Κυριακή 12 Νοεμβρίου 2017

ΜΩΡΟΙ ΚΑΙ ΤΥΦΛΟΙ

Καθηγούμενος Γέροντας Γρηγόριος: «ἀπ᾽ ὅ,τι πληροφοροῦμαι, διαβουλεύεται πάλι μιὰ καινούργια προσπάθεια ἐπισκέψεως τοῦ ἄθεου» 



Χαρακτηρισμοὶ ποὺ ἀπηύθυνε ὁ Χριστός, ὄχι ἀσφαλῶς στὸν πονεμένο λαό, ἀλλὰ στὴν βουλὴ τῶν Ἑβραίων, πού, ἂν καὶ ὄχι καλλιεπεῖς, δὲν θεώρησαν οἱ ἅγιοι Ἀπόστολοι ὅτι πρέπει νὰ τοὺς ἀπαλείψουν ἢ νὰ τοὺς παραλλάξουν, ὅπως κάνουν οἱ σημερινοὶ ἀναγνῶστες τοῦ Εὐαγγελίου, ποὺ μετατρέπουν τὸ ἐγάμησε σὲ ἔγημε, γιὰ νὰ μὴ φανοῦν κακόγλωσσοι. Ὅταν ἡ ἁγία μας Ἑλένη, στὴν ἀπόγνωσή της νὰ βρῆ τὸν τίμιο Σταυρό, ἱκέτευσε τὴν Παναγία νὰ τῆς δείξη σημεῖο, ἡ Θεοτόκος τῆς παρουσίασε ἕνα πρωτόγνωρο φυτό, τὸν μοσχομυρισμένο βασιλικό. Δὲν ξαναμύρισε τόσο εὐωδιαστὸ βότανο. Μάζεψε τοὺς ἀνθρώπους της καὶ τοὺς ὑπέδειξε: «Σκάψετε στὸν τόπο αὐτόν, καὶ θὰ εὕρουμε τὸ πολυπόθητο ξύλο, νὰ σταματήσουν οἱ κόποι μας». Πράγματι, ἔτσι ἔγινε. Ὁ ἁγιασμένος Σταυρὸς ἐμφανίστηκε καὶ μύρισαν τὰ πέρατα τῆς γῆς καὶ οἱ καρδιὲς τῶν ἀνθρώπων εὐχαριστήθηκαν τὸ εὐλογημένο ξύλο. Βρῆκαν καὶ τοὺς ἥλους καὶ ἴσως καὶ κάποια ἄλλα ἀπὸ τὰ σύμβολα τοῦ λυτρωτικοῦ πάθους. Τότε, μήπως ὁ βασιλεὺς Κωνσταντῖνος ἔβγαλε κανένα αὐτοκρατορικὸ διάταγμα νὰ φυτευθῆ αὐτὸ τὸ εὐλογημένο φυτὸ σὲ ὅλους τοὺς προαύλειους χώρους κάθε σπιτιοῦ, εἴτε μικροῦ εἴτε μεγάλου; Βεβαίως ὄχι. Καὶ ὅμως, αὐτὸ ἁπλώθηκε σὲ ὅλη τὴν γῆ καὶ μοσχομυρίζει μέχρι καὶ σήμερα τὰ πέρατα τῆς οἰκουμένης, μέχρι τοῦ σημείου ποὺ νὰ τραγουδᾶ ἡ λαϊκὴ μοῦσα «ὁ βασιλικὸς κι ἂν ξεραθῆ, τὴν μυρωδιὰ τὴν ἔχει». Τὸ φυτὸ ὅμως ποὺ λέγεται χασὶς καὶ θεσπίζεται νόμος ἀπὸ τοὺς μωροὺς καὶ τυφλοὺς κρατοῦντες νὰ φυτευθῆ παντοῦ, δὲν εἶναι τὸ φυτὸ τῆς σωτηρίας ἀλλὰ τῆς καταστροφῆς τοῦ ἀνθρώπου. Καὶ διὰ νόμου νὰ προστατεύεται καὶ νὰ καλλιεργῆται τὸ φυτὸ αὐτό; Πολὺ ψηλὰ σήκωσε ὁ διάβολος τὴν παντιέρα του καὶ δὲν εἶναι ἀπὸ κάποιους πετυχημένους, ἀλλὰ ἀπὸ τοὺς τροπαιούχους τῆς ἁμαρτίας, ἀπὸ κείνους ποὺ κάνουν τὰ πάθη τους σημαιάκι. Αὐτοὶ εἶναι τὸ ἐστιλβωμένο κέρατο τοῦ διαβόλου. Καὶ ἔχουν τὴν ἀπαίτηση οἱ κρατοῦντες καὶ σ᾽ αὐτὴν τὴν ἁπλοχωριὰ τοῦ διαβόλου νὰ σιωπήσουμε. Φρικῶδες τὸ πρᾶγμα καὶ μοναδικὸ στὴν ἱστορία ἡ καλλιέργεια τοῦ φυτοῦ τοῦ θανάτου. Καὶ κρατοῦν καὶ δικαιολογίες στὰ χέρια τους: «Γιὰ νὰ μὴ γίνεται –λένε– ἡ διακίνηση αὐτοῦ τοῦ θανατηφόρου φυτοῦ μυστικὰ ἀπὸ ὑπουργούς» (ὄχι βέβαια μὲ βαρκάκια καὶ λέμβους, ἀλλὰ μὲ τρικάταρτα καράβια). Σίγουρα μ᾽ αὐτὸ τὸ φυτὸ θὰ φτιάχνετε στέφανα καὶ μπουμπουνιέρες στὶς χαρὲς τῶν παιδιῶν σας. Καὶ ὅλα αὐτὰ ἀπὸ αὐτοὺς ποὺ ἐκφράζουν τάχατες πόθο καὶ ἐπιθυμία νὰ ἐπισκεφθοῦν αὐτὸν τὸν ἅγιο τόπο. Γιατὶ, ἀπ᾽ ὅ,τι πληροφοροῦμαι, διαβουλεύεται πάλι μιὰ καινούργια προσπάθεια ἐπισκέψεως τοῦ ἄθεου. Καὶ μάλιστα μὲ πρωταγωνιστὴ τὸν ἀρχιγραμματέα τῆς Ἱερᾶς ἡμῶν Κοινότητος καὶ συναγωνιστὴ τὸν γνωστὸ ὑπουργό, ποὺ καὶ στὴν πρώτη προσπάθεια ἔβαλαν τὰ ροῦχα στὸν μούσκιο, γιὰ νὰ τὰ πλύνη ἡ πεθερά… Κι ἐσεῖς, ἅγιοι πατέρες τῆς Ἱερᾶς ἡμῶν Κοινότητος, δὲν τοῦ ἑτοιμάζετε τὰ μπαγάζια του καὶ τὸν κρατᾶτε στὰ ὄπα-ὄπα. Τίς ὑμᾶς ἐβάσκανεν, ὦ ἀνόητοι Γαλάτες; Νὰ ἑτοιμάζουμε ὑποδοχὲς στοὺς ἄθεους καὶ ἀντίχριστους; Ὄχι ἄλλες ἀνοσιουργίες. Ἂς σταματήσουμε κι ἂς παρακαλέσουμε τὸν Κύριο νὰ ἐξολοθρεύση ὅσους μισοῦν τὴν νέα Σιών. Πῦρ νὰ κατακαύση αὐτούς. Ἀνασκουμπωθῆτε, ὅσοι ἀγαποῦμε τῆς Παναγιᾶς τὸ περιβόλι. Βέβαια, ἡ πολιτικὴ δὲν πιστεύει πουθενά, παρὰ μόνον στοὺς ψήφους, καί, ὅπως καὶ νὰ τὸ κάνουμε, ἔχουμε κι ἐμεῖς οἱ χριστιανοὶ ἕνα ψηφάκο σ᾽ αὐτὸ τὸ κράτος. Δὲν πιστεύω ὅτι θὰ ἐπαναλάβουν ὅσοι πιστεύουν στὸν Τριαδικὸ Θεὸ αὐτὸ τὸ λάθος. Τότε, θὰ εἴμαστε ἄξιοι τῆς τύχης μας. Προσέχετε ὅμως καὶ αὐτὸν ποὺ προβάλλουν ὑποψήφιο γιὰ τὴν διακυβέρνηση τῆς χώρας, νὰ μὴ γίνη ὁρμητικώτερος ἐναντίον τῆς Ἐκκλησίας. Διπλὸ εἶναι τὸ κακό. Τὸ νόμισμα ἔχει δύο ὄψεις. Δὲν μποροῦμε σήμερα νὰ ποῦμε αὐτὸ ποὺ ἔλεγαν οἱ πατέρες μας «ἡμάρτομεν, ἀλλ᾽ οὐκ ἀπέστημεν ἀπὸ σοῦ». Φοβοῦμαι ὅτι τὸ νόμισμα τοῦ ἄπιστου καὶ ἁμαρτωλοῦ θὰ κυκλοφορήση σὲ καινούργια ἔκδοση. Λαέ, πρόσεχε. Οὔτε ἡ ἀποχὴ σὲ βοηθάει, οὔτε τὸ δὲν βαριέσαι. «Κύριε τῶν δυνάμεων, μεθ᾽ ἡμῶν γενοῦ· ἄλλον γὰρ ἐκτός σου βοηθὸν ἐν θλίψεσιν οὐκ ἔχομεν. Κύριε τῶν δυνάμεων, ἐλέησον ἡμᾶς». Ἀμήν. 

Γρηγόριος ὁ Ἀρχιπελαγίτης

3 σχόλια:

  1. Οἱ πατέρες ὀφείλουν νὰ τηρήσουν τὴ διδασκαλία τοῦ Εὐαγγελίου, καὶ νὰ ὑποδέχονται μὲ κορυφαία φιλοξενία καὶ μὲ χριστιανικὴ εὐγένεια τοὺς τυχὸν ἀθἐους ἢ καὶ ἀλλοθρήσκους ἢ καὶ αἱρετικοὺς ἄρχοντες ("ἐξουσίαις ὑπερεχούσαις ὑποτασσέσθω", "προσεύχεστε ὑπέρ τῶν βασιλέων τῶν ἐν ὑπεροχῇ ὄντων ἵνα ἡσύχιον βίον διάγωμεν" διδάσκει ἡ Κ.Δ. καὶ μάλιστα τὸ διδάσκει ἐπὶ βασιλείας τοῦ ἀνηθίκου, διεστραμμένου καὶ διώκτη τῶν Χριστιανῶν Νέρωνα, "ἀπόδοτε τὰ τοῦ Καίσαρος Καίσαρι" διδάσκει ὁ Κύριος) καὶ ἡ φιλοξενία νὰ γἰνῃ εὐκαιρία ὑπογραμμἰσεως πρὸς τὸν ἄρχοντα τῆς Χριστιανικῆς Ἡθικῆς καὶ τῆς Ὁμαλότητος τῶν φύλων.

    Ἀντίστοιχα οἱ πατέρες ὀφείλουν νὰ συμπεριφέρονται κατὰ τὴ διδασκαλία τοῦ Εὐαγγελίου, πρὸς τοὺς τυχὸν ψευδαδέλφους, τοὺς ὑποκριτὲς χριστιανοὺς καὶ τοὺς "χλιαρούς" χριστιανοὺς ἄρχοντες. Καὶ ἐκεῖ ὀφείλουν οἱ Πατἐρες νὰ ἐφαρμόσουν τὸ Εὐαγγέλιο, ἀπὸ ἐπισημάνσεως μέχρις ἀφορισμοῦ, φιλοξενῶντας τους ὅμως πάλιν μὲ εὐγένεια ὡς ἄρχοντες κατὰ τὸ "ἐξουσίαις ὑπερεχούσαις ὑποτασσέσθω" "προσεύχεστε ὑπέρ τῶν βασιλέων τῶν ἐν ὑπεροχῇ ὄντων ἵνα ἡσύχιον βίον διάγωμεν" "ἀπόδοτε τὰ τοῦ Καίσαρος Καίσαρι" κ.α.

    Τὰ ξαναεπισημάναμε, ὄχι ὡς προσωπικὴ ἄποψι ἀλλὰ διότι ἔτσι διδάσκει ἡ Πίστις μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάποτε οι πατέρες εγκωμίαζαν τον Χίτλερ, επικαλούμενοι εθνικούς λόγους. Ακόμα και σήμερα υπάρχουν κάποιοι που επαινούν ή δικαιολογούν τη στάση τους, διότι, λέει, άν δεν το έκαναν αυτό, θα έπεφτε το όρος στους Βουλγάρους. Συνεπώς διαχρονικά υπερισχύει η καλογερίστικη διπλωματία και ο σκοπός αγιάζει τα μέσα. Αυτό είναι το όρος.

      Διαγραφή
    2. Και ο Απ. Παύλος, διωκόμενος από τους θρησκευόμενους Εβραίους επικαλέστηκε τον Ρωμαίο Αυτοκράτορα, τον κατακτητή Καίσαρα ώστε να δικαστεί ενώπιόν του ως Ρωμαίος πολίτης. Αυτό είναι το νόημα του Χριστιανισμού, ότι ο Χριστιανός ως πολίτης του Ουρανού γνωρίζει μεν ότι οι κοσμικοί άρχοντες "καταδυναστεύουν τον λαό", πείθεται δε σε όλες τις επίγειες εξουσίες, "ἐξουσίαις ὑπερεχούσαις ὑποτασσέσθω" παρεκτός των εντολών τους που επιχειρούν να τον υποχρεώσουν να απειθαρχήσει στον θεό. Τότε ο Χριστιανός, εφαρμόζει το πειθαρχεῖν δεῖ Θεῷ μᾶλλον ἢ ἀνθρώποις". Στις περιπτώσεις που ο Χριστιανός έχει δικαίωμα ψήφου και Συνταγματικά δικαιώματα, εκλέγει και ελέγχει κατά τον Νόμο και το Σύνταγμα την κοσμική εξουσία και έχει δικαίωμα, αν του το δίνει το Σύνταγμα, ελεύθερης έκφρασης της γνώμης του, αλλά με ευπρεπή και τεκμηριωμένο τρόπο, αποκλείοντας βία και ύβρεις.

      Διαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου