Αυτα τα κειμενα του π. Επιφανιου Θεοδωροπουλου δεν τα διαβασε ποτε ο κακοδοξος κληρικαλιστης ασοφος και ανιστορητος πατηρ Βασιλειος Βολουδακης;
Επιλεκτικα χρησιμοποιει τον π. Επιφανιο;
Βεβαια και ο π. Επιφανιος δεν ηταν αλαθητος μπορει να επεσε εξω σε καποιες θεσεις του.
Τα τεκνα του π. Βολουδακη δεν ψαχνουν καθολου τα λεγομενα του γεροντα τους;
Σαν φιογκοι και αβουλα οντα τον παρακολουθουν;
Τα ανιστορητα και τα λαθη του ειναι ασταματητα.
----------------------------------------------------
Τα «δύο άκρα» του μακαριστού π. Επιφάνιου Θεοδωρόπουλου μέσα σε 2 παραγράφους.
1.«Παναγιώτατε, μυριάκις προτιμότερον να εκριζωθή ο ιστορικός της Κωνσταντινουπόλεως Θρόνος και να μεταφυτευθή εις έρημον τινα νησίδα του πελάγους, ακόμη δε και να καταποντισθή εις τα βάθη του Βοσπόρου, ή να επιχειρηθή έστω και η ελαχίστη παρέκλισις από της χρυσής των πατέρων γραμμής, ομοφώνως βοώντων: «Ου χωρεί συγκατάβασις εις τα της Πίστεως». …[…]… Έν μόνον κρατήσατε, έν φυλάξατε, ενός φείσασθε, έν μη θυσιάσητε: την Ορθόδοξον Πίστιν! Ο Οικουμενικός Θρόνος έχει αξίαν και χρησιμότητα μόνον και μόνον όταν εκπέμπη παντού απανταχού της γης το γλυκύ και ανέσπερον της Ορθοδοξίας Φως. Οι φάροι είναι χρήσιμοι εάν και εφόσον φωτίζωσι τους ναυτιλλομένους, ίνα αποφεύγωσι τους σκόπελους. Όταν το φως αυτών σβεσθή, τότε δεν είναι μόνον άχρηστοι αλλά και επιβλαβείς, διότι μεταβάλλονατι και αυτοί εις σκόπελους.»
[Απόσπασμα από την Επιστολή του π. Επιφάνιου Θεοδωρόπουλου στον Οικ. Πατριάρχη Αθηναγόρα]
2.«Η παύσις του μνημοσύνου του Πατριάρχου εις την οποίαν
καταλήξατε, είναι το έσχατον όριον το οποίον επιτρέπουν οι ιεροί
Κανόνες. Μην προχωρήσετε περαιτέρω (δηλαδή εις αποδοχήν μνημοσύνου
ετέρων επισκόπων), διότι τότε προσχωρείτε εις σχίσμα! Εφ΄όσον νυν
αρκείσθε εις αυτό και συνεχίζετε «κοινωνούντες μετά της κρατούσης μητρός
εκκλησίας και μετά πασών των ορθοδόξων εκκλησιών» ως γράφεις, ίστασθε
επί εδάφους εκκλησιαστικώς ασφαλούς. Προσοχή μόνον μη σημειωθή και
έτερον βήμα! Εφ΄όσον αρκείσθε εις αυτό και δεν προβαίνετε εις αποκήρυξιν
του Πατριάρχου (όπως έπραξαν άλλοι), δηλ. εις διακήρυξιν ότι ούτος
είναι πλέον έκπτωτος, είναι καθηρημένος, εστερήθη της χάριτος, δεν τελεί
έγκυρα μυστήρια κλπ, δεν είναι δυνατόν να κατηγορηθείτε επί
προτεσταντισμώ. Ο ΙΕ’ κανών της Πρωτοδευτέρας επιτρέπει μεν εις τα άτομα
την παύσιν του μνημοσύνου προ «Συνοδικής διαγνώσεως», δεν ανατίθησιν
όμως εις τα άτομα τας δίκας και καταδίκας των αίρετικών επισκόπων. Τούτο
είναι έργον ουχί ατόμων, αλλά Συνόδου».
[Απάντηση σε επιστολή ενός πατρός Νικοδήμου αγιορείτου για την παύση μνημόσυνου του Πατριάρχου.]
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου