Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου
Ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου για τους ομοφυλόφιλους
Ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ιερόθεος με τα όσα έγραψε περί των ομοφυλόφιλων και του «γάμου» τους προκαλεί σύγχυση στο πλήρωμα της Εκκλησίας. Συγκεκριμένα έγραψε: « Πάνω από όλα πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι δεν έχουμε απέναντί μας εχθρούς, αλλά μέλη της Εκκλησίας μας, τα οποία έχουν τις δικές τους απόψεις, οι οποίες διαμορφώθηκαν με την επίδραση φιλοσοφικών και κοινωνικών ρευμάτων και χρειάζονται ειδική αντιμετώπιση. Δεν μπορούμε να διδάσκουμε ότι η Εκκλησία είναι πνευματικό θεραπευτήριο, ότι ο Χριστός ήλθε στον κόσμο ως ιατρός και όχι ως δικαστής και εμείς να ενεργούμε εισαγγελικά. Επομένως δεν έχουμε απέναντί μας εχθρούς, αλλά μέλη με τις δικές τους απόψεις και μάλιστα “εντός των πυλών”, δηλαδή μπορεί να είναι θεολόγοι και κληρικοί». Και συνεχίζει: «Αυτό σημαίνει ότι είναι ανάγκη να μελετηθή από τα Συνοδικά όργανα της Εκκλησίας το μεγάλο πρόβλημα της εκκοσμίκευσης…».
Ο Σεβασμιώτατος παλαιότερα σε ψήφισμα που εισήγαγε και ομοφώνως εγκρίθηκε από τους ιερείς της Μητροπόλεως Ναυπάκτου υπογράμμισε το προφανές: «Η Εκκλησία δεν μπορεί να δεχθή άλλη μορφή γάμου και οικογενείας, πολλώ δε μάλλον την μορφή γάμου των ομοφυλοφίλων, αφού η Εκκλησία με την όλη αγωγή της, θεραπεύει τα πάθη και δεν τα καλύπτει, ούτε τα εγκρίνει, διότι, πέραν των άλλων, με τη νομοθέτηση γάμου ομοφυλοφίλων αλλάζει ριζικά το πνευματικό και πολιτιστικό πρότυπο της οικογενείας».
Στο συγκεκριμένο ψήφισμα ο Σεβασμιώτατος τονίζει ότι όσοι ομοφυλόφιλοι προχωρούν μεταξύ τους σε «γάμο» παραβαίνουν τη διδασκαλία της Εκκλησίας. Στην προαναφερθείσα δήλωσή του όμως υποστηρίζει πρώτον ότι αυτοί ή αυτές είναι μέλη της Εκκλησίας, με δικές τους απόψεις, τις οποίες διαμόρφωσαν δια της επιδράσεως διαφόρων φιλοσοφικών κ.λ.π. ρευμάτων και δεύτερον ότι αφού ο Χριστός ήρθε ως ιατρός και αφού η Εκκλησία δεν έχει απέναντι Της εχθρούς, αλλά μέλη Της με τις δικές τους απόψεις και τέτοια μπορεί να είναι θεολόγοι και κληρικοί, πρέπει να μελετήσει δια των οργάνων Της το μεγάλο πρόβλημα της … εκκοσμίκευσης!
Δυσκολεύομαι να αντιληφθώ τη σκέψη του Σεβασμιωτάτου. Αρνείται κανείς ότι η Εκκλησία είναι ιατρός και όχι εισαγγελέας; Αρνείται κανείς ότι βασική διδασκαλία της Εκκλησίας είναι η αγάπη; Αρνείται κανείς ότι όποιος βαπτίσθηκε είναι μέλος της Εκκλησίας; Αρνείται κανείς ότι η Εκκλησία είναι πνευματικό θεραπευτήριο; Αλλά όλα αυτά τί σημαίνουν; Ότι το όποιο μέλος της Εκκλησίας μπορεί να αρνείται θεμελιώδεις κανόνες Της και να τις επιβάλλει στο πλήρωμά Της; Ότι ο όποιος σύγχρονος Άρειος ενεργεί διασπαστικά και υπονομευτικά σε βάρος Της, Αυτή δεν ενεργεί, αλλά μελετά το πρόβλημα της …εκκοσμίκευσης; Κατά τον Σεβ. Ναυπάκτου θεραπευτήριο σημαίνει μόνο χάπια για τον πονοκέφαλο και όχι εγχειρίσεις;
Και τί σημαίνει το γραφόμενο από τον Σεβ., πως «δεν έχουμε απέναντί μας εχθρούς, αλλά μέλη της Εκκλησίας με τις δικές τους απόψεις»; Τί πρέπει να κάνει κάποιος, κατά τον Σεβ. Ναυπάκτου, που έχει τις δικές του απόψεις, για να χαρακτηριστεί «εχθρός της Εκκλησίας»; Δικές τους απόψεις εξέφραζαν και οι Άρειος, Μακεδόνιος, Νεστόριος, Ευτυχής, Σεβήρος κ.α., που ήσαν μέλη της Εκκλησίας, αλλά ήσαν αιρέσεις, δηλαδή «πεπλανημένες διδασκαλίες παρεκκλίνουσες από της γνησίας χριστιανικής πίστεως». Το «εχθρός» είναι βαριά λέξη, όταν μάλιστα ο Κύριος μας διδάσκει να αγαπάμε τους εχθρούς μας. Όμως ο Απόστολος Παύλος απευθυνόμενος στον μάγο Ελύμα τον χαρακτηρίζει «εχθρό πάσης δικαιοσύνης, που δεν παύει να διαστρέφει τους ίσιους δρόμους του Θεού».
Η Ελλαδική Εκκλησία, κλήρος και λαός, δεν μπορεί να λύσει το πρόβλημα της εκκοσμίκευσης. Την υπερβαίνει γεωπολιτικά και τροπικά. Η πρόταση του Σεβ. Ναυπάκτου είναι μόνο για να γίνεται συζήτηση. Μπορεί όμως και οφείλει και η πιο ολιγάριθμη Εκκλησία να ομολογεί προς κάθε κατεύθυνση Χριστόν Αναστάντα και να έχει το θάρρος χωρίς υπολογισμούς να διακηρύσσει τη διδασκαλία Του και να ελέγχει τους παραβαίνοντες τους Ιερούς Κανόνες.
Τέλος το γραφέν από τον Σεβ. Ναυπάκτου, ότι «εντός των πυλών μπορεί να είναι και θεολόγοι και κληρικοί», που να έχουν «τις δικές τους απόψεις» τί σημαίνει; Ότι «μπορεί» να υπάρχουν θεολόγοι και κληρικοί με δικές τους απόψεις για την ομοφυλοφιλία και για τον «γάμο» των ομοφυλόφιλων;
Ξέρει τέτοιους ο Σεβ.; Αν το υποθέτει και δημοσιοποιεί την υπόθεσή του είναι λάθος του σοβαρό, εκκλησιολογικά και πνευματικά. Αν γνωρίζει τέτοιους κληρικούς και θεολόγους όφειλε να έχει ενημερώσει τα αρμόδια όργανα της Ιεράς Συνόδου. Πάντως ακόμη και ως lapsus calami αν θεωρηθεί το γραφέν πρόκειται για «βόμβα», που απαιτεί εξήγηση...
Δεν γνωρίζω τα κίνητρα των όσων δυσερμήνευτων έγραψε ο Σεβ. Ναυπάκτου. Θέλω να πιστεύω ότι τα έγραψε βιαστικά και δεν ξαναδιάβασε το κείμενό του.
ΠΗΓΗ.ΑΚΤΙΝΕΣ
Η ίδια η Διοικούσα εκκλησία και αρκετοί κληρικοί, έως του ανωτάτου αξιώματος στη διοίκηση της Εκκλησίας παγκοσμίως, εξέβαλλον του έρκους των οδόντων τους τα ίδια και μάλιστα σε υπερθετικό βαθμό. Σε μια εγκύκλιο της Συνόδου η οφυλοφιλία θεωρείται, εσφαλμένα, ως έμφυτο πάθος (δηλαδη ρίχνουν την ευθύνη στο Δημιουργό) κι ενιοι ιεράρχες ξεστομίζουν επισης εσφαλμενα: "τι να κάνουμε, με το Θεό να τα βάλουμε που τους επλασε τοιούτους", "η εκκλησία διδασκει αγάπη, όλους τους αποδέχεται". Ακυρωνουν Βίβλο Πίστη και Επιστήμη. Και ότα δεδηλωμενος αμετανόητος ομοφυλόφιλος επισκεπτεται τον οικ. Πατριαρχη και δηλωνει (κατά νόημα όχι επι λεξει) "συζητήσαμε οτι πρεπει να αλλαξουμε την επισημη διδασκαλια του Ευαγγελιου για την ομοφυλοφιλία, ώστε να εκσυγχρονιστεί η Ορθοδοξη πιστη" τι περιμενει κανείς. Οι κρυφοί ομοφυλόφιλοι κληρικοι, τουλαχιστον δέν καυχώνται για το κουσουρι τους την ύπαρξη του οποίου και των οποίων στους κόλπους της Εκκλησιας, παραδέχθηκε, ως υπαρκτό σε κάποιους ο μακαριστος αρχιεπίσκοπος Χριστοδουλος. Εμ... Όταν ο Κύριος, οι Απόστολοι, η Πρώτη Εκκλησία, η Πίστη, το Ευαγγέλιο το θεόπνευστο, ο λόγος του Θεού, ο Θεός δηλαδη, ορίζουν εγγάμους επισκόπους, ή και εγγάμους, εμείς οι αντίχριστοι, κυριολεκτικα αντίχριστοι, με την έννοια "αντιθετοι με τον Χριστό Κυριο" και "παιρνοντας την εξουσία του Χριστού, αντ' αυτού", αποδεχόμαστε ρωμαιοπαπικήν αγαμία όλων των ανωτέρων κληρικών. Νύμφαι γαλαί, ως ελεγε ο π. Αυγουστίνος. Έντυσαν τη γάτα νύφη κι εκείνη στο γάμο, είδε πόντικα εν γωνία και όρμησε! Υποχρέωσαν τα παιδάρια σε υποχρεωτική αγαμία και μοναχισμό για να έχουν ελπίδες δόξας χρυσοστόλιστου δεσπότου, αλλα η σάρκα καιγεται, και μή υπαρχουσών θηλέων, ....Φτυνετε την Καινή Διαθηκη πατέρες; Θα τα υποστούμε όλοι μας, ουαί υμίν και ημίν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠροτεσταντίζεις ανώνυμε! Βαριά προτεσταντίζεις και νομίζεις ότι βρίσκεσαι και σύμφωνος με την Καινή Διαθήκη και την Ορθοδοξία! Κούνα που σε κούναγε!
ΔιαγραφήΗ αγαμία των ανωτέρων κληρικών έχει οριστεί από την Παράδοση της Εκκλησίας και δεν έχει διαφωνήσει κανείς άγιος. Εσύ ποιός είσαι; Παρά ένας προτεσταντίζων που αρνείται την Παράδοση της Εκκλησίας γράφοντας κουταμάρες και ασέβειες!
Ορθόδοξος Αντιαιρετικός