Τρίτη 12 Μαρτίου 2024


Προϊόν τς CIA Σερβικός Τόμος ες τά Σκόπια;



Γράφει κ. Διογένης Βαλαβανίδης*, Πρόεδρος το Κέντρου δι τν Προστασίαν τς Χριστιανικς Ταυτότητος, Βελιγράδι (Σερβία)

  Σεβαστο πατέρες, κυρίες κα κύριοι, γαπητο φίλοι,

  ρχικά, πιτρέψτε μου ν κφράσω τν εγνωμοσύνη μου στν κα Dragana Trifkovic, Γενικ Διευθύντρια το Κέντρου Γεωστρατηγικν Μελετν, γι τν πρόσκλησή μου ν συμμετάσχω στ συνέδριο μ θέμα «Συνεχες πιθέσεις στν ρθόδοξη Παραδοσιακ κκλησία κα σ Θρησκευτικς Κοινότητες, καθς κα Παραβίαση τν Βασικν Θρησκευτικν Δικαιωμάτων τν νθρώπων, τ ποο ναμφισβήτητα ποτελε να καυτ πρόβλημα στ διεθν κοινότητα».

  Λαμβάνοντας πόψη τι πολύτως κανένα σχετικ διεθνς θεσμικ ργανο δν ντιδρ σ ατ τ ζήτημα, σήμερα θ μιλήσω μόνο γι να τμμα ατο το σημαντικο προβλήματος πο πειλε σοβαρ τν νότητα κα τν πιβίωση τς ρθόδοξης κκλησίας. Θ ναφερθ στ δεύτερη ναθεωρημένη κδοση το βιβλίου « λήθεια γι τν Πατριάρχη Γερμαν κα τ ζήτημα τς ποτιθέμενης Μακεδονικς κκλησίας», μ λλα λόγια, τ διάσπαση το ζωντανο στο τς Σερβικς ρθόδοξης κκλησίας δι τς χορηγήσεως ατοκεφαλίας στν ποτιθεμένη «Μακεδονικ ρθόδοξη κκλησία – ρχιεπισκοπ τς χρίδας», στν ποία Πατριάρχης Γερμανς ντιτάχθηκε καθ’ λη του τ ζωή, πως κα ο ποβιώσαντες Πατριάρχες Παλος κα Ερηναος.

Γι μία κόμη φορά, διαπιστωμένα βερμπαλιστική κα φλύαρη Σερβικ κοιν γνώμη, ποία πάντα χει παντήσεις σ λες τς πιθανς κα πίθανες ρωτήσεις, εναι παράξενα σιωπηλή. Σερβικ ρθόδοξη κκλησία (ΣΟΕ) σιωπ, πως κα λοι ο πολιτικοί, κυβέρνηση κα ντιπολίτευση, λοι ο διανοούμενοι π τν καθοδήγηση τς Σερβικς καδημίας πιστημν κα Τεχνν, Matica Srpska [τό παλαιότερο πιστημονικό κα πολιτισμικό δρυμα το σερβικο λαο], Σύλλογος Συγγραφέων τς Σερβίας (UKS), μ λλα λόγια, λοι.

Μία γυναίκα μόνο ρθωσε νάστημα, πιδεικνύοντας περισσότερο θάρρος π λους ατος πο ναφέρθηκαν, διοκτήτρια το κδοτικο οκου «Пешић и синови» («Πέσιτς κα υοί») κα λαβε τν πόφαση τι ατ τ βιβλίο πρέπει ν δε τ φς τς δημοσιότητας. Προσωπικά, πιστεύω τι ποιος δν χει δική του γνώμη, λλ κα τ θάρρος ν δημοσιοποιήσει ατ τ γνώμη, δν ξίζει οτε τν λάχιστη προσοχ οτε τν λάχιστο σεβασμό. πομένως, κ Vesna Pesic, διοκτήτρια το κδοτικο οκου («Πέσιτς κα υοί», ξίζει μεγάλο σεβασμ κα θαυμασμό).

γαπητο φίλοι, μπροστ μας βρίσκεται να βιβλίο πο μιλ γι τν είμνηστο Σέρβο Πατριάρχη Γερμανό, τν ποον πηρεσία Κρατικς σφαλείας το Τίτο περιέβαλε μ τ πίθετο «Κόκκινος Πατριάρχης», μ στόχο τ δημιουργία σχίσματος στν ΣΟΕ, τ ποο ταν βεβαίως ψέμα κα πόλυτη ναλήθεια. Μ ατ τ βιβλίο χω ποδείξει τι δν ταν τσι, πως τ πίστευαν μερικο Σέρβοι, κυρίως κάτοχοι τς κόκκινης κομματικς κάρτας το Κομμουνιστικο Κόμματος.

μέγας Σέρβος Πατριάρχης Γερμανς εναι κενος πο ξίζει τ περισσότερα εσημα γι τ γεγονς τι Σερβικ ρθόδοξη κκλησία ντιστάθηκε σ τεράστιες πιέσεις πο σκήθηκαν π Σέρβους κομμουνιστές, πληροφοριοδότες, συκοφάντες κα «λακέδες» το Αστρο-Ογγρου διοικητ (ωσφ Μπρζ Τίτο), ο ποοι πείλησαν νοικτ τν Πατριάρχη τους κα τν κκλησία τους, προκειμένου ν διασπάσουν τν νότητά της κα ν γκαταλείψουν λόκληρη τ Νότια Σερβία, δίνοντας ατοκεφαλία στν ποτιθέμενη «Μακεδονικ ρθόδοξη κκλησία – ρχιεπισκοπ τς χρίδας».

Σεβαστο πατέρες, κυρίες κα κύριοι, γαπητο φίλοι,

Λαμβάνοντας πόψη τς συνεχες κα αξανόμενες πιθέσεις στν ρθόδοξη κκλησία κα τν παραβίαση τν θρησκευτικν δικαιωμάτων, τ ποα ποτελον τν οσία το «Δόγματος τς Πάλης κατ τς νατολς» το Allen Welsh Dulles, δημιουργημένο π ατν κριβς, ς πρτο πολιτικ διευθυντ τς CIA, μ σκοπ τν καταστροφ τν παραδοσιακν ξιν κα τς νότητας στς ρθόδοξες χρες, ναγνώριση τς ποτιθεμένης «Μακεδονικς ρθόδοξης κκλησίας» ποτελε μόνο να κομμάτι στ μωσαϊκ τς προσχεδιασμένης καταστροφς τς ρθόδοξης κκλησίας το Χριστο.

Γι ατ τ λόγο, καθς πλησιάζαμε στν λοκλήρωση ατο το βιβλίου, σοκαριστήκαμε, ταν μάθαμε τι ΣΟΕ ξέδωσε μία δήλωση, στν ποία ναφέρει τι: ς Μητέρα κκλησία, συμφωνε πλήρως μ τ χορήγηση ατοκεφαλίας στ «Μακεδονικ ρθόδοξη κκλησία». μέσως, στειλα γραπτ ατημα κροάσεως στν Πατριάρχη Πορφύριο, ς Πρόεδρος το Κέντρου γι τν Προστασία τς Χριστιανικς Ταυτότητας. Δυστυχς, μέχρι σήμερα, δν λαβα πάντηση, ν κα επρέπεια κα τ πρωτόκολλο καθορίζουν τι ατ θ πρεπε ν γίνει ντς το μέγιστου χρονικο διαστήματος τν 30 μερν π τν μερομηνία λήψης τς πιστολς.

θελα προσωπικ ν ζητήσω π τν πικεφαλς τς Σερβικς ρθόδοξης κκλησίας ν ξηγήσει τν λόγο ατς τς νέργειας, μ τν ποία πλούσια πολιτιστικ κα πνευματικ κληρονομι τν Nemanjic, Mrnjavcevic, Brankovic, κα λλων, καθς πίσης κα λοι ο τάφοι, που κενται τ στ τν μεγαλύτερων Σέρβων ρώων, ατν πο δωσαν τν ζωή τους γι τν πελευθέρωση κα τν περάσπιση τς Νότιας Σερβίας, παραδίδονται τώρα σ κείνους πού, κατ τ κμα το κομμουνισμο, δημιούργησαν να τιτοϊστικό-κομμουνιστικ-θεϊστικ-κοσμικ κατασκεύασμα, πως ναφέρεται π τν Δρ. Μιόντραγκ Πέτροβιτς στ «πιλεγμένα ργα» σ ξι τόμους (τ. Β΄, σ. 154), -να νομα πο προέρχεται π τν ερ γεωγραφικ ρο Μακεδονία, πο εναι γνωστς π τν ποχ τς κλασσικς λλάδας-, καθς ταν κε­νος ρωτήθηκε, “Ποιο εναι ο Μακεδόνες;”, κολούθησε λακωνικ πάντηση: «Μακεδόνες λληνές εσι – Ο Μακεδόνες εναι λληνες.»

Θέλω ν διευκρινίσω τι πικράτεια π τ Κουμάνοβο ως τ Βίτολα, τν χρίδα κα τ Σκόπια εναι Νότια Σερβία, γι τν ποία λλάδα ποτ δν εχε, οτε χει τώρα, κανένα δαφικ δικαίωμα. ντίθετα, Μακεδονία εναι τ νομα τς βόρειας λληνικς παρχίας. Παρ τατα, ο γιουγκοσλαβικς κομμουνιστικς ρχς κα αστροογγρος διοικητς παραποίησαν ατ τ γεγονός, τσι στε ν δώσουν στν τεχνητ δημιουργία τους -στ θέση τς Νότιας Σερβίας- τ νομα τς βόρειας λληνικς παρχίας τς Μακεδονίας, ποία εναι λληνικ δ κα 3000 χρόνια κα θ παραμείνει τσι μέχρι τ τέλος το κόσμου. Εναι προφανς τι νεοεμφανιζόμενος θνοφυλετισμς τν λεγόμενων «Μακεδόνων» πηρέτησε μόνο τν σκοπ τς διάσπασης τς Σερβικς ρθόδοξης κκλησίας.

Σ ατ τ σημεο, θέλω ν τονίσω τι σο ζ σ ατν τν κόσμο κα σο φέρω ντός μου τ αμα τν προγόνων μου π τ Μικρ σία (Πρόδρομος, Μαρία, Συμεών, βραάμ, Βασιλική, Πολυξένη, ννα, Χαρίκλεια κα λλοι), θ περασπιστ μ τ ζωή μου ,τι νήκει στν λληνικ πολιτισμό, τν μεγαλύτερο στν στορία τς νθρωπότητας. Κανείς, οτε κν ο Σέρβοι κομμουνιστές, πο εναι ξ λλου προδότες το λαο κα τς κκλησίας τους, πως ο Aleksandar Rankovic, Slobodan Penezic Krcun, Petar Stambolic, Isa Jovanovic, Dragi Stamenkovic κα λλοι, πού, μ τν πρόθεσή τους ν βλάψουν τν δικό τους λα κα τν πατρίδα τους, λα χάριν το αστροούγγρου διοικητ, πέκοψαν να μέρος τς Νότιας Σερβίας κα τ νόμασαν μ τ κλεμμένο νομα τς βόρειας λληνικς παρχίας τς Μακεδονίας. δ, χω μία μικρ κα μορφη σημαία, στν ποία ναγράφεται: Μακεδονία νήκει στν λλάδα, κα θ παραμείνει τσι μέχρι τ τέλος το κόσμου.

πιπλέον, χω στ χέρια μου τ περιοδικ γι παιδι “Svetosavsko ZVONCE” τεχος 9 π τ 2023, να περιοδικ πο δρύθηκε πολλ χρόνια πρν π τν μέγα Σέρβο Πατριάρχη Γερμανό. Κα φανταστετε τί χουν βάλει σ ατν -κόμα κα στ ξώφυλλο- ο σημερινο ξιωματοχοι τς ΣΟΕ. να χάρτη μ τ χρώματα τν παρχιν τς ΣΟΕ στ Βαλκάνια, π τν ποο φαιρέθηκε λόκληρη Νότια Παλαι Σερβία, π τ σμα τς κανονικς ΣΟΕ, τς ποίας ατοκεφαλία τυχε διαπραγμάτευσης κα ποκτήθηκε π τν γιο Σάββα τ 1219. Μ πογοήτευση κα ποστροφή, θ πιστρέψω ατ τ ντίγραφο στ Πατριαρχεο κα θ τος π τι τ πιστρέφει Διογένης Βαλαβανίδης, πο περασπίζεται τν νότητα τς ΣΟΕ, ν ο σημερινο ξιωματοχοι τς ΣΟΕ, ο σύμβουλοί τους κα ο χορηγοί τους τν πονομεύουν μφανς.

Γι’ ατ θεώρησα ναγκαο ν ρωτήσω τν Πατριάρχη Πορφύριο, δεδομένου τι ατο πο εναι πολ πι κατάλληλοι π μένα, γι ν τ κάνουν, δυστυχς, δν εναι πι μαζί μας, πως: γιος πίσκοπος Νικόλαος Βελιμίροβιτς, γιος ου­στνος Πόποβιτς, Πατριάρχης Γερμανός, Πατριάρχης Παλος, Πατριάρχης Ερηναος, πίσκοπος τς Σουμαντίας Σάββας κα πολλο λλοι.

πόφαση ν χορηγηθε λεγόμενη ατοκεφαλία στν ποτιθέμενη «Μακεδονικ ρθόδοξη κκλησία» εναι κόμα πι κατανόητη, δεδομένου τι ατ τ ζήτημα πιλύθηκε στς 24 Μαΐου 1967, μ πόφαση τς ερς Συνόδου, ριθ. 44, ρχεο 10 (χω να ντίγραφο ατς τς πόφασης, πότε ν κάποιος π τος παρόντες νδιαφέρεται, μπορ ν το τ παρέχω γι λεγχο).

πιπλέον, θέλω ν πενθυμίσω στος σημερινος ψηλόβαθμους ξιωματούχους τς ΣΟΕ τι πρν π τν ναρξη τς Συνόδου το 1967, ποβλήθηκαν ναφορς π τν Dr. S. Troicki κα τν Dr. B. Gardasevic, εδικος στν Κανονικ Δίκαιο, μ θέμα: «χει Μακεδονικ ρθόδοξη κκλησία τς προϋποθέσεις γι τν πόκτηση ατοκεφαλίας;». Στς λεπτομερες ναφορς παρουσιάστηκε μία σειρ γγράφων πο δείχνουν τι ποτιθεμένη «Μακεδονικ ρθόδοξη κκλησία» ΔΕΝ χει τς προϋποθέσεις γι τν πόκτηση ατοκεφαλίας. (ρχεο ριθ. 1006/γγραφ 149, 10 Μαρτίου 1967).

πίσης, σον φορ τν «ρχιεπίσκοπο χρίδας», σ μία ναφορ μ θέμα «Εναι Μακεδονικ κκλησία διάδοχος τς ρχιεπισκοπς χρίδος;», Καθηγητς Dr. Branko Cisarzh παρουσιάσε μία πισκόπηση τς ρχιεπισκοπς χρίδος κα επε: « δήλωση τς ρχιεπισκοπς χρίδας στν (τότε) Κομμουνιστικ Δημοκρατία τς Μακεδονίας εναι μόνο στ νομα, κα μ κανένα λλο τρόπο δν εναι διάδοχος τς λληνικς ρχιεπισκοπς χρίδος.” (ρχεο ριθ. 1006/γγραφ 149, 10 Μαρτίου 1967).

Λόγ λων τν προαναφερθέντων, π ατ τ βμα, ρωτμε τν Πατριάρχη Πορφύριο, ν μ ατ τν νέργεια «χει διαπραχθε ατοκτονία τς κκλησίας μας», κα γιατί γινε ατό; γινε π τν πήρεια γεωπολιτικν, νατολικν παπιστικν τοπικν κοσμικν λόγων; ποιοιδήποτε κα ν εναι ο λόγοι, θ δηγήσουν ναπόδραστα σ σοβαρς κα δριμεες συνέπειες γι τν ΣΟΕ κα τν σερβικ λα συνολικά.

Ρωτμε τν Σέρβο Πατριάρχη, χει κανες στν ΣΟΕ παρατηρήσει τι κακόδοξος Πατριάρχης Βαρθολομαος Α΄, στς δημόσιές του μιλίες, δν χρησιμοποιε πλέον τν ρο Σερβικ ρθόδοξη κκλησία, λλ μλλον τ «ρθόδοξη κκλησία τς Σερβίας»; Μήπως ατό, ς Σέρβος Πατριάρχης, Σς δεικνύει τι κακόδοξος Πατριάρχης Βαρθολομαος Α΄, μ ατ τ μήνυμά του, σκοπεύει σως σ περαιτέρω προσέγγιση λόκληρης τς διασπορς τς ΣΟΕ ( ποία βρίσκεται κτς τν πίσημα ναγνωρισμένων κρατικν συνόρων τς Δημοκρατίας τς Σερβίας), γι ν «τν θέσει π τν δικαιοδοσία του»;

ν ς Σέρβος Πατριάρχης ατ δν Σς εναι ρκετό, θέλουμε ν σς ρωτήσουμε, χει γι σς κάποια σημασία διαδικασία κανονικοποιήσεως π τν Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως ερεμία Α΄, διαίτερα κατ τν δια μέρα πο σες, στν Καθεδρικ Να το Βελιγραδίου, ξεδώσατε να πιζήμιο Τόμο πρς τ λεγόμενη «Μακεδονικ ρθόδοξη κκλησία – ρχιεπισκοπ χρίδας»; Φανταστετε, παρακαλ, τί εδους «σύμπτωση», καθς τσι κριβς Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως ερεμίας Α΄ τ 1531 ΑΝΗΡΕΣΕ τν ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΙΑ τς ΣΟΕ. Βλέπετε να συμβολισμ σ ατ τν νέργεια, μήπως τν ντελς σαφ πρόθεση το γέτη το Φαναριο κα τ μήνυμα πο Σς στειλε;

πίσης, ς πικεφαλς τς ΣΟΕ, Σς ρωτμε, γιατί, π τ θέση πο κατέχετε, χωρς καμία λογικ κα ντικειμενικότητα, προσβάλλετε μία ερεα μάδα διανοούμενων, πίσω π τος ποίους βρίσκεται τεράστιος ριθμς πιστν, κα στν πρώτη γραμμ τν ποίων ταν κλεκτς στορικς κα καδημαϊκός μας Vasilije Krestic, πο εναι 92 τν κα χει πάνω π 40 χρόνια καδημαϊκς μπειρίας, γιατί τος ποκαλέσατε «συνήθεις δαες κα κλασσικος ποκριτές»; Ατο σς πευθύνθηκαν μ σεβασμ κα μεγάλη κτίμηση, γι ν σς ξηγήσουν τν λόγο γι τν προστατευτική σας στάση, σον φορ τς πρεπες δηλώσεις το πισκόπου Pakrac Jovan Culibrk, πο προτιμ ν παρουσιάζεται ς μέλος μονάδας λεξιπτωτιστν παρ ς Σέρβος πίσκοπος, σχετικ μ τ δραστικ μείωση το ριθμο τν σερβικν θυμάτων στ διαπραχθεσα γενοκτονία κατ τ διάρκεια το νεξαρτήτου Κράτους τς Κροατίας [κρατίδιο ποχείριο τν Ναζ] στ Γιασένοβατς, κα σ κείνη τν περίσταση, ζήτησαν τν πομάκρυνσή του π τ θέση το προέδρου το Διοικητικο Συμβουλίου το Μουσείου Θυμάτων Γενοκτονίας.

Σεβαστο πατέρες, κυρίες κα κύριοι, γαπητο φίλοι,

σον φορ στν πίθεση κατ τς ρθόδοξης κκλησίας συνολικά, φημερίδα «Политика» («Πολίτικα») στς 4 ουνίου 2022, νέφερε, κα εδησεογραφικ ταιρεία «Танјуг» μετέδωσε, τι πουργς ξωτερικν τς Ρωσικς μοσπονδίας, Σέργκεϊ Λαβρόφ, δήλωσε τι τ τελευταα χρόνια, μ τν πρωτοβουλία τν νωμένων Πολιτειν, « Πατριάρχης τς Κωνσταντινούπολης χρησιμοποιεται, γι ν καταστραφε ρθοδοξία». πικεφαλς τς ρωσικς διπλωματίας πρόσθεσε τι «εναι γνωστς ο καταστροφικς δραστηριότητες πο χουν ναληφθε στν Οκρανία σον φορ τν Οκρανικ ρθόδοξη κκλησία. χει δημιουργηθε μία παραδομ μ τν νομασία ‘ρθόδοξη κκλησία τς Οκρανίας’. Τ σχέδιο εναι προφανς κα δύσκολο ν ποκρυβε, καθς προσπαθον τώρα ν διασπάσουν, τόσο τν Σερβικ ρθόδοξη κκλησία, σο κα τν Συριακ ρθόδοξη κκλησία. Ατ ποτελε μέρος τς τρέχουσας πορείας τς Δύσης, πο στοχεύει στν πονόμευση το ,τιδήποτε σχετίζεται μ τ Ρωσία, τος Σλάβους κα τν ρθοδοξία».

σον φορ στος λεγόμενους «πιζήμιους τόμους», σ ατ τν περίσταση, θέλω ν πενθυμίσω στν πικεφαλς τς ΣΟΕ τι σον φορ στν λεγόμενη «Μακεδονικ ρθόδοξη κκλησία», Γέροντας ουστνος Πόποβιτς επε δη τ 1959: «Μ μία τόσο καταστροφικ νορθόδοξη κα μοιραία πόφαση γι τ ζήτημα τς Μακεδονικς ρθόδοξης κκλησίας, γιος Σάββας θ καιγόταν ξανά. Κα μαζί του, θ καιγόντουσαν λα τ δόγματα κα ο κανόνες τς ρθόδοξης κκλησίας το Χριστο».

Σχετικ μ τ διο θέμα, γιος πίσκοπος Νικόλαος Βελιμίροβιτς επε: «Ατ ατοαποκαλούμενη κα ατοπιστοποιημένη κκλησιαστικ ργάνωση διασπ τν νότητα το δικο της λαο. Μπορε κάποιος Σέρβος κληρικς ν ναγνωρίσει κα ν πιτρέψει ατ τν διάσπαση το δικο του λαο; νας πατριώτης-κληρικς δν μπορε, μόνο νας προδότης;”

Περαίνοντας, πευθύνουμε στν Πατριάρχη Πορφύριο να κρίσιμο ρώτημα: γιατί πόφαση τς ερς Συνόδου τς ΣΟΕ γι τν ναγνώριση τς ατοκεφαλίας τς «Μακεδονικς ρθόδοξης κκλησίας – ρχιεπισκοπς χρίδας» δν δημοσιεύθηκε στν «Гласнику» («Κήρυκα») τς ΣΟΕ, λλ δημοσιεύθηκε μόνο κάποια νακοίνωση. μες γνωρίζουμε τι κάθε νακοίνωση εναι πλς νημερωτική, ν μία πόφαση φέρει πολ μεγαλύτερο βάρος, πειδ εναι νομικ δεσμευτικ κα καταχωρημένη π συγκεκριμένο ριθμό. Ἐὰν λα γιναν σύμφωνα μ τος κανόνες τς γίας μας κκλησίας, γιατί τέτοιοι λιγμοί, πο μόνο μφιβολίες μπορον ν προκαλέσουν  γι τν  ρθότητά της; Γι’ ατό, ρωτμε τν πικεφαλς τς ΣΟΕ, πρξε καμία συζήτηση γι’ ατ τ θέμα στ Σύνοδο, κα γιατί «Κήρυκας» δν ναφέρει τν ριθμ πρωτοκόλλου κα τν μερομηνία, καθς κα τν ριθμ τν πρακτικν κα τν μερομηνία; Δν νακοινώθηκε ποις ψήφισε στ Σύνοδο, οτε πς λήφθηκε πόφαση. Γνωρίζουμε καλ τι, ταν λαμβάνονται ποφάσεις τς Συνόδου τς εραρχίας, ο ποες εναι κανονικς δογματικς φύσης, πρέπει ν δημοσιεύονται στν «Κήρυκα», κόμα κι ν εναι μόνο σ μορφ ποσπάσματος π τ πρακτικά. τρόπος πο παρουσιάζεται στν «Κήρυκα», τ πίσημο δελτίο τς ΣΟΕ, δίνει τν ντύπωση τι πάρχει μία προσπάθεια ν ποκρυβον ρισμένα γεγονότα.

Πολλο καλοπροαίρετοι νθρωποι μο λένε τι νεργ μ περβολικ θάρρος σ μία περίοδο πο ατ δν εναι νεκτό. Κα τος παντ τι, ἐὰν Κύριος κα Θες θυσίασε τν μοναδικό του Υό, γι ν σώσει τν νθρωπότητα, βασισμένος στν θεϊκή του πίστη  γι τν νθρωπότητα, τότε ποιαδήποτε συζήτηση γι τν θυσία μου πρς τν Θεό, τν λήθειά Του κα τ Δικαιοσύνη Του, εναι σήμαντη. Σ πλ γλώσσα, μία μεγαλύτερη θυσία π τ δική του εναι διανόητη, χι μόνο γι ν δοξαστε Κύριος, λλ γι ν σωθε νθρωπότητα.

Μετ π λα ατ πο επώθηκαν, φήνουμε σς, γαπητο πισκέπτες κα γαπητο κροατές, ν συμπεράνετε ἐὰν μέγας Σέρβος Πατριάρχης Γερμανς κατηγορήθηκε δικαίως ς «Κόκκινος Πατριάρχης», ἐὰν μπορε ατ ν επωθε σήμερα -μετ π λα σα χετε κούσει- γι κάποιο λλο πρόσωπο;;; μοίως, φήνουμε στ συνείδησή σας ν κρίνετε ποι ταν τ κίνητρα κα ο λόγοι πο καθοδήγησαν τ σημεριν ΣΟΕ, στν θελούσια ποχώρηση π τ δικαιοδοσία τς Νότιας Σερβίας ( Παλαις Σερβίας), γι τν ποία χιλιάδες Σέρβοι στρατιτες χυσαν αμα κα φησαν τ στ τους, πως ποδεικνύεται π ντελς τημέλητους τάφους Σέρβων ρώων κα πολεμιστν!

Θ λοκληρώσω τν μιλία μου μ τς λέξεις: Κύριε ησο Χριστέ, Υἱὲ το Θεοσα επα σήμερα, τ επα μ ελικρίνεια, ντικειμενικότητα κα θάρρος, γι ν διατηρήσω τν Μία, γία, Συνοδικ κα ποστολική σου κκλησία. Παντοδύναμε Θεέ, πο σταυρώθηκες γι τς μαρτίες μου, προσεύχομαι ν εσαι πάντοτε μαζί μου.

Σς εχαριστ γι τν προσοχή σας

* κ. Βαλαβανίδης γεννήθη ες τ Βελιγράδιον (1955), οκογένειά του κατάγεται π τν Μικρν σίαν, γκαταστάθη ες τν Σερβίαν πρό κατ κα πλέον τν. ξεπαιδεύθη ες τν σερβικν γλσσαν κα δν ξέρει ν γράφη τήν λληνικήν, γνωρίζει μως τν προφορικν γλσσαν ρκετ καλ, στε ν συνομιλ μ τος συμπατριώτας του.

Εφημερίδα Ορθόδοξος Τύπος

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου