Σάββατο 21 Ιουνίου 2025

Σχόλια που αλιεύσαμε στο διαδίκτυο για την περίπτωση του π.Δ.Σερκελίδη

 


Εισαγωγικά

Στο διαδίκτυο (ιστολόγια και social media) δημοσιεύτηκαν πλήθος σχολίων για την περίπτωση του π.Δ.Σ (πριν και μετά την δίκη του από το Συνοδικό δικαστήριο της Κύπρου), που αθροιστικά ξεπερνούν τα πεντακόσια. Με μια σύντομη αξιολόγηση των σχολίων διαπιστώνουμε ότι το 99% των σχολιαστών δεν  έχουν κατανοήσει το θέμα του π.Δ.Σ σε όλο του το βάθος και το πλάτος,λόγω έλλειψης σοβαρής κατηχητικής εκκλησιαστικής  παιδείας. Αρκούνται απλά οι σχολιαστές  σε διθυραμβικούς χαρακτηρισμούς και επαινετικά λόγια. 

Στην συνέχεια δημοσιεύουμε μερικά σχόλια που αλιεύσαμε, στα οποία φαίνονται ότι ελάχιστοι σχολιαστές (συμφωνώντας ή διαφωνώντας) κινήθηκαν στα πλαίσια που καθόρισε η πρακτική του π.Δ.Σ.

ΣΧΟΛΙΑ

1. Δυστυχώς, πάτερ, με την πρακτική σας δυσφημίσατε την αποτείχιση. Οι περισσότεροι εισέπραξαν ότι είναι αίρεση. Το γεγονός ότι δεν ακολουθήσατε αυτό που κάποτε δίδασκε (τώρα τα έχει αλλάξει) ο π.Θ.Ζήσης το: "ο κοινωνών ακοινωνήτω..." δείχνει ότι η αποτείχισή σας δεν είναι ιεροκανονική. Το να μνημονεύετε τον Τυχικό που ανήκει σε σύνοδο οικουμενιστκή τι δείχνει πάτερ?

Λυπάμαι τον ακατήχητο κόσμο που μπερδεύτηκε από όλη αυτή την απαράδεκτη πρακτική που εφαρμόσατε.

2. Μα, τελικά είστε αποτειχισμένος? Αφού μνημονεύατε τον Τυχικό ο οποίος δεν είναι αποτειχισμένος και ανήκει κ υπακούει σε μια οικουμενιστική σύνοδο. Δεν φάνηκε στην περίπτωσή σας αγώνας ενάντια στον οικουμενισμό, αλλά παραβίαση των εκκλησιαστικών κανόνων (αυθαίρετη απουσία, δραστηριοποίηση σε άλλη εκκλησία χωρίς άδεια, ελλιπής ενημέρωση του επισκόπου και πάνω απ' όλα ανυπαρξία αποτείχισης ως κληρικός πλέον κ.λ.π.) Όλα αυτά δεν θεωρούνται αγώνας ενάντια στον οικουμενισμό, αλλά διγλωσσία, κοροιδία και απαράδεκτη εκκλησιαστική πρακτική.

3. Ποιος ορίζει τι είναι αίρεση;

Η Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία αποφασίζει μέσα από τον συνοδικό θεσμό, δηλαδή μέσω των Τοπικών Συνόδων, των Πανορθοδόξων και κυρίως των Οικουμενικών Συνόδων.

➡️ Μόνο οι Σύνοδοι, με την έμπνευση του Αγίου Πνεύματος, έχουν την αρμοδιότητα να ορίσουν και να καταδικάσουν μια διδασκαλία ως αίρεση.

Σχετικά με τον Οικουμενισμό:

Πολλοί Άγιοι, όπως ο Αγιος Ιουστίνος Πόποβιτς και ο Άγιος Παΐσιος, τον έχουν χαρακτηρίσει παναίρεση.

Πολλοί σύγχρονοι θεολόγοι τον θεωρούν εκτροπή από την Ορθόδοξη Πίστη.

Όμως, μέχρι σήμερα δεν υπάρχει επίσημη συνοδική καταδίκη του Οικουμενισμού ως αίρεσης από την Ορθόδοξη Εκκλησία στο σύνολό της.

 Επομένως, πώς μπορεί κάποιος να κάνει αποτείχιση από κάτι που δεν έχει επίσημα καταδικαστεί συνοδικώς;

Η αποτείχιση είναι σοβαρή πράξη και σύμφωνα με την παράδοση της Εκκλησίας πρέπει να στηρίζεται σε επίσημες αποφάσεις της Εκκλησίας. Χωρίς αυτές, κινδυνεύουμε να δημιουργούμε διαιρέσεις και σχίσματα.

 Καλό είναι να παραμένουμε εντός της Εκκλησίας, αγωνιζόμενοι για την αλήθεια με προσευχή, διάκριση και υπακοή στους Πατέρες και το συνοδικό σώμα της Εκκλησίας.

-------------------------------------------------------------------------------

4. Δυστυχώς, πάτερ, με την πρακτική σας δυσφημίσατε την αποτείχιση. Οι περισσότεροι εισέπραξαν ότι είναι αίρεση. Το γεγονός ότι δεν ακολουθήσατε αυτό που κάποτε δίδασκε (τώρα τα έχει αλλάξει) ο π.Θ.Ζήσης το: "ο κοινωνών ακοινωνήτω..." δείχνει ότι η αποτείχισή σας δεν είναι ιεροκανονική. Το να μνημονεύετε τον Τυχικό που ανήκει σε σύνοδο οικουμενιστκή τι δείχνει πάτερ?

Λυπάμαι τον ακατήχητο κόσμο που μπερδεύτηκε από όλη αυτή την απαράδεκτη πρακτική που εφαρμόσατε.

5. Δηλαδή, αν δεν σας καθαιρούσαν πάτερ, θα αναγνωρίζατε τη σύνοδο της Εκκλησίας της Κύπρου και θα εξακολουθούσατε να είστε εντός αυτής δηλ. στη μητρόπολη Πάφου; Τι είδους αποτείχιση είναι αυτή και τι είδους ορθοδοξία και ορθοπραξία πρεσβεύετε;

6. Υπήρχαν κι άλλοι δρόμοι κι άλλοι τρόποι για να το '"παίξει κανείς επαναστάτης''... χωρίς να προκαλέσει τόση και τέτοια αναστάτωση σε 2 εκκλησίες και να ρεζιλέψει την αποτείχιση και όσους βιώνουν αυτή ησυχαστικά. Ένας από τους δρόμους ήταν ο σεβασμός στους κανόνες της εκκλησίας σε κάθε περίπτωση και όχι κατά το δοκούν και το συμφέρον.

7….Αν ήσουν ορθόδοξος δεν θα πήγαινες στην δικη. Εδώ ταιριάζει η παροιμία : και .... & γδαρμενος " . Θα το χαρώ να σε καθαιρεσουν οι ΚΑΘΗΡΗΜΕΝΟΙ . Αν σε καθαιρεσουν θα γελάνε και τα μυρμήγκια της κόλασης . Ύστατη συμβουλή . Μην πας στην δική διότι τους αναγνωρίζεις ως επισκόπους και εκκλησία.

8. ΑΦΟΥ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΤΑ "ΤΕΡΑΤΑ" ΤΟΥΣ ΕΧΘΡΟΥΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΣΑΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΧΡΙΣΤΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΩΣ ΠΑΝΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΚΟΛΥΜΠΑΡΙΣΤΕΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ , ΚΑΛΑ ΝΑ ΠΑΘΕΙΣ. ΜΕΤΑ ΤΟ 2016 ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ ΠΕΡΑΣΑΝ ΣΧΕΔΟΝ 10 ΧΡΟΝΙΑ . 10 ΧΡΟΝΙΑ ΤΟ ΚΑΪΑΦΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΜΟΝΟ ΒΛΑΣΦΗΜΙΕΣ ΕΚΤΟΞΕΥΕΙ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΤΡΙΑΔΙΚΟΥ ΘΕΟΥ . ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΤΟ ΧΑΡΑΓΜΑ - ΕΜΒΟΛΙΑ - ΠΡΩΣΩΠΙΚΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ -ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ ΑΜΝΗΣΤΕΥΣΕ, ΚΑΙ ΣΥ ΔΕΧΕΣΑΙ ΝΑ ΔΙΚΑΣΤΕΙΣ ΑΠ ΤΟΥΣ ΑΡΧΙΕΡΕΙΣ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ ; ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΣ ΠΑΤΕΡ ΑΝ ΘΕΣ ΝΑ ΣΑΙ ΛΕΒΕΝΤΗΣ ΠΑΠΑΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ. ΝΑ ΜΗΝ ΔΕΧΘΕΙΣ ΝΑ ΣΕ ΜΟΛΥΝΟΥΝ ΟΙ ΚΑΘΗΡΗΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΑΚΑΘΑΡΤΟΙ ΨΕΥΔΕΠΙΣΚΟΠΟΙ ΤΟΥ ΒΑΑΛ . ΕΣΥ ΝΑ ΤΟΥΣ ΔΙΚΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΘΑ ΠΑΡΕΙΣ ΤΕΤΟΙΑ ΧΑΡΗ , ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΑΛΛΟΣ . ΜΕ ΑΓΑΠΗ ΧΡΙΣΤΟΥ .Α… .

9. Από τα λέγόμενα του π.Δ.Σ (https://www.youtube.com/watch?v=u7CBwAYrrpA&embeds_referring_euri=https%3A%2F%2Fapotixisi.blogspot.com%2F&source_ve_path=Mjg2NjY)

 προκύπτουν τα εξής συμπεράσματα.

Α.Ο π.Δ.Σ δεν ανήκε επισήμως στις Μητροπόλεις Νεαπόλεως ή Θεσσαλονίκης (με απόσπαση ή διάθεση για ορισμένο χρονικό διάστημα λόγω σπουδών).Για τον λόγο αυτό στην δικογραφία δεν υπήρχαν επίσημα σχετικά έγγραφα από την Μητρόπολη Νεαπόλεως. Φαίνεται ότι ο οικείος Μητροπολίτης έκανε ανεπίσημη καταγγελία, γιατί δεν είχε καμμία επίσημη εκκλησιαστική κάλυψη για έλεγχο στο συγκεκριμένο πρόσωπο.

Β.Φαίνεται ότι η παρουσία στην Θεσσαλονίκη του π.Δ.Σ ή ήταν αυθαίρετη ή είχε την σιωπηλή αναχή-συγκατάθεση του Μητροπολίτη Τυχικού, με την προϋπόθεση να έρχεται στην Κύπρο και να λειτουργεί σε τακτά χρονικά διαστήματα.

Γ.Αν είχε την ανοχή-συγκατάθεση του Μητροπολίτη Τυχικού, θα έπρεπε τουλάχιστον από υποχρέωση ο π.Δ.Σ να τον ενημερώσει. Αφού δεν τον είχε ενημερώσει, όπως λέει για την δράση του στην Θεσσαλονίκη, σημαίνει ότι η παρουσία του στην Θεσσαλονίκη ήταν ΑΥΘΑΙΡΕΤΗ γεγονός που βαρύνει πολύ τον ίδιο αλλά και τον Μητροπολίτη Τυχικό, που το ανεχόταν.

Δ. Η παρουσία του π.Δ.Σ στην Θεσσαλονίκη δεν νομίζω ότι ήταν προσεκτική. Στους κύκλους των αποτειχισμένων κυκλοφορούσε το όνομά του και σιγά-σιγά οι πληροφορίες φθάσανε μέχρι τα Μητροπολιτικά γραφεία της περιοχής που δραστηριοποιούνταν.

Ε.Ο π.Δ.Σ αποτειχίστηκε ως λαϊκός από τον Μητροπολίτη Νεαπόλεως, λόγω οικουμενισμού με αφορμή τις αποφάσεις της Συνόδου της Κρήτης. Στην συνέχεια ζήτησε χειροτονία από επίσκοπο ο οποίος ΔΕΝ ΑΠΟΚΗΡΥΞΕ ΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΚΟΛΥΜΠΑΡΙΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ και ανήκε σε Σύνοδο επισκόπων που αποδέχτηκαν όλες τις αποφάσεις και της Συνόδου της Κρήτης και για το Ουκρανικό. Δεν αποτειχίστηκε από τον Μητροπολίτη Τυχικό και συνέχιζε να τον μνημονεύει, όμως στην Θεσσαλονίκη έκανε τον αποτειχισμένο. Δηλ.ο παραλογισμός σε όλο του το μεγαλείο.

ΣΤ.Επειδή το θέμα του απασχολούσε την Σύνοδο της Εκκλησίας της Κύπρου από τον Σεπτέμβριο του 2024 (δεν τον ενημέρωσε ο επίσκοπος Τυχικός;;;), για λόγους τουλάχιστον ηθικής δεονοτολογίας να αποτειχιστεί από τον Επίσκοπο Τυχικό, ώστε να μην δημιουργηθεί αυτή η άσχημη κατάσταση στην Εκκλησία της Κύπρου εξ αιτίας του και να ΜΗΝ ΡΕΖΙΛΕΨΕΙ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ. Δυστυχώς παρέμεινε μέχρι τώρα στην ίδια πρακτική. Και παρουσιάστηκε στο Συνοδικό δικαστήριο με αποτέλεσμα να αναγνωρίσει τους Οικουμενιστές ως επισκόπους και εκκλησία.

10. Ο τιτουλάριος επίσκοπος Τυχικός θα αναγνωρίσει την καθαίρεση;

---------------------------------------------------------------------------------

11. Τρεχάτε …. ξοπίσω απο τον ορθόδοξο ομολογητή Τυχικό που παρακαλάει γονατιστός τον Βαρθολομαίο να επιστρέψει στους οικουμενιστές. 

---------------------------------------------------------------------------------

12. Δεν είμαι αποτειχισμένος….. …….αλλά κάθε Κυριακή με την σύζυγό μου, διανύουμε 75 χιλιόμετρα για να εκκλησιαστούμε σε παραδοσιακό ιερέα και αγωνιστή.

Ας πούμε μερική αποτείχιση. Στο αναφέρω απλά για να αναδείξω ότι αντιδρώ πάντα στα όσα βλάσφημα και αιρετικά γίνονται μέσα στην Εκκλησία χωρίς πάντα να είναι απαραίτητο να είναι κανείς αποτειχισμένος.

----------------------------------------------------------------

13.Αγαπητή ΟΜΟΛΟΓΙΑ, απορώ για ποιον λόγο έκανες αυτή την ανάρτηση;

Για να προβάλλεις αυτόν τον κληρικό ως παράδειγμα προς μίμηση ή προς αποφυγή;
Ελπίζω ο σκοπός σου να ήταν το δεύτερο, γιατί, όσο καλή διάθεση και να έχει κάποιος νοήμων με εκκλησιαστικό φρόνημα, δεν βρίσκει κάτι να εκτιμήσει στην όλη πρακτική του π.Δήμου. Η πρακτική του δείχνει έλλειψη εκκλησιαστικού φρονήματος και ήθους.
Δεν έχω καταλάβει ποιος ακριβώς είναι ο αντιοικουμενιστικός του αγώνας.
Από τη μια κατηγορεί τον πατριάρχη ως οικουμενιστή και μασόνο και από την άλλη μνημονεύει τον Τυχικό ο οποίος κατέφυγε στον πατριάρχη για τη λύση του θέματός του.
Πιο αντιφατικές συμπεριφορές δεν υπάρχουν. Αποτειχίστηκε ως λαϊκός, αλλά ως κληρικός όχι. Κάποιος πρέπει να του μιλήσει για τη σημασία της μνημόνευσης. Ο π.Θ.Ζήσης δεν του μίλησε για το περίφημο «ο κοινωνών ακοινωνήτω ακοινώνητος έστω»; Μάλιστα κάποτε ο π.Θεόδωρος το περιέγραφε χαρακτηριστικά με την αρχή των συγκοινωνούντων δοχείων. Όμως δυστυχώς, έχει πολύ καιρό που ο π.Θεόδωρος τα ξέχασε αυτά κι άλλα πολλά και έχει ρίξει πολύ νερό στο κρασί του. Δεν τον αναγνωρίζουμε πλέον. Αυτός που όταν αποτειχίστηκε και είπε στο αρχονταρίκι του αγίου Αντωνίου το δυνατό: «αδειάστε τους ναούς», πλέον δέχεται χειροτονίες από μη αποτειχισμένους επισκόπους και συμφωνεί με την πρακτική και του Κύπριου επισκόπου και του Κύπριου πρεσβυτέρου. Και οι δυο Κύπριοι έδειξαν στην πράξη ότι υπολογίζουν στην οικουμενιστική σύνοδο της εκκλησίας της Κύπρου. Δεν αποτειχίστηκαν από αυτήν.
Αν λοιπόν αυτή η πρακτική θεωρείται αντιοικουμενιστικός αγώνας, τότε, αγαπητή ΟΜΟΛΟΓΙΑ, λυπάμαι για την ανάρτησή σου. Κατέβασέ την ή γράψε την άποψή σου για όσα λέγονται από τον π.Δήμο στο βίντεο.

 --------------------------------------------------------------------------

Σε ποια ΠΑΝΑΙΡΕΣΗ αντιστάθηκες βρε Δήμο ; Αφού αυτήν την ΠΑΝΑΙΡΕΣΗ υπηρετείς . Θες να μας το παίξεις και ομολογητής τώρα ; Αλλά μη στεναχωριέσαι διότι ουδείς δεν σε καθαίρεσε αφού δεν ήσουν ποτέ παπάς. Ποτε χειροτονήθηκες ; Το 2023; Μετά το Κολυμπάρι φίλε μου , στο ΠΣΕ δεν ΤΕΛΟΥΝΤΑΙ μυστήρια . Αν ήσουν σωστός όπως κάποιοι άλλοι ιερείς που έκαναν Αποτείχηση, ούτε θα τους μνημόνευες, ούτε θα αποκαλούσες με εκκλησιαστικους τίτλους τους ΕΧΘΡΟΎΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΠΑΝΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΠΣΕΣΑΝΤΖΗΔΕΣ, Ούτε θα πήγαινες στα καϊαφικά συνεδριά τους για να δικαιωθείς. Τράβα και στον ...... στο φανάρι τώρα ΒΟΘΡΟΛΟΜΑΙΟ όπως ο γεροντάς σου Τυχικος να σας δικαιώσει .

Αν είσαι καλοπροαίρετος πήγαινε μελέτησε τον Άγιο Θεόδωρο τον Στουδίτη , και σύμφωνα με Αυτόν , μετρήσου και άσε τις ΑΥΤΑΠΑΤΕΣ . Εμείς τους ψευδεπισκοπους που προσκυνάς , τους αναθεματίζουμε μέρα νύχτα και δεν τους θεωρούμε Αρχιερείς και ιερείς της εκκλησίας του Χριστού. Εσύ αν τους θεωρείς αρχιερείς με μυστήρια και την καθαιρεσή σου έγκυρη , καλά να πάθεις ....!!

 

1 σχόλιο:

  1. Προς αδελφούς αποτειχισμένους :

    Αν δεν σας αρέσουν όσα κάνει ο π.Δήμος παρακαλείστε θερμώς με τις ΑΓΙΕΣ ΠΡΟΣΕΥΧΕΣ σας να τον διορθώσετε. Αν δεν διορθωθεί με τις ΑΓΙΕΣ ΠΡΟΣΕΥΧΕΣ σας έχετε κι εσείς ευθύνη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου