Δευτέρα, 24 Απριλίου 2017

                                Ὑπόδειγμα Ἐπισκόπου

....Προσέξτε καλά. Ὅποιος φρουρός ἐπισκοπών ἐπιτρέπει τήν εἰσοδο αἱρετικοῦ ἐντός τοῦ στρατοπέδου καί δέν τόν ξεμπροστιάζει, ἀλλά ἀντιθέτως συντρώγει μαζί του καί τόν περιποιεῖται, εἶναι σάν νά βάζει φωτιά στό στρατόπεδο τοῦ Χριστοῦ, δηλαδή στήν Ἐκκλησία Του. 

Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος.
 
Γράφει ο Φώτης Μιχαήλ Ἰατρός

Τρεῖς φορές διώχθηκε καί ἐξορίστηκε ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος ἀπό τήν ‘’ἐπίσημη ἐκκλησία’’. Τήν τελευταία του πνοή, στήν ἐξορία τήν ἄφησε.
Ὁ Μεγάλος μας Ἱεράρχης, ὁ Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος, δέν χαρίστηκε σέ κανέναν ἀπό τούς τότε ἰσχυρούς καί ὑπερήφανους. Ἀντιστάθηκε μέ αὐταπάρνηση στίς αὐθαιρεσίες τῶν δυναστῶν, ἤλεγξε μέ αὐστηρότητα τήν αὐτοκρατορική φαυλότητα, ἀπέβαλε ἀπό τό σῶμα τῆς Ἐκκλησίας κάθε ἀνάξιον ἐπίσκοπο  καί προπαντός ὕψωσε τεῖχος ὑψηλό καί ἀπροσπέλαστο ἀπέναντι στήν αἵρεση καί τήν ἀσέβεια.
Οἱ διδαχές του πάνω σέ θέματα διαφύλαξης τῆς Ἐκκλησίας ἀπό τήν μάστιγα τῶν αἱρέσεων εἶναι σαφεῖς καί ἄκρως ἐπίκαιρες. Γράφει σχετικά:
‘’Ἡ Ἐκκλησία εἶναι τό στρατόπεδο τοῦ Χριστοῦ. Ὀφείλετε μέ προσοχή πολλή νά διερευνᾶτε καί νά ψάχνετε τούς γύρω σας, μήπως εἰσχώρησε στίς τάξεις μας κάποιος ἀλλόφυλος (αἱρετικός ἤ ἀσεβής). Καί νά τόν φανερώνετε ἀμέσως. Ὄχι φυσικά γιά νά τόν φονεύσουμε ἤ νά τόν τιμωρήσουμε, ἀλλά γιά νά τόν ἀπαλλάξουμε ἀπό τήν πλάνη καί τήν ἀσέβεια καί νά τόν καταστήσουμε ἐξ ὁλοκλήρου δικό μας. Διότι ὅποιος ξέρει αὐτόν πού κάνει τό κακό καί τόν ἀνέχεται καί τόν ἀποκρύπτει, εἶναι σάν νά τοῦ δίνει τήν ἄδεια νά διαπράττει μέ μεγαλύτερη θρασύτητα τό κακό’’.(*)
Μέ φρόνημα ὑποδειγματικῆς ποιμαντικῆς εὐθύνης, ὁ Χρυσορρήμων Ἰωάννης διαβλέποντας τούς κινδύνους ἀπό τήν συγκάλυψη τῶν αἱρετικῶν, συμβουλεύει τούς πιστούς καί λέει: Ἡ Ἐκκλησία εἶναι τό στρατόπεδο τοῦ Χριστοῦ. Βάλτε τριγύρω της ἐπισκόπους, φύλακες προσεχτικούς καί ἄγρυπνους. Τά μάτια σας δεκατέσσερα, μή τυχόν καί σᾶς ξεφύγει κανένας αἱρετικός καί περάσει ἀνενόχλητος μέσα στό στρατόπεδο.
Μόλις ἀντιληφθείτε αἱρετικόν ἤ ἀσεβή νά παραβιάζει τά συρματοπλέγματα καί νά μπαίνει παρανόμως στόν χῶρο τοῦ στρατοπέδου, χτυπῆστε ἀμέσως συναγερμό. Πρῶτον, γιατί χρειάζεται ὁ ἴδιος ὁ αἱρετικός βοήθεια -ἀπαλλαγή καί σωτηρία ἀπό τήν πλάνη- καί δεύτερον, νά προλάβουμε, μή τυχόν καί κάνει κακό στούς στρατιῶτες μας.
Προσέξτε καλά. Ὅποιος φρουρός ἐπισκοπών ἐπιτρέπει τήν εἰσοδο αἱρετικοῦ ἐντός τοῦ στρατοπέδου καί δέν τόν ξεμπροστιάζει, ἀλλά ἀντιθέτως συντρώγει μαζί του καί τόν περιποιεῖται, εἶναι σάν νά βάζει φωτιά στό στρατόπεδο τοῦ Χριστοῦ, δηλαδή στήν Ἐκκλησία Του.  
.............................................................................................................................................

(*)        ’’Στρατόπεδόν ἐστε τοῦ Χριστοῦ. Μετά ἀκριβείας ἐρευνᾶτε καί περιεργάζεσθε, εἴ τις τῶν ἀλλοφύλων ὑμῖν ἀναμέμικται καί ποιεῖτε δῆλον, οὐχ ἵνα ἀποκτείνωμεν οὐδ’ ἵνα κολάσωμεν καί τιμωρησώμεθα, ἀλλ’ ἵνα αὐτόν ἀπαλλάξωμεν τῆς πλάνης καί τῆς ἀσεβείας καί ἡμέτερον ἐξ ὁλοκλήρου ποιήσωμεν. Ὁ γάρ συνειδώς τῷ τά πονηρά πράττοντί τινι, καί περιστέλλων αὐτόν καί ἀποκρύπτων, πλείονα αὐτῷ παρέχει ραθυμίας ὑπόθεσιν καί μετά μείζονος ἀδείας παρασκευάζει τήν πονηρίαν ἐργάζεσθαι’’. (Ε.Π.Ε. 34, 118)

(Ἀπό τό ‘’Χρυσοστομικό λεξικό’’ τοῦ π. Δανιήλ Ἀεράκη, σελ. 135
22/4/2017                                                
Φώτης Μιχαήλ
Ἰατρός

3 σχόλια:

  1. Για τα περαιτέρω: http://panagiotisandriopoulos.blogspot.gr/2017/04/blog-post_75.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Που ήταν το στρατόπεδο της Ελλάδας στους Ράληδες τους Γερμανοτσολιάδες ή στους αντάρτες ? Που είναι το στρατόπεδο του Χριστού στα κοπέλια του Βαρθολομαίου ή στους αποτειχισμένους ? Οι ουνίτες ΙΝΑ ΠΑΝΤΕΣ ΩΣΙ ΕΝ έχουν στον όνειρο τους την παγκοσμιοποίηση σαν αναβίωση της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας . Ενα ΠΑΝΘΕΟΝ θρησκειών υπο τον ΕΠΙ ΓΗΣ ΘΕΟ αυτοκράτορα -ποντίφικα
    Με τα μεταπτυχιακά στα αιρετικά πανεπιστήμια ανάδειξαν συνεργάτες έμπειρους στον χειρισμό του εκκλησιαστικού μηχανισμού στις μητροπόλεις στα πανεπιστήμια ακόμα και στα μοναστήρια
    Είναι η επίσημη ψευδοεκκλησία .
    Απέναντι τους μια χούφτα αποτειχισμένων
    Δεν έχω την ψευδαίσθηση οτι οι αποτειχισμένοι θα αποτελέσουμε ενιαία ομάδα .
    Οπως οι αντιστασιακοί στην Γερμανική κατοχή είχαν διάφορες παρατάξεις έτσι θα συμβεί και εδώ .

    Οπως στην κατοχή ΟΛΟΙ δήλωναν Ελληνες και πατριώτες , ακόμα και οι γερμανοτσολίαδες έτσι και εδω όλοι θα δηλώνουν Χριστιανοί .

    Πλήν όμως μόνο ΜΙΑ απο αυτές είναι και θα είναι του Χριστού .
    Ενα στρατόπεδο έχει ο Χριστός Μια εκκλησία

    Οι εξελίξεις τρέχουν με επιταχυνόμενο ρυθμό τα τελευταία χρόνια .
    Μάσκες πέφτουν. Ποιοι θα μπορέσουν τελικά να διακρίνουν που είναι ο Χριστός και που ο " Χριστός " ?

    Σας θυμίζω το ανάθεμα σε όποιον δεν ευλογεί οσα η ορθοδοξία ευλογεί ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΖΕΙ όσα η ορθοδοξία αναθεματίζει .

    Ενα πρώτο κριτήριο είναι ότι όποιος ΔΕΝ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΖΕΙ τους αιρετικούς (όχι όποιος απλά δεν λέει τους αιρετικούς εκκλησία )δεν είναι εκκλησία .

    Ενα δεύτερο είναι η κοινωνία των ακοινώνητων .Και αυτό το δεύτερο θέλει προσοχή ! Γιατί υπάρχουν και θα υπάρξουν κάποιοι που ναι μεν δεν κοινωνούν ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΖΟΥΝ τον Βαρθολομαίο

    Ε ! Αυτοί έχοντες το ανάθεμα επειδή δεν αναθεματιζουν δεν είναι εκκλησία . Η εκκλησία είναι ευλογημένη δεν έχει ανάθεμα πάνω της .

    Ενα τρίτο κόσκινο είναι η μη κοινωνία των υπολοίπων αποτειχισμένων ανευ λόγου ΔΟΓΜΑΤΙΚΟΥ αλλά γιατί το βλέπουν προσωπικό βιλαέτι ..
    Το στρατόπεδο είναι του Χριστού και όχι του τάδε ή του δείνα .
    Αποτειχισμένοι που ΔΕΝ ΚΟΙΝΩΝΟΥΝ ορθοδόξους που αναθεματιζουν την αίρεση και δεν κοινωνούν με την αίρεση δεν είναι οι ίδιοι εκκλησία
    Δεν μπορείς να ευλογείς την αποτήχηση κύριε Ζήση να επαινείς τους αποτειχισμένους και να τους υπερασπίζεσαι , όταν αποτειχίστικαν η διώχθησαν για το ορθόδοξο φρόνημα πχ π Αρτέμιος , π Τρικαμηνάς , π Βαίος κτλ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΘΕΩΡΕΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑ κατα τις Τελεβάντιες μαλακίες .
    Το στρατόπεδο δεν είναι δικό σου αλλά του Ιησού Χριστού . Και όποιος δεν ευλογεί αυτό το ευλογημένο στρατόπεδο ανάθεμα τον .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τώρα είναι και κάτι ιδιώτες ? ... της ιδιωτικής οδού http://panagiotisandriopoulos.blogspot.gr/2017/04/blog-post_75.html Ηρακλής Φίλιος Βαλκανιολόγος, Θεολόγος
    ΑΝΕΡΑΣΤΟΙ ΟΣΟΙ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΟΤΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ

    Διαβάζω και θαυμάζω πως με ευστροφία δια στρέφουν τον λόγο για να μας βγάλουν ανέραστους , φανατικούς , μισαλλόδοξους , πλάθοντας σενάρια καταστροφής , κτλ

    «Αυτός δε ο Θεός της ειρήνης αγιάσαι υμάς ολοτελείς, και ολόκληρον το πνεύμα και η ψυχή και το σώμα αμέμπτως εν τη παρουσία του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού τηρηθείη» (Α’ Θεσσ. 5, 23).
    Στην τελική ότι και να μας κάνουν εάν ήμαστε του Ιησού Χριστού μας περιμένει η αιώνια Ζωή
    Αυτό όμως δεν συ μένει ότι δεν κυνδινεύουμε απο τους βαρείς λύκους τους εργάτες του σατανά που μάχονται να μας αφανίσουν στην αιώνια κόλαση ,
    Ναι δεν κινδυνεύει ο Χριστός ούτε εμείς το Σώμα Του , η εκκλησία του . Και δεν αισθανόμαστε ανασφάλεια όπως νομίζεται ούτε τραβούμε το ζόρι που φαντάζεστε . Αγαπάμε τον Σταυρό μας και επιλογή μας είναι ο Χριστός μας . Ο πραγματικός Χριστός όχι αυτός της ουνίας του "ινα πάντεσς ώσι εν υπο τον Αντιχριστο επι γής "χριστό¨" της πανθρησκείας .Και με περισσή αγάπη ΄( αγάπη όπως την υμνεί ο απ Παυλος Α’ Επιστολή προς Κορινθίους,(ιβ´ 27 – ιγ´ 13. ) αναθεματίζουμε τον Βαρθολομαίο τον ΕΧΘΡΟ του Θεού όπως ακριβώς ο απόστολος της Αγάπης λέει: «Ει τις ου φιλεί τον Κύριον Ιησούν Χριστόν, ήτω ανάθεμα» (Αʼ Κορ. 16, 22).και ΠΡΟΣ ΓΑΛΑΤΑΣ Κεφ. 1, στίχος: 8 «ἀλλὰ καὶ ἐὰν ἡμεῖς ἢ ἄγγελος ἐξ οὐρανοῦ εὐαγγελίζηται ὑμῖν παρ’ ὃ εὐηγγελισάμεθα ὑμῖν, ἀνάθεμα ἔστω»
    Και ξαναλέι ο ίδιος στην Β΄ ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ, ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6, ΣΤΙΧΟΙ: 14 «Μὴ γίνεσθε ἑτεροζυγοῦντες ἀπίστοις· τίς γὰρ μετοχὴ δικαιοσύνῃ καὶ ἀνομίᾳ; τίς δὲ κοινωνία φωτὶ πρὸς σκότος; 15 τίς δὲ συμφώνησις Χριστῷ πρὸς Βελίαλ; ἢ τίς μερὶς πιστῷ μετὰ ἀπίστου; 16 τίς δὲ συγκατάθεσις ναῷ Θεοῦ μετὰ εἰδώλων; ὑμεῖς γὰρ ναὸς Θεοῦ ἐστε ζῶντος, καθὼς εἶπεν ὁ Θεὸς ὅτι ἐνοικήσω ἐν αὐτοῖς καὶ ἐμπεριπατήσω, καὶ ἔσομαι αὐτῶν Θεός, καὶ αὐτοὶ ἔσονταί μοι λαός. 17 διὸ ἐξέλθετε ἐκ μέσου αὐτῶν καὶ ἀφορίσθητε, λέγει Κύριος, καὶ ἀκαθάρτου μὴ ἅπτεσθε, κἀγὼ εἰσδέξομαι ὑμᾶς, 18 καὶ ἔσομαι ὑμῖν εἰς πατέρα καὶ ὑμεῖς ἔσεσθέ μοι εἰς υἱοὺς καὶ θυγατέρας, λέγει Κύριος παντοκράτωρ».
    Με αγάπη λέμε ΚΑΙ ΚΑΝΟΥΜΕ ότι ο Μέγας Αθανάσιος συμβουλεύει
    «Ἐάν ὁ ἐπίσκοπος ἤ ὁ πρεσβύτερος, οἱ ὄντες ὀφθαλμοί τῆς Ἐκκλησίας, κακῶς ἀναστρέφονται καί σκανδαλίζωσι τόν λαόν, χρή αὐτούς ἐκβάλλεσθαι. Συμφέρον γάρ ἄνευ αὐτῶν συναθροίζεσθαι εἰς εὐκτήριον οἶκον ἤ μετ’ αὐτῶν ἐμβληθῆναι ὡς μετά Ἄννα καί Καϊάφα εἰς τήν γέενναν τοῦ πυρός» (Μ. Ἀθανασίου, Ἐκ τοῦ κατὰ αἱρέσεων, P.G. 35, 33 καὶ ΒΕΠΕΣ 33, 199) και «ων το φρόνημα αποστρεφόμεθα, τούτους από της κοινωνίας προσήκει φεύγειν» ( βλ. Μ. Αθανασίου, Τοις τον μονήρη βίον ασκούσι P.G. 26, 1188ΒC).
    Και επειδή έχουμε χρέος στην Αγάπη (=Ιησούς Χριστός έχουμε το ΕΥΛΟΓΟ ΚΑΙ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΟ τέλειο μίσος στους Εχθρούς του κατα το πρωτευαγγέλιο Ἔχθραν θήσω ἀνὰ μέσον σοῦ καὶ ἀνὰ μέσον τῆς γυναικὸς καὶ ἀνάμεσον τοῦ σπέρματός σου καὶ ἀνὰ μέσον τοῦ σπέρματος αὐτῆς»Γεν 3,15

    Έχεις χρέος να μισείς αν αλλοιώτικα
    απ’ το βέβαιο χαμό δεν γλυτώνεις
    κι αν μ’ αυτό το θανάσιμο μίσος σου
    της αγάπης το κάστρο στεριώνεις.

    Συνεχίζεται

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου