Κυριακή 21 Ιουλίου 2024

ΓΙΑ ΤΗ ΜΟΝΗ ΕΣΦΙΓΜΕΝΟΥ

 



Πρωτοπρεσβυτέρου Δημητρίου Αθανασίου(χημικού)

Δεν είναι τώρα ο κατάλληλος καιρός να αναλύσουμε πού συμφωνούμε και πού διαφωνούμε με πρακτικές της Μονής Εσφιγμένου. Αυτό που επιβάλλεται τώρα είναι να ΑΠΟΦΕΥΧΘΕΙ  με κάθε τρόπο κάθε προσπάθεια απομάκρυνσης των μοναχών από τη συγκεκριμένη Μονή, επειδή τον ΠΡΩΤΟ και τον ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΛΟΓΟ σε όλα τα αγιορείτικα θέματα τον έχει η Θεοτόκος. Το Άγιο Όρος είναι το περιβόλι της δηλ. τόπος δικός της και  οι Εσφιγμενίτες ως Αγιορείτες είναι παιδιά της.

Δεν είναι καταληψίες, γιατί η μοναχική κουρά τους έγινε στη συγκεκριμένη Αγιορείτικη Μονή.

Ως εκ τούτου ΚΑΝΕΝΑ  ΠΟΛΙΤΙΚΟ ή ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ δεν δικαιούται να ασεβεί προς την Κυρία του Αγίου Όρους και να αποφασίζει ερήμην της με νόμους που φτιάχνονται  στα μέτρα που  βολεύουν. Στο περιβόλι της Παναγίας, η παρουσία της Παναγίας μας είναι έντονη. Άλλωστε είναι η προστάτις του Μοναχισμού και η μητέρα όλων των Μοναχών.

Η διήγηση που ακολουθεί  και διασώζει η Αγιορείτικη Παράδοση, αν και δεν έχει σχέση με τα θέματα της Εσφιγμένου, όμως αποδεικνύει τη μέριμνα και το ενδιαφέρον της Θεοτόκου για τους Αγιορείτες μοναχούς, που αθέτησαν  τις μοναχικές υποσχέσεις και κάποιοι αποφάσισαν να τους διώξουν από το Άγιο Όρος.

 

-------------------------------------------------------------

Κάποτε, λοιπόν, λέει η διήγηση, ζούσαν σ’ ένα μοναστήρι δυο υποτακτικοί, οι οποίοι είχαν κυριευθεί από το πάθος της «μέθης».  Και ήταν καθημερινά μεθυσμένοι. Ο Γέροντας και οι υπόλοιποι αδελφοί προσπαθούσαν με αγάπη να τους νουθετήσουν και να τους συμβουλέψουν. Εκείνοι όμως δεν εθεραπεύοντο και παρέμεναν κυριευμένοι στο πάθος τους. Επειδή όμως αποτελούσαν σκάνδαλο με την αμετανοησία τους και με τη συνεχιζόμενη απαράδεκτη συμπεριφορά τους λόγω της «μέθης» τους, γι’ αυτό και η Αδελφότητα και η Ιερά Επιστασία απεφάσισε να τους εκδιώξει από τη Μονή, προς γνώση και συμμόρφωση. Ένα χειμωνιάτικο όμως βράδυ, που ο καιρός είχε αγριέψει πολύ και το χιόνι είχε σκεπάσει τα πάντα και συνέχιζε να πέφτει πυκνό, ο Ηγούμενος βλέπει στον ύπνο του την Παναγία να τον σκουντά και να του λέει: «Σήκω γρήγορα, γιατί τα γουρουνάκια μου κινδυνεύουν». Ο ηγούμενος νόμιζε ότι η ενέργεια ήταν εκ του πονηρού και δεν υπήκουσε. Οπότε η Θεοτόκος ξαναήλθε για δεύτερη φορά και του επανέλαβε τα ίδια λόγια: «Σήκω γρήγορα, γιατί τα γουρουνάκια μου κινδυνεύουν». Και όταν ο ηγούμενος και πάλι δεν υπήκουσε, ήλθε πιο αυστηρή αυτή τη φορά και σε τόνο που δεν σήκωνε πλέον ανυπακοή του λέει «Τρέξε τώρα, γιατί σου είπα ότι τα γουρουνάκια μου κινδυνεύουν». Οπότε αυτή τη φορά σηκώθηκε και μαζί με άλλους πατέρες βγήκε έξω από τη μάνδρα της Μονής, ψάχνοντας τα γουρουνάκια της Παναγίας.

Σε μια στιγμή ακούνε στα δεξιά τους και από το βάθος ενός γκρεμού βογγητά και άρχισαν να κατεβαίνουν την απόκρημνη πλαγιά και φτάνουν κοντά σε δυο μοναχούς που ήταν χτυπημένοι από το πέσιμο και κυριολεκτικά θαμμένοι μέσα στο χιόνι. Τους σηκώνουν και, ω του θαύματος! Aναγνωρίζουν στα πρόσωπά τους τους δύο μοναχούς που μεθούσαν και ήθελαν ως εκ τούτου να εκδιώξουν από το Μοναστήρι. Με πολύ κόπο, τους σήκωσαν και τους πήγαν στο Μοναστήρι, αλλά όμως δεν τους έδιωξαν, όπως είχαν αποφασίσει, διότι πώς ήταν δυνατόν αυτούς που η Παναγία τους έσωσε τόσο θαυματουργικά και νοιάστηκε η ίδια για να σωθούν τα γουρουνάκια της, αυτοί να τους διώξουν; Γι’ αυτό αποφάσισαν, αφού έτσι το θέλει η Παναγία, να κρατήσουν «τα γουρουνάκια» στο μοναστήρι. Αλλά, ω του θαύματος! Η θαυματουργική επέμβαση της Θεοτόκου σωφρόνισε τους δυο μοναχούς και από τότε που σώθηκαν με τη θαυματουργική της επέμβαση δεν ξαναέπεσαν στο πάθος της «μέθης», αλλά έζησαν πλέον εν μετανοία.

Λέγεται δε, ότι ίσως, το Άγιο Όρος να ονομάζεται «περιβόλι της Παναγίας», διότι περιέχει όλων των ειδών τα «λουλούδια», αγίους και αμαρτωλούς. Κανέναν όμως μοναχό δεν απομακρύνουν, όσο αμαρτωλός κι αν είναι, ενθυμούμενοι πάντοτε το περιστατικό με τα «γουρουνάκια»…

 

9 σχόλια:

  1. Ατυχεστατο παράδειγμα τα γουρουνάκια...Στην παλιά Εσφιγμένου δεν έχουμε ηθικό παράπτωμα, αλλά σχίσμα και αίρεση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν καταλάβατε το πνευματικό νόημα του κειμένου. Σας ερωτώ και περιμένω απάντηση. Όρισε η Παναγία τους Φαναριώτες και τον Μητσοτάκη ως ΚΡΙΤΕΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ;Εφόσον μιλάτε γιά αίρεση, ποια είναι η άποψή σας για την Σύνοδο της Κρήτης;;;Ποιοί πλέον ειναι οι αιρετικοί και ποιοί οι ορθόδοξοι; Επί Βέκκου τι έγινε στο Άγιο Όρος; Τότε πάλι δεν κατηγορήθηκαν Αγιορείτες ως ανυπάκουοι και αιρετικοί;;;

      Διαγραφή
  2. 1. Το ποιος δικαιούται να μένει στο Άγιο όρος το λέει ο κ χ και το σύνταγμα. Απαγορεύεται σε σχισματικούς και αιρετικούς .
    2. Οι εσφιγμενιτες άρχισαν τις πράξεις τους πολλά χρόνια πριν την Αγία και μεγάλη σύνοδο.
    3. Εγώ δεν έχω καταλάβει ακόμα που βρίσκεται η αίρεση στην σύνοδο της Κρήτης.
    Το κείμενο χαρακτηρίζει την ορθοδοξία ως Μια Αγία Καθολική Αποστολική Εκκλησία , ενώ τις άλλες ομολογίες ως εκκλησίες με βάση το ιστορικό τους όνομα. Νομίζω για κάθε άνθρωπο καλής θελήσεως είναι σαφέστατη η διαφορά, ακόμη και από τον τρόπο γραφής με κεφαλαίο Ε ή πεζό ε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για τα όρια ΣΧΙΣΜΑΤΟΣ και ΑΙΡΕΣΗΣ σήμερα, είναι μια πολυ μεγάλη συζήτηση.
      Για το που βρίσκεται η αίρεση στην Σύνοδο της Κρήτης έχουν γραφτεί πολλές εργασίες.Για τον όρο "εκκλησία" σας παραπέμπω στο παρακάτω άρθρο του Μητροπολίτη Ναυπάκτου.
      https://www.oodegr.com/oode/dogma/ennoies/ekklhsies_ennoia_1.htm

      Διαγραφή
    2. Προς τον ανώνυμο 6,03μμ
      Η σύνοδος της Κρήτης Κολουμπαρίου είναι οικουμενιστική. Και πρέπει να απορρίπτεται από τον κάθε Ορθόδοξο. Και θα πρέπει να δώσουν λόγο όσοι υπέγραψαν στις αποφάσεις της πατριάρχες, αρχιεπίσκοποι και επίσκοποι.

      Διαγραφή
  3. Διάβασα προσεκτικά την άποψη του Ναυπάκτου. Διαφωνεί με τη χρήση τεχνικών όρων κλπ
    Η διαφωνίες περί την διατύπωση δεν συνιστούν αίρεση. Μη τρελαθούμε τελείως...
    Η Εκκλησία της Ελλάδος -πριν το Κολυμπάρι εννοειται- προέβαινε σε αναβαπτισμο των καθολικών που προσερχόταν στην ορθοδοξία ή τελούσε μόνο χρίσμα;
    Μη λέμε ότι ναναι...
    Και όπως ανέφερε άλλος σχολιαστής η εκκλησίες Σερβίας και Ρωσιας τελούν βάπτισμα με ράντισμα κεφαλής... Γι'αυτό κουβέντα οι φιλοσλαυοι υπερορθοδοξοι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. .ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΟΓΜΑΤΙΚΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΟΜΟΦΩΝΕΣ..ΟΙ ΔΙΑΦΩΝΙΕΣ ΣΤΙΣ ΔΟΓΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΥΠΩΣΕΙΣ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΕ ΑΙΡΕΣΗ. Διάβασε να δείς τι έγινε στην Δ Οικουμενική για τις έννοιες ΦΥΣΗ ΚΑΙ ΥΠΟΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ και θα καταλάβεις.
      Γιατί δεν χρησιμοποιήθηκε στην ΣΥΝΟΔΟ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ο όρος ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΟΜΟΛΟΓΙΑ αλλά ο όρος ΕΚΚΛΗΣΙΑ;;Τυχαίο;
      -Οι Σέρβοι Ουνίτες βαπτίζουν με ραντισμό και όχι οι ορθόδοξοι.
      -Σχετικά με το πότε δεχόμαστε τους Παπικούς όχι με βάπτισμα αλλά με μύρο, ψάξε να το βρείς. Είναι ενδιαφέρον.
      ---------------------------------------------------------------------------------------------
      Και κάτι ακόμα για τον όρο "ΕΚΚΛΗΣΙΑ "
      Στο Σύμβολο της Πίστεως ομολογούμε, ότι πιστεύουμε «εις Μίαν, Αγίαν, Καθολικήν και Αποστολικήν Εκκλησίαν». Όμως, στη «Διάσκεψη» της Κρήτης, δέκα Αυτοκέφαλες Εκκλησίες, μεταξύ των οποίων και η Εκκλησία της Ελλάδος, αποδέχθηκαν αθεολόγητα την «Βαπτισματική Θεολογία» και έμμεσα την «Θεωρία των Κλάδων», αναγνωρίζοντας ως Εκκλησίες τους Ρωμαιοκαθολικούς, τούς Μαρωνίτες, τους Νεστοριανούς, τους Μονοφυσίτες Αντιχαλκηδονίους, τους Μονοθελήτες, οι οποίοι καταδικάστηκαν για την χριστολογική τους αίρεση από σειρά Οικουμενικών Συνόδων (από την Τρίτη έως και την Έκτη), αλλά και την πανσπερμία των Προτεσταντών, που αντιπροσωπεύονται στο Παγκόσμιο Συμβούλιο των λεγομένων Εκκλησιών. Αποτελεί πνευματική παραφροσύνη και πνευματικό πραξικόπημα η πράξη της απόπειρας για Συνοδική απόφαση στο Κολυμπάρι προς αναγνώριση ως Εκκλησιών των καταδικασθέντων αιρετικών από Οικουμενικές Συνόδους. Αυτό, στην πράξη, είναι συγκρητισμός και Οικουμενισμός.
      …..Την αποδοχή του όρου «Εκκλησία», για τους ετεροδόξους και ιδιαίτερα για τους Προτεστάντες, συναντούμε κατά κόρον και στις παραγράφους 19 και 21, στο ίδιο Κείμενο. Η παραπάνω διατύπωση σημαίνει, ότι εμείς, ως Ορθόδοξη Εκκλησία, συμφωνούμε πως οι ετερόδοξοι-αιρετικοί συμβάλλουν σημαντικά στην προώθηση της ενότητας του χριστιανικού κόσμου! Από εδώ πιστοποιείται, ότι, όσοι ψήφισαν και όσοι υπέγραψαν αυτό το Κείμενο, δεν συνειδητοποίησαν σίγουρα, ότι «ο Οικουμενισμός έχει πνεύμα πονηρίας και κυριαρχείται από ακάθαρτα πνεύματα», κατά την χαρισματική εμπειρία του μακαριστού Γέροντος Εφραίμ του Κατουνακιώτη. Η θεμελιακή θέση του Οικουμενισμού είναι ο δογματικός πλουραλισμός. Αυτό σημαίνει, πρακτικά, την δογματικά νομιμοποιημένη συνύπαρξη διαφορετικών δογματικώς πίστεων. Όποιος αμφισβητεί τον δογματικό αυτό πλουραλισμό, χαρακτηρίζεται φανατικός και φονταμενταλιστής.(Δ.Τσελεγγίδης-ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΔΟΓΜΑΤΙΚΗΣ ΑΠΘ)

      Διαγραφή
  4. Ε, πώς να το κάνουμε... Οι ορθόδοξοι Σέρβοι βαπτίζουν με ράντισμο
    Δεχθείτε το πια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. BAΠΤΙΣΜΑ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΣΕΡΒΙΑ
      1. https://www.youtube.com/watch?v=bdixguexjKk 1.30
      2. https://www.snapshotsandmythoughts.com/2014/12/islas-serbian-orthodox-christening-ceremony/

      Διαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου