«Ορθοδοξία
ή Χριστιανικός
διαλογισμός;»
(Προς George Ber, 29 Σεπτ. 2018 – 5.56 μ.μ.)
Είναι
αλήθεια, ότι μέσα σε ένα όνομα κορυφώνεται η ολότητα του νοήματος. Σήμερα,
όμως, οι γενικές εκφράσεις «Εκκλησία» ή «Χριστιανισμός» ή «Ευαγγέλιο»,
χρησιμοποιούνται από τον Οικουμενισμό ως εκτατική ολότητα για να τις εξισώσουν
με τα οικουμενιστικά νοήματα – δόγματα. Για παράδειγμα, με τον όρο
«Χριστιανισμός» οι οικουμενιστές εννοούν το σύνολο εκείνων που ασπάζονται το κήρυγμα του
Χριστού, ανεξαρτήτως Δόγματος.
Στο
κεντρικό πεδίο εναντίον των αιρέσεων, οι Πατέρες χρησιμοποιούν τον όρο
«ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ» ως κυρίαρχο πυρήνα του Χριστιανισμού, ως κατάφαση στην αλήθεια του
Χριστού. Για παράδειγμα ο Μ. Βασίλειος στην επιστολή του (265) (προς εξόριστους
Αιγυπτίους επισκόπους), γράφει: «αλλά και πολλούς έχετε της εαυτών μερίδος, οι
των Πατέρων εκδικούσιν Ορθοδοξίαν των κατά Νίκαιαν το ευσεβές δόγμα της πίστεως
εκθεμένων» δηλ. «αλλ’ έχετε πολλούς εις την μερίδαν σας, οι οποίοι
υπερασπίζονται την Ορθοδοξίαν των Πατέρων που εις την Νίκαιαν διετύπωσαν το
ευσεβές δόγμα της πίστεως». Οι όροι «ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ» ή «ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑ»
σε ασφαλίζουν (περισσότερο) από την
στρατηγική παγιδεύσεως εκ του οικουμενισμού. Αυτό έπρεπε να προσέξει ιδιαίτερα
ως καθηγητής ο μακαριστός Τρεμπέλας, ο οποίος γνώριζε άριστα τον Οικουμενισμό.
Απορώ πως δεν το καταλαβαίνεις (;). Στην ορθόδοξη θεολογία εντός της Αληθείας
(Χριστός) υπάρχει η περιεκτικότητα και όχι το αντίστροφο που φρονείς. «Οι της
αληθείας της Εκκλησίας εισίν», τονίζει ο αγ. Γρηγόριος ο Παλαμάς.
Εάν
ο Τρεμπέλας χρησιμοποιούσε (ειδικότερα) τους όρους «ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ» ή «ΚΑΘΟΛΙΚΗ
ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ» στις εισαγωγές των κεφ. 19 και 20 της Αποκαλύψεως, θα
δημιουργούσε μία υψίστη πνευματική σφαίρα ερμηνειών.
Στον
βίο του Αγίου Ανδρέα (κατά Χριστόν σαλός), υπάρχει Θεϊκή χαρισματική έκφραση
εμπειρικής αποκαλύψεως περί Αντιχρίστου, η οποία συμπίπτει με την διδασκαλία
των αρχαίων αγίων Πατέρων, αντιθετική του Τρεμπέλα. Στο φως αυτής της γνώσης,
της αποκαλύψεως του Θεού στον Άγιο Ανδρέα, επιμένεις σε «προφορικές» μαρτυρίες
των αγίων Παϊσίου και Πορφυρίου;
Γιατί
οι άγιοι αυτοί δεν έδωσαν μια γραπτή καθαρή (μορφική) μορφή στη θέση τους,
προσφέροντας έτσι αποκεκαλυμμένη αλήθεια; Δεν θα ήταν μια πνευματική προσφορά
στο Εκκλησιαστικό πλήρωμα;
Οι
σύγχρονοι άγιοι Πορφύριος και Παΐσιος, ανταποκρίθηκαν στην κλήση τους ως
μάρτυρες του μοναχισμού και χαριτώθηκαν από το Χριστό. Η σταθερότητά τους στην
πίστη εκφράσθηκε στον επίπονο βίο της ασκήσεως και όχι στην Ομολογία –
μαρτύριο, όπως οι αγ. Θεόδωρος Στουδίτης, αγ. Μάξιμος Ομολογητής, αγ. Γρηγόριος
Παλαμάς και αγ. Μάρκος Ευγενικός. Οι άγιοι Παΐσιος και Πορφύριος ουδέποτε
(δημόσια) αντέκρουσαν τις οικουμενιστικές – αντορθόδοξες ενέργειες του
Πατριαρχείου και των δορυφόρων του για να προστατεύσουν το Ορθόδοξο ποίμνιο.
Ερώτημα
(που το αποφεύγεις): Ο άγ. Παΐσιος στις (27/11/93 – Καθημερινή) δήλωσε: «ο Θεός
οικονόμησε αυτά τα δύσκολα χρόνια τον καλύτερον Πατριάρχην (Βαρθολομαίος)».
Συμφωνείς; Η εκτίμηση αυτή ήταν «εξ ανθρώπου ή εκ Θεού»;
Ο
π. Αυγουστίνος Καντιώτης, ευαίσθητος αγιοπατερικά στην προσβολή του Δόγματος,
είχε διαφορετική (αγωνιστική) Εκκλησιολογική έκφραση δηλ. στα ίχνη των μεγάλων Πατέρων.
Τέλος
σου συνιστώ, ως διάβαση από τον «χριστιανικό διαλογισμό» στην Θεολογία των
Πατέρων, να μελετήσεις τις Κατηχήσεις του Αγίου Κυρίλλου Ιεροσολύμων (περί
Δευτέρας Παρουσίας και Αντιχρίστου) καθώς και την περί «Χιλιετίας» μελέτη του
π. Κλεόπα Ηλιέ.
ΝΙΚΟΣ Ε. ΣΑΚΑΛΑΚΗΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ
Απαντω στα ακολυθα
ΑπάντησηΔιαγραφή1)Στον βίο του Αγίου Ανδρέα (κατά Χριστόν σαλός), υπάρχει Θεϊκή χαρισματική έκφραση εμπειρικής αποκαλύψεως περί Αντιχρίστου, η οποία συμπίπτει με την διδασκαλία των αρχαίων αγίων Πατέρων, αντιθετική του Τρεμπέλα. Στο φως αυτής της γνώσης, της αποκαλύψεως του Θεού στον Άγιο Ανδρέα, επιμένεις σε «προφορικές» μαρτυρίες των αγίων Παϊσίου και Πορφυρίου;
Από που προκυπτει ότι είναι Θεικη χαρισματικη εκφραση ; Κατ αρχην είναι κανεις απολυτα βεβαιος ότι είναι γνησια τα χειρογραφα αυτά. Αν υποστηριζεται ότι είναι γνησια τα χειρογραφα αυτά , παρακαλω απαντηστε μου αν συμφωνειτε στις προφητειες αυτές του αγιου Ανδρεου ;
http://www.oodegr.com/oode/profities/andr_salos/esxata1.htm
2)Γιατί οι άγιοι αυτοί δεν έδωσαν μια γραπτή καθαρή (μορφική) μορφή στη θέση τους, προσφέροντας έτσι αποκεκαλυμμένη αλήθεια; Δεν θα ήταν μια πνευματική προσφορά στο Εκκλησιαστικό πλήρωμα;
Επιμενω σε αυτές τις προφορικες παραδοσεις διοτι δεν είναι από ένα μονο προσωπο αλλα τουλαχιστο τεσσερα. Αλλωστε καποιες είναι από τα βιβλια της σουρωτης τα οποια χειρογραφα τα εχει ελεγξει και ο ιδιος ο αγιος Παισιος
Βεβαιως και εδωσε ο αγιος Παισιος γραπτη μαρτυρια και είναι η ακολουθη από το βιβλιο πνευματικη αφυπνιση
-Γέροντα, σ’ αυτά τα δύσκολα χρόνια θα επέµβει ο Χριστός;
-Ναι. Εδώ βλέπεις, σε έναν αδικηµένο που έχει καλή διάθεση, επειδή δικαιούται την θεία βοήθεια, παρουσιάζονται πολλές φορές οι Άγιοι, η Παναγία, ο Χριστός, για να τον σώσουν.
Πόσο µάλλον τώρα που θα βρίσκεται σε τόσο δύσκολη κατάσταση ο καηµένος ο κόσµος.Τώρα µια µπόρα θα είναι, µια µικρή κατοχή του αντίχριστου σατανά. Θα φάει µετά µια σφαλιάρα από τον Χριστό, θα συγκλονισθούν όλα τα έθνη και θα έρθει η γαλήνη στον κόσµο για πολλά χρόνια. Αυτήν την φορά θα δώσει ο Χριστός µια ευκαιρία, για να σωθεί το πλάσµα Του. Θα αφήσει το πλάσµα του ο Χριστός;
Θα παρουσιασθεί στο αδιέξοδο των ανθρώπων, για να τους σώσει από τα χέρια του αντιχριστου.
Θα επιστρέψουν στο Χριστό και θα έρθει µια πνευµατική γαλήνη σε όλη την οικουµένη για πολλά χρόνια.
∆εν θα είναι η ∆ευτέρα Παρουσία του Χριστού, όταν έρθει ως Κριτής, αλλά µια επέµβαση του Χριστού, γιατί είναι τόσα γεγονότα που δεν έχουν γίνει ακόµη.
Θα επέµβει ο Χριστός, θα δώσει µια σφαλιάρα σε όλο αυτό το σύστηµα, θα πατάξει όλο το κακό, και θα βγάλει απ’ αυτό, καλό τελικά. Θα γεµίσουν οι δρόµοι προσκυνητάρια.
Έξω τα λεωφορεία θα έχουν εικόνες. Θα πιστέψουν όλοι οι άνθρωποι. Θα σε τραβάν, για να
τους πεις για το Χριστό!
Έτσι θα κηρυχθεί το Ευαγγέλιο σε ολόκληρη την οικουµένη και µετά (αργότερα), ο Χριστός θα έρθει ως Κριτής, να κρίνει τον κόσµο.
Άλλο Κρίση, άλλο µια επέµβαση του Χριστού, για να βοηθήσει το πλάσµα Του.
3)Ερώτημα (που το αποφεύγεις): Ο άγ. Παΐσιος στις (27/11/93 – Καθημερινή) δήλωσε: «ο Θεός οικονόμησε αυτά τα δύσκολα χρόνια τον καλύτερον Πατριάρχην (Βαρθολομαίος)». Συμφωνείς; Η εκτίμηση αυτή ήταν «εξ ανθρώπου ή εκ Θεού»;
Δεν ξερω αν πραγματικα το ειπε. Πρεπει πρωτα να δω το ντοκουμεντο ( όχι την καθημερινη).
Αν το ειπε μηπως εννοουσε μεταξυ των υπολοιπων υποψηφιων ; Μπορει οι συνυποψηφιοι του να ηταν χειροτεροι. Αν το εννοουσε γενικα δεν συμφωνω.
Κατά την αποψη μου ηταν μια προσωπικη εκτιμηση του αγιου χωρις να εχει αποκαλυψη από το Θεο.
Ο λογος του Κυριου είναι σαφης και δεν εξαιρει κανενα, ουτε μεγαλους αγιους ουτε μεγαλους πατερες της εκκλησιας. Αυτή είναι και η αιτια οπου σε εσφραγισμενα εσχατολογικα θεματα δεν ειχε υπηρχε ανωθεν πληροφορια.Κατεθεταν απλα την προσωπικη τους αποψη. Αξιζει να σημειωθει ότι κατά το εβραικο κειμενο ο στοιχος 4 τελειωνει ως εξης: τοτε πολλοι θελουσι περιτρεχει και η γνωσις θελει πληθυνθει. Είναι σαφες ότι αυτό εκπληρωθηκε τον εικοστο αιωνα. Τοτε πρωτοδιατυπωθηκε η αποψη Τρεμπελα το 1951 και ακολουθησαν και αλλοι φωτισμενοι ερμηνευτες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔαν. 12,4 καὶ σύ, Δανιήλ, ἔμφραξον τοὺς λόγους καὶ σφράγισον τὸ βιβλίον ἕως καιροῦ συντελείας, ἕως διδαχθῶσι πολλοὶ καὶ πληθυνθῇ ἡ γνῶσις. –
Δαν. 12,7 καὶ ἤκουσα τοῦ ἀνδρὸς τοῦ ἐνδεδυμένου τὰ βαδδίν, ὃς ἦν ἐπάνω τοῦ ὕδατος τοῦ ποταμοῦ, καὶ ὕψωσε τὴν δεξιὰν αὐτοῦ καὶ τὴν ἀριστερὰν αὐτοῦ εἰς τὸν οὐρανὸν καὶ ὤμοσεν ἐν τῷ ζῶντι εἰς τὸν αἰῶνα, ὅτι εἰς καιρὸν καιρῶν καὶ ἥμισυ καιροῦ· ἐν τῷ συντελεσθῆναι διασκορπισμὸν γνώσονται πάντα ταῦτα.
Δαν. 12,9 καὶ εἶπε· δεῦρο Δανιήλ, ὅτι ἐμπεφραγμένοι καὶ ἐσφραγισμένοι οἱ λόγοι, ἕως καιροῦ πέρας·
ΕΥΓΕ,ΤΡΙΣ ΕΥΓΕ στον george Ber για τις τοποθετήσεις του. Συνεχίστε αγαπητέ μου να υπερμαχείτε της αληθείας.
ΑπάντησηΔιαγραφή