Τετάρτη, 31 Μαΐου 2017



ΠΡΟΣΚΥΝΑΜΕ ΑΓΑΛΜΑ;

Τοῦ ἀρχιμ. Δανιήλ Ἀεράκη


Εἴδωλα ἐπιτρέπονται στὴν Ὀρθοδοξία;

Ἐπιτρέπεται, δηλαδή, νὰ ἔχουμε ἀγάλματα καί νὰ τὰ προσκυνᾶμε, ὅπως προσκυνᾶμε τὶς εἰκόνες, τοῦ Χριστοῦ μὲν λατρευτικά, τῶν δὲ ἁγίων τιμητικά;

Οἱ Παπικοὶ ἔχουν ἀγάλματα στοὺς Ναούς τους. Καὶ σκέφτηκαν νὰ προσφέρουν καὶ σὲ μᾶς, ἀφοῦ βέβαια ἐμεῖς προσπέσαμε καὶ τοὺς παρακαλέσαμε!

Κάποτε γιὰ ὕποπτες προσφορὲς ἴσχυε τὸ τοῦ Βιργιλίου: «Φοβοῦ τοὺς Δαναοὺς κἄν δῶρα φέροντας». Πολὺ περισσότερο γιὰ τοὺς Ὀρθοδόξους ἰσχύει τό: «Φοβοῦ τοὺς Παπικοὺς κἄν δῶρα φέροντας». Καὶ ἀκόμα περισσότερο τό: «Φοβοῦ τοὺς Παπικοὺς κἄν λείψανα φέροντας», ὅταν μάλιστα τὰ λείψανα πού προσφέρουν ἔχουν ὡς περιτύλιγμα εἰδωλικά ἀγάλματα!

Οἱ Παπικοὶ ἔχουν ἀπέραντες ἀποθῆκες, πού οἱ ἴδιοι δὲν τὶς χρησιμοποιοῦν πλέον, ἀλλ᾽ εἶναι πρόθυμοι νὰ τὶς ἀνοίξουν, ὅταν σάν… ζητιάνοι ὀρθόδοξοι μεγαλόσχημοι προστρέχουν καὶ ἐκλιπαροῦν! Οἱ ἀποθῆκες, μουσειακῆς περισσότερο μορφῆς, φιλοξενοῦν ἀπὸ χρυσάφια παλαιῶν Παπῶν, μέχρι λάρνακες καὶ ἀναρίθμητα (ἀνεξέλεγκτα;) λείψανα.

Στὴν Ὀρθόδοξο Ἐκκλησία ὑπάρχουν λείψανα τῆς ἁγίας Ἑλένης. Τί χρειαζόμασταν λείψανά της ἀπό τὴ Βενετία, δηλαδή, ἀπό τούς Παπικούς; Καὶ ἐν πάσῃ περιπτώσει ἄς ποῦμε ὅτι δεχόμαστε καὶ ἕνα λείψανο ἀπό τὴ Δύσι. Μὰ στὴν περίπτωσι τῆς νέας μεταφορᾶς ἀπό τὴ Βενετία, μεταφέραμε… ἄγαλμα καὶ τὸ παρουσιάσαμε στὸ λαὸ ὡς «σκήνωμα»!

Βέβαια ὁ διαφημιστής τῆς ὅλης ὑποθέσεως (βοηθὸς ἐπίσκοπος) ἔσπευσε νὰ διορθώση τὰ τῆς διαφημιστικῆς ἀφίσσας, πού ἔκανε λόγο γιὰ σκήνωμα. Στὴ διόρθωσι μίλησε γιὰ λείψανα τῆς ἁγίας Ἑλένης.

Ὅσοι σπεύδουν πρὸς προσκύνησι, ἀπό εὐλάβεια βεβαίως τὸ κάνουν. Δὲν γνωρίζουν τὸ τοῦ ἀποστόλου Παύλου: «Τίς συγκατάθεσις ναῷ Θεοῦ μετὰ εἰδώλων;» (Β´ Κορ. ϛ´ 16). Πάντως λείψανα δὲν διακρίνουν. Λένε οἱ ἁρμόδιοι, ὅτι σ’ αὐτὴν τὴν πολυτελέστατη λάρνακα, ἀσήκωτη ἀπό «εὐγενῆ» μέταλλα, ὑπάρχουν δύο-τρία μικρὰ τεμάχια λειψάνων τῆς ἁγίας. Τὸ σίγουρο εἶναι, ὅτι μέσα στὴν καλλιτεχνικὴ καὶ βαρύτιμη λάρνακα δὲν ὑπάρχει σκήνωμα, ὅπως π.χ. τὰ σκηνώματα (ὁλόσωμα) τῶν ἁγίων Διονυσίου, Γερασίμου, Σπυρίδωνος καὶ ἄλλων.
Τότε αὐτὸ τὸ ὁμοίωμα, πού βρίσκεται ξαπλωμένο στὴν πολυτελέστατη λάρνακα, τί εἶναι; Ἕνα «εἴδωλο», δηλαδὴ μεταλλικὸ σῶμα (ἀπό χρυσάφι, ἀπό ἀσήμι, ἀπό χαλκό, «οὐκ οἶδα»!). Εἶναι ἕνα ξαπλωμένο ἄγαλμα, περιτυλιγμένο μὲ βασιλικὴ στολὴ καὶ βασιλικὸ στέμμα!
               
Καὶ γεννᾶται τὸ ἐρώτημα: Ἀπό πότε σὲ Ὀρθόδοξο Ναὸ μαζὶ μὲ εἰκόνες ἔχουμε καὶ ἀγάλματα, ἔστω καὶ ἁγίων; Καὶ γιατί ἀποπροσανατολίζουμε τὸ λαό;

3 σχόλια:

  1. Ας σταματήσει επιτέλους αυτό το αίσχος της λειψανοθρησκείας.Ουρές για προσκύνηση ιερών και κίβδηλων λειψάνων,αποχή από τα Ιερά Δισκοπότηρα.Οι 'Αγιοι μας έχουν φρίξει με τα καραγκιοζηλίκια μας.Δείξτε κάποιον που να μετανόησε και να άλλαξε τρόπο ζωής, από προσκύνηση ιερών λειψάνων.Μάλλον κάποιοι θυσαυρίζουν,εμπαίζοντας τους Αγίους.Οι Άγιοί μας δεν έχουν ανάγκη τα ευρώ μας,τα λείψανα μαρτυρούν την εν Χριστώ Αγάπη τους και τίποτα παραπάνω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δείξτε κάποιον που να μετανόησε και να άλλαξε τρόπο ζωής, από προσκύνηση ιερών λειψάνων.
      ==

      Τὸ ἀντίθετο συμβαίνει.

      Τὰ ὑποκατάστατα τῆς Πίστεως, ἡ εὔκολη θρησκευτικότητα, δὲν ἐπιτρέπουν σὲ ὅσους ἐπαναπαύονται σὲ αυτά, νὰ γίνουν καλοί Χριστιανοί. Διότι θεωροῦν ὅτι λατρεύοντας καὶ προσκυνῶντας τὰ ἄψυχα ὀστὰ ἢ ἀντικείμενα καὶ "λαδώνοντας" καὶ τὸν ἁγιο μὲ ἕνα χαρτονόμισμα πῆραν τὴ θεία Χάρι, εκπλήρωσαν ἅριστα τὰ τῆς Πίστεως, συγχωρέθηκαν οἱ ἁμαρτίες των καί σώθηκαν. Αὐτὸ ἀφήνουν νὰ ἐννοηθῇ καὶ οἱ διακινητές τῶν ἐξαπλωνόμενων "νέου τύπου συγχωροχαρτιῶν" ἤ "ἠθικοὶ αὐτουργοί εἰς σιμωνίαν". Ἄν εἶναι ἄδικες οἱ ἐκφράσεις, τὶς ἀναιρῶ, ἄν εἶναι εὔστοχες, κακῶς δὲν ἀντιδρᾶ οὐδείς πλὴν τοῦ π. Δανιήλ.

      Κούνια ποὺ τοὺς κούναγε, ὄχι μόνο αὐτοὺς καὶ τοὺς λειψανέμπορους ἀλλὰ καὶ ὅσους ἐξ ἡμῶν σιωποῦμε. Δυστυχῶς εἴμαστε συνένοχοι. Ποιήσαμε ἤ ἀνεχόμαστε νὰ ποιοῦν τὸν οἶκον θεοῦ εἰς οἶκον ἐμπορίου. Καὶ ενῷ ὡς γνήσιοι ἀντιπαπικοί, κατηγοροῦμε τὰ "συγχωροχάρτια" τὰ ἀνεχόμαστε ὑπὸ διαφορετικὴ μορφή!.

      Διαγραφή
  2. Δόξα τῷ Θεῷ. Εὐχαριστοῦμε τὸν πατέρα Δανιὴλ Ἀεράκη γιὰ τὶς θεολογικότατες παρατηρήσεις του.

    Εὐχαριστοῦμε καὶ τὸν πρῶτο σχολιαστή 31/5 11:12.

    Παπικά ἀγάλματα ὡς δούρειοι ἵπποι ὑπὸ καμουφλάζ λειψανοθηκῶν τὶθενται σὲ προσκύνησι Ὀρθοδόξων πιστῶν σὲ Ὀρθοδόξους Ναούς προνοίᾳ Ὀρθοδόξου ἐκκλησιαστικῆς δομῆς; Ὑποφέρουμε ἀπὸ τὴν προδοσία τῆς Ὀρθοδόξου Πίστεως ὑπὸ τῶν οἰκουμενιστῶν φιλοπαπικῶν οἱ ὁποῖοι συνειδητά ἐπέλεξαν νὰ ἑορτάσουν τὴν ἐπέτειο τῆς Ἀποστολικῆς Διακονίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος συνεργαζόμενοι προκλητικότατα μὲ τοὺς παπικούς. Παπικά ἀγάλματα ὡς δούρειοι ἵπποι ὑπὸ καμουφλάζ λειψανοθηκῶν σὲ Ὀρθοδόξους Ναούς καὶ ἔμπροσθέν των "παπικοί κληρικοί" να προσεύχονται; Εἶναι γνήσια τὰ λείψανα ἐκ τῶν Λατίνων; Καὶ εἶναι σωστὸ νὰ μεταβάλλεται κάθε πόλις καὶ χωριό, κάθε ναὸς καὶ μονή, σὲ τόπους υποδοχῶν, προσκυνήσεων καὶ ἐνίοτε νεοειδωλολατρικῶν ἐκδηλώσεων λειψανολατρειῶν λειψάνων ἀμφιβόλου γνησιότητος;

    Ἂς λείπει τοὐλάχιστον ἡ ἐμπορευματοποίησις τῶν λειψάνων καὶ τῶν περιφερομένων προσκυνημάτων ποὺ διαφημίζονται μὲ ἀφῖσσες, πανώ, φυλλάδια σὲ ῥυθμὸ αὐξανόμενο καὶ ἐπαναλαμβανόμενο ὥστε οἱ ἀθεοι χαμογελοῦν εἰρωνικά τρίβοντας ἀντίχειρα καὶ δείκτη, τοὺς δακτύλους, ἐννοῶντας "χρῆμα"!!!. Χρῆμα!!! ΧΡΗΜΑ!!! Καὶ γιατὶ νὰ τὸ κρύψουμε; Περὶ χρημάτων πρόκειται καὶ εἰδικότερα περὶ ἐμπορευματοποιήσεως τῶν θείων. Ἐὰν τόσο οἱ λειψανομεταφορεῖς ὅσο καὶ οἱ ἐκθέτοντες τὰ λείψανα καὶ κειμήλια (πλαστικὲς παντόφλες, γυαλιά, τεμάχιο φανέλας ἠ ράσου κ.ἄ.) θέλουν "νὰ λάβῃ ὁ λαὸς τὴν εὐλογία" (ἐννοεῖται διὰ τῆς τιμῆς καὶ οὐχὶ τῆς λατρείας τοῦ λειψάνου)", ἂς ἀπαγορεύσουν τὰ πανέρια, τὰ καλάθια καὶ τὰ κυτία λογίας δίπλα στὸ προσκύνημα. Ἀς λάβῃ πάραυτα ἡ Ἱερὰ Σύνοδος τὴν ἀπόφασι νὰ ἀπαγορεύεται ἐπὶ ποινῇ ἀποσχηματισμοῦ καὶ ἀφορισμοῦ ἡ ἐπί χρήμασι ἔκθεσις λειψάνων καὶ κειμηλίων γιὰ τιμητικὴ προσκύνησι διότι πιθανῶς ὁ ἀφελὴς λαὸς σύρεται σὲ σιμωνία θεωρῶντας ὅτι πωλεῖται ἡ εὐλογία καὶ ἡ χάρις, τὴν ὁποία καὶ ἀγοράζει.

    Ἂς ἀπαγορεύσουν καὶ τὴν "ἐπί χρηματικοῦ ἀνταλλάγματος" καὶ ποσοστιαίαν ἐπὶ τῶν ἐσὀδων ἀμοιβὴ καὶ μοίρασμα τοῦ ὀβολοῦ τῶν ἀφελῶν, μεταξὺ κατόχου τοῦ λειψάνου καὶ ἐκθέτοντος αὐτὸ. Ἀφ'ἕνὸς δὲν εἶναι ἐμπόρευμα τὰ λείψανα μαρτύρων καὶ τὰ ἱερὰ ἀντικείμενα τῆς πίστεώς μας καὶ ἀφ' ἑτέρου, ἐὰν βέβαια εἶναι γνήσια, ἀνήκουν σὲ ὅλη τὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία τῆς Οἰκουμένης, σὲ ὁλο τὸν θρησκευόμενο λαό - οἱ δὲ κατέχοντες αὐτὰ ὑποτίθεται ὅτι τὰ διαφυλάττουν καὶ φιλοξενοῦν, θὰ πρέπῃ ὅμως νὰ γνωρίζουν ὅτι ἀνήκουν σὲ ὅλη τῆν Ἐκκλησία, δὲν ἀνήκουν σὲ αυτούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή