======================
OI ΠΕΡΙ ΥΠΑΚΟΗΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ, π. Εὐθύμιου Τρικαμηνᾶ
Ἡ ἀπομάκρυνση ἀπὸ τοὺς αἱρετικοὺς ἔχει ὡς προϋπόθεση τὴν ὑπακοὴ σὲ γέροντα;
Ποιά εἶναι ἡ Ὀρθόδοξη διδασκαλία;
OI ΠΕΡΙ ΥΠΑΚΟΗΣ ΘΕΩΡΙΕΣ
ΓΙΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ
τοῦ Ἱερομονάχου π. Εὐθύμιου Τρικαμηνᾶ
Ἡ
περίοδος πού διερχόμεθα ὡς προετοιμασία γιά τήν μεγάλη ἑορτή
τῶν Χριστουγέννων ἔχει, ἐκτός τῶν ἄλλων γιά ἐμᾶς τούς κληρικούς, καί
περισσότερη πνευματική ἐργασία (ἐννοῶ κυρίως τήν ἐξομολόγησι καί καθοδήγησι, ἐπίσκεψι
ἀρρώστων κλπ.) εἰς τρόπον ὥστε νά μήν μένη χρόνος γιά ἐνημέρωσι καί ἀπάντησι σέ
διάφορα κείμενα πού δημοσιεύονται στό διαδίκτυο καί ἀλλοῦ.
Ἐπειδή ὅμως, μοῦ ἀπεστάλη ἕνα ἀντίγραφο κειμένου, τό ὁποῖο θέτει ὡς ἀπαραίτητο προϋπόθεσι γιά νά ἀποτειχισθῆ κάποιος τό νά ἔχει προηγουμένως πάρει τήν εὐλογία τοῦ γέροντός του καί πνευματικοῦ του πατρός, ἐθεώρησα ἀναγκαῖο νά γράψω κάποιες σκέψεις χάριν τῆς ἀληθείας, ὥστε νά ἀντιληφθῆ ὁ κάθε καλοπροαίρετος ἀναγνώστης τό εὐόλισθο καί ἀντιπατερικό αὐτῆς τῆς θεωρίας καί τό ὅτι ἀποτελεῖ μία ἁπλή δικαιολογία προκειμένου νά μήν πράξωμε ἐν καιρῷ αἱρέσεως ὅσα ἐθέσπισαν ἡ ἁγ. Γραφή καί οἱ ἅγ. Πατέρες.
Τό κείμενο πού μοῦ ἀπεστάλη
εἶναι ἀπό τό ἱστολόγιο «Κατάνυξις» καί
σ’ αὐτό ἀναφέρεται ἡ ὑπακοή πού ἔκανε ὁ ἡγούμενος τῆς Ἱ. Μονῆς Κωνσταμονίτου π.
Ἀγάθων, στόν γέροντά του π. Ἐφραίμ τῆς Ἀριζόνας, παρ’ ὅτι, ὅταν εἶδε κάποιες αἱρετικές
πράξεις τοῦ Πατριάρχου Βαρθολομαίου πρός τόν Πάπα, ὁ ἴδιος ἠθέλησε ὡς ἐκ τούτου
νά διακόψη πάραυτα τό μνημόσυνο τοῦ αἱρετικοῦ Πατριάρχου. Τότε ὁ π. Ἐφραίμ τόν
συγκράτησε καί τοῦ εἶπε ὅτι ἀκόμη δέν ἦλθε ἡ ὥρα γιά τήν ἀποτείχισι κι ἔτσι ὁ
π. Ἀγάθων ἔκανε ὑπακοή στόν γέροντά του.
Ὁ ὑπεύθυνος τοῦ ἱστολογίου
αὐτοῦ π. Νικόλαος Μανώλης ἐδικαιολόγησε αὐτήν τήν στάσι τοῦ π. Ἀγάθωνος καί
μάλιστα ἔγινε προσπάθεια καί ἀπό τούς δύο νά τήν κατοχυρώσουν ὡς ὀρθόδοξο
γραμμή ἐν καιρῷ αἱρέσεως, τό νά ἀπαιτῆται, δηλαδή, ἡ εὐλογία καί συγκατάθεσις
τοῦ γέροντος, προκειμένου νά ἀποτειχισθῆ κάποιος καί νά ἀπομακρυνθῆ ἐκκλησιαστικῶς
ἀπό τήν αἵρεσι καί τούς φορεῖς της.
Κατ’ ἀρχάς πρέπει νά
ἀναφέρω ὅτι ἀπό τήν ἀρχή τῆς μοναχικῆς μας ἀφιερώσεως, μᾶς ἐδίδαξαν ὅλοι ἀνεξαιρέτως
οἱ πατέρες τοῦ ἁγ. Ὄρους (καί αὐτοί ἀκόμη οἱ γέροντες π. Ἐφραίμ Φιλοθεΐτης καί
π. Ἐφραίμ Κατουνακιώτης) ὅτι ἀπό τήν ὑπακοή ἐξαιροῦνται δύο περιπτώσεις, τά θέματα
τῆς πίστεως καί τῆς ἠθικῆς. Δηλαδή ἄν μοῦ ζητηθῆ νά κάνω ὑπακοή σέ θέματα
πίστεως ἤ ἠθικῆς, νά μήν ὑπακούσω, ἐφ’ ὅσον διά τῆς ὑπακοῆς αὐτῆς βλάπτομαι ὡς
πρός τήν πίστι καί τήν ἠθική. Τώρα δυστυχῶς μέ αὐτά πού γράφουν καί λέγουν ὁ π.
Ἀγάθων καί ὁ π. Νικόλαος Μανώλης ἐξομοιώνουν τήν πίστι καί τήν ὑποβιβάζουν στό ἐπίπεδο
ὅλων τῶν ἄλλων θεμάτων, γιά τά ὁποῖα ὄντως χρειάζεται ἡ εὐλογία τοῦ γέροντος,
προκειμένου νά διασφαλισθῆ ὁ μοναχός ἤ ὁ λαϊκός καί νά μήν καλλιεργῆ τόν ἐγωϊσμό
διά τοῦ ἰδίου θελήματος.
Ὁ ἅγ. Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης
μᾶς μεταφέρει τήν διδασκαλία τοῦ ἁγ. Νικηφόρου τοῦ ὁμολογητοῦ, ὁ ὁποῖος
διδάσκει ὅτι ὁ πρῶτος λόγος, γιά τόν ὁποῖο δύναται νά ἀποχωρήση ὁ μοναχός ἀπό
τή μονή τῆς μετανοίας του, εἶναι ὅταν ὁ ἡγούμενος εἶναι αἱρετικός (Ὑποσ. εἰς ΚΑ΄ τῆς Ζ΄ Οἰκουμ.). Ἀπό αὐτή τήν πατερική
διδασκαλία πάλι συνάγεται ὅτι, ὅταν ὁ λόγος εἶναι περί
πίστεως, παραμερίζονται τά πάντα, ἀκόμη καί ἡ ὑπακοή. Διότι τό νά φύγη ὁ
μοναχός ἀπό τό μοναστήρι, σέ ἄλλες περιπτώσεις θεωρεῖται βαρύτατο ἁμάρτημα πού ἐπισύρει
τόν ἀφορισμό καί τήν ἀκοινωνησία στόν μοναχό, τήν καθαίρεσι δέ σέ ὅσους τόν
δεχθοῦν, Ἐπισκόπους ἤ ἡγουμένους.
Ἀλλά καί πρακτικά ἄν
τό δοῦμε τό θέμα, θά ἦταν ἀνόητο καί ἄκρως ἐπικίνδυνο, τό νά χρειάζεται ἡ εὐλογία
τοῦ γέροντος, προκειμένου ν’ ἀπομακρυνθῆ κάποιος ἀπό τόν λύκο καί τό φαρμακερό
φίδι. Διότι ἔτσι χαρακτηρίζονται καί παρομοιάζονται οἱ αἱρετικοί ἀπό ὅλους ἀνεξαιρέτως
τούς Πατέρες. Αὐτό σημαίνει ὅτι οἱ αἱρετικοί εἶναι ἀσυγκρίτως χειρότεροι καί ἐπικινδυνότεροι
ἀπό τούς μισθωτούς καί ἀλλοτρίους ποιμένες, γιά τούς ὁποίους ὁμιλεῖ ὁ Κύριος
καί ἀπό τούς ὁποίους πάλι μᾶς διδάσκει νά ἀπομακρυνώμεθα καί νά φεύγωμε: «Ἀλλοτρίῳ δέ οὐ μή ἀκολουθήσωσι, ἀλλά
φεύξονται ἀπ’ αὐτοῦ, ὅτι οὐκ οἴδασι τῶν ἀλλοτρίων τήν φωνήν» (Ἰωαν. 10,5).
Ἐδῶ ὁ Κύριος ὁμιλεῖ
γιά ἀποτείχισι ἀπό ὅλους τούς μισθωτούς καί ἀλλοτρίους, οἱ ὁποῖοι, σύμφωνα μέ
τήν διδασκαλία Του φεύγουν, ὅταν ἰδοῦν νά ἔρχεται ὁ λύκος, καί ἀφήνουν τά
πρόβατα ἀπροστάτευτα. Ἄν τώρα δέν πρόκειται περί μισθωτῶν καί ἀλλοτρίων
ποιμένων, ἀλλά γιά αἱρετικούς ποιμένες, οἱ ὁποῖοι εἶναι οἱ ἴδιοι λύκοι, σύμφωνα
μέ τήν ὁμόφωνη διδασκαλία τῶν Ἁγίων, πόσο περισσότερο πρέπει τά λογικά πρόβατα
νά ἀπομακρύνωνται (ἀποτειχίζωνται) ἐκκλησιαστικῶς ἀπό αὐτούς;
Ἐσεῖς ὅμως, πατέρες,
ἀντιθέτως, διδάσκετε ὅτι, προκειμένου νά ἀποτειχισθοῦμε ἀπό τούς αἱρετικούς
ποιμένες, χρειάζεται ὁπωσδήποτε ἡ εὐλογία τοῦ γέροντος–πνευματικοῦ καί, ὅταν αὐτή
δέν δίδεται, τότε παραμένουμε στούς λύκους «ἄχρι καιροῦ», ὅπως συνέβη, σύμφωνα
μέ τήν ὁμολογία του, στόν π. Ἀγάθωνα. Δηλαδή τελικῶς τήν ὑπακοή τήν ὁποία ἐθέσπισαν οἱ Πατέρες ὡς παθοκτόνο, ἐσεῖς τήν μεταβάλατε σέ ψυχοκτόνο.
Τό
λυπηρότερο εἶναι ὅτι προσπαθεῖτε νά ἐμφανίσετε καί τούς Πατέρες συμφώνους μέ
αὐτές τίς νεόκοπες θεωρίες σας. Δι’ αὐτόν τόν λόγο ἰσχυρίζεσθε ὅτι οἱ
Νεομάρτυρες προκειμένου νά ὁδηγηθοῦν στό μαρτύριο ἔπαιρναν τήν εὐλογία καί
συγκατάθεσι τοῦ γέροντος. Γράφετε συγκεκριμένα τά ἑξῆς:
«Βλέποντας ὁ γ. Ἐφραίμ, τὸ ἀγωνιστικὸ φρόνημα τοῦ γέροντα Ἀγάθωνος, καὶ τὸ μαρτυρικὸ φρόνημα, καὶ ὁμολογιακὸ φρόνημα, κάνει ὅ,τι ἔκαναν ὅλοι οἱ Ἅγιοι γεροντάδες, ποὺ ἔβλεπαν τὰ παιδιά τους μὲ διάθεση νὰ πᾶνε νὰ μαρτυρήσουν.
»Ἂν ἀνοίξει ὁ ἀγαπητὸς ἀδελφὸς τὰ Μαρτυρολόγια, εἰδικὰ τῶν Νεομαρτύρων, θὰ δεῖ ὅτι πολλοὶ Νεομάρτυρες ἀποφάσιζαν νὰ πᾶνε νὰ ὁμολογήσουν στοὺς ...Τούρκους τὴν Πίστη τους καὶ νὰ μαρτυρήσουν, ἀλλὰ αὐτὸ τὸ ἔκαναν πάντα μὲ εὐλογία. Αὐτὸ εἶναι τὸ Ὀρθόδοξο φρόνημα. Ὁ γέροντας, ποὺ δὲν ἔδινε τὴν εὐλογία του (γιὰ νὰ μαρτυρήσουν) ἦταν μὴ Ὀρθόδοξος; Ἁπλῶς, ἔβλεπε ὅτι πρέπει νὰ περάσουν τὰ χρόνια, ἔβλεπε ὅτι πρέπει νὰ γίνει πιὸ ὀργανωμένη, ἐνδεχομένως, ἀντίδραση».
Ἐδῶ κατ’ ἀρχάς
διαστρεβλώνετε τόν σκοπό τῆς ἀποτειχίσεως καί ἐνῶ οἱ Πατέρες τήν ἔθεσαν σάν τήν
ἐν καιρῷ αἱρέσεως αὐτοπροστασία,
ἐσεῖς τήν ἐξελάβατε σάν τήν ἐν καιρῷ αἱρέσεως ὀργανωμένη ἐκστρατεία κατά τῶν αἱρετικῶν
ποιμένων. Δι’ αὐτό προφανῶς θέλετε πολλούς, οἱ ὁποῖοι θά ἀκολουθήσουν αὐτήν τήν
ὁδό καί, ἄν αὐτοί δέν ὑπάρχουν, τότε παραμένετε στό στόμα τοῦ λύκου «ἄχρι καιροῦ».
Ἐδῶ πέραν τῶν ἄλλων διακρίνεται καί μία ἐξόφθαλμη δειλία, διότι στηρίζεσθε ἀναμφίβολα
στό πλῆθος καί ὄχι στήν χάρι τοῦ Θεοῦ. Ἡ δέ ἀποτείχισις θέλετε νά γίνη, κατά τό
δή λεγόμενο, “ἀβρόχοις ποσί” καί δι’ αὐτό τήν θεωρεῖτε ὡς μαρτύριο, ἐνῶ οἱ
Πατέρες ἐθεώρησαν ὡς μαρτύριο τήν θυσία τοῦ σώματός των καί ὄχι τήν θυσία τῶν ἀξιωμάτων,
τά ὁποῖα κατ’ οὐσίαν εἶναι ἐμπόδιο στήν σωτηρία μας.
Τελικῶς, τό
παράδειγμα τῶν Νεομαρτύρων πού προσάγετε, εἶναι τελείως ἄστοχο καί
παραπλανητικό, διότι οἱ Πατέρες καί γέροντες ἐμπόδιζαν κάποιους ἀπό τό
μαρτύριο, ἐφ’ ὅσον διέκριναν μία ἀδυναμία στό φρόνημα καί τήν προαίρεσί των,
προκειμένου νά δώσουν τά πάντα γιά τόν Χριστό, καί αὐτήν δηλαδή τήν ζωή των·
δέν τούς ἐμπόδισαν ὅμως, οὔτε κἄν χρειάσθηκε νά ζητηθῆ ἡ εὐλογία των,
προκειμένου νά ἐπιστρέψουν ἀπό τήν πλάνη τῶν ἀλλοπίστων, νά ἀποτειχισθοῦν ἀπό αὐτούς
καί νά ἐπανέλθουν διά τῆς μετανοίας εἰς τήν Ἐκκλησία.
Θά ἦτο ἐπιτυχημένο
τό παράδειγμά σας, πατέρες, ἄν ἐζήτουν οἱ Νεομάρτυρες τήν εὐλογία τῶν γερόντων,
προκειμένου νά ἀπομακρυνθοῦν ἀπό τούς ἀπίστους. Στήν περίπτωσί μας δέ, οἱ αἱρετικοί
ποιμένες εἶναι πολύ ὑπουλώτεροι καί ἐπικινδυνότεροι ἀπό τούς ἀπίστους, διότι αὐτοί
κινοῦνται μέσα στόν χῶρο τῆς Ἐκκλησίας, εἶναι οἱ λύκοι μέσα στό μαντρί, οἱ ἐχθροί
ἐντός τῶν τειχῶν, ἡ ἀλεποῦ μέσα στό κοτέτσι. Καί σεῖς διδάσκετε τήν παραμονή μας
πλησίον των, ἔστω καί «ἄχρι καιροῦ», τήν εὐλογία τῶν γερόντων προκειμένου ν’ ἀποτειχισθοῦμε
καί ἰσχυρίζεσθε ἐπί πλέον ὅτι καί οἱ Νεομάρτυρες ἔπραξαν τό ἴδιο.
Κάτι τελευταῖο, ἐπίσης,
θέλω νά προσθέσω. Ἀναφέρετε κατωτέρω τά ἑξῆς:
«Καὶ νὰ
σᾶς πῶ καὶ τὸ ἑξῆς. Κι ἐγώ, ἀλλὰ καὶ ὅσοι ἀντιδροῦμε ἀπέναντι στὰ Οἰκουμενιστικὰ
ἀνοίγματα τοῦ Πατριάρχου, κινδυνεύουμε. Κινδυνεύουμε ἀνὰ πᾶσα στιγμή. Τὸ κεφάλι
μας τὸ ἔχουμε στὸ ντορβά. Δὲν εἶναι ὁμολογία αὐτό; Περισσότερο κινδυνεύουνε οἱ ἄλλοι,
οἱ ὁποῖοι ἔχουνε ἀποτειχιστεῖ ἢ ἔχουν ἐπιλέξει ἕναν ἄλλο δρόμο;
»Τὸ
κάνουμε ἠθελημένα, τὸ κάνουμε ἑκουσίως, ἐπιλέγουμε ἀντι-Οἰκουμενιστικὴ γραμμή, ἀλλὰ
ἔχουμε καὶ γεροντάδες. Οἱ γεροντάδες μας φωτίζονται ἀπὸ τὸ Θεό. Ὅταν λέει ὁ
γέροντας Ἐφραὶμ ἀπὸ τὴν Ἀμερική, ποὺ γνωρίζουμε τί ἁγιότητα ἔχει αὐτὸς ὁ ἄνθρωπος,
ὅτι δὲν ἦρθε ἀκόμα καιρός, ἐγὼ δὲν μένω σ’ αὐτό, ἐγὼ μένω στὴν ὑποταγὴ τοῦ
γέροντα. Κι αὐτὸ εἶναι Ὀρθόδοξο φρόνημα».
Ἐδῶ θά πρέπει, χάριν
τῆς ἀληθείας, νά ἐπισημάνωμε ὅτι δέν κινδυνεύετε ἐσεῖς, οὔτε ἔχετε τό κεφάλι
σας στόν ντορβά, ἀλλά κινδυνεύουν τά ἀξιώματά σας κι αὐτά ἔχετε στόν ντορβά. Μᾶλλον
ὅμως, ὅπως φαίνεται, οὔτε αὐτά κινδυνεύουν, ἐπειδή οἱ Οἰκουμενιστές ἀνέχονται
τήν μέχρι αὐτοῦ τοῦ σημείου ἀντίδρασί σας καί νομίζω ὅτι τούς βοηθᾶτε ἀθέλητα,
διότι σᾶς χρησιμοποιοῦν σάν ἕνα νεοεποχίτικο μοντέλο ἀντιδράσεως πρός ἐκτόνωσι
καί ἀποπροσανατολισμό τῶν ἀνησυχούντων Ὀρθοδόξων. Ὁπότε πρέπει νά σᾶς
καθησυχάσουμε ὅτι δέν κινδυνεύουν τά ἀξιώματά σας, διότι αὐτά θά ἐκινδύνευαν
μόνον ἄν ἐπράττατε, ὅσα ἐν καιρῷ αἱρέσεως ἐθέσπισαν οἱ Πατέρες. Καί πάλι ὅμως αὐτό,
οὔτε στό ἐλάχιστο θά ἠδύνατο νά συγκριθῆ μέ τό μαρτύριο τῶν Ἁγίων καί τῶν
Νεομαρτύρων καί τῶν αὐτοκλήτων μαρτύρων.
Τελικῶς πιστεύω ὅτι ὅλα
στήν ἐποχή μας τά ἐκάναμε δύσκολα καί μαρτυρικά, ἐπειδή προφανῶς ἐλαττώθηκε στό
ἐλάχιστο ἡ προαίρεσίς μας, ἡ ὁποία, ἄν ὑπῆρχε, δέν θά ἐθεωροῦσε τά μικρά
δύσκολα, ἀλλά τά μεγάλα εὔκολα.
Τελειώνοντας θέλω νά
σᾶς ἀναφέρω τήν ἐν καιρῷ αἱρέσεως διδασκαλία τῶν ἁγ. Ἀποστόλων γιά νά
κατανοήσετε τήν προσωπική εὐθύνη τήν ὁποία ἔχει ἕκαστος ὅταν ἐξουσιάζεται ἀπό αἱρετικούς
ποιμένες καί, βεβαίως, τό ὅτι δέν χρειάζεται καμμία εὐλογία γιά νά ἀπομακρυνθῆ ἀπό
αὐτούς, ἀλλά μόνον ἀγαθή προαίρεσις καί εὐθυγράμμισις μέ τήν διδασκαλία τῶν Ἁγίων:
«Ἀκούσατε οἱ Ἐπίσκοποι καί ἀκούσατε οἱ λαϊκοί, ὥς φησιν ὁ θεός∙ “Κρινῶ κριόν πρός κριόν καί
πρόβατον πρός πρόβατον”, καί τούς ποιμένας λέγει∙ Κριθήσεσθε ἕνεκεν τῆς ἀπειρίας αὐτῶν καί
τῆς εἰς τά πρόβατα διαφθορᾶς, τοῦτ’ ἔστιν ἐπίσκοπον πρός ἐπίσκοπον κρινῶ καί
λαϊκόν πρός λαϊκόν καί ἄρχοντα πρός ἄρχοντα. Λογικά γάρ τά πρόβατα καί οἱ κριοί
οὗτοι, ἀλλ’ οὐκ ἄλογα, ἵνα μήποτε εἴπῃ ὁ λαϊκός, ὅτι ἐγώ πρόβατόν εἰμι καί οὐ
ποιμήν. Ὥσπερ δέ τῷ καλῷ ποιμένι τό
μή ἀκολουθοῦν πρόβατον λύκοις ἔκκειται εἰς διαφθοράν, οὕτως τῷ πονηρῷ ποιμένι
τό ἀκολουθοῦν πρόδηλον ἔχει τόν θάνατον, ὅτι κατατρώξεται αὐτό. Διό φευκτέον ἀπό
τῶν φθορέων ποιμένων» (Ἀποστ. Διατ.Β,19 –ΒΕΠΕΣ 2,25,20).
Καί ὀλίγο κατωτέρω οἱ
ἅγ. Ἀπόστολοι διδάσκουν τά ἑξῆς:
«εἰσί γάρ πολλοί ἐπιχαιρεσίκακοι,
πρόγλωσσοι, “τριττήν γλῶσσαν” ἔχοντες, μισάδελφοι, ἔργον τιθέμενοι σκορπίζειν
τά Χριστοῦ πρόβατα, ὧν εἰ παραδέχεσθαι θέλεις τούς λόγους ἀκρίτως, διασπερεῖς
σου τό ποίμνιον καί παραδώσεις λύκοις εἰς κατάβρωμα, τοῦτ’ ἔστι δαίμοσιν καί
πονηροῖς ἀνθρώποις, μᾶλλον δέ οὐκ ἀνθρώποις, ἀλλά θηρίοις ἀνθρωποειδέσιν, ἐθνικοῖς
καί Ἰουδαϊσταῖς καί αἱρεσιώταις ἀθέοις» (ΒΕΠΕΣ 2,27,27).
Πιστεύω τελικά ὅτι οἱ
ἡγούμενοι μέ τήν στάσι των δέν κάνουν τίποτε ἄλλο, ἀπό τό νά παραδίδουν στούς αἱρετικούς
τό ἐμπιστευθέν εἰς αὐτούς ποίμνιο. Ἄν πάλι, πατέρες, βρῆτε κάποια διδασκαλία τῆς
ἁγ. Γραφῆς ἤ τῶν ἁγίων Πατέρων, ἡ ὁποία νά διδάσκη τήν παραμονή στούς αἱρετικούς
ποιμένες ἤ τήν εὐλογία τῶν γερόντων γιά νά ἀπομακρυνθῆ κάποιος ἐκκλησιαστικά ἀπό
αὐτούς, σᾶς παρακαλοῦμε νά μᾶς τήν ὑποδείξετε, διότι ἐμεῖς μέχρι τώρα
συναντήσαμε στούς Ἁγίους τά ἐντελῶς ἀντίθετα.
ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΤΡΙΚΑΜΗΝΑΣ


Τι να πούμε γιά τον π. Ευθύμιο;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕιναι γεγονός ότι στην εποχή μας, δεν ακούς πουθενά ποιά πρέπει να είναι η στάση των πιστών απέναντι στην Αίρεση, που να δείχνει το θέλημα του Θεού. Ποιόν λοιπόν, να ρωτήσουμε γιά να μας καθοδηγήσει σωστά; Μά τους Αγίους και τους Αγίους Πατέρες. Αυτό ακριβώς που κάμνει και ο π. Ευθύμιος.
Να μην λέει τα δικά του, όπως κάνουν οι άλλοι, αλλά τα των Αγίων Πατέρων, που εκφράζουν την Ορθοδοξία και μάς συνιστούν οι Ιεροί Κανόνες.
Ευτυχώς στην εποχή μας ουκ εξελοιπον οι δούλοι τού Θεού που εστάλησαν γιά να καθοδηγούν τον λαό Του.
ΝΑΙ, ο ένας, ο π. Ευθυμιος Τρικαμηνάς, που εκφράζει στην σημερινή εποχή, το γνήσιο και αυθεντικό θέλημα του Θεού στην στάση των πιστών απέναντι στην Αίρεση που είναι το μεγαλύτερο ζήτημα που οφείλει να επιλέξη ο πιστός γιά να αποφύγη την Αίρεση που μπήκε μέσα στην Εκκλησία και δεν μπορεί να ξεχωρίση την ήρα από το σιτάρι του Θεού, την Ορθοδοξία.Δόξα στον Θεό.
Δυστυχώς οι ανευθυνοϋπεύθυνοι δεν κατανοούν το πρόβλημα και επικαλούνται το ψευτοδίλημμα: μόνο ο π. Ευθύμιος έχει την αλήθεια; Σωστά λοιπόν λές ανώνυμε, πως ο π. Ευθύμιος δεν λέει τα δικά του, αλλά παραθέτει τις θέσεις των Πατέρων. Η απορία μου: Γιατί οι αμφιβάλλοντες δεν αντικρούουν με κείμενα τον π. Ευθύμιο, αλλά μόνο με τον λογισμό τους;
ΑπάντησηΔιαγραφήΒενιαμίν
Εκανα ένα ερώτημα καί απάντηση δεν πήρα. Τί γίνεται; Δέν μπορείτε να μού απαντήσετε; Μόνο να αναγνωρίζουμε τους αγίους σας θέλετε;Με κλειστά τα μάτια; Αυτοί οι νεογέροντες, όλοι τους σχεδόν αυτοεπαινούνται καί πλέκουν στους εαυτούς τους εγκώμια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠώς είναι αγιοι;
=====================================================
Μπορεί κάποιος να μου λύσει μιά απορία;Είναι δυνατόν κάποιοι ανθρωποι που φημίζονται ως αγιοι να αυτοεπαινούνται;΄Η να περιγράφουν διάφορα υπερφυσικά σαν γεγονότα που τους συνέβησαν και έτσι να αυτοδιαφημίζονται ως αγιοι;
π.χ. ο π. Πορφύριος λέγει: Εγώ εχω κάνει στην ερημο.Εχω αγωνισθει. Εχω κάνει νηστείες, αγρυπνίες, κακουχίες.
