Τρίτη, 27 Σεπτεμβρίου 2016

ΟΙ ΦΡΙΚΤΕΣ ΑΙΡΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΔΟΣΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ «ΣΥΝΟΔΟ» ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ του Θεολογου κ. Νικ. Σαββοπουλου

ΟΙ ΦΡΙΚΤΕΣ ΑΙΡΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΔΟΣΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ «ΣΥΝΟΔΟ» ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ

του Θεολογου κ. Νικ. Σαββοπουλου

http://1.bp.blogspot.com/-Liam0swiHJM/Va97YUkeDFI/AAAAAAAAAI8/CBwRF4Tqei0/s1600/%25CE%25A0%25CE%25AC%25CF%2580%25CF%2585%25CF%2581%25CE%25BF%25CF%2582.bmp
Παρατηρείται πολλές φορές η προδοσία ενός εκκλησιαστικο γεγονότος να προμηνύεται με αποπροσανατολιστικά γεγονότα. Γι’ αυτό χρειάζεται μεγάλη προσοχή και εμβάθυνση στα τεκταινόμενα. 
Το ιστολόγιο «Ομολογία» σχολιάζει:

«Ρωτουμε και μας απασχολει εντονα το ερωτημα: Μηπως η βαρυτητα που δινεται στον εγερθεντα θορυβο για τον αγραμματο τον Φιλη, ειναι μεγαλυτερος απο τον θορυβο που οφειλουμε να διατηρησουμε για την ΛΗΣΤΡΙΚΗ ΣΥΝΟΔΟ Των Χανιων, τωρα που συνερχεται η ενοχη Ιεραρχια; 
Μηπως ειναι ΠΑΓΙΔΑ για να αποτραπη ο μεγαλος θορυβος και η μεγαλη οργη, που υπαρχει, κατα των αρχιερεων που υπεγραψαν;» https://apotixisi.blogspot.gr/2016/09/blog-post_49.html
Είδαμε στο παρελθόν παρόμοια γεγονότα όπως η κόντρα Φαναρίου και Αθήνας για το θέμα τν Νέων Χωρν, με το σφραγισμένο φάκελο στην ΔΙΣ, που κορυφώθηκε από τον Δεκέμβριο 2015 μέχρι και τον Ιούνιο 2016. Στο διάστημα αυτό έβαλε τις προδοτικές υπογραφές ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος στην Προσυνοδική Διάσκεψη στην Γενεύη το Ιανουάριο 2016 (ασχέτως αν δεν πήγε ο ίδιος), έγινε η επίσκεψη το αιρεσιάρχου «Πάπα» στην Λέσβο και τέλος η συμμετοχή τς Εκκλησίας τς Ελλάδος στην παναιρετική και ληστρική «Σύνοδο» τς Κρήτης. Μνημονεύουμε τα γεγονότα με τα εξής αποσπάσματα:
8 Δεκεμβρίου 2015: Μια ηχηρή απουσία θα έχει η Σύνοδος που διοργανώνει το Οικουμενικό Πατριαρχείο τον Ιανουάριο, που αφορά την προετοιμασία της Πανορθόδοξου Αγίας και Μεγάλης Συνόδου. Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος με επίστολή του, προς το Οικουμενικό Πατριαρχείο, γνωστοποιήσε ότι δεν θα παραστεί για προσωπικούς λόγους. ………….
Πάντως μέχρι στιγμής δεν έχουν γνωστοποιηθεί οι λόγοι για τους οποίους ο Αρχιεπίσκοπος δεν θα μετέχει στην Σύνοδου του Ιανουαρίου. http://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/4946-ixiri-apousia-arxiepiskopou-apo-tin-sunodo

3 Φεβρουαρίου 2015 ΔΙΣ: Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ηλείας κ. Γερμανός ενημέρωσε πλήρως την Ιερά Σύνοδο για τη Σύναξη των Προκαθημένων της Ορθοδόξου Εκκλησίας στη Γενεύη, στην οποία εκπροσώπησε τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο. Ακολούθησε ευρύτατη συζήτηση για το θέμα αυτό και για την μέλλουσα να συγκληθή Αγία και Μεγάλη Σύνοδο της Ορθοδόξου Εκκλησίας, καθώς και για τον τρόπο με τον οποίο θα εκπροσωπηθεί η Εκκλησία της Ελλάδος.
Ο Μακαριώτατος κατέθεσε σφραγισμένο φάκελο, τον οποίο χαρακτήρισε απόρρητο, προκειμένου να φυλαχθεί στο εμπιστευτικό Αρχείο της Αρχιγραμματείας της Ιεράς Συνόδου, χωρίς προς το παρόν να γίνει περαιτέρω χρήση του. http://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/6306-dis-energeies-pou-uponomeuoun-tin-ekklisia-tis-ellados-apodekti-i-paraitisi-karpenisiou

5 Απριλίου 2016: … η Διαρκής Ιερά Σύνοδος αποφάσισε, ιδιαίτερα σε μία περίοδο που δίδεται η εικόνα ότι η ενότητα των Ορθοδόξων Εκκλησιών δοκιμάζεται, να απευθύνει πρόσκληση στον Παναγιώτατο Οικουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο, ώστε αυτός να τιμήσει με την παρουσία του το νησί της Λέσβου την ημέρα επίσκεψης του Πάπα Φραγκίσκου. http://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/7447-oikoumenikos-arxiepiskopos-kai-papas-fragkiskos-sti-lesbo
Και τελικά…. δεν υπήρχε θέμα! Βλ.  Ανακοινωθέν τς 22ης  Ιουνίου 2016 το  Οικουμενικού Πατριαρχείου για τις «νέες χώρες» http://thriskeftika.blogspot.gr/2016/06/blog-post_314.html
Αλλά και κατά την διάρκεια της «Συνόδου» υπήρξε μια περίεργη «κόντρα» μεταξύ Κύπρου και Ελλάδος στην οποία ακολούθησε η προδοτική πρόταση για το κείμενο «Σχέσεις τς Ορθοδόξου Εκκλησίας προς τον λοιπόν χριστιανικόν κόσμον», ενώ ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου είχε επισκεφθή τον κ. Ιερώνυμο μετά την Ιεραρχία τς Εκκλησίας τς Ελλάδος και πρίν από την «Σύνοδο» τς Κρήτης:
13 Ιουνίου 2016:  Εθιμοτυπική επίσκεψη στον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο πραγματοποίησε το πρωί ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου κ. Χρυσόστομος. http://www.romfea.gr/ekklisia-kyprou/8870-o-arxiepiskopos-kuprou-ston-arxiepiskopo-ieronumo-foto

Η κατάργηση τ
ς Ορθοδοξίας

Με την «Σύνοδο» τς Κρήτης επαληθεύθηκε η προφητεία του Κοσμά Μοναχο Φλαμιάτου (+1852) ο οποίος «νημέρωνε τος ρθοδόξους Χριστιανος τι πάρχει ν ξελίξει μεγάλη καταχθόνιος ναντίον τς ρθοδοξίας κα το θνους πιβουλή, μέσ τς κπαιδεύσεως στελεχν τς κκλησίας κα τς Πολιτικς Διοικήσεως ες Δυτικς Σχολάς, μέσω μυστικν ταιριν κα προγραμμάτων προπαγάνδας, μέσ τς δημιουργίας τς κοινς γνώμης, τς στρεβλώσεως ες τν μόρφωσιν, τς θικς διαφθορς, τν σκανδάλων κα σχισμάτων, τς λλαγς το κκλησιαστικο μερολογίου, τς Καταργήσεως τς ρθοδοξίας. Προεπε μάλιστα τι θ λθ μέρα ταν θ θελήσουν ν καταργήσουν τν ρθοδοξίαν δι μεγάλης Οκουμενικς Συνόδου.
Κοσμς Φλαμιτος στηλίτευσε τος πουλους μηχανισμος ο ποοι δροσαν ες τν λλάδα, ες τν Κύπρον κα ες ατ κόμη τ γιον ρος.» http://xristianorthodoxipisti.blogspot.gr/2015/07/blog-post_14.html


Ο Κανονισμός Οργανώσεως και Λειτουργίας τ
ς Συνόδου τς Κρήτης

Μία από τις προδοσίες τν Ιεραρχν είναι η μη καταδίκη το Κανονισμο Λειτουργίας τς «Συνόδου». Ως εκλεκτός τς Νέας Τάξης Πραγμάτων ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος επέβαλε τον κανονισμό λειτουργίας στους Επισκόπους και δρομολόγησε την πορεία να ασχοληθούν αμέσως με τα κείμενα. Οι Επίσκοποι έμειναν επί τν πλείστων εντελς αδιάφοροι για ό τι δήποτε αφού, όπως αναφέρει ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου, 16 απ’ αυτούς ανταποκρίθηκαν με την αποστολή τν απόψεν τους πάνω στα κείμενα. http://aktines.blogspot.gr/2016/05/blog-post_434.html
Ο κ. Κυριάκος Κυριαζόπουλος (Καθηγητής Εκκλ. Δικαίου) τονίζει στην μελέτη του ότι ο κανονισμός λειτουργίας τς Συνόδου τς Κρήτης είναι αντιεκκλησιαστικός και αντικανονικός:
«2.3.6. – ΠΩΣ ΑΝΑΛΥΕΤΑΙ Ο 6ος ΛΟΓΟΣ – ΜΕΛΗ ΜΕ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΗ ΨΗΦΟ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΧΑΝΙΩΝ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΟΙ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΑΡΧΙΕΡΕΙΣ, ΑΛΛΑ ΟΙ ΔΕΚΑ (10) ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΕΣ (ΚΑΤΑ ΤΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΑΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΥ ΣΥΓΚΡΗΤΙΣΜΟΥ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ»), ΕΝΩ ΟΛΑ ΤΑ ΕΙΔΗ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΣΥΝΟΔΩΝ ΕΧΟΥΝ ΩΣ ΜΕΛΗ ΤΟΥΣ ΜΟΝΟΝ ΑΡΧΙΕΡΕΙΣ, ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ – ΑΙΡΕΣΗ ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ»
http://www.pentapostagma.gr/2016/09/%CE%BA%CE%B1%CE%B8-%CE%BA%CF%85%CF%81%CE%B9%CE%AC%CE%BA%CE%BF%CF%82-%CE%BA%CF%85%CF%81%CE%B9%CE%B1%CE%B6%CF%8C%CF%80%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%BF%CF%82-%CE%BC%CE%B5%CE%BB%CE%AD%CF%84%CE%B7-%CE%B3%CE%B9.html

Ομοίως και ο Ορθόδοξος Τύπος της 23ης  Σεπτεμβρίου 2016 φ. 2132 γράφει:
«Αντιλαμβανόμεθα ότι το ζήτημα τς ψήφου είναι σημαντικώτερον από το ζήτημα τς ορολογίας δια τους αιρετικούς; Οι Ιεράρχαι φαίνεται ότι δεν το συνειδητοποιούν. Παραπονονται εκτενς δια το αν γίνη χρήσις το όρου Εκκλησία, …………….. και δεν αντιλαμβάνονται ότι την ίδιαν στιγμήν υπονομεύεται η Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία με την αλλοίωσιν τς εσωτερικς της εκκλησιολογίας! Με τους Προκαθήμενους ως Πάπες και τους Ιεράρχας να λαμβάνουν την επισκοποσύνην τους λόγω υπάρξεως τν «Πρώτων».»

Tο κείμενο «Η σπουδαιότης της νηστείας και η τήρησις αυτής σήμερον»

Ο Μοναχός π. Σάββας Λαυριώτης σε πρόσφατη ομιλία του για τον κανονισμό λειτουργίας και τα κείμενα τς «Συνόδου» παρατηρεί τα εξής:
«Οι οικουμενιστές χρησιμοποιούν ένα τέχνασμα …… στα περισσότερα κείμενα μέσα στην Σύνοδο χρησιμοποιούν πάντα με μία αλήθεια και το ψεύδος (15:38’). …….. Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η νηστεία. Έως το άρθρο 8 επαινείται ο θεσμός τς νηστείας. …….. Στο άρθρο 8 ανατρέπονται άρδην τα έως εκεί γραφθέντα. Στο άρθρο 8 γίνεται λόγος για χαλάρωση τς νηστείας υπό τν πιστν, κυριολεκτικά μιλάμε για ακύρωση τς νηστείας. Ακολούθως και μετά από λίγες γραμμές,  ……….  αναφέρονται άλλοι λόγοι ….. Προκρίνεται ο εύκολος δρόμος τς κατάργησης τς νηστείας ……… καταργείται το φρόνημα το χριστιανο……… Θέλουν να επιβάλουν την εκκοσμίκευση τν Παπικν.»  (22:50’).
https://www.youtube.com/watch?v=fT2a-tz3Gg0


Το κείμενο «Σχέσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας προς τον λοιπόν χριστιανικόν κόσμον»

Όπως και στο κείμενο «Το μυστήριον του γάμου και τα κωλύματα αυτού» υπάρχει πλήρη εξίσωση τς Ορθοδοξίας μετά τν αιρέσεων, και συγκεκριμένα εδώ με την χρήση τς λέξεως «άλλων». Ο κ. Αδαμάντιος Τσακίρογλου, Κλασσικός φιλόλογος, αναφέρει:
«…λλων τεροδόξων χριστιανικν κκλησιν μολογιν. Ατ διαίτερα διατύπωση ναιρε κάθε ννοιολογική λογικ. ταν χρησιμοποιομε τν πιμεριστικ ντωνυμία ʺἄλλοςʺ ναφερόμαστε σ μέρη νς συνόλου.» http://aktines.blogspot.gr/2016/06/blog-post_768.html)
Το άλλο μέρος το συνόλου είναι «Η Ορθόδοξος Εκκλησία» που αναφέρεται στην αρχή τς φράσεως και έτσι ό τι αναφέρεται στους αιρετικούς ισχύει και για την Ορθόδοξο Εκκλησία! Η χρηση τς λέξεως «άλλων» ευρίσκεται από παλαιά στα προσυνοδικά κείμενα με σκοπό την έκφραση τς θεωρίας τν κλάδων.
Ο άγευστος από Ορθοδοξία Μητροπολίτης Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος στο Υπόμνημά του «περί τού κειμένου της Ε” Προσυνοδικής Πανορθοδόξου Διασκέψεως (Chambesy – Γενεύη, 10-17 Οκτωβρίου 2015): «Σχέσεις τής Ορθοδόξου Εκκλησίας πρός τόν λοιπόν χριστιανικόν κόσμον» αναφέρει:
«’Εάν ή «λογομαχία» (πρβλ. Μ. Βασιλείου, PG 31, 688D – 689Α. 29, 477Α- 500Α. Γρηγορίου Θεολόγου, PG 35, 1077Β), άφορά άποκλειστικώς καί μόνον την χρήσιν τοΰ όρου καί την συγκεκριμένην έκφρασιν είναι δυνατόν νά υιοθετηθεί ώς διορθωτική πρότασις, επί τής άνωτέρω έκφράσεως τοϋ κειμένου, ή «άλλων ή λοιπών Χριστιανικών Όμολογιών καί Κοινοτήτων». http://www.romfea.gr/images/article-images/2016/04/romfea2/ipomnhm.pdf
Με την πρόταση αυτή θα αναφερόταν και η Ορθόδοξος Εκκλησία ως Χριστιανική Ομολογία ή Κοινότητα!
Η τελική πρόταση το κ. Ιερωνύμου «… ρθόδοξος κκλησία ποδέχεται τήν στορικήν νομασίαν τν μή ερισκομένων ν κοινωνί μετ’ ατς λλων τεροδόξων χριστιανικν κκλησιν καί μολογιν,…», εμπεριέχει τρία χτυπήματα στην Ορθόδοξη Εκκλησία:

  1. Μετατρέπει (δια της λέξεως «άλλων») την Ορθόδοξη Εκκλησία σε «ετερόδοξη Χριστιανική Εκκλησία και Ομολογία»! (Για τους Παπικούς η Ορθόδοξη Εκκλησία θεωρείται ετερόδοξη)
  2. Με την αποδοχή τς ονομασίας «Ρωμαιοκαθολικν» για τους αιρετικούς Φραγκολατίνους αναγνωρίζονται οι Φραγκολατίνοι ως ορθόδοξοι έλληνες! Διότι η λέξη «Ρωμιό» σημαίνει «ορθόδοξος έλληνας» και η λέξη «καθολικό» σημαίνει ότι έχει ολόκληρη την Αλήθεια!
  3. Αποδέχεται και την ύπαρξή τν αποκομμένων από την Εκκλησία αιρετικν ως χριστιανικν Εκκλησιν, επειδή δεν κατονομάζουμε κάτι ανύπαρκτο.
Ο κ. Ιερώνυμος έσπευσε να στείλει από την Κρήτη την ακόλουθη παραπλανητική επεξήγηση:
«Μέ τήν τροπολογίαν ατήν πετυχαίνουμε μία συνοδική πόφαση πού γιά πρώτη φορά στήν στορία περιορίζει τό στορικό πλαίσιο τν σχέσεων πρός τούς τεροδόξους χι στήν παρξη, λλά ΜΟΝΟ στήν στορική νομασία ατν ς τεροδόξων χριστιανικν κκλησιν μολογιν.».
Η επεξήγηση του Αρχιεπισκόπου είναι παραπλανητική για τους εξής λόγους.

  1. Αφαιρέθηκε σκοπίμως η λέξη «άλλων». Ο Αρχιεπίσκοπος μιλάει για «τεροδόξων χριστιανικν κκλησιν μολογιν» και όχι για «άλλων τεροδόξων χριστιανικν κκλησιν μολογιν» που υπάρχει στο τελικό κείμενο.
  2. Η λέξη «ΜΟΝΟ» που χρησιμοποιεί ο Αρχιεπίσκοπος δεν αναφέρεται πουθενά στο κείμενο, επομένως ο Αρχιεπίσκοπος δεν εκφράζει την πραγματικότητα.

Το κείμενο «Το μυστήριον του γάμου και τα κωλύματα αυτού»

Στην προσυνοδική διάσκεψη τς Γενεύης δεν υπεγράφη το κείμενο αυτό από τα Πατριαρχεία Γεωργίας και Αντιοχείας. Όπως φαίνεται οι Παπικοί δεν ήταν ευχαριστημένοι. Γι’ αυτό όχι μόνο συζητήθηκε και εγκρίθηκε το θέμα τν μικτν γάμων, αλλά και αφαιρέθηκε από το εγκριθέν κείμενο τς Γενεύης η φράση «πό τόν ρητόν ρον τι τά κ το γάμου τούτου τέκνα θέλουν βαπτισθ καί ναπτυχθ ν τ ρθοδόξ κκλησί.» Δεν επέτρεπαν οι αιρετικοί να διατυπωθεί ότι η Ορθόδοξος Εκκλησία είναι ανωτέρα τν αιρέσεων! Το ερώτημα που τίθεται είναι γιατί η Εκκλησία τς Ελλάδος συμφώνησε με αυτή την αφαίρεση (αφού ο κανονισμός λειτουργίας ορίζει ότι οι τροπολογίες χρήζουν ομόφωνη απόφαση).
Το τελικό κείμενο αναφέρει:

  1. Περί τν μικτν γάμων ρθοδόξων μεθ’ τεροδόξων καί μή Χριστιανν χθη ες τήν πόφασιν, πως

    i)
    γάμος ρθοδόξων μεθ’ τεροδόξων κωλύεται κατά κανονικήν κρίβειαν (κανών 72 τς Πενθέκτης ν Τρούλλ Συνόδου).

    ii)
    δυνατότης φαρμογς τς κκλησιαστικς οκονομίας ς πρός τά κωλύματα γάμου δέον πως νά ντιμετωπίζεται πό τς ερς Συνόδου κάστης ατοκεφάλου ρθοδόξου κκλησίας, συμφώνως πρός τάς ρχάς τν ερν κανόνων, ν πνεύματι ποιμαντικς διακρίσεως, πί τ σκοπ τς σωτηρίας το νθρώπου.

    iii
    ) γάμος ρθοδόξων μετά μή χριστιανν κωλύεται πολύτως κατά κανονικήν κρίβειαν.
Είναι ασαφές ποιά είναι τα κωλύματα γάμου, που το αιρετικό κείμενο εγκρίνει. Πρόκειται και για γάμους μετ’ αλλοθρήσκων, γάμους ομοφιλοφίλων κ.λπ;
Στο άρθρο μας ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΠΙΣΦΡΑΓΙΣΗ ΤΗΣ ΠΑΝΑΙΡΕΤΙΚΗΣ ΕΓΚΥΚΛΙΟΥ ΤΟΥ 1920 υπάρχει αναφορά στο θέμα τν απαγορευμένων μικτών γάμων η οποία επαναλαμβάνουμε:
Εκτός από την διαστρέβλωση το 72 κανόνος τς Πενθέκτης Οικουμενικς Συνόδου, πρόκειται για μια εκ βάθους ασέβεια τν Προκαθημένων• μία φοβερή βλασφημία κατά όλων τν Πατέρων και τν Οικουμενικν Συνόδων. Στο Πηδάλιο τς Εκκλησίας αναφέρονται οι λόγοι για τους οποίους η Εκκλησία σε καμία περίπτωση δεν δέχεται – και δεν μπορεί ποτέ να δέχεται – μικτούς γάμους.
Σύμφωνα με τον 72ον κανόνα τς Πενθέκτης Οικουμενικς Συνόδου «δεν είναι συγκεχωρημένον να παίρνη ορθόδοξος άνδρας αιρετικήν γυναίκα, ή γυναίκα ορθόδοξος αιρετικόν άνδρα. Ει δε και τοτο ήθελε κάμει τινάς, να ήναι ο γάμος άκυρος και το παράνομον αυτό να χωρίζεται συνοικέσιον, διότι δεν πρέπει να ενόνεται ποτέ ο λύκος με το πρόβατον, και ο κλήρος τν αμαρτολν και αιρετικν με την μερίδα το Χριστο και τν ορθοδόξων. Όποιος δε ήθελε παραβ τον παρόντα Κανόνα, να αφορίζεται. (1) …. Όρα και τον ιδ’ τς δ’.
(1) Άς φοβηθον το επιτίμιον τς παρούσης Συνόδου οι Αρχιερες, οπο ευρίσκονται εις τας επαρχίας τν νησίων, και όλων εκείνων τν τόπων, εις τους οποίους ευρίσκονται Λατίνοι, και κατ’  ουδένα τρόπον άς μη συγχωρον να παίρνη Λατίνος ορθόδοξον γυναίκα, ή Λατινίς γυνή ορθόδοξον άνδρα. Ποία γαρ κοινωνία ημπορε να γένη το ορθοδόξου μέρους μετά το αιρετικο; όχι και καθ’ οιονδήτινα τρόπον φθάσουν άνευ τς ειδήσεώς των να συζευχθον τοιο

τοι γάμοι παράνομοι, ας τους χωρίζουν παρευθύς, κατά τον Κανόνα τούτον, έξω μόνον αν βαπτισθ ορθοδόξως το λατινοφρονον πρόσωπον.…». (ερμηνεία και παραπομπή, Πηδάλιον, εκδ. Ρηγοπούλου, σελ. 283). http://blogs.sch.gr/savvop-nik/2016/02/03/%cf%80%ce%b1%ce%bd%ce%bf%cf%81%ce%b8%ce%bf%ce%b4%ce%bf%ce%be%ce%b7-%ce%b5%cf%80%ce%b9%cf%83%cf%86%cf%81%ce%b1%ce%b3%ce%b9%cf%83%ce%b7-%cf%84%ce%b7%cf%83-%cf%80%ce%b1%ce%bd%ce%b1%ce%b9%cf%81%ce%b5/
Ο πιστός Λαός έκανε το έργο του. Απ’ εδώ και πέρα οι Επίσκοποι έχουν ολόκληρη την ευθύνη επάνω τους.

Νικόλαος Γ. Σαββόπουλος
θεολόγος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου