ΘΡΟΝΙΚΗ ΕΟΡΤΗ
ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΧΕΙΟΥ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ
ΚΑΙ ΔΙΑΛΟΓΟΙ
του κ. Παναγιώτη Τελεβάντου,
Θεολόγου-Φιλολόγου
Αφορμή για τις παρακάτω σκέψεις μας έδωσαν οι ορθές επισημάνσεις του Καθηγητή κ. Ιωάννη Κορναράκη, που δημοσιεύθηκαν στις θρησκευτικές ιστοσελίδες “Αποτείχιση” και “Θρησκευτικά” αναφορικά με τη διαφορά αντίληψης του “πρωτείου” στον Παπισμό και την Ορθοδοξία!
ΟΡΘΟΔΟΞΗ
ΚΑΙ ΠΑΠΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΑ
Συνοδικότητα και Παπισμός, όπως τον κατανοεί και τον διδάσκει ο Παπισμός, αλληλοαποκλείονται.
Οι Παπικοί το πρωτείον του Πάπα κατανοούν ως Θεόθεν εκπορευόμενο (επειδή δήθεν εδράζεται στη λεγόμενη “Πέτριο” αποστολικότητα).
Οχι ως πρωτείο τιμής, όπως το κατανοούν οι Ορθόδοξοι και όπως το ορίζει ο 28ος κανόνας της εν Δ΄ εν Χαλκηδόνι Οικουμενικής Συνόδου.
Οι Σύνοδοι, ακόμη και οι οικουμενικές σύνοδοι του Παπισμού, εξαρτώνται απολύτως από την παπική σύγκληση και έγκριση.
Συνοδικότητα και παπική μοναρχία εφάπτονται.
Η πρώτη είναι απόλυτα υποταγμένη στη δεύτερη σύμφωνα με τη βατικάνεια εκκλησιολογία.
Η ΚΟΡΟΪΔΙΑ ΤΩΝ ΔΙΑΛΟΓΩΝ
ΟΠΩΣ ΔΙΕΞΑΓΟΝΤΑΙ
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ
Επομένως ποιον κοροιδεύουν οι πρωταγωνιστές του διαλόγου, όταν ισχυρίζονται ότι εξαρτούν το “πρωτείο” από τη συνοδικότητα αφού οι Παπικοί φρονούν το ακριβώς αντίθετο;
Είτε οι Παπικοί πρέπει να εγκαταλείψουν την έννοια του μοναρχικού “πρωτείου”, είτε οι Ορθόδοξοι πρέπει να αρνηθούν την πίστη τους και να υιοθετήσουν την παπική εκκλησιολογία απορρίπτοντας το συνοδικό θεσμό.
Με άλλα λόγια ή μεσάνυχτα είναι ή μεσημέρι.
Δεν γίνεται να έχουμε ταυτόχρονα και τα δύο.
ΔΙΑΣΤΡΟΦΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ
ΤΟΥ 34ου ΚΑΝΟΝΑ
ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ
Και όμως!
Ετσι ακριβώς θέλουν ορισμένοι να πιστέψουμε με πρώτο και καλύτερο τον Μητροπολίτη Περγάμου Ιωάννη (Ζηζιούλα) τον εισηγητή της "Βαπτισματικής θεολογίας".
Ενας άλλος Οικουμενιστής, ο Μητροπολίτης Κωνσταντίας - Αμμοχώστου Βασίλειος, σε πρόσφατη συνέντευξή του, καυχήθηκε ότι στη Ραβέννα οι Ορθόδοξοι κατήγαγαν ... περιφανή νίκη (Κύριε ελέησον! μας δουλεύουν κι από πάνω!) επειδή εξάρτησαν το “πρωτείο” από τον 34ον κανόνα των Αγίων Αποστόλων!
Ο κανόνας αυτός είναι παντελώς άσχετος με το “πρωτείο” τιμής.
Αφορά τις σχέσεις του “πρώτου” με την τοπική σύνοδο που προΐσταται.
Εξαιτίας, όμως, της διασταλτικής και αυθαίρετης ερμηνευτικής που έδωσε σε αυτόν η συνάντηση της Μικτής επιτροπής στη Ραβέννα, η συνοδικότητα παρουσιάζεται εξαρτημένη από τον Πάπα.
Με άλλα λόγια, σύμφωνα με αυτήν την ερμηνευτική, αποκλείεται ακόμη και να συγκληθεί ή να επικυρωθεί μια σύνοδος χωρίς τη συμμετοχή ή την έγκριση του Πάπα έστω και αν πρόκειται για Οικουμενική Σύνοδο!
Είναι φανερόν ότι αυτή η ερμηνεία του κανόνα προσπαθεί να εισάξει σε ορθόδοξο έδαφος, από την πίσω πόρτα, τη Βατικάνεια εκκλησιολογία.
Όχι ασφαλώς διότι αυτά διαλαμβάνει ο Αποστολικός κανόνας, αλλά επειδή έτσι τον ερμηνεύουν διαστροφικά οι Οικουμενιστές για να δικαιώσουν την αποδοχή των παπικών αξιώσεων.
Ετσι ελπίζουν να ανοίξουν το δρόμο της ένωσης σύμφωνα με την εκκλησιολογία της Β΄ Βατικάνειας συνόδου, η οποία την αντιλαμβάνεται ως εξουνιτισμό των Ορθοδόξων.
ΟΙ ΠΑΠΙΚΟΙ
ΕΜΜΕΝΟΥΝ ΑΝΥΠΟΧΩΡΗΤΟΙ
ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΚΟΙ ΜΑΣ ΜΕΙΟΔΟΤΟΥΝ
Και οι μεν Παπικοί τη δουλειά τους κάνουν.
Τους στόχους της Β΄ Βατικάνειας Συνόδου τους προσπαθούν να υλοποιήσουν.
Οι δικοί μας, όμως, γιατί τρέχουν να πέσουν στην παγίδα;
Γιατί προωθούν αυτήν ακριβώς την πολιτική με άστοχες δηλώσεις όπως των Μητροπολιτών Περγάμου Ιωάννη (Ζηζιούλα) και Κωνσταντίας - Αμμοχώστου Βασίλειου;
Γιατί συνυπογράφουν αιρετικά κείμενα όπως της Ραβέννας, του Πόρτο Αλλέγκρε και της Ελούντας;
Γιατί προσπαθούν με τις Ημερίδες των ακαδημαϊκών δεκανικιών του Οικουμενισμού (Βασιλειάδη, Μαρτζέλου, Κωνσταντίνου, Σταμούλη, κτλ.) πλείστοι από τους οποίους τυγχάνουν έκγονα των διαβόητων ορκισμένων οικουμενιστών αείμνηστων Σάββα Αγουρίδη και Νίκου Νησιώτη, να θεμελιώσουν την αιρετική εκκλησιολογία και να την παρουσιάσουν ως Ορθόδοξη;
ΛΑΙΚΟΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ
Γιατί προωθούν το “Λαϊκό οικουμενισμό” με τον πιο επίσημο τρόπο, αφού σήμερα, αυτός ούτος ο Παναγιώτατος Οικουμενικός Πατριάρχης Κωνσταντινουπολεως κ. Βαρθολομαίος συμπροσευχήθηκε και μάλιστα με προχωρημένη συμπροσευχή (“ενδεδυμένος άπασαν την αρχιερατικήν αυτού στολήν”), με τους αντιπροσώπους του αιρεσιάρχη της Ρώμης στη Θρονική εορτή του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως;
Τελικά, ως Ορθόδοξοι, αν δεν θέλουμε να κοροϊδεύομε “εαυτούς και αλλήλους”, οφείλουμε να ξεκαθαρίσουμε, σε όλα τα επίπεδα, τι πιστεύουμε:
Είτε ο Πάπας είναι αιρεσιάρχης, όπως τον αποδέχεται η Ορθόδοξη πίστη και παράδοση της τελευταίας χιλιετηρίδας, είτε είναι “ο επίσκοπος της πρεσβυτέρας αδελφής Ρώμης”, όπως ατυχέστατα και αντορθόδοξα τον απεκάλεσε ο Παναγιότατος κατά την πρόσφατη αναγόρευσή του σε επίτιμο διδάκτορα στο Ιησουΐτικό πανεπιστήμιο “Φόρνταμ” της Νέας Υόρκης, αλλά και στην προσφώνησή του προς τον καρδινάλιο Κάσπερ στη Θρονική εορτή του Φαναρίου.
Κάποιες παρατηρήσεις πάνω στο πρωτείο του Πάπα Ρώμης. Έτσι:
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι γνωστόν ότι ο πάπας Ρώμης άγιος Λέων Α΄ αρνήθηκε να υπογράψει τον κη΄ κανόνα της Δ΄ Οικουμενικής περί των ίσων πρωτείων τιμής Ρώμης –Κων/πολης και έτσι αυτός ο κανόνας είναι έκτοτε ανύπαρκτος για τη Ρώμη.
Αλλά και άλλους κανόνες Οικουμενικών Συνόδων αρνήθηκε να υπογράψει η Ρώμη. Παράδειγμα: Ο πάπας Κων/νος επισκέφθηκε την Κων/πολη το 711, όπου τον υποδέχτηκε ο αυτοκράτορας (της κραταιάς Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας) Ιουστινιανός Β΄, ο οποίος γονυπέτησε προ αυτού! (Runciman). Εκεί ο πάπας και ο αυτοκράτορας συμφώνησαν στην υπογραφή των μισών κανόνων της Πενθέκτης (όσους συνέφεραν στους Λατίνους).
Το θέμα είναι ότι η Εκκλησία ανέχθηκε αυτές τις παρατυπίες και δέχθηκε να παρακάθεται η Ρώμη στις επόμενες δυο Οικουμενικές Συνόδους (Ζ΄ και Η΄), χωρίς να αναφερθεί καμία αντίρρηση, για τις μη παραδοχές ορισμένων κανόνων από αυτήν.
Γιατί όμως; «Πάντως επιβάλλουσα ανάγκη έθετο φυλακήν τοις στόμασιν αυτών.........η φρόνησις απήτει την ανοχήν χάριν της πίστεως και τούτο εποίησαν οι μακάριοι πατέρες» (άγιος Νεκτάριος).
Η ενωμένη Εκκλησία ανέχθηκε επί 600 χρόνια μέχρι το Σχίσμα αυτές τις παρατυπίες και αρνήσεις της Ρώμης. Άραγε πόσο εύκολο είναι τώρα για τη Ρώμη να παραδεχτεί, ότι παρανομεί και ότι δέχεται να επανορθώσει;
Αιρετικός
Η ερώτηση του αιρετικού παρακαλώ να απευθυνθεί στο Βατικανό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟτι είναι αιρετικός το ξέρουμε αφού ως αιρετικός υπογράφει τα σχόλιά αλλά δεν ξέρουμε αν είναι παπικός.
Αν είναι παπικός καλύτερα να ρωτήσει τον φραγκόπαπα της ενορίας του.
Εμείς δεν έχουμε πρόβλημα τι δέχεται και τι δεν δέχεται ο αιρεσιάρχης της Ρώμης. Προσευχόμαστε να δεχθεί το φρόνημα της Εκκλησίας και επιστρέψει εν μετανοία. Είναι όμως ελεύθερος να συνεχίσε αν έτσι επιθυμεί το έργον του πονηρού διαστρέφοντας τις αλήθειες της πίστεως.
Προσευχόμαστε να ταπεινώσει "την επηρμένην δυτικήν οφρύν "και να υπακούσει στην αλήθεια της Εκκλησίας.
Πάρτην από τον Τελεβάντο αιρετικέ ξεροκέφαλε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλά να πάθης.
Μυαλό δεν βάζεις με τίποτα.
Ο φραγκόπαπας της ενορίας μας (όπως οι πλειάδα των φραγκοπαπάδων της Εκκλησίας μας) δεν μπορεί να εννοήσει πως λέγοντας, ότι η Ρώμη παρανομεί είμαστε ταυτόχρονα και φιλοπαπικοί. Άλλο παρανομία και άλλο αναγνώριση έστω και έμμεσα της παρανομίας. Από αυτόν βέβαια τον φραγκόπαπα δεν θα απαιτούσαμε να κατανοήσει κάποια πράγματα, αλλά το ίδιο βέβαια φαίνεται να συμβαίνει με μη ψύχραιμους και συνάμα αυτοτιτλοφορούμενους ως θεολόγους, οι οποίοι θα πρέπει να έχουν χάσει τόσο τη διάκριση, όσο και την εσωτερική πληροφόρηση, υπό το βάρος των ακαδημαϊκών τίτλων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπιπρόσθετα, φαίνεται ότι ορισμένοι ευαρεστούνται στο να κολλούν ρετσινιές, ενώ κάποιοι άλλοι κολαούζοι, μη προσφέροντες τίποτε το ουσιαστικό, παραμένουν στη θέση των χειροκροτητών. Δυστυχώς όμως, γι' αυτούς τους τελευταίους, μυαλά δεν πωλούνται.
Αιρετικός
Είναι θέμα στοιχειώδους αξιοπρέπειας για κάποιο να μην αυτοχαρακτηρίζεται ως αιρετικός.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητε αιρετικε
ΑπάντησηΔιαγραφήθελω να δηλωσω οτι οι ακαδημαϊκοι τίτλοι του αγαπητου μας κ. Π.Τελεβαντου δεν καταχωρηθηκαν ποτε απο τον ιδιο, αλλα αποκλειστικα απο μας.
Ο ιδιος τα κειμενα του τα αποστελλει απλα και μονο με το ονομα του.
Εχει και αλλους τιτλους ο κ. Τελεβαντος αλλα δεν τους αναφερουμε.
Και ιδιαιτερα εχει τον αναντικαταστατο τιτλο του παλαιμαχου αγωνιστου της Πιστεως των Ορθοδοξων, που στην σημερινη εποχη του συνθηματικου ωχαδελφισμου, της απαθειας και της αδιαφοριας, χαρακτηριζει επαξιως ιδιαιτερα οσους αγωνιζονται "τον καλον αγωνα της πιστεως".
Ας μας συγχωρηση ο αδελφος μας Τελεβαντος για την διευκρινιστικη αναφορα μας, που γνωριζουμε οτι σιγουρα θα τον στενοχωρηση, αλλα την θεωρησαμε απαραιτητη.
Αλλωστε τα ιδια θα καμναμε και για οποιονδηποτε σημερινο αγωνιστη και ομολογητη, της σκολιας και διεστραμμενης γενεας μας.
Αν μη τι άλλο, πάντως θα ήτανε βλακώδες να θεωρείται κάποιος που υπογράφει ως Αιρετικός, ότι είναι πράγματι αιρετικός, όπως το ίδιο βλακώδες θα ήταν αν κάποιος που υπογράφει ως Άγγελος, ότι είναι πράγματι άγγελος. Όσο δε αναξιοπρεπές θα ήταν για κάποιον να αυτοχαρακτηρίζεται ως αιρετικός, άλλο τόσο θα ήταν αναξιοπρεπές θα ήταν να αυτοχαρακτηρίζεται ως άγγελος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάντως, δικαίως χρησιμοποιείται το Αιρετικός, που εκφράζει ακριβώς την αντίδραση σε τέτοιες αρρωστημένες καταστάσεις. Σ' αυτές δε, εντάσσεται ακόμη και η προσωνυμία του αγωνιστή της Πίστης.
Αλλά, το δυσκολώτερο πράγμα είναι να κάνει κανείς τον άλλον να καταλάβει.
Αιρετικός
Aγαπητε μου αιρετικε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπορεις να φαντασθης τους πατερες να αυτοχαρακτηριζονται αιρετικοι;
Με αυτην την λογικη τουλαχιστον, εχει απολυτα δικηο ο κ. Τελεβαντος οταν λεει οτι ειναι θεμα στοιχειωδους αξιοπρεπειας σε καποιον πιστο να μην αυτοχαρακτηριζεται ως αιρετικος.
Εμενα μπορεις να με φαντασθης να αυτοχαρακτηριζομαι ως αιρετικος, οταν μισω τοσο οσο φαινομαι, τις αιρεσεις;
Ουτε κατα διάνοια.
Λες ακομα κατι ανεπιτρεπτο.
Οτι σ' αυτες εντασσεται και η προσωνυμια του αγωνιστου της Πιστεως.
Αγαπητε αιρετικε, αν ο πιστος δεν ειναι αγωνιστης της Πιστης, δεν ειναι πιστος.
Η ειναι απιστος ή ειναι ολιγοπιστος.
Ποτε πιστος.
Αγαπητέ Οδυσσέα
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπορείς να φανταστείς αιρετικό να υπογράφει ως αιρετικός;
Μπορείς να φανταστείς την υπογραφή: Νεστόριος ο αιρετικός;
Από την άλλη ο σχολιαστής κρίνεται από τα γραφόμενά του και όχι από την υπογραφή του, εκτός αν κάνω λάθος.
Βεβαίως, αν ο πιστός δεν είναι αγωνιστής της Πίστης, δεν είναι πιστός, εκτός αν διαφημίζεται ως τέτοιος.
Αιρετικός