Παρασκευή, 22 Μαΐου 2015


Η ΑΝΩΤΑΤΗ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΚΑΙ Η ΑΝΥΠΑΚΟΗ ΤΩΝ ΙΕΡΕΩΝ ΚΑΙ ΑΡΧΙΕΡΕΩΝ ΣΤΙΣ ΣΥΝΟΔΟΥΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΙΕΡΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ


του Θεολογου Νικολαου Πανταζη

Στο Ιστολόγιο «Ομολογία» περί της αποφυγής Διακοπής Μνημονεύσεως εκ μέρους του Μακαριστού Επισκόπου Φλωρίνης Αυγουστίνου, διαβάζουμε:
http://apotixisi.blogspot.com.au/2015/05/blog-post_19.html#comment-form
Ανώνυμος20 Μαΐου 2015 – 7:48 π.μ.
Όμως, ο άγιος γέροντας Φλωρίνης Αυγουστίνος δεν διέκοψε το μνημόσυνο του αρχιαιρεσιάρχη λύκου Βαρθολομαίου επί οκτώ χρόνια, εκτός και εάν ο λύκος αυτός άρχισε να μολύνει την Εκκλησία μετά το 2000.
Ανώνυμος20 Μαΐου 2015 – 9:40 μ.μ.
 

Φίλτατε σχολιαστά, μπορούν να δοθούν πολλές υποθετικές εξηγήσεις όσο αφορά τον π. Αυγουστίνο. Ο καθένας μπορεί να αποδεχτεί μία ή καμία ή συνδυασμό αυτών ή κάποια άλλη.
– μια απάντηση είναι ο π. Αυγουστίνος “έσφαλε”.
– μια απάντηση είναι ότι ο π. Αυγουστίνος ενσυνείδητα “έτσι έκρινε” διότι δεν είχαν φτάσει τα πράγματα στα άκρα.
– μια απάντηση είναι, ότι γνώριζε πως παρά τους τύπους και τα νομικίστικα, υπερέχει ο Θεός και το Ευαγγέλιο, το οποίο δεν αναγνωρίζει στην Εκκλησία αρχή του ενός, αλλά δημοκρατικό συνοδικό σύστημα ποιμένων και ίσως πιστού λαού. Παρά την “μνημόνευση” που λόγω του Τυπικού έκανε, η διακοπή θα αποτελούσε θεολογικά περισσότερη επισημοποίηση της εκτροπής.
– μια άλλη απάντηση, είναι ότι ήδη είχε πει “αν προχωρήσουν περισσότερο, εγώ στη Φλώρινα θα παύσω το μνημόσυνο του οικουμενικού πατριάρχου”. Το λέει στο 5:10 λεπτό, εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=Fd-3se8OFM8
 


– Και να κάνουμε και μια συζήτηση: μήπως θυμάστε πόσων ετών ήταν ο π. Αυγουστίνος κατά το έτος που επικαλείστε; Ο π. Αυγουστίνος γεννήθηκε το 1907 και το 2000 μ.Χ ήταν 93 ετών. Και στην ηλικία αυτή, αντιμετώπιζε ένα μεγάλο εσωτερικό σκάνδαλο στην αδελφότητά του, τόσο μεγάλο που έχασε το έδαφος κάτω από τα πόδια του. Ελάχιστοι γνωρίζουν επαρκείς λεπτομέρειες, την αλήθεια την γνωρίζει η Ανδρονίκη και ψήγματα αυτής έχει αποκαλύψει στο ιστολόγιό της.
 


Απάντηση Νικολάου Πανταζή:
Ανώνυμε σχολιαστή,
Οι «υποθετικές εξηγήσεις» σου θα είχαν μια κάποια εγκυρότητα και βαρύτητα εάν ήταν επώνυμες. Μην ξεχνάς πως μιλάς για επώνυμο ιεράρχη, αναφέρεσαι σε επώνυμη ιστολόγο και φιλοξενείσαι σε επώνυμο Ιστολόγιο. Είναι προς τιμήν του Οδυσσέα ότι αναγράφει με παρρησία ολόκληρη την ταυτότητα του ιστολόγου με διεύθυνση και τηλέφωνο! Ομολογία όνομα και πράγμα!
Αυτά όλα αποτελούν γνώμη μου και όχι θέσεις του Ιστολόγου ο οποίος βεβαίως φιλοξενεί ανώνυμα σχόλια και δικαίωμά του. Αλλά εξ’ ίσου φιλοξενεί και δικά μας επώνυμα σχόλια διότι αναλαμβάνουμε την απόλυτη ευθύνη των λεγομένων μας με εντιμότητα και αξιοπρέπεια.


Όσο για τις υποθέσεις σου, έχω να μαρτυρήσω, ως πνευματικό του τέκνο, του οποίου την καθομολογουμένη αγιότητα υπερασπίζω με γραπτές μαρτυρίες και καταθέσεις. Ναι, είμαι ένας από αυτούς τους λογικούς, συνειδητούς «τρελλούς» για τους οποίους προφήτευσε: «Μετά το θάνατό μου, θα βγουν κάποιοι τρελλοί να πουν πως είμαι άγιος!» Είναι ΑΓΙΟΣ λοιπόν και ας είναι αυτή η ομολογία «τρέλλα» όπως είναι και «τρέλλα» να λες την αλήθεια επώνυμα και να την υποστηρίζεις δίχως φόβο και πάθος.
Μετατρέπω λοιπόν τις «υποθέσεις» σου σε καταθέσεις και αλήθειες έστω τραγικές. Γράφεις:
  1. «Μια απάντηση είναι ο π. Αυγουστίνος “έσφαλε”.»
Το «έσφαλε» δεν χρειάζεται να το βάζεις εντός εισαγωγικών. Όντως έσφαλε και αυτό δεν είναι συκοφαντία ούτε αχαριστία που το επισημαίνω. Και οι Απόστολοι έσφαλαν, (προδοσίες, φοβίες, δειλίες – εκτός του Ευαγγελιστού Ιωάννου – διχοστασίες κλπ). Και τα δύο Ιστολόγια, «Ομολογία» και «Αποτείχιση και Πατερική Παράδοση» δημοσίευσαν άρθρο για τα λάθη των Αγίων… Λοιπόν; Θα εξαιρέσουμε τον π. Αυγουστίνο ως άσφαλτο και αναμάρτητο; Ο ίδιος επιθυμούσε, και το δήλωσε δημοσίως, να κάνει κήρυγμα ειδικό με τίτλο: «Τα Σφάλματά μου!»
  1. Δεύτερή σου εικασία είναι «ότι ο π. Αυγουστίνος ενσυνείδητα “έτσι έκρινε” διότι δεν είχαν φτάσει τα πράγματα στα άκρα.»


Το «έτσι έκρινε» δεν είναι πάντοτε και το ορθό. Το «έτσι έκρινε» και το «έτσι θέλω» έχουν κοινό παρονομαστή την υποκειμενική τη γνώμη. «Έτσι έκρινε» κατά την κρίση τη δική του, την προσωπική του, όχι όμως κατά την κρίση των Αγίων Πατέρων. Τα πράγματα είδη είχαν φτάσει στα άκρα. Οι Άγιοι Πατέρες δεν επισημαίνουν ως κριτήριο αντιδράσεως την αναμονή μας «μέχρι να έλθουν τα άκρα». Και να μην έλθουν αυτά, φτάνει μονάχα ως επαρκεστάτη προϋπόθεση Διακοπής Μνημονεύσεως και Αποτειχίσεως, η δημόσια αναγνώριση του Αντιχρίστου-Αιρεσιάρχου Πάπα ως «Κανονικού Ποιμένος και Αδελφής Εκκλησίας και Οντολογικού Σώματος του Χριστού», αντί για Δεινής και Καταστρεπτικής Αιρέσεως απωλείας. 
Αυτά όλα έλαβαν χώρα επί Αθηναγόρα. 
Ο Παπισμός είναι Αίρεση ΗΔΗ κατεγνωσμένη και χιλιοκαταδικασμένη!
Οι Κανόνες συγκεκριμένα λέγουν: “Οι γαρ, ΔΙ’ ΑΙΡΕΣΙΝ ΤΙΝΑ παρά των Αγίων Συνόδων, ή Πατέρων κατεγνωσμένην!» 
Ο Παπισμός είναι ήδη ΚΑΤΕΓΝΩΣΜΕΝΗ ΚΑΙ ΚΑΤΕΔΙΚΑΣΜΕΝΗ ΑΙΡΕΣΗ και δεν χρειαζόμαστε να περιμένουμε να επέλθουν κάποια άκρα, κάποιο «Κοινό Ποτήριο» και παπικός ιερέας στην Ωραία Πύλη (αν και ΑΥΤΑ συνέβησαν!). Φτάνει μονάχα αυτό: Είναι ο Παπισμός ΑΙΡΕΣΗ;;; Όταν ο κάθε (αν)επίσκοπος Βόλου ενεργεί ως ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ του Οικουμενικού Θρόνου (ασπάζεται όσα ασπάζεται η «θειοτάτη και ανωτάτη κεφαλή») και δημοσίως δηλώνει κατά πρόσωπον στους Παπικούς-Αιρετικούς πως «ΕΜΕΙΣ ΔΕΝ ΣΑΣ ΘΕΩΡΟΥΜΕ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ!!», τότε έχουμε αυτομάτως και αυθυπάρκτως καταπάτηση τόσων Μεγάλων Αγίων Πατέρων και Διδασκάλων, καταπάτηση τόσων επισήμων αποφάσεων Οικουμενικών και Τοπικών Συνόδων και ανατροπή της ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΑΡΧΗΣ στην Ορθοδοξία, και στη θέση αυτών, αντί του Χριστού (αυτό σημαίνει ΑΝΤΙ-χριστος) και ΑΝΤΙ των Πατέρων, τοποθετούμε το Βαρθολομαίο και τον Ιγνάτιο, τον Ιερώνυμο και τον Οικείο Δεσποτοκράτη, Αριστοκράτη! Όποιος ιερέας η μοναχός ΔΕΝ ΒΛΕΠΕΙ αυτή την παράβαση και περιμένει να έλθουν «κάποια άκρα», αυτός αυθαιρετεί, καινοτομεί και κηρύττει ΕΤΕΡΟΝ ευαγγέλιον και είναι ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΕΝΟΣ στη Συνείδηση του Πιστού Ορθοδόξου Λαού.
Από την άλλη ο «Πιστός Λαός του Θεού» (πλην ελαχίστων, ελαχιστοτάτων και θλιβερών εξαιρέσεων) αρνείται, φοβείται και δειλιάζει να ΕΦΑΡΜΩΣΕΙ τους Κανόνες, την Εντολή των Αγίων Πατέρων και το Θέλημα του Θεού, διότι οι ΠΑΠΑΔΕΣ, (για να μην πω «ΤΟ ΑΑΑΑΘΛΙΟ ΠΑΠΑΔΑΡΙΟΟΟΟΟΟ!!!!!!!…. που βροντοφώναζε παντού και τοις πάσι ο Νικόλαος Σωτηρόπουλος) έχουν δέσει ψυχολογικά και έχουν ΕΞΑΠΑΤΗΣΕΙ εκκλησιολογικά τους πιστούς λέγοντάς τους πως εάν Αποτειχισθούν, θα «αποκοπούν και εκτοπισθούν» από το Σώμα του Χριστού….» Και οι ανύποπτοι πιστοί, ΤΑ ΧΑΠΤΟΥΝ. Αποδεικνύονται λαγωοί και «κουκοσκιάχτηδες!» (πάλι κατά τον Νικόλαο Σωτηρόπουλο).
 

Τέτοιος ήμουν και εγώ πριν Αποτειχιστώ. Δεν γνώριζα (κακό πράγμα η ημιμάθεια) πως αν το έπραττα αυτό, ΔΕΝ ΤΕΛΩ ΣΧΙΣΜΑ, κατά την Ανωτάτη Αρχή της Ορθοδοξίας που είναι οι Σύνοδοι!!! Και νάσου μας έρχονται αυτοί, οι βολεμένοι και συμβιβασμένοι, και ΤΟΛΜΟΥΝ να μας ΜΙΛΟΥΝ (λόγια του αέρα ΛΟΓΙΑ) για «υπακοή!!!!»
 
ΠΟΙΑ ΥΠΑΚΟΗ παπά μου;;;
 
ΠΟΙΑ ΥΠΑΚΟΗ γέροντά μου;
 
Για ΠΟΙΑ ΥΠΑΚΟΗ μας μιλάς παπα-Αγάθωνα που βάζεις τον «αμερικάνο» ΠΑΝΩ από τις Συνόδους;;; και ΚΑΤΑΦΡΟΝΕΙΣ τον Άγιο Μάρκο τον Ευγενικό, ο οποίος συνοψίζει τέλεια την Ορθόδοξη Διδασκαλία λέγοντας: «Ἅπαντες οἱ τῆς Ἐκκλησίας διδάσκαλοι, πᾶσαι αἱ Σύνοδοι καί πᾶσαι αἱ θεῖαι Γραφαί φεύγειν τούς ἑτερόφρονας παραινοῦσι καί τῆς αὐτῶν ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΔΙΙΣΤΑΣΘΑΙ» (P.G. 160, σ. 101). Θα το ξαναπώ με αντίκτυπο και αντίλαλο σε ολόκληρο τον Άθω: ΤΗΣ ΑΥΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΔΙΙΣΤΑΣΘΑΙ!!!
 

Για ΠΟΙΑ ΥΠΑΚΟΗ μας μιλάς παπα-Εφραίμ, που βάζεις τον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής;;; Πως λοιπόν να τον ΚΑΤΑΠΑΤΗΣΩ και εγώ, εν ονόματι των εκ Θεού θείων χαρισμάτων που κατέχεις αλλά ΑΡΝΕΙΣΑΙ να κάνεις υπακοή στους Πατέρες και τις Συνόδους, και ναι μεν, διαπρέπεις εις την πάλη με τους λογισμούς αλλά ΑΠΑΡΝΕΙΣΑΙ, δεν ακούς Άγιο Πατέρα Θεόδωρο Στουδίτη να σου φωνάζει την του Προδρόμου Φωνήν: «οἱ μέν τέλεον περί τήν πίστιν ἐναυάγησαν· οἱ δέ, εἰ καί τοῖς λογισμοῖς οὐ κατεποντίσθησαν, ὅμως τῇ κοινωνίᾳ τῆς αἱρέσεως συνόλλυνται» (P.G. 99, σ. 1164 Α




Για ΠΟΙΑ ΥΠΑΚΟΗ μας μιλάς παπα-Θεόδωρε Ζήση που επιτρέπεις ΝΑ ΖΗΣΕΙ η Παναίρεση εις τον αιώνα (Ζήτω και πάλι Ζήτω!) και βάζεις το «της αρχιερωσύνης σου μνησθείη Κύριος ο Θεός», ΠΑΝΩ από τις Συνόδους και ΚΑΤΑΠΑΤΕΙΣ τον Μέγα Ἀθανάσιο ο οποίος λέγει: «πᾶς ἄνθρωπος, τό διακρίνειν παρά Θεοῦ εἰληφώς, κολασθήσεται, ἐξακολουθήσας ἀπείρῳ ποιμένι, καί ψευδῆ δόξαν ὡς ἀληθῆ δεξάμενος· τίς γάρ κοινωνία φωτί πρός σκότος;» (Migne, Patrologia Graeca (P.G.), Τόμος 26, σ. 1321) Γίνατε όλοι οι «έμπειροι» στην ουσία άπειροι και άπρακτοι! Γαιτί;;;
 

Για ΠΟΙΑ ΥΠΑΚΟΗ μας μιλάς παπα-Βασίλειε Βολουδάκη και ΔΙΑΓΡΑΦΕΙΣ τον Μέγα Βασίλειο ο οποίος ιδίως περί σου λέγει: «οἵτινες τήν ὑγιῆ πίστιν προσποιοῦνται ὁμολογεῖν, κοινωνοῦσι δέ τοῖς ἑτερόφροσι, τούς τοιούτους, εἰ μετά παραγγελίαν μή ἀποστῶσι, μή μόνον ἀκοινωνήτους ἔχειν, ἀλλά μηδέ ἀδελφούς ὀνομάζειν» (P.G. 160, σ. 101). Και θέλεις να σε ονομάζουμε και αδελφό, ποιμένα και διδάσκαλο όταν ΚΟΙΝΩΝΕΙΣ τοις ετερόφροσι και επεκτείνεις τον Οικουμενισμό ανθρώπων επέκεινα;;;;
 

Για ΠΟΙΑ ΥΠΑΚΟΗ μας μιλάς παπα-Γεώργιε Μεταλληνέ, που αντί να υψώνεις ΜΕΤΑΛΛΟ ΑΤΣΑΛΙΝΟ τον Θεσμό των Συνόδων βάζεις την Πανεπιστημιακή σου ΚΑΡΕΚΛΑ, ώ Σύγχρονοι Εκκλησιολογικοί μας «Καρεκλάδες!» – και να ο Τίτλος για το επόμενο άρθρο…) που βάζεις την καρέκλα λοιπόν, ΠΑΝΩ από τις Συνόδους και τοποθετείς το Φως υπό τον μόδιον και ΣΒΗΝΕΙΣ το Πεφωτισμένο Άγιο Πατέρα Θεόδωρο Στουδίτη ο οποίος διά σε λέγει: «Οὐδ’ ἄν ὅλα τά χρήματα τοῦ κόσμου (Πανεπιστημιακοί Μισθοί ας πούμε) παρέξει τις καί κοινωνῶν εἴη τῇ αἱρέσει φίλος Θεοῦ καθίσταται, ἀλλ’ ἐχθρός. Καί τί λέγω κοινωνίας; Κἄν ἐν βρώματι, καί πόματι, καί φιλίᾳ συγκάτεισι τοῖς αἱρετικοῖς ὑπεύθυνος» (Ἐπιστολαί Θεοδώρου Στουδίτου, ἔ.ἀ., σελ. 298).


Για ΠΟΙΑ ΥΠΑΚΟΗ μας μιλάς Μητροπολίτα Πειραιώς, που βάζεις την του Βοσπορίτου Αυγούστου μοναρχήσαντος απειλή ΠΑΝΩ από τις Συνόδους;;; Και παίζεις ΘΕΑΤΡΟ ΔΙΑΚΩΜΩΔΙΣΤΙΚΟ και το ένα έτος Αναθεματίζεις και το άλλο ΑΠΟΣΥΡΕΙΣ ΤΟΣΟ ΕΥΚΟΛΑ ΚΑΙ ΑΝΩΔΥΝΑ τα Αναθέματα, λες και είναι «ψύλλου πήδημα» τα Αναθέματα και υπόκεινται στα Δεσποτοκρατικά σας γούστα ως «Μενού» πολυτελείας αριστοκρατικού εστιατορίου… και δεν φυλάγεσαι και δεν φυλάττεις Θερμοπύλες και δεν διαφυλάττεις τους εμπεπιστευμένους σοι πιστούς , μη πειθαρχών των Αγίω Θεοδώρω τω Στουδίτη «φυλάξοιτε ἔτι ἑαυτάς, παρακαλῶ, τῆς ψυχοφθόρου αἱρέσεως∙ ἧς ἡ κοινωνία ἀλλοτρίωσις Χριστοῦ» (Ἐπιστολαί, ἔ.ἀ., σελ. 354) αλλά κατέστης ΜΕΓΑΣ ΔΙΑΦΘΟΡΕΑΣ αυτού και της Αγιοπατερικής Οδού διά της Φαυλοκρατικής σου Ημερίδος;;;


Για ΠΟΙΑ ΥΠΑΚΟΗ μας μιλάς, Μητροπολίτα Γόρτυνος, που δικαιολογείς την ΑΚΗΔΙΑ-ΑΠΡΑΞΙΑ-ΑΡΓΟΛΟΓΙΑ σου και λέγεις δημοσίως πως «δεν Διακόπτω τη Μνημόνευση γιατί κόβομαι από την κεφαλή μου!» Ναι;;; Εδώ το θυμήθηκες πως η Μνημόνευση, σύμφωνα με την Διδασκαλία των Αγίων Πατέρων αποτελεί «τήν ἀναφοράν τοῦ ὀνόματος τοῦ ἀρχιερέως ἐνώπιον τῶν ἀδύτων μυστηρίων ὡς τελείαν συγκοινωνίαν και πίστεως αποδοχήν!»;;;; Δηλαδή εσύ διά της Μνημονεύσεώς σου ενώνεσαι με την κεφαλή σου αλλά ο Πατριάρχης διά της Μνημονεύσεώς του, δεν ενώνεται με τον Πάπα; Ανωτέρα είναι η δική σου Μνημόνευση από την δική του; Γιατί ΕΘΕΛΟΤΥΦΛΕΙΣ και ΔΙΠΛΩΜΑΤΕΙΣ και δεν λέγεις ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ στο Ποίμνιο που τάχτηκες μέχρι αυτοθυσίας να υπηρετείς πως ΔΙΑ ΤΗΣ ΑΛΛΗΛΟ-ΜΝΗΜΟΝΕΥΣΕΩΣ ΣΑΣ ΕΙΣΤΕ ΑΠΑΝΤΕΣ ΗΝΩΜΕΝΟΙ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΝΑΙΡΕΣΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΎ;;;
Και επανέρχομαι τώρα στις αστήρικτες και παράλογες υποθέσεις σου.Η τρίτη σου εικασία λέγει:
  1. – «μια απάντηση είναι, ότι γνώριζε πως παρά τους τύπους και τα νομικίστικα, υπερέχει ο Θεός και το Ευαγγέλιο, το οποίο δεν αναγνωρίζει στην Εκκλησία αρχή του ενός, αλλά δημοκρατικό συνοδικό σύστημα ποιμένων και ίσως πιστού λαού. Παρά την “μνημόνευση” που λόγω του Τυπικού έκανε, η διακοπή θα αποτελούσε θεολογικά περισσότερη επισημοποίηση της εκτροπής.
Εδώ, ανώνυμε, γίνεσαι ΑΣΕΒΗΣ, για να μην πως ΘΕΟΜΠΑΙΚΤΗΣ και ΒΛΑΣΦΗΜΟΣ! Και ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΛΟΓΟ σε ΒΟΛΕΥΕΙ η Ανωνυμία, για να γλυτώσεις το ρεζίλεμα και τον «ών αυτοκατάκριτος» απ’ αυτά τα φαιδρά που γράφεις! Η Διακοπή Μνημονεύσεως είναι Θεόπνευστη Εντολή από το Άγιο Πνεύμα, Ιερός Κανόνας παρά των Αγίων Πατέρων από Αποστολικές Συνόδους και δεν έχεις ΚΑΝΕΝΑ δικαίωμα ΕΣΥ ανώνυμε, να τα «βαφτίζεις» ως τάχα «νομικίστικα και τύπους»… ΑΥΤΟΙ οι «τύποι» αποτελούν ΤΝΝ ΟΥΣΙΑ της Ορθοδοξίας, η οποία ΧΑΝΑΕΙ την ουσία της όταν δεν κολλάει πιστά στους τύπους.

Κι έρχεσαι ΕΣΥ ο ανώνυμος να μας με υπεροψία διαβολική πως «παρά τους τύπους και τα νομικίστικα, υπερέχει ο Θεός και το Ευαγγέλιο» ενώ οι τύποι αυτοί υπερέχουν ΕΞ’ ΙΣΟΥ διότι ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ το ίδιο το Ευαγγέλιο και είναι Εντολή και Θέλημα Θεού!!! Δεν θα σου αφήσουμε «να την περάσεις έτσι» και να επιχειρήσεις να ΛΕΡΩΣΕΙΣ το Αγιοπατερικό Μανδύα και Εκκλησιολογικό Ένδυμα Γάμου με τις ΑΚΑΘΑΡΣΙΕΣ τις δικές σου περί εκτροπής! Γράφεις: «η διακοπή θα αποτελούσε θεολογικά περισσότερη επισημοποίηση της εκτροπής.» ΛΑΘΟΣ. Η Διακοπή θα αποτελούσε Θεολογικά την ΕΠΙΣΗΜΟΠΟΙΗΣΗ της Αγιοπατερικής Οδού, την ΕΠΙΣΗΜΟΠΟΙΗΣΗ της Ανωτάτης Αρχής της Ορθοδοξίας που είναι οι Σύνοδοι, την ΕΠΙΣΗΜΟΠΟΙΗΣΗ της Δυνάμεως της Αληθείας και την ΕΠΙΣΗΜΟΠΟΙΗΣΗ της Δυνάμεως του Κέρατος των Ορθοδόξων! Την Μνημόνευση ο Φλωρίνης ΔΕΝ την έκανε «λόγω τυπικού» αλλά όπως έγραψε ο ίδιος λόγω του ότι «δεν ένβρισκε άλλους δύο επισκόπους…» Η Τριμελής όμως απαρτία επισκόπως ΔΕΝ είναι Διδασκαλία των Αγίων Πατέρων αλλά δική του ευσεβής επινόηση, και όποιος θέλει και όποιος μπορεί, ας μας υποδείξει ποιος Κανόνας λέγει ότι πρέπει να είναι «τρεις» οι επίσκοποι για να είναι έγκυρη μια Μνημονεύσεως Διακοπή!
 

4 Η τέταρτη σου εικασία είναι: – «μια άλλη απάντηση, είναι ότι ήδη είχε πει “αν προχωρήσουν περισσότερο, εγώ στη Φλώρινα θα παύσω το μνημόσυνο του οικουμενικού πατριάρχου”.
Ενώ το είπε και ενώ αυτοί όντως προχώρησαν περισσότερο και αισχρότερο, όμως ΔΕΝ το έκανε… Κρίμασι οις οίδε Κύριος. Ο Θεός να τον συγχωρήσει… και περισσότερο να συγχωρήσει ΕΣΕΝΑ που θεωρείς την Εφαρμογή των Θείων και Ιερών Κανόνων και την Διακοπή Μνημονεύσεως ως «νομικίστικη τυπολατρεία» ενώ είναι επίσημη ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ από την Παναίρεση του Οικουμενισμού και ΑΡΝΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ μετά αιρετικών, Οικουμενιστών και τάχα “Αντι-οικουμενιστών”, στην ουσία όμως Σιγονταρο-οικουμενιστών!!!

6 σχόλια:

  1. O κύριος Πανταζής δυστυχώς λέει αλήθειες, ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ. Ο Θεός να σε ευλογεί Νικόλαε αδελφέ μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ποιες απ΄ὀλες είναι οι αλήθειες! Φάσκει και αντιφάσκει συκοφαντώντας τον σχολιαστή βάσει κειμένου που διαστρεβλώνει διότι αδυνατεί να το κατανοήσει ο "θεολόγος".

      Διαγραφή
  2. Αγαπητέ Κε Οδυσσέα,

    απάντησα στο προηγούμενο θέμα, στον συκοφάντη, υβριστή και διαστρεβλωτή των απόψεών μου. Όπως δημοσιεύσατε τις απαντήσεις του, θα παρακαλούσα να αναρτήσετε με τα ίδια τυπογραφικά στοιχεία και την απάντησή μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Προς ανώνυμο σχολιαστή.

    Άκουσε ανώνυμε μην προσπαθείς να δικαιολογήσεις την αδράνεια σου στηριζόμενος στο τι έκανε ο γέροντας Αυγουστίνος, τον Αυγουστίνο ο Θεός θα τον κρίνει όχι εμείς.
    Επίσης, βλέπω ότι πονηρός ακολουθείς αυτήν την τακτική για να καλύψεις τη δική σου αδιαφορία. Άκουσε όμως εδώ κάποια πράγματα για τον γέροντα Αυγουστίνο τα οποία δεν τα γνωρίζεις (είτε τα αποκρύπτεις), και τα οποία καλώς θα κάνεις να τα λάβεις υπ'όψιν σου την επόμενη φορά που θα γράψεις για τον γέροντα.

    1. Ο π Αυγουστίνος ήταν υπέρμαχος των δικαίων των παλαιοημερολογιτών, θαύμαζε και σεβόταν τους παλαιοημερολογίτας όσο λίγοι. Μάλιστα σε ομιλία του το 1967 τους είχε αποκαλέσει ΛΟΚ της Ορθοδοξίας. Εσύ πως κρίνεις αυτήν την θέση του γέροντα;
    2. Ο δάσκαλός μου (πρώην καθηγητής της Αθωνιάδος), ο οποίος ανήκε στην νεολαία του Αυγουστίνου μας αποκάλυψε τα εξής για τον Άγιο γέροντα.
    Ο π Αυγουστίνος έλεγε: αν οι παλαιοημερολογίτες ήταν μία παράταξη εγώ θα πήγαινα σε αυτούς, ο μόνος λόγος που δεν πάω είναι επειδή δεν ξέρω σε ποια παράταξη να πάω, ο ένας με ζητάει από εδώ ο άλλος από εκεί.
    Εσύ και οι όμοιοί σου πως κρίνουν τον γέροντα για αυτούς του τους ισχυρισμούς, μήπως ήταν τρελός φίλο σχισματικός;
    3. Όταν το 1984 ο π Χρυσόστομος Σπύρου στις Σπέτσες (πνευματικός αδελφός του γέροντα από κοινό πνευματικό τον γέροντα Φιλόθεο Ζερβάκο) αποτειχίστηκε ο γέροντας του έστειλε επιστολή όπου του έστελνε συγχαρητήρια που τόλμησε να κάνει αυτό που δεν κάνουν οι επίσκοποι. Για αυτό το γεγονός τι έχεις να πεις;

    Έχω και άλλα στοιχεία αλλά αυτά φτάνουν προς το παρόν πιστεύω.

    Αδελφέ μου Οδυσσέα, παρακαλώ αν θέλεις δημοσίευσε την απάντηση αυτή για να δούμε αν θα τολμήσει ο ανώνυμος και οι όμοιοι του να κρίνουν η όχι τον γέροντα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. "να δούμε αν θα τολμήσει ο ανώνυμος ΚΑΙ ΟΙ ΟΜΟΙΟΙ ΤΟΥ να κρίνουν η όχι τον γέροντα".

    Απάντηση :

    "και οι όμοιοί του"! (...) Αν αυτό είναι θεολογία, εγώ είμαι καρδινάλιος.

    Αν είχες απαντήσει πρώτα στο δικό μου διευκρινιστικό σχόλιο, αν δηλ. είχες παραδεχτεί ότι άλλα κατανόησες και σε άλλα αντ΄ 'αλλων απάντησες και αν είχες ζητήσει συγνώμη για τους ... "αδελφικούς" χαρακτηρισμούς (σε συγχώρησα ήδη γιατί μ΄έκανες και λύθηκα στα γέλια) τότε θα σου απαντούσα και στο νέο σου σχόλιο. Τώρα, όχι, διότι δεν έχεις δικαίωμα να διαφεύγεις αλλάζοντας θέμα, ούτε οι αναγνώστες θέλουν έναν εριστικό διάλογο - μονόλογο σε συνεχώς νέες ερωτήσεις που θέτεις αενάως.

    Τα θέματα εκ μέρους μου έχουν διευκρινιστεί, πλήρως. Είχα γράψει ένα σχόλιο με "υποθετικές" εξηγήσεις, καθαρά δικής μου σκέψεως, γιατί άραγε ο π. Αυγουστίνος δεν διέκοπτε τη μνημόνευση, ενώ το είχε πει, παρέθεσα και την εκ του Ευαγγελίου Διδασκαλία ότι στην Ορθόδοξη Εκκλησία δεν υπάρχει ένας "αρχηγός" - "πάπας" ούτε δεσποτισμός αλλά πολλοί επίσκοποι - πρεσβύτεροι - πιστοί και συνοδικό δημοκρατικό σύστημα! Εκ των προτέρων ομολόγησα ότι "ίσως να μην ισχύει καμιά υποθετική εξήγησή μου"!

    Scripta manent. Όποιος φιλαλήθης αναγνώστης θέλει να σχηματίσει γνώμη, μπορεί να μελετήσει κείμενα και σχόλια. Μεταφέρω εδώ το απαντητικό σχόλιό μου.

    http://apotixisi.blogspot.com.au/2015/05/blog-post_19.html#comment-form

    Απάντηση - Από τον σχολιαστή 20 Μαϊου 9:40.

    Λυπάμαι διότι ο ιστολόγος, τα εναντίον μου υβριστικά σχὀλια τα αποδέχτηκε τόσο απόλυτα, ώστε τα έκανε και κύριο άρθρο παρά το ότι σε αυτό συκοφαντείται και υβρίζεται κάποιος επισκέπτης και ευγενέστατος σχολιαστής του ιστολογίου.

    Η αντιπαράθεση απόψεων είναι θεμιτή, όχι όμως και οι ύβρεις και οι χαρακτηρισμοί ή η παρερμηνεία (άλλα αντ΄ άλλων). Σαφώς παρερμηνεύονται τα γραφόμενά μου π.χ. στο σχόλιό μου γράφω:

    "Ο π. Αυγουστίνος γνώριζε πως παρά τους τύπους και τα νομικίστικα, υπερέχει ο Θεός και το Ευαγγέλιο, το οποίο δεν αναγνωρίζει στην Εκκλησία αρχή του ενός, αλλά δημοκρατικό συνοδικό σύστημα ποιμένων και ίσως πιστού λαού. Παρά την "μνημόνευση" που λόγω του Τυπικού έκανε, η διακοπή θα αποτελούσε θεολογικά περισσότερη επισημοποίηση της εκτροπής"

    Εννοώ τα εξής απλά:
    "Τύποι και νομικίστικα" = η αποδοχή από τους ορθοδόξους ενός "πάπα" όλης της οικουμένης.
    "εκτροπή" = η μνημόνευση από ορθοδόξους επισκόπους λόγω των "τύπων και νομικισμών", ενός "πάπα" όλης της οικουμένης.
    Στον τελείως υποθετικό συλλογισμό μου, δεν "πιάνω" καθόλου το θέμα "αποτείχιση" και "ουσία παύσεως μνημοσύνου". Αλλἀ επισημαίνω την για λόγους ιστορικούς, παραδοσιακούς, δεσποτοκρατικούς, γεωστρατηγικοπολιτικούς, επιμονή στην υποταγή σε ΕΝΑΝ, ενώ η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν έχει έναν άνθρωπο Αρχηγό, έχει αρχηγό τον Χριστό και η διαποίμανση πρέπει να γίνεται Συνοδικά, δημοκρατικά. Αποδεχόμενοι την αρχή του ενός, παπίζουμε. Ασύστολα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Προς ανώνυμο σχολιαστή.

    Πρώτον, αδελφέ μη με μπερδεύεις με τον κ Πανταζή ο διάλογος είναι μεταξύ εσένα και του κ Νικολάου. Άλλος ο Μακρής άλλος ο Πανταζής.
    Δεύτερον, το σχόλιο μου δεν είχε πρόθεση να προσβάλει και προέρχεται και από λανθασμένη θεώρηση της καταστάσεως, νόμιζα ότι ο ανώνυμος 20 Μαΐου 2015 – 7:48 π.μ. είναι ίδιος με τον ανώνυμο 20 Μαΐου 2015 – 9:40 μ.μ.
    έτσι θεώρησα πως ό,τι έγραψες ήταν απλά μια δικαιολογία για να καλύψεις αυτά που υπάρχουν στο σχόλιο 20 Μαΐου 2015 – 7:48 π.μ.
    Αυτά για να λυθούν τυχόν παρεξηγήσεις που συνέβησαν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου