Πέμπτη 23 Απριλίου 2015

ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΑΠΟΚΑΛΟΥΜΕ ΑΓΙΟΥΣ ΤΟΥΣ ΘΑΝΑΤΩΘΕΝΤΑΣ ΑΠΟ ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΕΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ "ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ"; (Είτε αυτοί είναι Οικουμενιστές -Εθνομάρτυς Χρυσόστομος Σμύρνης- είτε Κόπτες, είτε Παπικοί, είτε Προτεστάντες;

ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΑΠΟΚΑΛΟΥΜΕ ΑΓΙΟΥΣ ΤΟΥΣ ΘΑΝΑΤΩΘΕΝΤΑΣ ΑΠΟ ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΕΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ "ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ"; (Είτε αυτοί είναι Οικουμενιστές -Εθνομάρτυς Χρυσόστομος Σμύρνης- είτε Κόπτες, είτε Παπικοί, είτε Προτεστάντες;


ΜΑΡΤΥΡΙΟ, ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΚΑΙ ΑΓΙΟΤΗΤΑ
Τοῦ θεολόγου κ. Ἀνδρέα Κυριακοῦ


Ο αρχιμ. Δανιήλ Αεράκης σε άρθρο του θίγει το θέμα του μαρτυρίου των ετεροδόξων, αναφερόμενος στο ότι στις 15 Φεβρουαρίου 21 Κόπτες σφαγιάστηκαν ανηλεώς από τους μωαμεθανούς στη Λιβύη και προηγουμένως άλλοι 45, προφανώς μονοφυσίτες ή νεστοριανοί, στο Ιράκ. Σίγουρα το θέμα είναι εξόχως ενδιαφέρον και τα βάσανα και οι εν ψυχρώ εκτελέσεις των ανθρώπων αυτών, μιλώ για τους ετερόδοξους χριστιανούς της Μ. Ανατολής κι όχι μόνο, είναι γεγονότα φρικιαστικά, που στεναχωρούν και γεμίζουν με αποτροπιασμό καθε άνθρωπο. Όλοι οι άνθρωποι, άνεξάρτητα από την πίστη τους, έχουν αδιακρίτως το δικαίωμα της ζωής και κανένας δεν μπορεί να τους την αφαιρεί. Οι αιμοδιψείς αυτοί δολοφόνοι του «Προφήτη» μόνο από αρρωστημένα μυαλά μπορουν να δικαιώνονται.
 

Όμως ο Πανοσιολογιώτατος με σπουδή και χωρίς καμμιά επιφυλαξη προχώρησε ένα βήμα παραπέρα: στην αγιοποίηση αυτών των ανθρώπων. Μάλιστα δεν διστάζει να μας πει ότι το χωρίο «ούτοι πάντες μαρτυρηθέντες δια της πίστεως» (Εβρ. ια΄39) ταιριάζει απολύτως στην περίπτωση τους. Με όλο το σέβας, δεν θα συμφωνήσω με τον π. Δανιήλ. Κι εξηγώ πού εστιάζεται η διαφωνία μου.


Οι άνθρωποι αυτοί, οι Κόπτες (δηλαδή Αιγύπτιοι μονοφυσίτες), έχουν φύγει από την Εκκλησία από  το 451 μ.Χ.. Δέχεται ο Πανοσιολογιώτατος ότι υπάρχουν εκτός Εκκλησίας Άγιοι μαρτυρες; Αν η απάντησή του είναι θετική πρέπει να σπεύσει να αγιοποιήσει όλους τους ανά τους αιώνας αιρετικούς, οι οποίοι πέθαναν στα χέρια, είτε μωαμεθανών, είτε ειδωλολατρών, είτε αθέων, είτε άλλων αιρετικών (λ.χ. προτεσταντών που σφαγιάστηκαν από παπικούς ή παπικών που πέθαναν στα χέρια προτεσταντών κ.ο.κ.). Άλλο συμπάθεια προς τους σφαγιασθέντες αδίκως κι αναιτίως κι άλλο η αγιοποίηση και το φωτοστέφανο του μαρτυρίου.
 

Όπως αναφέρουν οι ειδήσεις οι Αρμένιοι μονοφυσίτες ετοιμάζονται να αγιοποιήσουν όλα τα συμπαθή θύματα της τουρκικής θηριωδίας του 1915 που συμποσούνται σε ενάμισυ εκατομμύριο. Είναι έτοιμος να το δεχθεί αυτό π. Δανιήλ;


Δεν φτάνει που προχωρεί τόσο πολύ, που μεταίρει «όρια αιώνια» αλλά και, προλαμβάνοντας κάθε διαφωνία επί του θέματος, δογματίζει: «Ας μη ρωτήσει κανείς αν ήταν ορθόδοξοι οι σφαγιασθέντες. Μήπως το αίμα του μαρτυρίου για την πίστη του Χριστού κάνει διακρίσεις»;


Aντί άλλης απαντήσεως ρωτούμε με τη σειρά μας: γιατί για να μπούμε στη βασιλεία του Θεού χρειάζεται να είμαστε «εν αρεταίς εκλάμποντες και πίστει ορθή»; (υμνολογία της Μ. Τρίτης). Γιατί ο ιερός Χρυσόστομος αναφέρει ότι ούτε το αίμα του μαρτυρίου δεν μπορεί να σβήσει την αμαρτία του σχίσματος (πολλώ μάλλον της αιρέσεως); Γιατί ψάλλουμε τότε: «Άγιοι μάρτυρες οι καλώς αθλήσαντες και στεφανωθέντες»;


Τέλος λόγου. Τα θύματα των μωαμεθανών είναι άξια κάθε συμπάθειας και ανεπιφύλακτα οι φρικιαστικές εκτελέσεις πράξεις καταδικαστέες. Όμως εκτός Εκκλησίας δεν υπάρχουν Άγιοι. Σίγουρα, όμως, θα συμφωνήσω με τον Πανοσιολογιώτατο στην απόλυτη καταδίκη του εγκλήματος των εκτρώσεων.

11 σχόλια:

  1. Σωστός ο κ. Ἀνδρέας Κυριακοῦ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ντροπή σου μισαλλόδε Λόγια γεμάτα μίσος που δεν ταιριάζουν σε χριστιανό και μάλιστα θεολόγο Θεολογης με κενό γράμμα θεολογης από την ασφάλεια της ανετης καρέκλα σου Κανείς συγκρητισμό Και δεν βλέπεις μάρτυρες που μαρτυρησαν με το όνομα του ιησού χρήστου στο στόμα τους από το μαχαίρι του ισλάμ Συγχαρητήρια πατέρα δανιήλ καρδιά αληθινού χριστιανού

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και όμως ο π. Δανιήλ κάνει δυο βασικά λάθη:

      α/ επικαλείται το παύλειο ρητό: "ούτοι πάντες μαρτυρηθέντες δια της πίστεως". Το ερώτημα είναι ποιάς πίστεως; της ορθής ή της εφαλμένης; της πίστεως, που ως δόγματα καθόρισε η Εκκλησία δια των Οικουμενικών Συνόδων ή της πίστεως που η Εκκλησία καθόρισε ως εσφαλμένη και αφόρισε αυτούς που την ακολουθούν; Υπάρχει μαρτύριο για την πίστη στο Χριστό για τους αφορισμένους, για τους εκτός Εκκλησίας;

      β/ "Μήπως το αίμα του μαρτυρίου για την πίστη του Χριστού κάνει διακρίσεις;". Και βέβαια κάνει διακρίσεις, που βασίζονται στο τι θεωρούμε εμείς ως Χριστό και τι θεωρούν οι άλλοι ως Χριστό. Οι Ορθόδοξοι θεωρούν τον Χριστό, ως Θεό και άνθρωπο. Οι Νεστοριανοί θεωρούν τον Χριστό ως άνθρωπο και οι Μονοφυσίτες ως Θεό μόνον. Άρα δεν πιστεύουμε όλοι στον ίδιο Χριστό. Η αλήθεια είναι μια, δεν μπορεί να είναι τρεις!

      Διαγραφή
    2. Φίλτατε σχολιαστά 12:24 απαντήσεις στα α και β ερωτήματά σας έχουν ήδη δοθεί σε μεθεπόμενο άρθρο του ιστολογίου, όπου αναφέρονται περιπτώσεις ακόμα και ειδωλολατρών και αιρετικών αβαπτίστων μη χριστιανών, μη μελών της εκκλησίας, κ.λπ. που υπό προϋποθέσεις ανάλογα με εκάστη περίπτωση μπορούν να σωθούν από τον Δίκαιο Κριτή. Αν διαφωνείτε με το άρθρο "αβάπτιστοι που σώζονται", το οποίο διαφωτίζει κάπως τις ενστάσεις σας, καλώς διαφωνείτε και με τον π. Δανιήλ. Αν όμως είναι σωστά όσα αναφέρονται στο άρθρο (προσωπικά τα θεωρώ σωστά) τότε εφόσον και μεταξύ των αιρετικών υπάρχουν σωζόμενοι μη μάρτυρες, πόσω μάλλον υπάρχουν σωζόμενοι (υπό τις προϋποθέσεις που αναφέρονται) μάρτυρες, εκείνοι που δεν αλλαξοπίστησαν και προτίμησαν να θανατωθούν για το Χριστό. Φυσικά για όλους θα αποφασίσει ο Κύριος εν τη μελλούση κρίσει.

      Διαγραφή
    3. Οι αβάπτιστοι Χριστιανοί, δηλ. οι Κατηχούμενοι μπορεί με το μαρτύριο να σωθούν, αλλά ποιοί αβάπτιστοι;
      Οι Κατηχούμενοι, που θεωρούν τον Χριστό, ως Θεό και άνθρωπο (οι Ορθόδοξοι); Οι κατηχούμενοι, που θεωρούν τον Χριστό μόνον ως άνθρωπο (Νεστοριανοί); Οι Κατηχούμενοι, που θεωρούν τον Χριστό μόνον ως Θεό (Μονοφυσίτες); Ή οι Κατηχούμενοι, που θεωρούν τον Χριστό, ως Προφήτη του Θεού (Μουσουλμάνοι); Γιατί και Μουσουλμάνοι σφάζονται από τους τζιχαντιστές.
      Εδώ, το ορθό δόγμα δεν παίζει ρόλο;

      Διαγραφή
  3. Το άρθρο του π.Δανιήλ, σωστό ή εσφαλμένο, είναι μια απλή αναφορά ενός κληρικού που δεν διεκδικεί το αλάθητο, και που δεν δεσμεύει θεσμικά την Εκκλησία.
    Μακάρι όμως να υπήρχε η ίδια θεολογική ευαισθησία και για άλλες περιπτώσεις, όχι απλής αναφοράς κάποιων ως αγίων, αλλά και αγιοκατατάξεων, από αναρμόδιους, οι οποίες αγιοκατατάξεις εις το διηνεκές θα δεσμεύουν όλα τα μέλη της Εκκλησίας.

    Ως σχολιαστής, φρονώ ότι
    α) "ο μοναδικός Κριτής είναι ο Χριστός και θα κρίνει άπαντας".
    β) δεν μπορεί να υπάρξει ουδεμία βάση συζήτησης αν δεν συμφωνηθεί πρώτα τι εννοούμε με τη λέξι άγιος.
    -Με την σωστή έννοια, του Ευαγγελίου και των πρώτων αιώνων του Χριστιανισμού, άγιος είναι ο κάθε πιστός, μέλος της στρατευομένης Εκκλησίας και κάθε σωζόμενος κοιμηθείς, μέλος της θριαμβεύουσας εκκλησίας.
    -Αν την λέξη "άγιος" τη χρησιμοποιούμε με την εσφαλμένη έννοια ότι "άγιος" είναι ο επίλεκτος έως ο "μικρός θεός", ή όποιος έχει αγιοκαταταχθεί από ανθρώπους, οι οποίοι όμως δεν έχουν τέτοια εξουσία από τον μόνο Αρμόδιο που είναι ο Χριστός, τότε ασφαλώς δεν μπορεί να υπάρξει κοινή βάση συζήτησης.

    Ο π. Δανιήλ Αεράκης λοιπόν, μια άποψη εξέφρασε, ίσως εννοών ότι οι νέοι αυτοί μάρτυρες Χριστού εάν σωθούν από τον Κύριο ο οποίος γνωρίζει τα "πιστεύω", την προαίρεση, τα κίνητρα του καθενός, γιατί δεν είναι άγιοι (=σεσωσμένοι). Αν δεν το δεχτούμε αυτό, τότε θα πρέπει να αποδεχτούμε ότι προ του Θρόνου του Θεού όπως διαβάζουμε στην Αποκάλυψη, θα υπάρχουν σωθέντες (=άγιοι) που θα Τον δοξολογούν και προσκυνούν και ... δίπλα τους θα υπάρχουν "κατώτεροι" σωθέντες που θα Τον δοξολογούν αλλά ... "δεν θα είναι άγιοι" διότι αλλοιώσαμε το νόημα της λέξης άγιος και την καταντήσαμε περίπου σε "μικρός θεός". Μη γένοιτο. Αν όμως ο Κύριος για τους λόγους Του δεν σώσει κάποιους, ας μην προτρέχουμε.

    Σχετική αναφορά που θα λύσει αρκετές απορίες υπάρχει στο άρθρο "Αβάπτιστοι που σώζονται" του Κων/νου Σιαμάκη. Μελετήστε το.
    http://www.philologus.gr/4/72-2010-01-01-01-24-47/68-2010-01-01-00-36-49
    Εκεί μεταξύ άλλων αναφέρεται: "...Τέταρτοι ποὺ σώθηκαν χωρὶς βάπτισμα εἶναι τὰ πλήθη τῶν μαρτύρων ποὺ θανατώθηκαν γιὰ τὴ Χριστιανικὴ πίστι τους, ἐνῷ ἦταν ἀκόμη κατηχούμενοι, σὰν τὸ μάρτυρα Νέστορα. ."... "οὐδέποτε κοινώνησαν οἱ ἀβάπτιστοι μάρτυρες σὰν τὸν τεσσαρακοστὸ τῆς παγωμένης λίμνης, σὰν τὸ Νέστορα, σὰν τοὺς μαρτυρήσαντες δημίους, καὶ οὐδέποτε ἔλαβαν Πνεῦμα ἅγιο· κι ὅμως σώθηκαν".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σωστός ο κ Ανδρέας Κυριακού, ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος αναφέρει ότι το σχίσμα (και κατ'επέκταση την αίρεση), δεν το ξεπλένει ούτε το αίμα του μαρτυρίου. Τώρα αν ο Θεός στο μέγα Του έλεος, θα βρει αφορμή από αυτό για να σώσει αυτούς τους ανθρώπους (όχι αγιάσει) είναι άλλο θέμα. Βέβαια υπάρχουν και περιπτώσεις Αγίων οι οποίοι μαρτύρησαν πριν βαπτιστούν, γι' αυτούς αναφέρουμε ότι βαπτίστηκαν στο αίμα τους και για αυτό τους θεωρούμε ως Αγίους. Aλλά αυτοί ομολόγησαν την ορθή πίστη πριν μαρτυρήσουν, για τους άλλους όμως μπορούμε να πούμε το ίδιο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "να σώσει αυτούς τους ανθρώπους (όχι αγιάσει)"

      !!!

      Διαγραφή
    2. Να ακριβολογούμε κε Παναγιώτη Μακρή. Ο ιερός Χρυσόστομος με το "Ουδέ μαρτυρίου αίμα ταύτην δύνασθαι εξαλείφειν αμαρτίαν" αναφέρεται στους δημιουργούς του σχίσματος, στους αιρεσιάρχες. Γράφει ο π. Θ. Ζήσης: "ή συνάφεια, μέσα στήν οποία ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος είπε ότι τό σχίσμα είναι εξ ίσου κακό μέ τήν αιρεση καί ότι ούτε τό αίμα του μαρτυρίου δέν μπορεί νά εξαλείψει τήν αμαρτία του σχίσματος, έχει σχέση μέ τις διαιρέσεις πού προκαλούνται εξ αιτίας της φιλαρχίας καί της κενοδοξίας όσων εκλέγονται αναξίως επίσκοποι καί όσων εισπηδούν σέ ξένες δικαιοδοσίες γιά νά στηρίξουν τούς αναξίους".

      Για όσους όμως μετά από τόσους αιώνες κυριαρχίας των αιρέσεων σε μεγάλους πληθυσμούς, γεννήθηκαν και ζουν όχι ως διδάσκαλοισχισμάτων ή αιρεσιάρχες αλλά σαν απλοί άνθρωποι σε περιβάλλον αιρετικό που επικρατεί ήδη επί αιώνες και δεν είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την Ορθοδοξία ούτε ποτέ την απαρνήθηκαν ισχύουν τα αναφερθέντα σε μεθεπόμενο άρθρο "αβάπτιστοι που σώζονται". Και βέβαια κατά την διάλεκτο του χριστιανισμού και την Καινή Διαθήκη άγιος είναι κάθε πιστός και σεσωσμένος. Μην αποκλείτετε τη σωτηρία, όπως το δέχεστε κι εσείς, μαρτύρων για το Χριστό ανάλογα με την προαίρεση και τα κίνητρά τους. Χριστό ομολόγησαν οι σύγχρονοι μάρτυρες και τους δόθηκε η ευκαιρία να σώσουν το τομάρι τους αν άλλαζαν την πίστη τους. Αλλά ομολόγησαν Χριστόν. Αβάπτιστοι, κατηχούμενοι, μη χριστιανοί, που σώζονται. γίνονται άγιοι.

      Διαγραφή
  5. ΣΩΣΤΟΣ Ο ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΥΡΙΑΚΟΥ!
    ΛΑΘΟΣ ΚΑΙ ΘΡΑΣΟΣ ΕΧΕΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΥΠΟΓΡΑΦΕΙ ΩΣ STERIOTHS ΚΑΙ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αφού ρητά αναφέρεται κατά του συγκρητισμού (= ένωση όλων των θρησκειών) δεν είναι οικουμενιστής. Ο Α. Κυριακού δεν είναι σωστός.

      Διαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου