Πηγή: "Εμπειρική Δογματική τής Ορθοδόξου Καθολικής
Εκκλησίας κατά τις προφορικές παραδόσεις του π. Ιωάννου Ρωμανίδη". Τόμος
Α'.
Οι διάδοχοι των Αγίων Αποστόλων ονομάσθηκαν Πατέρες και μάλιστα Αποστολικοί Πατέρες, και οι διάδοχοι των τελευταίων είναι εκείνοι που χαρακτηρίσθηκαν Πατέρες της Εκκλησίας. Ουσιαστικά, οι Πατέρες είναι η γέφυρα που ενώνει την Αποστολική εποχή με κάθε εκκλησιαστική εποχή, γι’ αυτό, και όπως λέγεται, η Εκκλησία είναι Αποστολική, επειδή είναι πατερική.
Οι Πατέρες δεν είναι απλώς οι μεγάλοι επιστήμονες που γνώρισαν την ανθρώπινη γνώση και σοφία, αλλά εκείνοι που έλαβαν το άγιον Πνεύμα, είχαν μεθέξει της θεοποιού ενεργείας του Θεού, απέκτησαν την υπαρξιακή γνώση του Θεού και την διατύπωσαν, με τα ιδιαίτερα χαρίσματα και την παιδεία που είχαν.
Η πατερική εποχή είναι η Αποστολική εποχή σε κάθε εποχή, που
σχετίζεται με την αδιάλειπτη ενέργεια του Αγίου Πνεύματος μέσα στην Εκκλησία.
Ουσιαστικά, Αποστολική και πατερική εποχή είναι η εκκλησιαστική ζωή.
Σε τι διαφέρουν οι Πατέρες από τους Αποστόλους;
«Πρέπει να χαρακτηρίσουμε τι είναι τα κύρια χαρακτηριστικά τής Αποστολικής εποχής. Τι είναι Απόστολος, τι είναι ενορία στην Αποστολική εποχή, τι είναι θεολογία, τι είναι ο σκοπός της θεολογίας, ποιες είναι οι διαβαθμίσεις της θεολογικής κατανόησης και τι είναι οι Άγιοι, τι είναι οι Πατέρες της Εκκλησίας, και τι είναι η διαφορά μεταξύ Αποστόλων και Πατέρων της Εκκλησίας».
Οι Πατέρες της Εκκλησίας είναι διάδοχοι των Αγίων Αποστόλων και έχουν την ίδια εμπειρία με αυτούς. Αυτοί είχαν προσωπική εμπειρία και γέννησαν πνευματικά παιδιά που τα αναγέννησαν εν Χριστώ. Η καθοδήγηση και η αναγέννησή τους συνδέεται με την πορεία προς την θέωση. Αυτή ουσιαστικά είναι η Ορθόδοξη ποιμαντική. Αλλά για να καθοδηγήσει κανείς τα πνευματικά του παιδιά προς την θέωση, πρέπει να γνωρίζει ο ίδιος προσωπικά αυτήν την πορεία, διαφορετικά η εξάσκηση της ποιμαντικής είναι εξωτερική-ηθικολογική. Οι Πατέρες είναι οι θεολόγοι στην Εκκλησία, αφού έχουν φθάσει στον φωτισμό και την θέωση, γι’ αυτό και η ποιμαντική των ανθρώπων πρέπει να γίνεται θεολογικά.
«Προκύπτει το θέμα, τι είναι αυτός ο Πατέρας της Εκκλησίας, γιατί λέγεται Πατέρας της Εκκλησίας και τι είναι αυτοί οι Άγιοι και όλοι αυτοί οι θεολόγοι και πώς θεολογούν; Αυτό είναι ένα θέμα που θέλει πολύ μεγάλη προσοχή».
Οι Πατέρες της Εκκλησίας έφθασαν στην βίωση του μυστηρίου της Πεντηκοστής. Η δε θεοπνευστία συνδέεται αναπόσπαστα με την Πεντηκοστή. «Διερωτάται κανείς, θεόπνευστα είναι μόνο τα συγγράμματα της Αγίας Γραφής ή και τα συγγράμματα και των θεοπνεύστων της ιστορίας;». Βεβαίως και τα συγγράμματα τών Πατέρων είναι θεόπνευστα, γιατί «η εμπειρία της Πεντηκοστής επαναλαμβάνεται και μετά την Πεντηκοστή».
Έτσι, οι Πατέρες γνώρισαν την διδασκαλία περί της Αγίας Τριάδος, αλλά το σπουδαίο είναι ότι οι Πατέρες γνώρισαν και τον δρόμο για να οδηγήσουν τα πνευματικά τους παιδιά στην εμπειρία και την γνώση του Τριαδικού Θεού.
«Υπάρχουν εκείνοι που γνωρίζουν και πού πάνε και πώς να φθάσουν. Είναι εκείνοι οι μεγάλοι Πατέρες της Εκκλησίας, οι οποίοι ήξεραν την διδασκαλία, περί της Αγίας Τριάδος, αλλά ήξεραν και την οδό».
Το θεμέλιο της πατερικής θεολογίας συνδέεται με την ουσία της εκκλησιαστικής ζωής, που συγκεκριμενοποιείται στην κάθαρση, τον φωτισμό και την θέωση. Μέσα στα πλαίσια αυτά πρέπει να δει κανείς και την διδασκαλία των Πατέρων για την κοινωνία και τα κοινωνικά φαινόμενα. Η διδασκαλία τους δεν πρέπει να εξετάζεται από ιδεολογικής, στοχαστικής και κοινωνιολογικής πλευράς. Για να καταλάβει κανείς τον τρόπο με τον οποίο ζούσαν οι Άγιοι Πατέρες, πρέπει να δει τον τρόπο ζωής του συγχρόνου Ορθοδόξου μοναχισμού, που είναι η κάθαρση, ο φωτισμός και η θέωση.
«Στην πατερική θεολογία τα θεμέλια της Ορθοδόξου αντιλήψεως περί κοινωνίας, δηλαδή, εκκλησιαστικής κοινωνίας που εκφράζεται κατ' εξοχήν σήμερα στον μοναχισμό, είναι η κάθαρση, η φώτιση και η θέωση».
Η προσευχή, και μάλιστα η νοερά προσευχή, είναι δείγμα ότι ο
άνθρωπος βρίσκεται στο στάδιο του φωτισμού, αφού είχε περάσει προηγουμένως το
στάδιο της καθάρσεως και τώρα οδεύει στην θεοπτία. Τότε αναδεικνύεται κανείς
θεολόγος στην Εκκλησία. Ορθόδοξος θεολόγος είναι αυτός που προσεύχεται, και
μάλιστα νοερά, και αξιώνεται της θείας εμπειρίας. Δεν πρόκειται για θεολογικό
στοχασμό, αλλά για έκφραση της εμπειρικής ζωής.
Αυτό φαίνεται καθαρά στα συγγράμματα των Πατέρων και, μάλιστα, στην Ορθόδοξη ανθρωπολογία τους. Δεν είναι δυνατόν να αναλύει κανείς πατερικά έργα και να αγνοεί αυτήν την πραγματικότητα.
«Εάν κανείς δεν ανατρέξει στα συγγράμματα των Πατέρων να δει την ανθρωπολογία τους, να δει τα θεμέλια της πνευματικότητας τους, να δει τι είναι αυτή η κατάσταση του φωτισμού κατά τους Πατέρες και τι είναι οι επιπτώσεις τής καταστάσεως τού φωτισμού επί τής σωματικής αγωγής του ανθρώπου, με όλους αυτούς τους ηρωισμούς που εκάνανε οι καλόγεροι στις ερήμους, επάνω στις στήλες, χωρίς φαΐ και τους κρατούσε ο Θεός επάνω σε μια θεωμένη κατάσταση, δεν μπορεί να καταλάβει τι είναι η Ορθόδοξη θεολογία».
«Είναι πολύ επικίνδυνο κανείς να ασχολείται με πατερικά κείμενα, εάν δεν έχει μια σαφή ιδέα περί των πλαισίων της πατερικής παραδόσεως, επίσης, εάν κανείς φαντάζεται ότι οι Πατέρες ήσαν στοχαστές. Οι Πατέρες δεν είναι στοχαστές».
Έχει δημιουργηθεί η εντύπωση ότι μερικοί Πατέρες που ασκούνται στα Μοναστήρια και τις ερήμους είναι νηπτικοί-ησυχαστές, ενώ οι άλλοι που διακονούν στον κόσμο είναι κοινωνικοί. Όμως, «όλοι οι θεολόγοι Πατέρες της Εκκλησίας είναι ησυχαστές». Όλοι οι Χριστιανοί στην αρχαία Εκκλησία, όπως φαίνεται στις Πράξεις των Αποστόλων και τις Επιστολές των Αποστόλων, ήταν ησυχαστές. Ακόμη, ησυχαστές ήταν και οι Προφήτες στην Παλαιά Διαθήκη, αλλά και οι Απόστολοι και οι Πατέρες στην ζωή της Εκκλησίας. Γι’ αυτό και δεν μπορούν να χωρισθούν οι Πατέρες της Εκκλησίας σε Μεγάλους Πατέρες και σε ησυχαστές Πατέρες. «Όλοι οι Πατέρες ήταν νηπτικοί, ασκητικοί». «Η ασκητική παράδοση είναι η ουσία της Αγίας Γραφής».
Οι Πατέρες θεραπεύθηκαν οι ίδιοι, γνώρισαν τον Θεό και στην συνέχεια θεράπευαν την πνευματική ασθένεια των ανθρώπων. Η πατερική θεολογία είναι πνευματική ιατρική.
«Η πατερική θεολογία είναι γεμάτη από ιατρικές παραστάσεις. Αρκεί μόνο τα τροπάρια της Εκκλησίας να κοιτάξουμε, τις ακολουθίες, και θα δούμε πως είναι γεμάτα από αυτές τις εκφράσεις, «ο ιατρός των ψυχών και των σωμάτων ημών» κλπ. Τον ίδιο τον Χριστό τον παριστάνουμε σαν γιατρό, τα Μοναστήρια ως νοσοκομεία και τους Πνευματικούς Πατέρες, ως γιατρούς, όχι σαν ηθικοπατέρες».
Ο άνθρωπος μετά την πτώση ασθένησε πνευματικά, εισήλθε μέσα στην ύπαρξη του η θνητότητα και παθητότητα και οι δυνάμεις της ψυχής και του σώματος ενεργούν παρά φύση. Αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται θεραπεία.
«Οι Πατέρες της Εκκλησίας ενδιαφέρονται για τον άνθρωπο, όπως είναι αυτήν την στιγμή σήμερα, διότι εκείνο που χρειάζεται θεραπεία είναι ο άνθρωπος».
Η πατερική θεολογία είναι ένα είδος ψυχιατρικής, αλλά όμως διαφέρει σαφέστατα από την σύγχρονη ψυχιατρική, μάλιστα δε την υπερβαίνει, διότι «έχει πράγματα τα οποία η ψυχιατρική ούτε τα φαντάζεται ότι υπάρχουν, ούτε η ψυχολογία». Έτσι, οι Πνευματικοί Πατέρες βρίσκονται μέσα στον ρου της Παραδόσεως, γνωρίζουν εκ πείρας τον Θεό και βοηθούν και άλλους ανθρώπους να μεθέξουν αυτής της εμπειρίας. Γι’ αυτό ο Πνευματικός Πατέρας ταυτίζεται με τον θεολόγο, αφού η πνευματική πατρότητα συνδέεται με την θεραπεία της νοσούσης προσωπικότητος του ανθρώπου.
«Η Ορθοδοξία, τώρα, τι είναι; Είναι ένα συγκρότημα από Πνευματικούς Πατέρες, οι οποίοι ξεύρουν ότι καθένας έχει αυτόν τον θησαυρό μέσα του, την νοερά ενέργεια. Και το έργο του Πνευματικού Πατέρα τι είναι; εκεί που στα κάρβουνα υπάρχει μια μικρή σπίθα, παίρνεις το φυσερό, το φυσάς και μετά από λίγο γίνεται μια φλόγα. Αυτό είναι το έργο του. Εκείνος που είναι φωτισμένος και, επειδή είναι φωτισμένος, ξέρει να φωτίσει τον άλλον, πιάνει τον άλλον και παίρνει την σπίθα που έχει μέσα του, και αυτήν την σπίθα την κάνει φωτιά πλέον και μέχρι θέωση μπορεί να φθάσει κανείς.
Αυτό είναι το έργο της Εκκλησίας. Αλλά, όπως έχει εξελιχθεί η Εκκλησία, αντί να είναι ένα συγκρότημα από Πνευματικούς Πατέρες, όπως ένα νοσοκομείο, που έχει ας πούμε πενήντα γιατρούς, πέρασαν δύο χιλιάδες χρόνια και βρέθηκε νοσοκομείο χωρίς γιατρούς, αλλά λέγονται γιατροί αυτοί που είναι μέσα και δεν θεραπεύουν τίποτα. Δηλαδή, κινδυνεύουμε να φθάσουμε σε αυτό το σημείο και το μόνο πράγμα που θα μάς γλυτώσει είναι η επάνοδος στους Πατέρες της Εκκλησίας».
Οι Πνευματικοί Πατέρες, ως πνευματικοί ιατροί, κάνουν κατ' αρχάς πνευματική διάγνωση της ασθενείας. Στην συνέχεια, ο Πνευματικός Πατέρας βοηθά τα πνευματικά παιδιά να περνούν από την κάθαρση στον φωτισμό και την θέωση.
Διάγνωση είναι ότι «η καρδιά του ανθρώπου έχει αμαυρωθεί». Και θεραπεία «είναι να φύγουν οι λογισμοί από την καρδιά και να μένη ένας λογισμός, που θα είναι η αέναη μνήμη του Θεού, ώστε όταν κανείς εργάζεται, διαβάζει, γράφει, περπατάει, δουλεύει στο εργοστάσιο, πάει για ψώνια και όταν κοιμάται ακόμη, η ευχή να λειτουργεί μέσα του αυτομάτως. Οπότε, αυτή η ευχή ανεξαρτητοποιείται από την λογική φαιά ουσία, που είναι στον εγκέφαλο, και συνέχεια εργάζεται».
Ο έμπειρος Πνευματικός Πατέρας γνωρίζει την πνευματική κατάσταση του Χριστιανού που βρίσκεται στην κάθαρση και τον φωτισμό και τον καθοδηγεί καταλλήλως. Υπάρχουν δε σαφή τεκμήρια ότι ο άνθρωπος θεραπεύθηκε, όταν γίνεται ναός του Αγίου Πνεύματος και προσεύχεται αδιαλείπτως. Μέσα σε αυτήν την προοπτική πρέπει να γίνεται λόγος για υπακοή. Η υπακοή γίνεται στον Πνευματικό Πατέρα, που γνωρίζει από αυτήν την εσωτερική πλευρά της πνευματικής ζωής και με σκοπό να περάσει από την κάθαρση στον φωτισμό και την θέωση.
«Σήμερα έχει γίνει μια διαστροφή της εννοίας της υπακοής. Και κάποιος διδάσκει ότι οι Πατέρες λένε να κάνης υπακοή στον Πνευματικό Πατέρα. Ναι, σε ποιόν Πνευματικό Πατέρα; Αυτό είναι το πρόβλημα. Δεν θα κάνης υπακοή σε οποιονδήποτε Πνευματικό Πατέρα. Διότι, αν κάνης υπακοή σε έναν Πνευματικό Πατέρα, ο οποίος ιδέα δεν έχει από κάθαρση του νοός, ασφαλώς δεν θα αποκτήσεις κεκαθαρμένο νου. Δεν θα καθαρισθεί ποτέ ο νους σου».
Η πνευματική πατρότητα εξασκείται παράλληλα και σε συνδυασμό με την Ιεροσύνη, διότι ο άνθρωπος προοδεύει πνευματικά με την ασκητική, αλλά και την μυστηριακή ζωή. Αυτό σημαίνει ότι για να γίνει κάποιος Πνευματικός Πατέρας πρέπει να είναι αναγεννημένος πνευματικά, να έχει την Χάρη του Θεού μέσα του.
«Η χειροτονία ήταν μία πράξη της Εκκλησίας, με την οποία η Εκκλησία πιστοποιούσε ότι αυτός κάνει για Πρεσβύτερος, επειδή είχε φθάσει κάπου και γι’ αυτό κάνει και για Πνευματικός Πατέρας. Αν, όμως, δεν έφθανε, δεν κάνει για Πνευματικός Πατέρας, οπότε δεν μπορεί να φθάσει σε χειροτονία Πρεσβυτέρου, χειροτονία Επισκόπου».
Βέβαια, ο κατ' εξοχήν διδάσκαλος στην Εκκλησία και ο κατ' εξοχήν Πνευματικός Πατέρας είναι ο Επίσκοπος.
«Ξέρουμε πολύ καλά ότι ο Επίσκοπος είναι ο κατ' εξοχήν διδάσκαλος της Εκκλησίας και Πνευματικός Πατέρας. Αυτό είναι ο Επίσκοπος, γι’ αυτό και ο Επίσκοπος ελέγετο Πατέρας. Όταν λέγανε «Πάτερ» στην αρχαία Εκκλησία, δεν εννοούσαν τους Πρεσβυτέρους, εννοούσαν τους Επισκόπους.
Γι’ αυτό και οι Επίσκοποι της Εκκλησίας, ως Πνευματικοί Πατέρες, λέγονται Πατέρες και όταν λάμβαναν μέρος σε μία Σύνοδο και όταν γίνονται Άγιοι της Εκκλησίας, λέγονται Πατέρες. Τώρα αυτή η διάκριση μεταξύ Αγίων και Πατέρων δεν υπάρχει στους Πατέρες. Στους Πατέρες της Εκκλησίας οι Άγιοι είναι Πατέρες και Πατέρες είναι οι Άγιοι. Αλλά κατ' εξοχήν Πατέρες είναι οι Επίσκοποι. Αυτό που σήμερα τον Επίσκοπο τον λέμε: Σεβασμιώτατε, Θεοφιλέστατε, Μακαριώτατε κλπ. Εκείνα τα χρόνια τον λέγανε Πατέρα, ήταν ο Πνευματικός Πατέρας».
Μέσα από την πνευματική αυτή θεραπεία, κατά την οποία πρέπει να θεραπευθεί ο νους του ανθρώπου, πρέπει να δούμε και την διδασκαλία των Πατέρων για τα κοινωνικά ζητήματα.
«Δεν προσευχόμαστε για να γίνει η φώτιση στην μέλλουσα ζωή. Η όλη προσπάθεια της φώτισης είναι γι’ αυτή την ζωή. Και σε αυτή την ζωή πρέπει να γίνει η αλλαγή της ανθρώπινης προσωπικότητος. Και επομένως, εφ’ όσον σε αυτή την ζωή γίνεται η προσπάθεια αλλαγής της ανθρώπινης προσωπικότητος, συνεπάγεται ότι η όλη προσπάθεια γίνεται και για την αλλαγή της κοινωνικής δομής. Δηλαδή, δεν περιορίζεται η αλλαγή μόνο για την μέλλουσα ζωή.
Γι’ αυτόν τον λόγο οι Ορθόδοξοι Πατέρες της Εκκλησίας είχαν
τεράστια επίδραση επί των κοινωνικών θεμάτων της εποχής τους. Γι’ αυτό και η
νομοθεσία της Κωνσταντινουπόλεως που είναι η ρωμαϊκή νομοθεσία, για το είδος
της, για την εποχή της, έφθασε στα ύψη. Και καμιά νομοθεσία δεν μπορεί να
συγκριθεί με την νομοθεσία της Κωνσταντινουπόλεως, κυρίως στα χρόνια του
Ιουστινιανού και μετά τον Ιουστινιανό».
Και μονο το νυχι του αετού να πιαστεί στην παγίδα, πιάστηκε όλος ο αετός:
ΑπάντησηΔιαγραφή" Έτσι, ο Παράδεισος και η Κόλαση δεν υφίστανται εξ επόψεως του Θεού, αλλά εξ επόψεως των ανθρώπων. Ο Θεός θα αγαπά εξ ίσου όλους τους ανθρώπους, θα στέλλει την Χάρη Του σε όλους, αφού Αυτός «τον ήλιον αυτού ανατέλλει επί πονηρούς και αγαθούς και βρέχει επί δικαίους και αδίκους» (Ματθαίος Ε΄, 45). Αλλά ο άνθρωπος δεν θα δέχεται κατά τον ίδιο τρόπο την Χάρη του Θεού· οι μεν θα βλέπουν τον Θεό ως Φως και οι άλλοι ως πυρ "
Παράδεισος και Κόλαση: Πρόοδος και Στάση
π. Ιωάννη Ρωμανίδη
Ο π. Ρωμανίδης έκανε την αρχή κι ακολούθησαν όλοι την απαράδεκτη σκέψη ότι το πυρ της κόλασης είναι ο Θεός.
Και μετά απορείτε γιατί στραβαρμενίζουμε
Δημητρίου Γιάννης
Στο δημοσιευμένο κείμενο υπάρχει το θέμα του πυρός της κολάσεως;;;
ΔιαγραφήΤο δημοσιευμένο κείμενο ειναι κάποιου που λέει ανιστόρητα πράματα!!
ΔιαγραφήΘα έπρεπε να είστε, λοιπόν, περισσότερο επιφυλακτικός για ότι έχει πει ο π. Ρωμανίδης!
Δημητρίου Γιάννης
Ποιά είναι τα ανιστόρητα στο συγκεκριμένο κείμενο;;;
ΔιαγραφήΠοσώς μ'ενδιαφέρει αν το παρόν κείμενο είναι αλάνθαστο όταν λέει παραμυθάκια για το δήθεν θεϊκό πυρ της κόλασης!
ΑπάντησηΔιαγραφήΌπως π.χ. δεν ακούω τι καλό μπορεί να λένε οι μονοφυσίτες μετά τις τόσες ανοησίες τους έτσι κι εδώ, απλά πράματα!
Αν εσείς αρέσκεστε να διαβάζετε π. Ρωμανίδη το λιγότερο που πρέπει να κάνετε είναι να μας πείσετε για την ορθότητα των λεγομένων του για το δήθεν Άκτιστο πυρ της κόλασης!
Δημητρίου Γιάννης
Δείξτε μας που το συγκεκριμένο κείμενο μιλάει για το ΠΥΡ ΤΗΣ ΚΟΛΑΣΕΩΣ..
ΔιαγραφήΣας είπα και πριν πως δεν μ'ενδιαφέρει καθόλου αν στο αναρτημένο κείμενο τα λέει ωραία όταν λέει απαράδεκτα πράγματα για το πυρ της κολασης:
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://www.oodegr.com/oode/swthria/krish/kolash_rwmanidhs_1.htm
Πρέπει να μας πείσετε για την ορθότητα των λεγομένων του μιας και αναπαράγετε τους λόγους του ειδάλλως έχετε θέμα!
Δημητρίου Γιάννης
Το θέμα είναι ΟΤΙ ΣΧΟΛΙΑΖΕΤΕ ΑΣΧΕΤΟ ΘΕΜΑ με το δημοσιευμένο κείμενο. Σας ξαναρωτάω. Ασχολείται το δημοσιευμένο κείμενο με το ΠΥΡ ΤΗΣ ΚΟΛΑΣΕΩΣ;;;;
ΔιαγραφήΠροφάσεις...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑναρτάτε κείμενο κάποιου που λέει ανιστόρητα πράγματα για το πυρ της κόλασης στο όριο της αίρεσης και σας ενοχλεί που το σχόλιό μου δεν έχει σχεση με το αναρτημένο κείμενο πάρα μόνο μ'αυτόν που έγραψε το κείμενο!
Επαναλαμβανω πως αν δεν μας πείσετε για τα όσα απαράδεκτα λέει ο π. Ρωμανιδης περί της κολάσεως θα έχετε κι εσείς θέμα μιας και η στάση σας δηλώνει σιωπηρή συγκατάθεση των όσων απαράδεκτων λέει!
Δημητρίου Γιάννης
Επειδή έχετε εμμονή με το ΠΥΡ ΤΗΣ ΚΟΛΑΣΕΩΣ και την άποψη του π.Ι.Ρ.σας λέω ότι θα σας απαντήσω όταν θα χρειαστεί να ασχοληθώ με το θέμα.Προς το παρόν αν έχετε να πείτε κάτι για το δημοσιευμένο κείμενο ευχαρίστως να το διαβάσουμε. Διαφορετικά δεν έχει νόημα η συζήτηση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘεωρείτε εμμονή τον εντοπισμό αιρετίζουσας άποψης ορθοδόξου Θεολόγου που έχει επηρεάσει πολλούς αδελφούς ;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρέπει να το ξαναδείτε..
Δημητρίου Γιάννης
Τα κείμενα του π. Ιω. Ρωμανίδη είναι η επιτομή της Ορθοδόξου θεολογίας. Νομίζω ότι θα πρέπει να τον διαβάζουμε με πολύ προσοχή και προσευχή, και να είμαστε ευγνώμονες. Επειδή δεν μπορούνε οι κληρικοί να είναι θεραπευτές, όπως τους περιγράφει ο π. Ιωάννης, εκπέσανε σε ηθικολογία και κρατούν μόνο τους τύπους (μακριά γέννεια και κοτσίδες) που με αυτό τον τρόπο υποβάλλουν τον κόσμο ότι είναι ΠΑΤΕΡΕΣ, ενώ στη πραγματικότητα είναι απλά ηθικοί κληρικοί και τίποτε περισσότερο. Την Ορθοδοξία όπως την περιγράφει ο π. Ιωάννης Ρωμανίδης μπορούμε να τη συναντήσουμε σε ελαχίστους μοναχούς που έχουν τέτοιες εμπειρίες. Και αυτό γιατί καθοδηγήθηκαν από απλανείς και θεούμενους πνευματικούς πατέρες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπράβο στον Ορθόδοξο χθεσινό σχολιαστή 5,43 μ.μ. που σωστά κατανόησε την αξία του μεγάλου Ορθόδοξου Θεολόγου π. Ιωάννη Ρωμανίδη και δεν τον κατακρίνει επιπόλαια και προτεσταντικά!
ΔιαγραφήΟρθόδοξος
Πολύ καλά είναι τα κείμενα του π. Ιωάννη Ρωμανίδη. Πολύ σωστά τα γράφει επαναλαμβάνοντας Πατέρες της Εκκλησίας και για το πύρ της Κολάσεως και καθόλου ανιστόρητα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ καλά έκανε ο διαχειριστής π. Δημήτριος και εμπλουτίζει το μπλογκ και με κείμενα του μεγάλου θεολόγου π. Ιωάννη Ρωμανίδη.
Απαράδεκτα τα αρνητικά σχόλια για τον π. Ιωάννη Ρωμανίδη και τις απόψεις του -που είναι ορθόδοξες.
Ορθόδοξος
Γέμισε ο τόπος "ορθόδοξους "...
ΔιαγραφήΑυτά που λέει ο π.Ρωμανιδης για το πυρ της κόλασης είναι για κλάματα όπως και ο ίδιος μιας και εκοιμήθη με τέτοιες κακοδοξίες στο μυαλό!
Το θέμα είναι οι σημερινοί θεολογοι που πείστηκαν από αυτόν και διδάσκουν ταυτιση θεού και κόλασης πώς θα διορθωθούν!
Δημητρίου Γιάννης
Για κλάμματα και για θρήνους είναι αυτά που γράφεις εσύ στα σχόλια της παρούσας ανάρτησης!
ΔιαγραφήΟ μεγάλος και διάσημος Θεολόγος π. Ιωάννης Ρωμανίδης βρίσκεται μέσα στο πνεύμα της Ορθοδοξίας και διδάσκει ό,τι διδάσκουν Πατέρες της Εκκλησίας! Και στο θέμα της Κολάσεως διδάσκει ό,τι διδάσκουν Πατέρες της Εκκλησίας!
Δεν είσαι εσύ ορθοδοξότερος από τους Πατέρες της Εκκλησίας!
Εμείς είμαστε αληθινά Ορθόδοξοι γιατί ακολουθούμε τους Πατέρες της Εκκλησίας και δεν προτεσταντίζουμε!
Ορθόδοξος
Εσύ κοίταξε να μετανοήσεις και να μην κατακρίνεις με τέτοιο απαράδεκτο τρόπο τον μεγάλο Ορθόδοξο Θεολόγο π. Ιωάννη Ρωμανίδη, για να μπορείς να ελπίζεις σε σωτηρία και αποφυγή του πυρός της Κολάσης!
ΔιαγραφήΟρθόδοξος
Εσύ κοίταξε να μετανοήσεις και να μην κατακρίνεις με τέτοιο απαράδεκτο τρόπο τον μεγάλο Ορθόδοξο Θεολόγο π. Ιωάννη Ρωμανίδη, για να μπορείς να ελπίζεις σε σωτηρία και αποφυγή του πυρός της Κολάσης!
ΔιαγραφήΟρθόδοξος
Γέμισε ο κόσμος από "ορθοδόξους" που με άγνωστη ή λίγη σχετική ειδική μόρφωση και μελέτη προσπαθούν να κρίνουν και να κατακρίνουν μεγάλα αναστήματα της Ορθόδοξης Θεολογίας, διαχρονικά αναγνωρισμένα από τους πλέον ειδικούς και γνώστες της Θεολογίας!
ΔιαγραφήΜακάρι να είχαμε και άλλους σαν τον μεγάλο Ορθόδοξο Θεολόγο π. Ιωάννη Ρωμανίδη!
Ορθόδοξος
Οι Ορθόδοξοι θεολόγοι δεν διδάσκουν ταύτιση Θεού και Κόλασης, αλλά ταύτιση της Κόλασης με τις θείες ενέργειες για όσους παίρνουν αρνητική θέση απέναντι του Θεού και στο τέλος θα κολαστούν εξαιτίας του δικής τους κακής στάσης και ψυχικής διάθεσης. Αυτό που γράφουν και Πατέρες της Εκκλησίας
ΔιαγραφήΟρθόδοξος
"Ορθόδοξε" έπεσες σε πανικό κι όποιος πανικοβάλλεται λέει ότι θέλει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜας λες :
"Οι Ορθόδοξοι θεολόγοι δεν διδάσκουν ταύτιση Θεού και Κόλασης, αλλά ταύτιση της Κόλασης με τις θείες ενέργειες "
Δε γνωρίζεις ότι οι ορθοδοξοι διδάσκουν πως οι Ενέργειες του Θεού είναι Θεός;
Κι αν πιστεύεις πως το πυρ της κόλασης είναι ενέργεια του Θεού τότε κι εσύ κακοδοξείς ταυτίζοντας τον Θεό με την Κόλαση!
Κι αν θεωρήσουμε ως ισότιμα τα κολαστήρια όπως μας διδάσκει ο Μέγας Βασίλειος τότε θα προσθέσετε κι άλλη κακοδοξία στο ενεργητικό σας λέγοντας πως και το σκότος το εξώτερον κι ο σκώληξ είναι κι αυτά Ενέργειες του Θεού;;
Αν τέτοια διδάσκει η "ορθοδοξία" σας να την χαίρεστε! Αυτό δεν είναι ορθοδοξία!
Δημητρίου Γιάννης
"Γιάννη Δημητρίου" σε κανένα πανικό δεν έπεσα! Μην φαντάζεσαι πανικούς εκεί που δεν υπάρχουν! Αν σε ενόλησαν οι αλήθειες των σχολίων μου, αυτό είναι άλλο ζήτημα και όχι ζήτημα πανικού εκ μέρους μου.
ΔιαγραφήΟπωσδήποτε οι Ενέργειες του Θεού είναι Θεός. Το γνωρίζω αυτό πολύ καλύτερα απο σένα! Αλλά Θεός είναι και η θεία ουσία. Όμως η Κόλαση δεν ταυτίζεται με την θεία ουσία, αλλά με τις θείες ενέργειες, που δεν είναι κόλαση, αλλά Κόλαση ΓΙΝΕΤΑΙ , όπως είπα και παραπάνω "για όσους παίρνουν αρνητική θέση απέναντι του Θεού και στο τέλος θα κολαστούν εξαιτίας του δικής τους κακής στάσης και ψυχικής διάθεσης. Αυτό που γράφουν και Πατέρες της Εκκλησίας".
Τί δεν καταλαβαίνεις; Δεν γνωρίζεις ότι ότι η Θεία Ουσία δεν ταυτίζεται με τις θείες ενέργειες; Άρα πολύ σωστά εκφράστηκα και φρόντισε εσύ να διαβάσεις πολλά περισσότερα για να κταλάβεις το μεγάλο σφάλμα σου και να μετανοήσεις για να σωθείς, γιατί αυτά που γράφεις δεν είναι Ορθοδοξία.
Ο "σκώληξ" " και το "σκότος το εξώτερον" είναι απλά εκφράσεις για να δείξουν το βασανιστικό της Κόλασης. Μην τα σκέφτεσαι παιδιάστικα και μην φαντάζεσαι πραγματικούς σκώληκες.
Σου ξανα-επαναλαμβάνω, αυτά που γράφει ο π. Ιωάννης Ρωμανίδηςο μεγάλος και διάσημος Θεολόγος π. Ιωάννης Ρωμανίδης βρίσκεται μέσα στο πνεύμα της Ορθοδοξίας και διδάσκει ό,τι διδάσκουν Πατέρες της Εκκλησίας! Και στο θέμα της Κολάσεως διδάσκει ό,τι διδάσκουν Πατέρες της Εκκλησίας!
Όπως σου είπα, δεν είσαι εσύ ορθοδοξότερος από τους Πατέρες της Εκκλησίας!
Εμείς είμαστε αληθινά Ορθόδοξοι γιατί ακολουθούμε τους Πατέρες της Εκκλησίας και δεν προτεσταντίζουμε!
Ορθόδοξος
Σου ξανα-επαναλαμβάνω, αυτά που γράφει ο μεγάλος και διάσημος Θεολόγος π. Ιωάννης Ρωμανίδης βρίσκονται μέσα στο πνεύμα της Ορθοδοξίας και διδάσκει ό,τι διδάσκουν Πατέρες της Εκκλησίας! Και στο θέμα της Κολάσεως διδάσκει ό,τι διδάσκουν Πατέρες της Εκκλησίας!
ΔιαγραφήΚαλή μετάνοια!
Ορθόδοξος
Το να ανεβάζεις σε 8 σχόλια τα ίδια κ τα ίδια ή πανικό θα έχεις ή κάτι χειρότερο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο να παραδέχεσαι οτι το πυρ της κόλασης είναι άκτιστη ενέργεια του Θεού αλλά δεν είναι ο Θεός αν και δέχεσαι πως οι άκτιστες ενέργειες είναι ο Θεός ε! Αυτό με ξεπερνά!
Αυτά δεν είναι τπτ άλλο από σοφιστείες
Καλέ μου άνθρωπε η Κόλαση είναι το πυρ το άσβεστο το οποίο μας λέτε πως είναι άκτιστη ενέργεια του Θεού δλδ ο Θεός είναι η κόλαση, το λεει εξάλλου κι ο ρωμανιδης :"Παράδεισος και Κόλαση είναι το ίδιο πράγμα".
Μη σας μπερδεύει η σοφιστεία του π. Ρωμανίδη που λέει οτι τάχα
"εξ επόψεως του ανθρώπου" υφίσταται η Κόλαση!
Πράμα χωρις νοημα δλδ μιας και θέλει να μας πει πως στην ουσία δεν υπάρχει κόλαση ΤΗΝ ΟΠΟΊΑ ΟΜΩΣ έχει ετοιμάσει ο Θεός για τον σατανά και τους δικούς του!
Και τα σχετικά με το σκότος το εξώτερον κ τον σκώληκα δε τα λέω εγώ αλλά ο Μέγας Βασίλειος. Μας λέει δλδ ότι τα κολαστήρια είναι διάφορα όπως το πυρ, το σκότος, ο σκωληξ κι οι κολασμένοι θα κολάζονται άλλος έτσι κι άλλος αλλιώς, άλλος λίγο κι άλλος πολύ χειρότερα!
Η σκέψη σας , λοιπόν, οδηγεί στο να θεωρείται και το σκότος το εξώτερον ως άκτιστη ενεργεία του Θεού δλδ θέλετε δε θέλετε μας διδάσκετε πως ο Θεός είναι ΚΑΙ το σκότος.
Ότινα'ναι δηλαδή... ντροπής πράματα!
Τέτοια λένε οι σημερινοί θεολόγοι και στο τέλος δεν θα μείνει κανείς να ακούει τις αερολογίες τους!
Δημητρίου Γιάννης
Κανένας πανικός δεν είναι να γράφεις κανείς παραπάνω 8 σχόλια ή και παραπάνω όταν βλέπει κανείς τόσο αθεολόγητα σχόλια, με τόσες ανοησίες και άτοπα και εξωφρενικά πράγματα.
ΔιαγραφήΚαι 8 σχόλια θα γράψει και 18 σχόλια θα γράψει για να αντικρούσει τις πολλές ανοησίες και τις αντιπατερικές και αθεολόγητες και αντι-ορθόδοξες απόψεις που μπορεί να υπάρχουν και σ΄ ένα μόνο σχόλιο.
Αερολογίες είναι αυτά που γράφεις εσύ. Ο π. Ιωάννης Ρωμανίδης μεγάλος Θεολόγος, αναγνωρισμένος από τους πλέον πατερικούς και μεγάλους ειδικούς θεολόγους δεν γράφει αερολογίες, αλλά γράφει αυτά που γράφουν και Πατέρες της Εκκλησίας.
Καλέ μου άνθρωπε, τί δεν καταλαβαίνεις; Θέλεις να διορθώσεις αυτά που έγραψαν Πατέρες της Εκκλησίας; Ντροπής πράγματα και μόνο να το σκέπτεται κανείς.
Είπαμε και το επαναλαμβάνουμε:
Οι Ορθόδοξοι θεολόγοι δεν διδάσκουν ταύτιση Θεού και Κόλασης, αλλά ταύτιση της Κόλασης με τις θείες ενέργειες για όσους παίρνουν αρνητική θέση απέναντι του Θεού και στο τέλος θα κολαστούν εξαιτίας του δικής τους κακής στάσης και ψυχικής διάθεσης. Αυτό που γράφουν και Πατέρες της Εκκλησίας.
Ο "σκώληξ" " και το "σκότος το εξώτερον" είναι απλά εκφράσεις για να δείξουν το βασανιστικό της Κόλασης. Μην τα σκέφτεσαι παιδιάστικα και μην φαντάζεσαι πραγματικούς σκώληκες.
Ο Θεός είναι Κόλαση αλλά Κόλαση ΓΙΝΕΤΑΙ , όπως είπα και παραπάνω "για όσους παίρνουν αρνητική θέση απέναντι του Θεού και στο τέλος θα κολαστούν εξαιτίας του δικής τους κακής στάσης και ψυχικής διάθεσης. Αυτό που γράφουν και Πατέρες της Εκκλησίας".
Τα λόγια της Αγίας Γραφής δεν παίρνουμε ξεκομμένα, αλλά σε συνάφεια με τα υπόλοιπα. Το ίδιο και τα λόγια των Αγίων Πατέρων.
Ούτε πάλι -τα λόγια της Αγίας Γραφής-, τα ερμηνεύουμε με το μυαλό μας ορθολογιστικά και προτεσταντικά.
Ο Θεός δεν είναι σκότος, είναι φώς, αλλά γίνεται καυστικό πύρ, Κόλαση σε όσους παίρνουν αρνητική θέση απέναντι του Θεού και στο τέλος θα κολαστούν εξαιτίας του δικής τους κακής στάσης και ψυχικής διάθεσης. Δεν φταίει ο Θεός, φταίνε οι αμετανόητοι αμαρτωλοί και ασεβείς.
Και επαναλαμβάνω δεν είναι αυτά νεωτερισμοί, των σημερινών θεολόγων, είναι λόγια Πατέρων της Εκκλησίας και της Αγίας Γραφής, για όποιους τους διαβάζουν και όχι για όποιους έχουν μεσάνυχτα!
Σου ξανα-επαναλαμβάνω, αυτά που γράφει ο μεγάλος και διάσημος Θεολόγος π. Ιωάννης Ρωμανίδης βρίσκονται μέσα στο πνεύμα της Ορθοδοξίας και διδάσκει ό,τι διδάσκουν Πατέρες της Εκκλησίας! Και στο θέμα της Κολάσεως διδάσκει ό,τι διδάσκουν Πατέρες της Εκκλησίας!
Ορθόδοξος
Όσοι δεν λαμβάνουν υπ΄όψη τους, τα λόγια των Αγίων Πατέρων και κάνουν τους ξερόλες και νομίζουν τα λόγια των Αγίων Πατέρων αερολογίες, δικό τους κακό κάνουν και μένουν στο σκοτάδι της πλάνης. Αλλά δόξα τω Θεώ, πολλοί ακούνε τους Πατέρες της Εκκλησίας και δεν προτεσταντίζουν, κάνοντας "του κεφαλιού τους".
ΔιαγραφήΟρθόδοξοι
Πανικός είναι να απαντάει κανείς σε 2-3 ώρες.
ΔιαγραφήΟ Ορθόδοξος χθες απάντησε μετά μία μέρα στο σχόλιο σου.
Εσύ απαντάς μέσα σε 2-3 ώρες. Ποιός έχει πανικό λοιπόν ή κάτι χειρότερο ;;;
Διόρθωση στο σχόλιο 6,15μμ:
ΔιαγραφήΟ Θεός ΔΕΝ είναι Κόλαση αλλά Κόλαση ΓΙΝΕΤΑΙ ,...
"Ορθοδοξε", εξ όσων γνωρίζω ο π. Ρωμανιδης δεν αγιοκαταταχθηκε επομένως μη λέτε τέτοια "νομίζουν τα λόγια των Αγίων Πατέρων αερολογίες".
ΑπάντησηΔιαγραφήΠοιος αγιος είπε πως το πυρ της κόλασης είναι άκτιστο, ο Θεός δλδ έχοντας διαβάσει το "πορεύεσθε ἀπ' ἐμοῦ οἱ κατηραμένοι εἰς τὸ πῦρ το αιώνιον"? Τους διώχνει μακρυά Του στο πυρ που εσείς μας λέτε πως είναι ο Ίδιος!
Έλεος!
Σχετικά με τα λόγια των πατέρων τα οποία υπαινίσσεστε πως τα "παιρνω ξεκομμενα" :
"Εἰ γὰρ ὁ Θεὸς δίκαιος κριτής ἐστιν, οὐ μόνον τοῖς ἀγαθοῖς, ἀλλὰ καὶ τοῖς πονηροῖς, ἀποδιδοὺς ἑκάστῳ κατὰ τὴν πρᾶξιν αὐτοῦ, δύναται εἶναι ὁ μέν τις πυρὸς ἀσβέστου ἄξιος, καὶ τούτου ἤτοι μαλακωτέρου, ἢ μᾶλλον φλέγοντος·
ὁ δέ τις σκώληκος ἀτελευτήτου, καὶ τούτου πάλιν ἢ πραότερον ὀδυνῶντος, ἢ σφοδρότερον κατὰ τὴν ἀξίαν ἑκάστου·
καὶ ἄλλος γεέννης διάφορα πάντως ἐχούσης τὰ κολαστήρια·
καὶ ἕτερος τοῦ ἐξωτέρου σκότους, ἔνθα ὁ μέν τις ἐν κλαυθμῷ μόνον, ὁ δέ τις καὶ ἐν βρυγμῷ τῶν ὀδόντων διὰ τὸ ἐπιτεταμένον τῶν πόνων γίνεται.
Καὶ τὸ ἐξώτερον δὲ σκότος ὑποφαίνει πάντως εἶναί τι καὶ ἐσώτερον. Καὶ τὸ, Εἰς πυθμένα ᾅδου, ἐν Παροιμίαις εἰρημένον δηλοῖ, ὅτι εἰσί τινες ἐν τῷ ᾅδῃ μὲν, οὐκ ἐν πυθμένι δὲ ᾅδου, κουφοτέραν ὑπομένοντες τὴν κόλασιν"
Λοιπον, αφού "καὶ ἄλλος γεέννης διάφορα πάντως ἐχούσης τὰ κολαστήρια" τότε ότι είναι το πυρ είναι και το σκότος το εξώτερον! Κολαστήριο!
Κατ'εσάς άκτιστο κι αυτό !
Δημητρίου Γιάννης
"Δημητρίου Γιάννη"
ΑπάντησηΔιαγραφήΣας είπα πολλές φορές, αλλά πάλι βλέπω ότι δεν πρόσεξατε, ότι τα λόγια του π. Ιωάννη Ρωμανίδη για την Κόλαση δεν είναι δικά του, αλλά είναι Πατέρων της Εκκλησίας.
Να μια φορά από τις πολλές που το είπα "Σου ξανα-επαναλαμβάνω, αυτά που γράφει ο μεγάλος και διάσημος Θεολόγος π. Ιωάννης Ρωμανίδης βρίσκονται μέσα στο πνεύμα της Ορθοδοξίας και διδάσκει ό,τι διδάσκουν Πατέρες της Εκκλησίας! Και στο θέμα της Κολάσεως διδάσκει ό,τι διδάσκουν Πατέρες της Εκκλησίας!"
Γι΄ αυτό αν ονομάζετε αερολογίες αυτά που λέει ο π. Ιωάννης Ρωμανίδης για την Κόλαση, τότε ονομάζετε αερολογίες και αυτά που λένε Πατέρες της Εκκλησίας.
Αυτό το κομμάτι που μας βάλετε για την Κόλαση, από Πατέρα της Εκκλησίας είναι; Αν ναι, από ποιόν;
Τα κολαστήρια δεν πρέπει να τα εννοούμε κατα γράμμα, παιδιάστικα, αλλά έχουν την έννοια του βασανισμού.
Σκώληξ για παράδειγμα, έχουν πει, ότι είναι η ακοίμηση συνείδηση που θα ελέγχει φοβερά τον αμετανόητο αμαρτωλό και αποστάτη και εχθρό του Θεού.
Δεν συμφωνεί με την απόρριψη αυτών που γράφει ο π. Ιωάννης Ρωμανίδης για την Κόλλαση, ούτε Πατέρες της Εκκλησίας, ούτε η Αγία Γραφή!
Ορθόδοξος
Σκώληξ για παράδειγμα, έχουν πει, ότι είναι η ΑΚΟΙΜΗΤΗ συνείδηση... (διόρθωση στο σχόλιο που μόλις έγραψα)
ΑπάντησηΔιαγραφήΟρθόδοξος
"Ορθόδοξε ", είπαμε, τα περί των κολαστηρίων στη γέεννα όπως το πυρ, το σκότος , ο βρυγμός, ο σκώληξ κ.α. μας τα λέει ο Μέγας Βασίλειος στο
ΑπάντησηΔιαγραφή"ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΤΩΝ ΟΡΩΝ ΤΩΝ ΚΑΤΑ ΕΠΙΤΟΜΗΝ" σελ. 56 , ερώτηση ΣΞΖ'
Πυρ και Σκότος είναι κολαστήρια συνεπώς όοποια η φύση του πυρός της κόλασης αυτή και του Σκότους... γιαυτό επιμένω και θεωρώ ασυναρτησίες για το Άκτιστο του πυρός γιατί αναγκαστικά θα πρέπει μετά να μιλάμε για το Άκτιστο του σκότους...ανοησίες δηλαδή!
Κάνεις από τους πατέρες δε είπε πως "Κόλαση και Παράδεισος είναι το ίδιο πράγμα " όπως ελαφρά τη καρδία μας είπε ο ρωμανίδης κι εσυ το δεχεσαι.
Να προσέχεις τι λες!
Όπως και να προσέχεις πως γράφεις γιατί μερικά δε βγάζουν νόημα:
"Δεν συμφωνεί με την απόρριψη αυτών που γράφει ο π. Ιωάννης Ρωμανίδης για την Κόλλαση, ούτε Πατέρες της Εκκλησίας, ούτε η Αγία Γραφή!"
Γενικά να προσέχεις γιατί μιλάς χωρίς να αναφέρεσαι σε πατέρες πάρα μόνο στον π. Ρωμανίδη.
Δημητρίου Γιάννης
"Δημητρίου Γιάννη" προσέχω πολύ καλά τί λέω. Άλλο αν καμία φορά λόγω βιασύνης δεν τα γράφω εκφραστικά τόσο καλά, λίγες φορές.
ΔιαγραφήΕσύ να προσέχεις τί γράφεις για τον π. Ιωάννη Ρωμανίδη και για τα γραφόμενα του, γιατί δεν μεταφέρει δικά του λόγια αλλά Πατέρων της Εκκλησίας.
Όταν λένε Πατέρες της Εκκλησίας ότι το (Άκτιστο) φώς του Θεού το δέχονται οι κολασμένοι ως πύρ καυστικό και κολαστικό, είναι το ίδιο με αυτό που γράφει ο π. Ιωάννης Ρωμανίδης "Κόλαση και Παράδεισος είναι το ίδιο πράγμα ".
Αν δεν αναφέρθηκα συγκεκριμένα σε Πατέρες είναι διότι είναι γνωστά αυτά σε όσους ασχολούνται με τα ζητήματα αυτά.
Θα σου επαναλάβω πώς αυτά που γράφει η Αγία Γραφή περι Κολάσεως, και αυτά που γράφει ο Μέγας Βασίλειος περι Κολάσεως και αυτά που γράφουν οι Πατέρες της Εκκλησίας περι Κολάσεως, δεν πρέπει να τα παίρνει ο κάθε αναγνώστης κατα γράμμα και δεν πρέπει να τα ερμηνεύει παιδιάστικα.
Απορώ τί δεν καταλαβαίνεις από τη φράση μου:
"Δεν συμφωνεί με την απόρριψη αυτών που γράφει ο π. Ιωάννης Ρωμανίδης για την Κόλαση, ούτε Πατέρες της Εκκλησίας, ούτε η Αγία Γραφή!"
Να σου πω κάπως διαφορετικά μήπως και το καταλάβεις.
Η Αγία Γραφή και Πατέρες της Εκκλησίας, γράφουν τα ίδια περι Κολάσεως που γράφει ο π. Ιωάννης Ρωμανίδης περι Κολάσεως και γι΄ αυτό δεν συμφωνούν με αυτούς που απορρίπτουν αυτά που γράφει ο π. Ιωάννης Ρωμανίδης περι Κολάσεως. Δεν συμφωνούν με την απόρριψη αυτών που γράφει ο π. Ιωάννης Ρωμανίδης για την Κόλλαση, ούτε Πατέρες της Εκκλησίας, ούτε η Αγία Γραφή!".
Ελπίζω τώρα να το κατάλαβες.
Να προσέχεις τί διαβάζεις και να προσέχεις και τί γράφεις.
Ορθόδοξος
Στη φράση μου "Δεν συμφωνεί με την απόρριψη αυτών που γράφει ο π. Ιωάννης Ρωμανίδης για την Κόλλαση, ούτε Πατέρες της Εκκλησίας, ούτε η Αγία Γραφή!"
ΔιαγραφήΗ λέξη Κόλλαση, να διορθωθεί σε Κόλαση.
Ορθόδοξος
Ποια βρε "Ορθόδοξε" να μη πάρουμε κατά γράμμα; ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤου Μεγάλου Βασιλείου που μας λέει πως το πυρ της κόλασης, δλδ ο θεος για σένα, και το σκότος το εξώτερον είναι ίδιας φύσεως ΚΟΛΑΣΤΉΡΙΑ της Γεέννης?!
Εμ, αν τα πάρουμε κατά γράμμα φαίνεται η ανοησία όποιων λένε πως το πυρ της κόλασης είναι Άκτιστο!
Δεν έχουν λίγο μυαλό να σκεφτούν ότι έτσι ταυτίζουν και το σκότος με τον θεό!;;
θού Κύριε!!!
Ο Κύριος την ημέρα της Κρίσεως τους κολασμένους θα τους διώξει μακρυά Του, στο πυρ και στο σκότος!
, Ή ούτε και τα λόγια του Κυρίου να τα πάρουμε κατά γράμμα ;;
Έτσι όπως πάτε, διαλέγοντας μόνο ότι σας βολεύει θα καταντήσετε χειρότεροι κι από τους προτεστάντες!
Δημητρίου Γιάννης
Ναί, "Δημητρίου Γιάννη" δεν πρέπει να τα παίρνουμε όλα κατα γράμμα τα λόγια της Αγίας Γραφής και όλα τα λόγια των Πατέρων της Εκκλησίας, μήτε να τα ερμηνεύουμε παιδιάστικα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ανοησία δεν είναι αυτών που λένε Πατερικά το πύρ της Κόλασης Άκτιστο! Η ανοησία είναι αυτών που ερμηνεύουν παιδιάστικα τα λόγια της Αγίας Γραφής και των Πατέρων και που απορρίπτουν αυτά που γράφει ο π. Ιωάννης Ρωμανίδης περι Κολάσεως. Όπως είπαμε δεν συμφωνούν με την απόρριψη αυτών που γράφει ο π. Ιωάννης Ρωμανίδης για την Κόλαση, ούτε Πατέρες της Εκκλησίας, ούτε η Αγία Γραφή! Δεν έχουν αυτοί λίγο μυαλό να σκεφτούν ότι η Αγία Γραφή και οι Πατέρες πρέπει να μελετώνται προσεκτικά και να μην διαβάζονται παιδιάστικα και να μην τα παίρνουν όλα κατα γράμμα;
Για τους λόγους του Κυρίου ότι δεν πρέπει να τους παίρνουμε κατα γράμμα, αλλά να τους ερμηνεύουμε ορθόδοξα σύμφωνα με το Ορθόδοξο πνεύμα και σύμφωνα με τους Πατέρες, δεν το λέω εγώ, το λένε οι ίδιοι οι Πατέρες στα ερμηνευτικά του έργα.
Προτεστάντες καταντούν, και ίσως χειρότεροι και από τους Προτεστάντες, αυτοί που ερμηνεύουν την Γραφή με το μυαλουδάκι τους, κατα γράμμα και απορρίπτουν τις Πατερικές ερμηνείες ως ανοησίες!
Ορθόδοξος
Για τους λόγους του Κυρίου ότι δεν πρέπει πάντοτε να τους παίρνουμε κατα γράμμα, αλλά να τους ερμηνεύουμε ορθόδοξα σύμφωνα με το Ορθόδοξο πνεύμα και σύμφωνα με τους Πατέρες, δεν το λέω εγώ, το λένε οι ίδιοι οι Πατέρες σε ερμηνευτικά τους έργα. (διόρθωση στο προηγούμενο σχόλιο)
ΑπάντησηΔιαγραφήΟρθόδοξος
Δεν υπάρχει σχόλιό σου που να μην θέλει διόρθωση και τάχα ορθοδοξείς στα σίγουρα...
ΑπάντησηΔιαγραφήΚατάθεσε λόγο κάποιου από τους αγίους που να λέει ξεκάθαρα ότι "παράδεισος και κόλαση είναι το ίδιο πράγμα" ειδάλλως απλώς λες παραμυθάκια φιλολογικά !
Δημητρίου Γιάννης
Η διόρθωση που κάνω στα σχόλια μου αφορά ασήμαντες απροσεξίες εκφράσης και γίνεται αμέσως από εμένα χωρίς την υπόδειξη κανενός.
ΔιαγραφήΕσύ κοίταξε να διορθώσεις τα μεγάλα και ουσιαστικά λάθη σου και τα κενά που έχεις στα ζητήματα τα πνευματικά! Τα λάθη τα δικά σου είναι περιεχομένου πνευματικά και θεολογικά και δεν βλέπω να διορθώνεις τίποτα απο αυτά , παρ΄ ότι πολλές φορές σε διορθώνουν άλλοι και συγκεκριμένα η ταπεινότης μου. Μην διυλίζεις τον κώνωπα (των εκφραστικών αστοχιών που διορθώνονται αμέσως) και καταπίνεις την κάμηλο (των θεολογικών λαθών) !
Αυτά που γράφεις εσύ είναι παραμυθάκια φιλολογικά για ανθρώπους που σκοτάδια από Πατέρες και Ορθοδοξία, και πάνε κόντρα και σε λόγια της Αγίας Γραφής και Πατέρων της Εκκλησίας και μεγάλων Ορθοδόξων Θεολόγων σαν τον π. Ιωάννη Ρωμανίδη!
Καλή μετάνοια!
Ορθόδοξος
Ζητάς να σου καταθέσω λόγο κάποιου από τους αγίους που λέει ξεκάθαρα ότι "παράδεισος και κόλαση είναι το ίδιο πράγμα".
ΔιαγραφήΣου είπα και πιο πάνω ότι
Όταν λένε Πατέρες της Εκκλησίας ότι το (Άκτιστο) φώς του Θεού το δέχονται οι κολασμένοι ως πύρ καυστικό και κολαστικό, είναι το ίδιο με αυτό που γράφει ο π. Ιωάννης Ρωμανίδης "Κόλαση και Παράδεισος είναι το ίδιο πράγμα ".
Όσοι έχουν σωστή κρίση και θέλουν να καταλάβουν καταλαβαίνουν, ότι αυτά είναι το ίδιο ακριβώς πράγμα. Το ίδιο ακριβώς πράγμα.
Ορθόδοξος
Η τελευταία διόρθωση που αναφέρεσαι στο σχόλιο σου 12,29π.μ. είναι η διόρθωση του... τραγικού και ....μεγάλου και ...ουσιαστικού λάθους μου, αντί να γράψω
Διαγραφή"σε ερμηνευτικά τους έργα" έγραψα αρχικά "σε ερμηνευτικά του έργα". Δηλαδή απλά ξέχασα να βάλω το τελικό σίγμα.
Απο αυτό, το λάθος απροσεξίας, σύμφωνα με την φαεινή κρίση σου, σημαίνει ότι δεν "Ορθοδοξώ στα σίγουρα";;;
Οι αναγνώστες που δεν έχουν προκατάληψη μπορούν να κρίνουν για την ...φαεινή και βαθειά κρίση σου...
Ορθόδοξος
Αυτά που γράφεις εσύ είναι παραμυθάκια φιλολογικά για ανθρώπους που έχουν σκοτάδια από Πατέρες και Ορθοδοξία, και πάνε κόντρα και σε λόγια της Αγίας Γραφής και Πατέρων της Εκκλησίας και μεγάλων Ορθοδόξων Θεολόγων σαν τον π. Ιωάννη Ρωμανίδη!
ΑπάντησηΔιαγραφή(διόρθωση στο προηγούμενο σχόλιο)
Κοίταξε τώρα να επικεντρωθείς στην διόρθωση του σχολίου που κάνω με αυτό το σχόλιο, δηλαδή στο ότι ξέχασα να βάλω την λέξη "ΕΧΟΥΝ" ανάμεσα στις λέξεις "που" και "σκοτάδια" και μην επικεντρωθείς στα θεολογικά σου λάθη.
Ορθόδοξος