Πέμπτη 12 Ιουνίου 2014

Το αληθινό και το κίβδηλο, του Φώτη Μιχαήλ





   Για εμάς τους Ορθοδόξους, οι ”αδελφικοί” εναγκαλισμοί,
οι συμπροσευχές και οι κοινές διακηρύξεις του Οικουμενικού Πατριάρχη με τον πάπα, δεν είναι θέμα πολιτικό ή κοινωνικό. Ούτε είναι θέμα θρησκευτικό, όπως συνηθίζεται να λέγεται. Είναι ζήτημα που αφορά στην γνησιότητα και ακεραιότητα της Πίστης μας. Συνεπώς, πάνω απ’ όλα, είναι θέμα Εκκλησιαστικό.

Και ποια είναι η διαφορά του θρησκευτικού από το Εκκλησιαστικό; Δεν είναι το ίδιο πράγμα;
    1ον. Το Εκκλησιαστικό Γεγονός έχει να κάνει με την οντολογία του ανθρώπου, δηλαδή με τους λόγους και τον σκοπό της υπάρξεώς του. Ενώ, αυτό που λέμε θρησκεία, συνιστά εκφύλιση του Εκκλησιαστικού γεγονότος προς την κατεύθυνση του συναισθήματος.
    2ον. Ο πιστός μέσα στην καρδιά του έχει την ελπίδα. Ενώ ο θρησκευόμενος λέει ότι είναι αισιόδοξος. Η ελπίδα είναι συστατικό της εκκλησιαστικής μας ζωής και αναφέρεται σε Θεόν ζώντα. Ενώ η αισιοδοξία είναι προϊόν ψυχολογικών διεργασιών και σχετίζεται με το εγώ.
 3ον. Η Εκκλησία, ως Σώμα Χριστού, προσφέρει στον άνθρωπο σωτηρία από την φθορά και τον θάνατο. Ενώ η θρησκεία, ως  εκκοσμίκευση του Εκκλησιαστικού Γεγονότος, συνιστά απλά και μόνον μία φτηνή και εντελώς επιπόλαια ψυχολογική αναπλήρωση.
 4ον. Το έργο της σωτηρίας, μέσα στην Εκκλησία, βασίζεται στην Θεία Χάρη και οι πιστοί από την πλευρά τους καλούνται, οικειοθελώς, να προσφέρουν την ταπείνωση και την υπακοή τους στο θέλημα του Θεού.
Ενώ αντίθετα η θρησκεία, ως συναισθηματική παραφθορά της αποκαλυμμένης Αλήθειας, έχει εγωϊσμό και ανθρωπαρέσκεια: Ζητάει αγώνες ηθικούς, απορρίπτει την Θεία Χάρη και θεοποιεί τον ανθρώπινο παράγοντα.
5ον. Η Εκκλησία έχει ασκητική και φιλότιμο. Ενώ η θρησκεία έχει καλές πράξεις και αναμονές θεϊκών ανταποδόσεων γι’ αυτές.
 6ον. Η Εκκλησία έχει απλότητα και το πολίτευμά της δεν είναι πολίτευμα αυτού του κόσμου. Ενώ η θρησκεία έχει επίδειξη, δημόσιες σχέσεις και διαπλοκή με την εξουσία.
7ον. Η Εκκλησία είναι θεραπευτήριο. Η θεραπευτική της ορίζεται με ακρίβεια από αποφάσεις Οικουμενικών Συνόδων, από το ιερό Πηδάλιο και από την Παράδοση των Αγίων Πατέρων. Διέπεται, δηλαδή, από Ιερούς Κανόνες, σταθερούς και αιωνίους.
Ενώ η θρησκεία, ως προϊόν ανθρώπινης επινόησης και όχι ως Πίστη εξ αποκαλύψεως, αδυνατεί να θεραπεύσει τον Άνθρωπο. Βάζει στην άκρη την Πατερική Παράδοση και εφαρμόζει το γνωστό ”ο σκοπός αγιάζει τα μέσα”. Δικαιολογεί, δηλαδή, διαφορετικές κατά περίπτωση συμπεριφορές, ανάλογα με πεποιθήσεις προσωπικές, ανάλογα με εφήμερα οικονομικά ή γεωπολιτικά συμφέροντα, ανάλογα με την βούληση των εκάστοτε ισχυρών.
 8ον. Στην Εκκλησία συμπορεύεσαι με αμαρτωλούς αγωνιστές της Αγιότητας. Ενώ στην θρησκεία συναντάς αυτοείδωλα.

9ον. Η Εκκλησία περιλαμβάνει, ως μέλη της,  πρόσωπα αυτεξούσια και ελεύθερα. Ενώ στην θρησκεία καταργείται η έννοια του προσώπου και στρατεύονται μαζί της άτομα υποταγμένα σε ”βεβαιότητες” ασφάλειας και κέρδους.
 Άλλο πράγμα λοιπόν η θρησκεία και άλλο η Πίστη των Ορθοδόξων.
Άλλο πράγμα οι στημένες οικουμενιστικές θρησκευτικές παραστάσεις και άλλο το ανόθευτο Εκκλησιαστικό γεγονός, που εμπειρικά γεύονται, εδώ και δυο χιλιάδες χρόνια, οι Άγιοί μας.
Σήμερα στην Ελλάδα, οι περισσότεροι από εμάς τους Ορθοδόξους, φαίνεται ότι πάψαμε πλέον να βιώνουμε την γνησιότητα της Εκκλησιαστικής Πνευματικής ζωής. Η Ορθόδοξη Εκκλησιαστική μας συνείδηση έχει αμβλυνθεί σε τέτοιο βαθμό, που στην ουσία απλώς θρησκεύουμε.
Να γιατί, κλήρος και λαός, φερόμαστε, όπως φέρονταν και οι πρόγονοί μας λίγο πριν από την Άλωση: Συμμετοχική παρουσία παπικών αξιωματούχων σε εσπερινούς και Λειτουργίες μέσα στο Φανάρι, πατριαρχικές συμπροσευχές και ”αδελφικοί” εναγκαλισμοί με τον πάπα, συναντήσεις επί συναντήσεων παπικών και Ορθοδόξων ”θεολόγων”, ανταλλαγές δώρων και τιμητικών διακρίσεων μεταξύ προσκεκλημένων της ”αγίας έδρας” και ημετέρων επισκόπων, αναφορές σε ”διαιρέσεις” της Εκκλησίας και όχι σε αιρέσεις και σχίσματα, αναγνώριση ”αδελφών Εκκλησιών” και πάει λέγοντας.
Τότε, πηγαίναμε μαζί τους από ανάγκη (πολιορκία της Πόλης από τους Τούρκους).
Τώρα, τρέχουμε από πίσω τους εν ονόματι τάχα της αγάπης.
Τότε, θρηνήσαμε μιαν Άλωση.
Τώρα, τί μας περιμένει;
Πηγή: "Τρελογιάννης"

6 σχόλια:

  1. Αντιοικουμενιστικό παραλήρημα οικουμενιστικής μέθης. Αίτιον σαλότητος κι αυτό, όχι όμως κατά Χριστόν. Εχω γράψει αρκετά για το θέμα :

    http://kyprianoscy.blogspot.gr/2012/10/blog-post_8622.html
    http://kyprianoscy.blogspot.gr/2011/05/blog-post_25.html
    http://kyprianoscy.blogspot.gr/2012/02/blog-post.html

    Ο κ. Φώτιος Μιχαήλ, απηχεί ενδεχομένως τα βιώματα του καθηγητή Ιωάννη Ρωμανίδη και άλλων Ορθοδόξων, επελθόντων εκ της καινοτομίας. Αυτό (και αυτοί) δεν σημαίνει ότι άφησε ανεπηρέαστους και πλήθος άλλων παραδοσιακών, οι οποίοι δεν τη δέχθηκαν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος έγραψε :
    Μήπως θα μπορούσατε να γίνετε πιο συγκεκριμένος;Τι βρίσκετε λάθος σε σχέση, μόνο, με το συγκεκριμένο άρθρο ;.

    kx
    1) Οι συμπερασματικές κρίσεις αυτές, που δείχνουν τι είναι εκκλησία και (γιατί) δεν είναι θρησκεία, συγκροτούνται από ιδίας έμπνευσης και κατασκευής επιχειρήματα. Δεν έχουν καμία θεολογική - εννοώ αγιογραφική - βάση.

    2) Η θρησκεία προηγείται, η εκκλησία έπεται. Ο Κύριος δεν ήρθε για να καταργήσει τη θρησκεία και η θρησκεία, όπως και η εκκλησία, απευθύνονται στο συναίσθημα : Ο θεός αγάπη εστί. Αγάπη χωρίς συναίσθημα δεν υπάρχει. Ή μάλλον υπάρχει, αλλά είναι σαν την "αγάπη" που έχουν τα ζώα. Είναι προερχόμενη από τα ένστικτα.

    3) Η θρησκεία, όπως και η εκκλησία, απευθύνεται στο "θρησκευτικό κόσμο" (συναίσθημα) των ανθρώπων, νοουμένου όμως του "καρδίαν καθαράν κτίσον εν εμοί ο θεός" και τα εξής.

    4) Σύμφωνα με το "έδωκεν ημίν την αιώνιον ζωή και το μέγα έλεος", το δωρηθέν εις ημάς μέγα έλεος, που είναι σύμφωνο με το "έλεον θέλω ου θυσίαν", απευθύνεται και αποκλειστικό αποδέκτη έχει το συναίσθημα. Αν θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε όρους φιλοσοφικούς, το συναίσθημα είναι η οντολογική αρχή του ανθρώπου. Οποιαδήποτε προσπάθεια κατάργησης της θρησκείας, σημαίνει και συνεπάγεται κατάργηση και του συναισθήματος - ή "κόσμου" - των ανθρώπων.

    4) Εκκλησία ερήμην της θρησκείας ακυρώνει και το "μέγα έλεος", αλλά και το "ο θεός αγάπη εστί". Ο θεός εξ αγάπης κινούμενος κτίζει - αλλά και εμφυσεί - τον άνθρωπο. Το μέγα έλεος κτίζει και εμφυσεί (ζωοποιεί) τον άνθρωπο. Με άλλες λέξεις, η θρησκεία ποιεί τον άνθρωπο και η εκκλησία, δια του αγίου Πνεύματος, τον λαμπρύνει ιεροκρυφίως :

    "Αγίω Πνεύματι πάσα ψυχή ζωούται και καθάρσει υψούται, λαμπρύνεται, τη Τριαδικί Μονάδι ιεροκρυφίως"

    Εκκλησία χωρίς θρησκεία είναι πίστη δίχως Θεό. Όσοι είναι κατά της θρησκείας, δηλαδή κατά του συναισθήματος, κτυπούν έμμεσα και τον ειπόντα "έλεον θέλω ου θυσίαν", "αγαπήσεις Κύριον τον θεόν σου ... και τον πλησίον σου", "ο θεός αγάπη εστί". Αυτό δεν συμβαδίζει με την Εκκλησία, είναι όμως σύμφωνο με την ψευδοεκκλησία του γεγονότος, των γεγονότων και πάσης άλλης βλακείας.

    Σχετικά με τον π. Ρωμανίδη, ας έχουν υπόψη τους όσοι τον εκτιμούν, ότι και ο Νεστόριος έχαιρε μεγάλης εκτίμησης. Ήταν, άλλωστε, μεταξύ των πατέρων της Α΄ Οικουμενικής που καταδίκασε τον Άρειο. Θα επαναλάμβανα το "και κατά πάντα τα άλλα ορθόδοξος". Ωστόσο, έγινε αργότερα αιρεσιάρχης με το να υποστηρίζει ότι η Παναγία πρέπει να ονομάζεται Χριστοτόκος και όχι Θεοτόκος.

    Δυστυχώς, τα ορθόδοξα αντανακλαστικά μας έχουν εξασθενίσει μετά τη συστηματική μας διάβρωση από την καινοτομία.

    Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με όλους αυτούς που μάχονται (και γράφουν βιβλία) "ενάντια στη θρησκεία", χάριν δήθεν της εκκλησίας. Στην κυριολεξία την εκθεμελιώνουν. Θα μου πείτε γιατί ; Διότι στόχος είναι όλοι να γίνουμε μια εκκλησία. Αιρετικοί και Ορθόδοξοι όλοι μέσα στο μίξερ, πολτός θεραπευτικός, και ... "οι αιρέσεις είναι θείον δώρον", πλέον, όπως είχε πει ο ορθόδοξος αρχιεπίσκοπος Πολωνίας. Οι μασόνοι το λένε διαφορετικά : Λένε, αν δεν υπήρχε ο Ιούδας δεν θα είχαμε την Ανάσταση. Τιμή λοιπόν και στον Ιούδα, σ΄ αυτόν τα χρωστάμε όλα. Τόση βλακεία τους δέρνει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Περί Συναντήσεως Βαρθολομαίου Πάπα -Γέρων Σάββας Λαυριώτης

    http://agiooros.org/viewtopic.php?f=85&t=9629

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ο Γόρτυνος περί αποτειχίσεως:
    http://www.romfea.gr/ektakta-nea-2/24859-2014-06-12-09-20-57

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. κ. Κ.Χ. Όσοι σας εκτιμούν, ας έχουν υπόψη τους ότι και το Νεστόριο εκτιμούσαν, και μάλιστα είχε διαπρέψει ως αντι-Αρειανός στην Αντιόχεια. Άφησε το Γιανναρά στην άκρη. Αν στο μυαλό σου δώσεις την αληθή διάσταση, δεν υπάρχει καμιά αντίφαση. Η Εκκλησία είναι η αποκάλυψη, και ασφαλώς συνεχίζει, όσα ο άσαρκος Λόγος και η Αγία Τριάδα θέσπισαν και αποκάλυψαν στην Θρησκεία της Π.Δ., χωρίς να παύσει να είναι και θρησκεία συμπληρωμένη.
    Ι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Απάντηση στον ανώνυμο 12 Ιουνίου 2014 - 8:47 μ.μ.

    Ο κίνδυνος να πάθουμε ό,τι έπαθε ο Νεστόριος ελλοχεύει για όλους. Γι΄ αυτό θα παρακαλούσα να μου υποδεικνύονται εκείνα τα οποία η ολιγομάθεια, συμπαρομαρτούσης και όλης της "εαυτόν αχρειώσεως", με ωθεί να γράφω πέφτοντας σε παγίδες όπως εκείνη του Νεστορίου.

    Όντως, "ο άσαρκος Λόγος και η Αγία Τριάδα θέσπισαν και αποκάλυψαν στην Θρησκεία της Π.Δ.", όσα η φαρισαϊκή υποκρισία και αργότερα η αίρεση, δεν ήθελαν να γίνουν εμφανή, "χωρίς να παύσει να είναι και θρησκεία συμπληρωμένη" δια της Εκκλησίας. Τα εκτός εισαγωγικών δικές μου προσθήκες.

    Η σχολή των Φαναριωτών (πατριαρχικών) με τα εδώ χαλκεία των ελληνόφονων (δεν είναι λάθος) νεοορθοδόξων - τα εποπτεύει ο αγγλικανισμός - κάθε άλλο από αυτό διδάσκει. Αντιθέτως, μας καλεί να καταργήσουμε τη θρησκεία και να ασχολούμαστε μόνο με την Εκκλησία, επιβραβεύοντας μάλιστα γραφές του τύπου "ενάντια στη θρησκεία" όπως και κάθε προσπάθεια διαχωρισμού του κίβδηλου (θρησκεία) από το αληθινό (εκκλησία). Στο ανωτέρω άρθρο του κ Φωτίου Μιχαήλ, δεν είδα πουθενά να γίνεται λόγος για την αληθή θρησκεία της αληθούς Εκκλησίας. Τα χαλκεία θεωρούν αληθή εκκλησία - το ονομάζουν εκκλησιαστικό γεγονός - εκείνη η οποία έχει απαλλαγεί από το νευροβιολογικό ιό της θρησκείας. Μήπως κάνω λάθος ; Και γιατί, στο κάτω της γραφής, δεν μας λένε ότι έχουμε (οντολογικά) και το θρησκευτικό γεγονός. Στραβοί είναι; Δεν το βλέπουν;

    Όσο για τον μητροπολίτη Γόρτυνος, αυτός κινείται στα γνωστά αμφίδρομα μονοπάτια της παπικής δολιότητας. Ανεβάζει τους πατέρες, κατεβάζει την Παράδοση και τσιμουδιά ως προς τη συνοδική καταδίκη του Γρηγοριανού Καλενδαρίου. Η εκκλησία, γράφει, έκανε δεκτό το νέο ημερολόγιο, αυτό όμως είναι ψέμα. Η Πολιτεία το έκανε δεκτό και υποχρέωσε τους υποτελείς σ΄ αυτή ιεράρχες να συμφωνήσουν επί τη προόψει της Κοινωνίας των Εθνών και μετά τη Μικρασιατική καταστροφή. Σε αυτά, να ληφθεί υπόψη ο άθεος και αντίχριστος μπολσεβικισμός της ορθόδοξης Ρωσίας. Ποιοι τον στήριξαν οικονομικά και τελικά τον επέβαλαν, το είπε ο νυν Ρώσος πρόεδρος Β. Πούτιν : Οι βρετανικές τράπεζες (Ρότσιλντ).

    Υστερόγραφο
    Τα ανωτέρω σχόλια στην τελική τους μορφή :
    http://kyprianoscy.blogspot.gr/2014/06/blog-post_12.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου