O MΥΘΙΚΟΣ ΚΥΡΙΟΣ 666....
του ενδελεχους ερευνητου κ. Βασιλειου Σακκα
3ον
Ἐπειδὴ λοιπὸν γάτος ζεματισμένος φοβᾶται τὸ νερὸ τὸ κρύο καὶ ὅποιος καεῖ στὸ κουρκούτι φυσάει καὶ τὸ γιαούρτι, προσπαθῶ πάντοτε νὰ προσεγγίζω τὰ θέματα ποὺ “ὁ Πατὴρ ἔθετο ἐν τῇ ἰδίᾳ αὑτοῦ ἐξουσίᾳ”, ἀνυπόδητος καὶ ὅσο τὸ δυνατὸν ἀποστασιοποιημένος.
Ἡ Θεία καῖ Ἱερὰ Γραφή ἀπὸ τῶν ἀποστολικῶν χρόνων μᾶς προειδοποιεῖ ὁτι “ἤγγικεν ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν”. Καὶ ὅμως πέρασαν ἤδη 2.000 χρόνια καὶ ἀκόμη βρισκόμαστε στὸ “ἤγγικεν”! Τὶ συμβαίνει; Λάθος μήπως ἔκανε;
Ἀπ’ ὅτι μὲ ἔχουν κατηχήσει καὶ ἔχω καταλάβει, ὁ ὀρθόδοξος χριστιανὸς ἀπὸ τὴ στιγμὴ ποὺ ἔρχεται ἐπάνω στὴ γῆ, γι’ αὐτὸν “ἤγγικεν ἡ βασιλεία τοῦ Θεοῦ”. Τὸ χωρίον δ΄12 τοῦ προφήτου Ἀμώς ὅπως ἀποδίδεται κατὰ τὸ μασοριτικὸν λέγει: “ἑτοιμάσθητι νὰ ἀπαντήσῃς τὸν Θεὸν σου”.
Ἦταν κάποτε ἕνας κηπουρὸς ποὺ εἶχε νὰ δῇ τὸ ἀφεντικὸ του, πάνω ἀπὸ εἴκοσι χρόνια.
Κάποιος τότε βλέποντας σὲ πόσο ἄψογη κατάστασι ἦταν διατηρημένος ὁ κῆπος τοῦ εἶπε: “Στὴν κατάστασι ποὺ εἶναι ὁ κῆπος θὰ ἔλεγε κανεὶς ὅτι αὔριο περιμένεις τὸ ἀφεντικὸ σου”.
“Λάθος”! τοῦ ἀπάντησε ὁ κηπουρὸς, “δὲν τὸν περιμένω αὔριο, τὸν περιμένω σήμερα”!
Ἡ Θεία καῖ Ἱερὰ Γραφή ἀπὸ τῶν ἀποστολικῶν χρόνων μᾶς προειδοποιεῖ ὁτι “ἤγγικεν ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν”. Καὶ ὅμως πέρασαν ἤδη 2.000 χρόνια καὶ ἀκόμη βρισκόμαστε στὸ “ἤγγικεν”! Τὶ συμβαίνει; Λάθος μήπως ἔκανε;
Ἀπ’ ὅτι μὲ ἔχουν κατηχήσει καὶ ἔχω καταλάβει, ὁ ὀρθόδοξος χριστιανὸς ἀπὸ τὴ στιγμὴ ποὺ ἔρχεται ἐπάνω στὴ γῆ, γι’ αὐτὸν “ἤγγικεν ἡ βασιλεία τοῦ Θεοῦ”. Τὸ χωρίον δ΄12 τοῦ προφήτου Ἀμώς ὅπως ἀποδίδεται κατὰ τὸ μασοριτικὸν λέγει: “ἑτοιμάσθητι νὰ ἀπαντήσῃς τὸν Θεὸν σου”.
Ἦταν κάποτε ἕνας κηπουρὸς ποὺ εἶχε νὰ δῇ τὸ ἀφεντικὸ του, πάνω ἀπὸ εἴκοσι χρόνια.
Κάποιος τότε βλέποντας σὲ πόσο ἄψογη κατάστασι ἦταν διατηρημένος ὁ κῆπος τοῦ εἶπε: “Στὴν κατάστασι ποὺ εἶναι ὁ κῆπος θὰ ἔλεγε κανεὶς ὅτι αὔριο περιμένεις τὸ ἀφεντικὸ σου”.
“Λάθος”! τοῦ ἀπάντησε ὁ κηπουρὸς, “δὲν τὸν περιμένω αὔριο, τὸν περιμένω σήμερα”!
Ἡ ἑτοιμασία
αὐτὴ δὲν γίνεται διὰ τῆς τρομοκρατίας, τῆς
ψυχώσεως καὶ τοῦ
πανικοῦ, ἀποθηκεύοντας
κονσέρβες καὶ παξιμάδια ἤ παίρνοντας τὰ βουνὰ! Ἀλλὰ “ἐν ἀρεταῖς κοσμούμενοι καὶ πίστει ὀρθῇ”, διὰ τῆς μετανοίας, τῆς προσευχῆς, τῆς καθάρσεως τῆς καρδίας, τῆς θεώσεως τῶν παθῶν καὶ τῆς ἀγαθοεργίας.
Ξέρουμε ὅτι ὁ καθένας ἀπὸ μᾶς, νέος, γέρος ἤ παιδί, χωρὶς καμμία ἐξαίρεσι, εἶναι δυνατὸν ν’ ἀκούσῃ ἀνὰ πᾶσαν στιγμὴ τὸ “ταύτῃ τῇ νυκτὶ τὴν ψυχὴν σου ἀπαιτοῦσι ἀπ’ ἐσοῦ”, καὶ ὅμως δὲν πανικοβαλλόμεθα.
Δὲν εἶναι ὅμως ἀνόητο νὰ μὴν τρομοκρατούμεθα ἀπὸ τὴν δυνατότητα αὐτὴ ποὺ πιστοποιοῦμε κάθε στιγμὴ γύρω μας, ἀλλὰ νὰ τρομοκρατούμεθα καὶ
νὰ πανικοβαλλόμεθα γιὰ
κάτι ποὺ ὑποθετικὰ μπορεῖ νὰ συμβῇ σὲ πέντε, δέκα, εἴκοσι ἤ ἑκατὸ χρόνια ἤ ἀκόμη καὶ ἀργότερα;
Ἡ θρησκευτικὴ ὑπερδιέγερσι, ἡ πυρέσσουσα νοσηρὴ περιέργεια ποὺ μεταβάλλει τὰ μυστήρια τοῦ Θεοῦ σὲ προεκπεμπόμενο σήριαλ νοσηρῆς ἐπιστημονικῆς ὀργουελιανῆς φαντασίας, δὲν ἔχει νὰ κάνῃ ἀπολύτως τίποτε μὲ τὴν μετάνοιαν καὶ τὴν ἐπίσκεψιν τῆς Θεὶας Χάριτος!
Ἡ θρησκευτικὴ ὑπερδιέγερσι, ἡ πυρέσσουσα νοσηρὴ περιέργεια ποὺ μεταβάλλει τὰ μυστήρια τοῦ Θεοῦ σὲ προεκπεμπόμενο σήριαλ νοσηρῆς ἐπιστημονικῆς ὀργουελιανῆς φαντασίας, δὲν ἔχει νὰ κάνῃ ἀπολύτως τίποτε μὲ τὴν μετάνοιαν καὶ τὴν ἐπίσκεψιν τῆς Θεὶας Χάριτος!
Σχετικὰ μὲ τὸν κ. Καρδάση, περὶ
τοῦ ὁποίου γίνεται συχνὰ μνεία καὶ διὰ τῆς … τηλοψίας ἔχω νὰ πῶ τὰ ἑξῆς. Ἔπεσε στὰ χέρια μου ἀναφορὰ τοῦ π. Νεκταρίου
Μουλατσιώτη πρὸς τὴν
Σύνοδον τῆς Ἐκκλησίας
του, ὅπου ἀναφέρει ὅτι ὁ κ. Καρδάσης ἀρνεῖται νὰ πῇ ποιὸς εἶναι ὁ πνευματικὸς του καὶ συμπεραίνει ὅτι εἶναι πνευματικὸν τέκνον τοῦ Φυλῆς Κυπριανοῦ. Πρᾶγμα ἄλλωστε ποὺ δὲν εὐσταθεῖ διότι καὶ στὰ γραφόμενά του καὶ
στὶς δημόσιες ἐμφανίσεις του, ὁ ἄνθρωπος,
παρουσιάζεται ὡς ἀνήκων
στὴν κρατικὴ Ἐκκλησία. Τώρα ἄν παρ’ ὅλα αὐτὰ εἶναι …
“Κρυπτοκυπριανίτης” μὲ γειὰ του μὲ χαρὰ του καὶ σὲ μᾶς τὶ λόγος πέφτει; Αὐτὰ εἶναι καχυποψίες καὶ κουτσομπολιὰ. Καὶ γιὰ τὴν καχυποψίαν λέγει ὁ
Λόγος τοῦ Θεοῦ ὅτι: “Ἡ ἀγάπη οὐ λογίζεται τὸ κακόν”. Προσωπικὰ
καὶ ἐγὼ ὁ ἴδιος τὸ θεωρῶ ἀνάγωγον καὶ ἀγενές, ἐὰν ἐγὼ δὲν θέλω ἀφ’ ἑαυτοῦ μου αὐθορμήτως ν’ ἀναφέρω τὸ ὄνομα τοῦ πνευματικοῦ μου, νὰ ἐπιμένῃ ὁ ἄλλος νὰ μοῦ τὸ ἐκμαιεύσῃ! Αὐτὰ εἶναι θέματα λεπτὰ καὶ αὐστηρῶς προσωπικά. Μπορεῖ ὁ πνευματικὸς μου νὰ συμφωνῇ μὲ τὶς ἰδέες μου ἤ νὰ μὴν συμφωνῇ. Μπορεῖ νὰ μοῦ ἔχει βάλει ἐπιτίμιον ἤ νὰ μ’ ἔχῃ σὲ ἀκοινωνησία. Αὐτὰ ἀφοροῦν ἀποκλειστικῶς τὸν Θεὸν μου, τὸν πνευματικὸν μου κι’ ἐμένα καὶ ἀσφαλῶς ὄχι τὴν ὑπόλοιπη …
Δημοκρατία! Ὁ πνευματικός μου, ἡ ἀσημαντότητά μου, ὁ κ.Καρδάσης, καθὼς καὶ ὁ κάθε κ.Καρδάσης,
κρινόμεθα κατὰ τὸ
Εὐαγγέλιον μόνον “ἐκ τοῦ στόματός μας” κατὰ
πόσον τὰ λεγόμενα μας συμφωνοῦν
ἤ ὄχι μὲ τὴν ἀείποτε Παράδοσι τῆς
Καθολικῆς Ἐκκλησίας.
Προσωπικὰ καίτοι εἰς τὰ θέματα τῆς Πίστεως “θέλω γὰρ πάντας ἀνθρώπους εἶναι ὡς καὶ ἑμαυτὸν” δὲν διανοήθηκα ποτὲ νὰ διερωτηθῶ περιέργως περὶ τοῦ ποῦ καὶ πῶς θρησκεύει ὁ κ. Καρδάσης. Ἠλικίαν ἔχει, μπολιασμένος εἶναι, γράμματα γνωρίζει καὶ περὶ ἑαυτοῦ λόγον ἀποδώσει. Ἐκεῖνο ποὺ ἔχω δικαίωμα νὰ ἀπαιτήσω, εἶναι μία ἀπὸ καθαρῶς ἐπιστημονικῆς ἀπόψεως σαφὴς, ὀρθή καὶ ἀκριβὴς ἀπάντησις εἰς τὸ θέμα ποὺ μᾶς ἀπασχολεῖ.
Προσωπικὰ καίτοι εἰς τὰ θέματα τῆς Πίστεως “θέλω γὰρ πάντας ἀνθρώπους εἶναι ὡς καὶ ἑμαυτὸν” δὲν διανοήθηκα ποτὲ νὰ διερωτηθῶ περιέργως περὶ τοῦ ποῦ καὶ πῶς θρησκεύει ὁ κ. Καρδάσης. Ἠλικίαν ἔχει, μπολιασμένος εἶναι, γράμματα γνωρίζει καὶ περὶ ἑαυτοῦ λόγον ἀποδώσει. Ἐκεῖνο ποὺ ἔχω δικαίωμα νὰ ἀπαιτήσω, εἶναι μία ἀπὸ καθαρῶς ἐπιστημονικῆς ἀπόψεως σαφὴς, ὀρθή καὶ ἀκριβὴς ἀπάντησις εἰς τὸ θέμα ποὺ μᾶς ἀπασχολεῖ.
Περὶ
δὲ τοῦ Φυλῆς Κυπριανοῦ, προσωπικὰ δὲν κωλύομαι νὰ κοινωνήσω μετ’ αὐτοῦ γιὰ ἐσχατολογικὰ θέματα ἀλλὰ γιὰ θέματα καθαρῶς θεολογικὰ καὶ ἐκκλησιαστικά. Συγκεκριμένως δὲ διότι μεταδίδει τὰ
Ἄχραντα Μυστήρια εἰς
τοὺς Νεοημερολογίτας καὶ
τὸ χειρότερον διότι μετὰ
τῶν Λευκορώσων ὁμολογεῖ, ἐπιβεβαιώνει καὶ κηρύττει ὕπαρξιν Ἁγιαστικῆς Χάριτος εἰς τὴν καινοτόμον
νεοημερολογιτικὴν καὶ οἰκουμενιστικὴν ἐκκλησίαν. Στὴν Ἐκκλησία ὅμως δὲν εἴμαστε ἐπιλεκτικοί.. Ἐὰν εἶναι βέβαιος ὅτι ἡ καινοτόμος ἱεραρχία ἔχει ἁγιαστικὴν χάριν καὶ κανονικὸν κῦρος τότε καὶ ἡ ἐναντίον του
καθαίρεσις ἐκ μέρους τῆς ἱεραρχίας αὐτῆς, δικαία ἤ ἄδικος, τυγχάνει ἔγκυρος καὶ ὑπαρκτή. Ὁ ἀφορισμὸς ποὺ ἐπέβαλλε δικαίως ἤ ἀδίκως ἡ λεγομένη “μεγάλη καὶ
ὑπερτελὴς σύνοδος” τοῦ Βαρθολομαίου (τρομάρα του) στὸν κ. Σωτηρόπουλο ἔχει
ὑπόστασιν. Ὅταν ἐγὼ εἶχα τὰ προβλήματά μου μὲ τὴν Λευκορωσικὴ Ἐκκλησία, οἱ Ρῶσοι γιὰ νὰ μὲ ξεφορτωθοῦν μοῦ ἐπρότειναν νὰ μοῦ δώσουν ἀπολυτήριον καὶ νὰ πάω ὅπου ἤθελα.
Τότε κι’ ἐγὼ ἀπάντησα: “Μὰ ἄν σᾶς ἀναγνωρίζω ἁρμοδιότητα νὰ μοῦ ἐκδώσετε ἀπολυτήριον, δὲν ἔχω κανέναν λόγο τοῦ νὰ χωρίσω ἀπὸ σᾶς ἤ νὰ μὴν σᾶς μνημονεύω”.
Τότε κι’ ἐγὼ ἀπάντησα: “Μὰ ἄν σᾶς ἀναγνωρίζω ἁρμοδιότητα νὰ μοῦ ἐκδώσετε ἀπολυτήριον, δὲν ἔχω κανέναν λόγο τοῦ νὰ χωρίσω ἀπὸ σᾶς ἤ νὰ μὴν σᾶς μνημονεύω”.
Ἐμεῖς
δὲν συναντήσαμε πουθενὰ
στοὺς Πατέρας ὅτι ὅταν κάποιος προσπαθεῖ
νὰ ὁδηγήσῃ τὴν Ἐκκλησίαν σὲ σχῖσμα καὶ αἵρεσιν, τὸν ἀθωώνουμε καὶ τὸν βεβαιώνουμε ὅτι ἔχει ἁγιαστικὴν χάριν! Οἱ νεοημερολογίτες ἐκκλησιαστικῶς εἶναι τοποθετημένοι εἰς
τὸ ἄμετρον ἔλεος, τὴν ἄπειρην μακροθυμίαν, ἀγάπην
καὶ δικαιοσύνη τοῦ Πανοικτίρμονος
Θεοῦ! Ἐμεῖς δὲν ἀποκλείομεν καμίαν ἐνέργειαν
ἤ ἐκδήλωσιν τοῦ θείου ἐλέους καὶ τῆς θείας
μακροθυμίας. Τὸ πῶς
ὅμως ὁ Θεὸς ἐκδηλώνει τὸ ἔλεος καὶ τὴν μακροθυμίαν του
μεταξὺ τῶν συνανθρώπων μας,
εἶναι πράγματα ποὺ ἐμεῖς οὔτε τὰ γνωρίζουμε, οὔτε τὰ μετρᾶμε οὔτε τὰ διαχειριζόμαστε. Ἡμεῖς ἐκ τῶν Πατέρων
παρελάβομεν “ὅρια αἰώνια”
καὶ μέσα σ’ αὐτὰ τὰ “ὅρια” δὲν ὁριοθετοῦνται οὔτε ὁ νεοημερολογιτισμὸς οὔτε ὁ οἰκουμενισμὸς. Ὁ δὲ Ἀπόστολος Παῦλος μᾶς ἐδίδαξε ὅτι εἴμαστε ἀναρμόδιοι νὰ κρίνουμε τοὺς ἐκτὸς: “τί γάρ μοι τοὺς ἔξω κρίνειν”;
Παρεκτός βέβαια καὶ πιστεύουμε κι’ ἐμεῖς –σὰν μιὰ ἀγαθὴ ψυχὴ, ποὺ εὐχόμαστε ὁ Θεὸς νὰ ἀναπαύσῃ καὶ νὰ συγχωρήσῃ-, ὅτι τὸ σχῖσμα τὸ ἔκαμαν οἱ … “Παληοημερολογίτες”! Ὁπότε, ὁμολογουμένως πλέον
δὲν ἀνήκουμε στὴν ἴδια Ἐκκλησία! Ἐμεῖς ἐκ τῶν Πατέρων παρελάβομεν ὅτι σχισματικοὶ εἶναι οἱ κατὰ τῆς Ἀληθείας καινοτομοῦντες,
καὶ τῆς Παραδόσεως ἀφιστάμενοι κἄν τε λίγοι κἄν τε πολλοὶ τυγχάνουσι! Κἄν τε πλειοψηφίαν
άποτελοῦν κἄν τε μειοψηφίαν! Ἐμεῖς οἱ ὀρθόδοξοι, ὡς ἄτομα ἤ ὡς ἐκκλησιαστικές κοινότητες χωρὶς νὰ ἱδιοποιούμεθα, νὰ ἀντιποιούμεθα, νὰ προλαμβάνωμεν, νὰ προβαδίζωμεν, νὰ σφετεριζόμεθα ἤ νὰ προσεταιριζόμεθα
τὴν διαδικαστικὴν, διαπιστωτικὴν καὶ ἀνακοινωτικὴν ἁρμοδιότητα μιᾶς Πανορθοδόξου
Συνόδου, μόνης ἀποτελούσης τὸ ἐπίσημον στόμα τῆς Ἐκκλησίας, ὀφείλομεν σὲ περίπτωσιν αἱρέσεως ἤ ἀποστασίας νὰ προβαίνωμεν “πρὸ συνοδικῆς διαγνώμης” εἰς ἄμεσον καὶ τελείαν ἀποτείχησιν ἀπὸ τοὺς κακοδοξοῦντας, μηδεμιᾶς κοινωνίας ἐν τοῖς μυστηρίοις καὶ τῇ προσευχῇ, μετ’ αὐτῶν ἐπιτρεπομένης. Μόνον οὕτω
πράττοντες ὡς παρελάβομεν, “ῥυόμεθα” τὴν Ἁγίαν Ἐκκλησίαν
“σχισμάτων καὶ μερισμῶν” κατὰ τοὺς Κανόνας.
Ὅσον δὲ
ἀφορᾶ τὰ χωρία τοῦ Ἁγίου Εἰρηναίου καὶ τοῦ Ἁγίου Ἱππολύτου, αὐτὰ λαμβάνονται ὑπ’ ὄψιν καὶ ἐξετάζονται μόνον μέσα στὰ συμφραζόμενα τῆς Πατερικῆς Ὁμοφωνίας. Ἐπὶ μέρους ὅμως καὶ μεμονωμένως τινὲς τῶν Ἁγίων δὲν εἶναι ἀλάθητοι καὶ ἐνίοτε σφάλλουν.
Ὁ Ἅγ. Ἱππόλυτος ἀρκούμενος στὴν φωνητικὴ ἀπόδοσι μιᾶς λέξεως καταργεῖ τὴν ὀρθογραφία καὶ γράφει π.χ. ΑΡΝΟΥΜΕ ἀντὶ ΑΡΝΟΥΜΑΙ καὶ ΛΑΤΕΙΝΟΣ ἀντὶ ΛΑΤΙΝΟΣ γιὰ νὰ μπορέσῃ νὰ ἐπιτύχῃ τὸ 666!
Τὸτε νὰ γράψουμε κι’ ἐμεῖς π.χ. ΛΕΕΝΗΝΗΣΜΟΣ γιὰ νὰ βγῇ ὅπως δήποτε 666!
Τὴν ἐποχὴ τῶν Παλαιοπίστων στὴν Ρωσία αὐτὴ ἡ τακτικὴ ὡδήγησε πολλοὺς ἀνθρώπους στὴν αἵρεσι, τὴν παράνοια, τὸ ἔγκλημα καὶ τὴν αὐτοκτονία. Ὅπως δὲν ὑπάρχει ψάρι χωρὶς ἀγκίδες, ἔτσι δὲν ὑπάρχει ἄνθρωπος χωρὶς λάθη καὶ ἐσφαλμένες ἀντιλήψεις ὅσον ἅγιος καὶ νὰ εἶναι.
Γι’ αὐτὸ ἄλλως τε γιὰ μᾶς τοὺς Ὀρθοδόξους ἡ Καθολικότης εἶναι ἀποκλειστικῶς Ἐκκλησιαστικὴ ἰδιότης, οὐδέποτε ἐφαρμοζομένη μεμονωμένως σὲ ἄτομα.
Βέβαια ὅπως δὲν παύουμε νὰ τρῶμε ψάρι ἐπειδὴ ἔχει ἀγκίδες, ἔτσι οἰκοδομούμεθα καὶ σωζώμεθα μὲ τὰ γραπτὰ τῶν Πατέρων, θέτοντας κατὰ μέρος τὰ τῆς ἀνθρωπίνης ἀτελείας των.
Σ’ ἐμᾶς ψάρι φιλέτο, χωρὶς ἀγκίδες, εἶναι μόνον ἡ Οἰκουμενικὴ Σύνοδος ἐφ’ὅσον ἔχει γίνει ἀποδεκτὴ ὡς τοιαύτη ἀπὸ τὴν συνείδησιν τῆς Ἐκκλησίας, ποὺ ἀποτελεῖ τὸ ὕψιστον κριτήριον, καὶ τὴν Ὁμοφωνία τῶν Πατέρων.
Μὴν ξεχνᾶμε δὲ ὅτι ἡ περίοδος ἐκείνη ἦταν περίοδος τῆς ἐπιρροῆς τῶν χιλιαστικῶν αἱρέσεων ἡ ὁποία δὲν ἄφησε τελείως ἀνέπαφους οὔτε τοὺς Ὀρθοδόξους.
Ἀπ’ ὅσα δὲ γράφονται ἀπὸ τοὺς εἰδικοὺς, ὁ ἴδιος ὁ Ἅγιος Ἱππόλυτος, (ὁ ὁποῖος εἰρήσθω ἐν παρόδῳ ἦταν ἀντίπαπας, δηλαδὴ σχισματικὸς πάπας) ὑπῆρξε ὁ ἰσοβίως διαφωνῶν μὲ τὸν κανονικὸν πάπα τῆς Ρώμης, τὸν Ἅγιον Κάλλιστο.
Ὁ δὲ Μέγας Φώτιος φαίνεται νὰ μέμφεται τὸν Ἅγιον Εἰρηναῖο καὶ τὸν Ἅγιο Ἱππόλυτο ἐπὶ χιλιασμῷ, καὶ νὰ μὴν συμφωνεῖ μὲ ὡρισμένα ἐκ τῶν γραφομένων τους. Αὐτὸ βέβαια δὲν ἐμποδίζει σὲ τίποτε π.χ. τὸν Ἁγ. Εἰρηναῖο ἀπὸ τοῦ νὰ εἶναι πανθομολογουμένως καὶ ἀναμφισβήτητα “ὁ Πατὴρ τῆς Ἐκκλησιαστικῆς Παραδόσεως”, πλὴν ὅμως κι’ ἐκείνου ὅπως καὶ κάθε ἄλλου ὁ κάθε λόγος, γιὰ νὰ εἶναι δεσμευτικὸς, ὑποβάλλεται στὸ ἑπτάκις κεκαυμένον χωνευτήριον τοῦ Consensus Patrum. Μὲ μεμονωμένα πατερικὰ χωρία βγάζεις ὅ,τι θέλεις. Ἔτσι ὅπως προτεσταντίζουν οἱ Διαμαρτυρόμενοι μὲ τὰ χωρία τῆς Ἁγίας Γραφῆς, θ’ ἀρχίσουμε κι’ἐμεῖς νὰ προτεσταντίζουμε μὲ τὰ χωρία τῶν Πατέρων. Ποῖον τὸ ὄφελος;
Ὁ Ἅγ. Ἱππόλυτος ἀρκούμενος στὴν φωνητικὴ ἀπόδοσι μιᾶς λέξεως καταργεῖ τὴν ὀρθογραφία καὶ γράφει π.χ. ΑΡΝΟΥΜΕ ἀντὶ ΑΡΝΟΥΜΑΙ καὶ ΛΑΤΕΙΝΟΣ ἀντὶ ΛΑΤΙΝΟΣ γιὰ νὰ μπορέσῃ νὰ ἐπιτύχῃ τὸ 666!
Τὸτε νὰ γράψουμε κι’ ἐμεῖς π.χ. ΛΕΕΝΗΝΗΣΜΟΣ γιὰ νὰ βγῇ ὅπως δήποτε 666!
Τὴν ἐποχὴ τῶν Παλαιοπίστων στὴν Ρωσία αὐτὴ ἡ τακτικὴ ὡδήγησε πολλοὺς ἀνθρώπους στὴν αἵρεσι, τὴν παράνοια, τὸ ἔγκλημα καὶ τὴν αὐτοκτονία. Ὅπως δὲν ὑπάρχει ψάρι χωρὶς ἀγκίδες, ἔτσι δὲν ὑπάρχει ἄνθρωπος χωρὶς λάθη καὶ ἐσφαλμένες ἀντιλήψεις ὅσον ἅγιος καὶ νὰ εἶναι.
Γι’ αὐτὸ ἄλλως τε γιὰ μᾶς τοὺς Ὀρθοδόξους ἡ Καθολικότης εἶναι ἀποκλειστικῶς Ἐκκλησιαστικὴ ἰδιότης, οὐδέποτε ἐφαρμοζομένη μεμονωμένως σὲ ἄτομα.
Βέβαια ὅπως δὲν παύουμε νὰ τρῶμε ψάρι ἐπειδὴ ἔχει ἀγκίδες, ἔτσι οἰκοδομούμεθα καὶ σωζώμεθα μὲ τὰ γραπτὰ τῶν Πατέρων, θέτοντας κατὰ μέρος τὰ τῆς ἀνθρωπίνης ἀτελείας των.
Σ’ ἐμᾶς ψάρι φιλέτο, χωρὶς ἀγκίδες, εἶναι μόνον ἡ Οἰκουμενικὴ Σύνοδος ἐφ’ὅσον ἔχει γίνει ἀποδεκτὴ ὡς τοιαύτη ἀπὸ τὴν συνείδησιν τῆς Ἐκκλησίας, ποὺ ἀποτελεῖ τὸ ὕψιστον κριτήριον, καὶ τὴν Ὁμοφωνία τῶν Πατέρων.
Μὴν ξεχνᾶμε δὲ ὅτι ἡ περίοδος ἐκείνη ἦταν περίοδος τῆς ἐπιρροῆς τῶν χιλιαστικῶν αἱρέσεων ἡ ὁποία δὲν ἄφησε τελείως ἀνέπαφους οὔτε τοὺς Ὀρθοδόξους.
Ἀπ’ ὅσα δὲ γράφονται ἀπὸ τοὺς εἰδικοὺς, ὁ ἴδιος ὁ Ἅγιος Ἱππόλυτος, (ὁ ὁποῖος εἰρήσθω ἐν παρόδῳ ἦταν ἀντίπαπας, δηλαδὴ σχισματικὸς πάπας) ὑπῆρξε ὁ ἰσοβίως διαφωνῶν μὲ τὸν κανονικὸν πάπα τῆς Ρώμης, τὸν Ἅγιον Κάλλιστο.
Ὁ δὲ Μέγας Φώτιος φαίνεται νὰ μέμφεται τὸν Ἅγιον Εἰρηναῖο καὶ τὸν Ἅγιο Ἱππόλυτο ἐπὶ χιλιασμῷ, καὶ νὰ μὴν συμφωνεῖ μὲ ὡρισμένα ἐκ τῶν γραφομένων τους. Αὐτὸ βέβαια δὲν ἐμποδίζει σὲ τίποτε π.χ. τὸν Ἁγ. Εἰρηναῖο ἀπὸ τοῦ νὰ εἶναι πανθομολογουμένως καὶ ἀναμφισβήτητα “ὁ Πατὴρ τῆς Ἐκκλησιαστικῆς Παραδόσεως”, πλὴν ὅμως κι’ ἐκείνου ὅπως καὶ κάθε ἄλλου ὁ κάθε λόγος, γιὰ νὰ εἶναι δεσμευτικὸς, ὑποβάλλεται στὸ ἑπτάκις κεκαυμένον χωνευτήριον τοῦ Consensus Patrum. Μὲ μεμονωμένα πατερικὰ χωρία βγάζεις ὅ,τι θέλεις. Ἔτσι ὅπως προτεσταντίζουν οἱ Διαμαρτυρόμενοι μὲ τὰ χωρία τῆς Ἁγίας Γραφῆς, θ’ ἀρχίσουμε κι’ἐμεῖς νὰ προτεσταντίζουμε μὲ τὰ χωρία τῶν Πατέρων. Ποῖον τὸ ὄφελος;
Μὲ
μεμονωμένα γραφικὰ ἤ πατερικὰ χωρία ὅποια αἵρεσι θὲς
στηρίζεται. Οἱ ἀρχαῖοι Ἕλληνες εἶχαν γράψει τὰ χωρία τῆς Ὀδύσσειας καὶ Ἰλιάδας, ἱερὰ βιβλία γι’ αὐτοὺς, δὲν θυμᾶμαι ἐπάνω σὲ τί. Κάθε μέρα
κάνοντας τὴν προσευχή τους στὰ εἴδωλά τους, τραβοῦσαν στὰ τυφλὰ καὶ ἕνα ἐδάφιο καὶ ἀνάλογα μὲ τὸ τὶ ἔλεγε τὸ ἐδάφιο, κανόνιζαν τὶς ὑποθέσεις τους καὶ τὸ πρόγραμμα τῆς ἡμέρας. Σήμερα ἀκόμη, ἰδίως μεταξὺ τῶν Διαμαρτυρομένων,
ὑπάρχουν πολλοὶ ποὺ ἀντέγραψαν αὐτὴν τὴν τακτικὴ μὲ τὰ χωρία τῆς Ἁγ. Γραφῆς.
Ὑπάρχει καὶ τὸ ἑξῆς ἀνέκδοτο. Κάποιος σηκώθηκε ἕνα πρωΐ καὶ τράβηξε ἕνα χαρτάκι ἀπὸ τὸ κουτὶ μὲ τά χωρία καὶ τοῦ ἔπεσε ἐκεῖνο ποὺ λέει: “ἀπελθὼν ἀπήγξατο”!
Μὴ ἐννοώντας τὸ … “μήνυμα”, ξαναπροσεύχεται καὶ τραβάει δεύτερο χαρτάκι ποὺ ἔγραφε: “Πορεύου καὶ σὺ, ποίει ὁμοίως”! καὶ πῆγε καὶ κρεμάστηκε.
Δὲν ξέρω ἄν αὐτὸ τὸ ἀνέκδοτο συνέβη στ’ ἀλήθεια ἤ ὄχι, ἡ ἀλήθεια ὅμως ποὺ περικλείει εἶναι πολὺ μεγάλη. Φοβηθῶμεν λοιπὸν μήπως καὶ ἐμεῖς κρεμαστοῦμε, παίζοντας πετροπόλεμο μὲ τὰ χωρία τῆς Ἱ. Ἀποκαλύψεως ἤ τοῦ Ἁγ. Εἰρηναίου.
Ὑπάρχει καὶ τὸ ἑξῆς ἀνέκδοτο. Κάποιος σηκώθηκε ἕνα πρωΐ καὶ τράβηξε ἕνα χαρτάκι ἀπὸ τὸ κουτὶ μὲ τά χωρία καὶ τοῦ ἔπεσε ἐκεῖνο ποὺ λέει: “ἀπελθὼν ἀπήγξατο”!
Μὴ ἐννοώντας τὸ … “μήνυμα”, ξαναπροσεύχεται καὶ τραβάει δεύτερο χαρτάκι ποὺ ἔγραφε: “Πορεύου καὶ σὺ, ποίει ὁμοίως”! καὶ πῆγε καὶ κρεμάστηκε.
Δὲν ξέρω ἄν αὐτὸ τὸ ἀνέκδοτο συνέβη στ’ ἀλήθεια ἤ ὄχι, ἡ ἀλήθεια ὅμως ποὺ περικλείει εἶναι πολὺ μεγάλη. Φοβηθῶμεν λοιπὸν μήπως καὶ ἐμεῖς κρεμαστοῦμε, παίζοντας πετροπόλεμο μὲ τὰ χωρία τῆς Ἱ. Ἀποκαλύψεως ἤ τοῦ Ἁγ. Εἰρηναίου.
Μιὰ
καζουϊστικὴ λοιπὸν
ἑρμηνολογία ὡρισμένων ἐκφράσεων τοῦ Ἁγίου Ἱππολύτου, ἐκ μέρους τοῦ κ. Καλαμαρᾶ ἤ ἐκ μέρους μας θὰ ἀπεδεικνύετο στεῖρα καὶ θὰ ἐπρόδιδε μᾶλλον προτεσταντικὴν νοοτροπίαν καὶ ὄχι ὀρθόδοξον. Βέβαια ὁ κ. Καλαμαρᾶς ἀπεδείχθη χονδροειδῶς
αἱρετικὸς ὑπογράφοντας στὸ Σαμπεζὺ τὴν ἕνωσιν μετὰ τῶν Μονοφυσιτῶν. Ἡ Ἐκκλησία του δὲ, ὄχι μόνον δὲν τὸν έτιμώρησε, ἀλλὰ καὶ τὸν ἐβράβευσε τοποθετώντας τον στὴν ἐπιτροπὴ μελέτης τῶν ἐσχατολογικῶν θεμάτων. Μὰ ἀφοῦ περὶ τῶν θεολογικῶν ἀποδεικνύεται περιτράνως ἀθεολόγητος πῶς καὶ τὶ περὶ τῶν θεολογουμένων ἁρμοδίως ἐρεύξεται; Γι’αὐτὸ καὶ ἐκπεσὼν πάσης σοβαρότητος, βαρύγδουπα καὶ ὅλως ἀνοήτως ἀποφαινόμενος ἀποκαλεῖ ἀβδηριτικῷ τρόπῳ “Ἀντιχρίστους” τοὺς Γ.Ο.Χ. Ὅταν ὅμως λέγει ὅτι πρὸ τοῦ 1980 οἱ Ὀρθόδοξοι δὲν ἀσχολοῦντο μὲ τὸ 666, ἀπὸ τὰ λίγα ποὺ ξέρω ἔχει δίκιο. Τὸ φαινόμενο ἐξηγεῖται ὡς ἑξῆς:
Στὴν
γλωσσολογία ἔχουμε τὸ φαινόμενο τῶν λεγομένων
“ταξειδιωτικῶν λέξεων”. Πρόκειται γιὰ λέξεις ποὺ οἱ ξένοι ἐδανείσθησαν ἀπὸ ἡμᾶς, τὶς παρέφθειραν, καὶ
στὴν παρεφθαρμένη τους κατάστασι τὶς ἐπανεντάξαμε στὸ λεξιλόγιό μας. Ἔτσι π.χ. σήμερα
λένε οἱ ἄνθρωποι: Πᾶμε σινεμά. Τὸ σινεμὰ ὡς γνωστὸν προέρχεται
ἀπὸ τὸ ἑλληνικὸ κινηματογράφος ποὺ
λέγεται στὰ γαλλικὰ cinematographe,
κατόπιν οἱ Γάλλοι τὸ συνέτεμαν σὲ cinema καὶ στὴν συντετμημένη του αὐτὴ γαλλικὴ μορφὴ τὸ υἱοθετήσαμε ἐμεῖς μὲ ἑλληνικοὺς χαρακτῆρες: “σινεμὰ”. Αὐτὸ συνέβη καὶ μὲ τὴν ἐσχατολογία.
Στὸ τέλος τοῦ ΙΘ΄ αἰῶνος τὰ ἀγγλοσαξωνικῆς προελεύσεως
κινήματα ἀναζωπυρήσεως τῶν Διαμαρτυρομένων ἰδία
στὴν Ἀμερική, υἱοθέτησαν τὶς ἑρμηνεῖες τοῦ Ἁγίου Ἱππολύτου περὶ Δανιὴλ καὶ Ἀποκαλύψεως, εἰκόνος τοῦ Ναβουχοδονόσορος
κ.λ.π. χωρὶς βέβαια νὰ τὸν ἀναφέρουν.
Τὶς ἑρμηνεῖες αὐτὲς τὶς προσήρμοσε κάθε μερὶς
ἀνάλογα μὲ τὶς ἀνάγκες καὶ δοξασίες της καὶ τὶς διέδωσε εὐρέως καὶ νὰ τώρα ποὺ ἐπωφελούμεθα … κι’ἐμεῖς!
Αυτά να τα διαβάσει ο κ.Μοσχοβίτης (που λέει τον κ. Τσολογιάννη αιρετικό Οικουμενιστή)και να πάψει να γράφει για το 666.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ καυγάς τους είναι περί όνου σκιάς ..
ΔιαγραφήΤο ζήτημα ήταν , ΗΤΑΝ ΛΕΓΩ , θεολογούμενο μέχρι που το ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ δια του Αγ Κωσμά του Αιτωλού κατα το ρήμα του Κυρίου το ξεκαθάρισε κατα ΠΑΝΤΑ . Και επειδή το ξεκαθάρισε κατα ΠΑΝΤΑ δεν μένει πράμα για ξεκαθάρισμα .Αρα δεν είναι θεολογούμενο ...
Ο Πατροκοσμάς μας δείχνει τον αντίχριστο ως Πάπα και μουσουλμάνους .
Εδώ http://users.uoa.gr/~nektar/orthodoxy/tributes/patrokosmas/didaxai.htm οι διδαχές του .
Και προσοχή ! Ο Πατροκοσμάς είναι ο μόνος Προφήτης μετά Χριστόν ο οποίος
μας λέει οτι : ὁ προφήτης Ἠλίας ἦλθεν, καὶ ὁ ἀντίχριστος ἦλθεν καὶ ἐθανάτωσε τὸν προφήτην Ἠλίαν, καὶ τώρα δὲν καρτεροῦμεν μήτε προφήτην Ἠλίαν μήτε ἀντίχριστον. Ὁ ἀντίχριστος εἶνε· ὁ ἕνας εἶνε ὁ Πάπας καὶ ὁ ἕτερος εἶνε αὐτὸς ὁποὺ εἶνε εἰς τὸ κεφάλι μας, χωρὶς νὰ εἰπῶ τὸ ὄνομά του· τὸ καταλαμβάνετε, μὰ λυπηρὸν εἶνε νὰ σᾶς τὸ εἰπῶ, διότι αὐτοὶ οἱ ἀντίχριστοι εἶνε εἰς τὴν ἀπώλειαν, καθὼς τὸ ἔχουν. Ἡμεῖς ἐγκράτεια, αὐτοὶ ἀπώλεια· ἡμεῖς νηστεία, αὐτοὶ πολυφαγία· ἡμεῖς παρθενία, αὐτοὶ πορνεία· ἡμεῖς δικαιοσύνη, αὐτοὶ ἀδικωσύνη.
και μας λέει ξανά : " ΔΙΔΑΧΗ Δ´.... Ὁ προφήτης Ἠλίας, ὅταν ἔλθη νὰ διδάξη, δὲν θὰ φανερωθῆ εἰς τὸν κόσμον, καθὼς λέγει τὸ Ἅγιον Πνεῦμα, ἵνα μὴ ἐλθὼν πατάξη τὴν γῆν ἄρδην, ἤτοι, λέγει τὸ Ἅγιον Πνεῦμα, διὰ νὰ μὴ φοβίση καὶ ταράξη τὸν κόσμον καὶ τὴν γῆν, δὲν θέλω τὸν φανερώσει εἰς σᾶς τοὺς χριστιανούς. Ἀμὴ τί ἔχει, παιδιά μου, νὰ φανερωθῆ; Ὁ ζῆλος του καὶ ἡ διδασκαλία του. Αὐτὰ τὰ δυό μὲ ἠξίωσεν ὁ πανάγαθος Θεὸς διὰ τὴν εὐσπλαχνίαν του καὶ μοῦ ἐχάρισε, καὶ μὴ καρτερῆτε ἄλλον Ἠλίαν νὰ σᾶς διδάξη."
και μας λέει ξανά : ΔΙΔΑΧΗ ΣΤ´ ὁ προφήτης Ἠλίας ἦλθεν, ἦλθεν καὶ ὁ ἀντίχριστος, τὸν ὁποῖον ἔχομεν καὶ εἰς τὸ κεφάλι μας, καὶ δὲν πρέπει νὰ σᾶς τὸ εἰπῶ, ὅτι τὸν ἠξεύρετε . Καὶ τώρα δὲν καρτεροῦμεν οὔτε προφήτην Ἠλίαν οὔτε ἀντίχριστον.
Το λέει ξεκάθαρα
Και ξανά το λέει !
Και και ξανά λέει !
Και σε αυτό που λέει και αγιοπατερική συμφωνία υπάρχει
Και κανένας Αγιος δεν διαφωνεί
Αλλά και κανένα έστω θεολογούντα Αμπελοφιλοσοφο δεν έχω υπ όψιν μου που να τολμά να κάνει αναφορά και να διαψεύδει όσα λέει ο Πατροκοσμάς .
Οσοι διαπραγματεύονται τα έσχατα και περιμένουν Ηλία και περιμένουν αντίχριστο
ακόμα και αν κάνουν αναφορά στον Πατροκοσμά ερανίζονται άλλα σημεία των διδαχών του , άλλα σημεία των προφητειών του αλλά για το καυτό σημείο "Καὶ τώρα δὲν καρτεροῦμεν οὔτε προφήτην Ἠλίαν οὔτε ἀντίχριστον." δεν λένε κουβέντα να διαψεύσουν τον Πατροκοσμά !
Σύμφωνα με το βιβλίο The Dark Circle: A Black Magic Story, στις σατανικές τελετές μύησης αν κάποιος θέλει να δεσμευτεί στο Σατανά θα πρέπει να αποκηρύξει τους άλλους θεούς και να συμμετάσχει σε μία τελετή. Στην τελετή αυτή 13 ιερείς του σατανά θα δημιουργήσουν έναν σκοτεινό σατανικό κύκλο τον οποίο θα εξαγνίσουν και θα καλέσουν ως μάρτυρα εκ μέρους του σατανά την πατρόνα δαιμόνισα Ασταρόθ ή Αστάρτη ή Ίσιδα ή Αφροδίτη ή Φάτιμα. Τα άτομα που θέλουν να μυηθούν μπαίνουν στον κύκλο γυμνοί και λένε μία προσευχή δέσμευσης κοιτώντας προς τον ουρανό ή προς την Ασταρώθ αν αυτή εμφανιστεί. Κατόπιν τους χαράσσουν το χέρι για να στάξει αίμα σε ένα καθαρό ποτήρι. Έπειτα τους δίδεται μία πένα για να υπογράψουν με το αίμα τους ένα αντίγραφο της προσευχής – δέσμευσης που είπαν ενώ έπειτα καίνε το πρωτότυπο με την προσευχή με την χρήση μαύρου κεριού με τις "ιερές" στάχτες να μαζεύονται σε ένα πιάτο. Η τελετή λήγει με ένα δυνατό Hail Satan – Χάραγμα με κοφτερό αντικείμενο, αίμα και στάχτη επομένως, ότι δλδ απαιτείται για ένα χάραγμα με στάχτη!!!! Δείτε και το «τραγούδι» BAPTISM - The Sacrament of Blood and Ash https://vimeo.com/167747139 στο οποίο ένα από τα μεγαλύτερα σατανιστικά συγκροτήματα παγκοσμίως αναφέρεται στο "σατανιστικό μυστήριο" του αίματος και της στάχτης στο πρόσφατο άλμπουμ τους V: The Devil's Fire (2016) δηλαδή «η Φωτιά του Διαβόλου!!». Δεν αναφέρονται πουθενά σε 666 και τσιπάκια αλλά σε σατανική τελετή και τέτοια τελετή παγκοσμίως μπορεί να γίνει μόνον όταν έλθει ο αντίχριστος και μπεί μέσα στον Πανάγιο Τάφο για να λάβει το δικό του "Φώς" και πει τις δικές του ανίερες προσευχές. Όπως λέει και η γραφή 13 καὶ ποιεῖ σημεῖα μεγάλα, καὶ πῦρ ἵνα ἐκ τοῦ οὐρανοῦ καταβαίνῃ εἰς τὴν γῆν ἐνώπιον τῶν ἀνθρώπων. Σκεφτείτε με βάση όλα τα παραπάνω και τις εργασίες που ξεκίνησαν εδώ και μισό χρόνο και θα διαρκέσουν άλλο τόσο μέσα στον Πανάγιο Τάφο....και προσπαθούνε παράλληλα να μας πείσουν ότι εκεί μέσα γίνονται θαύματα(χωρίς απτές αποδείξεις) και δεν λειτουργούν οι ηλεκτρονικές συσκευές! Μα γιατί τόση πρεμούρα να μας πείσουν? Μήπως ήδη βάλανε κάποια συσκευή εκεί μέσα ώστε να μπορέσει μελλοντικά ο αντίχριστος να κάνει πράξη το ψευδοθαύμα του?
ΑπάντησηΔιαγραφή1) Τὸ σχῖσμα τὸ ἔκαμαν οἱ Παληοημερολογίτες .-
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό που λέει "Ἐμεῖς δὲν συναντήσαμε πουθενὰ στοὺς Πατέρας ὅτι ὅταν κάποιος προσπαθεῖ νὰ ὁδηγήσῃ τὴν Ἐκκλησίαν σὲ σχῖσμα καὶ αἵρεσιν, τὸν ἀθωώνουμε καὶ τὸν βεβαιώνουμε ὅτι ἔχει ἁγιαστικὴν χάριν " Είναι ορθό
.Και επειδή τὸ σχῖσμα τὸ ἔκαμαν οἱ Παληοημερολογίτες όχι μόνο δεν έχουν ἁγιαστικὴν χάριν αλλά ΑΠΩΛΕΣΤΙΚΗ διότι αιρετικών και σχησματικών ουκ εστί σωτηρία
2) Λέει " ...Ἐὰν εἶναι βέβαιος ὅτι ἡ καινοτόμος ἱεραρχία ἔχει ἁγιαστικὴν χάριν καὶ κανονικὸν κῦρος τότε καὶ ἡ ἐναντίον του καθαίρεσις ἐκ μέρους τῆς ἱεραρχίας αὐτῆς, δικαία ἤ ἄδικος, τυγχάνει ἔγκυρος καὶ ὑπαρκτή. Ὁ ἀφορισμὸς ποὺ ἐπέβαλλε δικαίως ἤ ἀδίκως ἡ λεγομένη “μεγάλη καὶ ὑπερτελὴς σύνοδος” τοῦ Βαρθολομαίου (τρομάρα του) στὸν κ. Σωτηρόπουλο ἔχει ὑπόστασιν. ..." Η ὕπαρξιν Ἁγιαστικῆς Χάριτος εἰς τὴν Εκκλησία δεν σημαίνει οτι παράνομος αφορισμός είναι υποστατός πχ "τοῦ εἰς τὸν ἱ. Χρυσόστομο ἐπιβληθέντος ἀφορισμοῦ: Ὁ ἱ. Χρυσόστομος «ἐπειδὴ καὶ ἐγκαλεῖτο, διὰ τὶ δὲν ἐφύλαξε τὸν ἀφορισμὸν ὁποῦ ἐξεφώνησε κατ’ αὐτοῦ ἡ περὶ τὸν Θεόφιλον σύνοδος, ἀλλὰ ἠθέτησε αὐτόν, πρὸ ἄλλης συνοδικῆς ἐξετάσεως, ἀπελογήθη λέγων, ὅτι, δὲν ἐπαραστάθη εἰς τὴν κρίσιν ὁλότελα, οὔτε τὰς κατηγορίας ἤκουσε τῶν κατηγόρων του, οὔτε παντελῶς καιρὸς τοῦ ἐδόθη διὰ νὰ ἀπολογηθῇ… καθὼς καὶ ὁ οδ΄ Ἀποστολικὸς διορίζει» "[32]. βλέπε Υποστατός ή ανυπόστατος ο παράνομος αφορισμός; https://apotixisi.blogspot.gr/2014/11/blog-post_2.html
3) Προβάλει αυθαίρετα την υποκειμενική του "αλήθεια" όταν λέει "Ὅταν ὅμως λέγει ὅτι πρὸ τοῦ 1980 οἱ Ὀρθόδοξοι δὲν ἀσχολοῦντο μὲ τὸ 666, ἀπὸ τὰ λίγα ποὺ ξέρω ἔχει δίκιο." Και αυτό απέχει απο την πραγματικότητα . Θυμάμαι εσχατολογικές συζητήσεις στα παιδικά και νεανικά μου χρόνια , και μάλιστα σε κατηχητικά της εκκλησίας , στις οποίες μάλιστα γινόταν και αναφορές σε αγίους για το χ'ξς των πρώτων χριστιανικών χρόνων . Και ο ίδιος βέβαια λέει "Ὅσον δὲ ἀφορᾶ τὰ χωρία τοῦ Ἁγίου Εἰρηναίου καὶ τοῦ Ἁγίου Ἱππολύτου ...και παρ ολο αυτά λέει πρὸ τοῦ 1980 οἱ Ὀρθόδοξοι δὲν ἀσχολοῦντο μὲ τὸ 666 ... Ασχολούμαστε σαν εκκλησία με το x'ξς απο τότε τουλάχιστον που γράφηκε η Αποκάλυψις "
Αυτά άραγε μπορεί να στέκουν ή όχι;
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://imgur.com/a/YUhf5
διαβάζω :"Αυτά άραγε μπορεί να στέκουν ή όχι;
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://imgur.com/a/YUhf5 "
Απάντηση :Του σατανά ανθρώπων είναι η σφραγίδα , του Αντίχριστου όμως της αποκάλυψης δεν είναι .
Και πρό Χριστού ο ΣΑΤΑΝΑΣ λατρευόταν απο τα έθνη ως θεός με ποικίλες μορφές σύμβολα και σφραγίδες . Και σήμερα τα έθνη κάνουν το ίδιο .
Αλλο όμως ο σατανάς ο έκπτωτος αρχάγγελος και άλλο ο ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΣ . Ο Αντίχριστος είναι αποστάτης των εσχάτων ,είς "εξ ημών " που πλασάρεται ως Χριστός .
Ο Πατροκοσμάς είναι ο μόνος Προφήτης μετά Χριστόν ο οποίος
μας λέει οτι : ὁ προφήτης Ἠλίας ἦλθεν, καὶ ὁ ἀντίχριστος ἦλθεν καὶ ἐθανάτωσε τὸν προφήτην Ἠλίαν, καὶ τώρα δὲν καρτεροῦμεν μήτε προφήτην Ἠλίαν μήτε ἀντίχριστον. Ὁ ἀντίχριστος εἶνε· ὁ ἕνας εἶνε ὁ Πάπας καὶ ὁ ἕτερος εἶνε αὐτὸς ὁποὺ εἶνε εἰς τὸ κεφάλι μας, χωρὶς νὰ εἰπῶ τὸ ὄνομά του· τὸ καταλαμβάνετε, μὰ λυπηρὸν εἶνε νὰ σᾶς τὸ εἰπῶ, διότι αὐτοὶ οἱ ἀντίχριστοι εἶνε εἰς τὴν ἀπώλειαν, καθὼς τὸ ἔχουν. Ἡμεῖς ἐγκράτεια, αὐτοὶ ἀπώλεια· ἡμεῖς νηστεία, αὐτοὶ πολυφαγία· ἡμεῖς παρθενία, αὐτοὶ πορνεία· ἡμεῖς δικαιοσύνη, αὐτοὶ ἀδικωσύνη.
Τα υπόλοιπα είναι εκ του σατανά .Είναι θύραθεν "φιλοσοφικές" διδασκαλίες εκ αιρετικών και "μυστηριακές" ιδεοληψίες που οδηγούν ανθρώπους που έχουν συμφέρον στο να τροφοδοτούν και να ανακυκλώνουν τον ΑΠΟΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΌ των ανθρώπων στο ποιος είναι ο Αντίχριστος ώστε να τους ξεγελούν και να αποδέχονται ΠΑΠΑ + ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΥΣ = ΠΑΝΘΡΗΣΚΕΙΑ ως ΣΩΤΗΡΙΑ ενώ είναι της απώλειας .
ΣΦΡΑΓΙΔΑ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ =μυστήρια αιρετικών ετεροθρήσκων, μυστήρια του Αντίχριστου Πάπα και όποιου τον μνημονεύει όπως πχ ο αποστάτης Βαρθολομαίος , ο παναιρετικός πατριάρχης .
ΑπάντησηΔιαγραφήΣΦΡΑΓΙΔΑ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ =μυστήρια της οικουμενιστικής αποστασίας..
Π. Ζήσης: "....Μνημονεύοντας τους πατριάρχες, αρχιεπισκόπους και επισκόπους στις ιερές ακολουθίες, συμμετέχουμε στην οικουμενιστική αποστασία.
Το θέμα της κοινωνίας με τους αιρετικούς, ως και της εν συνεχεία κοινωνίας με τους κοινωνούντες, οι οποίοι με την πράξη τους αυτή αποβαίνουν ακοινώνητοι, είναι το μείζον και επείγον θέμα στην σημερινή εκκλησιαστική ζωή. Το εκκλησιαστικό σώμα νοσεί επικίνδυνα· υπεύθυνοι για την νόσο είμαστε όλοι, όχι μόνον οι κοινωνούντες με τους ετεροδόξους, αλλά και όσοι κοινωνούμε με τους κοινωνούντες· η εκτροπή και η παράβαση μοιάζει με τα συγκοινωνούντα δοχεία, με την μόλυνση του περιβάλλοντος, η οποία δεν περιορίζεται στον προκαλούντα την μόλυνση. Μνημονεύοντας τους πατριάρχες, αρχιεπισκόπους και επισκόπους στις ιερές ακολουθίες, συμμετέχουμε στην οικουμενιστική αποστασία...."
Κύριε sotirio συμφωνώ μαζί σας αλλά αναρωτιέμαι αν η σφραγίδα του Αντιχρίστου έχει και κάποιο συγκεκριμένο ρόλο εκτός από τη κοινωνία με τον Διάβολο μέσω των αιρετικών μυστηρίων, δηλαδή το ρόλο του μέσου συναλλαγής λόγω αυτών που αναφέρονται στην Αποκάλυψη...
ΑπάντησηΔιαγραφήΠουλά και αγοράζει ο Χριστός πουλά και αγοράζει και ο Αντίχριστος
ΑπάντησηΔιαγραφήπουλά και ο αγοράζει και ο κάθε χριστιανός αλλά και ο κάθε σατανιστής .... Και το παζάρι αφορά και πνευματικά και υλικά αγαθά , και θεωρία και πράξη ... Υλικό αγαθό πχ το ψωμί πνευματικό αγαθό η φιλευσπλαχνία να χορτάσεις τον φτωχό δίνοντάς του το ψωμί. Ομως αν το ψωμί είναι ευλογία ή κατάρα και η πράξη αν είναι φιλευσπλαχνία η "φιλευσπλαχνία" έχει να κάνει με την σφραγίδα του Πνευματος
Σπούδασε την φιλανθρωπία των εχόντων Σφραγίδα δωρεάς Πνεύματος Αγίου και την "φιλανθρωπία" των εχόντων Σφραγίδα Αντιχρίστου παρατηρώντας πχ τα παιδάκια των ορφανοτροφείων των μεν και των δε ...
Με αυτό το εμπόριο η σφραγίδα του σατανά έχει τόση σχέση όση έχει και η σφραγίδα του Αγίου Πνεύματος με την οποία είναι ανάλογη , τηρουμένων βεβαίως βεβαίως των αναλογιών .
Αναγκαία και ικανή συνθήκη η «Σφραγίς δωρεάς Πνεύματος Αγίου».για την ἐγκράτεια, νηστεία, παρθενία, δικαιοσύνη ....
Αναγκαία και ικανή συνθήκη η Σφραγίς του Σατανα .για την ἀπώλεια πολυφαγία· πορνεία· ἀδικωσύνη....
Ετσι συμβαίνει το " Ἡμεῖς ἐγκράτεια, αὐτοὶ ἀπώλεια· ἡμεῖς νηστεία, αὐτοὶ πολυφαγία· ἡμεῖς παρθενία, αὐτοὶ πορνεία· ἡμεῖς δικαιοσύνη, αὐτοὶ ἀδικωσύνη."
Ετσι συμβαίνει και πειδή απαρνήθηκαν τον Θεό οι "σουλτάνες του Αιγαίου " πουστέψαν Δες Προς Ρωμαίους 1:24-27 .Το "κουσούρι" εμποδίζει το άτομο να εισέλθει στη βασιλεία του Θεού. Α Κορινθίους 6:9-10 αλλά δες και (Α’ Κορινθίους 6:11; Β’ Κορινθίους 5:17). για την νίκη επί της αμαρτίας, συμπεριλαμβανομένου την ομοφυλοφιλία, σε όλους εκείνους που πιστεύουν στον Ιησού Χριστό για τη σωτηρία τους .