Φιλορθοδοξος Ενωσις Κοσμας Φλαμιατος
Εδρα: Βασ. Ηρακλειου 30, 546 24 Θεσσαλονικη, Τηλ. 697-2176314,
E-Mail: kflamiatos@yahoo.gr, Αλληλογραφια: Τ.Θ. 135, 421 00 Τρικαλα
Τα Μελη της Eνωσεως Ανηκουν σεΙερες Μητροπολεις της Eκκλησιας της Eλλαδος
Ενημερωτικο Δελτίο
2010#03 • 1 Φεβ. 2010
Με την ευκαιρία της επισκέψεως του Πατριάρχη Βαρθολομαίου στην Καλαμάτα
Ο ι. Χρυσόστομος καταπέλτης εναντίον της «πολιτικής»
του Πατριάρχου Βαρθολομαίου
Είναι γνωστή η παρουσία του κ. Βαρθολομαίου τόσο στη Συναγωγή των Ιουδαίων στη Ν. Υόρκη, όσο και στην έδρα της Coca-Cοla, στης οποίας τον διευθυντή παρέδωσε ως δώρο ένα Κοράνιο. Ήταν ενέργειες πρωτοφανείς, αυστηρώς απαγορευμένες από τους Ιερούς Κανόνες (τους οποίους ο Πατριάρχης απαιτεί από εμάς να τηρούμε, ενώ ο ίδιος τους παραβαίνει κατάφωρα), και οι οποίες στόχευαν στην προώθηση της Πανθρησκείας και του Συγκριτισμού εις βάρος του Χριστιανισμού· αφού σαφώς εξέπεμπαν το μήνυμα, ότι ένας «Ορθόδοξος» Πατριάρχης είναι οικείο πρόσωπο στην Ιουδαϊκή Συναγωγή και παρευρίσκεται σε εορταστική εκδήλωσή της· επίσης ότι θεωρεί Άγιο και Ιερό το Κοράνιο των Μουσουλμάνων. Συνέδεσε δηλαδή έμμεσα αλλά και κατάδηλα τις «τρεις μονοθεϊστικές θρησκείες».
Δεν έχει άραγε διαβάσει ο κ. Βαρθολομαίος τον λόγο του ιερού Χρυσοστόμου «Κατά Ιουδαίων»; Δεν γνωρίζει, ότι η Εκκλησία (και δια της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου) έκανε αγώνα για να καταστήσει φανερή την τεράστια διαφορά που υπάρχει μεταξύ του Ιουδαϊσμού και του Χριστιανισμού, ώστε να μην εξαπατώνται οι πιστοί; Του τα θυμίζουμε αυτά, παρουσιάζοντας μικρά αποσπάσματα των λόγων του ι. Χρυσοστόμου, προσθέτοντας στους αποδέκτες του παρόντος κειμένου μας και τους 30 Μητροπολίτες που τον συνοδεύουν στην Καλαμάτα, αλλά και τους πιστούς που δεν έτυχε να γνωρίζουν.
Στην εποχή του, λοιπόν, ο ι. Χρυσόστομος διαπιστώνει ότι υπάρχει «χαλεπώτατον νόσημα» εν τω σώματι της Εκκλησίας. Και ποιο είναι αυτό; ερωτά και ο ίδιος απαντά. Το ότι μερικοί, ενώ μας διαβεβαιώνουν πως είναι ομόφρονές μας, ταυτόχρονα ακολουθούν Ιουδαϊκά έθιμα, ή τηρούν την αργία του Σαββάτου, παρακολουθούν τις εορτές των Ιουδαίων ή ακόμα και συνεορτάζουν με αυτούς. Και θέλω αυτή την πονηρή συνήθεια να την αποβάλλουν[1]. Γι’ αυτό εκ των προτέρων, όσο είναι ακόμα καιρός, πριν αρχίσουν οι γιορτές των Ιουδαίων, αναλαμβάνω αυτό το αγώνισμα, όπως δια των ομιλιών μου τους βοηθήσω να μη λάβουν μέρος στις εορτές των Ιουδαίων, για να μη «μετάσχωσι της παρανομίας εκείνων»[2].
Στην συνέχεια τους λέγει: Γνωρίζω πως πολλοί σέβονται τους Ιουδαίους και «σεμνήν νομίζουσιν είναι την εκείνων πολιτείαν». Γι’ αυτό επειγόντως θέλω να ξεριζώσω αυτήν την ολέθρια γνώμη που έχουν γι’ αυτούς.
Σας είπα (συνεχίζει) ότι η συναγωγή είναι χειρότερη από ένα θέατρο στο οποίο παίζονται αισχρά έργα, γιατί οι Ιουδαίοι είναι ασεβείς, αφού σταύρωσαν τον Χριστό και είναι θεομάχοι[3]. Και θα μου πουν μερικοί, ότι και οι Ιουδαίοι «τον Θεόν προσκυνούσιν». Αλλά όχι, προς Θεού, κανένας να μην ισχυρισθεί αυτό! «Ουδείς Ιουδαίος προσκυνεί τον (αληθινόν) Θεόν». Και ποιος το λέει αυτό; θα ερωτήσετε. Σας απαντώ. Το λέγει το αδιάψευστο στόμα του ίδιου του Χριστού: «Ει τον Πατέρα γαρ μου ήδειτε (γνωρίζατε), καμέ ήδειτε αν· ούτε δε εμέ οίδατε, ούτε τον Πατέρα μου οίδατε»[4].
Άρα, στη Συναγωγή δεν προσκυνείται ο αληθινός Θεός, αλλά είναι χώρος ειδωλολατρίας. Και όμως, μερικοί εκλαμβάνουν εκείνο τον τόπο της Συναγωγής ως σεμνό![5]. Κι ακόμα χειρότερα, ο τόπος εκείνος είναι δαιμόνων τόπος[6]. Γι’ αυτό σας τα προλέγω αυτά, ώστε να προλάβουμε, κι ο καθένας να προσπαθήσει ακόμα δια της βίας να αποσπάσει και να βγάλει τον αδελφό του από αυτήν την παγίδα του διαβόλου[7]. Γιατί όλοι έχουμε ευθύνη. Όποιος γνωρίζει εκείνον που πράττει τα πονηρά και τον κρύβει, του επιτρέπει να κάνει το κακό ευκολότερα.
Και πώς δεν είναι παράλογο, τους πονηρούς μεν ανθρώπους, που με τις πονηρίες βλάπτουν τους συνανθρώπους τους, να τους αποφεύγουμε, όσους δε βρίζουν το Θεό να τους κάνουμε παρέα, κι εμείς που προσκυνούμε τον αληθινό Θεό, να συνεορτάζουμε με τους σταυρωτές Του;[8] «Τούτο γαρ ου μόνον ανοίας, αλλά και της εσχάτης μανίας εστίν».
Και για όσους νομίζουν ότι η Συναγωγή είναι τόπος «σεμνός» γράφει: Αλήθεια, γιατί ποιο λόγο σέβεστε τη Συναγωγή, ενώ έπρεπε να την καταφρονείτε «και βδελύττεσθαι και αποπηδάν; Εγώ δε δια τούτο μάλιστα μισώ την συναγωγήν και αποστρέφομαι» γιατί εκεί περιπαίζουν «τους αγίους. Ώστε διά τούτο μάλλον αν είεν βέβηλοι και εναγείς», διότι ενώ και αυτοί έχουν τους προφήτες, τους πολεμούν («πολεμία αυτοίς κέχρηνται γνώμη»).
Γι’ αυτό σας παρακαλώ να αποφεύγετε τους θρησκευτικούς χώρους των Ιουδαίων, γιατί προκαλείται μεγάλη βλάβη στους ασθενεστέρους στην πίστη και πρόφαση για παρόμοιες πράξεις. Γιατί αλήθεια, όταν οι νέοι χριστιανοί, δουν εσάς τους πιστούς, να συμμετέχετε και να χαρακτηρίζετε ως σεβαστές τις γιορτές τους, πώς δεν θα εκλάβουν ως σωστά τα των Ιουδαίων και κατώτερα τα δικά μας; όταν σεις που πιστεύετε τον εσταυρωμένο Χριστό, τρέχετε στις γιορτές τους και τους ιερούς τόπους τους (τις Συναγωγές), δηλαδή εκεί όπου αυτοί δυσφημούν και βλασφημούν τον Χριστό; Εάν κάποιος αδύνατος στην πίστη σε δει να πηγαίνεις στη Συναγωγή, δεν θα παρακινηθεί στο να θαυμάζει τα Ιουδαϊκά θρησκευτικά ήθη και έθιμα;[9]
Μακριά λοιπόν από τους θρησκευτικούς χώρους των Ιουδαίων, από τους οποίους έχει απομακρυνθεί ο Σταυρός, και όπου βλασφημείται ο μόνος Τριαδικός Θεός και κυριαρχεί η ασέβεια[10]. Και «Άκουσον του Θεού, μεθ' όσης αυτάς αποστρέφεται της υπερβολής· Μεμίσηκα, απώσμαι τας εορτάς υμών. Ο Θεός μισεί, και συ κοινωνείς; Και ουκ είπε, τήνδε …την εορτήν, αλλά πάσας ομού».
Και συνεχίζει δριμύτερος ο Άγιος, αποκαλώντας παράφρονες αυτούς τους ορθόδοξους, που συνέρχονται μετά Ιουδαίων και συνεορτάζουν με αυτούς στις Συναγωγές τους, που είναι βέβηλοι τόποι, και τους οποίους ο Θεός έχει εγκαταλείψει για τις πράξεις τους και την θεοκτονία. Γιατί, συμπεραίνει, όχι μόνο οι ασεβείς, αλλά κι εκείνοι που παρευρίσκονται στους θρησκευτικούς τόπους «κολάζονται»[11].
Και επισημαίνει, ότι ακόμα και τους Πατέρες της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου προσβάλλουν, όσοι συμμετέχουν στις θρησκευτικές τελετές των Ιουδαίων.
«Διά τούτο μάλιστα μεν μισώ την συναγωγὴν, επειδή τον νόμον έχει και τους προφήτας, και πλέον αυτήν μισώ νυν, ή ει μηδέν είχε τούτων». Και για ποιο λόγο; Διότι οι απλούστεροι χριστιανοί νομίζουν ότι έχουμε κάποια πράγματα κοινά με τους σύγχρονους Ιουδαίους (και πως έχουμε τον ίδιο Θεό), αντίληψη που αποτελεί μεγάλη απάτη και παγίδα.
Ως κατάληξη, παραθέτουμε το παρακάτω απόσπασμα:
«Διαμαρτύρομαι υμίν τον ουρανόν και την γην, ότι εάν τις ή των παρόντων υμών, ή των απόντων, προς την θεωρίαν απέλθη των σαλπίγγων, ή εις την συναγωγήν απαντήση, ή εις τα Ματρώνης ανέλθη, ή νηστεία κοινωνήση, ή σαββάτων μετάσχη, ή άλλο τι μικρόν ή μέγα Ιουδαϊκόν έθος επιτελέση, καθαρός εγώ από του αίματος υμών πάντων…».
Μετά από αυτά, θα μπορούσε να μας εξηγήσει ο κ. Βαρθολομαίος, γιατί, ενώ είναι ο τελευταίος Επίσκοπος στη σειρά της διαδοχής του αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου στον θρόνο της Κωνσταντινουπόλεως, εναντιώνεται στον Ιερό Χρυσόστομο και κατ’ επέκταση στον Θεό, και μας λέγει ότι έχουμε τον ίδιο Θεό με τους Ιουδαίους και ότι το Κοράνιο είναι Άγιο και Ιερό βιβλίο; Δεν αποτελεί αυτό (για να χρησιμοποιήσουμε έναν πολιτικό όρο) «εσχάτη προδοσία» κατά της Ορθοδόξου Πίστεώς μας; Και αφού είπε αυτά, πως θέλει να τον παραδεχόμαστε ως Ορθόδοξο Πατριάρχη και ως «ορθοτομούντα τον λόγον της αληθείας Του»;
Και απευθύνουμε ένα δεύτερο ερώτημα προς τους 30 περίπου Επισκόπους της ελλαδικής Εκκλησίας: Γνωρίζετε πολύ καλά, την ασχήμια αυτή κατά της Ορθοδόξου Πίστεώς μας, που διέπραξε ο Οικουμενικός Πατριάρχης. Πώς τον υποδέχεσθε, λοιπόν, μετά «βαΐων και κλάδων» στην εκκλησιαστική μας επικράτεια, μετά τα όσα βλάσφημα εκστόμισε κατά της Πίστεώς μας; Δεν στενοχωρείτε έτσι τον Χριστό, δεν Τον προσβάλετε, δεν σκανδαλίζετε τις ψυχές των πιστών, που εκείνος σας εμπιστεύθηκε για να τις οδηγείτε στην αλήθεια Του και όχι για να συντελείτε στην παραπλάνησή τους, όπως επιχειρούν να κάνουν οι αυτουργοί της Πανθρησκείας και του Συγκρητισμού;
Για την «Φιλορθόδοξο Ένωσι “Κοσµάς Φλαµιάτος”»
Ο Πρόεδρος Λαυρέντιος Ντετζιόρτζιο
Ο Γραµµατέας Παναγιώτης Σηµάτης
[1] «…πολλοί των μεθ' ημών τεταγμένων και τα ημέτερα λεγόντων φρονείν, οι μεν επί την θέαν απαντώσι των εορτών, οι δε και συνεορτάζουσι… Και τούτο το πονηρόν έθος βούλομαι της Εκκλησίας απελάσαι νυν».
[2] Ο δριμύς έλεγχος του ι. Χρυσοστόμου δεν στοχεύει να δημιουργήσουν μίσος κατά των Ιουδαίων, αφού αναφέρεται κυρίως στο θρησκευτικό επίπεδο και όχι στις προσωπικές καθημερινές σχέσεις, όπου πρέπει να επικρατεί η αγάπη, αλλά και η θυσία με σκοπό τη σωτηρία τους. Αντίθετα στοχεύει να καταδείξει την αγεφύρωτη διαφορά μεταξύ της Εκκλησίας και του Ιουδαϊσμού. Η ειρηνιστική βέβαια, «πολιτική» και οι ενέργειες του κ. Βαρθολομαίου κινούνται στον αντίποδα του ιερού Χρυσοστόμου.
[3] «…ουχί θέατρον μόνον εστίν η συναγωγή, αλλά και σπήλαιον ληστών…, μείζων γαρ η παρανομία εκείνης αύτη· εκεί αμαρτία το γινόμενον, ενταύθα δε ασέβεια... Τι τρέχεις ιδείν εν τη συναγωγή των θεομάχων Ιουδαίων;».
[4] «Αλλά πάντως ερούσιν, ότι και αυτοί τον Θεόν προσκυνούσιν· αλλά μη γένοιτο τούτο ειπείν! Ουδείς Ιουδαίος προσκυνεί τον Θεόν…».
[5] «Ου προσκυνείται Θεός εκεί, μη γένοιτο· αλλ' ειδωλολατρείας εκείνο το χωρίον λοιπόν εστιν· αλλ' όμως τινές ως σεμνοίς εκείνοις τοις τόποις προσέχουσι».
[6] «Ου γαρ ληστών ουδέ καπήλων απλώς, αλλά δαιμόνων εστί καταγώγιον».
[7] «…ίνα έκαστος υμών επισπάσηται τον αδελφόν ώστε εξελέσθαι αυτόν της του διαβόλου παγίδος, και της κοινωνίας απαλλάξαι των Χριστοκτόνων».
[8] «Πως ουν ουκ άτοπον τους μεν εις άνθρωπον γενομένους πονηρούς μετά τοσαύτης φεύγειν σπουδής, τους δε εις αυτόν υβρίσαντας τον Θεόν ποιείσθαι κοινωνούς, και τους προσκυνούντας τον εσταυρωμένον τοις εσταυρωκόσι συνεορτάζειν;».
[9] «Όταν γαρ ίδωσιν υμάς τους προσκυνούντας τον υπ' αυτών σταυρωθέντα Χριστόν, τα εκείνων διώκοντας και σεμνοποιούντας, πως ουχ ηγήσονται άριστα αυτοίς άπαντα πεπράχθαι, και ουδενός άξια είναι τα ημέτερα, όταν οι πρεσβεύοντες αυτά και θεραπεύοντες υμείς, προς τους καθαιρούντας αυτά τρέχητε; Εαν τις ίδη σε τον έχοντα γνώσιν εις συναγωγήν απερχόμενον, και σάλπιγγας εωρούντα, ουχί η συνείδησις αυτού ασθενούς όντος οικοδομηθήσεται εις το θαυμάζειν τα Ιουδαϊκά πράγματα;».
[10] «Φεύγετε τοίνυν και τους συλλόγους, και τους τόπους αυτών… Όπου Χριστοκτόνοι συνέρχονται, όπου σταυρός ελαύνεται, όπου βλασφημείται Θεός, όπου Πατήρ αγνοείται, όπου Υιός υβρίζεται, όπου Πνεύματος αθετείται χάρις, μάλλον δε και αυτών όντων δαιμόνων, ου μείζων εντεύθεν η βλάβη; Εκεί μεν γαρ γυμνή και περιφανής η ασέβεια».
[11] «…τους τον Δεσπότην παροξύναντας, τούτους κοινωνούς ποιείσθαι εν εορταίς; Του Δεσπότου σου τον Υιόν ανείλον, και τολμάς αυτοίς εις ταυτόν συνιέναι; …συ δε αυτόν ούτως ατιμάζεις, ως τους εκείνου φονέας και σταυρώσαντας αυτόν τιμάν και θεραπεύειν τη των εορτών κοινωνία, και εις τους βεβήλους αυτών τόπους απαντάν, και των ακαθάρτων επιβαίνειν προθύρων, και κοινωνείν τραπέζης δαιμονίων… Αλλ' ώσπερ εκείνοις εγκαλούμεν ότι παρανομούσιν, (αφού «τω προστάγματι του Θεού μάχονται, ότι τον διάβολον έχουσι μεθ' εαυτών χορεύοντα»), ούτω και πολλώ μάλλον υμίν, ότι τοις παρανομούσι συνέρχεσθε. Ουχ οι ασεβούντες μόνον, αλλά και οι δυνάμενοι μεν απαγαγείν της ασεβείας, μη βουλόμενοι δε η δι' όκνον η δια νωθρίαν, ομοίως κολάζονται».
"ο έχων ώτα ακούειν (τα του Χρυσοστόμου) ακουέτω" (Ματθ. 11.15).
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλλά, που πωλούνται "ώτα";
ΙΚ
Στο χώρο της μετάνοιας και της χάρης του Θεού αγοράζονται με σκληρό αγώνα τα ωτα με τα οποία ακούμε τα λόγια των Αγίων και του Ευαγγελίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλλά ποια μετάνοια και ποια χάρη Θεού έχει ο Παναγιότατος που πήγε στην Καλάμάτα για να τιμήσει το Σεβασμιότατο Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομο ο οποίος στη σύνοδο της ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος διατύπωσε γυμνή τη κεφαλή την αίρεση ότι η Εκκλησία είναι διαιρεμένη;
Έχουν αμβλυνθεί τόσο πολύ τα Ορθόδοξα κριτήρια, που κάποιες τέτοιες έννοιες, όπως "η Εκκλησία είναι διαιρεμένη" δεν θεωρείται, ως άξιον λόγου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕκτόε και εάν πράγματι η Εκκλησία ήταν διαιρεμένη μέχρι το 1964 και έκτοτε επιτεύχθηκε η ένωση, όπως διατείνεται ο φίλος Θανάσης.
ΙΚ