Πέμπτη 21 Ιουλίου 2011

Ο Ι Α Ν Α Ι Σ Χ Υ Ν Τ Ο Ι

ΟΙ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΕΝΟΙ


Και στην
Τουρκικη πρεσβεια
του Βατικανου
με κοστουμια



Προκλήσεων συνέχεια.

Η αντιπαραδοσιακή και νεωτεριστική εμφάνιση της Ορθόδοξης αντιπροσωπείας στο Βατικανό δεν έχει τέλος. Σπάνια εμφανίσθηκαν ιματισμένοι με ράσο αλλά πάντα με κοστούμι. Στη φωτογραφία ο Καρδινάλιος Κούρτ Κόχ που συνόδεψε την αντιπροσωπεία στην Τουρκική πρεσβεία φορά το ράσο του ενώ οι ορθόδοξοι όχι. Αν κάποιος δεν γνώριζε τα πρόσωπα θα νόμιζε ότι είναι ο Καρδινάλιος με την ακολουθία του.


Aπο τις ακτινες

4 σχόλια:

  1. Οι δυο παπικοί (από το σύνολο των 5) φαίνονται από το ότι δεν έχουν την υποψία γενείου, που έχουν οι άλλοι τρεις.

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κληρικός, Κυπριακής καταγωγής διακονών στη Θεσσαλονίκη, δεν χρησιμοποιεί τις λέξεις παπικός, λατίνος κ.λπ. αλλά "γυναικοπρόσωπος" επειδή οι πλείστοι είναι ξυρισμένοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΓΕΝΕΙΟΥ

    Στη Δύση οι κληρικοί ξυρίζονται, ενώ οι ανατολικοί έχουν και συνοδικούς κανόνες απαγορεύοντες τούτο, καθώς ορίζει σχετικός κανόνας της εν Σίδη συνόδου (η εν Σίδη τοπική σύνοδος, καταδικάσασα κατά τον Δ΄ αιώνα θηλυπρεπείς αιρετικούς, συγκατεδίκασε και το τοιαύτην εκφράζον τάσιν ξύρισμα εκείνων δια σχετικού κανόνος).
    Η Σίδη βρίσκεται στην Παμφυλία της Μ. Ασίας. Η εν Σίδη τοπική σύνοδος εγένετο κατά τον Δ΄ αιώνα υπό πρόεδρον τον Αμφιλόχιον Ικονίου (340-400), συμμετείχαν δε και άλλοι 25 επίσκοποι. Ούτε τα πρακτικά ούτε οι κανόνες αυτής εσώθησαν, δι’ αυτής κατεδικάσθησαν οι μεσαλιανοί, αίρεσις γνωστικού και νικολαϊτικού τύπου. Η ξενική λέξις μεσαλιανοί σημαίνει ελληνιστί ευχίται. διό λέγονται και ούτως. Ήσαν "ενθουσιασταί" δηλαδή εκστασιακοί και οργιαστικοί ως αναστενάρηδες, "δαίμονός τινος ενέργειαν εισδεχόμενοι και Πνεύματος αγίου παρουσίαν ταύτην υπολαμβάνοντες". Είχον αρχηγούς ένα λαϊκόν, τον Αδέλφιον, και ευνουχισθέντα (= "απόκοπον") μοναχόν, τον Σάββαν. Επεδίδοντο εις όργια και παρά φύσιν ακολασίας, ευνουχισμούς, θηλυπρεπείς πράξεις ανδρών, ξυρίσματα επί τω σκοπώ τούτω, και άλλα τοιαύτα. Κατεδικάστηκαν υπό τε της εν Σίδη συνόδου και υπό άλλης τοπικής εν Αντιοχεία επί Φλαβιανού επισκόπου (380-403) (Θεοδώρητος, Εκ. ιστ. 4,11,1)

    Ο Μ. Φώτιος αναφέρεται επίσης εις κανόνα της εν Σίδη συνόδου απαγορεύοντα το ξύρισμα ως θηλυπρεπείας επίδειξιν (Φώτιος, Μυριοβ. 52)
    (Δοσιθέου: Τόμος χαράς, σελ. 112, 211-212)

    Επίσης, στις Αποστολικές Διαταγές προστάζεται όπως μη κόπτεται το γένειον: «να μη διαφθείρη τινάς τας τρίχας του γενείου» (βιβλ. α’, κεφ. γ΄).

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Γιατί κανείς μέχρι τώρα δεν μας ενημέρωσε για την Τοπική εκείνη Σύνοδο;
    Η εν Σίδη τοπική σύνοδος των 35 Επισκόπων "κατεδίκασε θηλυπρεπείς κληρικούς", που "επεδίδοντο εις όργια και παρά φύσιν ακολασίας, ευνουχισμούς, θηλυπρεπείς πράξεις ανδρών, ξυρίσματα επί τω σκοπώ τούτω, και άλλα τοιαύτα";

    Ε, δεν είναι μάλλον περίεργο το γιατί "Ούτε τα πρακτικά ούτε οι κανόνες αυτής εσώθησαν".

    Αν η τοπική εκείνη Σύνοδος έδειχνε για τα παρά φύσιν θέματα κάποια "οικονομία" όπως αυτή που στις μέρες μας γράφεται και κηρύσσεται εν λόγοις και έργοις, ίσως τα πρακτικά όχι μόνο να υπήρχαν σήμερα αλλά και να ήταν από τα πιο προβαλλόμενα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου