Κυριακή 31 Οκτωβρίου 2010
«Ω γενεα απιστος
Ἂς ἐξετάσουμε, ἀγαπητοί μου, σὲ ποιούς τὰ λέει τὰ λόγια αὐτά;
«Ὦ γενεὰ ἄπιστος καὶ διεστραμμένη…». Γι᾽ αὐτοὺς τὰ εἶπε. Ἀλλὰ τὰ λόγια αὐτά, ποὺ εἶπε ὁ Χριστὸς γιὰ τὴ γενεὰ ἐκείνη τῶν Ἰουδαίων, ἰσχύουν καὶ γιὰ μᾶς τοὺς Ἕλληνες. Ἰσχύουν καὶ γιὰ μᾶς, διότι ὕστερα ἀπὸ τοὺς Ἰουδαίους τὸ Ἑλληνικὸ ἔθνος ἔγινε κατὰ κάποιο τρόπο ὁ δεύτερος περιούσιος λαὸς καὶ εὐεργετήθηκε ἐξαιρετικὰ ἀπὸ τὸ Θεό. Σκλαβωμένοι ἤμεθα κ’ ἐμεῖς τετρακόσα χρόνια στοὺς Τούρκους. Ποιός μᾶς ἐλευθέρωσε; Ὁ Χριστὸς ἐνέπνευσε ἀνδρεία καὶ θάρρος στὰ παιδιὰ τῆς Ἑλλάδος. Μᾶς ἔσωσε ὁ Θεὸς ἀπὸ πολλοὺς κινδύνους. Ἂν ὑπάρχῃ σήμερα Ἑλληνικὸ κράτος καὶ δὲν ἔχουμε σβήσει ἀπὸ τὸ γεωγραφικὸ χάρτη τοῦ κόσμου, ὁ Θεὸς τὸ ἔκανε αὐτὸ τὸ θαῦμα. Οἱ ἐχθροί μας (λόγου χάριν οἱ Γερμανοὶ τὸν καιρὸ τῆς κατοχῆς) ἔλεγαν· Ἂν μπορούσαμε, καὶ τὸν ἀέρα ἀκόμα θὰ ἀφαιρούσαμε, νὰ πεθάνουν ἀπὸ ἀσφυξία οἱ Ἕλληνες, νὰ μὴν ὑπάρχουν πάνω στὴ γῆ… Ὁ Κύριος μᾶς ἔσωσε. Μᾶς ἔσωσε μὲ θαύματα, πολλὰ θαύματα.
Τί ἔπρεπε τώρα νὰ κάνουμε ἐμεῖς; Μέσα στὴν πατρίδα μας δὲν ἔπρεπε νὰ ὑπάρχῃ οὔτε ἕνας ἄπιστος. Ὕστερα ἀπὸ τόση διδασκαλία ποὺ ἀκούσαμε, ὕστερα τόσα θαύματα ποὺ εἴδαμε, ὕστερα ἀπὸ τόσα χειροπιαστὰ γεγονότα ποὺ ζήσαμε, ἔπρεπε στὴν Ἑλλάδα νὰ μὴ βρίσκεται οὔτε ἕνας ἄθεος. Καὶ ὅμως δὲν ἔμεινε πιὰ οὔτε ἕνα χωριὸ καθαρὸ ἀπὸ τὰ ζιζάνια τῆς ἀπιστίας. Ὡρισμένοι μᾶς τὸ λένε ἀπεριφράστως· Ἄστε τα αὐτά, παπᾶδες καὶ δεσποτάδες· αὐτὰ εἶνε παραμύθια τῆς Χαλιμᾶς… Στὰ σχολεῖα μας διδάσκαλοι καὶ καθηγηταὶ δὲν πιστεύουν, καὶ πολλοὶ ἄλλοι θεωρούμενοι μεγάλοι στὴν κοινωνία δὲν πιστεύουν. Ἀπιστία μεγάλη παρατηρεῖται σὲ μία κατ’ ἐξοχὴν ὀρθόδοξη χριστιανικὴ χώρα, ποὺ τὰ παιδιά της εἶνε ἀπόγονοι εὐλαβῶν καὶ ἁγίων προγόνων. Ἐκεῖνοι ἄκουγαν τὸ ὄνομα τοῦ Θεοῦ στὸν Πόντο καὶ στὴ Μικρὰ Ἀσία καὶ κλαίγανε. Πῶς μετεβλήθησαν, πῶς ἄλλαξαν τὰ παιδιὰ αὐτά; πῶς ἔγιναν ἔτσι, θηρία ἄγρια, καὶ δὲν πιστεύουν πλέον τίποτα καὶ ξερρίζωσαν μέσα ἀπ’ τὶς καρδιές τους κάθε αἴσθημα ἀγάπης πρὸς τὸ Θεό; Τί συμβαίνει καὶ κατήντησαν ἄπιστοι;…
Καὶ σ’ ἐμᾶς λοιπόν, στὴ σημερινὴ γενεά, ἁρμόζει ὁ λόγος τοῦ Χριστοῦ «Ὦ γενεὰ ἄπιστος καὶ διεστραμμένη…». Ἐὰν πιστεύαμε! Ἐὰν πιστεύαμε, θὰ φανερώναμε τὴν πίστι μας μὲ τὰ ἔργα μας, μὲ τὴ γλῶσσα μας, μὲ ὅλη τὴν καθημερινὴ διαγωγή μας. Ἐὰν πιστεύαμε, κανείς δὲν θὰ βλαστημοῦσε. Στὸν Πόντο περνοῦσαν ἑκατὸ χρόνια καὶ βλαστήμια δὲν ἀκούετο. Τώρα στὴν Ἑλλάδα; Καὶ στὸ σπίτι βλαστημοῦν, καὶ στὰ σχολεῖα οἱ μαθηταὶ βλαστημοῦν, καὶ στὸ στρατὸ ἀξιωματικοὶ καὶ στρατιῶτες βλαστημοῦν, καὶ στὸ δρόμο οἱ γυναῖκες καὶ τὰ μικρὰ παιδιὰ ἀκόμα βλαστημοῦν. Οἱ πάντες βλαστημοῦν. Γίναμε γένος βλάσφημο. Ἐὰν πιστεύαμε στὸ Θεό, δὲν θὰ τρέχαμε στὰ δικαστήρια νὰ παλαμίζουμε μὲ τὰ βρωμερά μας χέρια τὸ Εὐαγγέλιο καὶ νὰ παίρνουμε ψεύτικους ὅρκους γιὰ νὰ καταδικάζωνται καὶ νὰ πηγαίνουν ἀθῷοι στὶς φυλακὲς καὶ οἱ ἔνοχοι νὰ ἀθῳώνωνται. Ἐὰν πιστεύαμε στὸ Θεό, δὲν θὰ εἴχαμε διαζύγια. Τὸ διαζύγιο ἄλλοτε ἦταν ἄγνωστο στὴν Ἑλλάδα· μόνο τὸ φτυάρι τοῦ νεκροθάφτου χώριζε τὸ ἀντρόγυνο. Τώρα ποιά γυναίκα μένει πιστὴ στὸν ἄντρα της καὶ ποιός ἄντρας μένει πιστὸς στὴ γυναῖκα του; μοιχεία καὶ πορνεία ὑπάρχει στὸν κόσμο. Ἐὰν πιστεύαμε στὸ Θεό, δὲν θὰ ἔκλεβε ὁ ἕνας τὸν ἄλλο. Ἐὰν πιστεύαμε στὸ Θεό, τὴν Κυριακὴ ὅταν χτυπᾷ ἡ καμπάνα θὰ κάναμε φτερὰ στὰ πόδια γιὰ νὰ βρεθοῦμε στὴν ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ μας. Ποιός πάει τώρα στὴν ἐκκλησία; Ἕνα ἐλάχιστο ποσοστό. Οἱ πολλοὶ ἀπέχουν καὶ προβάλλουν διάφορες προφάσεις. Ἐὰν πιστεύαμε στὸ Θεό, θὰ εἴχαμε ἄλλη διαγωγή. Συνεπῶς σ’ ἐμᾶς ταιριάζουν τὰ λόγια αὐτά· «Ὦ γενεὰ ἄπιστος καὶ διεστραμμένη…».
Ἐγὼ θαυμάζω ἕνα πρᾶγμα· τὴ μακροθυμία τοῦ Θεοῦ, πῶς μακροθυμεῖ ὁ Θεός. Τὸ εἶπε ὁ ἴδιος· «Γενεὰ ἄπιστος καὶ διεστραμμένη! ἕως πότε ἔσομαι μεθ᾽ ὑμῶν»; ἕως πότε θὰ σᾶς ὑποφέρω; Δὲν εἶνε ἀπορίας ἄξιο πῶς, ὕστερα ἀπὸ τέτοιες ἁμαρτίες ποὺ κάνουμε καὶ φύγαμε ἀπὸ τὸ Θεό, πῶς ἡ γῆ δὲν κάνει σεισμὸ τέτοιο ποὺ νὰ μὴν ἀφήσῃ οὔτε ἕνα σπίτι ὄρθιο;
«Ὦ γενεὰ ἄπιστος καὶ διεστραμμένη». Ἂς ἐξετάσουμε, ἀγαπητοί μου, τὸν ἑαυτό μας, ἂς ἐρευνήσουμε τὴ ζωή μας, καὶ ἂς μετανοήσουμε εἰλικρινῶς. Ἂς ζητήσουμε τὸ ἔλεος τοῦ Θεοῦ ὅλοι, μικροὶ καὶ μεγάλοι, λαὸς καὶ κλῆρος. Διότι ἔρχονται ἡμέρες φοβερὲς καὶ τρομερές. Θὰ δοῦμε σημεῖα μεγάλα. Ἐν τούτοις ἐμεῖς, ἄντρες γυναῖκες παιδιά, μένουμε ἀμετανόητοι. Ποῦ ὁμιλῶ, ἀγαπητοί μου; σὲ ζῷα ὁμιλῶ; σὲ θηρία ὁμιλῶ; σὲ βουνὰ καὶ λαγκάδια ὁμιλῶ; σὲ νεκροὺς ὁμιλῶ; Σ’ ἐσᾶς τοὺς ζωντανοὺς ὁμιλῶ, ποὺ εἶστε παιδιὰ μεγάλων καὶ ἐνδόξων προγόνων. Ἂς μετανοήσουμε λοιπόν, ἀγαπητοί μου, ἂς μετανοήσουμε, γιὰ νὰ μὴν ἀκουστῇ καὶ πάλι ἡ φωνὴ τοῦ Θεοῦ «Ὦ γενεὰ ἄπιστος καὶ διεστραμμένη! ἕως πότε ἔσομαι μεθ᾽ ὑμῶν; ἕως πότε ἀνέξομαι ὑμῶν;».
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΚΟΥΚΟΥΛΟΦΟΡΟ “ΒΟΙΩΤΟ”. Αγαπητοί κύριοι της ‘ ’ΟΜΟΛΟΓΙΑΣ’’ . Όπως γνωρίζετε εσείς και πάρα πολλά άλλα ιστολόγια ότι δεν απαν...
-
ΣΠΟΡΟΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΙΟΔΟΤΕΣ “Αλήθειες & ψέµατα” Τι έλεγαν (δήθεν) ένθεν κακείθεν, οι νέοι όσιοι, Παΐσιος, Ιάκωβος, Πορφύριος… για τους “1...
-
- Παναγιώτης Ασημακόπουλος Σημειώσεις περί ομοφυλοφιλίας και πατερικών τοποθετήσεων με αφορμή τη διανομή φυλλαδίου σε μαθητές 1. Οι κ...
-
Εισαγωγικά Επειδή το κείμενο που ασκεί κριτική ο κ.Σαρρής δημοσιεύτηκε και στο ιστολόγιο ΟΜΟΛΟΓΙΑ δημοσιεύουμε την οφειλόμενη απάντηση : -...
-
ΜΙΑ ΕΞΑΜΒΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ «ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΩΝ “12”» και ο Κος Ανδρεοπουλος, στο καταρρυπωμένο από ψεύδη βιβλίο (ΣΥΝΕΧΕΙΑ, αρ. φ. 321/Μάρτιος 202...
-
Ρωμανίδης: Ἄν φορᾶς τό ἐγκόλπιο γιά νά λιτανεύεις μιά Κολωνακιώτικη ἐκκλησιαστική ἀριστοκρατία ὡς ὑπεροχή, εἶσαι ἕνας μασκαρεμένος ἀπατεων...
-
Η ΣΙΓΟΝΤΑΡΟΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΗ «αρχή» των «Ακτίνων» : Αφήστε το σχόλιό σας και να είστε σίγουρος, πως αν εκφράζει την Παράδοση της Εκκλησίας,...
-
πρωτοπρεσβύτερος Δημήτριος Αθανασίου. Συνεχίζονται οι δημοσιεύσεις στον ηλεκτρονικό τύπο που έχουν σχέση με το θέμα της θέσης του Εσταυρω...
-
Νεομάρτυρες. Φωτογραφία: pravoslavie Ο διωγμός της Εκκλησίας κατά τον 20ο αιώνα είναι πρωτοφανής σε κλίμακα και διάρκειά. Κατά την αρχή τη...
-
της Έφης Ευθυμίου Μια σημαντική εξέλιξη αναφορικά με τη σχέση της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας και το Πατριαρχείο Μόσχας σημειώ...
Παρά το ότι πλειστάκις έχω κονταροχτυπηθεί μαζί
ΑπάντησηΔιαγραφήσου και σε έχω μυκτηρίσει για ορισμένες αναρτή-
σεις σου σήμερα θα σου πω ένα μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ τό-
σο για το κήρυγμα το γραπτό,όσο και για το βίντε
ο του αοιδίμου πατρός ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ!Μου έδωσες την ευκαιρία να ακούσω για μία ακόμη φορά την ΖΩΝΤΑΝΗ,γεμάτη σφρίγος,πάθος,φλόγα και κυρίως ΠΙΣΤΗ φωνή του!Όσο μπορείς να βάζεις τέτοια βίν-
τεο,ώστε,όσοι τα παρακολουθούν να ωφελούνται πνευματικά και να στηρίζονται ψυχικά!!
Κληρικοί σαν τον Αυγουστίνο Καντιώτη εμφανίζονται μία φορά κάθε 200 χρόνια. Υπήρξε υψιπέτης αετός, συναντιλήπτωρ και υποστηρικτής των δικαιωμάτων των πτωχών και αδυνάτων, ελεγκτής των εκκλησιαστικών, πολιτικών και κοινωνικών παρεκτροπών. Δεν ασκούσε διπλωματία και δεν χαριζόταν σε κανένα ισχυρό της ημέρας, δεν εσιώπα όπως οι σημερινοί άγιοι σιώποι της Ελλαδικής Ιεραρχίας, αλλά άνοιγε το στόμα του φαρδιά πλατιά και στηλίτευε το κακό, την αμαρτία, την παρεκτροπή, χωρίς το φόβο να χαρακτηριστεί γραφικός και οπισθοδρομικός.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίχε βίο κρυστάλλινο, ηθικά ακηλίδωτο, και όσο έψαχναν οι πληρωμένοι κονδυλοφόροι να βρουν ψεγάδια για να τον κατηγορήσουν τόσο προσέκρουαν στην καθαρότητα, ασκητικότητα και εντιμότητα του βίου του. Ο διάδοχός του Θεόκλητος είναι τίμιος και ηθικός αλλά δεν έχει την παρρησία του Αυγουστίνου.
Φρονώ ότι, αν ο Αυγουστίνος ήταν επίσκοπος σήμερα, ο πάπας της Ανατολής δεν θα τολμούσε να ασχημονεί εις βάρος της Ορθοδοξίας μας.
Σήμερα απολαμβάνει ασυλίας ένεκα της δειλίας των ανυπάρκτων επισκοπιδίων.
Πληροφορούμαι ότι ο εκ των αρχαιοτέρων συνεργατών του Αυγουστίνου θεολόγος Νικόλαος Σωτηρόπουλος αφιέρωσε προσφάτως ομιλία του στις κορυφαίες αρετές του γέροντά του. Αν την παρακολούθησε κανείς, μπορεί να μας ενημερώσει σχετικώς; Έχει αναρτηθεί πουθενά στο διαδίκτυο; Οδυσσέα, ξέρεις τίποτα;
Ο πάτερ Αυγουστίνος Καντιώτης !!! Μέγιστη μορφή της Ορθοδοξίας του 20ου αιώνα. Δεν λέω ότι δεν διέπραξε λάθη, άνθρωπος ήταν. Και κάποιοι, ίσως, εκ του περιβάλλοντός του αδικήθηκαν - η όχι. Αλλά η γενναιότητά του, η αφιλαργυρία και ακτημοσύνη του, η λιτοδίαιτη διατροφή και ζωή, η πίστη του στον Ιησού, η προσήλωση στην Ορθοδοξία, η βαθύτατη θεολογική του κατάρτιση, η συγγραφή 80 και πλέον βιβλίων, η έκδοση εφημερίδων και περιοδικών, τη κήρυγμα στο "αόρατο" παγκόσμιο ακροατήριο, όπως έλεγε, με κασσέτες, η διαποίμανση, η στελέχωση με ευσεβείς κληρικούς της μητροπόλεώς του, ο τρόπος που προσέγγιζε τον καλοπροαίρετο πιστό με συγκατάβαση στον αμαρτωλό αλλά απέχθεια για την αμαρτία, η αποφυγή κολακείας, η πρωτοτυπία στο λαϊκό κήρυγμα και η κατάργηση του πομπώδους ύφους, η "θεία τρέλλα" που δεν τον εμπόδιζε να αντιταχθεί σε κοσμικές και εκκλησιαστικές εξουσίες και να μη μνημονεύει, παιδευτικώς, Πατριάρχες και Βασιλείς, η φιλανθρωπική δραστηριότητα, η ιεραποστολική δράση και άλλα πολλά, δεν έχουν προηγούμενο. Ήταν μορφή που δύσκολα μπορεί να ξαναεμφανισθεί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔύο ευτελούς αξίας άρχιερατικές στολές είχε, με την μία ετάφη. Μίτρα δε φορούσε. Χρήματα δεν είχε. Συγγενείς δεν επροίκισε. Σπίτια και οικόπεδα δεν απέκτησε. Μετά την εις Κύριον εκδημία του δεν βρέθηκαν προσωπικά αντικείμενα αξίας...
Κύριε Οδυσσέα, με αφορμή την ανωτέρω ανάρτηση, θυμήθηκα τον άλλο ηρωϊκό Επίσκοπο, τον Ελευθερουπόλεως Αμβρόσιο, αν έχετε κάτι, και θέλετε, αναρτήστε το... Ευχαριστώ. Ι Μ
Διαβάστε παρακαλώ το τεύχος-αφιέρωμα της μητρόπολης Φλώρινας στην κοίμηση του π.Αυγουστίνου.Μετά τον πρόλογο του πρωτοσυγκέλου ακολουθεί κείμενο που υπογράφει ο μητροπολίτης Θεόκλητος στο οποίο εκθειάζει άκουσον-άκουσον την...αναγκαστική σιωπή του π.Αυγουστίνου στο κρεββάτι της ασθενείας!Μάλιστα ισχυρίζεται ότι με την ασθένεια του γέροντα του...αποκαλύφθηκε ένας άλλος κόσμος που δεν είχε γνωρίσει μέχρι τότε,αυτός της σιωπής!Καμία αναφορά απ τον μονίμως σιωπώντα Θεόκλητο στους θορυβώδεις αγώνες του π.Αυγουστίνου ο οποίος τίποτε δεν βδελυσσόταν όσο τη σιωπή στην οποία διαπρέπει ο διάδοχός του ο οποίος προσπάθησε να τη δικαιολογήσει με τρόπο που προκαλεί τουλάχιστο θυμηδία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕ,όχι και σιωπηρός ο Καντιώτης βρε παιδιά!Το διάβασα κι εγώ και αγανάκτησα!Έλεος πια!Θα μας τρελλάνουν μερικοί με τις ανοησίες που γράφουν!
ΑπάντησηΔιαγραφή@ 31-10,7.40:Έχεις δίκιο αγαπητέ μου!Δύο στολές είχε όλες κι όλες,γιατί δεν του χρειάζονταν άλ-
ΑπάντησηΔιαγραφήλες σε αντίθεση με τους σημερινούς μητροπολίτες,
,αλλά και παλαιοτέρους,που ντύνονται σαν κοκέτες
και καμαρώνουν!Κάποιοι έχουν υπέρ τις σαράντα στολές κι όχι παλιοί,αλλά ιεράρχες μιας 5ετίας!
Μας καλούν να κάνουμε ελεημοσύνη,ας πουλήσουν 5-6 από τις στολές τους και να η ελεημοσύνη!
Όσο για τον π.Αυγουστίνο κοιμόταν στα σανίδια και δεν ανεχόταν την όποια άνεση-έστω και προσφε
ρόμενη!ΚΑΝΕΙΣ ΔΕ ΜΠΟΡΕΙ ΠΟΤΕ ΝΑ ΤΟΝ ΦΘΑΣΕΙ!!