Κυριακή 31 Οκτωβρίου 2010


«Ω γενεα απιστος


και διεστραμμενη!»


cf83ceb5cebb-7-cf80a1-185x300

ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΣ κάποιος τὰ λόγια αὐτὰ ἴσως πῇ· Τί ἱεροκήρυκας εἶσαι σύ; πῶς μιλᾷς ἔ­τσι; τί θὰ πῇ «γενεὰ ἄπιστος καὶ διεστραμμένη»…; Ἡ­συχάστε, ἀγαπητοί μου. Δὲν τὰ λέω ἐ­γὼ αὐ­τά. Τὰ λέει τὸ σημερινὸ εὐ­αγγέ­λιο. Δὲν τ᾽ ἀκούσατε; Τὰ ἐπαναλαμβάνω· «Ὦ γενεὰ ἄπιστος καὶ διεστραμμένη!…». Ὁ Χριστὸς τὰ λέει αὐτά. Μὰ γιατί ὁμιλεῖ τόσο σκληρά; Ἐμεῖς, θὰ πῆτε, ξέρουμε, ὅτι ὁ Χριστὸς εἶ­νε πρᾶος, ὁμιλεῖ γλυκά· πῶς αὐτὴ τὴ φορὰ τὰ λόγια του εἶνε βροντὴ καὶ ἀστραπὴ καὶ κεραυ­νός;… Μὴ ταράζεσθε. Ὁ ἴδιος ὁ Χριστὸς εἶνε. Κι ὅταν λέῃ τὰ γλυκά του λόγια, ποὺ γλυ­κύτερα δὲν ἀκούστηκαν στὸν κόσμο, κι ὅ­ταν ἐλέγχῃ, καὶ πάλι ὁ ἴδιος εἶνε. Διότι ὁ Χριστὸς εἶνε πατέρας. Τί κάνει ὁ πατέρας ποὺ ἀ­γαπάει τὸ παιδί του; Τὸ συμβουλεύει μιά, τὸ συμβουλεύει δυὸ φορές· ἀλλ’ ὅταν βλέπῃ ὅτι τὸ παιδὶ δὲν ἀκούει, τότε ὑψώνει τὴ φωνή, τὸ μαλώνει καὶ τὸ τιμωρεῖ. Καὶ πρέπει νὰ τὸ τιμω­ρήσῃ. Διότι ὅποιος δὲν ἐλέγχει καὶ δὲν τιμωρεῖ τὸ παιδί του, λέει ἡ Γραφή, δὲν τὸ ἀγα­πᾷ (βλ. Παρ. 13,24). Χρειάζεται ἐπιείκεια, ἀλλὰ σὲ ὡρισμένες περιπτώσεις χρειάζεται καὶ αὐστη­ρό­της. Τὸ ἴδιο κάνει καὶ ὁ γιατρός· ὅταν δῇ ὅτι ἡ ἀσθένεια προχώρησε, χρησιμοποιεῖ μαχαίρι! Ἔτσι καὶ ὁ Χριστός, ποὺ εἶνε ὁ κατ’ ἐ­ξοχὴν ἰατρός, χρησιμοποιεῖ ὀξεῖα γλῶσσα. Για­τὶ ὅταν ὁ ἄνθρωπος διαφθαρῇ ψυχικῶς, τότε χρειάζεται ἔλεγχος. Καὶ ὁ Χριστὸς ἐδῶ ἐλέγχει καὶ λέει «Ὦ γενεὰ ἄπιστος καὶ διεστραμμένη!…».

* * *

Ἂς ἐξετάσουμε, ἀγαπητοί μου, σὲ ποιούς τὰ λέει τὰ λόγια αὐτά;
Τὰ λέει πρῶτα – πρῶτα γιὰ τοὺς Ἰουδαίους. Τί ἦταν οἱ Ἰουδαῖοι; Ὁ περιούσιος λαὸς τῆς παλαιᾶς διαθήκης. Ἐὰν ὑπάρχῃ ἕνας λαὸς ποὺ ἰδιαιτέρως ἀγάπησε ὁ Θεός, αὐτὸς ἦταν ὁ Ἰ­ουδαϊκός. Τὸ πᾶν ἔκανε γι’ αὐτόν. Ἦταν σκλά­βοι τετρακόσα χρόνια κάτω ἀπὸ τὴν τυραννία τῶν φαραώ· ποιός τοὺς ἐλευθέρωσε; Ὁ Θεός. Πῶς τοὺς ἐλευθέρωσε; Διὰ μέσου τοῦ Μωυσέως. Πείνασαν μέσα στὴν ἔρημο· ποιός τοὺς ἔθρεψε; Ὁ Θεός· τοὺς ἔστειλε τροφὴ γλυκύτατη, τὸ μάν­να. Δίψασαν στὴν ἐρημιά· ποιός τοὺς ἐπότισε; Ὁ Θεὸς πάλι· δι­έταξε τὸ Μωυσῆ νὰ χτυπήσῃ μὲ τὸ ῥαβδί του, καὶ μέσα ἀπὸ τὸν ξηρὸ βράχο βγῆκε ποτάμι, Ἁλιάκμων ὁλόκληρος, ποὺ τοὺς δρόσισε. Ποιός τοὺς φώ­τιζε τὴ νύχτα μέσ᾽ στὸ σκοτάδι; Ὁ Θεός. Ποιός τοὺς ἔσωσε ἀπὸ τὰ φίδια τὰ φαρμακερά; Ὁ Θεός. Ὅλα ὁ Θεὸς τὰ ἔκανε. Ἐν τούτοις αὐτοὶ στάθηκαν ἀγνώμονες καὶ ἀχάριστοι. Πρὸ παντὸς ὅμως ἀγνώμονες καὶ ἀχάριστοι φάνηκαν ὅταν ὁ ἴδιος ὁ Θεὸς κα­τέβηκε στὸν κόσμο κ’ ἔγινε ἄνθρωπος, καὶ περπάτησε πάνω στὴ γῆ, κ’ ἔκανε θαύματα, ἀν­αρίθμητα θαύ­ματα, καὶ δίδαξε τὴν ὑπέροχη διδασκαλία του, καὶ θεράπευσε τοὺς ἀρρώ­στους (ἔκανε τυφλοὺς ν’ ἀνοίξουν τὰ μάτια τους, κουφοὺς νὰ ἀκούσουν, παραλύτους νὰ θεραπευθοῦν), ἀ­κόμη καὶ νεκροὺς ἀνέστησε. Τότε οἱ Ἑβραῖοι τί ἔκαναν; Μίσησαν τὸ Χριστό, τὸν βλαστήμη­σαν, τὸν κατεδίωξαν, τὸν σταύρωσαν.


«Ὦ γενεὰ ἄπιστος καὶ διεστραμμένη…». Γι᾽ αὐτοὺς τὰ εἶπε. Ἀλλὰ τὰ λόγια αὐτά, ποὺ εἶ­πε ὁ Χριστὸς γιὰ τὴ γενεὰ ἐκείνη τῶν Ἰουδαίων, ἰσχύουν καὶ γιὰ μᾶς τοὺς Ἕλληνες. Ἰ­σχύουν καὶ γιὰ μᾶς, διότι ὕστερα ἀπὸ τοὺς Ἰ­ουδαίους τὸ Ἑλληνικὸ ἔθνος ἔγινε κατὰ κάποιο τρόπο ὁ δεύτερος περιούσιος λαὸς καὶ εὐεργετήθηκε ἐξαιρετικὰ ἀπὸ τὸ Θεό. Σκλαβωμένοι ἤμεθα κ’ ἐμεῖς τετρακόσα χρόνια στοὺς Τούρκους. Ποιός μᾶς ἐλευθέρωσε; Ὁ Χριστὸς ἐνέπνευσε ἀνδρεία καὶ θάρρος στὰ παιδιὰ τῆς Ἑλλάδος. Μᾶς ἔσωσε ὁ Θεὸς ἀπὸ πολλοὺς κινδύνους. Ἂν ὑπάρχῃ σήμερα Ἑλ­ληνικὸ κράτος καὶ δὲν ἔχουμε σβήσει ἀπὸ τὸ γεωγραφικὸ χάρτη τοῦ κόσμου, ὁ Θεὸς τὸ ἔ­κανε αὐτὸ τὸ θαῦμα. Οἱ ἐχθροί μας (λόγου χά­ριν οἱ Γερμανοὶ τὸν καιρὸ τῆς κατοχῆς) ἔ­λεγαν· Ἂν μπορούσαμε, καὶ τὸν ἀέρα ἀκόμα θὰ ἀφαιρούσαμε, νὰ πεθάνουν ἀπὸ ἀσφυξία οἱ Ἕλληνες, νὰ μὴν ὑπάρχουν πάνω στὴ γῆ… Ὁ Κύριος μᾶς ἔσωσε. Μᾶς ἔσωσε μὲ θαύματα, πολλὰ θαύματα.


Τί ἔπρεπε τώρα νὰ κάνουμε ἐμεῖς; Μέσα στὴν πατρίδα μας δὲν ἔπρεπε νὰ ὑπάρχῃ οὔ­τε ἕνας ἄπιστος. Ὕστερα ἀπὸ τόση διδασκαλία ποὺ ἀκούσαμε, ὕστερα τόσα θαύματα ποὺ εἴδαμε, ὕστερα ἀπὸ τόσα χειροπιαστὰ γεγονότα ποὺ ζήσαμε, ἔπρεπε στὴν Ἑλλάδα νὰ μὴ βρίσκεται οὔτε ἕνας ἄθεος. Καὶ ὅμως δὲν ἔ­μεινε πιὰ οὔτε ἕνα χωριὸ καθαρὸ ἀπὸ τὰ ζι­ζάνια τῆς ἀπιστίας. Ὡρισμένοι μᾶς τὸ λένε ἀπεριφράστως· Ἄστε τα αὐτά, παπᾶδες καὶ δεσποτάδες· αὐτὰ εἶνε παραμύθια τῆς Χαλι­μᾶς… Στὰ σχολεῖα μας διδάσκαλοι καὶ καθηγηταὶ δὲν πιστεύουν, καὶ πολλοὶ ἄλλοι θεωρούμενοι μεγάλοι στὴν κοινωνία δὲν πιστεύουν. Ἀπιστία μεγάλη παρατηρεῖται σὲ μία κατ’ ἐξοχὴν ὀρθόδοξη χριστιανικὴ χώρα, ποὺ τὰ παιδιά της εἶνε ἀπόγονοι εὐλαβῶν καὶ ἁγίων προγόνων. Ἐκεῖνοι ἄκουγαν τὸ ὄνομα τοῦ Θεοῦ στὸν Πόντο καὶ στὴ Μικρὰ Ἀσία καὶ κλαίγανε. Πῶς μετεβλήθησαν, πῶς ἄλλαξαν τὰ παιδιὰ αὐτά; πῶς ἔγιναν ἔτσι, θηρία ἄγρια, καὶ δὲν πιστεύουν πλέον τίποτα καὶ ξερρίζωσαν μέσα ἀπ’ τὶς καρδιές τους κάθε αἴσθημα ἀγάπης πρὸς τὸ Θεό; Τί συμβαίνει καὶ κατήν­τησαν ἄπιστοι;…


Καὶ σ’ ἐμᾶς λοιπόν, στὴ σημερινὴ γενεά, ἁρ­μόζει ὁ λόγος τοῦ Χριστοῦ «Ὦ γενεὰ ἄπιστος καὶ διεστραμμένη…». Ἐὰν πιστεύαμε! Ἐὰν πιστεύαμε, θὰ φανερώναμε τὴν πίστι μας μὲ τὰ ἔργα μας, μὲ τὴ γλῶσσα μας, μὲ ὅλη τὴν καθημερινὴ διαγωγή μας. Ἐὰν πιστεύαμε, καν­­είς δὲν θὰ βλαστημοῦ­σε. Στὸν Πόντο περνοῦ­σαν ἑκατὸ χρόνια καὶ βλαστήμια δὲν ἀκούετο. Τώρα στὴν Ἑλ­λά­δα; Καὶ στὸ σπίτι βλαστημοῦν, καὶ στὰ σχολεῖα οἱ μαθηταὶ βλαστημοῦν, καὶ στὸ στρατὸ ἀξιωματικοὶ καὶ στρατι­ῶτες βλαστημοῦν, καὶ στὸ δρόμο οἱ γυναῖ­κες καὶ τὰ μικρὰ παιδιὰ ἀκόμα βλαστημοῦν. Οἱ πάντες βλαστημοῦν. Γίναμε γένος βλάσφη­μο. Ἐὰν πιστεύαμε στὸ Θεό, δὲν θὰ τρέχαμε στὰ δικαστήρια νὰ παλαμίζουμε μὲ τὰ βρωμερά μας χέρια τὸ Εὐαγγέλιο καὶ νὰ παίρνου­με ψεύτικους ὅρκους γιὰ νὰ καταδικάζωνται καὶ νὰ πηγαίνουν ἀθῷοι στὶς φυλακὲς καὶ οἱ ἔνοχοι νὰ ἀθῳώνωνται. Ἐὰν πιστεύαμε στὸ Θεό, δὲν θὰ εἴχαμε διαζύγια. Τὸ διαζύγιο ἄλ­λοτε ἦταν ἄγνωστο στὴν Ἑλλάδα· μόνο τὸ φτυάρι τοῦ νεκροθάφτου χώριζε τὸ ἀντρόγυ­νο. Τώρα ποιά γυναίκα μένει πιστὴ στὸν ἄν­­τρα της καὶ ποιός ἄντρας μένει πιστὸς στὴ γυ­­ναῖκα του; μοιχεία καὶ πορνεία ὑπάρχει στὸν κόσμο. Ἐὰν πιστεύαμε στὸ Θεό, δὲν θὰ ἔκλεβε ὁ ἕνας τὸν ἄλλο. Ἐὰν πιστεύαμε στὸ Θεό, τὴν Κυριακὴ ὅταν χτυπᾷ ἡ καμπάνα θὰ κάναμε φτερὰ στὰ πόδια γιὰ νὰ βρεθοῦμε στὴν ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ μας. Ποιός πάει τώρα στὴν ἐκκλησία; Ἕνα ἐλάχιστο ποσοστό. Οἱ πολλοὶ ἀπέχουν καὶ προβάλλουν διάφορες προφάσεις. Ἐὰν πιστεύαμε στὸ Θεό, θὰ εἴχαμε ἄλλη διαγωγή. Συνεπῶς σ’ ἐμᾶς ταιριάζουν τὰ λόγια αὐτά· «Ὦ γενεὰ ἄπιστος καὶ διεστραμμένη…».


Ἐγὼ θαυμάζω ἕνα πρᾶγμα· τὴ μακροθυμία τοῦ Θεοῦ, πῶς μακροθυμεῖ ὁ Θεός. Τὸ εἶπε ὁ ἴδιος· «Γενεὰ ἄπιστος καὶ διεστραμμένη! ἕως πότε ἔσομαι μεθ᾽ ὑμῶν»; ἕως πότε θὰ σᾶς ὑ­ποφέρω; Δὲν εἶνε ἀπορίας ἄξιο πῶς, ὕστερα ἀπὸ τέτοιες ἁμαρτίες ποὺ κάνουμε καὶ φύγαμε ἀπὸ τὸ Θεό, πῶς ἡ γῆ δὲν κάνει σεισμὸ τέτοιο ποὺ νὰ μὴν ἀφήσῃ οὔτε ἕνα σπίτι ὄρθιο;
Ἀλλὰ ἔρχεται σεισμὸς μεγάλος. Ἐξαντλεῖ­ται πλέον ἡ μακροθυμία τοῦ Θεοῦ. Καὶ τὰ ποτάμια καὶ οἱ λίμνες θὰ ξεραθοῦνε, καὶ τὰ δέν­­τρα θὰ μαραθοῦνε, καὶ τὰ βουνὰ θὰ φύγουν ἀπὸ τὴ θέσι τους, καὶ τὰ ἄστρα θὰ πέσουν ἀ­πὸ τὸν οὐρανό. Τὸ λέει τὸ εὐαγγέλιο σήμερα· «Ὦ γενεὰ ἄπιστος καὶ διεστραμμένη, ἕως πότε… ἀνέξομαι ὑμῶν;». Δὲν εἶνε λόγια δικά μου αὐτά, εἶνε λόγια τοῦ Χριστοῦ μας, τοῦ ἐ­σταυρωμένου καὶ Θεοῦ μας.

* * *


«Ὦ γενεὰ ἄπιστος καὶ διεστραμμένη». Ἂς ἐξ­ετάσουμε, ἀγαπητοί μου, τὸν ἑαυτό μας, ἂς ἐ­­ρευνήσουμε τὴ ζωή μας, καὶ ἂς μετανοήσου­­με εἰλικρινῶς. Ἂς ζητήσουμε τὸ ἔλεος τοῦ Θεοῦ ὅλοι, μικροὶ καὶ μεγάλοι, λαὸς καὶ κλῆ­ρος. Διότι ἔρχονται ἡ­μέρες φοβερὲς καὶ τρομερές. Θὰ δοῦμε σημεῖα μεγάλα. Ἐν τούτοις ἐ­μεῖς, ἄντρες γυναῖκες παιδιά, μένουμε ἀμετανόητοι. Ποῦ ὁμιλῶ, ἀγαπητοί μου; σὲ ζῷα ὁμιλῶ; σὲ θηρία ὁμιλῶ; σὲ βουνὰ καὶ λαγκάδια ὁμι­λῶ; σὲ νεκροὺς ὁμιλῶ; Σ’ ἐσᾶς τοὺς ζων­τα­νοὺς ὁμιλῶ, ποὺ εἶστε παιδιὰ μεγάλων καὶ ἐν­δόξων προγόνων. Ἂς μετανοήσουμε λοιπόν, ἀγαπη­τοί μου, ἂς μετανοήσουμε, γιὰ νὰ μὴν ἀκουστῇ καὶ πάλι ἡ φωνὴ τοῦ Θεοῦ «Ὦ γενεὰ ἄπιστος καὶ διεστραμμένη! ἕως πότε ἔσομαι μεθ᾽ ὑ­μῶν; ἕως πότε ἀνέξομαι ὑμῶν;».
† ἐπίσκοπος Αὐγουστῖνος


(Ομιλία Μητροπολίτου Φλωρ΄ίνης π. Αυγουστίνου Καντιώτου στον ἱερό ναὸ Ἀναλήψεως Κυρίου Πελαργοῦ – Ἀμυνταίου 27-8-1989)

6 σχόλια:

  1. Παρά το ότι πλειστάκις έχω κονταροχτυπηθεί μαζί
    σου και σε έχω μυκτηρίσει για ορισμένες αναρτή-
    σεις σου σήμερα θα σου πω ένα μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ τό-
    σο για το κήρυγμα το γραπτό,όσο και για το βίντε
    ο του αοιδίμου πατρός ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ!Μου έδωσες την ευκαιρία να ακούσω για μία ακόμη φορά την ΖΩΝΤΑΝΗ,γεμάτη σφρίγος,πάθος,φλόγα και κυρίως ΠΙΣΤΗ φωνή του!Όσο μπορείς να βάζεις τέτοια βίν-
    τεο,ώστε,όσοι τα παρακολουθούν να ωφελούνται πνευματικά και να στηρίζονται ψυχικά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κληρικοί σαν τον Αυγουστίνο Καντιώτη εμφανίζονται μία φορά κάθε 200 χρόνια. Υπήρξε υψιπέτης αετός, συναντιλήπτωρ και υποστηρικτής των δικαιωμάτων των πτωχών και αδυνάτων, ελεγκτής των εκκλησιαστικών, πολιτικών και κοινωνικών παρεκτροπών. Δεν ασκούσε διπλωματία και δεν χαριζόταν σε κανένα ισχυρό της ημέρας, δεν εσιώπα όπως οι σημερινοί άγιοι σιώποι της Ελλαδικής Ιεραρχίας, αλλά άνοιγε το στόμα του φαρδιά πλατιά και στηλίτευε το κακό, την αμαρτία, την παρεκτροπή, χωρίς το φόβο να χαρακτηριστεί γραφικός και οπισθοδρομικός.

    Είχε βίο κρυστάλλινο, ηθικά ακηλίδωτο, και όσο έψαχναν οι πληρωμένοι κονδυλοφόροι να βρουν ψεγάδια για να τον κατηγορήσουν τόσο προσέκρουαν στην καθαρότητα, ασκητικότητα και εντιμότητα του βίου του. Ο διάδοχός του Θεόκλητος είναι τίμιος και ηθικός αλλά δεν έχει την παρρησία του Αυγουστίνου.

    Φρονώ ότι, αν ο Αυγουστίνος ήταν επίσκοπος σήμερα, ο πάπας της Ανατολής δεν θα τολμούσε να ασχημονεί εις βάρος της Ορθοδοξίας μας.
    Σήμερα απολαμβάνει ασυλίας ένεκα της δειλίας των ανυπάρκτων επισκοπιδίων.

    Πληροφορούμαι ότι ο εκ των αρχαιοτέρων συνεργατών του Αυγουστίνου θεολόγος Νικόλαος Σωτηρόπουλος αφιέρωσε προσφάτως ομιλία του στις κορυφαίες αρετές του γέροντά του. Αν την παρακολούθησε κανείς, μπορεί να μας ενημερώσει σχετικώς; Έχει αναρτηθεί πουθενά στο διαδίκτυο; Οδυσσέα, ξέρεις τίποτα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ο πάτερ Αυγουστίνος Καντιώτης !!! Μέγιστη μορφή της Ορθοδοξίας του 20ου αιώνα. Δεν λέω ότι δεν διέπραξε λάθη, άνθρωπος ήταν. Και κάποιοι, ίσως, εκ του περιβάλλοντός του αδικήθηκαν - η όχι. Αλλά η γενναιότητά του, η αφιλαργυρία και ακτημοσύνη του, η λιτοδίαιτη διατροφή και ζωή, η πίστη του στον Ιησού, η προσήλωση στην Ορθοδοξία, η βαθύτατη θεολογική του κατάρτιση, η συγγραφή 80 και πλέον βιβλίων, η έκδοση εφημερίδων και περιοδικών, τη κήρυγμα στο "αόρατο" παγκόσμιο ακροατήριο, όπως έλεγε, με κασσέτες, η διαποίμανση, η στελέχωση με ευσεβείς κληρικούς της μητροπόλεώς του, ο τρόπος που προσέγγιζε τον καλοπροαίρετο πιστό με συγκατάβαση στον αμαρτωλό αλλά απέχθεια για την αμαρτία, η αποφυγή κολακείας, η πρωτοτυπία στο λαϊκό κήρυγμα και η κατάργηση του πομπώδους ύφους, η "θεία τρέλλα" που δεν τον εμπόδιζε να αντιταχθεί σε κοσμικές και εκκλησιαστικές εξουσίες και να μη μνημονεύει, παιδευτικώς, Πατριάρχες και Βασιλείς, η φιλανθρωπική δραστηριότητα, η ιεραποστολική δράση και άλλα πολλά, δεν έχουν προηγούμενο. Ήταν μορφή που δύσκολα μπορεί να ξαναεμφανισθεί.

    Δύο ευτελούς αξίας άρχιερατικές στολές είχε, με την μία ετάφη. Μίτρα δε φορούσε. Χρήματα δεν είχε. Συγγενείς δεν επροίκισε. Σπίτια και οικόπεδα δεν απέκτησε. Μετά την εις Κύριον εκδημία του δεν βρέθηκαν προσωπικά αντικείμενα αξίας...

    Κύριε Οδυσσέα, με αφορμή την ανωτέρω ανάρτηση, θυμήθηκα τον άλλο ηρωϊκό Επίσκοπο, τον Ελευθερουπόλεως Αμβρόσιο, αν έχετε κάτι, και θέλετε, αναρτήστε το... Ευχαριστώ. Ι Μ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Διαβάστε παρακαλώ το τεύχος-αφιέρωμα της μητρόπολης Φλώρινας στην κοίμηση του π.Αυγουστίνου.Μετά τον πρόλογο του πρωτοσυγκέλου ακολουθεί κείμενο που υπογράφει ο μητροπολίτης Θεόκλητος στο οποίο εκθειάζει άκουσον-άκουσον την...αναγκαστική σιωπή του π.Αυγουστίνου στο κρεββάτι της ασθενείας!Μάλιστα ισχυρίζεται ότι με την ασθένεια του γέροντα του...αποκαλύφθηκε ένας άλλος κόσμος που δεν είχε γνωρίσει μέχρι τότε,αυτός της σιωπής!Καμία αναφορά απ τον μονίμως σιωπώντα Θεόκλητο στους θορυβώδεις αγώνες του π.Αυγουστίνου ο οποίος τίποτε δεν βδελυσσόταν όσο τη σιωπή στην οποία διαπρέπει ο διάδοχός του ο οποίος προσπάθησε να τη δικαιολογήσει με τρόπο που προκαλεί τουλάχιστο θυμηδία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ε,όχι και σιωπηρός ο Καντιώτης βρε παιδιά!Το διάβασα κι εγώ και αγανάκτησα!Έλεος πια!Θα μας τρελλάνουν μερικοί με τις ανοησίες που γράφουν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @ 31-10,7.40:Έχεις δίκιο αγαπητέ μου!Δύο στολές είχε όλες κι όλες,γιατί δεν του χρειάζονταν άλ-
    λες σε αντίθεση με τους σημερινούς μητροπολίτες,
    ,αλλά και παλαιοτέρους,που ντύνονται σαν κοκέτες
    και καμαρώνουν!Κάποιοι έχουν υπέρ τις σαράντα στολές κι όχι παλιοί,αλλά ιεράρχες μιας 5ετίας!
    Μας καλούν να κάνουμε ελεημοσύνη,ας πουλήσουν 5-6 από τις στολές τους και να η ελεημοσύνη!
    Όσο για τον π.Αυγουστίνο κοιμόταν στα σανίδια και δεν ανεχόταν την όποια άνεση-έστω και προσφε
    ρόμενη!ΚΑΝΕΙΣ ΔΕ ΜΠΟΡΕΙ ΠΟΤΕ ΝΑ ΤΟΝ ΦΘΑΣΕΙ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου