O Mητροπολίτης Αττικής
και Μεγαρίδος
κ. ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ
περιγραφόμενος από την
αχρίστιανη ( κοσμική )
δημοσιογράφο
Μαρία Αντωνιάδου
«ΑΔΕΛΦΟΙ ΜΟΥ, ο ομιλών έχει το τραγικό προνόμιο να είναι ο νεώτερος και κατά τα πρεσβεία και κατά την ηλικία μέσα στην Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος»
δήλωνε την
Σύμφωνα με το περιοδικό «Εκκλησία» της εποχής: «Την μεγαλοπρεπή τελετήν της χειροτονίας παρηκολούθησαν πυκνά πλήθη πιστών, οι οποίοι είχον κατακλύσει τον καθεδρικόν ναόν και οι οποίοι με βαθείαν κατάνυξιν και πνευματικήν αγαλλίασιν ανεφώνουν “άξιος, άξιος”!».
Από τότε πέρασαν 41 ολόκληρα χρόνια. Στη διάρκειά τους ο κ. Νικόδημος ποίμανε τη Μητρόπολη Αττικής και Μεγαρίδος και λίγο πριν από την αποκατάσταση της Δημοκρατίας αποπέμφθηκε από τον θρόνο του με συντακτικές πράξεις.
Κατέβαλε προσπάθειες για την αποκατάστασή του, αλλά παρά τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας δεν τα κατάφερε. Κατέλαβε το Επισκοπείο της Μητρόπολης Αττικής. Καταδικάστηκε σε ακοινωνησία από τη Σύνοδο, αλλά τώρα πια φαίνεται να επανακάμπτει στην Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος.
Τον Οκτώβριο η Ιεραρχία, με απόφαση που ελήφθη εκ νέου προχθές από τη 12μελή Ιερά Σύνοδο, θα ασχοληθεί με το «ζήτημα Νικόδημος Γκατζιρούλης». Από πέρυσι 33 αρχιερείς ζητούν να τεθεί το θέμα προς συζήτηση και εισηγητής θα είναι ένας αδυσώπητος πρώην «εχθρός» του κ. Νικόδημου, ο «τιτουλάριος», όπως τον αποκαλούσε ο ίδιος αρνούμενος να χρησιμοποιήσει το όνομά του, Μητροπολίτης Ζακύνθου κ. Χρυσόστομος.
Γεννημένος το 1927 στον Βόλο, ο κ. Νικόδημος αποφοίτησε από τη Θεολογική Σχολή της Αθήνας το 1949 και το 1956 χειροτονήθηκε διάκονος. Το 1959 έγινε πρεσβύτερος και το 1968 εξελέγη Μητροπολίτης.
Ανάμεσα στα προσόντα που τον έκαναν να ξεχωρίσει μεταξύ άλλων κληρικών ήταν και οι εντυπωσιακές γνώσεις του στις ξένες γλώσσες, αφού ελάχιστοι είναι εκείνοι που έως και σήμερα στους κόλπους της Εκκλησίας μπορούν να δηλώσουν, όπως συμβαίνει με τον κ. Νικόδημο, ότι γνωρίζουν γαλλικά, αγγλικά, ρωσικά και γερμανικά.
Μεταξύ των χαρισμάτων που δηλώνεται στο περιοδικό «Εκκλησία» ότι διέθετε ήταν «το ανεπίληπτον ήθος, ο ακέραιος χαρακτήρ, η ισχυρά θέλησις, η απλότης και η λιτότης, η εργατικότης, η πολυμερής μόρφωσις, αι ευρείαι αντιλήψεις, ο καθαρός και στοχαστικός νους,η δύναμις του λόγου, το υψηλόν ορθόδοξον φρόνημα, η φλογερά αγάπη προς την Εκκλησίαν και τον θείον Ιδρυτήν της,το αίσθημα ευθύνης, αι οργανωτικαί και διοικητικαί ικανότητες...».
Με την τοποθέτησή του στη Μητρόπολη Αττικής και Μεγαρίδος ο κ. Νικόδημος διαδέχθηκε τον πρώην Αρχιεπίσκοπο Ιάκωβο Βαβανάτσο, ο οποίος παραιτήθηκε στις αρχές της δεκαετίας του ΄60 από τον αρχιεπισκοπικό θρόνο, έπειτα από παρέμβαση του τότε πρωθυπουργού Κωνσταντίνου Καραμανλή , και προήδρευε της Μητρόπολης Αττικής και Μεγαρίδος, αλλά απομακρύνθηκε με τον αναγκαστικό νόμο 214 του 1967 περί απωλείας της έξωθεν καλής μαρτυρίας που εφαρμόστηκε στην Εκκλησία κατά τη διάρκεια της δικτατορίας.
Στη Μητρόπολη Αττικής
Ως Μητροπολίτης Αττικής και Μεγαρίδος ο κ. Νικόδημος επί έξι και πλέον έτη αποτελούσε έναν από τους ισχυρότερους ιεράρχες της Εκκλησίας της Ελλάδος και βρισκόταν πολύ κοντά στο περιβάλλον του τότε Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου Κοτσώνη , τον οποίο, σύμφωνα με ορισμένους κληρικούς, επηρέαζε καθοριστικά σε πολιτικής φύσεως κυρίως ζητήματα.
Οι πολιτικές εξελίξεις ωστόσο επηρέασαν και την τύχη του κ. Νικόδημου. Η πτώση του δικτάτορα Παπαδόπουλου και η ορκωμοσία του Ιωαννίδη από τον τότε Μητροπολίτη Ιωαννίνων Σεραφείμ Τίκκα προκάλεσε καταιγιστικές εξελίξεις στην Εκκλησία της Ελλάδος.
Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος Κοτσώνης, στενά συνδεδεμένος με το Παλάτι, παραιτείται και στον αρχιεπισκοπικό θρόνο ανεβαίνει ο Σεραφείμ.
Πολλοί ιεράρχες από τον Μάρτιο ως και τον Ιούνιο του 1974, ανάμεσά τους και ο κ. Νικόδημος, απομακρύνονται από τον θρόνο τους αφού κηρύχθηκαν έκπτωτοι από την ιεραρχία έπειτα από εισήγηση του Αρχιεπισκόπου.
Κατά τη διάρκεια των πρώτων χρόνων της Μεταπολίτευσης το ζήτημα των λεγόμενων ιερωνυμικών ιεραρχών επανήλθε πολλές φορές στο προσκήνιο, αλλά φαίνεται ότι ο Κωνσταντίνος Καραμανλής δεν επιθυμούσε νέες ισχυρές εμπλοκές στα εκκλησιαστικά ζητήματα, ανάλογες με αυτές που είχε ως ηγέτης της ΕΡΕ και πρωθυπουργός της χώρας στις αρχές της δεκαετίας του ΄60.
Η ευκαιρία Παλαιοκρασσά
Τα πάντα όμως θα ανατραπούν στα τέλη της δεκαετίας του ΄80, όταν ο κ. Ι. Παλαιοκρασσάς ως πανίσχυρος υπουργός Οικονομικών θα βοηθήσει τους πνευματικούς του αδελφούς δίνοντάς τους την ευκαιρία να προσφύγουν στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Υπό αυτή τη δαμόκλειο σπάθη ο Αρχιεπίσκοπος Σεραφείμ θα οδηγηθεί στην αποκατάσταση σχεδόν όλων των λεγόμενων ιερωνυμικών ιεραρχών, αλλά σε μητροπολιτικούς θρόνους που εκείνη την εποχή ήταν κενοί ή δημιουργήθηκαν ειδικά για την αποκατάστασή τους.
Θα σκοντάψει όμως στην «ισχυρά θέληση» του κ. Νικόδημου, ο οποίος ζητεί να επιστρέψει στη Μητρόπολη που είχε πριν από την έκπτωσή του.
Τον ακολουθούν οι αείμνηστοι Λαρίσης Θεολόγος και Θεσσαλιώτιδος Κωνσταντίνος.
Ο Σεραφείμ αρνείται και ο κ. Νικόδημος «με τη δύναμη του λόγου του» θα κινητοποιήσει ομάδες πιστών και όταν ο Δωρόθεος, έως τότε Μητροπολίτης Αττικής, αφήσει την τελευταία του πνοή θα φτάσει να «καταλάβει» το επισκοπείο στην Κηφισιά.
Οι καταστάσεις που εκτυλίχθηκαν ήταν κωμικοτραγικές. Ο Αρχιεπίσκοπος Σεραφείμ δήλωνε εξοργισμένος. Ο κ. Νικόδημος επέμενε. Τα δικαστήρια απειλούσαν τον Αρχιεπίσκοπο και τη Σύνοδο και ζητούσαν την εφαρμογή των νόμων.
Τελικά και πάλι οι πολιτικές εξελίξεις θα αποτελέσουν τον καθοριστικό παράγοντα των εξελίξεων και στη διοίκηση της Εκκλησίας. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη οδηγείται σε πτώση. Ο Ανδρέας Παπανδρέου αναλαμβάνει την ηγεσία της χώρας.
Και ο υπουργός Παιδείας κ. Δ.Φατούρος κηρύσσει αναδρομικά άκυρα τα προεδρικά διατάγματα που είχαν εκδοθεί για τον κ. Νικόδημο. Η Ιεραρχία θέτει τον κ. Νικόδημο σε ακοινωνησία. Μερικά χρόνια αργότερα ο Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος θέτει το ζήτημα της άρσης της ακοινωνησίας.
Η προσπάθεια όμως θα πέσει στο κενό, αφού συναντά τη σθεναρή αντίδραση του τότε πανίσχυρου Μητροπολίτη Αττικής και σημερινού μοναχού κ. Παντελεήμονα Μπεζενίτη.
Σχέσεις "στοργής" με τον Ζακύνθου
«Πέρασαν 35 χρόνια από την απομάκρυνσή του από τον θρόνο της Μητρόπολης Αττικής. Πρέπει να υπάρξει αποκατάστασή του. Η Εκκλησία δεν εκδικείται» τονίζει μιλώντας στο «Βήμα» ο Μητροπολίτης Ζακύνθου κ. Χρυσόστομος, διευκρινίζοντας τους λόγους που τον οδήγησαν να πρωτοστατήσει στην άρση ακοινωνησίας του κ. Νικόδημου.
Η στάση του κ. Χρυσόστομου προκαλεί σε πολλούς μέσα στην Ιεραρχία ερωτήματα, αφού πρόκειται για τον γνωστό στα βιβλία που συνέγραψε ο κ. Γκατζιρούλης «ως τιτουλάριο», αφού την εποχή εκείνη ο Μητροπολίτης Ζακύνθου ήταν Τιτουλάριος Μητροπολίτης Δωδώνης και Αρχιερατικός Επίτροπος της Αρχιεπισκοπής.
«Ο τιτουλάριος», λέει σε ένα βιβλίο του ο κ. Νικόδημος, «έχοντας τη φιλοδοξία να εγκατασταθεί σαν Μητροπολίτης στην Αττική θεώρησε πως εξυπηρετείται στο πρόγραμμά του αν ασκήσει οργανωμένη τρομοκρατία και κινηθεί στην περιοχή ως τρομοκράτης...».
Ακόμη περιγράφει απείρου κάλλους καταστάσεις που εκτυλίχθηκαν μεταξύ των δύο ιεραρχών την εποχή εκείνη στον Μητροπολιτικό Ναό της Κηφισιάς.
Ωστόσο τα χρόνια φαίνεται ότι άμβλυναν τις εντάσεις στις σχέσεις δύο ανθρώπων οι οποίοι έχουν διαφορετικές αντιλήψεις, αλλά τον ίδιο, ισχυρό, χαρακτήρα. Οπως λέγεται, οι δύο αρχιερείς δεν είχαν ποτέ φιλικές σχέσεις και δεν μίλησαν όλα αυτά τα χρόνια ούτε στο τηλέφωνο.
Αντίθετα ο κ. Νικόδημος γνωρίζει πολύ καλά τον σημερινό Αρχιεπίσκοπο κ. Ιερώνυμο, ο οποίος, όπως ο ίδιος υποστηρίζει, μεσολάβησε στις αρχές της δεκαετίας του ΄90 για να συναντηθεί με τον Αρχιεπίσκοπο Σεραφείμ Τίκκα προκειμένου να επιλυθεί το πρόβλημα και να αποκατασταθεί. Τα γεγονότα όμως δεν εξελίχθηκαν όπως θα ήθελε ο τότε Αρχιεπίσκοπος.
Τον Οκτώβριο μια μεγάλη ομάδα ιεραρχών πιστεύει ότι πρέπει να αρθεί το επιτίμιο της ακοινωνησίας έναντι ενός ανθρώπου που έχει προ πολλού συμπληρώσει το 80ό έτος της ηλικίας του.
Δεν αντέχουν, όπως λένε, να φύγει ακόμη ένας επίσκοπος, όπως ο πρώην Θεσσαλιώτιδος Κωνσταντίνος, και η Ιεραρχία να άρει το επιτίμιο της ακοινωνησίας μετά την εκδημία του. Τα «πάθη» μεταξύ σεραφειμικών και ιερωνυμικών πρέπει να αμβλυνθούν, λένε, να τελειώσουν.
Το ζήτημα όμως είναι τι θα γίνει στην περίπτωση που ο κ. Γκατζιρούλης ζητήσει και να επιστρέψει στον πάλαι ποτέ μητροπολιτικό του θρόνο... |
Να μη διερωτούνται!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑφού ο Θρόνος της Μητροπόλεως Αττικής του ανήκει να επιστρέψει στο θρόνο του για να βρει λύση αυτό το χρόνιο πρόβλημα
Και να ζητήσει να επιστρέψει πρέπει να του το ΕΠΙΤΡΕ
ΑπάντησηΔιαγραφήΨΟΥΝ ΕΚΘΥΜΩΣ,αφού βέβαια "ρίξει κι αυτός νερό στο κρα
σί του" και δεχθεί να πάρει το θρόνο της Κηφισιάς! Και για την ιστοία να που κάποτε είχα ΔΙΚΙΟ,όταν έλε-
γα ότι δε δέχθηκε να πάει σε άλλη προσωποπαγή μητρό-
πολι και παρέσυρε και τους άλλους 2! Τα λέει καθαρά και η δημοσιγράφος!! Κι αν δεν δεχόσουν αυτά,που λέει Οδυσσέα, δε θα έβαζες το κείμενό της! Εκείνο,που με εξέπληξε είναι η γνώση τόσων γλωσσών,
πράγμα που για την εποχή,που έγινε επίσκοπος ήταν ΜΕΓΑ προσόν!!Έμαθα κι άλλα από τη βιογραφία του και εύχομαι εκθύμως να τον δω και πάλιν ενθρονιζόμενον και προσφέροντα,όσον αυτώ είναι η ζωή,η ακμή και η ικμάδα και να αξιωθεί να συνεχίσει το προ 36 ετών
διακοπέν ΒΙΑΙΩΣ έργο του!
Nα μην πιστευετε βλακωδως οτι γραφουν οι κοσμικοι δημοσιογραφοι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΨευδονται και ασχημονουν οι περισσοτεροι.
Και αυτη η ΑΧΡΙΣΤΙΑΝΗ κυρία δεν παει πισω.
Ανακατευει ψεμματα με αληθειες.
Για να απαντήσουμε στον κ. ανώνυμο σχετικά με την προσωποπαγή Μητρόπολη, Οδυσσέα για να μη νομίζει ότι είπε κάτι το έξυπνο ή το οποίο έχει θεολογική βάση
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάρα πολύ καλά έκανε ο Σεβασμιότατος Αττικής που δεν αποδέχθηκε να πάει σε προσωποπαγή Μητρόπολη επειδή ο θεσμός της προσωπαγούς Μητρόπολης είναι πέραν για πέραν αντικανονικός.
Αν, λοιπόν, έχει φόβο Θεού ο ανώνυμος (όποιος και αν είναι) δεν θα έπρεπε ποτέ να κακίζει τον Αγιον Αττικής επειδή δεν δέχθηκε να παραβιάσει τους Ιερούς Κανόνες.
Οι κανόνες κ. ανώνυμε δεν είναι κανόνια, όπως έγραψε ο μακαριστός Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος, για να τα χρησιμοποιούμε κατά το δοκούν και για να τα στρέφουμε εναντίον των αντιπάλων μας αλλά τα πλαίσια μέσα στα οποία πρέπει να κινείται η κατά Θεόν πορεία της Εκκλησίας.
Θέλω να πιστεύω ότι είστε εναντίον των συμπροσευχών με τους αιρετικούς και τους αλλόθρησκους.
Γιατί όμως;
Ακριβώς επειδή αντίκεινται στους Ιερούς Κανόνες.
Αν επομένως συνιστάτε στο Σεβαμσιότατο Αττικής να τους παραβιάσει με το να δεχθεί να εγκατασταθεί σε προσωποπαγή Μητρόπολη ποιο είναι το ηθικό έρεισμά σου να ελέγχεις τους οικουμενιστές επειδή παραβιάζουν τους Ιερούς Κανόνες και συμπροσεύχονται με τους αιρετικούς και τους αλλόθρησκους;
Αντί, λοιπόν, κ. ανώνυμε να κακίζεις τον κανονικό Μητροπολίτη Αττικής και Μεγαρίδος επειδή δεν δέχθηκε να παραβιάσει τους Ιερούς Κανόνες έπρεπε να τον συγχαρείς με όλη σου την ψυχή.
Aγαπητε μου κ. Τελεβαντο,
ΑπάντησηΔιαγραφήξερεις, οταν διαβαζω τους ψευδολογους κοσμικους δημοσιογραφους, με πιανει αηδια.
Διοτι απο αυτα που γραφουν, ελαχιστα ειναι αληθειες.
Ειναι δε πολυ θλιβερο να βλπεπης χριστιανους να τους πιστευουν.
Σαν χαλβαδες.
Ο ταλαιπωρημενος μητροπολιτης ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ, οφειλω να το πω διοτι θα τα γραψω πιο κατω, 35 χρονια αγωνιζεται για την εφαρμογη των Ιερων Κανονων.
Τους οποιους ο Σεραφειμισμος και ο Χριστοδουλισμος και ο Ιερωνυμισμος καταπατουν ασυστολα.
Ανακοινωνω ότι υποχωρησε και εφθασε στο σημειο, ο αγιος Γεροντας Νικοδημος, να υποχωρηση και να δεχθη ακομα και τα ...Λιοσια.
Ομως οι αδιστακτοι εμπαικτες του, τον ξαναενεπαιξαν.
Η αληθεια, λοιπον, ειναι διαφορετικη.
Το εκανε για να ειρηνευσουν τα πραγματα και για να αποστομωση ολους τους ανευθυνους και εμπαθεις, οτι αυτος συμπαρεσυρε τους αλλους συνεπισκοπους του, σε καταστασεις ...ανυποχωρητης εμμονης.
Θα τα γραψω ολα για να μαθευτη για πρωτη φορα η αληθεια.
Το αγγλικο σχολιο μπορει καποιος να το ερμηνευση;
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ πιο στοιχειώδης ανθρωπιά Οδυσσέα υπαγορεύει να υποστηριχθεί το δίκαιο και η αλήθεια η οποία για 36 χρόνια τώρα καταπατείται ασύστολα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν καταλαβαίνω καλά και διορθώστε με.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν επανέλθει ο Νικόδημος Γκατζιρούλης στη Μητρόπολη Αττικής και Μεγαρίδος, θα πρέπει να απομακρυνθεί ο Μεγάρων και Σαλαμίνος Βαρθολομαίος από τη Μητρόπολη αυτή μετά από 36 χρόνια, σύμφωνα βέβαια με την πιστή τήρηση του Κανονικού δικαίου;
ΙΚ
Ειλικρινά δεν μπορώ να αντιληφθώ την εμπάθειά σου εναντίον ενός αδιάβλητου επισκόπου της Εκκλησίας μας που αδικείται για 36 χρόνια κ. ΙΚ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν υπήρχε πραγματική ευαισθησία για τους Κανόνες της Εκκλησίας οι Μητροπολίτες που κατέχουν θρόνους που κανονικά ανήκουν στη Μητρόπολη του Σεβασμιότατου όφειλαν να του ζητήσουν εν Συνόδω ένα συγγνώμη επειδή ποιμαίνουν Μητροπόλεις οι οποίες αντικανονικά διαμελίστηκαν από τη Μητρόπολη επισκόπου που αντικανονικά εξεβλήθη από το θρόνο του και αντικανονικά διεμοίρασαν τα ιμάτιά του και επι τον ιματισμό του έβαλαν κλήρο.
Αλλά ποιος έχει αυτή την ευαισθησία μεταξύ τους;
Αλλά γιατί την ξαναδιαμελίζουν τώρα αντί να τον αποκαταστήσουν ύστερα από 36 χρόνια αδικίας;
Προς Τελεβάντον-κυρίως-και προς Οδυσσέα:Σταματήστε να
ΑπάντησηΔιαγραφήΜΟΝΟΠΩΛΕΙΤΕ, πίστι,ιερούς κανόνες,λατρεία και κυρί-
ως ΑΛΗΘΕΙΑ! Πάψτε να ΚΡΙΝΕΤΕ τους άλλους με τα δικά σας μέτρα και σταθμά!Εν ώ γαρ μέτρω κρίνετε κριθήσε-σθε ΥΜΕΙΣ!!Η ιστοσελίδα νομίζω ότι υπάρχει να δίνει μαρτυρία,να διαφωτίζει και να δέχεται ΟΛΕΣ τις από-
ψεις!Θα ξαναπώ αυτό,που είπα σε κάποιον πρωτοπρεσβύ-
τερο για το θέμα του β΄γάμου των ιερέων,το είπε κι ο
Χριστός: "Το Σάββατον εγένετο δια τον άνθρωπον και ου
χί ο άνθρωπος δια το Σάββατον"! Άλλωστε τους λεγόμε-
νους Ιερούς κανόνες ΠΟΙΟΙ τους συνέταξαν;Αφήστε λοι-
πόν το αν πιστεύω εγώ και ΠΟΥ και φροντίστε να μην παριστάνετε τους Θεούς και να ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΖΕΤΕ τους μη α
ρεστούς σε σας!!Πάει σχεδόν μήνας Οδυσσεύ από τότε,
που είπες ότι θα γράψεις για την υπόθεση των 12 κι α-
κόμη βρίσκομαι στην αναμονή!!
Που την βλέπετε την εμπάθεια αγαπητέ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑσφαλώς, δεν θα ξέρετε ότι εμείς αγωνιστήκαμε τότε στα γεγονότα της Κηφισιάς και στηρίξαμε και στηρίζουμε με κάθε τρόπο τον Νικόδημο.
Άλλο αυτό και άλλο να απαιτούμε από μια Εκκλησία, που έχει συσταθεί παρά τους Κανόνες, και η λειτουργία της στηρίζεται σε πολιτικούς νόμους (κάτι που απαγορεύουν οι αποφάσεις των Γ΄ και Δ΄ Οικ. Συνόδων και οι φωνές των αγίων, όπως Μάξιμου και Δαμασκηνού) να τηρεί τους Κανόνες.
Δεν μπορείς να απαιτείς από έναν εκκλησιαστικό Οργανισμό (ένα ΝΠΔΔ σαν τη ΔΕΗ και τον ΟΤΕ), που έχει συσταθεί για να εξυπηρετεί τις θρησκευτικές ανάγκες των μελών του και που κακώς αποκαλείται "Εκκλησία" (δηλ. Σώμα Χριστού),να τηρεί απαρέγκλιτα μάλιστα τους εκκλησιαστικούς νόμους.
ΙΚ
Πώς ακριβώς αγωνίστηκες για την αποκατάσταση του Σεβασμιότατου Αττικής ΙΚ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΗσουν δικηγόρος του;
Δεν θα μπορούσαμε να ήμαστε δικηγόροι του, ως αναρμόδιοι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίπαμε: Πήραμε μέρος στα γεγονότα της Κηφισιάς, τον υποστηρίξαμε στο ερημητήριο της Αυλώνας και σε όλες τις εκδηλώσεις που έκανε στην Αθήνα. Υποστηρίξαμε τις θέσεις του, σ' όσους αρμόδιους μπορέσαμε να έρθουμε σε επαφή. Και τον υποστηρίζουμε ακόμη με τον τρόπο μας.
Αυτά μπορέσαμε, αυτά κάναμε, εμείς οι κατηγορηθέντες, ως μη αγωνισθέντες.
ΙΚ
Το ζήτημα του π. Νικοδήμου ΤΩΡΑ είναι ΧΡΥΣΗ ευκαιρία
ΑπάντησηΔιαγραφήνα λυθεί!Το μόνο,που χρειάζεται είναι η παντελής πα-
ραγκώνιση της εμπάθειας και των συμφερόντων!Αλλά και
ο ίδιος ΟΦΕΙΛΕΙ να μακροθυμήσει σε όλα τα γενόμενα και να πάρει την Κηφισιά, ΟΧΙ το Ίλιον, εκεί ας πάει
κανένας νεότερος!
O συγκεκριμένος ήταν ένας χουντικός εκδικητικός άνθρωπος. Οταν ήταν Μητροπολήτης Αττικής η οικογένεια μου πέρασε δύσκολες στιγμές εξαιτίας του κυγηνώντας τον πατέρα μου ο οποίος ήταν ένας ιερέας με δημοκρατικές πεποιθήσεις...
ΑπάντησηΔιαγραφή