
ΤΟ ΞΥΛΟ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ
«Ο Σταυρός Σου, Κύριε, ζωή και ανάστασις υπάρχει τω λαώ σου»
(αίνος πλ.β΄).
του αρχιμ. Δανιήλ Αεράκη
Υλη και σχήμα
Δεν είχε από χρυσάφι , ούτε από ασήμι. Από ξύλο φτειαγμένος ο Σταυρός. Και όμως ζυγίζει απείρως περισσότερο από τα διαμάντια και τα χρυσάφια όλου του κόσμου.
● Πρώτη ύλη για την κατασκευή του ανθρώπου το χώμα∙ πλάστηκε ο άνθρωπος.
● Πρώτη ύλη για την ανάπλασι του ανθρώπου, το ξύλο.
● Στην πρώτη πλάσι το χώμα μορφοποιείται στα χέρια του Δημιουργού.
● Στην ανάπλασι το ξύλο του Σταυρού ποτίζεται με το Αίμα του Αναμάρτητου Ιησού και μεταμορφώνει τον άνθρωπο.
● Ένα ξύλο έχει τόση αξία!
● Και μια σταγόνα απ’ το πανάγιο Αίμα στο χρηματιστήριο των πνευματικών αξιών αξίζει όσο δεν αξίζει όλος ο κόσμος.
Κάποτε ο Κύριος ρώτησε: «Τι δώσει άνθρωπος αντάλλαγμα της ψυχής αυτού;» (Μάρκ. η΄ 37).
● Υπάρχει νόμισμα, που εξαγοράζει τον άνθρωπο; Μόνο ένα: Το Αίμα!
Του Ιησού το Αίμα.
Υπάρχει ανταλλακτικό για τη χαλασμένη αμαρτωλή καρδιά; Μόνο ένα: το Αίμα!
Δεν έχει αρχιτεκτονικό μεγαλείο το σχήμα του Σταυρού. Υψώθηκαν στη γη μνημεία τέχνης αρχιτεκτονικής θαυμάσια. Αλλ΄οι άνθρωποι δεν συγκινούνται απ’ αυτά ούτε τα προσκυνάνε.
Απέριττο το σχήμα του Σταυρού. Δυό ξύλα καρφωμένα. Όμως αυτό το σχήμα είναι κτήμα όλων των ανθρώπων.
Αυτό το σχήμα καθιερώθηκε σαν το σύμβολο της νίκης.
Είναι το σχήμα, που παραστατικώτατα εκφράζει την άπειρη αγάπη του Θεού. Κατεβαίνει απ΄τον ουρανό και αγκαλιάζει όλη τη γη. Την αγάπη του Θεού σε σχήμα Σταυρού εκφράζει ο ψαλμωδός (Ψαλμ.102,11-12), λέγοντας:
«Κατά το ύψος του ουρανού από της γης εκραταίωσε Κύριος το έλεος αυτού επί τους φοβουμένους αυτόν» (κάθετος κεραία του Σταυρού).
«Καθ΄ όσον απέχουσιν ανατολαί από δυσμών εμάκρυνεν αφ’ ημών τας ανομίας ημών» (οριζόντια κεραία του Σταυρού).
Ο Σταυρός Ήλιος
● Ο φυσικός ήλιος είναι δημιούργημα του Θεού.
● Ο Σταυρός είναι ο θρόνος του Θεού. Λάμπει απείρως δυνατώτερα.
● Ο φυσικός ήλιος, αμόλυντος από τη βρωμιά της γης, συγκινείται από το θέαμα του Εσταυρωμένου. Δεν αντέχει να βλέπη το Δημιουργό του κόσμου καρφωμένον. Για τρείς ώρες απέκρυψε τις ακτίνες του σε ένδειξι διαμαρτυρίας. Τρείς ώρες, όσες έμεινε βυθισμένος στον πόνο ο Εσταυρωμένος, ο ήλιος χάθηκε. «Σκότος εγένετο εφ’ όλην την γην από ώρας έκτης έως ώρας ενάτης, του ηλίου εκλείποντος» (Λουκ.κγ’ 24).
● Όταν ανατέλλη ο ήλιος, τα άστρα της νύχτας δεν φαίνονται. Στην πραγματικότητα δεν σβήνουν∙ απλώς η λάμψις του ήλιου καλύπτει τη δική τους λάμψι.
● Όταν υψώθηκε ο Ήλιος του Σταυρού, ο φυσικός ήλιος κρύφτηκε. Η λάμψις του Σταυρού κάλυψε τη δική του λάμψι. Λέει ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος: «Σταυρός ο του ηλίου φαεινότερος, ο της ακτίνος φαιδρότερος. Όταν γάρ εκείνος σκοτίζεται, τότε ούτος λάμπει. Σκοτίζεται δε ο ήλιος τότε ουκ αφανιζόμενος, αλλά νικώμενος τῇ του Σταυρού φαιδρότητι» (Ε.Π.Ε.26,98).
Μετάφρασις:
Ο Σταυρός είναι φωτεινότερος από το φυσικό ήλιο. Είναι λαμπρότερος από τις ηλιακές ακτίνες. Διότι, όταν ο φυσικός ήλιος σκοτεινιάζη, τότε ο Σταυρός λάμπει. Και σκοτεινιάζει ο ήλιος (τη Μεγ.Παρασκευή), όχι διότι εξαφανίζεται, αλλά διότι καλύπτεται το φως του από τη λάμψι του Σταυρού.
● Τα λαμπιόνια του δρόμου τα σπάνε οι κακοποιοί της νύχτας. Τον ήλιο να τον σβήσουν δεν μπορούν.
● Τους χριστιανούς ο κόσμος μπορεί να τους εξοντώνη. Τη λάμψι όμως του Σταυρού δυο χιλιάδες χρόνια τώρα, δεν μπορεί να σβήση.
Οι προβολείς χρειάζονται για τη νύχτα. Ο ήλιος δεν χρειάζεται προβολείς. Δεν φωτίζεται, αλλά φωτίζει. Δεν δανείζεται φως· χαρίζει φως.
Δανεικά τα φώτα των ανθρώπων. Θα σβήσουν. Τα σύμβολά τους θα λησμονηθούν. Ο Σταυρός, ακτινοβόλος, θα φωτίζη στους αιώνες. Φωτίζει «ίνα μη σκοτία ημάς καταλάβη» (Ιωάν.ιβ΄35).
Ο Σταυρός όπλο.
Ο μανιασμένος όχλος «μετά μαχαιρών και ξύλων» ήρθε να συλλάβη τον Ιησούν.
● Ξύλινα όπλα κρατούν (Ματθ. κστ΄47), να πιάσουν Εκείνον, που με ξύλινο όπλο θα νικούσε το Διάβολο.
● Ξύλινο όπλο χρησιμοποίησε παλαιά ο Διάβολος, για να αιχμαλωτίση τον άνθρωπο στα δεσμά της αμαρτίας και του θανάτου.
Τρία ήσαν τα σύμβολα της ήττας μας από το Διάβολο. Μια παρθένος. Ένα ξύλο. Ο θάνατος.
● Παρθένος η Εύα, αφού ακόμα δεν γνώριζε σαρκική μίξι.
● Ξύλο, το δέντρο του παραδείσου, όπου άπλωσε το χέρι της ανυπακοής ο πρωτόπλαστος για να γευτή τον καρπό της αμαρτίας.
● Ο θάνατος είναι ακριβώς αυτός ο καρπός της αμαρτίας.
Τα τρία αυτά χρησιμοποίησε και ο Θεός, για να εξαπατήση το Διάβολο και να μας χαρίση τη νίκη.
● Την Παρθένο Μαρία, την Κόρη της υπακοής.
● Το ξύλο του Σταυρού.
● Το θάνατο της σαρκός Του σαν δόλωμα για να σκυλεύση το θάνατο.
Για τα τρία όπλα μιλάει ο ιερός Χρυσόστομος: «Παρθένος και ξύλον και θάνατος της ημετέρας γέγονε σύμβολα. Παρθένος η Εύα, ξύλον το δέντρον, θάνατος το επιτίμιον. Όρα τοίνυν πώς και της νίκης αυτά πάλιν γέγονε παραίτια. Αντί της Εύας η Μαρία. Αντί του ξύλου του ειδέναι γνωστόν καλού και πονηρού, το ξύλον του Σταυρού. Αντί του θανάτου του Αδάμ, ο δεσποτικός θάνατος» (Ε.Π.Ε. 36,74).
Οι ύμνοι της Μεγ.Παρασκευής αντιπαραβάλλουν τα δυο ξύλα: Του παραδείσου και του Σταυρού.
Το πρώτο ήταν φυτεμένο στον παράδεισο, αλλ΄έβγαλε τον άνθρωπο από τον παράδεισο. Το δεύτερο, ο Σταυρός, είναι φυτεμένος στη γη, αλλ΄ έβαλε τον άνθρωπο στον Παράδεισο. «Δια ξύλου ο Αδάμ παραδείσου γέγονεν άποικος· δια ξύλου δε σταυρού ο ληστής παράδεισον ώκησεν» (μακαρισμός Μεγάλης Παρασκευής).
● Γύρω από το ξύλο του παραδείσου νίκησε ο Διάβολος τον Αδάμ. Πάνω στο ξύλο του Σταυρού νίκησε ο Νέος Αδάμ, ο Χριστός, τον Διάβολο.
● Με το όπλο του Σταυρού κατακτήσαμε τη μεγάλη νίκη: «Από θανάτου γεγόναμεν αθάνατοι, από πτώσεως ανέστημεν, από ηττήματος κατέστημεν νικηταί» (Χρυσόστομος.Ε.Π.Ε. 36,76). Δηλαδή: Από θνητοί γίναμε αθάνατοι, από νεκροί αναστηθήκαμε, από νικημένοι γίναμε νικητές.
Θυσία
Στην Παλαιά Διαθήκη, ο Θεός έδωσε εντολή στον Αβραάμ να θυσιάση το μονογενή του γυιό, τον Ισαάκ. Σκληρό. Ο Αβραάμ υπακούει. Πορεύεται για τη θυσία. Τελικά δεν εκτελέστηκε η εντολή (Γεν.κβ’10-12).
Δόθηκε η εντολή, όχι για να πραγματοποιηθή, αλλά για να προτυπώση την άλλη θυσία. Τον Αβραάμ δεν τον άφησε ο Θεός να θυσιάση το γυιό του. Ο Ίδιος όμως θυσιάζει το μονογενή Του Υιό.
● Τα δύσκολα και τα σκληρά δεν τα ζητάει από τους ανθρώπους, αλλ΄από τον εαυτό του ο Θεός.
● Όταν άγγελος Θεού κράτησε το χέρι του Αβραάμ, που κρατούσε το μαχαίρι, ο Αβραάμ έρριξε μια ματιά γύρω του και είδε ένα κριάρι ανάμεσα στα κλαδιά του φυτού Σαβέκ (Γεν. κβ΄13). Τα κέρατα του κριαριού με τα κλαριά του φυτού σχημάτιζαν Σταυρό.
● Προτύπωσις της μεγάλης θυσίας. Ο Χριστός είναι ο κριός, το πρόβατο, ο αμνός του Θεού, ο μόσχος ο σιτευτός. Ο Σταυρός Του είναι το θυσιαστήριο. Προσφέρεται ως ιερό σφάγιο ο Υιός της Παρθένου. Προσφέρει και προσφέρεται. Θύμα και θύτης μαζί. «Ο αυτός γαρ και θυσία και ιερεύς ήν. Θυσία μεν κατά σάρκα, ιερεύς δε, κατά πνεύμα» (Χρυσόστομος).
● Μοναδική η θυσία: Ο Χριστός και λειτουργός και λειτουργούμενος.
● Μοναδική: Αυτός που θυσιάζεται είναι ο Αναμάρτητος.
● Μοναδική: Αυτό που προσφέρει είναι το λυτρωτικό του Αίμα.
● Μοναδική: Θυσιάζεται για τις αμαρτίες των άλλων, όλων των άλλων.
● Μοναδική: Είναι καθολική. Ο Χριστός έπαθε έξω από την πύλη των τειχών της Ιερουσαλήμ, ακριβώς για να δείξη ότι δεν θυσιάζεται μόνο για του Ιουδαίους, αλλά για όλο τον κόσμο. Δεν προσφέρεται για μια τάξι μόνο ανθρώπων, αλλά για όλους. «Διό και Ιησούς ίνα αγιάση δια του ιδίου αίματος τον λαόν, έξω της πύλης έπαθεν» (Εβρ.ιγ’12). Σημειώνει ο ιερός Χρυσόστομος: «Δια τούτο έξω πόλεως και τειχών έπαθεν, ίνα μάθης ότι καθολική η θυσία, ότι υπέρ της γης απάσης η προσφορά, ίνα μάθης ότι κοινός ο καθαρισμός εστί, ου μερικός καθάπερ επί των Ιουδαίων» (Ε.Π.Ε.36,12).
● Πόσο είναι τα δυο ξύλα του Σταυρού; Δυό μέτρα περίπου το καθένα.
Νοερά αν επεκτείνετε την κάθετη κεραία, ενώνεται η γη με τον ουρανό.
Αν επεκτείνετε και την οριζόντια, αμέσως ενώνονται όλοι οι άνθρωποι.
Ο Εσταυρωμένος προσμένει
Το βράδυ της Μεγάλης Πέμπτης πλημμυρίζουν οι ναοί.
Για ποιόν έρχονται; Για τον Ιησού.
Αλλ΄ο Ιησούς είναι Σταυρωμένος.
Θέλουν να ακολουθήσουν τον Ιησού; Έτσι λένε.
● Αλλ΄ έχουν ξεχάσει, βγαίνοντας απ’ το ναό, να πάρουν μαζί τους το δικό τους σταυρό. Το σταυρό του καθήκοντος.
● Το πρόσωπο του Ιησού είναι γεμάτο ιδρώτα και αίμα. Πού είναι ο δικός μας κόπος, η δική μας θυσία;
● Εκείνος πρόσφερε τη ζωή Του. Εμείς τη ζωή την θέλουμε για καλοπέρασι και για ανέσεις, για πλούτη και για διασκέδασι.
● Τον Ιησού λέμε, ότι ακολουθούμε, αλλά το Σταυρό Του, τη σταυρωμένη ζωή, την μισούμε! Θυσία καμμιά στη ζωή δεν κάνουμε.
Ο Σταυρωμένος Κύριος κάτι περιμένει από μας.
-Τι ζητάς, Κύριε; Τα κεριά μας, τα λουλούδια μας, τα στεφάνια μας, τα αρώματά μας;
Όχι. Κάτι άλλο θέλει.
● Προσμένει το δικό μας δάκρυ. Ο μαθητής που τον αρνήθηκε έκλαψε πολύ. Εμείς καθόλου.
● Προσμένει το δικό μας «ήμαρτον». Κάθε μέρα τον καρφώνουμε με τις αμαρτίες μας.
● Προσμένει το δικό μας «Μνήσθητί μου, Κύριε». Ο ληστής το είπε, γιατί πίστευσε στη βασιλεία Του. Εμείς τη βασιλεία της γης, τα μεγαλεία της γης, επιδιώκουμε.
● Προσμένει τη μετάνοιά μας.
● Προσμένει την υπόσχεσή μας:
-Κύριε, με τη δική Σου δύναμι, με τη δική Σου χάρι, το Σταυρό Σου στη ζωή αξίωσέ μας να ακολουθούμε!
Περιοδικό Ιωάννης ο Βαπτιστής –Απρίλιος 2011
Εξαιρετικό! Δείτε και αυτό:
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://www.patris.gr/articles/199763?PHPSESSID=fse448kfu9tgt04g9iutj5i1n5
Και φέτος γέμισαν οι εκκλησίες, αμέτρητοι οι πιστοί, ατελείωτα τα μακρόσυρτα μέλη, αλλά στο ερώτημα τι περιμένει από μας ο Σταυρωμένος, εμείς του απαντήσαμε για άλλη μια χρονιά ομόφωνα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ παραπομπή του πρώτου σχολίου αξίζει να διαβαστεί, ευχαριστίες στον α΄ σχολιαστή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌ,τι δεν πέτυχαν στην κατοχή, το πετυχαίνουν με την εθελοντική υποδούλωσή μας. Το κρυφό πνευματικό μνημόνιο δεν είναι βέβαια σύγχρονο, άρχισε με την έναρξη της νέας πορείας του Ελληνικού κράτους μετά το 1821. Και ενώ το νέο οικονομικό μνημόνιο μας επιβάλλεται υποχρεωτικά, στο επαχθέστερο πνευματικό παραδινόμαστε, αι γενεαί πάσαι, εθελοντικά. Όχι λοιπόν και σε αυτό, αντί για ποπ και ροκ θα ακούμε δημοτικά βυζαντινά και παραδοσιακά, αντί για greeklish θα μιλάμε και θα γράφουμε Ελληνικά, αντί για ωχαδερφισμό και άδικη δίψα για κέρδος θα επιμένουμε στο φιλότιμο στην τιμιότητα και στην αλληλεγγύη, αντί για ακηδία, θα φροντίζουμε με ζήλο να ποιούμε το καθήκον, αντί για οικουμενιστικά κακέκτυπα θα επιμένουμε στην ορθόδοξη διδασκαλία και πράξη.
Ας μου επιτρέψει το ιστολόγιο να το αντιγράψω.
To (κρυφό) Πνευματικό Μνημόνιο
Του Παναγιώτη Παπαδάκη*
Καθώς έχουμε φτάσει στη Μεγαλοβδομάδα και θα γιορτάσουμε σε λίγο και το Πάσχα, μια περίοδο από τις πιο σημαντικές για τους Έλληνες, γεμάτη παραδόσεις και έθιμα, μια περίοδο περισυλλογής αλλά και ελπίδας, κάποιες σκέψεις με βασανίζουν και θάθελα να τις μοιραστώ μαζί σας.
Ανοίγεις την τηλεόραση, διαβάζεις εφημερίδα, παρακολουθείς μια συζήτηση στο δρόμο ή στο καφενείο και δεν ακούς τίποτε άλλο παρά οικονομική κρίση, μειώσεις μισθών, δύσκολοι καιροί, μνημόνιο, μνημόνιο, μνημόνιο. Μια λέξη που κανείς μας δεν ήξερε ένα χρόνο πριν και που τώρα έχει γίνει η λέξη που ακούς και διαβάζεις παντού. Δυστυχώς όμως το οικονομικό αυτό μνημόνιο δεν είναι το χειρότερο που μας έχει συμβεί. Αυτό πειράζει μόνο την τσέπη μας. Υπάρχει όμως και ένα άλλο μνημόνιο, ένα μνημόνιο που έχει αρχίσει πριν από πολλές δεκαετίες, που κανείς μας δεν έχει υπογράψει, που μας καταστρέφει όχι οικονομικά αλλά πνευματικά. Που πειράζει την ψυχή μας και όχι την τσέπη μας. Που το δεχόμαστε αδιαμαρτύρητα γιατί δεν το έχουμε πάρει χαμπάρι αλλά και επειδή μας σερβίρεται σε δόσεις, σιγά-σιγά για να μην αντιδράσουμε. Γι αυτό το μνημόνιο θέλω να σας μιλήσω.
Ζούμε την εποχή της παγκοσμιοποίησης. Την εποχή που κυριαρχούν οι Τράπεζες, η Αγορά, το Κέρδος, η Νέα Τάξη. Και η νέα τάξη πραγμάτων δεν ανέχεται την διαφορετικότητα. Δεν θέλει κάποιος να ξεχωρίζει. Θέλει όλοι να είναι ίδιοι, να κάνουν όλοι τα ίδια πράγματα, να αγοράζουν τα ίδια προϊόντα, να έχουν τις ίδιες συνήθειες, τις ίδιες ανάγκες. Θέλουν όλους να γίνουν σαν τις βιομηχανικές ντομάτες: ίδιο σχήμα, ίδιο μέγεθος, ίδιο βάρος για να χωράνε άνετα στα τελάρα τους. Θέλουν όλος ο κόσμος να είναι σαν μία σούπα! Πως όμως αυτό μπορεί να συμβιβαστεί με μας; Μια χώρα, ένα έθνος, ένας λαός με τόσο πλούσιο πολιτισμό, τόσες παραδόσεις, τόσο βαθιές ρίζες, ήθη και έθιμα. Πως θα μπούμε εμείς στο καλούπι της παγκοσμιοποίησης; Τι σχέση έχουν οι συνήθειες μας και ο τρόπος ζωής μας με αυτούς του Αμερικάνου, του Αφγανού, ή του Νορβηγού; Πως θα μας αναγκάσουν να αλλάξουμε; Είναι απλό. Προσπαθώντας να καταστρέψουν όλα αυτά που μας κάνουν διαφορετικούς. Θα δώσω δύο παραδείγματα μόνο: Την πίστη μας και την γλώσσα μας.
Φτιάχνω στο μυαλό μου μια εικόνα των αξιών και των αρχών με τις οποίες μεγαλώσαμε. Τα φαντάζομαι σαν οικοδομήματα. Μεγαλοπρεπή κτήρια με θεμέλια βαθιά στο χρόνο. Και οι οπαδοί της νέας τάξης μας τα γκρεμίζουν ένα τούβλο την φορά. Ας πάρουμε το οικοδόμημα της πίστης, της θρησκείας μας. Ξεκίνησαν με τον πολιτικό γάμο. Και εμείς τι είπαμε; Έλα μωρέ τι πειράζει…. Να μπορούν να παντρεύονται και οι αλλόθρησκοι. Πάει ένα τουβλάκι… Μετά ήρθαν οι ταυτότητες… ‘Ε και τι έγινε… Πουθενά στην Ευρώπη δεν γράφουν το θρήσκευμα! Πάει άλλο ένα τουβλάκι. Έρχεται μετά η καύση των νεκρών. Γιατί να δίνουμε τα λεφτά μας στους παπάδες για να μας θάβουν. Να τα δώσουμε καλύτερα σε γερμανικές εταιρίες, με δύσκολα στη προφορά ονόματα, που φτιάχνουν φούρνους! Άλλωστε οι Γερμανοί ξέρουν από παλιά να κάνουν καλούς και γερούς φούρνους. Τι ακολουθεί μετά; Άντε να κάνουμε προαιρετικό το μάθημα των θρησκευτικών, να βγάλουμε τις εικόνες από τις αίθουσες διδασκαλίας και τα δικαστήρια, αργότερα ίσως να καταργήσουμε τα θρησκευτικά, την πρωινή προσευχή, τον εκκλησιασμό. Και έτσι τουβλάκι-τουβλάκι θα ξυπνήσουμε ένα πρωί και χωρίς να το καταλάβουμε το οικοδόμημα της πίστης μας θα έχει μείνει ερείπια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπορούμε όμως να βγάλουμε από τη καθημερινότητα μας την πίστη μας; Έχουμε αντιληφθεί πόσο άρρηκτα δεμένη είναι η ζωή μας με αυτήν; Μπορούμε να αφαιρέσουμε από το λεξιλόγιο μας λέξεις όπως «Παράδεισος», «Κόλαση», «Άγγελος», ή εκφράσεις όπως «Μνήστητι μου Κύριε», «Κρανίου Τόπος», « Νίπτω τας χείρας μου», « Μάνα εξ ουρανού» και τόσες άλλες. Να καταργήσουμε τις ονομαστικές μας γιορτές και τα πανηγύρια, να μην γιορτάζουμε τα Χριστούγεννα, το Πάσχα, Το Δεκαπενταύγουστο! Μπορούμε έτσι εύκολα να τα διαγράψουμε όλα αυτά;
Το ίδιο γίνεται και για το οικοδόμημα της γλώσσας μας. Τι τη θέλουμε την καθαρεύουσα αφού δεν την μιλάει ο κόσμος; Να την καταργήσουμε! Και τι έγινε που δεν θα μπορούν να διαβάζουν οι νέοι μας Παπαδιαμάντη ή το Ευαγγέλιο! Πάει ένα τούβλο. Μετά ας ξεχάσουμε τα Αρχαία, να τα κάνουμε μόνο από μετάφραση. Ποιος θέλει να μάθει μια νεκρή γλώσσα; Και τι μας νοιάζει για τον Όμηρο, τον Αισχύλο, τον Πλάτωνα! ... Πάει άλλο ένα τουβλάκι! Κατόπιν ας καταργήσουμε τα πνεύματα και τους τόνους. Δασείες, περισπωμένες, ψιλές!! Τι τα θέλουμε όλα αυτά να μας μπερδεύουν; Ένα σημαδάκι είναι αρκετό.. ίσως και κάποτε να το καταργήσουμε και αυτό. Κάτω άλλο ένα τούβλο! Άς βάλουμε και μια-δυό ξένες γλώσσες στο σχολείο, Αγγλικά, Γαλλικά …. Μα δεν αρκεί! Να βάλουμε και Ιταλικά και Ισπανικά για ποικιλία βρε παιδί μου… Αλλά πρέπει και να τις ξεκινήσουμε και από το Δημοτικό…. Τώρα θα πρέπει να τις διδαχτούμε και από την πρώτη τάξη του Δημοτικού. Να μαθαίνουν πρώτα Αγγλικά και μετά Ελληνικά τα παιδιά μας! Πάνε ακόμα μερικά τούβλα. Και για δείτε τώρα τα αποτελέσματα. Ρίξτε μια ματιά στα μηνύματα των παιδιών μας στα κινητά τους, στο Facebook και στο MSN! Όλα με λατινικούς χαρακτήρες (Greeklish) όλα σε συντομεύσεις και οι περισσότερες λέξεις χωρίς φωνήεντα! Και μια μέρα θα κοιτάξουμε γύρω μας και το κτήριο της γλώσσας θα έχει κατεδαφιστεί.
Προς Θεού δεν υπονοώ σενάρια συνομωσίας εναντίον της Ελλάδας. Μακριά από μένα συμπεράσματα όπως ότι είμαστε ο περιούσιος λαός του Κυρίου και τέτοια. Απλά είμαστε διαφορετικοί και αυτό ενοχλεί. Έχουμε δικό μας ξεχωριστό πολιτισμό, δικές μας παραδόσεις, δικά μας ήθη και έθιμα! Και αυτό δεν το ανέχονται και το καταπολεμούν! Δεν το θέλουν και το μάχονται! Όπως ίσως κάνουν και σε άλλους λαούς, δεν ξέρω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈτσι όμως σιγά-σιγά χωρίς να το καταλαβαίνουμε οδηγούμαστε στον αφανισμό, στην αποδόμηση της κοινωνίας μας, των αρχών μας, των παραδόσεων μας, των πιστεύω μας. Μέχρι να γίνουμε σαν όλους τους άλλους. Έτσι θα είναι πιο εύκολο γι αυτούς να μας ελέγχουν. Χωρίς πίστη, χωρίς ιδανικά χωρίς ταυτότητα θα είναι πιο εύκολο να μας επιβληθούν. Μπορεί κάποτε να μας επιβάλουν στυγνή λιτότητα. Μπορεί να μας κόψουν μισθούς, να μας μειώσουν τις συντάξεις, να αυξήσουν τους φόρους. Και εμείς δεν θα έχουμε που να στηριχθούμε. Δεν θα έχουμε που να ελπίζουμε. Και έτσι δεν θα αντιδράσουμε!... Η μήπως μας το έχουν κάνει ήδη!!!!
Εκείνο όμως που πραγματικά με λυπεί είναι η στάση μερικών από εμάς. Κάποιων (το 3%-4% του πληθυσμού πιστεύω), που με μια ακραία φασιστική νοοτροπία φορώντας το προσωπείο του τάχα αριστερού, τον μανδύα του προοδευτικού και γλύφοντας την καραμέλα της δήθεν υπεράσπισης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, προσπαθούν βάναυσα, χωρίς ενδοιασμούς και κανένα σεβασμό στους νόμους και τη δημοκρατία, να αναγκάσουν τους πάντες να κάνουν αυτό που θέλουν αυτοί. Υπηρετώντας έτσι, άθελα τους, την παγκοσμιοποίηση. Και όλοι οι υπόλοιποι υποκύπτουν στις απαιτήσεις τους για να μην πάνε κόντρα… Έλα μωρέ τι έγινε… Ωχ αδερφέ τι τις θέλουμε τις φασαρίες. Και τρώνε τις σφαλιάρες στο σβέρκο προσποιούμενοι ότι είναι φιλικά κτυπήματα στον ώμο.
Και εγώ τώρα τι κάνω…. Εγώ που ακόμα πιστεύω στο Θεό, που πιστεύω στις παραδόσεις μας στα ήθη και τα έθιμα μας, που θέλω να μιλάω την γλώσσα μου, τι να κάνω. Εγώ που θέλω να τσουγκρίζω τα κόκκινα αυγά και να λέω «Χριστός Ανέστη» το Πάσχα… που θέλω να σηκώνω τον Επιτάφιο τη Μεγάλη Παρασκευή, που θέλω να ανάβω τα καντήλια στο ξωκκλήσι του χωριού μου όταν με βγάζει ο δρόμος μου εκεί ψηλά. Που θέλω να μου λένε χρόνια πολλά το Δεκαπενταύγουστο, να λέω και εγώ χρόνια πολλά στον αδερφό μου του Άη Γιώργη και του συντέκνου μου του Αη Γιαννιού, πείτε μου τι μπορώ να κάνω; Εγώ που δεν θέλω να χωράω στο τελάρο τους, δεν θέλω να είμαι άλλο ένα συστατικό στη σούπα τους, που δεν θέλω να μοιάσω στους Δανούς, που δεν θέλω να με δυναστεύει το 3%, που δεν θέλω να κάνουν τα Εγγλέζικα επίσημη γλώσσα της Πατρίδας μου, τι πρέπει να κάνω; Εγώ που θέλω να τρώω ραδίκια που μάζεψε η γυναίκα μου από το βουνό και όχι λαχανάκια Βρυξελλών, που θέλω να ακούω Τσιτσάνη και όχι όπερες, που θέλω να χορεύω Πεντοζάλη και όχι Βαλς τι να κάνω; Θα πω: ωχ αδερφέ δεν βαριέσαι και τι έγινε! Θα κάτσω να φάω άλλη μια σφαλιάρα; Θα αφήσω να γκρεμίσουν άλλο ένα τούβλο; Θα ξυπνήσω ένα πρωί και όλα στα οποία πίστευα θα τα δω γύρω μου ερείπια;
Ε λοιπόν όχι….. Με αυτό το μνημόνιο δεν θα συμβιβαστώ, δεν θα το δεχτώ αδιαμαρτύρητα. Αυτή τη φορά θα αντιδράσω… θα συγκρουστώ αν είναι ανάγκη. Ακόμα και αν οι πιθανότητες να αλλάξει κάτι είναι πολύ μικρές. Δεν το κάνω για να αλλάξει κάτι. Το κάνω για μένα, για αυτά που πιστεύω, για τις αρχές και τα ιδανικά μου.
Εσύ τι θα κάνεις;
Νάστε καλά, Ο Θεός να φωτίζει όλους μας και Καλή Ανάσταση.
• Ο Παναγιώτης Παπαδάκης είναι διευθυντής Εφαρμογών του Ινστιτούτου Υπολογιστικών Μαθηματικών στο ΙΤΕ