Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου 2014

Η στάση των Αγίων έναντι των αιρετικών και η στάση των σύγχρονων ψευδεπισκόπων




 
 
πάρχει στὰ Πρακτικὰ τῆς Δ΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου ἕνα χαρακτηριστικὸ παράδειγμα ποὺ δείχνει, πῶς οἱ ἀληθινοὶ Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας ἐφαρμόζουν τὴν Ἐντολὴ τῆς διαφυλάξεως τῆς ἀκεραιότητος τῆς Πίστεως καὶ τῆς καθαρότητος τοῦ Δόγματος. Δὲν ἐπέτρεπαν οἱ Ἅγιοι καὶ δὲν ἄφηναν περιθώριο στοὺς κοσμικοὺς ἄρχοντες νὰ ρυθμίζουν τὰ τῆς Πίστεως, δὲν ὑπέκυπταν σὲ συναδελφικοὺς συναισθηματισμοὺς καὶ «φιλάδελφες» καταστάσεις, δὲν ἐφάρμοζαν τὴν Οἰκονομία ἐκεῖ ποὺ χρειαζόταν ἡ Ἀκρίβεια, δὲν γνώριζαν τὴν οἰκουμενιστικὴ "ἀρετὴ" τῆς ἀνοχῆς καὶ τῆς "διακρίσεως" εἰς τὰ τῆς Πίστεως.
 
 
Οἱ ἄρχοντες τοῦ Βυζαντίου, συγκεκριμένα,  ποὺ ἦσαν παρόντες καὶ διηύθυναν τὰ τῆς Δ΄  Οἰκουμ. Συνόδου, καλοῦν τὸν Θεοδώρητον νὰ εἰσέλθει ὡς μέλος τῆς Συνόδου. Οἱ Ἅγιοι Πατέρες τῆς Συνόδου ἀρνοῦνται νὰ τὸν δεχτοῦν ὡς Ἐπίσκοπο Κανονικό, ἀρνοῦνται ὅτι ἔχουν κοινωνία μαζί του καὶ ἀπαιτοῦν νὰ εἰσέλθει «ὡς ὑπόδικος, ὡς ὑπὸ κρίσιν αἱρετικός», τὸν καλοῦν δὲ νὰ ἀναθεματίσει τὸν αἱρετικὸν Νεστόριον. Ὁ Θεοδώρητος προσπαθεῖ νὰ ἀποφύγει τὴν ταπείνωση αὐτή, ἀλλὰ στὴν ἐπιμονὴ τῶν Πατέρων ὑποχωρεῖ καὶ ἀναθεματίζει τὸν Νεστόριον. Τότε καὶ μόνον τότε ἀποκαθίσταται στὸν θρόνον του.
 
 
ς ἔρθουμε στὰ σύγχρονα δεδομένα κι ἂς δοῦμε ἕνα παρόμοιο γεγονός. Ἂς συγκρίνουμε δὲ τὴν στάση τῶν ἀληθινῶν Ποιμένων καὶ τὴν στάση τῶν συγχρόνων ψευδοποιμένων.
 
 
Ὁ Μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος Σαββᾶτος διατυπώνει καὶ ὑποστηρίζει τὴν κακοδοξία ποὺ ἐκπορεύεται ἀπὸ τὸν ἡγετικὴ ὁμάδα τοῦ Φαναρίου (πατρ. Βαρθολομαῖο, Περγάμου Ἰωάννη Ζηζιούλα κ.λπ.) περὶ «διηρημένης Ἐκκλησίας», γιατὶ τοῦτο ἐξυπηρετεῖ τὸν Οἰκουμενισμὸ καὶ τὴν Πανθρησκεία.
 
 
Κάποιοι ἀντιδροῦν στὴν κακοδοξία αὐτή (ποὺ περιέχεται καὶ σὲ ἄρθρο  του ποὺ εἶχε δημοσιευθεῖ στὸ περιοδικὸ τῆς Ἐκκλησία τὸ 2006)· ὁ Μητροπολίτης  Πειραιῶς Σεραφεὶμ θέτει τὸ θέμα στὴν Σύνοδο τῆς Ἱεραρχίας, ἀλλὰ συνεργοῦντος καὶ τοῦ ἰδίου τοῦ Πειραιῶς, τὸ θέμα φαίνεται πὼς «κουκουλώνεται». Ἡ «Φιλορθόδοξη Ἕνωσις “Κοσμᾶς Φλαμιᾶτος”» τὸ ἐπαναφέρει τὸ 2010 καταθέτοντας “Μηνυτήρια ἀναφορὰ” στὴν Ἱ. Σύνοδο τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος (ἐδῶ).
 
 
 Ἡ Σύνοδος ἀδρανεῖ, ἀλλὰ ὁ Μητροπολίτης Κυθήρων Σεραφείμ, καὶ στὴν συνέχεια ὁ καθηγητὴς Δογματικῆς Δημ. Τσελεγγίδης, ἐπιλαμβάνονται τοῦ θέματος καὶ ἀναδεικνύουν γραπτῶς τὴν σοβαρότητά του.
 
 
Ὁ Μητροπολίτης Μεσσηνίας κ. Σαββᾶτος, ὄχι μόνο δὲν ἀνακαλεῖ τὴν κακοδοξία ποὺ πρεσβεύει, ἀλλὰ ἀρθρογραφεῖ, ὑβρίζοντας τὸν συνάδελφό του Μητροπολίτη Κυθήρων καὶ στολίζοντας καταλλήλως καὶ τὸν καθηγητὴ Τσελεγγίδη, ὁ ὁποῖος εἶπε ὅτι «θα έπρεπε, αν δεν αναιρέσει αυτές τις απόψεις του ο Μεσσηνίας, να καθαιρεθεί». 
 
 
Ὁ Μεσσηνίας προσπαθεῖ νὰ ἀποφύγει τὴν ταπείνωση αὐτή, παρακαλώντας νὰ ἐνεργήσουν, ὥστε νὰ μὴν ἐπιστρέψει στὴν Μητρόπολή του μὲ τὴ ρετσινιὰ τοῦ αἱρετικοῦ, ἀλλὰ χωρὶς νὰ ἀνακαλέσει τὴν κακοδοξία του!  
 
Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Ἱερώνυμος, γιὰ νὰ μὴν ἀναγκασθεῖ νὰ ἀνακαλέσει ὁ Μεσσηνίας τὴν αἱρετικὴ γραμμὴ ποὺ ἔχει πάρει ἀπὸ τὸ Φανάρι, παρακάμπτοντας τὴν Ἱεραρχία, ἐπεμβαίνει πυροσβεστικά, καὶ ὡς ἐὰν ἐπρόκειτο γιὰ προσωπικὴ παρεξήγηση, τοὺς συμβιβάζει(!) χωρὶς ὁ κ. Σαββᾶτος νὰ ἀνασκευάσει τὴν ...ἐπίσημα διατυπωμένη κακοδοξία του!!! Ἡ μονομερὴς «ἀπόφαση» τοῦ Ἀρχιεπίσκοπου Ἱερώνυμου (δηλ. τῆς Δ. Ἱ. Συνόδου) ἦταν: «Δὲν ὑπάρχει ἐκκλησιαστικὴ ἐκτροπή»!
 
 
Ἐκεῖ κάπου τελείωσε τὸ θέμα,  παρὰ τὶς συνεχιζόμενες διαμαρτυρίες μας, παρὰ τὴν δημόσια παρέμβαση τοῦ π. Θεοδώρου Ζήση καὶ τὴν διατύπωση ποὺ ἔκανε γιὰ τοὺς Συνοδικοὺς Ἐπισκόπους, τῆς βαριᾶς δηλ. κατηγορίας, ὅτι ἐφ’ ὅσον δὲν διόρθωσε ὁ Μεσσηνίας τὴν κακοδοξία του καὶ τὸν ἀποδέχονται, ἀποδέχονται καὶ τὴν κακοδοξία του!  Ἡ ἀκριβὴς διατύπωση τοῦ π. Θεοδώρου, ὡς ἐρώτημα: «Αυτό σημαίνει ότι συμφωνείτε και εσείς, άγιοι Συνοδικοί, ότι η Εκκλησία είναι διηρημένη;» (ἐδῶ).
 
 
Ὡς ὁμιλῶν, ὁ π. Θεόδωρος, «εἰς ὦτα μὴ ἀκουόντων», ἀπάντηση δὲν πῆρε.

 
 
Αὐτοὶ εἶναι οἱ Ἐπίσκοποι τοῦ σήμερα, εἴτε εἶναι συνειδητοὶ αἱρετικοὶ Οἰκουμενιστές, εἴτε συμπλέουν μὲ αὐτούς. Δηλαδή, ψευδοποιμένες καὶ ψευδεπίσκοποι, συγκρινόμενοι μὲ τοὺς Ἁγίους Πατέρες, ποὺ στὴν περίπτωση τοῦ Θεοδώρητου δίδαξαν τὴν στάση τοῦ Καλοῦ Ποιμένος.
 
 
Τί νὰ ποῦμε τώρα γιὰ πληθώρα παρομοίων γεγονότων καὶ τὸ καταλυτικὸ τῆς Πίστεως γεγονός (ποὺ τὸ χωνέψαν κι αὐτὸ οἱ Ἐπίσκοποι, ὡς μιὰ "oἰκονομία" τάχα) τῆς συμμετοχῆς στὸ Π.Σ.Ε.; Συμμετέχουν καὶ ἐκεῖνοι οἱ "καλοὶ" καὶ "συντηρητικοὶ" Ἐπίσκοποι, ποὺ ἔχουν ἔντονα διαμαρτυρηθεῖ γιὰ τὴ συμμετοχή τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος στὸ Π.Σ.Ε., καταγγέλοντες ὅτι τὸ Π.Σ.Ε. εἶναι αἱρετικό! Συμμετέχουν στὴν ὑπερεκκλησία τοῦ Π.Σ.Ε., στὴν αἵρεση καὶ στὴν πλάνη τῶν "πολλῶν ἐκκλησιῶν", παρὰ τὴν καθημερινὴ "ὁμολογία" τους γιὰ "Μία" Ἐκκλησία καὶ "ἓν" βάπτισμα!
 
 
Συμμετέχουν καὶ σέρνουν κοντά τους, ὅλους ἐκείνους τοὺς πιστούς, ποὺ εἴτε ἀγνοοῦν, εἴτε γνωρίζουν καὶ συνεχίζοντας νὰ συμμετέχουν, κοινωνοῦν μὲ τὴν αἵρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ.
 
 
Τὸ παρακάτω κείμενο, ποὺ παρουσιάζει τὴν στάση τῶν Πατέρων τῆς Δ΄ Οἰκουμ. Συνόδου, ἀπὸ το βιβλίο "Ἡ Πέμπτη Οἰκουμενικὴ Σύνοδος" (Μελετίου, Μητροπ. Νικοπόλεως, σελ. 70-72.
Π.Σ.


6 σχόλια:

  1. Τί λέγαμε το λοιπόν για όποιον αναθεματίζει και όποιον δεν αναθεματίζει ...
    όποιον οχι «κατά συναρπαγή», ἀλλά ἐν πλήρει ἐπιγνώσει καί καυχώμενος διά τήν σύνεσι καί διάκρισί του, ἐπικοινωνοῦν πλήρως ἐκκλησιαστικά μέ τούς αἱρετικούς Οἰκουμενιστές που μνημονεύουν τον αντίχριστο Πάπα ΚΑΙ ΔΙΔΆΣΚει αυτή την στάση και απειλεί με κόλαση όποιον λαϊκό φεύγει την κοιωνία των ακοινωνήτων ... και κοινωνών τη αιρέση απεβίωσε ?

    Νάνος όποιος τον αναθεματίζει ?
    Ναι ? Ε και ?
    Και ο Δαβίδ μπροστά στο Γολιάθ νάνος ήτανε .
    Αλλά νάνος του Θεού

    Σαν το Γολιάθ είναι οι γίγαντες της Θεολογίας που αλαζονικά περιφρονούν τον νόμο του Θεού
    και περιφανεύονται για το θεολογικό ανάστημα τους
    και την κοσμική "θεολογική" πανοπλία τους
    και αντιτάσσονται στο " ανάθεμα σε όσους δεν αναθεματίζουν ότι η ορθοδοξία αναθεματίζει " και ασεβούν οι ίδιοι και διδάσκουν την ασέβεια .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Λυπάμαι, που θα στενοχωρήσω αγαπητούς αδελφούς με κάποιαα ιστορικά στοιχεία, που δείχνουν, ότι η ιστορία είναι πολύ παλιά. Τα περί διηρημένης Εκκλησίας και ενώσεως των Εκκλησιών δεν είναι ο Μεσσηνίας, που 1ος τα είπε. Μπορώ να πω, ότι είναι ο 1001ος ανά τους αιώνες, μέσα δε σ' αυτούς υπάρχουν και άγιοι της Εκκλησίας μας.
    Σταχυολογώ κάποιες αναφορές:
    1054 Αντιοχείας Πέτρος ΄Β΄
    1154 Θεσ/νικης Βασίλειος
    1190 Αντιοχείας Θεόδωρος Δ΄ Βαλασαμών
    1194 Νικομηδείας Νικήτας
    1194 Μαρωνείας Νικήτας
    1232 ΚΠόλεως Γερμανός Β΄
    1253 Αυτοκράτορας άγιος Ιωάννης Γ΄ Δούκας Βατάτζης
    1434 Ιωσήφ Βρυέννιος
    1438 Εφέσου άγιος Μάρκος
    1583 ΚΠόλεως Ιερεμίας Β΄ Τρανός
    1603 ΚΠόλεως Ραφαήλ Β΄
    1608 ΚΠόλεως Νεόφυτος Β΄
    1615 ΚΠόλεως Τιμόθεος Β΄
    1623 ΚΠόλεως Γρηγόριος Δ΄
    1638 ΚΠόλεως Κύριλλος Β΄ κ.λπ. κ.λπ.
    Θα σταθώ όμως ιδιαίτερα στον άγιο Μάρκο και τις προσφωνήσεις του, μπροστά στον αιρετικό πάπα Ευγένιο Δ΄, 300 χρόνια μετά το Σχίσμα:
    "Αγιώτατε πάτερ της αδελφής Εκκλησίας της Ρώμης"
    "Ου γαρ ανέχεται η κεφαλή πάντων Χριστός ο Θεός εφιστάναι διηρημένω τω σώματι..........Μέχρι τίνος οι της αυτής Τριάδος προσκυνηταί δάκνομεν αλλήλους".
    Βέβαια, το να προσκυνούμε (Ορθόδοξοι και παπικοί) την ίδια (!) αγία Τριάδα, υπερβαίνει κάθε όριο φιλοφροσύνης!
    Αυτά, για να μη ρίχνουμε τόσο εύκολα το λίθο του αναθέματος.

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν περιμέναμε από τον φιλοκαζαντζακικό ΙΚ τίποτα άλλο. Παρά να παρερμηνεύει τις γνώμες των αγίων.
      ΙΚ πήγαινε στον ΒΟΘΡΟ καλύτερα και άσε μας ήσυχους με τις μπούρδες σου!

      Διαγραφή
    2. Πάντως, είναι γεγονός ότι ο Ι.Κ. γνωρίζει καλά την Εκκλησιαστική Ιστορία, και η γνώση της βοηθά να ερμηνεύουμε σημερινά γεγονότα και συμπεριφορές.

      Διαγραφή
  3. Το λίθο του αναθέματος τον αξίζει ο ΙΚ ο οποίος συνεχώς ανοηταίνει και ισοπεδώνει τα πάντα. Το αν και άλλοτε αμάρταναν ή αιρέτιζαν άνθρωποι, δεν σημαίνει ότι μπορούμε κι εμείς να αιρετίζουμε και να αμαρτάνουμε. Επειδή και άλλοι διετύπωσαν τέτοιες κακόδοξες θεωρίες, αυτό σημαίνει, κατά τον αδόκιμο νου του ΙΚ, να το επαναλαμβάνουν και σημερινοί επίσκοποι; Κι εμείς να τους ανεχόμαστε; Τι μας λές, ανεκδιήγητε ΙΚ. Αν κάποιος διατυπώσει σήμερα Αρειανικές κακοδοξίες, πρέπει να αφήνουν οι γνωρίζοντες ιστολόγοι, ανεξέλεγκτο, επειδή έχουν προϋπάρξει κι άλλοι που διατύπωσαν τις ίδιες κακοδοξίες; Ας μετανοήσει ο Μεσηνίας, για να μη τον ελέγχουν.
    Κ.Ι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ένας που δεν έχει να προσφέρει τίποτε σε ένα διάλογο, απαντάει στο συνομιλητή του, ότι λέει μπούρδες.
    Και βέβαια αξίζω το λίθο του αναθέματος, αφού πάω και ξεσκαλίζω πράγματα που δεν θα θέλαμε να ξέρουμε και όταν αποκαλύπτονται, μας πονάνε. Και μας πονάνε, γιατί είμαστε μαθημένοι, στο ότι όλα όσα έγιναν, ήταν καλώς καμωμένα.
    Και βέβαια, ο κατάλογος που αναφέρω, δεν έχει την έννοια ότι δίνουμε συγχωροχάρτι σε όσα γίνονται σήμερα, αλλά δείχνουν ότι Η Εκκλησία βαδίζει πάνω σε λάθη της, και εξακολουθεί να υπάρχει και θα υπάρχει μέχρι τη συντέλεια.
    Και μη ξεχνάμε, ότι η Εκκλησία είναι το Σώμα του Χριστού, το Σώμα των αγίων, που όμως ούτε αλάνθαστοι είναι, αλλά ούτε και αναμάρτητοι και πλειστάκις έχουν πέσει σε λάθη και μεμονωμένα, αλλά και εν Συνόδω. Η Εκκλησία του Παρακλήτου που ζούμε σήμερα έχει όλα τα μέλη της αμαρτωλά, ΟΛΑ. Η Εκκλησία των Εσχάτων, μετά τη β΄ παρουσία θα έχει όλα τα μέλη της αναμάρτητα.
    Για τις ευχές περί ΒΟΘΡΟΥ δεν με φοβίζουν, γιατί ο Θεός, ως πανταχού παρών, υπάρχει ακόμη και σε ένα ΒΟΘΡΟ.
    Όσον αφορά τη μετάνοια, την έχουμε ανάγκη όλοι, και ο Μεσσηνίας, και οι αναθεματιζόμενοι, αλλά και οι αναθεματίζοντες

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου