Πέμπτη, 12 Νοεμβρίου 2015

Του Παλαιμαχου (85 ετων) Αγωνιστου ιερεως ΙΩΑΝΝΟΥ ΔΙΩΤΗ



           Μονο στην ΟΜΟΛΟΓΙΑ



Σοβαρὰ ἐκκλησιολογικὴ 

αὐθαιρεσία τοῦ Ναυπάκτου

                          
Ο δευτερος, (μετα τον Χρυσοστομο Σμυρνης), Ψευτοαγιος των ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ, ο νεωτεριστης Σωφρονιος Σαχαρωφ

                                             5ον

Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. ερόθεος διακηρύσσει, ντεκκλησιολογικς, τι δρυτς τς μικτς Μονς ες τ Essex τς γγλίας ερομόναχος Σωφρόνιος Σαχάρωφ εναι «γιος» κα ς γιον τιμ ατόν. δ πρόκειται περ πραξικοπηματικς κα αθαιρέτου νακηρύξεως «γίου» κα χι περ κανονικς ναγνωρίσεως. ς δ γράφη, Ναυπάκτου ερόθεος Βλάχος πιδιώκει κα τν πίσημον γιοκατάταξιν το λίαν προβληματικο Σωφρονίου Σαχάρωφ. Τοιαύτη σκανδαλώδης περίπτωσις δι πρώτην φορν παρατηρεται.
Ναυπάκτου κ. ερόθεος, ς θεολόγος, πρεπε ν γνωρίζ τι ες τν ρθοδοξίαν δν γίνεται νακήρυξις, λλ ναγνώρισις γίου, τν γιότητα το ποίου χει παραδεχθ προηγουμένως καθολικ συνείδησις τς κκλησίας. δ πίσημος ναγνώρισις κα γιοκατάταξις γίνεται μ πόφασιν το Οκουμενικο Πατριαρχείου, κατόπιν τιολογημένης προτάσεως τς τοπικς κκλησίας. Πάπας μόνον νακηρύσσει γίους, κατ βούλησιν ατο κα νεξελέγκτως. ρθοδοξία ναγνωρίζει γίους.
Τυγχάνει γνωστόν, τι ν τος αἰῶνας πρξαν, πάρχουν κα θ πάρχουν κατομμύρια γνώστων γίων, χωρς πώνυμον γιοκατάταξιν. μως, ποτελε μέγα κα προκλητικν τόπημα π το Ναυπάκτου παντελς κριτος τόλμη ν νακηρύξ, ναγνωρίσ κα ν τιμήσ ς πραγματικν γιον τν μφιλεγόμενον ερομόναχον Σωφρόνιον Σαχάρωφ μ τν περιπετειώδη πνευματικν ζωήν του κα τ τόσα κραυγαλέα θεολόγητά του.
«μείναμεν»π γίους
πεφάνθη λοιπν Ναυπάκτου ες τ βιβλίον του «ΟΙΔΑ ΑΝΘΡΩΠΟΝ ΕΝ ΧΡΙΣΤ» : «ν π. Σωφρόνιος δν εναι γιος, τότε δν πάρχουν γιοι» (σελ. 49).
Σκέπτεται τί λέγει κα τί γράφει Δεσπότης τς Ναυπάκτου; Λέγει δηλαδή: κα Σωφρόνιος γιος οδες γιος. Ἐὰν δν ναγνωρισθ λοιπν ς γιος Σωφρόνιος, πως δν θ ναγνωρισθ, τότε πλέον… «μείναμεν» π γίους, κατ τν κ. ερόθεον. Μόνον κρισία; Μόνον περισκεψία; κάτι χειρότερον κόμη;
« το σίου τούτου Πατρς κοίμησις πρξεν ντως σιακ ν Κυρί τελείωσις, ν βαθυτάτ γήρατι. Τας ατο πρεσβείαις Θες λέησον κα σσον μς. μήν» (σελ. 478).
Μ ατος τος λόγους τελειώνει τ βιβλίον του ατ Δεσπότης τς Ναυπάκτου περ το ψευδο-«γίου» του. Εναι τ ποκορύφωμα τς αθαιρεσίας του. Περιεφρόνησε λόκληρον τν γιοκατατακτικν διαδικασίαν τς κκλησίας Ναυπάκτου κα διος, μ τ προσωπικά του κριτήρια, ς Πάπας, νεκήρυξε κα νεγνώρισεν ς γιον τν παραπαίοντα δογματικς κα κκλησιολογικς ερομόναχον Σωφρόνιον Σαχάρωφ. σως χει παραγγείλει κα τν εκόνα ατο το «γίου» του, ποος δρυσε μικτν Μονν (νδρν κα γυναικν) κατ περιφρόνησιν αστηροτάτων ερν Κανόνων Οκουμενικν Συνόδων κα ποος διετύπωσε τραγελαφικς θεολογικς πλάνας.
Πο φθάσαμεν; Κατ τν Ναυπάκτου, εναι «γιος», ναντιλέκτως, ερομόναχος Σωφρόνιος Σαχάρωφ, παρ τς τόσας κακοδοξίας του κα νοησίας του, τς ποίας πανηγυρικς υοθέτησεν Ναυπάκτου κα προβάλλει περηφάνως πρς διδαχν τν ναγνωστν του.
Ν μ παρασυρθον ο ναγνσται το παναθλίου λεγχομένου βιβλίου κα τιμήσουν ς «γιον» τν κοιμηθέντα ερομόναχον Σωφρόνιον Σαχάρωφ. Ατς εναι «γιος» μόνον το γίου Ναυπάκτου. Εναι προσωπικόν του κατασκεύασμα. Δι’ σα μ συμφώνως πρς τν θεον νόμον πραξεν ερομόναχος οτος θ κριθ τελικς π το Θεο, πως κα λοι μες.
Δειν ντιφατικότης κα προκλητικ
νακολουθία το Ναυπάκτου εροθέου
Εναι πολλα α ντιφάσεις το Ναυπάκτου. Μία ξ ατν εναι κα ποκαλυπτομένη π τ κόλουθον πόσπασμα νς ρθρου του:
« κατάταξη μως νς Χριστιανο στ γιολόγιο τς κκλησίας πρέπει ν συνδέεται μ ζωνταν τεκμήρια τς γιότητος, ν πάρχουν σαφ στοιχεα πο ν πιστοποιον τι νθρωπος ατς εναι Νας το Παναγίου Πνεύματος... ν κάποιος κλαμβάνεται ς γιος, λλ τελικς δν εναι... κα βεβαίως ποδίδοντας σ ατν τιμ γίου, γινόμαστε κτισματολάτρες ...Πρέπει ν εναι κράδαντη πίστη τν Χριστιανν (“κα μηδείς πιστείτω”)... ζωνταν παρουσία τν γίων κδηλώνεται μ τ θαύματα τ ποα πιτελονται... κδηλώνεται μ τν ποικιλία τν χαρισμάτων θαυματουργίας, μυροβλυσίας κα γενικ μ τ φθαρτα λείψανα, τ ποα εωδιάζουν, θαυματουργον κα μυροβλύζουν... πώλεια τν κριτηρίων τς ρθοδόξου πνευματικότητος κα τς γιότητος συνιστ λλοίωση τς ρθοδόξου πίστεως κα βίωση μις δαιμονικς πνευματικότητος μ φοβερς συνέπειες γι τν διο τν νθρωπο, ταν τιμ κάποιον ς γιον, ν διος φερόμενος ς γιος χει νάγκη το λέους το Θεο... Στος γίους ζητομε τς προσευχές τους κα δν εχόμαστε γι τν σωτηρία τους, πργμα τ ποο κάνουμε γι κείνους πο δν γνωρίζουμε ἐὰν γιναν δεκτο π τν Θε ς γιοι. Ἐὰν λοιπν τιμομε κάποιον ς γιον, πο Θες δν τν χει φανερώσει ς γιον, τότε το στερομε τν προσφορ τν προσευχν μας γι τν σωτηρία του κα το κάνουμε μεγάλο κακό».
Τ νωτέρω, δι τν γιοκατάταξιν, γράφει Ναυπάκτου κ. ερόθεος ες τ ρθρον του « γιότητα κατ τν ρθόδοξη Παράδοση» («κκλησιαστικ παρέμβαση», ανουάριος 2004), βασιζόμενος ες τν σχετικν διδασκαλίαν το κορυφαίου Διδασκάλου τς κκλησίας μας ωάννου το Δαμασκηνο, ς δηλώνει Δεσπότης τς Ναυπάκτου.
πίσης, μ θέμα «Προϋποθέσεις γιοκατατάξεως» δωκε πρόσφατον συνέντευξιν Ναυπάκτου κ. ερόθεος («κκλησιαστικ Παρέμβαση», ανουάριος 2015) που ξέθεσε κα τ ξς «χαρακτηριστικ γνωρίσματα νς Χριστιανο γι ν εσέλθ στ γιολόγιο τς κκλησίας»: «Ν διαθέτ ρθόδοξη πίστη», «ν γίνωνται θαύματα, δηλαδ Χριστς δι’ ατο ν νεργ διάφορα σημεα», «ν προηγται ποδοχ π τ λα κα ν κολουθ γιοκατάταξη π τν κκλησία». « συνείδηση το ρθοδόξου λαο παίζει μεγάλο ρόλο στν γιοκατάταξη νς Χριστανο».
Οδν τοιοτον χαρακτηριστικν πάρχει ες τν βίον το Σωφρονίου Σαχάρωφ. Δέσποτα ερόθεε Βλάχε, ερίσκεσαι ες δυσχερεστάτην θέσιν. Θ ξακολουθήσς ν τιμς ς «γιον» τν μφιλεγόμενον κα ντιλεγόμενον Σωφρόνιον Σαχάρωφ;
Συνεπς, δν πάρχουν α γιοκατατακτικα προϋποθέσεις δι τν Σωφρόνιον Σαχάρωφ, κατ τν διον τν Ναυπάκτου κ. ερόθεον, ποος, αθαιρέτως, ντικανονικς, ντεκκλησιολογικς κα ντορθοδόξως, νεκήρυξεν, νεγνώρισε κα μετ’ πιτάσεως προβάλλει ς «γιον» τν ντιλεγόμενον τοτον ερομόναχον. Ατοαναιρεται δι μίαν κόμη φορν Ποιμενάρχης τς Ναυπάκτου κ.ερόθεος Βλάχος.
Ὁ Ναυπάκτου περὶ τοῦ «ἁγίου» του
Εναι προκλητικς Ναυπάκτου. Τ σα παινετικ γράφει περ το δρυτο τς μικτς Μονς το Essex ερομονάχου Σωφρονίου Σαχάρωφ προκαλον τν θυμηδίαν. μνολόγος οτος πίσκοπος γράφει κα τ ξς, δειγματοληπτικς, περ κοινο νθρώπου, τν ποον κατέταξε μεταξ τν γίων τς κκλησίας, νατρέπων τν κκλησιαστικν τάξιν:
Τ γιογραφικν χωρίον «ΟΙΔΑ ΑΝΘΡΩΠΟΝ ΕΝ ΧΡΙΣΤ», τ ποον ναφέρεται ες τν πόστολον Παλον (Β΄ Κορ. ιβ΄, 2), τ χρησιμοποιε Ναυπάκτου κα δι τν δρυτν τς μικτς Μονς το Essex, τν ποον ξομοιώνει, ρητς κα σαφς, μ τν ορανοβάμωνα πόστολον Παλον, μ τν Συμεν τν Νέον Θεολόγον κα μ τν Γρηγόριον τν Παλαμν. πως πόστολος Παλος «ρπάγη ες τν παράδεισον κα κουσεν ρρητα ήματα, οκ ξν νθρώπ λαλσαι» (Β΄ Κορ. ιβ΄ 4), οτω «κα Γέροντας Σωφρόνιος (γράφει κ. ερόθεος) εχε παράλληλη μπειρία μ ατ το ποστόλου Παύλου… ζησε τν κσταση, ρπάγη στν τρίτο οραν κα στν Παράδεισο κα βίωσε πολλς μπειρίες το κτίστου Φωτός… ταν τν πλησίαζα, ασθανόμουν τι βρισκόμουν μπροστ σ μι μεγάλη μορφ σν τν πόστολο Παλο, σν τν γιο Συμεν τν Νέο Θεολόγο, σν τν γιο Γρηγόριο τν Παλαμ» (σελ. 20-21).
Φρίκη! Φρίκη! Φρίκη! Τί παθεν Ναυπάκτου ερόθεος Βλάχος; Δν λέγχει τς σκέψεις του; Δν δύναται ν συγκρατήσ τν γραφίδα του; Δεσπότης τς Ναυπάκτου ερόθεος Βλάχος δν πρξεν ατόπτης τς δθεν ρπαγς ες τν τρίτον ορανν το Σωφρονίου. Λοιπν εναι ατ ψευδολογήματα το Ναυπάκτου, πότε ρχιερες οτος φθασεν ες τν σχάτην κατάπτωσιν τς πάτης εναι φαντασιώσεις το Σωφρονίου, πότε ερομόναχος οτος πρξε δαιμονόπληκτος.
 
Σημειωτέον τι Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. ερόθεος συνεχς ψεύδεται κα ατοδιαψεύδεται. Χαρακτηριστικν τς ψευδολογικς καταστάσεώς του εναι κα τ γραφν π το οιδίμου κορυφαίου εράρχου τς κκλησίας Μητροπολίτου Μεσσηνίας κυρο Χρυσοστόμου Θέμελη, τι Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. ερόθεος «φθασεν ες τ σημεον ν γίν κα ψευδολόγος».
παραπομπ ερίσκεται ες τ βιβλίον μου «ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΤΑΙ Ο ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ ΙΕΡΟΘΕΟΣ», που καταγράφεται πλθος νατριχιαστικν περιστατικν τς προκλητικς κα παισχύντου ψευδολογικς καταστάσεως το ρχιερέως τούτου τς ρθόδοξου κκλησίας. Κα μόνον δι τν ατίαν ατν πρεπε ν εχε καθαιρεθ πίσκοπος οτος. Πατρ το ψεύδους εναι Διάβολος (ω. η΄ 44). Εναι δαιμονικν κα καταστρεπτικν τς ρχιερατικς τιμς τ μάρτημα τς ψευδολογίας. δού:
«πίσκοπος ἐὰν ν ψεύδει επ κα τοτο ποδειχθ, τι δθεν αρετικο τς πισκοπς του πέστρεψαν τ ρθοδόξ πίστει, τι πέστρεψαν δι’ ατο, ντιθέτως δ πέστρεψαν τ νεργεί τέρου, καθαιρεται» (+Παντελεήμονος Κ. Καρανικόλα, Μητροπολίτου Κορινθίας, Κλες τν ερν Κανόνων, σελ. 481).
Ἐὰν δι μίαν τοιαύτην περίπτωσιν ψευδολογίας πιβάλλεται ποιν τς καθαιρέσεως, κατ μείζονα λόγον πρέπει ν πιβληθ ες τν Ναυπάκτου κ. ερόθεον Βλάχον ποιν ατή, διότι οτος ψεύδεται μ μπάθειαν, μ μσος, μ χθρότητα, μ κδικητικότητα κα συκοφαντικς δι ν ξοντώσ τν γούμενον τς ν Ναυπάκτ ερς Μονς Μεταμορφώσεως κα δι ν καταστρέψ λόκληρον τν Μονήν.
Κα ἐὰν κόμη δν πρχεν ατ φρικιαστικ ψευδολογικ κατάστασις το κ. εροθέου, οτος ξακολουθε ν εναι καθαιρετέος κα δι τς φανατικς ξάρσεις του πρ τς ντικανονικς μικτς Μονς το Essex κα το δρυτο ατς, κατ περιφρονητικν παράβασιν ερν Κανόνων Οκουμενικν Συνόδων. Δέσποτα ερόθεε Βλάχε, Δεσποτικ παρσίς σου μποδίζει ν συνειδητοποιήσς τν οκτρν κατάστασίν σου.
*
Ναυπάκτου δέχεται τι Σωφρόνιος εχε «θεοπτικ μπειρία» (σελ. 41), «παρομοία μ τν ποκάλυψη το Μωυσως πο το επε Θεός: γώ εμι ν’’ (ξ. γ΄, 14), το ποστόλου Παύλου πο το επε:  γώ εμι ησος ν σ διώκεις’’ (Πράξ. θ΄, 5), το Μεγάλου Κωνσταντίνου πο εδε τ σημεο το Σταυρο κα τν φράση: ν τούτ νίκα’’» (σελ. 78).
νταθα, ν μόνον ρώτημα πρς τν συγκράτητον μνδν το Σωφρονίου Σαχάρωφ: Κατ ποίαν ννοιαν Χριστς θ λεγεν ες τν Σωφρόνιον «γώ εμι ησος ν σ διώκεις», φο Σωφρόνιος, χι μόνον δν το διώκτης το Χριστο, λλ’ πρξεν σότιμος το ποστόλου Παύλου, το Μωυσέως κα μεγάλων γίων Πατέρων τς κκλησίας, κατ τν Ναυπάκτου ερόθεον ;
Τ ν τ βιβλί του διεσπαρμένα ξωπραγματικ φαντασιοκοπήματα το Ναυπάκτου περ το δρυτο τς ντικανονικς μικτς Μονς το Essex εναι πολλ κόμη κα ξοργιστικά.
Παρεμβάλλονται νταθα κα τ σα λλα μετικ γραψε περ το «γίου» του Σωφρονίου Δεσπότης τς Ναυπάκτου κ. ερόθεος Βλάχος ες τ ντυπόν του «κκλησιαστικ Παρέμβαση» (Σεπτέμβριος 2000):
« Γέροντας Σωφρόνιος ζησε τν περα τν Προφητν, ποστόλων κα Πατέρων, στν πι ντονο βαθμό... Τν θεολογία ατ πο παρουσιάζεται στ ργα το Γέροντος δν μπορε κανες εκολα ν τν συναντήσ σ λλα πρόσωπα, τολάχιστον, γι ν μετριάσω τν λόγο, δν βρέθηκαν ο περιστάσεις ν περιγραφον τέτοιες μπειρίες πο ζησαν κα λλοι μεγάλοι Πατέρες τς κκλησίας... μορφ νς μεγάλου Γέροντος τς ποχς μας πο εναι φάμιλλος τν μεγάλων Προφητικν, ποστολικν κα Πατερικν μορφν... ποδεικνύεται περίτρανα τι είμνηστος π. Σωφρόνιος εναι γιος... ζησε στν μεγαλύτερο δυνατ βαθμ τν θεωρία το κτίστου φωτός. κολούθησε τν δ το Κυρίου, τοι τν κατάβαση στν δη γι ν βιώσ κα τς φλόγες το δου στν σάρκα του, τν μεγάλη κένωσή του, κα στν συνέχεια τν κολούθησε στ Θαβώρ, στν κπο τς Γεθσημανς, φο πέκτησε ατν τν κενωτικ προσευχ πρ λου το κόσμου, σ κραες διαστάσεις, κα βέβαια νέβηκε κα βίωσε τ μυστήριο το Σταυρο κα τν δόξα τς ναστάσεως... Δν θ διστάσω κα πάλι ν τ γράψω τι Γέροντας Σωφρόνιος εναι ΑΓΙΟΣ κεφαλαα εναι το κ. εροθέου)... Θ συναντήσουν τν κρηκτικ φυσιογνωμία το μεγάλου συχαστο κα θεόπτου σίου πατρς Σωφρονίου το μεγάλου... γιε Σωφρόνιε, πρέσβευε πρ μν» .
Παρατηροντες ατς τς μετικάς, ήθεις, ποκρουστικς κα γελοιοποιητικς μνολογικς φαντασιώσεις δι τν προβληματικν κα κατάστατον ερομόναχον Σωφρόνιον Σαχάρωφ το Μητροπολίτου εροθέου Βλάχου, διερωτώμεθα τί συμβαίνει μ τν Ποιμενάρχην τς Ναυπάκτου; Τί ν επωμεν δι τ πρωτοφανς τοτο καταπτωτικν φαινόμενον πισκόπου; Καταζητεται σοβαρότης, ποία δραπέτευσεν πό τινα πισκοπικν γκέφαλον.
Γράφει νεξήγητος οτος Δεσπότης: « Σωφρόνιος κολουθοσε τν δ το Κυρίου, τοι τν κατάβαση στν δη γι ν βιώσ κα τς φλόγες το δου στν σάρκα του». Τρικυμία ν Κρανί. Χριστς κατέβη ες τν δην οχ ν σώματι, λλ «μετ ψυχς». «Σωματικς ν τάφ, ν δου δ μετ ψυχς ς Θεός…» (βλ. Πεντηκοστάριον μετ τν πόλυσιν τς Θείας Λειτουργίας το Πάσχα). Σωφρόνιος Σαχάρωφ πς κατέβη ες τν δην; ν σώματι κα μετ ψυχς μετ ψυχς μόνον; Ἐὰν μετ ψυχς, πο εχεν φήσει τ νεκρν σμα του; Τ σμα το Χριστο ερίσκετο ν τ τάφ. Ες τν περίπτωσιν ταύτην, πς νέστη Σωφρόνιος; Ατοδυνάμως; Ποίου εδους σαν α φλόγες το δου κα πς βίωσεν ατς ες τν σάρκα του Σωφρόνιος; Ποίαν βλάβην πέφερον ες τν σάρκα το Σωφρονίου ατα α φλόγες; Δι ν βιώσ «τς φλόγες»το δου Σωφρόνιος ες τν σάρκα του, κατέβη ες τν δην ν σώματι. Κατ ποον τρόπον κα π ποον σημεον τς Γς κατέβη ες τν δην; Πς κατόπιν νέβη κ το δου; Πς γνωρίζει τν πορείαν ατν το Σωφρονίου Ναυπάκτου; Ἐὰν λα ατ εναι συμβολικά, τότε πς «βίωσε τς φλόγες το δου ες τν σάρκα» του Σωφρόνιος; Βιώνω = ζ μ ντονον κα νσυνείδητον τρόπον καταστάσεις γεγονότα (Γ. Μπαμπινιώτης). Δι’ λα ατ φείλει ν παντήσ μνολόγος το Σωφρονίου Δεσπότης τς Ναυπάκτου ερόθεος Βλάχος.
Ναυπάκτου ερόθεος Βλάχος, λόγ περβολικς πάρσεως, χει τν τραγικν πλάνην τι εναι ες συγγραφες κα θεολόγος μ καθολικν ποδοχν κα ναγνώρισιν κα δι’ ατ παρατηρονται ες τ κείμενά του παράλογοι περβολα κα πολλ «παραδοξολογήματα», πως χει πισημάνει δι τν Ναυπάκτου γραπτς κα πιφανς εράρχης τς κκλησίας Μητροπολίτης Μεσσηνίας κυρς Χρυσόστομος Θέμελης, ποος χαρακτήρισε γραπτς κα ς «ψευδολόγον» τν πίσκοπον κ. ερόθεον Βλάχον, ς γράφη. νεκα τς πάρσεώς του, νομίζει κ. ερόθεος τι κα τ τραγελαφικ κα κτρωματικ κόμη κείμενά του γίνονται παραδεκτ π λους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου