

Απάντηση σε σχόλια αρθρογράφου της Αποτείχισης
Ο οικουμενισμός
εντός των τειχών
του Θεολόγου κ. Παν. Σημάτη
Πάλι ο ΙΚ εκφράζει αντορθόδοξα πράγματα, ων αρθρογράφος, όχι ενός θρησκευτικού απλώς blog, αλλά της Αποτείχισης. Και χρησιμοποιώ αυτό τον χαρακτηρισμό, γιατί δεν συναισθάνεται το κακό που κάνει: οτι δηλ. αποπροσανατολίζει τους πιστούς, αποδομεί (το κατ’ αυτόν) την ορθόδοξη πίστη. Ίσως να νομίζει, μάλιστα, πως πρωτοπορεί, σε σχέση με κάποιους συντηρητικούς. Αν, λοιπόν, αυτό το έλεγε κάποιος άλλος, απλώς θα παρέθετε κανείς τα δικά του επιχειρήματα. Ο ΙΚ όμως, παρουσιάζεται ως ειδήμων, με συγγραφές για τις Συνόδους, τους Ι. κανόνες, τον Παπισμό και άλλες αιρέσεις, οπότε, αυτά που λέει, αποτελούν αβάντα προς τους αιρετικούς οικουμενιστές, ή δικαιολόγηση της συνειδήσεώς του, ή –το χειρότερο– σκόπιμη παραπλάνηση. Παίρνω, λοιπόν, την πιό ελαφρά περίπτωση, ότι αυτά αποτελούν ανεπίγνωστα λανθασμένη ερμηνεία της ορθόδοξης πρακτικής στα περί αιρέσεως θέματα, δηλ. αντορθόδοξες θέσεις.
1. Λέγει: Πρέπει να γίνονται οι Διάλογοι, έστω κι αν ένας σωθεί με τους διαλόγους.
Μας τι μας λέτε, κύριε, ΙΚ. ;
α) Για να σωθεί ένας (καθ' υπόθεσιν, βέβαια) θα διακινδυνεύσουμε να πάθουν ζημιά ή να χαθούν χιλιάδες ή εκατομμύρια εξουνιτισθέντες πιστοί, λόγω της εξοικειώσεως και της κοινωνίας με την αίρεση;
Αυτή είναι η θέση των Αγίων στο θέμα;
Και με αυτή την αιρετική θέση του πατριάρχη, δια της οποίας δικαιολογεί τους Διαλόγους, εσείς συμφωνείτε;
(Και μη μου πείτε, ότι φταίνε οι ίδιοι, αν εξουνιτισθούν, γιατί είτε δεν πρόσεξαν είτε, φαίνεται, πως δεν είχαν καλή διάθεση, γιατί, χρησιμοποιώντας την ίδια λογική, θα λέγαμε ότι, και όσοι ετερόδοξοι έχουν καλή διάθεση, μπορούν να σωθούν, σήμερα μάλιστα που η Ορθοδοξία είναι γνωστή, που τα ΜΜΕ την κάνουν προσιτή σε όλους, κι όσοι δεν σώζονται φταίνε οι ίδιοι).
β) Έπειτα, οι Διάλογοι, (που ισχυρίζεσθε ότι τάχα συντελούν στην σωτηρία των ετεροδόξων) αρνούνται, αυτή ακριβώς την Εντολή του Κυρίου για ιεραποστολή στον κόσμο, διότι: με τους Διαλόγους δεν γίνεται «νουθεσία» και πρόσκληση για μετάνοια, αλλά συζήτηση, με εκπεφρασμένη –εκατέρωθεν- διάθεση για συμβιβασμούς. Η δε συζήτηση γίνεται από ελάχιστους «επαγγελματίες ορθόδοξους» προς ολίγους επαγγελματίες αιρετικούς και εν κρυπτώ, (αποφευγομένης μάλιστα επιμελώς της δημοσιεύσεως πρακτικών των συζητήσεων). Έτσι ενημερώνονται αυτοί, που ήδη γνωρίζουν, ενώ η μεγάλη μάζα των αγνοούντων ετεροδόξων μένει απληροφόρητη και αδιάφορη. Και έχουμε αναλάβει (ως επίσημη Εκκλησία) την «υποχρέωση» προς τους αιρετικούς, να μη καλούμε τους λαούς τους να επανέλθουν στην Ορθοδοξία, γιατί αυτό (όπως συμφώνησαν οι περί τον πατριάρχη οικουμενιστές) αποτελεί προσηλυτισμό!
Αυτά λέει ο Χριστός, το Ευαγγέλιο, ο απόστολος Παύλος;
2. Όποιον έχει «νουν Χριστού» και ακολουθεί την Ορθόδοξη Παράδοση, δεν βάζει την λογική (όπως ο Πατριάρχης, κι εσείς που αβασάνιστα τον ακολουθείτε) πάνω από τις Εντολές και τους Ι. Κανόνες, οι οποίοι απαγορεύουν την συνέχιση επαφών και την εκκλησιαστική κοινωνία με τους αιρετικούς «μετά μίαν και δευτέραν νουθεσίαν»· δεν ξεχνά τον ευαγγελιστή Ιωάννη, που διδάσκει να μη λέμε ούτε «χαίρε» σ’ αυτούς.
Οι Απόστολοι, λοιπόν, αυτά θέσπισαν και ως ποιμένες θεοφώτιστοι, κάτι περισσότερο από μένα και από εσάς ήξεραν. Και ήξεραν (όπως οι ερμηνεύσαντες αυτούς Πατέρες έχουν εξηγήσει), ότι οι αιρετικοί, όταν συνεχίζεται ο Διάλογος (ο επιτρεπόμενος μόνο προς νουθεσίαν) κερδίζουν χρόνο για να διασπείρουν την αίρεση, γίνονται περισσότερο αδιάντροποι –αν και με προσωπείο ευγενίας- και παγιώνονται στην αίρεση· οι δε ορθόδοξοι πιστοί, βλέποντας αυτήν την άνετη επικοινωνία, και τα συμπόσια, και τα περιχαρή πρόσωπα των ποιμένων τους στις φωτογραφίες, δεν αισθάνονται ως απειλή πλέον την αίρεση, εξοικειώνονται με αυτή, γίνονται δυσδιάκριτα τα όρια αίρεσης και ορθοδοξίας, αμβλύνεται το ορθόδοξο αισθητήριο, χάνουν την δυνατότητα ορθής ομολογίας, απομακρύνονται από την αλήθεια, διακινδυνεύεται η σωτηρία τους.
3. Δεν μας ενδιαφέρει, κύριε ΙΚ, η γνώμη του Αγίου Νεκταρίου, αν βέβαια καθ’ υπόθεσιν, ερχόταν σε αντίθεση με την σύμφωνη γνώμη όλων των πρό αυτού Πατέρων. Γιατί η Εκκλησία δεν στηρίζεται στη γνώμη ενός Αγίου, αλλά στην συμφωνία των Πατέρων. (Στο θέμα αυτό σας απάντησε ο π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς, αλλά εσείς μένετε σε συγκεκριμένες εκφράσεις, και όχι στο πνεύμα του Αγίου Νεκταρίου, στη συνολική τοποθέτηση του Αγίου, ο οποίος -τελικά- συμφωνεί με το πνεύμα των προ αυτού Πατέρων, παρά την όποια σύγχυση σας δημιουργούν κάποια γραπτά του).
4. Παρερμηνεύετε, επίσης, τον απόστολο Παύλο οικτρώς.
Ο απόστολος «έγινε, μεν, τοις πάσι τα πάντα», όχι όμως, όπως εσείς το ερμηνεύετε.
Ξεχνάτε ότι απομακρύνθηκε παρευθύς και διαμαρτυρόμενος από τους Ιουδαίους, επειδή δεν ήσαν πρόθυμοι να δεχθούν το κήρυγμά του;
Ο απόστολος Παύλος, ερχόταν μεν σε επαφή με ειδωλολάτρες, προσκαλώντας τους άπαξ ή δις στην πίστη, δεν συνομιλούσε, όμως, επί δεκαετίες με ραδιούργους αιρετικούς, αλλά τους στηλίτευε και συμβούλευε αυστηρά την απομάκρυνση από αυτούς.
Απέκοψε τον αιμομίκτη της Κορίνθου.
Διέκοψε την συνεργασία (μετά από μια απλή διαφωνία) ακόμα και με συνεργάτη του.
Έγινε «τοις πάσι τα πάντα», όχι παραβαίνων τις Εντολές του Χριστού, δηλ. συμπροσευχόμενος με τους αιρετικούς, υποδεχόμενος τον αιρεσιάρχη Πάπα με την προσφώνηση «ευλογημένος ο ερχόμενος» κ.ά. (Και εδώ, μη μιμηθείτε τους πατριαρχικούς που φέρνουν το παράδειγμα του αγίου Μάρκου του Ευγενικού, ο οποίος πράγματι, προσφώνησε με παρόμοιες εκφράσεις τον πάπα Ευγένιο το 1438 στη Φερράρα. Ο Άγιος, αυτό το έκανε κατ’ οικονομίαν και με καλό λογισμό, και πιστεύοντας ότι ο πάπας μπορούσε να μεταστραφεί.
Όταν όμως είδε την αμετανοησία του, όχι μετά από χρόνια ή δεκαετίες, αλλά μετά λίγες εβδομάδες, αποκάλεσε αυτόν (και τους παπικούς) φίδι.
Έλεγε: «Φευκτέον αυτούς, ως φεύγει τις από όφεως».
Διαβάστε πώς εξηγούν οι Πατέρες το κείμενο αυτό του αποστόλου Παύλου και μη μας λέτε το εξωφρενικό, πως ο απόστολος Παύλος για να τους σώσει «θα τολμούσαμε να πούμε (ότι) “έκανα ακόμη και τον αιρετικό”»!
Και ένα τελευταίο: Γράφει ο ΙΚ ότι: «Εξαρτάται από ποιά οπτική γωνία βλέπει κανείς τον Βαρθολομαίο. Αν τον έχεις τοποθετήσει Αιρετικό, τότε ότι λέγει είναι αιρετικό. Αν τον έχεις τοποθετήσει Ορθόδοξο, τότε ότι λέγει είναι ορθόδοξο... Βέβαια, δεν γνωρίζουμε τι υπάρχει στο πίσω μέρος του κεφαλιού του Βαρθολομαίου».
Αλλοίμονο ΙΚ, αν οι Πατέρες περίμεναν να αποκτήσουν το χάρισμα της διορατικότητας, ώστε να γνωρίσουν πρώτα, τι έχει στο πίσω μέρος του κεφαλιού του κάθε αιρετικός και μετά να τον αντιμετωπίσουν. Μας φτάνουν όσα έχει πεί ο κ. Βαρολομαίος έως τώρα. Αν σήμερα λέει άλλα, για να συσκοτίσει την κατάσταση, δεν έχουν καμία σημασία, αφού μάλιστα «δεν γνωρίζουμε τι υπάρχει στο πίσω μέρος του κεφαλιού του»· μας φτάνει που έχουμε ακούσει να διδάσκει, αυτά που υπάρχουν στο μπρός μέρος του κεφαλιού του. Θα είχαν σημασία, όσα λέει σήμερα, αν δεν έλεγε και ξέλεγε, ή αν ζητούσε συγγνώμη για τη ζημιά που έχει μέχρι σήμερα κάνει στην Εκκλησία, με τις αιρετικές διδαχές και ενέργειές του.
Κύριε, Τσολογιάννη, αν αυτά τα έλεγε ένας αιρετικός, ή ένας απλός σχολιαστής, θα το ανεχόμαστε. Όταν τα γράφει, όμως, ένας συνεργάτης σας, του οποίου τα άρθρα δημοσιεύετε ως ορθόδοξα, πιστεύω, μας μπερδεύει και πρέπει να ξεκαθαρίσει, τί επιτέλους είναι.
Μερικές παρατηρήσεις πάνω στα γραφέντα από τον κ. Π.Σ.
ΑπάντησηΔιαγραφή1/ Είναι φυσικό για ένα αποτειχισμένο να κατηγορεί έναν μη αποτειχισμένο, ότι εκφράζει αντορθόδοξα πράγματα και εδώ βλέπουμε να λειτουργεί η οπτική γωνία από την οποίαν βλέπει κανείς τον Βαρθολομαίο. Πάντως εμείς προτιμούμε να βλέπουμε το ποτήρι μισογεμάτο (και όχι βέβαια εντελώς γεμάτο).
2/ Ο αποπροσανατολισμός των πιστών έχει γίνει ήδη από αιώνες και σε σημείο τέτοιο, που να κατηγορείται κανείς όταν θέλει να υποστηρίξει τις Ορθόδοξες θέσεις, ότι «διασπείρει ζιζάνια μεταξύ των αδελφών μας» (το αντιμετωπίσαμε στη Σύρο, Τήνο, Νάξο. Θήρα).
3/ Έτσι είναι, η παρουσίαη της αλήθειας, δηλ. ότι και το πρωτείο παραδεχτήκαμε επί αιώνες και την παπική τακτική ακολουθήσαμε και τα συλλείτουργα κάναμε, φθάνει για να μας κατηγορήσει, ότι εκτρέφουμε τον Παπισμό, την Ουνία και τον Οικουμενισμό. Φαίνεται, ότι δεν ανεγνώσθησαν τα άρθρα μας εναντίον του Παπισμού, της Ουνίας και του Οικουμενισμού και γι’ αυτό λυπούμεθα.
4/ Κατ’ αρχήν είπαμε ότι ο εξουνιτισμός έχει επέλθει εδώ και αιώνες και το 99% των πιστών κοινώς «δεν χαμπαριάζει» από αυτά που λέμε εμείς σήμερα, γιατί το δηλητήριο έχει επιδράσει καλά και γερά με τόσα χρόνια Παπισμού, που έχουμε στην πλάτη μας.
5/ Οι Διάλογοι πρέπει να γίνονται και αυτό είναι επιταγή της Εκκλησίας μας. Τώρα τι συζητούνται εκεί μέσα δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε, πιστεύουμε και εσείς. Και επειδή θέλουμε να είμαστε καλοπροαίρετοι, αρκούμαστε στο, ότι «αυτοί εισάγουν νέα δόγματα και έτσι απομακρύνονται του τελικού σκοπού» και ότι «αν δεν υπάρξει ταυτότητα στην Πίστη, δεν μπορεί να υπάρξει ενότητα» (Βαρθολομαίος).
6/ Γνωρίζουμε βέβαια καλώς την προτροπή του αγίου Ιωάννη Θεολόγου, πλην όμως γνωρίζουμε καλώς και τις γνώμες των Πατέρων επ’ αυτού:
Α.- Ο Ι. Χρυσόστομος προσκαλεί τους αιρετικούς στο Ναό, όπου ομιλούσε με την ελπίδα της επιστροφής τους στην αλήθεια της Εκκλησίας: «ενταύθα μοι τον αιρετικόν κάλει. Εάν τε παρή, εάν τε μη παρή. Εάν τε γαρ παρή παρά της ημετέρας φωνής παιδευέσθω. Εάν μη παρή, δια της υμετέρας ακροάσεως μανθανέτω» (ομιλία στον ιερομάρτυρα Φωκά, PG 50, 702).
Β.- «ει μη τι αν εξ ανάγκης, κατά μόνον το ασπάσασθαι το του Αγίου λείψανον η είσοδος (αιρετικού) γένοιτο» (αγ. Νικηφόρου Ομολογητή, απόκριση ε΄, Ρ-Π, Σύνταγμα, Δ΄, σελ. 431ε).
Γ.- Ο άγιος Ιωάννης της Κλίμακος: «Οι αδύνατοι ας μη συντρώγουν με αιρετικούς, όπως έχει ορισθή από τους ιερούς κανόνας. Όσοι όμως με την χάριν του Κυρίου είναι δυνατοί, εάν προσκαλούνται με εμπιστοσύνη και καλή προαίρεση από αυτούς, και θέλουν να υπάγουν, ας πηγαίνουν προς δόξαν Κυρίου» (Λόγος προς ποιμένα, παρ. 65).
7/ Εξακολουθούμε να απορούμε, το πώς τα λεχθέντα υπο του αγίου Νεκταρίου περί Βέκκου συμφωνούν με τους προ αυτού Πατέρες!
8/ Εξακολουθούμε να θεωρούμε ότι ο απ. Παύλος συμπεριφερόταν ως αιρετικός, για να προσελκύσει αιρετικούς (απίστους, εβραίους), γι’ αυτό και σε όποια πόλη πήγαινε πρώτα στη Συναγωγή πήγαινε και δεν την εγκατέλειψε (εκτός και εάν οι άπιστοι και οι εβραίοι δεν είναι αιρετικοί!).
9/ Επειδή μπερδευόσαστε και θέλετε να ξεκαθαρίσετε τα πράγματα, θα σας απαλλάξουμε από την ανησυχία. Απλά, ενεργούμε ως advocatus diaboli και επομένως σε όποιον μπορεί να αντέξει αλήθειες (γιατί δυστυχώς πικραίνουμε με τα λάθη της Εκκλησίας μας), ας συνεχίσει να μας παρακολουθεί, ο δε Δ/ντής του ιστολογίου έχει την ευχέρεια να μας κλείσει το στόμα.
ΙΚ
ΠΕΣ ΤΑ ΚΥΡΙΕ ΣΗΜΑΤΗ!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚυριε ΙΚ.
ΑπάντησηΔιαγραφή1)Είναι τελείως αυθαίρετη η ερμηνεία σου για τον αποστολο Παυλο.
Γιατι επιμενεις πεισματικα;
Ε, οχι και θα συμπεριφεροταν ο αποστολος Παυλος ως αιρετικος.
Δηλαδη οι σημερινοι ιεραποστολοι που πανε μεσα στους Αφρικανους, σκυβουν και προσκυνανε τα ειδωλα τους ή παριστανουν τους ειδωλολατρες αφου απλα βαζουν στα κεφαλια τους τα λοφια και τα στεφανια των ειδωλολατρων;
Λυπουμαι που σου το γραφω, αλλα οταν μπη κατι στο κεφαλι σου δεν το βγαζεις με τιποτα.
Γιατι;
Δεν ειναι αλαθητο οτι διαβαζεις.
Και τους ειδικους να σκυβης και να τους ακους.
Αν δηλαδη πεισθης απο καποιο αλλο πατερικο κειμενο, δεν θα αλλαξης αποψεις;
2)Οι διαλογοι δεν οδηγουν πουθενα.
Μαλλον θορυβος γινεται.
Και μαλλον κακο γινεται.
Με ολα αυτα που γινονται απο τον Βαρθολομαιο και τους αλλους Οικουμενιστες εχει βλαψει και εχει ασθενησει και εχει ατονισει το ευαισθητο φρονημα των ορθοδοξων.
Και δεν εβγαλε πουθενα.
Απλως και μονο οι συμμετοχοι συνομιλητες καλοπερνανε απο αυτα τα ταξιδακια.
Πρωτη φορα ακουω να λεγη ο Βαρθολομαιος οτι οι Παπικοι συνεχως παραγουν καινουργια δογματα και ετσι απομακρυνονται απο τους ορθοδοξους.
Και τα αλλα που ειπε ηταν δολια και απατηλα.
Ειναι ...μαννα στην εξαπατησι των αλλων.
Οντως, καταφερνει να γινεται τα παντα τοις πασι, ινα τους παντας κερδισει και εξαπατησει.
Και οι Αγιορειτες, οι περισσοτεροι, ειναι ΧΑΝΟΙ και τα χαυτουν.
http://www.philologus.gr/4/72-2010-01-01-01-24-47/169-2010-03-28-23-31-18
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμβολή στον διάλογο το ανωτέρω άρθρο, όπου μεταξύ άλλων αναφέρονται:
Ἡ ἐκκλησία τοῦ Κυρίου Ἰησοῦ Χριστοῦ εἶναι μία, ὅπως λέει τόσο ἡ Καινὴ Διαθήκη ὅσο καὶ τὸ Σύμβολο τῆς Πίστεως. κι αὐτὴ εἶναι ἡ ὀρθόδοξη ἐκκλησία. ἂν ἀμφιβάλλαμε γι’ αὐτό, ἔπρεπε νὰ τὴν ἀγνοήσουμε, καὶ νὰ τρέξουμε ἔντρομοι καὶ στὴ δυτικὴ Εὐρώπη καὶ στὸν Εἰρηνικὸ ὠκεανὸ καὶ στὰ πέρατα τῆς γῆς, νὰ βροῦμε τὴ μία ἐκκλησία καὶ νὰ βαπτιστοῦμε τὸ βάπτισμά της, πρὶν πεθάνουμε ἀβάπτιστοι καὶ χάσουμε τὴ σωτηρία μας. ἀλλιῶς θὰ ἤμασταν ἀνέντιμοι. δὲν ἀφιβάλλουμε ὅμως καθόλου ὅτι ἡ μία αὐτὴ ἐκκλησία εἶναι ἡ δική μας ἡ ὀρθόδοξη, ποὺ βρίσκεται σὲ πολλὰ μέρη τῆς γῆς, καὶ στὴν Ἑλλάδα ἔχει σήμερα τὸ μεγαλείτερο μέρος τοῦ πληθυσμοῦ. ἄλλη ἐκκλησία δὲν ὑπάρχει, οὔτε ὑπῆρξε ποτέ, ὅσο κι ἂν διάφοροι ΄΄θεολογοῦντες΄΄ καὶ θεοκάπηλοι, σημειώνοντας ἐπιδόσεις στὸ νὰ λὲν τὰ πιὸ χοντρὰ ψέμματα στοὺς πιὸ ἤπιους τόνους, μιλοῦν γιὰ ΄΄ἐκκλησία΄΄. ἂς τὸ ποῦν ἀπερίφραστα· εἶναι δυνατὸν νὰ ὑπάρχουν δυὸ ἐκκλησίες, ἢ καὶ περισσότερες, παραδεκτὲς ὅλες ἢ τοὐλάχιστο δύο ἀπὸ τὸν ἕνα Κύριο τῆς ἐκκλησίας, καὶ νὰ εἶναι ὁ ἴδιος νυμφίος δίγαμος; ἢ εἶναι δυνατὸν νὰ βλέπῃ εὐμενῶς μιὰ κάποια ἄλλη συνέλευσι, ποὺ ἰσχυρίζεται ὅτι εἶναι κι αὐτὴ νύμφη του, σὰ νὰ πρόκηται γιὰ κανέναν Ἀμερικανὸ πρόεδρο ἀπὸ κείνους ποὺ δὲν ξέρουν μὲ πόσες πλάγιασαν καὶ πόσες μποροῦν νὰ τοὺς ἐκβιάσουν;
μὲ τὴν ἱερὰ σύνοδο τῆς ὀρθοδόξου ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος ἀλλόθρησκοι καὶ ἑτερόδοξοι μποροῦν νὰ ζητοῦν νὰ ἐπικοινωνήσουν ὅσοι εἶναι ἔμποροι χαρτιοῦ, ἂν θέλουν νὰ γίνουν προμηθευταί της, ὅσοι ξέρουν νὰ στήνουν ῥαδιοσταθμούς, ἂν θέλουν ν̉ ἀναλάβουν κάποιον δικό της, ὅσοι πουλοῦν ἔγχρωμα τζάμια, ἂν θέλουν νὰ συμμετάσχουν σὲ μειοδοτικὸ διαγωνισμὸ γιὰ προμήθεια, κλπ.. εἶναι εὔκολο˙ τὸ αἴτημά τους νὰ ἐπικοινωνήσουν μὲ τὴν ἱερὰ σύνοδο δὲν ἀποτελεῖ αὐθάδεια οὔτε ἀσέβεια.
ἄνθρωποι ὅμως ποὺ ἰσχυρίζονται ὅτι εἶναι θρησκευτικοὶ ἡγέτες καὶ λειτουργοὶ κάποιων θρησκευμάτων, εἴτε αὐτὰ αὐτοκαλοῦνται ΄΄ἐκκλησίες΄΄ εἴτε ἀλλιῶς, καὶ θέλουν γιὰ ΄΄πνευματικοὺς΄΄ λόγους νὰ ἐπικοινωνήσουν μὲ τὴν ἡγεσία τῆς ἐκκλησίας, μόνο σὲ μιὰ περίπτωσι θὰ μποροῦσαν νὰ ἐπικοινωνήσουν˙ ἂν ζητοῦν ἀπὸ τὴ μία ἐκκλησία νὰ βαπτιστοῦν Χριστιανοί. καὶ κατ̉ ἄτομο βέβαια, ὄχι ὁμαδικά. μὴ Χριστιανὸς ἄνθρωπος μόνο γιὰ τὸν ἑαυτό του μπορεῖ νὰ διαπραγματεύεται μὲ ὁποιαδήποτε ἐκκλησιαστικὴ ἀρχή. ἂν καὶ σὲ μιὰ τέτοια ἀξιέπαινη περίπτωσι θὰ τοὺς συμβούλευα ν̉ ἀπευθυνθοῦν καλλίτερα στὸν προϊστάμενο μιᾶς ὁποιασδήποτε ἐνορίας. ἔχει ἐκεῖνος τὴν ἐπάρκεια νὰ τοὺς κατηχήσῃ καὶ νὰ τοὺς βαπτίσῃ. δὲν νομίζω ὅτι γιὰ τὸ αἴτημά τους αὐτὸ εἶναι εὐσεβὲς ν̉ ἀπαιτοῦν σώνει καὶ καλὰ νὰ ἐπικοινωνήσουν ὅλοι μὲ τὴν ἱερὰ σύνοδο.
Είμαι της γνώμης πως ο Απόστολος Παύλος έγινε τα πάντα τοις πάσι όσον αφορά τους προ Χριστού αιρετικούς ώστε όπως λέει να τους κερδίσει. Αυτή η στάση δεν αφορά τους αιρετικούς που αφού ασπάστηκαν τον χριστιανισμό και τα ορθά δόγματα παρεξέκλιναν αργότερα της πίστεως υιοθετώντας αιρετικές αντιλήψεις. Ίσα ίσα που αναθεματίζει όσους ευαγγελίζονται ή ασπάζονται άλλο ευαγγέλιο από αυτό που παρέλαβαν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔε νομίζω επίσης πως οι Πατέρες έκαναν ποτέ διάλογο όπως τον εννοούν ορισμένοι σήμερα. Αρκεί να δούμε το τι σέρνει ο Μέγας Βασίλειος στον Ευνόμιο και ο Παλαμάς στους φιλιοκβιστές στα σχετικά έργα τους. Προφανώς είχαν καλύτερα πράγματα να κάνουν από το συναναστρέφονται τον κάθε αλαζόνα.
Επίσης ο διάλογος προϋποθέτει καλή πίστη. Από πότε οι παπικοί έπαψαν να είναι επίβουλοι και υποδόριοι και ποια πράξη τους δείχνει τη μεταστροφή τους? Είχαν αφορμές να αλλάξουν αλλά δεν το έκαναν. Τώρα τί άλλαξε?
Μια ακόμα απάντηση στον Ι.Κ.
ΑπάντησηΔιαγραφήα) Γράφετε: «Είναι φυσικό για ένα αποτειχισμένο να κατηγορεί έναν μη αποτειχισμένο». Δεν κατηγορώ κάποιον, είτε αποτειχισμένο, είτε όχι. Κρίνω ένα κείμενο, που έρχεται σε αντίθεση με την Παράδοση της Εκκλησίας.
β) Γράφετε: «Οι Διάλογοι πρέπει να γίνονται και αυτό είναι επιταγή της Εκκλησίας μας». Ναι, αλλά σύμφωνα με τις επιταγές της Εκκλησίας και όχι τις οικουμενιστικές επιταγές και πρακτικές του Αθηναγόρα, του κ. Βαρθολομαίου, του κ. Ζηζιούλα, κ.λπ. Δηλ. το πώς θα κινηθούμε, προδιαγράφεται από τους Ι. Κανόνες. Αυτοί δεν τηρούνται. Άρα, δεν τηρούνται οι επιταγές της Εκκλησίας.
γ) Γράφετε: «Ο Ι. Χρυσόστομος προσκαλεί τους αιρετικούς στο Ναό». Ναί, αλλ’ εκείνους που είχαν εκφράσει καλή διάθεση, πνεύμα μαθητείας, και εδέχοντο την εκ δια του Αγίου «παίδευσή» τους (κατά το κείμενο) και όχι εκείνους που μας κοροϊδεύουν αποδεδειγμένα δεκαετίες.
δ) Γράφετε: Ο άγιος Ιωάννης της Κλίμακος δέχεται τους διαλόγους: «Οι αδύνατοι ας μη συντρώγουν με αιρετικούς, όπως έχει ορισθή από τους ιερούς κανόνας. Όσοι όμως με την χάριν του Κυρίου είναι δυνατοί, εάν προσκαλούνται με εμπιστοσύνη και καλή προαίρεση από αυτούς, και θέλουν να υπάγουν, ας πηγαίνουν προς δόξαν Κυρίου». Ναί, αλλά πώς: «εάν προσκαλούνται με εμπιστοσύνη και καλή προαίρεση από αυτούς». Άρα, εδώ δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Το κείμενον αυτό δεν ευνοεί τις θέσεις σας, ούτε του πατριάρχου. Υπάρχει, όμως,και άλλο κείμενο του αγίου Ιωάννου της Κλίμακος «Λόγος κστ . Περί Διακρίσεως ευδιακρίτου», που λέγει τα εξής: «Εν τοις μεν τοις κακοθελώς μαχομένοις ημίν απίστοις, η κακοπίστοις, “μετά πρώτην και δευτέραν νουθεσίαν παυσώμεθα”· προς δε τους μαθείν βουλομένους την αλήθειαν, το καλόν ποιούντες έως αιώνος μη εκκακώμεν· πλην κατά τον στηριγμόν της καρδίας ημών αμφοτέροις χρησώμεθα». Και η μετάφραση της Ι. Μ. Παρακλήτου: «Τους απίστους η τους αιρετικούς που μας επιτίθενται με κακότητα, ας τους αφίνουμε «μετά πρώτην και δευτέραν νουθεσίαν» (Τιτ. γ´ 10). Στους επιθυμούντας όμως να μάθουν την αλήθεια, «το καλόν ποιούντες έως αιώνος μη εκκακώμεν» (Γαλ. ς´ 9). Αλλά και στις δυό περιπτώσεις ας είναι η συμπεριφορά μας ανάλογη με την ψυχική μας δύναμι και αντοχή».
Αυτή είναι η καθαρή ορθόδοξη θέση.
ε) Παρουσιάζετε τον απ. Παύλο ως αντιφάσκοντα προς εαυτόν. Σας εξήγησα, αλλά δεν θέλετε να καταλάβετε. Χωρίς επιχειρήματα επιμένετε. Ο απ. παύλος εφάρμοσε, ήταν συνεπής με αυτά που είπε. Εντολή του Θεού ήταν να πορευτούν οι μαθητές εις όλα τα έθνη, και να κηρύττουν, όχι για να διαλέγονται, κατά τον ι. Χρυσόστομο. Να κάνουν κήρυγμα, όχι μακροχρόνιους διάλογους υποχωρήσεων. Σταματώ εδώ, γιατί θα πρέπει να γράψω τα ίδια, που δεν έγιναν αντιληπτά.
Π.Σ.
Εάν η ανάλυση του Ι. Χρυσόστομου, ότι ο Παύλος φερόταν ως αιρετικός (άθεος ή εβραίος), χωρίς να είναι, δεν ευσταθεί, τότε ευχαρίστως να δούμε ανάλυση από άλλο Πατέρα της Εκκλησίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν διεκδικούμε το αλάθητο (εξ άλλου αυτό είναι παπικό προνόμιο και μόνο), αλλά εκζητούμε διαφορετική πατερική τεκμηρίωση, δηλ. ότι ο Παύλος δεν υποκρινόταν τον αιρετικό (άθεο ή εβραίο).
Πράγματι, ο Παύλος λέγει αυτά, διότι κατηγορήθηκε για υποκρισία με σκοπό την προσωπική του επιτυχία και την εξασφάλιση, όσο το δυνατόν περισσότεων οπαδών.Ο Παύλος δέχεται ότι προσαρμόζεται σε όλες τις καταστάσεις για να κερδίσει όσο το δυνατόν περισσότερους για το ευαγγέλιο. Εξ άλλου ο ίδιος έκανε ενέργειες αντίθετες προς τη διδασκαλία του, όπως η περιτομή του Τιμόθεου (Πρ. 16. 3) και του τάματος στα Ιεροσόλυμα (Πρ. 21. 23-26). Γι' αυτό και ο Χρυσόστομος λέγει, ότι ο Παύλος συμπεριφερόταν σαν να ήταν υποχρεωμένος να τηρεί τον Μωσαϊκό νόμο (ενώ δεν ήταν υπό τον νόμο). Σε άλλες περιπτώσεις υποκρινόταν ότι ήταν δήθεν εκτός νόμου (Ρωμ. κεφ. 6). Δηλ. μπορούσε να είναι "ως άνομος" και συγχρόνως "μη ων άνομος θεού αλλ' ένομος Χριστού". Τους ολιγόπιστους κέρδιζε υποκρινόμενος τον ολιγόπιστο. Μέχρι λοιπόν να παρασχεθούν τα αντίθετα με αυτά, πατερικά κείμενα εμμένουμε στα του Χρυσοστόμου.
Και βέβαια οι ιεραπόστολοι δεν προσκυνάνε τα είδωλα των Αφρικανών, όπως και ο Παύλος δεν το έκανε, για να φέρει τους ειδωλολάτρες. Γνώριζε τα όρια του και ασκούσε τη διάκριση (δεν προσκύνησε τον άγνωστο θεό στην Αθήνα, αλλά αποκάλυψε ποιός ήταν).
Το πόσο ευαίσθητο είναι το φρόνημα των Ορθοδόξων, δυστυχώς το διαπιστώνουμε καθημερινά. Το 99% υπνώτει βαρούχειον ύπνον.
Το ότι ο διάλογος δεν βγάζει πουθενά, το παραδέχεται εμμέσως και ο Βαρθολομαίος, λέγοντας, ότι η άλλη πλευρά συνεχώς απομακρύνεται.
Πάντως, αν θέλουμε να παραδεχτούμε, ότι ο Βαρθολομαίος είναι εντολοδόχος του Διαβόλου και των αγγέλων αυτού, ουδέν ευκολώτερον. "Έτσι είναι αν έτσι νομίζετε" (Pirantello).
ΙΚ
ΙΚ, και λες οτι εισαι και "Παλαιοημρολογιτης" δες τι σου καταμαρτυρουση, ενας σδελφος του πατριου εορτολογιου θα απεφευγε ολα αυτα εφοσον σκανδαλιζουν φυσικα, και για να σας απαντηση ετσι ο Αδελφος Σηματης, παει να πη οτι κατι ενπεριεχετε σολα αυτα που γραφετε, μαλλον ξανασκεφθητε, το τι γραφετε εφοσον και ο Κυριος σας εχει δωση και την μορφωση και την ευφραδια με την γραφιδα σας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚύριε Ι.Κ θα ήθελα και εγώ με τη σειρά μου να τοποθετηθώ σε όσα γράφετε κατά καιρούς ,με τα οποία άλλοτε συμφωνώ ενώ άλλοτε διαφονώ.Το ποίμνιο,ούτε πηδάλιο γνωρίζει,ούτε κανόνες ιερούς και πρακτικά Οικουμενικών Συνόδων.Ο αββάς Ιωσήφ στο βιβλίο ''Συνομιλίες με τους πατέρες Τόμος Α!''Μας λέγει χαρακτηριστικά πως οι άγιοι απέκκλιναν από την αλήθεια σε ανάγκη προκειμένου το κέρδος.Μπορούμε κατά οικονομίαν να αποκκλίνουμε από την αλήθεια και την ακρίβεια της πίστεως μας μόνον όταν το κέρδος είναι μεγαλύτερο από τη Ζημία.Διερωτόμαι καλοπροαίρετα πάντα ποιό είναι το κέρδος από τον ιεραποστολικό[όπως φαίνεται...]ρόλο της Εκκλησίας προς τους ετερόδοξους και ετερόθρησκους;Να τους πιστοποιήσουμε ότι έχουν αυθεντικά Μυστήρια αφού δεν έχουν,έχουν [και καλά Τον Άγιον Πνεύμα,αφού δεν το έχουν..''Την αλήθεια λέγω[μας λέγει ο Παύλος],δεν ψεύδομαι για να διδάξω την αλήθεια στους εθνικούς..Τιμ Α,2,1-7]''''Η Εκκλησία Θεού Ζώντος στύλος και εδραίωμα της αληθείας Τιμ Α-15]''.΄΄Και αφού πιστεύσατε στο Χριστό,σας σφράγισε με Το Άγιον Πνεύμα ΕΦ1-13]''Είναι δυνατόν όλες οι άλλες εκκλησίες που οι ίδιοι τις ονόμασαν έτσι ,όμως δεν είναι ΟΙ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ,να έχουν την αλήθειατη στιγμή πουδεν ανήκουν στη ΜΙΑ ΑΓΙΑ ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ;Να πω και το άλλο : Ενας πατέρας έχει2 παιδιά διαφορετικών δοξασιών.Δεν θα ήθελε αυτός ο πατέρας να μιλήσουν τα παιδιά του;Τι πρέπει να κάνει ο Ορθόδοξος υιός για να μιλήσει με τον κακόδοξο δηλαδή,να του πει έχεις και εσύ την αλήθεια αδελφέ,μόνο έλα να αγαπηθούμε γιατί η αγάπηγ είναι πάνω από όλα.Ναι η αγάπη εν αληθεία είναι πάνω από όλα.Βεβαίως να μιλήσω μαζί με τον αδελφό μου ,αλλά ο σκοπός είναι να έχουμε για τη σωτηρία μας κοινό φρόνημα.Βεβαίως και θα μείνουμε ακλο΄νητοι στη Πίστη και σε αυτά που μας παρεδώθησαν και δεν θα αποκκλίνουμε σε τίποτε και προσευχόμενοι,διδάσκοντας την αλήθεια και αιτούμενοι πάντοτε τη κοινή σωτηρία μας.Αν όμως δεν αληθεύουμε εν αγάπη και του πούμε''έχει και η δική σου θρησκεία το Άγιον Πνεύμα''τι θα πει αυτός;''Α,ΕΝΤΆΞΕΙ ΤΌΤΕ,ΤΙ ΚΑΘΟΛΙΚΟΣ,ΤΙ ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΗΣ,ΤΙ ΑΓΓΛΙΚΑΝΟΣ,ΤΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΤΟ ΙΔΙΟ ΕΙΝΑΙ ..Η ΑΓΑΠΗ ΜΕΤΡΑΕΙ..ΚΑΙ ΟΜΩΣ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΕΙΔΟΥΣ Η ΑΓΑΠΗ ΚΛΕΙΝΕΙ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤ ΕΠΕΚΤΑΣΙΝ ΓΙΑ ΤΗ ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΑΔΕΛΦΟΥ.ΤΑ ΛΕΓΩ ΛΑΙΚΑ και συγγνώμη γιατί στην Εκκλησία πρέπει να έχουμε κοινό πνεύμα και φρόνημα,κοινώς να έχουμε κοινόν ''νουν Χριστού''.Από την άλλη ποιός το έφερε το Πνεύμα στους ετερόδοξους και ετερόθρησκους;''Και αφού πισ΄τεύσατε στο Χριστό,σας σφράγισε Ο ΘΕΟΣ ΜΕ ΤΟ ΑΓΙΟΝ ΠΝΕΥΜΑ ΕΦ1-13]..''Και εσείς ανήκετε σε αυτούς που κάλεσε αρχικά στη σωτηρία Του με τον αγιασμό που ενεργεί το Άγιον Πνεύμα και με την πίστη σας στην αλήθεια Θεσ2-13]''και αλλού ΄΄Το Πνεύμα είναι η ΑΛΗΘΕΙΑ Ιωαν 5-6]..Επομένως τα λόγια είναι η αλήθεια αλλά να συνφωνούν με τα έργα.Ούτε υπερορθόδοξοι είμαστε,ούτε περιφρουριτές της πίστης απερίσκεπτοι είμαστε.Το Ευαγγέλιο είναι ο οδηγός μας στην πίστη και εκφράζουμε την ανησυχία μας για τα τεκταινόμενα κάποιων εκ της ιεραρχίας.πην
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς μην ξεχνάμε αδελφοί ότι αυτό ακριβώς είναι το γνώρισμα των Οικουμενιστών. Να αλλάζουν χρώμα σαν το χαμαιλέοντα, κι όταν ευρίσκονται σε ορθόδοξο χώρο να μιλούν αγιοπατερικά, όταν ευρίσκονται σε εβραϊκό να μιλούν ανάλογα και να εκθειάζουν τον ένα Θεό της εβραϊκής πίστης και να συμβουλεύουν τους πιστούς να παραμένουν εδραίοι στα πιστεύω τους, όταν ευρίσκονται σε χώρο παπικό, προτεσταντικό, μουσουλμανικό να πράττουν και να μιλούν αναλόγως.. Αυτό νομίζω είναι και το χαρακτηριστικό γνώρισμα του Οικ. Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου, κι αν υπάρχει έστω κι ένας συνειδητός ορθόδοξος χριστιανός που αμφιβάλλει για τα πιστεύω του Πατριάρχου αυτού, τότε λυπάμαι αλλά δεν στέκει καλά στα μυαλά του. Η τελική κρίση ανήκει πάντοτε στον τριαδικό Θεό μας, κι αυτός γνωρίζει αν μέχρι το τέλος της ζωής του θα μετανοήσει και μακάρι να μετανοήσει ο νεός αυτός Βέκκος, αλλά ο χαρακτηρισμός του αιρετικού (μέχρι να μετανοήσει) είναι ταυτόσημος με το όνομα Βαρθολομαίος. Αυτή είναι η αλήθεια κι ας μην στρουθοκαμηλίζουμε. Το κείμενο του κ. Σημάτη είναι σαφές και πλήρως κατανοητό. Χωρίς εμπάθεια και υστεροβουλία λέει τα πράγματα με το όνομά τους. Μην σας ενοχλεί η λέξη αποτείχιση και διαβάζετε τα κείμενά του με καχυποψία. Δείτε την ουσία του θέματος και όχι κρίνοντας ο καθένας με τη διάθεση και την προαίρεσή του για αγώνα και θυσία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ πάπας έφτιαξε την ουνία για μας τους Ορθόδοξους και δεν είμαι βέβαιος, αν κάτι παρόμοιο έκανε και για τους προτεστάντες. Βέβαιο όμως είναι ότι οι προτεστάντες τον μιμήθηκαν. Έκαναν κι αυτή τη δική τους προτεσταντική "ουνία" για παπικούς και ορθοδόξους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν θα μπορούσε λοιπόν να γίνει διαφορετικά, αν εμείς μέναμε πίσω. Με μπροστάρη τον οικομενικό Βαρθολομαίο και τους προκατόχους του θρόνου, φτιάξαμε κι εμείς τη δική μας "ουνία" για να κερδίσουμε (!) έστω και έναν αδελφό. Το λέει ο οικουμενικός Βαρθολομαίος, το προσυπογράφει ο κύριος Ικ και η διαστροφή του Απ. Παύλου (τοῖς πᾶσιν γέγονα πάντα, ἵνα πάντως τινὰς σώσω) είναι πλήρης.
Όταν το έγραφε αυτό ο Απ. Παύλος οι ακροατές ήταν όλοι ειδωλολάτρες "με τη βούλα", όπως λέμε. Σήμερα είναι και πάλι ειδωλολάτρες (σημ. η κάθε αίρεση του Ορθοδόξου Δόγματος υποστρέφει τον άνθρωπο στην ειδωλολατρεία ακόμη κι αν αυτή είναι εικονική ή ανεικονική) αλλά βάζουν τη μάσκα της αγάπης και σαν ένδυμα φορούν την εν Χριστώ - συναφειακή, μεταπατερική, σχεσιολογική, ερωτική κλπ. - θεολογία.
Υπόμνημα στίχου 1Κορ. θ΄ 22 (" ... τοις πάσι γέγονα τα πάντα, ίνα πάντως τινάς σώσω) ...
1Κορ. ια΄ 29
Ρμ. ια΄ 14. ιε΄1
... αν θέλουν οι θεολογούντες να καταλάβουν ότι ματαίως το επικαλούνται, αφού εθνικοί δεν υπάρχουν πλέον. Υπάρχουν μόνο οι διεστραμμένοι αιρετικοί και οι ζηλώσαντες δόξαν πατερικήν και αποστολική, ημέτεροι ιδιώτες.
Ο ΙΚ δεν προσυπογράφει τίποτε, αγαπητέ είρωνα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟύτε ο απόστολος Παύλος είναι διαστροφέας (και πάλι) κύριε είρωνα.
Επειδή κατηγορήθηκε για υποκρισία, για την εξασφάλιση οπαδών, αναγκάστηκε να υπερασπιστεί τον εαυτό του, ότι το έκανε για να κερδίσει, όσο δυνατόν περισσότερους, για το ευαγγέλιο. Και πράγματι προέβη στην περιτομή του Τιμόθεου, την κουρά της δικής του κεφαλής και την προσφορά στο Ναό, δηλ. πράγματα αντίθετα από τη διδασκαλία του.
Και βέβαια οι ακροατές του δεν ήταν μόνο ειδωλολάτρες, αλλά και εβραίοι, μιας και στις Συναγωγές μίλαγε πρώτα.
Τώρα, αν υπάρχουν ή όχι εθνικοί σήμερα, μια ματιά στα πάμπολλα ιστολόγια το αποδεικνύει.
Αυτά τα ολίγα, για τους "έξυπνους" αιθεροβάμονες αντιοικουμενιστές παλαιοημερολογίτες, οι οποίοι αγνοώντας τις γραφές και τα πατερικά κείμενα εξαπολύουν ποικίλλους αδέσποτους αφορισμούς, "και όποιον πάρει ο Χάρος".
ΙΚ
Κύριε Ικ γράψατε :
ΑπάντησηΔιαγραφή"Και βέβαια οι ακροατές του (σημ. Απ. Παύλου) δεν ήταν μόνο ειδωλολάτρες, αλλά και εβραίοι, μιας και στις Συναγωγές μίλαγε πρώτα"
Φαίνεται από αυτό ότι δεν καταλαβαίνετε πως διττός ήταν ο αγώνας του Απ. Παύλου. Αφενός, ήταν αγώνας κατά των εγνωσμένων εθνικών (ειδωλολατρών), αφ΄ ετέρου όμως, ήταν παράλληλα και αγώνας κατά των πρώην ομοπίστων και ομοθρήσκων με αυτόν. Διότι και αυτών η θρησκεία τους, η πίστη τους, ήταν και οδηγούσε ανεπίγνωστα και ασυνείδητα στην ειδωλολατρεία. Όχι όμως σε εικονική, αλλά σε ανεικονική, δηλαδή σε φαντασιακή. Διότι ο Θεός τους παρέμενε άγνωστος, ανώνυμος, απρόσιτος, ανυπόστατος.
Γράφετε ακόμη, προκειμένου να δικαιολογήσετε τους διαλόγους :
"Τώρα, αν υπάρχουν ή όχι εθνικοί σήμερα, μια ματιά στα πάμπολλα ιστολόγια το αποδεικνύει"
Η σύγχυση την οποία έχετε είναι προφανής. Δεν είναι το ίδιο πράγμα να διαλέγεσαι με έναν, που δεν έχει ιδέα περί Χριστού και Χριστιανισμού, και με έναν που γνωρίζει μεν, αλλά ελλειπώς και αδιαφόρως. Το συνηθέστερο σήμερα είναι να έχει σχετικές γνώσεις προερχόμενες από εντελώς διεστραμμένο, κακοποιημένο, και δυστυχώς κυρίαρχο σήμερα, προτεσταντο-παπικό χριστιανισμό. Τον οποίο συχνά διακοσμεί και κάποια "ορθοδοξία περιτυλίγματος".
Τι διάλογο να κάνεις με αυτούς; Ποιος εξ αυτών έχει μαθησιακή την προαίρεση και ποιος υψηλά ιστάμενος μπορεί να δεχθεί ότι βρίσκεται βουτηγμένος μέσα στην αίρεση;
Τέλος, αλλά όχι τελευταίο, οι καθ΄ υμάς "αιθεροβάμονες αντιοικουμενιστές παλαιοημερολογίτες" δεν εξαπολύουν αδέσποτους αφορισμούς. Διότι έχουν γνώση της Αγίας Γραφής, γνώση δηλαδή αγιογραφική, και συνεπώς εννοούν τα πατερικά κείμενα. Η πατερική θεολογία είναι πρωτίστως αγιογραφική, αν θέλει επαξίως να ονομάζεται και να τιτλοφορείται ως Θεολογία. Ασφαλώς θα συμφωνείτε σ΄ αυτό.
( Σχετικό με τα ανωτέρω και http://kyprianoscy.blogspot.com/2011/10/blog-post_05.html )
Αν οι αιθεροβάμονες κ.λπ. είχαν γνώση αγιογραφική και αγιοπατερική δεν θα απεικόνιζαν τον Θεό-Πατέρα στην Αγία Τριάδα ή την Ανάσταση του Κυρίου (και δεν θα μάλωναν μεταξύ τους γι' αυτά, μέχρι σχίσματος), δεν θα είχαν τεράστιους σταυρούς, πίσω από το άγιο Βήμα (αντί της εικόνας της Ανάστασης), δεν θα είχαν αναγεννησιακής τεχνοτροπίας εικόνες, δεν θα εικονογραφούσαν τον Ιωσήφ με την Παναγία και το θείο βρέφος, ως "αγία Οικογένεια" ή τον άναρχο Πατέρα να ευλογεί την Θεοτόκο ή τις Ιερές Εικόνες Αναλήψεως και Πεντηκοστής και δεν θα έκαναν τις διάφορες περιφορές και άλλα τέτοια ξενόφερτα παπικά πρότυπα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΙΚ
Κύριε Ικ,
ΑπάντησηΔιαγραφήΑσφαλώς θα έχετε υπόψη σας το "μη κρίνετε κατ΄ όψιν αλλά την δικαίαν κρίσιν κρίνατε".
Εσείς κρίνετε "κατ΄ όψιν" . Βάζετε στην ίδια μοίρα τι έχουν πίσω από το άγιο Βήμα, πως είναι οι Εικόνες και τι απεικονίζουν - "και άλλα τέτοια ξενόφερτα παπικά πρότυπα" - οι μη έχοντες αγιογραφική και αγιοπατερική γνώση αιθεροβάμονες παλαιοημερολογίτες, με όλα όσα αιρετικά συμβαίνουν επί ημερών Βαρθολομαίου και προκατόχων.
Στην ίδια μοίρα λοιπόν η εικονογραφική τεχνοτροπία (και άλλα) με τις αδελφές εκκλησίες (sic), με το "άγιον Κοράνιον", με τον κοινής καταγωγής (εβραϊκής) Ένα θεό για όλους. Και για να μη γράφουμε πολλά, με τη "ναρκισσευομένη Ορθοδοξία" (Ζηζιούλας) η οποία δεν έχει μάτια να δεί ότι «το θείο θέλημα συναντάται σε κάθε θρησκεία» (Βαρθολομαίος).
Η δική μας όψη των πραγμάτων είναι όλα αυτά τα ανήκουστα και πρωτάκουστα που διατυμπανίζονται, και την "δικαίαν κρίσιν" μας επί της Αγίας Γραφή και επί των Πατέρων εναποθέτουμε.
Όταν ένας έχει την επιθυμία να ευτρεπίσει τον οίκο του γείτονά του νεοημερολογίτη, πρέπει πρωτίστως νά έχει ευπρεπίσει τον δικό του οίκο του παλαιοημερολογίτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι επειδή "εξ οικείων τα βέλη", τα παραθέτουμε:
Είναι γεγονός, ότι υπάρχει μεταξύ των Παλαιοημερολογιτών μεγάλη διάσταση, τέτοια που εμφανίζεται και σε έντυπά τους. Π.χ. ο γνωστός ιερομόναχος Αντώνιος Γεωργαντάς, ηγούμενος της Ι.Μ. αγίου Νικοδήμου Ελληνικού καταγράφει τα διάφορα αλληλοκτυπήματα μεταξύ των διαφόρων παρατάξεων και αναφέρει για τις «παπαδίνες» του Ματθαίου, εξ ων και η περίφημη Μαριάμ, στα πολλά βιβλία, που έχει γράψει: «Οι Σχίσται της Εκκλησίας», «Διάλογος Ορθοδόξου Ομολογίας», «Ζητήματα Πίστεως», «Η Ορθόδοξος Διδασκαλία των αγίων Πατέρων», «Ποιμένες πολλοί διέφθηραν τον αμπελώνα μου…..», κ.ά.
Σ΄ ένα βιβλίο του, «Διάλογος Ορθοδόξου Ομολογίας (1997)» καταγράφει χαρακτηριστικά τα εξής συγκλονιστικά: «Ποια λοιπόν, εκ των παλαιοημερογιτικών παρατάξεων, σύμφωνα με τα παραπάνω, αποτελεί την Εκκλησία του Χριστού; Ασφαλώς καμμία! Διότι είναι κατ’ αρχήν χωρισμένοι σε αλληλομισούμενες παρατάξεις με βασική αιτία (οι αφορμές είναι πολλές) την φιλαρχία και τον άμετρο πόθο της δεσποτομανίας, γεγονός που ανάγκασε τον Ματθαίο Καρπαθάκη να «χειροτονήσει» εντελώς μόνος του «Επισκόπους» ποδοπατώντας τον 1ο Αποστολικό Κανόνα» (σελ. 41-42).
Και παρακάτω, αναφέρει τους 14 λόγους, γιατί καμία παλαιοημερολογιτική παράταξη ΔΕΝ αποτελεί την Εκκλησία του Χριστού (σελ. 42-44)!
Εξ οικείων, λοιπόν, τα βέλη και προς τιμήν του, ακόμη και για τη δική του παράταξη (Φλωρινικοί)!
Να μην ξεχάσουμε και τα φοβερά ατοπήματα της κοιμηθείσας πλέον Ηγουμένης Μαγδαληνής της Κοζάνης με τις ύβρεις, κατά του αγίου Νεκταρίου, στο σχετικό βιβλίο της.
Οι παραπάνω λόγοι, αλλά και άλλοι πολλοί εμποδίζουν, ως φαίνεται, τους αγαπητούς αδελφούς του παλαιού ημερολογίου να δηλώσουν, σε ποια από τις αλληλοαφορισθείσες παρατάξεις ανήκουν.
Επαναλαμβάνουμε από τα γραπτά του ανωτέρω Ηγουμένου:
"ΚΑΜΜΙΑ παλαιοημερολογητική παράταξη ΔΕΝ αποτελεί της Εκκλησία του Χριστού".
ΙΚ
Επαναλαμβάνουμε από τα γραπτά του ανωτέρω Ηγουμένου (σ.σ: παλαιοημερολογίτης ιερομόναχος Αντώνιος Γεωργαντάς).
ΑπάντησηΔιαγραφή"ΚΑΜΜΙΑ παλαιοημερολογητική παράταξη ΔΕΝ αποτελεί την Εκκλησία του Χριστού".
Ικ
Κυπριανός Χ :
Επαναλαμβάνουμε από τα γραπτά "ανωνύμου του ουδενός" :
"ΚΑΜΜΙΑ παλαιοημερολογητική παράταξη ΔΕΝ αποτελεί την Εκκλησία του Χριστού", μηδέ εξαιρουμένης και αυτής ταύτης της Νέας εκκλησίας του Νέου εορτολογίου των καινοτόμων.