Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2009

























Πορίσματα


και παραλειπόμενα


του Συνεδρίου


για τον Αγιο Νικόδημο


από το blog apotixisi.

------------------------------------

Στη συνέχεια δημοσιοποιώ τα πορίσματα του συμποσίου που έγινε στη Γουμένισσα Κιλκίς , όπως έκαμαν και άλλα blog, και που δημοσίευσε το πρακτορείο ρομφαία.

Επειδή όμως παρευρισκόμουνα ο ίδιος εκεί, με ιδιαίτερα μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό, διότι τον Αγιο Νικόδημο τον Αγιορείτη τον έχω μέσα μου σε ξεχωριστή αγάπη, ήθελα να αναφέρω κάποια παραλειπόμενα του συμποσίου που δεν καταχωρεί κανένας άλλος.

Ημουν παρών στο συμπόσιο σε όλες σχεδόν τις συνεδρίες. Παρηκολούθησα όλους τους συμμέτοχους με πολύ μεγάλη προσοχή και ενδιαφέρον.

Ηταν πράγματι όλοι σχεδόν οι ομιλητές αναλυτικοί, εποικοδομητικοί και πολύ κατατοπιστικοί στα θέματά τους.

Όταν κάτι το αγαπάς, προσπαθείς να δώσης ότι καλύτερο έχεις σ’ αυτό και να το κοσμήσης όσο το δυνατόν με περισσότερα κοσμήματα, για να το εμφανίσης πληρέστερο και τελειότερο.

Αυτό, νομίζω, ότι προσπάθησαν να κάμουν όλοι οι ομιλητές.

Να δώσουν τον καλύτερο εαυτό τους στην παρουσίασι ολων των αναλυομένων πλευρών του κεχαριτωμένου αδελφού και πατρός μας Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου.

Μέσα όμως στο όλο υπέροχο κλίμα, υπήρξε και μία παραφωνία.

Ποιος θα το περίμενε;

Ποιος θα το φαντάζονταν;

Παρών στην ημερίδα, ήταν και ο σέρβος μητροπολίτης Ερζεγοβίνης Αθανάσιος Γιέφτιτς.

Στο παρελθόν, είχα σχηματίσει πολύ καλή γνώμη γι αυτόν.

Από τα συγγράμματά του, από κάποιες εμφανίσεις του, αλλά ιδιαίτερα από την φήμη ότι αποτελεί αυτός και τινες άλλοι ελληνομαθείς σέρβοι κληρικοί, γνήσια τέκνα και έκγονα του αγίου πατρός Ιουστίνου Πόποβιτς.

Είναι αλήθεια ότι σε προκαταλαμβάνει αυτό το γεγονός.

Κατ’ αρχάς, εμφανίστηκε ατημέλητος.

Ενας επίσκοπος όταν εμφανίζεται μέσα σε μία ημερίδα και συναναστρέφεται με πολλούς αφού τον πλησιάζουν δεκάδες και εκατοντάδες άνθρωποι, θα πρέπη να λάμπη από καθαριότητα.

Θα πρέπη, η εξωτερική του εμφάνισι να προκαλή, ακόμα και εκ πρώτης όψεως, άριστες εντυπώσεις.

Λυπούμαι, που αναγκάζομαι και γράφω για αυτονόητα πράγματα.

Η ατημέλειά του, προκαλούσε αλγεινή εντύπωσι.

Αλλά πέραν αυτού, που θα μπορούσε ίσως να παραβλεφθή, αν στη συνέχεια κατά τις παρεμβάσεις του ή την ιδική του κατάθεσι, δεν προκαλούσε με τις παράδοξες τοποθετήσεις του και τις θέσεις του απέναντι στις πάγιες και καταγεγραμμένες θέσεις του αγίου Νικοδήμου. Πολλάκις ανέφερε τον περιβόητο Γιανναρά, λές και ο Γιανναράς εκφράζει την ακραιφνή σημερινή ορθόδοξο φωνή.

Εδειξε ότι τον έχει περί πολλού ο άνθρωπος.

Τον θαυμάζει και υποκλίνεται μπροστά του.

Αλλά στη συνέχεια έκαμε επίθεσι στον αγιο Νικόδημο.

Αμφισβήτησε τις σωστές θέσεις του αγίου Νικοδήμου στο Εξομολογητάριό του για τα οικογενειακά θέματα και τις σχέσεις των ανδρογύνων κατά τα Σάββατα ή τις Κυριακές, πράγματα που προβλέπουν ακόμα και οι Ιεροί Κανόνες, κατά τρόπον μάλιστα άγαρμπον και αγροίκον, που προκάλεσε και δυσαρέστησε.

«Ενας καλόγηρος, μας είπε, δεν έπρεπε να εισέρχεται στην κρεβατοκάμαρα του αντρογύνου και να παρακολουθεί και να συμβουλεύει τι θα πρέπη να πράττη».

Ξαφνιάστηκαν οι συνδαιτυμόνες, μοναχοί και λαϊκοί, από την αιφνιδιαστική αυτή επίθεσι κατά του αγίου, του μητροπολίτου Ερζεγοβίνης Αθανασίου.

Αλλά επ’ αυτού του θέματος είπε και άλλα πολλά τολμηρά και ανεπίτρεπτα.

Μετά το πέρας του πρόχειρου λογιδρίου του, κάποια στιγμή τον πλησίασα προσωπικά εγώ και αφού του συστήθηκα και τον θύμησα που είχαμε συναντηθεί κάποτε και στο Παλαί ντε σπόρ της Θεσσαλονίκης, του ζήτησα να μου δώση κάποια εξήγησι, γιατί οι Σερβοι επίσκοποι και μάλιστα τα τέκνα του Πόποβιτς, κοινωνούν και επικοινωνούν και συμπαρακάθηνται, με τους Παπικούς;

Του είπα δε ότι εχω στας χείρας μου ακόμα και φωτογραφίες του ιδίου, του Αμφιλοχίου, και του πατριάρχου Σερβίας Παύλου, με Παπικούς, σε λατρευτική σύναξι.

Μου απάντησε, ότι αν δεν φύγω εκείνη τη στιγμή από κοντά του, θα μαλώναμε.

Πρόλαβα όμως και του εκαμα και την δεύτερη ερώτησι, γιατι εσεις σαν εκκλησία της Σερβίας, δίνετε την πεποίθησι στον Βαρθολομαίο, ότι εγκρίνετε όλες τις απαράδεκτες κινήσεις του μετά των Παπικών και των Προτεσταντών και αφήνετε σε όλους την εντύπωσι, ότι είστε σύμφωνοι σε όλα όσα εκείνος πράττει;

Τότε σηκώθηκε με ασυνήθιστη ταχύτητα ο ίδιος να φύγη από εκεί και μου απάντησε ότι σίγουρα είμαι παιδί του Ζήση και ....ο Βαρθολομαίος είναι ένας αιχμάλωτος!!!

Του ανταπάντησα, ότι δεν είμαι φερέφωνο κανενός αλλά είμαι ελεύθερος άνθρωπος και ο Βαρθολομαίος μόνο αιχμάλωτος δεν είναι, αλλά περνάει πολύ καλύτερα από όλους μας.

Και να αφήσουν όλοι τους αυτό το ….παραμυθάκι!!!

Είναι αλήθεια ότι δεν περίμενα όλα αυτά να τα ακούσω και να τα ζήσω, από ένα τέκνο του Πόποβιτς.

Αλγεινή και χειρίστη εντύπωσι μου προκάλεσε ο εν λόγω σέρβος μητροπολίτης και επαληθεύονται πλέον οι φήμες ότι και η σερβική εκκλησία κατέστη Οικουμενιστική και Λατινοφρονούσα και από τους μητροπολίτες της ο μόνος που διακρίνεται και ξεχωρίζει είναι ο μικρός το δέμας, αλλά μέγας τω ορθοδόξω φρονήματι, μητροπολίτης Ράσκας ΑΡΤΕΜΙΟΣ.

Όπως ψάχνουμε και αναζητούμε, ως ο Διογένης, να βρούμε έστω και ένα τέκνο του Επιφανίου που να ομοιάζη με τον Επιφάνιο, έτσι αναζητούμε και τα τέκνα του Πόποβιτς και δεν τα ανευρίσκουμε.

Λυπηρόν, λυπηρότατον αυτό το φαινόμενον, των ημερών μας!!!!
Θα ήταν όμως πραγματική παράλειψι, εάν δεν ανέφερα και την όντως Αβραμιαία φιλοξενία των ευσταλών και αεικίνητων σεβαστών Πατέρων της Μονής.
Τους έβλεπες παντού και πάντοτε παρόντες σαν αστακούς και καθόλην την διάρκεια των εργασιών του συμποσίου, να εξυπηρετούν τους πάντας κατά τον δυνατόν καλύτερον τρόπον, ούτως ώστε όλα να διεξάγωνται και να διευθετούνται, χωρίς την παραμικρή στενοχωρία ή και ατέλεια.
Προσωπικά, τους δίνουμε και από αυτό το blog τα θερμά μας συγχαρητήρια και τους παρακαλούμε ικετευτικά, να σπεύσουν άμεσα να αναζητήσουν και να ανεύρουν τα ανέκδοτα συγγράμματα του Αγίου Νικοδήμου και να τα εκδόσουν το δυνατόν ταχύτερον, πρός ψυχικήν ωφέλειαν των πιστών. Θα δώσουν μεγάλη χαρά και στον Αγιο και στο ποίμνιο της Εκκλησίας.
Ούτως ωστε, να προλάβουμε να τα χαρούμε και εμείς οι μεγαλύτεροι, πρίν εκπνεύσουμε το ζήν.

=========================

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το Β΄ Επιστημονικό Συνέδριο «Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης, 200 χρόνια από την κοίμηση του», το οποίο πραγματοποιήθηκε

από 3 έως 5 Σεπτεμβρίου 2009, στο Ιερό Κοινόβιο Οσίου Νικοδήμου του Αγιορείτου, Μετόχι της Ιεράς Μονής Σίμωνος Πέτρας Αγίου Όρους, στον Πεντάλοφο Γουμένισσας.

Παρακάτω δημοσιεύουμε τα πορίσματα – συμπεράσματα του συνεδρίου:

1. Ο άγιος Νικόδημος είναι κορυφαίος διδάσκαλος του Γένους και της Εκκλησίας. Στην σχετικά σύντομη και πολύπονη επίγεια ζωή του παρήγαγε ογκωδέστατο έργο (τα μείζονα έργα του είναι 28, με περισσότερες των δέκα χιλιάδων σελίδων), που επηρέασε δραστικά την πορεία της θεολογικής σκέψης του σύγχρονου εκκλησιαστικού βίου της οικουμενικής Ορθοδοξίας.

Το Πηδάλιο, η Φιλοκαλία, ο Συναξαριστής, το Περί Συνεχούς Μεταλήψεως, το Συμβουλευτικό Εγχειρίδιο, το Εορτοδρόμιο, η Χρηστοήθεια, ο Αόρατος Πόλεμος και τα Πνευματικά Γυμνάσματα είναι βιβλία σταθμοί καταγραφής της ορθοδόξου θεολογίας και έγιναν αντικείμενο ερεύνης στις εισηγήσεις του παρόντος συνεδρίου.

Παραμένουν πολλά ακόμη ανέκδοτα ελάσσονα έργα του Αγίου, κυρίως επιστολικά και υμνογραφικά, καθώς και πολλές άλλες πηγές που φωτίζουν άγνωστες πτυχές του βίου, της εργογραφίας και της θεολογίας του αγίου Νικοδήμου.

Η έρευνα καλείται να καλύψει αυτό το κενό και, όταν θα καταστεί δυνατόν, να εκδώσει σε μία επιμελημένη σειρά όλα τα έργα του αγίου.

Ελπίζουμε ότι με τη δύναμη του Θεού και τη βοήθεια του αγίου αυτό θα πραγματοποιηθεί εν καιρώ τω δέοντι από την ιερά μονή του.

Το παρόν συνέδριο έδωσε έμφαση στην προβολή της ερμηνευτικής συμβολής του αγίου Νικοδήμου, που έως τώρα στη θεολογική βιβλιογραφία δεν έτυχε της αρμοζούσης προσοχής. Αυτό ήταν η αρχή, απομένει ακόμη πολύς δρόμος.

Επισημάνθηκε ότι ένας από τους τομείς στους οποίους είναι ανάγκη να στρέψουμε την προσοχή μας είναι η έρευνα των πηγών των συγγραμμάτων του αγίου Νικοδήμου.

Δηλαδή ποιές εκάστοτε είναι οι άμεσες και ποιές οι δευτερεύουσες πηγές του, καθώς και οι τυχόν εξαρτήσεις του. Επίσης πρέπει να διερευνηθεί βαθύτερα ο τρόπος αξιοποίησης των πηγών του και ποιά, κάθε φορά, η στόχευσή του.

Ιδιαίτερης επίσης προσοχής ζήτημα είναι το ποιά ήταν η επίδραση του αγίου και της διδασκαλίας του στις διάφορες εκφάνσεις του εκκλησιαστικού και πνευματικού βίου και της θεολογικής σκέψης.

Οι εισηγήσεις κατέγραψαν σημαντικές πτυχές:

α) περί του ήθους των πιστών

β) περί της διατυπώσεως του δόγματος

γ) περί της Λατρείας

δ) περί της ποιμαντικής επιστήμης και της ορθοδόξου θεραπευτικής

ε) περί της κανονικής πράξεως

στ) περί της κοινωνικής διδασκαλίας

ζ) περί της συναξαριστικής γραμματείας

Αξιοποίησαν πρωτότυπο υλικό, αλλά μπροστά στο ογκώδες έργο του αγίου η προσπάθεια αποτελεί μια επιπλέον προσθήκη στην ανάπτυξη του οικοδομήματος των αγιονικοδημικών σπουδών.

Τέλος τονίσθηκε, δια πολλών προβληματισμών και διαλογικών παρεμβάσεων, ότι η διδασκαλία του αγίου Νικοδήμου θα μπορούσε να δώσει διέξοδο στην πνευματική παρακμή του σύγχρονου κόσμου και ιδιαίτερα της ελληνικής κοινωνίας.

Το εκπαιδευτικό μας σύστημα, ο εκκλησιαστικός μας βίος και ο πνευματικός κόσμος έχουν να ωφεληθούν πολλά από τον μεγάλο Αγιορείτη πατέρα, τον πολλά πονήσαντα προς φωτισμό του ορθοδόξου Γένους.

38 σχόλια:

  1. Αν είναι έτσι όπως τα λέτε ντροπή στον Μητροπολίτη Αθανάσιο. Και εγώ τον είχα περι πολλού!
    Αλλά αν αναφέρει επαινετικά τον νεονικολαΐτη Γιανναρά και καταφέρεται εναντίον του αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου τότε ντροπή του!

    Ας πουν τουλάχιστον ότι πράγματι έτσι είναι το ορθό και απο λόγους οικονομίας επιτρέπουμε να είναι πιο χαλαρά τα ανδρόγυνα κατα το Σαββατοκύριακο. Άλλο αυτό και άλλο ευθεία αμφισβήτηση του σωστού. Την στιγμή μάλιστα που το επιτάσσουν οι Ιεροί Κανόνες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συμφωνώ απόλυτα με τον παραπάνω αδελφό.
    Γιά τους Σέρβους είχαμε σχηματίσει καλές εντυπώσεις. Χάλασαν και αυτοί;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σας ευχαριστούμε πολύ κύριε Οδυσσέα γιά την ενημέρωσί που μας κάματε για τα παραλειπόμενα του συνεδρίου γιά τον αγιο Νικόδημο.
    Ηταν ότι καλύτερο.
    Είναι απολαυστική η ανάλυτική έκθεσί σας. Και πάλι σας ευχαριστούμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγαπητέ Οδυσσέα,

    Δεν είχες δυστυχώς τον χρόνο να ξυπνήσεις από το βαρύ του ύπνο τον Γιέφτιτς και να τον ρωτήσεις: Δηλαδή είναι σωστό να ελευθερώσουμε τον αιχμάλωτο Βαρθολομαίο και να φυλακίσουμε τον Κύριο, κ. Γιέφτιτς;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αγαπητέ Ανώνυμε 11 Σεπτέμβριος 2009 5:10 μμ, μην γενικεύεις το πρόβλημα. Δεν χάλασαν οι Σέρβοι, αν χάλασε κάποιος αυτός είναι ο Σεβασμιώτατος Αθανάσιος.

    Είναι συγκεκριμένο πρόσωπο και όχι λαός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΚΟΙΤΑΞΤΕ ΤΙ ΓΡΑΦΕΙ Ο ΑΡΧΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗΣ ΑΝΔΡΙΟΠΟΥΛΟΣ


    Φίλος του ιστολογίου με πληροφόρησε για το κύριο άρθρο της εφημερίδας “Ορθόδοξος Τύπος”, του φύλλου που κυκλοφορεί. Πρόκειται για επίθεση στον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο, επειδή ...τόλμησε να αμφισβητήσει την εωσφορικής εμπνεύσεως “Ομολογία Πίστεως” που περιφέρουν πόρτα – πόρτα οι “αντι – οικουμενιστές” προς υπογραφήν και υπό των τελούντων εν κώμα ει δυνατόν, για να φανερώσουν την δύναμη του “πιστού λαού”.

    Οι αντι – οικουμενιστές είναι αδηφάγα τέρατα. Πρώτα σου ζητούν να υπογράψεις την “Ομολογία Πίστεως”. Μετά να διακόψεις το μνημόσυνο του Πατριάρχη, του Αλβανίας και ει δυνατόν όλων των Προκαθημένων των Εκκλησιών που αποφάσισαν εν Συνόδω “ναι στον διάλογο” με ετεροδόξους και αλλοθρήσκους. Μετά να μην τολμήσεις να αναφέρεις το όνομα κάποιου καθηγητού ή άλλου τινός που μπορεί να είναι “οικουμενιστής” κ.ο.κ.
    Εξ' ου και ο αρθρογράφος του Ο.Τ. μιλάει για “σύρραξη” (!) με το Οικουμενικό Πατριαρχείο! Πολεμοχαρείς οι άνθρωποι! Και ως τέτοιοι δεν διστάζουν ακόμα και με όλους τους Ορθοδόξους Προκαθημένους να τα βάλουν λόγω της “οικουμενιστικής τους πορείας”, και τον Οικουμενικό Πατριάρχη να παρουσιάζουν ως “Ιερά Εξέταση”, επειδή είπε ότι θα λάβουν την δέουσα απάντηση.

    Αυτοί είναι που και παλαιότερα και σήμερα επαναλαμβάνουν ότι ο μακαριστός Χριστόδουλος πέθανε επειδή πήγε στον Πάπα!!! Και δεν αρκούνται σ' αυτό. Λένε – και δεν αισχύνονται – ότι οι Μητροπολίτες που ακολούθησαν τον Χριστόδουλο στο Βατικανό “άλλος έκαμνε χημειοθεραπείας, άλλος τσακίστηκε, άλλος υπέστη εμφράγματα κ.λπ.”!
    Ο Θεός δεν μπορεί να είναι άλλο από εκδίκηση γι' αυτούς.

    Η προσφορά του Οικουμενικού Πατριάρχη στην Ορθοδοξία θα είναι αν συγκαλέσει Πανορθόδοξο Σύνοδο, η οποία θα καταδικάσει τον ευσεβισμό ως αίρεση. Ξέρω πως δεν είναι εύκολο, αλλά αυτοί που ελαφρά τη καρδία και με ίππειον θράσος κατηγορούν τους άλλους για αιρετικούς, καλό θα ήταν να λάβουν την δέουσα Πανορθόδοξο απάντηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλά με αυτόν τον δαιμονοκίνητο κάθεσαι και ασχολείσαι; Αυτός παίζει με τα της Πίστεως.
    Δεν το πήρες χαμπάρι ακόμα;

    Είναι σαν να μας λες: κοιτάξτε τί λέει ο δαίμονας!
    Απο τον δαίμονα περιμένουμε κάτι καλύτερο;
    Απο τον άνθρωπο που συκοφαντούσε και πολεμούσε τον Νικόλαο Σωτηρόπουλο και παραθέτει στην σελίδα του κάθε χυδαιότητα και αισχρότητα, περιμένουμε κάτι καλύτερο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. O Ανδριόπουλος έκανε πολλά στον αγωνιστή Ν. Σωτηρόπουλο.
    Πήγε σε εκπομπή του Τριανταφυλλόπουλου για να τσακωθεί μαζί του γιατί υποστήριζε τον Αυστραλίας, τον αποκάλεσε αφορισμένο μέσα στο μοναστήρι του Γηροκομειού απ' όπου μετά τον απέλυσαν ευτυχώς τον Ανδριόπουλο, έγραφε στον ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΤΥΠΟ εναντίον του αγωνιστή θεολόγου και άλλα πολλά ο άθλιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Το ξέρω αγαπητέ μου Ανώνυμε 11 Σεπτέμβριος 2009 9:57 μμ.
    Το ξέρω γι' αυτό έγραψα τα παραπάνω.
    Αυτό που δεν ήξερα είναι με τον Τριανταφυλλόπουλο και για το Γηροκομείο.

    Για τον Τριανταφυλλόπουλο δεν ήξερα τίποτα.

    Για το Γηροκομείο όσα είχα διαβάσει τα διάβασα απο τον Ανδριόπουλο που παρουσίαζε διαστρεβλωμένη την πραγματικότητα ότι δηθεν τον έβρισε ο Σωτηρόπουλος και τον διαολόστειλε!!! Και μάλιστα στα καλά καθούμενα!!!

    Να είσαι καλά και ευχαριστούμε για τις πληροφορίες σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Όταν όμως ο θρασύς Ανδριόπουλος έβρισε τον Νικόλαο Σωτηρόπουλο μέσα στο Γηροκομειό ούτε ο Αιτωλοακαρνανίας Κοσμάς που λειτουργούσε πήρε θέση ούτε ο Πατρών Χρυσόστομος που τα έμαθε μετά.
    Τι περιμένεις από τέτοιους δεσποτάδες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Οφείλουμε να πούμε αγαπητέ μου ανώνυμε 11 Σεπτ. 2009 10:10 μμ ότι ο Αιτωλοακαρνανίας Κοσμάς έχει το θάρρος και καλεί τον Νικόλαο Σωτηρόπουλο να κηρύξει τον θείο λόγο, σε αντίθεση με τον Πατρών Χρυσόστομο που κινείται απο σκοπιμότητες και όχι απο την χριστιανική ανδρεία όπως όφειλε.
    Γι' αυτό και ο επαίσχυντος ψευτοθεολόγος της Πάτρας όπου μπορεί επιτίθεται εναντίον του Σεβασμιωτάτου Κοσμά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Τέλος πάντων τί περιμένεις απο Ανδριόπουλους;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Απο αναίσχυντους τελείως ανθρώπους σαν τον misha και τον πατρινό φίλο του αυτά πρέπει να περιμένουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Έχεις δίκιο ανώνυμε 10:27

    Ο Πατρών βάζει πάνω απ' όλα σκοπιμότητες γι' αυτό και δεν παίρνει θέση σε τίποτα ουσιαστικό.
    Αλλά κι ο Σεβ. Κοσμάς γιατί δεν ζητάει με παρρησία την άρση του αφορισμού ενός εργάτη του Ευαγγελίου που ασθενεί κιόλας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Δεν είναι αρμοδιότητα του Σεβ.Κοσμά αλλά της Συνόδου της Ιεραρχίας που είχε μάλιστα επιληφθεί του θέματος επι Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου. Αλλά εις μάτην...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Πολεμοχαρείς ανθρωποι, Αδηφάγα τέρατα, αναίσχυντοι...
    έτσι μας χαρακτηριζει ο διαβόητος θολολόλος της Πάτρας όσους υπογράψαμε την θρυλική και Πατερική ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΠΙΣΤΕΩΣ, που ο άνθρωπος ασχολείται καθημερινά σαν θεολόγος της δεκάρας αυτός, με την διεφθαρμένη νυκτερινή ζωή όλης της Ελλάδος.
    Ετσι, λοιπόν, κατ' επέκτασι των ενδιαφερόντων του, ασχολείται και με την βρωμερή κάστα των οικουμενιστών είτε της διεφθαρμένης Δύσεως, είτε του διεφθαρμένου Φαναρίου, που πολλοί από αυτους εχουν συντρόφους ....χανουμάκια αρσενικά, ή χανούμισες θηλυκές.
    Αυτές είναι οι προσφιλείς βοθροπηγές του θολωμενου και προβληματικού πατρινού.
    Από βρωμερή πηγή, βρωμόνερα και βοθρολύματα θα βγαίνουν και θα βρωμίζουν τα πάντα.
    Τι να περιμένει κανείς από ένα Αδριοπούλειο βοθρόστομα; Βρωμιές και δυσωδίες.
    Αυτοί είναι οι φίλοι του Βοθρολομαίου. Ακάθαρτα βοθρολύματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Συνυπογράφω τα ανωτέρω ολόθερμα, αγαπητέ Ανώνυμε 12 Σεπτ. 2009 4:18 πμ

    Προσθέτω για όσους δεν ξέρουν, ότι τα ίδια περίπου βοθρολύματα έχουν και η σελίδα του misha και το μυαλό του.

    Να βλέπουν αυτά και κάποιοι καλοί όπως τα "ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ" blog που συνεχίζουν να δημοσιεύουν στο blog τους τις απόψεις του misha διαφημίζοντάς έτσι αυτόν και την σελίδα του. Και εμάς που στέλνουμε διαμαρτυρίες δεν μας τα δημοσιεύουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. O Aνδριόπουλος έχει μεγάλη δύναμη τελικά. Σας βγάζει εκτός εαυτού.
    ΧΑ,ΧΑ!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Κάποια σχόλια και εμπειρίες, σχετικά με το Συνέδριο για τον άγιο Νικόδημο:

    1.- Πριν από καιρό συμμετείχα στη θ. λειτουργία, στην Ανάληψη Βύρωνα, μετόχι της Σιμωνόπετρας, όπου προεξήρχε ο Μητροπολίτης Ράσκας Αρτέμιος. Πράγματι, η εμφάνισή του προξένησε εντύπωση. Δεν φορούσε χιτώνα, αντί για μίτρα είχε καλογερικό σκούφο με σταυρό στην κορυφή και αντί πατερίτσα, ένα ραβδί μαύρο, κοντό, εγκόλπιο ελλειψοειδές ξύλινο και πέδιλα χωρίς κάλτσες. Βέβαια, μνημόνευσε κανονικά τον «αρχιαιρεσιάρχη» Βαρθολομαίο. Μετά το πέρας είχαμε συνάντηση, όπου έκανα κάποιες διαπιστώσεις οικουμενιστικές. Αργότερα, πληροφορήθηκα από αγιορείτες, ότι τα πνευματικοπαίδια του π. Ιουστίνου είναι θνητοψυχίτες! Δεν ξέρω βέβαια, αν αληθεύει αυτό.

    2.- Πράγματι, ο Γιανναράς αναφέρει επιδράσεις του Παπισμού, πάνω στον άγιο Νικόδημο και μεταφράσεις έργων Ιησουϊτών, ως δικών του έργων: Τα «Πνευματικά Γυμνάσματα» του Λοϋόλα, τον «Αόρατο Πόλεμο» του Lorenzo Scupoli. Υιοθετεί τη διδασκαλία του Άνσελμου, για την ικανοποίηση της θ. δικαιοσύνης και μεταφέρει το Ιησουίτικο νομικισμό της Δύσης. Επίσης, με το «Πηδάλιο», τη «Χρηστοήθεια» και το «Συμβουλευτικό Εγχειρίδιο», όπου εισάγεται ο θρησκευτικός ατομοκεντρισμός και θρησκειοποιείται το εκκλησιαστικό γεγονός.

    3.- Σχετικά με τα οικογενειακά θέματα αναφέρεται (στο ΠΗΔΑΛΙΟ), ότι οι έγγαμοι πιστοί κοινωνούν, όπως και οι υπόλοιποι πιστοί, απέχοντες βέβαια της προς αλλήλους κοινωνίας και αναγκαστικά τα Σάββατα και τις Κυριακές, όπου μεταλαμβάνουν, αλλά ακόμη και στις ημέρες εορτών (ιγ΄ κανόνας Τιμοθέου Αλεξανδρείας). Αυτός ο κανόνας βέβαια δεν κανονίζει οπωσδήποτε αποχή των συζύγων Σάββατο και Κυριακή, αλλά εάν αυτοί μετάσχουν της θ. ευχαριστίας. Βέβαια, ο άγιος Νικόδημος, ίσως, θεωρείται κάπως υπερβολικός στα θέματα της αποχής, λόγω της θ. κοινωνίας, όταν συνιστά (στο ΠΗΔΑΛΙΟ) αποχή επτά (7) ημερών, προ της θ. κοινωνίας. Με την προτροπή αυτή, ουσιαστικά συνιστά παρθενία στους συζύγους και όχι τεκνογονία!

    4.- Από την συμπεριφορά του Αθανάσιου, αλλά και των άλλων παιδιών του π. Ιουστίνου βλέπουμε, ότι και η Σερβική Εκκλησία είναι οικουμενιστική, φιλοπαπική και φιλενωτική!.

    5.- Για την εν γένει προσφορά του αγίου Νικοδήμου, δεν μπορούμε παρά να παραδεχτούμε, όταν ήταν τεράστια για την Ορθοδοξία.

    Αιρετικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Αιρετικέ πάλι μας προκαλείς.
    Ο Αρτέμιος που υπέγραψε και την Ομολογία Πίστεως θεωρείται σωστός στην Ορθοδοξία.
    Πως εσύ τους βάζεις όλους σε ένα τσουβάλι;
    Γιατί τον χαρακτηρίζεις Οικουμενιστή και θνητοψυχίτη; Τι στοιχεία εχεις; Μου είπε σου είπε, ειναι στοιχεία αυτά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Αιρετικέ όλο βλακείες είσαι και σοφιστείες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ανώνυμε 12 Σεπτ 2009 1:37 μμ τί εκτός εαυτού; Σε πείραξαν οι αλήθειες που λέγονται;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. "Αιρετικέ" εσύ δέχεσαι όσα γράφεις στο (2) για τον άγιο Νικόδημο; Δέχεσαι αυτούς τους ισχυρισμούς του Γιανναρά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. "Αιρετικέ" παρεπεμψέ μας πού ακριβώς ο Άγιος Νικόδημος συνιστά 7ημερη συζυγική αποχή πριν την Θ.Κοινωνία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Όχι όλα στο πιάτο, αγαπητοί μου υβριστές και μη.

    1.- περί της αποχής, προ της θ. μεταλήψεως:
    "Οι δυνάμενοι δε νηστεύειν προ αυτής (της θ. μεταλήψεως) και ολόκληρον εβδομάδα, καλώς ποιούσιν" (ερμηνεία ιγ΄ Πενθέκτης, ΠΗΔΑΛΙΟ, σελ. 230).

    2.- δεν γνωρίζω τις πηγές του, σφόδρα αντιπαπικού, Γιανναρά. Τα περί παπικών επιδράσεων στον άγιο Νικόδημο: Χρ. Γιανναρά: "Ενάντια στη θρησκεία", σελ. 307-308.

    3.- ο άγιος Νικόδημος, κατά τη γνώμη μου, κάνει και ένα μεγάλο ατόπημα. Συνιστά τη χρήση διαφορετικού αγγείου για τη θ. μετάληψη των πασχόντων από πανώλη (το οποίον να πλένεται με ξύδι) (ΠΗΔΑΛΙΟ, ερμηνεία στον κη΄ της Πενθέκτης). Δηλ. σήμερα με το AIDS, πρέπει να γίνεται κάτι παρόμοιο;

    Αυτά τα ολίγα, από έναν που λέει βλακείες και σοφιστείες.

    Αιρετικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Με τον Αρτέμιο συζήτησα και κατάλαβα. Εξ άλλου δεν έχει παύσει το μνημόσυνο του Παύλου και του Βαρθολομαίου (των γνωστών "οικουμενιστών").

    Για τον θνητοψυχισμό των παιδιών του Πόποβιτς, είπα ότι δεν γνωρίζω. Απλώς, μου το κατέθεσαν αγιορείτες μοναχοί-ασκητές.

    Αιρετικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Αιρετικέ δεν πας καλα!
    Τώρα αρχίζω να αμφισβητώ όλες σου τις πηγές και τα λόγια σου. Είσαι παρερμηνευτής των Αγίων. Και συκοφάντης των συγχρόνων αγίων όπως είναι ο π.Παΐσιος.

    Είπες προηγουμένως ότι συνιστά αποχή για τους συζύγους 7 ημέρες πριν την Θ.Κοινωνία. Και μαζί με τον χαρακτηρισμό σου ως υπερβολικό για τα θέματα αυτά, το νόημα που έβγαινε ήταν ότι ο άγιος Νικόδημος επιτάσσει 7ημερη αποχή απο τη συζυγική κοινωνία.
    Όμως μόλις σου έγινε η ερώτηση να παραπέμψεις και έδωσες όλο το κείμενο του αγίου, φάνηκε ξεκάθαρα η παρερμηνεία σου.

    Ο Άγιος Νικόδημος αγαπητέ μου, απλά λεει ΟΙ ΔΥΝΑΜΕΝΟΙ να απέχουν 7 ημέρες ΚΑΛΩΣ ΠΟΙΟΥΣΙΝ.
    Εσύ τί λες; Ου ποιούσιν καλώς αιρετικέ;
    Αυτό που λέει με λίγα λόγια είναι ότι όσοι διάγουν περισσότερο ασκητικό βίο, καλά κάνουν. Γιατί εσύ έχεις αντίρρηση; Νομίζεις ότι κάνουν κακά;
    Πουθενά δεν λέει, δεν συνιστά, δεν προτρέπει: ΝΑ ΑΠΕΧΕΤΕ 7 ΗΜΕΡΕΣ ΠΡΙΝ ΤΗΝ Θ. ΚΟΙΝΩΝΙΑ. Δεν δίνει τέτοια εντολή όπως θέλει ο κατήγορός του Αιρετικός.

    Ο άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης, Αιρετικέ, λέει αυτό ακριβώς που λένε όλοι οι άγιοι. Ότι η παρθενία είναι ανώτερη απο τον γάμο. Και η άσκηση μέσα στον γάμο -για όσους φυσικά μπορούν- για την αγάπη του Χριστού είναι ανώτερη απο την νόμιμη συζυγική ηδονή.
    Εσύ έρχεσαι με την ανοησία σου κόντρα σε όλους τους αγίους;
    Άνοιξε τα στραβά σου και διάβασε το 7ο κεφάλαιο της Α' προς Κορινθίους επιστολής να δεις ότι παρόμοια συνιστά ο απ.Παύλος. Και μάλιστα πιο αυστηρά.
    Μια σύσταση μόνο: Πρόσεξε μην το παρερμηνεύσεις όμως όπως συνηθίζεις να κάνεις.

    Τί να πω! Έτσι φαίνεται εργάζεσαι επιπόλαια και ανόητα. Γνωστή η τακτική για τους φιλοκατήγορους παλαιοημερολογίτες που εκτός απο την ημιμάθεια και τον φανατισμό δεν διαθέτουν κάτι περισσότερο!
    Ντροπή σου!

    Επίσης ντροπή σου που δέχεσαι τις συκοφαντίες του αιρετικού Γιανναρά κατα του αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου. Ή έστω τις σκέφτεσαι και δεν τις έχεις απορρίψει ακόμα! Άνοιξε τα στραβά σου επιτέλους και διάβασε και κανένα βιβλίο εκτός απο τις παλαιοημερολογιτικές ανοησίες...

    Φιλικά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Η μεγάλη ανοησία σου είναι, ότι με αποκαλείς παλαιοημερολογίτη.

    Πλανάσαι πλάνην οικτράν, ανόητε και φιλοκατήγορε!

    Τόσο στενή είναι η αντίληψή σου!

    Αιρετικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Εχει δίκηο ο Νικόδημος που σε επιτίθεται.
    Δεν συνιστά ο άγιος 7ημερη αποχη, αλλα όσοι δύνανται να την κανουν, ας την κανουν.Ετσι λέει. Γιατί εσύ λές άλλα;
    Να γίνεσαι ακριβέστερος και σαφέστερος.
    Λές γιά τον Αρτέμιο ότι μιλήσατε και κατάλαβες.
    Και εδώ είσαι φάλτσος.
    Τι κατάλαβες, δηλαδή, πές μας περισσότερα.
    Τωρα επειδή μνημονεύει τον Παύλο;
    Και εμείς μνημονεύουμε αφου δεν αποτειχισθήκαμε.
    Τι να κάνουμε, δεν γίνεται αλλοιώς.
    Οσον αφορά το θνητοψυχίτες, γιά ΟΛΟΥΣ σου μίλησαν ή γιά συγκεκριμμένους;
    Γίνε σαφής Αιρετικέ. Αλλοιώς μην διαμαρτύρεσαι διοτι εσύ δημιουργείς ολα τα εναντίον του εαυτού σου.
    Εχει δίκηιο ο Νικόδημος.Νάσαι προσεκτικός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Αγαπητέ Αιρετικέ,
    όσον αφορά αυτό που γράφεις περί του Αγίου γιά την πανώλη, έχω να απαντήσω πρποσωπικά τα
    εξής.
    Δεν πρέπει νάναι αυτά θέσι του αγιου.
    Ειναι μάλλον νοθείες.
    Ο άγιος, γραφεται στον πρόλογο, πληροφορήθηκε ότι κάποιος Θεοδώρητος που επιστάτησε της εκτυπώσεως "άλλα φρονών, διάφορα των του Νικοδήμου, προσέθεσε τινας αντορθοδόξους υποσημειώσεις, νοθεύσας ούτω το από πάσης απόψεως ορθόδοξον έργον του Αγίου Πατρός, όστις ελυπήθη τόσον, ώστε είπεν ότι "είχε καλλιον εκτύπα πολλάκις εις την καρδίαν με το μαχαίρι, παρά να προσθέση ή να αφαιρέση εις το βιβλίον".
    Διό και ηναγκάσθη ο πατριάρχης Νεόφυτος να απολύση γράμμα, εν ώ, αναφέρων και καθορίζων τας προσθήκας, καταδικάζει ταύτας και συνιστά προς τον ευσεβή και ορθόδοξον λαόν να καλύψη δια χρώματος τας επισημαινομένας κακοδοξίας. (Πηδαλ. σελ.2, Προλόγου).
    Πρέπει λοιπόν ο οιοσδήποτε καλός ερευνητής να χρησιμοποιή όλες τις πληροφορίες του εκ των οποίων πολλάκις αποσαφηνίζονται πολλά σημεία ...δυσνόητα.
    Είναι δυνατόν να σκεφθή τις, ότι μία τέτοια το ολιγώτερον ....ανευλαβής άποψι, είναι του αγίου Νικοδήμου;
    Ουδέποτε.
    Διό και μου ελύθη η απορία διαβάζοντας τον πρόλογο και τα πληροφοριακά στοιχεια του περί νοθεύσεως του Πηδαλίου.
    Οτι, λοιπόν, μη ορθόδοξο υπάρχει εις τας υποσημειώσεις, είναι νοθεία παρέμβλητος και θα πρέπει να απορρίπτεται.
    Αυτή είναι η άποψί μου.
    Και νομίζω ότι είναι αρκούντως βάσιμη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Εγώ δεν είμαι σε θέση να απορρίψω τίποτε από το έργο του αγίου Νικοδήμου, που υποτίθεται είναι νόθο.

    Ας αναλάβουν άλλοι αρμοδιότεροι, να καθαρίσουν το ΠΗΔΑΛΙΟ, από υποτίθεται νόθες παρεμβολές ή ιησουϊτικες επιδράσεις, όπως αυτό το περιβόητο και ανεπίτρεπτο, που υπάρχει στη σελ. 710, στον ιθ΄ κανόνα αγίου Ιω. Νηστευτή:

    Όποιος εδέχθη ρεύση σπέρματος μόνο στους μηρούς και όχι εντός του "αφεδρώνος", δύναται να γίνει ιερέας, ενώ όταν "έμβη ο καυλός εις τον αφεδρώνα του", δεν μπορεί να γίνει ιερέας! Μέσα, δεν γίνεται, απ' έξω γίνεται!!!

    Αν είναι δυνατόν, να υπάρχει τέτοια λεπτομερής νομικίστικη (ιησουϊτικη) διάκριση!

    Αιρετικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Αιρετικέ ως συνήθως διαστρέφεις τα πάντα προσαρμόζοντάς τα κατα το δοκούν!
    Ντροπή σου!
    Είσαι επικίνδυνος και ανίκανος να μιλάς για τους Αγίους. Τα έχεις ισοπεδώσει όλα. Με τον εγωισμό και την ανοησία που σε διακρίνει.

    Μάθε ότι η ημιμάθεια είναι χειρότερη της αμάθειας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Διαστρεβλωτή και κατήγορε των Αγίων, Αιρετικέ, άνοιξε τα στραβά σου για να διαβάσεις και κανένα βιβλίο που συντρίβεις τις ανοησίες και φιλοκατηγορίες σου εναντίον των Αγίων.

    Για τον δηθεν ηθικισμό στον Άγιο Νικόδημο τον Αγιορείτη κάτι που πρωτοείπε ο αιρετικός νεονικολαΐτης και ασεβής Γιανναράς, μελέτησε το βιβλίο του π.Βολουδάκη "ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΧΡ.ΓΙΑΝΝΑΡΑΣ".
    Μήπως και ανοίξουν τα στραβά σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Φαίνεται, ότι ο Παπισμός έχει κάνει πάρα πολύ καλή (και ύπουλη δουλειά), εισάγοντας στην Ορθοδοξία το αλάθητο των αγίων.

    Αιρετικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Φαίνεται η βλακεία και η έπαρση των παλαιοημερολογιτών και η ημιμάθεια έχουν κάνει καλά την δουλειά τους εισάγωντας την αμφισβήτηση και διαστρέβλωση των κειμένων των Αγίων μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Για να μην είμαι άδικος, εννοώ κάποιων (και όχι όλων) παλαιοημερολογιτών που είναι θρασείς και φανατικοί και λασπολόγοι σε αγίους...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Οδυσσέα είσαι άδικος όταν τον κρίνεις επειδή ήλθε (ο σεβασμιώτατος Αθανάσιος) απεριποίητος. Αυτή η μη-περιποίηση κάνει φανερό τον ασκητισμό κάποιου.
    Εκτός και αν προτιμάς τους επισκόπους με αρώματα, κολλώνιες και άλλες εκκοσμικεύσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. ΝΤΡΟΠΗ ΣΟΥ ΑΙΡΕΤΙΚΕ ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΡΑΔΕΧΕΣΑΙ ΤΑ ΛΑΘΗ ΣΟΥ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΔΙΚΙΕΣ ΣΟΥ.
    ΝΤΡΟΠΗ. ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΖΗΤΗΣΕΙ ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΑΝ ΕΙΧΕΣ ΦΙΛΟΤΙΜΟ ΛΙΓΟ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου