικὴ διαδικασία, καὶ ἀσφαλῶς, στὴν Ποινικὴ καὶ στὴν Ἀστικὴ Δικαιοσύνη τῆς Χώρας;

Οὐδεὶς ρασοφόρος, ἤ ἄλλος ἀξιωματοῦχος εἶναι ὑπεράνω τῶν Νόμων τῆς Πολιτείας καὶ φυσικὰ ὑπεράνω τῶν Ἱερῶν Κανόνων τῆς Ἐκκλησίας, ὅποια θέση καὶ ἐὰν κατέχει στὸ πνευματικὸ καὶ στὸ διοικητικὸ μηχανισμό. Κανεὶς Ἱεράρχης δὲν εἶναι ἰσόβιος, ἐὰν ὑποπέσει σὲ βαριὰ οἰκονομικά ἐγκλήματα καί ἄλλες παρανομίες!!! Ἀπό τή στιγμή μάλιστα, πού προσκομίζονται τά ἀμάχητα τεκμήρια, εἶναι τόσο καθαιρετέος, ὅσο καί προφυλακιστέος!!!
Τό παράδειγμα τοῦ μοναχοῦ Παντελεήμονα Μπεζενίτη, βεβαιώνει “τοῦ λόγου τό ἀληθές”!!!
Μήπως, ὅμως, γιά ὅσα ἀνωτέρω ἀναφέρονται (καί ποιός ξέρει γιά πόσα ἄλλα!), ὁ σημερινός Προκαθήμενος καί ἡ συντριπτική πλειοψηφία τῶν Ἱεραρχῶν, ἔκαναν τά πάντα καί γιά νά προλάβουν τίς ἀποφάσεις τῶν Ποινικῶν δικαστηρίων, εἰς βάρος τοῦ κ. Μπεζενίτη, καί στή συνέχεια, γιά νά τόν “βγάλουν λάδι” καί νά τόν ἀποκαταστήσουν;;;
Δυστυχῶς, τὰ τελευταία χρόνια μέσα στὴν Ἐκκλησιαστικὴ Διοίκησι μερικοὶ κρατοῦν ἀμφίσημη στάση. Κινοῦνται σέ διπλό ταμπλό. Μιλᾶνε γιά τήν ἀλήθεια, ἀλλά δέν τήν ὑπερασπίζονται στήν πράξη. Ἑπομένως, δὲν τοὺς ἐνδιαφέρει πραγματικὰ ἡ ἀλήθεια. Εὐτυχῶς ὅμως ὁ Θεός φροντίζει, ὥστε ἡ ἀλήθεια ἀπὸ μόνη της νά φωνάζει. Ἡ ἀλήθεια ἀπὸ μόνη της νά ἀποκαλύπτεται καί νά λάμπει.

Καί ἐν προκειμένω, μέ τήν συγκεκριμένη ἐπιστολή τοῦ Ἰωαννίνων, τήν ἀλήθεια τήν βλέπουμε καθαρά, παρὰ τὸ γεγονὸς ὅτι κάποιοι προσπαθοῦν νὰ μᾶς “στραβώσουν” καί νά μήν ἐννοοῦμε τά πασιφανέστατα!!! Ἐν πάσει περιπτώσει, ὁ Μακαριώτατος καί ὁ Σεβασμιώτατος, ἄς κατανείμουν μεταξύ τους τά βάρη τά ὁποῖα προσπαθεῖ νά διαμοιράσει ἤ νά διαγράψει ἡ ἐπιστολή!!!

Ἐν κατακλείδι σημειώνουμε πώς, δημοσιοποιοῦμε τὶς σκέψεις μας μέ ἀληθινό φόβο Θεοῦ, ἐπειδή λαμβάνουμε ὑπ’ ὄψιν τὸ “Μεγάλο Πλάνο”, τῆς γνήσιας Ἐκκλησίας, καὶ ὄχι τὸ “Ὅποιο Καφενεῖο” τῆς μικρονοϊκότητος καὶ τῆς σκοπιμότητος...!

Σ.Κ.Χ.

Απο το περιοδικο ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΙ 15ης Ιουλιου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου