Κυριακή 14 Φεβρουαρίου 2010





Ο ΚΥΘΗΡΩΝ ΖΗΤΕΙ

ΤΗΝ ΠΛΗΡΗ

ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΙ

ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΚΟΥ

ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ

ΑΤΤΙΚΗΣ κ. ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ


Θέτει πρὸ τῶν εὐθυνῶν της τὴν Ἱ. Σύνοδον τῆς Ἱεραρχίας, ἡ ὁποία κινδυνεύει νά κατηγορηθῆ ὅτι προωθεῖ ἀντικανονικὰς καὶ ἀντιευαγγελικὰς λύσεις

Ὁ Μητροπολίτης Κυθήρων και Ἀντικυθήρων κ. Σεραφείμ ἀπέστειλε τήν 8ην Φεβρουαρίου ἐπιστολήν πρός τόν Πρόεδρον τῆς Ἱ. Συνόδου, Ἀρχιεπ. Ἀθηνῶν κ. Ἱερώνυμον, διά τῆς ὁποίας ὑπενθυμίζει ὅτι ἡ Ἱ. Σύνοδος τῆς Ἱεραρχίας, ἀφοῦ ἀνέβαλε διά βοῆς (καί ὄχι διά ψηφοφορίας ὡς ὤφειλε) τήν ἄρσιν τοῦ ἐπιτιμίου τῆς ἀκοινωνησίας εἰς τόν κανονικόν Μητροπολίτην Ἀττικῆς κ. Νικόδημον, προχωρεῖ εἰς τήν διχοτόμησιν τῆς Ἱ.Μ. Ἀττικῆς καί εἰς τήν ἐκλογήν Μητροπολιτῶν.
Ὁ Μητροπολίτης Κυθήρων διά τῆς ἐπιστολῆς του δίδει ἀπαντήσεις καί εἰς ἐκείνους τους Μητροπολίτας, οἱ ὁποῖοι ἀρνοῦνται τήν ἀποκατάστασιν τοῦ κανονικοῦ Μητροπολίτου μέ τό πρόσχημα ὅτι εἶναι πολύ μεγάλης ἡλικίας.
Τέλος τονίζει
ὅτι ἡ ἀθέτησις τῆς ὑποσχέσεως διά τήν ἀποκατάστασιν τοῦ κανονικοῦ Μητροπολίτου, ἡ διχοτόμησις τῆς Ἱ. Μητροπόλεως καί γενικώτερον ἡ λύσις ἡ ὁποία προωθεῖται, θά ἔχει δυσοίωνα ἀποτελέσματα.
Ζητεῖ τήν τήρησιν τῶν ὑπεσχημένων, τήν ἐφαρμογήν τῶν ἁγίων ἐπιταγῶν τῶν θείων καί ἱ. Κανόνων τῆς Ἐκκλησίας μας, διά νά μή «στιγματισθῆ» ἡ Ἱεραρχία ὅτι λαμβάνει ἀντικανονικάς καί ἀντιευαγγελικάς λύσεις και ἀδικεῖ ἕναν Γέροντα πολυδοκιμασμένον Ἐπίσκοπον.


Τό πλῆρες κείμενον τῆς ἐπιστολῆς
ἔχει ὡς ἀκολούθως:


Ἐν Κυθήροις τῇ 8ῃ Φεβρουαρίου 2010

Μακαριώτατον Ἀρχιεπίσκοπον, Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος Κύριον κ. ΙΕΡΩΝΥΜΟΝ,

Πρόεδρον τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος,

Ἰωάννου Γενναδίου 14, Τ.Κ 115 21, Ἀθήνας


Μακαριώτατε ἅγιε Πρόεδρε,
Σεβασμιώτατοι ἅγιοι Συνοδικοί,

Καλήν καί εὐλογημένην Μ. Τεσσαρακοστήν!

Συμπληροῦται ἔτος ἀφʼ ὅτου διά τοῦ ὑπʼ ἀριθ. 157/27-02-2009 ἐγγράφου μου πρός Ὑμᾶς παρεκάλουν διά τήν ἀποκατάστασιν τῆς ὑφισταμένης ἐκκρεμότητος ἐκ τῆς μη εἰσέτι ἄρσεως τῆς ἄνευ δίκης και ἀπολογίας ἐπιβληθείσης καταδίκης (καί τῶν συνεπειῶν αὐτῆς) εἰς τους ἐπί δικτατορικοῦ καθεστῶτος ἐκθρονισθέντας κατά τούς μῆνας Ἰούνιον καί Ἰούλιον τοῦ 1974 Σεβ. Μητροπολίτας, οἱ πλεῖστοι τῶν ὁποίων ἔχουν ἤδη μεταστῇ εἰς τάς αἰωνίους μονάς. Εἰς τήν ἀναφοράν μου ἐκείνην ὑπέβαλον παράκλησιν και διά τήν διευθέτησιν τῆς ἀποκαταστάσεως τοῦ ἐναπομείναντος μόνου ἐμπεριστάτου Κανονικοῦ Μητρ. Ἀττικῆς κ.Νικοδήμου.
Διά τοῦ ὑπ’ ἀριθ. 857/761/10-04-2009 Ὑμετέρου σεπτοῦ ἐγγράφου μοί ἀνεκοινώθη ἀπαντητικῶς ὅτι τό θέμα τοῦτο παρεπέμφθη εἰς τήν ἁρμοδίαν Μόνιμον Συνοδικήν Ἐπιτροπήν ἐπί τῶν Νομοκανονικῶν Ζητημάτων.

Ὅμως, ἀναφορικῶς πρός τό θέμα τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Ἀττικῆς κ.Νικοδήμου τά πράγματα ἐξειλίχθησαν οὕτω: Τόν Ὀκτώβριον τοῦ 2008, κατά τήν τακτικήν Συνεδρίαν τῆς Ι. Σ. Ι., ἐνῶ κατετέθη νομίμως αἴτημα, ὑπογραφόμενον ὑπό 34 Μητροπολιτῶν, τοῦ ἡμίσεος περίπου τῶν Μελῶν τῆς Ἱεραρχίας, και ὑπεστηρίχθη συννόμως ὑπό τοῦ συνυπογράψαντος Σεβ.Μητροπολίτου Ζακύνθου κ.Χρυσοστόμου ἡ κατά τόν Καταστατικόν Χάρτην τῆς Ἐκκλησίας μας συμπερίληψίς του εἰς τά ὑπό συζήτησιν θέματα, ἀνεβλήθη διά τήν ἑπομένην τακτικήν Συνεδρίαν τῆς Ι.Σ.Ι., ἀνατεθείσης τῆς εἰσηγήσεως εἰς τόν Σεβ. Ζακύνθου.

Ἐλθούσης τῆς τακτικῆς Συνελεύσεως τῆς Ι.Σ.Ι. τόν παρελθόντα Ὀκτώβριον καί μή ἐπαρκέσαντος τοῦ χρόνου τῶν τακτικῶν Συνεδριῶν,λόγῳ τοῦ ἀπαιτηθέντος τοιούτου διά τήν ἐκλογήν τῶν ἕξ (6) Βοηθῶν Ἐπισκόπων, τό θέμα τοῦτο ὁμοῦ μετ’ ἄλλων πέντε (5) εἰσηγήσεων ἀπεφασίσθη νά συζητηθῆ εἰς τήν ἑπομένην Σύνοδον τῆς Ι.Σ.Ι.

Καί ἐνῷ ἀνεβλήθη ἡ συζήτησις τοῦ ζητήματος τούτου, ἐν τούτοις ἐν παρόδῳ καί διά βοῆς ἐκ μέρους ὡρισμένων Σεβασμιωτάτων Συνέδρων (ἐνῷ τό νόμιμον εἰς τοιαῦτα σοβαρά θέματα εἶναι ἡ διά φανερᾶς ἤ μυστικῆς ψηφοφορίας ἔκφρασις τῆς θελήσεως ἑνός ἑκάστου τῶν Μελῶν τῆς Ι.Σ.Ι.) ἐνεκρίθη ἡ πρότασις τοῦ Μακαριωτάτου Προέδρου διά τήν διχοτόμησιν τῆς Ἱ. Μητροπόλεως Ἀττικῆς.

Πρίν, δηλαδή, τό Σεπτόν Σῶμα τῆς Ἱεραρχίας ἐπιληφθῆ τοῦ χρονίζοντος θέματος τοῦ Κανονικοῦ καί νομίμου, ἔπειτα ἀπό τάς ἀλλεπαλλήλους δικαιώσεις τοῦ Σ.τ.Ε., Μητροπολίτου Ἀττικῆς κ.Νικοδήμου, ἀγνοεῖται διά μίαν εἰσέτι φοράν ὁ κατά συρροήν ἀπό 35ετίας ἀδικούμενος Σεβασμιώτατος Ἀδελφός μας.

Ἐν ἔτει 1974, ὄντος αὐτοῦ ἐν ἐνεργείᾳ Μητροπολίτου Ἀτττικῆς καί Μεγαρίδος, ἠγνοήθη ὑπό τῆς Διοικούσης τότε Ἱεραρχίας ὡς "ἀντικανονικός Μητροπολίτης" καί ἐτριχοτομήθη ἡ Ἱερά Μητρόπολίς του.
Και τώρα, διαμαρτυρουμένου αὐτοῦ διά τήν παραθεώρησίν του, διχοτομεῖται ἐκ νέου ἄνευ γνώμης και συγκαταθέσεώς του καί δρομολογοῦνται λύσεις.


Ἡ λύσις, ὅμως, Μακαριώτατε Πρόεδρε καί Ἅγιοι Ἀδελφοί,
-ἐπιτρέψατε εἰς ἐμέ τόν ἐλαχιστότερον πάντων τῶν Ἐπισκόπων νά το ὑπομνήσω- εἶναι μόνον μία, ἡ ἀποκατάστασις τοῦ Κανονικοῦ Μητροπολίτου.
Και ἄς μήν ἐπικαλοῦνταί τινες τό γηραιόν τῆς ἡλικίας του, διότι καί ὁ Μ.Ἀθανάσιος, ἀπελαθείς πέντε φοράς ἐκ τῆς ποίμνης του ἐξεδήμησε πρός Κύριον ὡς γηραιός Πατριάρχης Ἀλεξανδρείας, εἰς τόν θρόνον του.
Ὁ Σεβ. Ἀττικῆς ἱερουργεῖ ἀνελλιπῶς, κηρύττει τον Θεῖον Λόγον, συγγράφει καί κινεῖται μέ τήν χάριν τοῦ Θεοῦ.

Ἀποκαθιστάμενος, κατά τήν κανονικήν τάξιν, διά Πράξεως τῆς Σεπτῆς Ἱεραρχίας, ὡς συνέβη ἐν ἔτει 1991 μέ τούς τότε ἐμπεριστάτους Μητροπολίτας (ἄν καί τό μόνον πρόβλημα εἶναι ἡ κατόπιν ἐπιβολῆς τοῦ "ἐπιτιμίου ἀκοινωνησίας" ὑπό τῆς Δ.Ι.Σ.- καί ὄχι ὑπό τῆς Ι.Σ.Ι., καί μάλιστα ὑπό τῶν 2/3 τῶν Μελῶν Αὐτῆς, ὡς ὥριζεν ἡ νομοθεσία, ἀριθμός ὁ ὁποῖος οὐδέποτε συνεκεντρώθη καί ἑπομένως τό "ἐπιτίμιον" ποτέ δέν κατέστη νόμιμον κατάργησις τοῦ Β.Δ., διʼ οὗ εἶχε κατασταθῇ νόμιμος Μητροπολίτης καί ἡ ἀνανέωσις τῆς ἰσχύος του διά τῆς καταργήσεως τῆς εἰρημένης Συνοδικῆς Ἀποφάσεως τῆς Δ.Ι.Σ., κοινοποιουμένης ταύτης εἰς το ΥΠΕΠΘ), ὁ σύννους καί ταλαντοῦχος Σεβ. Μητροπολίτης, θά ἐκινεῖτο κατά τόν θεῖον φωτισμόν, ἀποσκοπῶν πρός τό καλόν καί την σωτηρίαν τοῦ ποιμνίου του.

Διά τοῦ Κανονικοῦ Μητροπολίτου θα προωθεῖτο ἐν καιρῷ τῷ δέοντι ἡ εὐλογημένη ἀπό τόν Θεῖον Δομήτορα τῆς Ἐκκλησίας μας λύσις εἰς εὐλογίαν τῆς ἀπό πολλῶν δεκαετιῶν πολυπαθοῦς καί ταλανισθείσης Ἱερᾶς Μητροπόλεως Ἀττικῆς.
Καί τότε θά ἐκαλεῖτο ἡ Σεπτή Ἱεραρχία τῆς Ἐκκλησίας μας να ἐπιλέξῃ τούς ἐκλεκτοτέρους ἐκ τῶν ἐκλεκτῶν διά την κατηρέμησιν καί τήν θεοφιλῆ διαποίμανσίν της, ἄλλως ὑπάρχει φόβος ὅτι τά προβλήματα, δυστυχῶς, θά ἐπιτείνωνται καί θά ἐπαυξάνωνται.


Μακαριώτατε,
Ἅγιοι Συνοδικοί,

Συγχωρήσατέ με διά τήν ἐκ λόγων συνειδήσεως κατάθεσιν τῆς ταπεινῆς μου γνώμης διά τό χρόνιον και φλέγον θέμα τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Ἀττικῆς. Δυστυχῶς, παρά τάς δοθείσας ὑποσχέσεις, δρομολογεῖται ἄλλως ἡ ἐπίλυσίς του μέ δυσοίωνα ἀποτελέσματα.

Φοβοῦμαι ὅτι θά εἴμεθα ἀναπολόγητοι ἐν ἡμέρᾳ τῆς ἀδεκάστου Κρίσεως τοῦ Δικαιοκρίτου Κυρίου καί Θεοῦ καί Σωτῆρος ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, ὅταν παρά τάς Θείας ἐντολάς τοῦ Ἁγίου Εὐαγγελίου Του καί τάς ἁγίας ἐπιταγάς τῶν Θείων καί Ἱερῶν Κανόνων τῆς Ἐκκλησίας μας χωροῦμεν ὡς Ἱεραρχία εἰς ἀντικανονικάς και ἀντιευαγγελικάς λύσεις.

Δέν ἀδικοῦμεν μόνον ἕνα Γέροντα πολυδοκιμασμένον Ἐπίσκοπον, ἀλλά τραυματίζομεν τό ἅγιο Σῶμα τῆς Ἐκκλησίας μας, ἡ ὁποία πάσχει καί ὀδυνᾶται ἐκ τοιούτων σοβαρῶν παραβάσεων καί παραβιάσεων.


Ἐπί δέ τούτοις ὑποσημειοῦμαι,
Μετά βαθυτάτου σεβασμοῦ
Ἐλάχιστος ἐν Ἐπισκόποις

Ὁ Μητροπολίτης †Ὁ Κυθήρων Σεραφείμ

Από τον Ο.Τ. 12.1.10

10 σχόλια:

  1. Μπράβο στον μητροπολίτη Κυθήρων.Περιμένουμε τώρα και να απόσχει από την ψηφοφορία για την πλήρωση των αντικανονικώς συσταθεισών μητροπόλεων Κηφισιάς και Ιλίου.Το ερώτημα που ανακύπτει είναι το εξής.Θα βρεθούν άραγε κι άλλοι επίσκοποι να τον μιμηθούν;Έιδικά ο άγιος Σταγών ομογάλακτος και ομοιοπαθής του Αττικής Νικοδήμου πρέπει να κινήσει γη και ουρανό διαμαρτυρόμενος για την για μία ακόμη φορά κατάλυση της κανονικής τάξης στην ελλαδική Εκκλησία.Θα το κάνει άραγε;Ίδωμεν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Θερμά συγχαρητήρια στον Σεβασμιότατο Κυθήρων.

    Απέδειξε πως ένας επίσκοπος μιας μικρής επισκοπής μπορεί να αποβεί Μέγας επίσκοπος στη συνείδηση της Εκκλησίας.

    Εχει αποδείξει ότι είναι αληθινός επίσκοπος. Φρουρός της αλήθειας.

    Και την Ομολογία πίστεως για τον Οικουμενισμό υπέγραψε και την παρρησία να καταθέσει υπεύθυνα την συμβατή με την κανονική τάξη της Εκκλησίας άποψή του.

    Η θέση του είναι η απολύτως ενδεδειγμένη:

    Επιβάλλεται ανυπερθέτως να γίνει αποκατάσταση του Κανονικού Μητροπολίτη Αττικής και Μεγαρίδος κ. Νικόδημου.

    Οχι εκλογή δύο νέων μοιχεπιβατών οι οποίοι μάλιστα όπως φημολογείται δεν θα είναι ότι καλύτερον από την τάξη των προς αρχιερατείαν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αλήθεια είναι, το 1974 τριχοτομήθηκε η Ιερά Μητρόπολις Αττικής & Μεγαρίδος και εξ αυτής προήλθαν οι Μητροπόλεις Μεγάρων & Σαλαμίνος και Μεσογαίας και Λαυρεωτικής. Εύλογο ερώτημα γεννάται....γιατί ο Άγιος Κηθύρων δέχτηκε να εκλεγεί απο τις ψήφους των Μητροπολιτών Μεγάρων και Μεσογαίας???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το "κανονικός Μητροπολίτης Αττικής και Μεγαρίδος" που το στηρίζετε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Γιώργος από πολύγυρο15 Φεβρουαρίου 2010 στις 5:30 μ.μ.

    Mα τόσο άσχετος είσαι φίλε;
    Μετά την παραίτησι του ομοφυλόφιλου Ιάκωβου Βαβανατσου δεν εξελέγη ως ο πρώτος μητροπολίτης Αττικής;
    Γιατί λοιπόν, δεν είναι ο κανονικός μητροπολίτης Αττικής;
    Και ο Δωρόθεος και ο Μπεζενιτης και ο τοποτηρητης Χατζηνικολάου είναι ΜΟΙΧΕΠΙΒΑΤΕΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Συμφωνώ με την αποκατάσταση του σεβασμιοτάτου κ. Νικοδήμου. Όχι όμως και αυτός και οι υποστηρικτές του να κόπτωνται για καταπάτηση των Ιερών Κανόνων, τη στιγμή που και ο ίδιος από αντικανονική σύνοδο εκλέχτηκε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Έτσι είναι αγαπητέ.

    Δεν υπάρχει Επίσκοπος, που να έχει εκλεγεί σύμφωνα με τους Ι. Κανόνες.

    Και τούτο είναι απότοκο και της σύστασης της Εκκλησίας αυτής, που είναι παρά τους Κανόνες.

    Η Εκκλησία αυτή είναι ΝΠΔΔ και υπάγεται στο Κράτος και διέπεται από τους νόμους του Κράτους και τούτο παρά τις αποφάσεις των Γ΄ και Δ΄ Οικουμενικών Συνόδων και των Πατέρων της Εκκλησίας, όπως του αγίου Ιωάννη Δαμασκηνού:
    "Ου πείθομαι βασιλικοίς κανόσι διατάττεσθαι την εκκλησίαν, αλλά πατρικαίς παραδόσεσι εγγράφοις τε και αγράφοις" (Προς του διαβάλλοντας τας αγίας εικόνας, λόγος β΄ 16).

    Παράδειγμα:

    Το μεταθετόν, που διαλαμβάνεται στο Ν. 590/1977 "Περί του Καταστατικού Χάρτου της Εκκλησίας της Ελλάδος" είναι σύμφωνο με τους Ι. Κανόνες ή όχι;

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Φυσικά και κόπτονται οι υποστηρικτές του κου Νικοδήμου για την τήρηση των ιερών κανόνων αφού τυγχάνει ο κανονικός μητροπολίτης της μητροπόλεως Αττικής και Μεγαρίδος που εξελέγη απ το τότε διοικητικό όργανο της Ελλαδικής Εκκλησίας,ο προκάτοχός του αποδέχθηκε το γεγονός αφού σώζονται επιστολές του απ την ανάγνωση των οποίων προκύπτει ότι θεωρούσε τον εαυτό του πρώην Αττικής,οι υπόλποιποι μητροπολίτες μηδενός εξαιρουμένου τον αναγνώρισαν σαν κανονικό μητροπολίτη Αττικής και Μεγαρίδος και εξεδιώχθη πυξ-λαξ από την επισκοπή του παρά πάσαν έννοιαν ηθικής και δικαίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Επανέρχομαι και ερωτώ..Αλήθεια είναι, το 1974 τριχοτομήθηκε η Ιερά Μητρόπολις Αττικής & Μεγαρίδος και εξ αυτής προήλθαν οι Μητροπόλεις Μεγάρων & Σαλαμίνος και Μεσογαίας και Λαυρεωτικής. Εύλογο ερώτημα γεννάται....γιατί ο Άγιος Κηθύρων δέχτηκε να εκλεγεί απο τις ψήφους των Μητροπολιτών Μεγάρων και Μεσογαίας??? Θα μου απαντήσει κανείς????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Νομίζω ότι ο πιο αρμόδιος να απαντήσει στο ερώτημά σας είναι ο άγιος Κυθήρων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου