Οι σύγχρονοι αιρετικοί του Αγίου ήταν οι Αρειανοί οι οποίοι
απετελούντο από τρεις κύριες ομάδες: Ανομοίους, Ομοίους και Ομοιουσιανούς.
Άλλοι αιρετικοί ήταν ο Απολινάριος Λαοδικείας και οι οπαδοί του, ο Μάρκελλος
Αγκύρας και οι Μαρκελλιανοί και ο Παυλίνος Αντιοχείας. Μέσα από τα ίδια κείμενα
του Μ. Βασιλείου καταδεικνύεται ότι όλοι αυτοί οι αιρετικοί είχαν κατ’
ακρίβειαν ιερωσύνη.(πριν την καταδίκη τους)
Ο Μ. Βασίλειος σε επιστολή του αναφέρεται ρητώς σ’ αυτόν τον
μολυσμό εκ των Αρειανών ως εξής:
«Σιγά μεν γαρ
των ευσεβούντων στόματα, ανείται (=εγείρεται επιθετικά ) δε πάσα βλάσφημος γλώσσα· εβεβηλώθη τα άγια,
φεύγουσι τους ευκτηρίους οίκους οι υγιαίνοντες των λαών ως ασεβείας
διδασκαλεία, κατά δε τας ερημίας προς τον εν τοις ουρανοίς Δεσπότην μετά
στεναγμών και δακρύων τας χείρας αίρουσιν».( 871 ΒΕΠΕΣ 55, 123 / CI, 201 / EΠΕ 3, 88). |
Εβεβηλώθησαν τα άγια, γράφεται υπό του Ουρανοφάντορος και σημαίνει έχουν καταστεί ακάθαρτα, δηλαδή έχασαν την καθαρότητά τους.
Ο δε ορθόδοξος λαός φεύγει από τους ναούς ως ασεβείας διδασκαλεία και προσφεύγει στις ερημιές για να προσευχηθεί. Δηλ.θεωρεί ως μολυσμό πίστεως την εν γνώσει εκκλησιαστική κοινωνία αιρετικών και ορθοδόξων, χωρίς οι ορθόδοξοι να λλάξουν το φρόνημα.
Ο Μ. Βασίλειος και η αρχή «ων το φρόνημα αποστρεφόμεθα,
τούτους από της κοινωνίας προσήκει φεύγειν». Επειδή όλοι αυτοί που καταγράφηκαν
ανωτέρω, ωσάν αιρετικοί που ήταν, φρονούσαν ξένα δόγματα της Εκκλησίας, διά
τούτο ο ιερός Πατήρ τους διέκοψε την κοινωνία· αυτό αποτελεί την πράξη του. Υπάρχουν και αποσπάσματα του Αγίου στα οποία εντέλλεται την ανωτέρω αρχή·
αυτό αποτελεί την διδασκαλία του. Αυτά τα δύο, διδασκαλία και εφαρμογή αυτής
της διδασκαλίας ως πράξη, είναι η άμεση συνέπεια για τον κλεινό και άγιο
Ιεράρχη της αποφυγής του συμμολυσμού εκ των αιρετικών.
Ο Μ. Βασίλειος και η αρχή «ο κοινωνών ακοινωνήτω ακοινώνητος έστω». Και αυτήν την αρχή εντέλλεται ο Μ. Πατήρ στις επιστολές του. Και μάλιστα το «αυτός που κοινωνεί με τον «ακοινωνήτω», τον ακοινώνητο τον εκλαμβάνει και από ακαθαίρετο.(Από το Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΜΟΛΥΣΜΟΥ .Ιερομονάχου Ευγενίου)
Δικές σας ερμηνείες είναι αυτές που προσπαθούν να οδηγήσουν στην θεωρία της καταναγκαστικής αποτείχισης. Σε πολλά μπορεί να υπάρξει αντίλογος μεγάλος στα γραφόμενα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Μέγας Βασίλειος δεν μιλάει πουθενά για υποχρεωτικό μολυσμό από τους αιρετικούς. Και οπωσδήποτε υπάρχει διαφορά με το σήμερα και την σημερινή κατάσταση.
Δικά σας συμπεράσματα είναι αυτά.
Δωσε μας εσυ καρικατουρα χριστιανου, τις δικες σου ερμηνειες για να δουμε την σοφια σου. Και Ζωντανος να εμφανισθει ο Μεγας Βασιλειος και να σας μιλησει για τον σημερινο ΜΟΛΥΣΜΟ απο τους Οικουμενιστες εσεις θα βρειτε τον βλακωδη αντιλογο σας. Οδυσσεας
ΔιαγραφήΛυπουμαι αλλα χρειαζεσαι γιατρο. Και για το σωμα και για την ψυχη. Εισαι πολυ αρρωστος. Ο Θεος να σε ελεησει. Οδυσσεας
ΔιαγραφήΚαλύτερα να μιλάμε για ενσυνείδητη αποτείχιση. Υποχρεωτικότητα χωρίς να ξεκαθαρίσουμε τι πιστεύουμε δεν ωφελεί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι ερμηνείες είναι του Μ.Βασιλείου. Όταν λέει ότι οι υγιαίνοντες στην πίστη απέφευγαν τις συμπροσευχές με τους αιρετικούς εννοεί προαιρετικότητα;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΜιλάει ο Μ. Βασίλειος τί έκαναν οι υγιαίνοντες στην πίστη τότε ότι απέφευγαν τις συμπροσευχές με τους αιρετικούς εκείνους.
ΔιαγραφήΔεν είπε ότι δεν είναι υγιαίνοντες στην πίστη ή ότι είναι μολυσμένοι όλοι οι πιστοί όλων των αιώνων που δεν αποτειχίζονται απο αιρετίζοντες και αιρετικούς που δεν έχουν καταδικαστεί και παραμένουν στην Ορθόδοξη Εκκλησία.
Όποιος μνημονεύει τον κηρύσσοντα αίρεσιν επίσκοπον, κοινωνεί με την αίρεσίν του και μολύνεται από την αίρεσιν, όχι μόνον αν είναι ιερεύς αλλά και το ποίμνιον που τον ακολουθεί κι αυτό μολύνεται.
ΔιαγραφήΓι αυτό ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός γράφει:
«Όλοι ανεξαιρέτως οι διδάσκαλοι της Εκκλησίας, όλες οι Θείες Γραφές μας προτρέπουν να φεύγουμε τους ετερόφρονας και να μην έχουμε κοινωνία με αυτούς”. (P.G. 99, 1049Α).
Άγιος Θεόδωρος Στουδίτης.
«Το γαρ κοινωνείν παρά αιρετικού η προφανούς διαβεβλημένου κατά τον βίον, αλλοτριοί Θεού, και προσοικειοί τω διαβόλω. …Πλην ότι μολυσμόν έχει η κοινωνία εκ μόνου του αναφέρειν, καν ορθόδοξος είη ο αναφέρων» (Επιστολή 553. Προς την σπαθαρέαν, ης το όνομα Μαχαρά, Φατούρος σελ. 846, στιχ. 16, P.G. 99, 1668C).
«Επειδή έχει μολυσμόν η κοινωνία και μόνον με την αναφοράν του ονόματος, -(σ. σ. : του αιρετικού εικονομάχου δηλ. επισκόπου επί εικονομαχίας η του αιρετικού Οικουμενιστού σήμερον)-, έστω και αν είναι ορθόδοξος ο αναφέρων» κατά τον Άγιον Θεόδωρον τον Στουδίτην (P.G. 99, 1669Α).
Και πάλιν ο Άγιος διδάσκει, αναφερόμενος στον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο: «Ο Χρυσόστομος κατηγορηματικά και με μεγάλη σαφήνεια δεν θεώρησε μόνον τους αιρετικούς εχθρούς του Θεού, αλλά και εκείνους που κοινωνούν με αυτούς”. (P.G. 99, 1049 Α).
Και οι Αγιορείτες Πατέρες, γράφοντες προς τον Λατινόφρονα αυτοκράτορα Μιχαήλ Παλαιολόγον, αποφαίνονται:
«Και πως θα τα ανεχθή η ψυχή του Ορθοδόξου αυτά και δεν θα χωρισθή αμέσως από την κοινωνία των μνημονευσάντων, και πως δεν θα τους θεωρήση, ότι καπηλεύθηκαν τα Θεία;... Διότι έχει μολυσμόν η κοινωνία και μόνον από την αναφοράν αυτού (σ.σ. του Λατινόφρονος), έστω και αν είναι ορθόδοξος ο αναφέρων».
Και γι' αυτό ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός, απερίφραστα διδάσκει και προτρέπει στην αποτείχισι ακόμη και στο τέλος της ζωής του με την διαθήκη του:
«Όπως σε όλη μου την ζωή ήμουν διαχωρισμένος από αυτούς, έτσι και τον καιρό της εξόδου μου και επίσης μετά την αποδημία μου, αποστρέφομαι την σχέσιν και ένωσιν μαζί τους, και σας εξορκίζω και σας παραγγέλλω κανένας από αυτούς να μην πλησιάση στην κηδεία μου η στα μνημόσυνά μου η σε οποιαδήποτε άλλη εκδήλωσιν της δικής μας μερίδος, ώστε να επιχειρήσουν να συναχθούν από κοινού η να συλλειτουργήσουν με τους ιδικούς μας. Διότι αυτό θα σήμαινε να αναμειχθούν αυτά που δεν αναμειγνύονται. Και πρέπει εκεινοι εις όλα να είναι χωρισμένοι από εμάς, μέχρις ότου δώσει ο Θεός την καλήν διόρθωσιν και ειρήνην της Εκκλησίας Αυτού. (Patrologia Orientalis, Τόμος 25, σελ. 347, 348, Βέλγιο, 1973).
https://apotixisi.blogspot.com/2024/08/blog-post_16.html
Φύγατε απο τον Μέγα Βασίλειο και ζητάτε στηρίγματα σε άλλους Πατερές που είπαν διάφορα που χρειάζεται το καθένα ξεχωριστή εξετάση και μελέτη και κατα πόσο αυτό είναι δεσμευτικό.
ΔιαγραφήΟι ερμηνείες που δίνετε δεν είναι υποχρεωτικά σωστές.
Επειδή φαίνεται καθαρά ότι έχετε άγνοια απο Πατρολογία σας λέω να ξέρετε τα εξής:
Διαγραφή1.Οι καλύτεροι ερμηνευτές του Μ,Βασιλείου είναι ο Αγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης, ο Άγιος Φώτιος και ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς.
2.Αναφέρουμε και τον άγιο Μάρκο τον Ευγενικό για να δείξουμε ότι μεταξύ των Πατέρων υπάρχει ΟΜΟΓΝΩΜΙΑ ΚΑΙ ΣΥΜΦΩΝΙΑ στο θέμα του μολυσμού της πίστεως (concesus patrum)..Το θέμα αφορά αιρέσεις .Ποιά διαφορετική εξέταση χρειάζεται η κάθε άποψη. Τα αποτελέσματα της κάθε αίρεσης είναι η πνευματική ασθένεια με ο,τι συνεπάγεται. Όπως το απατέλεσμα της κάθε μεταδοτικής αρρώστιας είναι η ασθένεια. Και για να την αποφύγουμε την ασθένεια πρέπει να αποφύγουμε τους τρόπους μετάδοσης της αρρώστιας.
Η φράση "εβεβηλώθη τα άγια,.." δεν σημαίνει ότι τα άγια μολύνθηκαν;;;;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα άγια νομίζετε ότι μολύνονται;;;;
ΔιαγραφήAν με την λέξη ¨Αγια « εννοούμε τους ναούς , αυτοί μολύνονται από τις συμπροσευχές με αιρετικούς. Αν με την λέξη ¨αγια» εννούμε το Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας το μολύνουμε εμείς κατά την συστολή των Τιμίων δώρων επειδή προσθέτουμε στο Άγιο ποτήριο την μερίδα ΑΙΡΕΤΙΚΟΥ επισκόπου.
ΔιαγραφήΑν με την λέξη ¨αγια» εννούμε τα άλλα μυστήρια τότε με την μνημόνευση αιρετικού Αρχιερέως δημιουργείται μολυσμό πίστεως, οπότε οι μνημονεύοντες αιρετικό Αρχιερέα συμμετέχουν σε μυστήριο που οι ίδιοι μολύνουν λόγω της διαστραμμένης πίστεως.
Ώστε τελικά νομίζετε ότι οι ιεροί Ναοί και η Θεία Ευχαριστία μολύνονται;;; Η Θεία Χάρη μολύνεται;;
ΔιαγραφήΣτην παραπάνω απάντηση που υπάρχει αυτό που γράφετε;Όταν στο αίμα του Χριστού κατά την συστολή των Τιμίων δώρων προσθέσουμε μία πνευματική ακαθαρσία (μερίδα αιρετικού επισκόπου) μολύνεται η Χάρις η το Αίμα;;;Όταν έχω αιρετική πίστη πιστεύεις ότι η Χάρις του μυστηρίου θα έχει σωτηριολογική αξία όταν την δεχόμαστε σε μολυσμένη ψυχή;;;
ΔιαγραφήΟ ΗΛΙΟΣ ΝΑ ΚΑΤΕΒΕΙ ΣΤΗ ΓΗ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΨΕΤΟΕΥΣΕΒΕΙΣ ΠΟΥ ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΣΥΓΧΩΡΟΥΝ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΘΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΝΑΙΡΕΣΙ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ, ΘΑ ΣΥΜΠΛΕΟΥΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΑΝΘΡΗΣΚΕΙΑΣΤΕΣ ΕΦ ΟΡΟΥ ΖΩΗΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι αρχιερεις ΟΛΟΙ, ναι ΟΛΟΙ, της Εκκλησιας της Ελλαδος ειναι και Αιρετικοι και Σχισματικοι. Απο αυτους οφειλουμε να απεχουμε και να μην κοινωνουμε μαζι τους . Γι αυτο και Αποτειχιζομεθα απο αυτους για να προφυλαξουμε τους εαυτους μας απο τον Μολυσμο μαζι τους. Η Παναιρεσι Μολυνει ακομα και το χωμα των ναων τους, γι αυτο και εκκλησιαζομεθα σε δικους μας χωρους ακομα και μεσα στη φυσι, μεσα στα δαση. Φευγουμε μακρυα απο τους δεσποταδες της Ελλαδικης Εκκλησιας γιατι η Κοινωνια μαζι τους μας ταυτιζει με τα πιστευματα τους τα αιρετικα, οπως μας λενε ολοι οι Αγιοι μας ιδιαιτερα εκεινοι που οταν ζουσαν θηριομαχουσαν κυριολεκτικα με τους Αιρετικους της εποχης των και μας αφησαν συγγραμματα που απαντουν σε ολους τους ορθοδοξους σε ολες τις εποχες για τα συγκεκριμμενα ζητηματα. Οτε θελουμε να ακουμε να μνημονευεται το ονομα τους γιατι οπως λενε οι Αγιοι Πατερες και το ονομα του Αιρετικου και του Σχισματικου μολυνει ναι ΜΟΛΥΝΕΙ. ποτε θα τα μαθουν καποιοι που κανουν τους εξυπνους αυτα τα απλα μαθηματακια; ΠΟΤΕ σε καποιους δυστυχως.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΑΝΕΙΣ ΛΑΘΟΣ! ΟΧΙ! ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΡΧΙΕΡΕΙΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ!
ΔιαγραφήΟι Άγιοι Πατέρες το τί ακριβώς εννοούν με την λέξη μολυσμό, είναι άλλο πράγμα που χωρά πολλές συζητήσεις.
Δεν είμαστε υποχρεωμένοι να πιστεύουμε τις ερμηνείες αυτών που πιστεύουν στην πλάνη της καταναγκαστικής αποτείχισης.
Και να γνωρίζεις ότι δεν είσαι αλάθητος Πάπας!
Ρωτησε οποιον αρχιερεα φιλο σου θελεις; Δεχεται την συνοδο του 2016 της Κρητης; Την ΛΗΣΤΡΙΚΗ ΑΥΤΗ ΣΥΝΟΔΟ; Αν σου πει την δεχεται, φυγε μακρυα του ειναι ΚΑΡΑΜΠΙΝΑΤΟΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗΣ.
ΔιαγραφήΗ σημερινη ΠΑΝΑΙΡΕΣΙ του ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ πιστευω οτι της επετραπη απο τον Θεο να εχει φοβερη δυναμι αφου σκοτιζει τοσο τους ανθρωπους που δεν τους επιτρεπει καν να σκεφτουν λογικα. Ολα τα πραγματα ειναι ΣΑΦΕΣΤΑΤΑ. Ενα και Ενα κανουν δυο. Ποια ειναι η Ορθοδοξη Πιστι ενστικτωδως την διακατεχει ο πιστος ανθρωπος. Και μπορει ανετα και ενστικτωδως να διακρινει τα πνευματα. Εδω εχουμε αντιδρασεις τελειως παραλογες και εξωφρενικες. Πως να πεισεις τον αλλο οταν τον μιλας τα Ελληνικα και δεν τα καταλαβαινει; Εχει φοβερη δυναμι ο Οικουμενισμος αυτο πιστευω. Ειναι Καμουφλαρισμενος ο Ιδιος ο Διαβολος στην σημερινη εποχη μας. Για να πλανησει οσο μπορει περισσοτερους. Γι αυτο και δεν τον πιστευουν οτι υπαρχει. Οπως και πολλοι δεν πιστευουν οτι υπαρχει και ο Διαβολος. Οδυσσεας
ΑπάντησηΔιαγραφή