Γιατί;
Τώρα είναι ενωμένοι;
του αρχιμ. Δανιήλ Αεράκη
Μιλάνε κατά καιρούς για το χωρισμό Κράτους – Εκκλησίας.
Ο λόγος βέβαια για το Ελληνικό Κράτος.
Η Εκκλησία δεν ταυτίζεται με το Κράτος, με την οποιαδήποτε πολιτική ή κοσμική εξουσία.
Πολύ περισσότερο δεν στηρίζεται στα δεκανίκια του Κράτους.
• Η Εκκλησία είναι το κράτος του Θεού.
Είναι το κράτος που ο κραταιός Θεός «εποίησεν εν βραχίονι αυτού» (Λουκ. α΄21).
Το μοναδικό εξωτερικό όπλο του Κράτους της Εκκλησίας είναι ο λόγος.
Με αυτό κυριάρχησε πνευματικά στην οικουμένη. «Κατά κράτος του Κυρίου ο λόγος ηύξανε και ίσχυεν» (Πράξ. ιθ’ 20).
• Η Εκκλησία αποδίδει τιμή και κράτος αιώνιο στον Ιησού Χριστό, «τον Βασιλέα των όλων» (Α΄Τιμ.στ΄16. Αποκ.α΄6).
Όσοι ταυτίζουν την Εκκλησία με το Ελληνικό Κράτος, αυτοί αισθάνονται ως θρησκευτικοί υπάλληλοι!
Και λησμονούν, ότι και οι πολίτες αυτού του Κράτους είναι υπό το κράτος της Εκκλησίας. Ανήκουν στην πνευματική δικαιοδοσία της Εκκλησίας.
Είναι μέλη της Εκκλησίας.
Είναι «υπό του κράτους του Κυρίου φυλασσόμενοι».
• Το Ελληνικό Κράτος, ως συγκεκριμένη δομή και διοίκησις, θέλει την Εκκλησία;
Αισθάνεται την Εκκλησία ως την καρδιά της υπάρξεώς του;
Εάν ναι, είναι συνοδοιπόρος της Εκκλησίας, ή μάλλον πορεύεται εμπνεόμενο από το Ευαγγέλιο της Εκκλησίας.
Και τότε δεν τίθεται θέμα χωρισμού, όπως δεν τίθεται θέμα αποσπάσεως της καρδιάς από το σώμα.
• Αν όμως το Ελληνικό Κράτος έχη το αθεϊστικό σύνδρομο και φοβάται, μήπως η σχέσις του με την Εκκλησία χαρακτηρισθή «χομεϊνισμός», τότε προς τί η εμμονή προσδέσεως της Εκκλησίας στο άρμα του Κράτους;
• Η Εκκλησία τι το θέλει το Κράτος;
Για τη μισθοδοσία των λειτουργών της;
Για την απόδοσι τιμών σε επισκόπους και αρχιεπισκόπους;
Αλλ΄εν τοιαύτη περιπτώσει, τι είναι οι μικρές (υλικές) προσφορές του Κράτους μπροστά στην καταστροφική μανία του Κράτους εναντίον των ιερών της Εκκλησίας;
Μας γκρέμισαν την ηθική με την αποποινικοποίησι της μοιχείας.
Μας σκοτώνουν τα παιδιά μας, με τη νομιμοποίησι των εκτρώσεων.
Μας διέλυσαν την οικογένεια, με τα κάθε είδους αντιευαγγελικά διαζύγια.
Μας σέρβιραν την ομοφυλοφιλία ως τρόπο ζωής και «συμβίωσης».
Μας κατάργησαν ουσιαστικά την Κυριακή ως ημέρα του Κυρίου.
Κι’ εμείς κάνουμε «αμάν», μήπως φύγουμε από την αγκαλιά τους!
Για τα παιδιά μας δέν αγωνιζόμαστε.
Για τα λεφτά μας το παν!
Είναι ή δεν είναι επικράτησις του τρίτου πειρασμού;
«Ταύτα πάντα σοι δώσω, εάν πεσών προσκυνήσης με» (Ματθ.δ’9).
• Το κράτος τι την θέλει την Εκκλησία;
Για δεξαμενή ψήφων;
Η λύσις του θέματος θα ήταν, ένα Κράτος που αισθάνεται, ότι εθνικώς δεν μπορεί να υπάρχη χωρίς την Εκκλησία.
Ένα Κράτος, που δέχεται, ότι οι αξίες του Ευαγγελίου αποτελούν τη μόνη δύναμι προς ανάκαμψι και πρόοδό του,
• Ένα τέτοιο Κράτος θα συμβάλη στη διοικητική ενότητα της Εκκλησίας, στην ποιμαντική διακονία των κληρικών και στην πνευματική αγωγή των παιδιών με τη σωστή λειτουργία του Θρησκευτικού μαθήματος.
Πάντως η Εκκλησία και χωρίς το Κράτος θα ζήση.Το Κράτος χωρίς την Εκκλησία δεν θα ζήση.
Το Ελληνικό, εννοείται, Κράτος.
Η πολιτική εξουσία, που την όρισε ο Θεός είναι «έννομη επιστασία» και απαραίτητη, για να περιορίζει το κακό και να βοηθάει στο καλό. Ο χριστιανός πρέπει να υπακούει στην πολιτική εξουσία, εφ’ όσον δεν είναι αντίθετη στο νόμο του Θεού, άλλως αντιδρά μέχρι θανάτου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤον κακό άρχοντα δεν τον επιλέγει ο Θεός, αλλά τον ανέχεται, όταν ο λαός δεν ικανοποιείται με τους καλούς, ακριβώς για να εκτιμήσει ο ίδιος ο λαός την άσχημη συμπεριφορά του και να ζητήσει τον καλό άρχοντα. Τόσο η πολυαρχία, όσο και η αναρχία στηλιτεύονται από τους Πατέρες.
Η Εκκλησία δεν είναι αντίθετη με την Πολιτεία και πρέπει να συνεργάζεται με αυτή, αλλά διαφέρουν σε πάρα πολλά. Οι πολιτικοί άρχοντες ενδιαφέρονται κυρίως για τα υλικά αγαθά και εξασκούν ενίοτε και τη βία, ενώ οι εκκλησιαστικοί άρχοντες ενδιαφέρονται κυρίως για τα πνευματικά αγαθά και χρησιμοποιούν την απόλυτη ελευθερία. Γι’ αυτό δεν είναι δυνατή η συνύπαρξη των δυο αυτών εξουσιών σε ένα και το αυτό πρόσωπο. Αντίθετα οι χριστιανοί πιστοί, που είναι ταυτόχρονα και πολίτες, πρέπει να εκπαιδεύονται και στη δημόσια και την πολιτική ζωή. Η δε «βασιλεία του Θεού», η ιδεώδης πολιτεία πρέπει να είναι ο κύριος στόχος για τους πολίτες που είναι ταυτόχρονα και χριστιανοί πιστοί.
Πάνω από όλα όμως ισχύει ο ακρογωνιαίος λίθος, ότι κάθε εξουσία πρέπει να διέπεται από τους δικούς της νόμους. Η μεν εκκλησιαστική εξουσία διέπεται από τους Ι. Κανόνες της Εκκλησίας, οι οποίοι υπέρκεινται των νόμων της Πολιτείας, η δε πολιτική εξουσία πρέπει να διέπεται από τους πολιτικού νόμους, οι οποίοι δεν θα πρέπει να έρχονται σε σύγκρουση με τους θείους νόμους.
Για την υπεροχή των Κανόνων της Εκκλησίας έναντι των πολιτικών νόμων έχουμε πολλές αναφορές.
Γ΄ Οικουμενική Σύνοδος: «Ει δε τις μαχόμενον τύπον τοις νυν ωρισμένοις προσκομίσοι, άκυρον τούτον είναι έδοξε τη αγία πάση και οικουμενική συνόδω».
Δ΄ Οικουμενική Σύνοδος: «οι ενδοξώτατοι άρχοντες είπον. Τω θειωτάυω Δεσπότη πάσης οικουμένης Μαρκιανώ, ήρεσε, μη κατά τα θεία γράμματα ή πραγματικούς τύπους τα των οσιωτάτων επισκόπων προβαίνειν, αλλά κατά τους Κανόνες τους παρά των αγίων Πατέρων νομοθετηθέντας. Η σύνοδος είπε. Κατά των Κανόνων, πραγματικόν μηδέν ισχύσει. Οι Κανόνες των πατέρων κρατείτωσαν. Και πάλιν δεόμεθα, ώστε αργήσαι αναντιρρήτως τα επί βλάβη των Κανόνων πραγματικά, πραχθέντα τισίν εν πάση επαρχία, κρατήσαι δε τους Κανόνας δια πάντων….. πάντες τα αυτά λέγομεν. Όλα τα πραγματικά αργήσει. Οι Κανόνες κρατείτωσαν….. Κατά την ψήφον της αγίας συνόδου και εν ταις άλλαις επαρχίαις απάσαις τα των Κανόνων κρατείτω».
Μ. Φώτιος: «Οι τοις Κανόσιν εναντιούμενοι πραγματικοί τύποι, άκυροι εισι». Και «Οι μεν γαρ, ήγουν οι Κανόνες, παρά βασιλέων και των αγίων Πατέρων εκτεθέντες και στηριχθέντες, ως αι θείαι Γραφαί δέχονται. Οι δε νόμοι, παρά βασιλέων μόνον εδέχθησαν ή συνετέθησαν και δια τούτο ου κατισχύσουσι των θείων Γραφών, ουδέ των Κανόνων».
Οι Ι. Κανόνες της Εκκλησίας λοιπόν υπέρκεινται των πολιτικών νόμων και επομένως αφού υπέρκεινται αυτών των τελευταίων είναι αδύνατον να συμβαίνει το αντίθετο, που αποτελεί κραυγαλέα αντίφαση, δηλ. η Εκκλησία να διοικείται από πολιτικούς νόμους. Τούτο σαφέστατα προσδιορίζεται από τον μεγάλο Πατέρα της Εκκλησίας, τον Ι. Δαμασκηνό: «Δεν δέχομαι η Εκκλησία να διοικείται με βασιλικά διατάγματα, αλλά με τις παραδόσεις των πατέρων, τις προερχόμενες από τις άγιες Γραφές, καθώς και τις προφορικές».
Τι συμβαίνει όμως σήμερα στην Ελλαδική Εκκλησία;
1/ Διοικείται από πολιτικούς νόμους (Ν. 590/1977)
2/ Στο νόμο αυτό υπάρχουν διατάξεις αντίθετες με τους Ι. Κανόνες (π.χ. μεταθετόν).
Επομένως η Εκκλησία, κατά παράβαση συνοδικών και πατερικών αποφάνσεων, διοικείται από την Πολιτεία και αποτέλεσμα αυτού είναι να διαμαρτύρεται τώρα π.χ. για την μη χειροτονία ιερέων, λόγω οικονομικών δυσχεριών της Πολιτείας, ενώ αν υπήρχε απεγκλωβισμός της από την Πολιτεία θα έλυνε τα όποια προβλήματα με τον τρόπο που αυτή γνωρίζει από την ιστορία 20 αιώνων ζωής της.
ΙΚ
OΛΟ ΤΙΑ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΜΙΛΑΝΕ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΔΕΣΠΟΤΑΔΩΝ ΚΑΙ ΠΑΠΑΔΩΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΧΑΜΟΣ.ΑΣ ΜΗ ΤΑ ΣΚΑΛΙΣΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΓΙΑΤΙ ΛΕΩ ΝΑ ΝΗΣΤΕΨΩ... ΕΛΕΝΗ
ΑπάντησηΔιαγραφήΟυκ έχομεν ώδε την μένουσαν πόλιν αλλά την μέλλουσαν επιζητούμεν. Οι δεσμοί Ελλάδας και Ορθοδοξίας φυσικά και είναι στενοί και αμφίδρομοι, αλλά η Εκκλησία, απαρτιζόμενη από της κατά τόπους Ορθόδοξες Εκκλησίες είναι μία, παγκόσμια, τα μέλη της, οι Χριστιανοί κάθε κράτους και φυλής είναι παιδιά του ίδιου Πατέρα, αδέλφια του Χριστού και μεταξύ τους, συγκληρονόμοι του Ιησού στη βασιλεία του Θεού.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕκτός από το μεταθετόν, πρόχειρα θυμόμαστε και το "αυτόματο διαζύγιο" που παρεμβαίνει άκομψα στα της Εκκλησίας, για να μην αναφέρουμε και νόμους που έμμεσα έρχονται σε αντίθεση με τη διδασκαλία της Εκκλησίας, π.χ. νόμιμες εκτρώσεις, υποχρεωτική ορκομωσία, συμβόλαιο συμβιώσεως, εκλογές την Κυριακή, κ.λπ. ακόμα και η διοργάνωση από κρατικούς φορείς όπως οι Δήμοι, ειδωλολατρικών εθίμων όπως ο καρνάβαλος σε εποχή λιτότητας!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν κάποιος κλέψει ένα αντικείμενο, τιμωρείται και φυλακίζεται. Αν κάποιος κλέψει τη συζυγική τιμή και τη γυναίκα του πλησίον του (μοιχεύσει) δεν τιμωρείται πλέον, αφού το "Χριστιανικό" κράτος δεν θεωρεί ποινικό αδίκημα την μοιχεία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο Κράτος περιφρονεί κάποιες θεμελιώδεια αξίες της εκκλησίας, όπως στο ότι δε θεωρεί αδίκημα τη μοιχεία, και σε δεκάδες ζητήματα, ακόμα και στην αναξιοκρατία, στη ρουσφετολογία, στη διαφθορά, στις "μίζες" και στα άλλα που αναφέρθηκαν.
Αφού στην πράξη περιφρονείς τη διδασκαλία του Χριστιανισμού, που σε συντήρησε και σε ανέστησε, ώ έθνος και κράτος, τι τους θέλεις τους αρχιερείς στις τελετές σου; Για να τους εξευτελίζεις; Ο π.Αυγουστίνος είπε "αν θα έρθω ως συνοδικός, στην ορκομωσία της Βουλής, θα πάρω μαζί μου και τον π.Πορφύριο, για να κάνει... εξορκισμό!!! και όχι αγιασμό". Αν και σε μερικές δημοτικές ορκομωσίες πρόσφατα, εξοβελίσθηκαν ή περιφρονήθηκαν αρχιερείς.
Βέβαια και αν το κράτος είναι αυτό που περιγράφεται, και η Εκκλησία όπως την γνωρίζουμε, οι όντως πιστοί μπορούν να ζουν χριστιανικά, το κατά δύναμιν. Κανείς δεν υποχρεώνει τον πιστό να μοιχεύσει, να πορνεύσει, να βλαστημήσει, να ειρωνευτεί, να υποτιμήσει, έστω και αν ξέρει ότι αυτό δε θεωρείται πλέον αδίκημα από το κράτος.
Δείτε εδώ όπου ο π.Μουλατσιώτης με τα πανάκριβα άμφια και τις συνεχείς φωτογραφήσεις καταφέρεται κατα του π.Δ.Αεράκη και τον παρουσιάζει ως εχθρό του π.Αυγουστίνου!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://www.youtube.com/watch?v=-iULgxE9tbk&feature=player_embedded#at=3804
ΕΝΤΑΞΕΙ ΠΟΛΛΟΙ ΘΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΟΥΜΕ ΟΤΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΩΣ ΚΡΑΤΟΣ ΕΧΕΙ ΕΞΟΥΣΙΑ ΣΤΟ ΝΑ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ ΝΟΜΟΥΣ ΜΕ ΔΙΑΣΤΡΕΒΛΟΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΠΕΡΝΑΕΙ ΜΕ ΤΕΤΟΙΟ ΤΡΟΠΟ ΩΣΤΕ ΝΑ ΣΥΝΗΘΙΖΟΥΝ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΙ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΔΕΝ ΣΕΒΟΝΤΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΩΣ ΘΕΣΜΟ ΚΑΙ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΑΙΤΙΟΙ ΔΙΑΖΥΓΙΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΤΡΑΓΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΟΠΟΤΕ ΠΟΙΑ ΚΑΘΟΔΗΓΗΣΗ ΜΕΤΑ ΚΑΝΟΥΝ ΣΤΟΝ ΛΑΟ ΕΠΙΣΚΟΠΟΙ ΚΛΠ.ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΟΒΑΡΕΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΠ ΑΥΤΟΥ.Ο Κ ΙΕΡΩΝΙΜΟΣ ΤΙ ΚΑΝΕΙ ΠΟΣΟ ΕΛΕΓΧΕΙ ΤΟΥΣ ΑΡΧΙΕΡΕΙΣ ΤΟΙ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΕΣ ΚΛΠ.ΣΤΗΝ ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΚΕΙ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ ΕΧΕΙ ΔΙΑΛΥΣΕΙ ΣΠΙΤΙΑ ΑΣ ΤΟ ΔΕΙ ΚΑΙ Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΕΚΕΙ ΠΕΡΑ ΔΙΟΤΙ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΜΕΝ ΑΛΛΑ ΣΙΩΠΑ ΔΕ....
ΑπάντησηΔιαγραφή