Τα άκουσα και ξενίσθηκα.
Παληότερα διάβασα και κάποιους αλλους π. χ. τον Σωφρόνιο να περιγράφει θαύματα που συνέβησαν στον ιδιο.Τι είναι αυτό;Αυτοδιαφημιση ότι είναι αγιοι, δεν είναι. Καί ετσι τρέχει πίσω τους τσούρμο ο κόσμος.Ποιός θα μας λύση την απορία;Είναι αγιοι ή τους φτιάχνουν αγίους οι αυτοδιαφημίσεις τους;
Αλήθεια, με αφορμή τον σημερινό πρώτο εορτασμό της μνήμης του ανακηρυχθέντος ως Αγίου Γέροντος Πορφυρίου και χωρίς καμμία προκατάληψη δε νομίζετε ότι τίθεται μέγα ερώτημα από τη ζωή και την όλη στάση αυτών των προσώπων έναντι της αιρέσεως της εποχής μας; Πιο συγκεκριμένα δεν δημιουργείται μείζον πρόβλημα όταν ενώ αυτοί οι σύγχρονοι άγιοι έζησαν ακριβώς μέσα στην περίοδο της εξαπλώσεως και επικρατήσεως της παναιρέσεως του Οικουμενισμού εντούτοις και σε αντίθεση με όλους τους προ αυτών αγίους δεν έλαβαν σαφή θέση και δεν προφύλαξαν τον κόσμο από την αίρεση που λυμαίνεται τη σωτηρία των πιστών. Ναι, μπορεί οι ίδιοι να μη κήρυξαν ενάντια στά ορθόδοξα δόγματα αλλά πως γίνεται να θεωρούνται μιμητές και εφάμιλλοι των παλαιών αγίων όπως π.χ. ο Μέγας Αντώνιος που καίτοι αναχωρητής προκειμένου να στερεώση τους πιστούς στην ορθή Πίστη κατέβηκε στην Αλεξάνδρεια, μπήκε μέσα στον κόσμο και έκανε τους αιρετικούς αρειανούς να λουφάξουν και τους ορθοδόξους να αναθαρρήσουν; Είναι τεράστιο το πρόβλημα γιατί εκτός των άλλων εμμέσως υποδεικνύεται νέα οδός σωτηρίας χωρίς αγώνα υπέρ της άπαξ παραδοθείσης Πίστεως, χωρίς αντιαιρετική στάση, χωρίς διακοπή κοινωνίας μέ τούς αιρεσιόφρονας και δεδηλωμένους μειοδότες της Ορθοδοξίας! Μήπως πρέπει άμεσα κάποιος να ασχοληθεί με αυτό το πολύ λεπτό μεν αλλά και πολύ σοβαρό ζήτημα; Δηλαδή εκτός από μασώνους αγίους θάχουμε και αγίους νέου τύπου, δηλαδή παθητικούς έναντι της αιρέσεως που επιδιώκει να μολύνει μέχρι μυελού των οστέων το ορθόδοξο πλήρωμα; Μη με παρεξηγήσετε να πώ: το άγιο Πνεύμα είναι δυνατόν να λέει άλλα και άλλα;.....Από αυτά φαίνεται πόσο δύσκολη και φοβερή είναι η σημερινή κατάσταση!
ΔιαγραφήΚάνεις λάθος, αγαπητέ. Υπάρχει βιντεάκι στα Άπαντα Ορθοδοξίας όπου ο όσιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης λέει απερίφραστα ότι μόνο η Ορθοδοξία είναι η αληθινή πίστη. Και ναι μεν ο Θεός, εν τη αγάπη του, μπορεί να σώσει και όλους τους αμαρτωλούς, ακόμα και όλους τους αλλόθρησκους, αλλά αυτό "δεν το γράφουν τα χαρτιά μας"! Με άλλα λόγια, εμείς οφείλουμε να ακολουθούμε την Ορθόδοξη Εκκλησία, τη μόνη Εκκλησία και από εκεί και πέρα ας αφήσουμε τον Θεό να κρίνει τι θα πράξει Εκείνος με όσους δεν ακολουθούν τη διδασκαλία Της. Ο όσιος Πορφύριος ήταν ξεκάθαρα αντίθετος στον Οικουμενισμό, αυτό το είχε πει και σε συζήτηση με τον αοίδιμο πατέρα Παύλο Νικηταρά, γνωστό αντι-οικουμενιστή.
ΔιαγραφήΚάνεις λάθος, αγαπητέ. Υπάρχει βιντεάκι στα Άπαντα Ορθοδοξίας όπου ο όσιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης λέει απερίφραστα ότι μόνο η Ορθοδοξία είναι η αληθινή πίστη. Και ναι μεν ο Θεός, εν τη αγάπη του, μπορεί να σώσει και όλους τους αμαρτωλούς, ακόμα και όλους τους αλλόθρησκους, αλλά αυτό "δεν το γράφουν τα χαρτιά μας"! Με άλλα λόγια, εμείς οφείλουμε να ακολουθούμε την Ορθόδοξη Εκκλησία, τη μόνη Εκκλησία και από εκεί και πέρα ας αφήσουμε τον Θεό να κρίνει τι θα πράξει Εκείνος με όσους δεν ακολουθούν τη διδασκαλία Της. Ο όσιος Πορφύριος ήταν ξεκάθαρα αντίθετος στον Οικουμενισμό, αυτό το είχε πει και σε συζήτηση με τον αοίδιμο πατέρα Παύλο Νικηταρά, γνωστό αντι-οικουμενιστή.
ΔιαγραφήἈκούσατε ποτέ ένα, έστω ένα πνευματικό παιδί του π. Ευθυμίου να καυχάται για τον γέροντά του και να αραδιάζει τί έχει δει κοντά του, τι εμπειρίες, τι θαύματα, τί υπερφυσικά πράγματα και άλλα τινά; Αν συνέβαινε αυτό τότε θα βλέπατε τί διαφήμιση θα γινόταν, τί κόσμος θα προσέτρεχε να πάρει την ευχή του, πόσα βιβλία θα γράφονταν με τα περιστατικά που ο καθένας έχει βιώσει, πόσο η φήμη του θα έφτανε μέχρι τα πέρατα του κόσμου. Οι αληθινοί γέροντες αδελφοί μου απαγορεύουν στα πνευματικά τους παιδιά να αναφέρουν ένα, έστω και ένα συμβάν που τους έκανε εντύπωση, απαγορεύουν να διαδίδουν πράγματα υπερφυσικά που είδαν ή ένοιωσαν από τον πνευματικό τους, απαγορεύουν να τους επαινούν και να τους διαφημίζουν γιατί όλα αυτά τα κλέπτει ο διάβολος, δημιουργείται έπαρση, εγωϊσμός, πλάνη και τέλος αντί τα πνευματικά παιδιά να έχουν πρότυπο τους αγίους μας έχουν τους γεροντάδες και εξαρτώνται αρρωστημένα από αυτούς χωρίς να μπορούν να διακρίνουν την προσκόλληση και το αρρωστημένο της πνευματικής σχέσης. Μόνον μετά θάνατον επιτρέπεται να δημοσιοποιούμε και να γνωστοποιούμε γεγονότα καταστάσεις και βιώματα με τους γεροντάδες. Το αντίθετο είναι άκρως επικίνδυνο και ολισθηρό. Επειδή λοιπόν ο π. Ευθύμιος δεν είναι πρότυπο γέροντα που διαφημίζεται για τα χαρίσματά του και τις αρετές του, αλλά είναι ένας καυσοκαλυβίτης που το μόνο που διακηρύττει είναι η καταπολέμηση της αιρέσεως που μαστίζει την εποχή μας, και έχει υποστεί πολλά γι' αυτό, είναι φυσικό να μην είναι αποδεκτός από κανένα, να ενοχλεί με την φωνή του τους πάντες, να βρίσκεται στο περιθώριο και να τον λασπολογούν ή να τον περιφρονούν και να απαξιώνουν να ασχοληθούν μαζί του. Εξάλλου ο αγώνας για την πίστη δεν είναι ευχάριστος και κοστίζει, οπότε είναι ευκοπότερο να ασχολούμαστε με τους γέροντες που μας αναπαύουν την ψυχή, μας ξεκουράζουν και μας γαληνεύουν. Ας αφήσουμε λοιπόν τα θέματα της πίστεως, αφού καίνε, στα χέρια του Θεού, κι ας κοιτάξουμε μόνο πώς ν' αποκτήσουμε αρετές και μόνον αρετές. Ας ευχηθούμε όμως ο Κύριος να μας αναγνωρίσει κατά τη Δευτέρα Παρουσία Του και να μη μας πεί ότι δεν μας γνωρίζει...
ΑπάντησηΔιαγραφήολα τα γεροντικα μιλανε για την υπακοη στο γεροντα, τυφλη υπακοη, διακριτικη υπακοη ομως σε διακριτικο γεροντα, αλλα οχι σε θεματα πιστεως, σε θεματα πιστεως δεν κανουμε υπακοη γιατι τοτε παμε κολαση. αυτα λενε τα γεροντικα και οι πατερες, μηπως δεν ακολουθει μονο ο δεσποτας του βολου την μεταπατερικη αιρεση αλλα και οι συγχρονοι γερονταδες;
ΑπάντησηΔιαγραφή
ΑπάντησηΔιαγραφήΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΔΑΣΗΣ
Ποιόν λοιπόν να ρωτήσουμε για να μας καθοδηγήσει σωστά; Μα τους αγίους και τους αγίους Πατέρες.
Ας ρωτήσουμε λοιπόν τους αγίους Πατέρες, όταν έχουμε προβλήματα πίστεως (στην περίπτωσή μας της αποτείχισης):
Λέγει ο Μ. Βασίλειος για την πνευματική πατρότητα:
Το έργο του πνευματικού πατέρα: «Η επιμέλεια ψυχών αίματι Χριστού εξηγορασμένων» (Όροι κατ’ επιτομήν, ρπδ΄, ΒΕΠΕΣ 53, 305).
Οδηγός στην εν Χριστώ ζωή: Ο ιατρός της ψυχής, που «εν πολλή ευσπλαγχνία κατ’ επιστήμην της του Κυρίου διδασκαλίας" (Ηθικά, π΄, ΒΕΠΕΣ 53, 129).
Μεσίτες εις Χριστόν: «οι την οδηγίαν των πολλών πεπιστευμένοι τους έτι ασθενεστέρους δια της εαυτών μεσιτείας προβιβάζει οφείλουσι τη του Χριστού εξομοιώσει» (Όροι κατά πλάτος, μγ΄, ΒΕΠΕΣ 53, 204).
Εξομολόγηση των πάντων: Στον πνευματικό μας πατέρα εξομολογούμαστε τα πάντα, όχι μόνο τα όσα πράττουμε, αλλά και τους λογισμούς μας «Μηδέν της ψυχής κίνημα απόκρυφον φυλάσσειν, αλλά απογυμνούν τα κρυπτά της καρδίας» ( Όροι κατά πλάτος, κς΄, ΒΕΠΕΣ 53, 184).
Λέγει ο άγιος Ιωάννης Σιναϊτης:
Στον πνευματικό μας πατέρα αναθέτουμε τον εαυτό μας ολόκληρο. Τον αναγνωρίζουμε οδηγό μας στο δρόμο της σωτηρίας. Επομένως θα πρέπει να του έχουμε εμπιστοσύνη. Να ακολουθούμε χωρίς δισταγμούς και εσωτερική αμφισβήτηση τα όσα μας αποδεικνύει: «Πιστευτέον αμερίμνως τοις εν Κυρίω την ημών αναδεξαμένοις επιμέλειαν» (Ιωάννης Σιναϊτης, Κλίμαξ 4, PG 88, 717B).
Σύμφωνα λοιπόν με τους αγίους Πατέρες, όταν έχουμε ένα λογισμό, π.χ. αν θα αποτειχιστούμε ή όχι, θα πρέπει τον λογισμό μας αυτό να το θέσουμε υπόψη του πνευματικού μας πατέρα και να ακολουθήσουμε τις οδηγίες του.
Μήπως δεν ισχύουν τα ανωτέρω, αλλά πέρνουμε οδηγίες μόνο από σύγχρονους πατέρες (π.χ. π. Επιφάνιο, π. Ευθύμιο) και όχι από τους αγίους Πατέρες;
Μήπως η εξαγόρευση των λογισμών ισχύει για οτιδήποτε άλλο πλην της αποτείχισης;
Πιστευω οτι υπαρχει τοσο μεγαλος ΔΑΙΜΟΝΙΣΜΟΣ στην εποχη μας που φανερωνεται οτι και οι ελαχιστοι πιστοι ανθρωποι που υπαρχουν τηδε κακεισε ειναι θολωμενοι και χαμενοι στον Ωκεανο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπο τον επηρεασμο του Διαβολου.
Τι ομορφα ομως που ειναι οσα ο π. Ευθυμιος καταθετει και μας παραπεμπει στους Αγιους της Εκκλησιας μας οπωςκανουν ολοι οι Αγιοι Πατερες και αυτες οι Οικουμενικες συνοδοι;
Εδω αναπαυεσαι πραγματικα και με την καρδια σου και με το πνευμα σου, γι αυτο και πιστευω οτι ο π. Ευθυμιος Τρικαμηνας εχει την Χαρι του Θεου.
Ας μην παρεξηγουνται καποιοι που δαιμονικα ειδωλοποιησαν τους πνευματικους τους και τους εχουν σαν γκουρου.
Πατερες και κειμενα Πατερων επικαλουνται οι πνευματικοι τους ή οχι;
Αν οχι ΜΑΚΡΥΑ ΤΟΥΣ.
Διδασκουν δικο τους Ευαγγελιο.
Αυτα και σαν απαντησι στον Ιω. Καρδαση και να εχουμε τις ευχες τπου ΛΕΥΙΤΗ που γραφει τα παραπανω.
Γεροντα ΛΕΥΙΤΑ δεν ξανακουσα τελευταια ή και προηγουμενα τετοια ωραια εκθεσι της πραγματικοτητας για τον π. Ευθυμιο και ορθοδοξοτατη τοποθετησι.
Αληθεια σας λεγω.
Δοξα στον Θεο.
Ο π. Ευθυμιος δεν θελει και δεν επιθυμει καμμια διαφημισι.
Εμενα προσωπικα με απαγορεψε να γραφω οτιδηποτε για το προσωπο του που το εκθειαζει και το επαινει.
Με απειλες σοβαροτατες και συνεπειες μεγαλες.
Δεν βλεπετε που επαψα να γραφω οτιδηποτε εγκωμιαστικο για το προσωπο του;
O άγιος Συμεών ο Νέος ο Θεολόγος λεγει:
«Ευχαίς και δάκρυσι τον Θεόν καθικέτευσον
πέμψαι σοι οδηγόν απαθή τε και άγιον.
Ερεύνα δε και αυτός τας Θείας Γραφάς,
και μάλιστα τας των Αγίων Πατέρων πρακτικάς συγγραφάς,
ίνα ταύταις αντιπαρατιθείς τα παρά του διδασκάλου και προεστώτος σοι διδασκόμενα και πραττόμενα,
ως εν κατόπτρω δύνασαι βλέπειν ταύτα και καταμανθάνειν
και τα μεν συνάδοντα ταις Γραφαίς,
εγκολπούσθαι κατέχειν τη διανοία.
Τα δε νόθα και αλλότρια,
διακρίνειν και αποπέμπεσθαι,
ίνα μη πλανηθής.
Πολλοί γαρ, ίσθι, πλάνοι και ψευτοδιδάσκαλοι,
εν ταις ημέραις ταύταις γεγόνασιν»
(Ρ.G. 120, 617).
Λεγει και ο αγιος Θεοδωρος ο Στουδιτης:
ΑπάντησηΔιαγραφή«Ἐντολή γάρ Κυρίου μή σιωπᾶν ἐν καιρῷ κινδυνευούσης Πίστεως.
Ὥστε ὅτε περί Πίστεως ὁ λόγος, οὐκ ἐστιν εἰπεῖν, ἐγώ τίς εἰμί;
Ἱερεύς;
ἀλλ' οὐδαμοῦ.
Ἄρχων;
καί οὐ δ’ οὕτως.
Στρατιώτης;
καί ποῦ;
Γεωργός;
καί οὐ δ' αὐτό τοῦτο.
Πένης, μόνον τήν ἐφήμερον τροφήν ποριζόμενος, οὐδείς μοι λόγος καί φροντίς περί τοῦ προκειμένου.
Οὐά, οἱ λίθοι κράξουσι, καί σύ σιωπηλός καί ἄφροντις;»
Αγιος Θεοδωρος ο Στουδιτης (P.G. 99, 1321 B).
===================================================
Ολοι εσεις που σιωπατε σημερα μπροστα στο οργιο των Οικουμενιστων και Πανθρησκειαστων επισκοπων σας και πατριαρχων σας, πως δικαιολογειτε μεσα σας αυτην την στασι σας και αυτην την σιωπην σας;
Δεν ειστε πιστοι ανθρωποι για να σας αφορουν οσα λεγουν οι Αγιοι Πατερες;
Αν δεν αισθανεσθε καμμια ευθυνη σηκωθητε και φυγετε και πατε με τον κοσμο και τους κοσμικους για να μην φερετε καμμια ευθυνη για τιποτα.
Αν ομως αισθανεσθε οτι ειστε μελη της Εκκλησιας του Χριστου, θα ειστε υπολογοι και μαλιστα πολυ μεγαλοι υπολογοι.
Οι ...νεκροι πνευματικοι σας δεν σας λενε τιποτα, αλλα εσεις δεν ξερετε ποιο ειναι το θελημα του Θεου;
Το εκφραζει η φωνη των Αγιων Του.
Μήπως γνωρίζει κανείς, ποιόν έχει Πνευματικό Πατέρα ο π. Ευθύμιος, και σε ποιόν κάνει υπακοή ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιάβασα τὸ σχόλιό σας, Ανώνυμε 5:07 και μπορώ να απαντήσω. Γνωρίζω, ότι ο π. Ευθύμιος έχει πνευματικό και εξομολόγο τὸν Σεβασμιώτατο Αρτέμιο. Ήμουν μαζί του στη Σερβία προ μηνών και είδα τη συνάντησή τους αυτή, αλλά και την Θ. Λειτουργία που την άλλη μέρα τέλεσαν από κοινού.
ΔιαγραφήΣημάτης Π.
Αγαπητε μου κ. Καρδαση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕσενα ο γεροντας σου οταν σου απανταει σου απανταει Πατερικα;
Ναι μεν για τα αμαρτηματα μας οφειλουμε να τους ακουμε.
Για τα ζητηματα της Πιστεως τι σου απανταει και τι σου λεει;
Να τον ακους τυφλα και υπακουα;
Ε, τοτε αφου δεν σου στελνει στα κειμενα των Πατερων, αλλα σου απανταει το δικο του "σοφο" μυαλο, δεν ειναι καλος πνευματικος.
Ο π. Ευθυμιος δεν λεει αυτο και αυτο λεω εγω και αυτο οφειλεις να ακολουθησης, αλλα μας παραπεμπει στα Πατερικα κειμενα.
Αυτο ειναι η Ορθοδοξια.
Πατερες και μονον Πατερες και το θεωρω πολυ ορθο και τελειο αυτο γιατι φανταζεσαι τι θα γινονταν αν δεν υπηρχαν οι Πατερες και ακολουθουσαμε τις βλακειες του καθενος "σοφου" ασοφου πνευματικου και που το παιζει και γεροντας;
Η θεσι του π. Ευθυμιου ειναι διαχρονικη σε βαθος αιωνων και οχι σημερινη οπως ειναι των πνευματικων σας που σας προκαλουν συγχυσι φρενων και θολουρα καρδιων.
Ξτυπνηστε επιτελους και βαδιστε οπως οριζει η Εκκλησια μας και οχι οι ...νεοορθοδοξοι κουλτουριαρηδορασοφοροι.
ΘΑ ΗΤΑΝ ΠΡΕΠΟΝ ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΣΑΣ ΝΑ ΜΟΙΡΑΣΤΕΙ ΤΗ ΧΑΡΑ ΜΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΗ ΑΓΙΟΚΑΤΑΤΑΞΗ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΑΓΙΟΥ ΠΟΡΦΥΡΙΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΟ ΤΟΥ ΕΡΓΟ
ΑπάντησηΔιαγραφή
ΑπάντησηΔιαγραφήΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΔΑΣΗΣ
Αγαπητέ κ. Οδυσσέα
Αυτά που γνωρίζω, για τον πνευματικό μου πατέρα, στην επί 30 χρόνια παράλληλη πορεία μας, είναι ότι:
Χηραγωγεί τα πνευματικοπαίδια του στη χριστιανική ζωή, ζώντας πρώτα ο ίδιος αυτή τη ζωή και όχι μόνον αλλά και βιώνοντάς την "εν Χριστώ" και αποτελεί "τύπον αυτών" και "ζων Ευαγγέλιον", "παρέχει δε εαυτόν ως εναργές υπόδειγμα πάσης εντολής Κυρίου", όπως λέγει ο Μ. Βασίλειος και όπως οι άγιοι Πατέρες ερμηνεύουν τους λόγους του Κυρίου. Περισσότερο δε από τον λόγο ομιλεί το παράδειγμά του και εμπνέει με τον ενάρετο βίο του. Οικοδομεί με την αγάπη και την πατρική στοργή, αφού η αγάπη αποδεικνύει και τον αληθινόν ποιμένα.
Ακολουθεί τη μέση βασιλική οδό, αρνούμενος να γίνει κριτής της Οικουμένης, αλλά και παράλληλα αρνούμενος, στον ίδιο τον Βαρθολομαίο, την ένταξή του στην αυλή του Φαναρίου, με προοπτική επισκοποίησης, προτιμώντας και αναπαυόμενος εν "προσευχή και νηστεία", με την πολύ ανώτερη ησυχαστική ζωή στο κάθισμά του, ασκητεύοντας μόνος, στην αυλή του αγίου Όρους.
Αυτά, από την προσωπική εμπειρία των τόσων ετών, η δε κρίση πλέον στα χέρια του Κυρίου.
κ. Καρδάση,
ΔιαγραφήΑσφαλώς και δεν είσαι υποχρεωμένος να μας αποκαλύψεις τέτοια προσωπικά θέματα. Αφού όμως το έκανες, θαθελα να επισημάνω, ότι ο γεροντάς σου σε κατευθύνει (κατά την γνώμη σου) σωστά. Μέχρι εδώ είναι δική σου η ευθύνη. Αλλά όταν μιλάμε για την κατεύθυνση που σου δίνει σε θέματα Πίστεως, και αυτή η κατεύθυνση (όπως την αποκαλύπτεις) έρχεται σε αντίθεση με τη γραμμή των Πατέρων, (π. χ. περί απομακρύνσεως από τους αιρετικούς) τότε πρέπει να προβληματισθείς, ότι σε αυτό τον τομέα σφάλλει. Αν ο δικός μου πνευματικός, π.χ. με κατευθύνει διαφορετικά, πρέπει να προβληματιστώ, κι αν έχω τις γνώσεις και τη δυνατότητα (κάτι που εσύ αναντίρρητα έχεις) θα καταφύγω στη γραμμή των Αγίων Πατέρων. Και εδώ είναι η μεγάλη προσφορά του π. Ευθυμίου. Μας συγκέντρωση στις μελέτες του τις θέσεις των Πατέρων, που συμφωνούν στο: ποια πρέπει να είναι η θέση μας απέναντι στους αιρετικούς, και ειδικά στους αιρετικούς που έχουν χαρακτηριστεί έτσι από Αγίους, αλλά δεν έχουν ακόμα καταδικαστεί ονομαστικά από σύγχρονη Σύνοδο.
Βενιαμίν
Aγαπητε μου κ. Καρδαση οπως γνωριζεις γνωριζω τον γεροντα σου δεν εχω να τον κατηγορησω εκτος απο αυτο το ζητημα το ζητημα της Πιστεως εις το οποιο ολοι τους χωλαινουν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Ορθοδοξια μας στεκεται μονο με την προσωπικη μας καταρτισι και την πληρη αδιαφορια μας για τα ζητηματα της Πιστεως;.
Στα θεματα της Πιστεως που κινδυνευει απο τους ΑΦΗΝΙΣΜΕΝΟΥΣ Οικουμενιστες σημερα, δεν θα πρεπει να εχουν λογο και να παρουν θεσι;
Αυτο επιτασσουν τα κειμενα των Πατερων, αυτοι κατελαβαν τις θεσεις των Πατερων, και οφειλουν να βαδισουν στα βηματα τους.
Εκεινοι διωχθηκαν οχι μονο στα πρωτα ζητηματα, αλλα ακομα και για ζητηματα δευτερα και τριτα. π.χ. ενα γαμο.
Αυτοι οι σημερινοι για πιο πραγμα διωκονται σημερα.
Εκλεισαν το στομα τους κοιτανε την ψυχουλα τους και την ψυχουλα των τεκνων τους και ας γκρεμιζονται πισω τους τα παντα.
Υποδεχομαστε μεσα στους ναους μας τον ιδιο τον Παπα τον Παμπαλαιο Αιρεσιαρχη και δεν ακουγεται καμμια διαμαρτυρια απο αυτους και ολους τους αλλους, ουτε συνιστουν και στα τεκνα τους να κανουν το ιδιο.
Τι ορθοδοξοι ειναι αυτοι;
Καλα περνουν σε αυτη τη ζωη και ας κατασκευασθη και η Πανθρησκεια του Αντιχριστου μεσα στον εκκλησιαστικο μας χωρο και ας γινη οτι θελει.
Αυτο λεγεται με το στομα του Αγιου Γρηγοριου του Παλαμα ΠΡΟΔΟΣΙΑ.
Η σιωπη τους ειναι ΠΡΟΔΟΣΙΑ.
Μην υπεραμυνεστε τους γερονταδες σας για την ελλειψι της ευαισθησιας τους, που ειναι ενοχοι και γινεστε και εσεις συνενοχοι.
ΠΡΟΣΟΧΗ ΠΡΟΣΟΧΗ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν φερνουμε καινα δαιμονια στην Εκκλησια μας.
Ειναι εντολες των ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ.
Ορθοδοξια =ΑΓΙΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ.
Αν αυτο δεν σας το διδασκουν αυτους που συμβουλευεσθε τοτε πρεπει, οφειλετε να τους εγκαταλειψετε.
Δεν ειναι Ορθοδοξοι, αλλα κακοδοξοι.
Δημοσιευω παρακατω το κειμενο της ΣΤ Οικουμενικης συνοδου που ειναι ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ και αφορα ολους τους επισκοπους και ολους τους κληρικους.
Τους λεει ποια ειναι η κυρια αποστολη τους.
Η ΔΙΔΑΧΗ, το κηρυγμα, η μαθητεια(μαθητευσατε παντα τα εθνη), το ακουσμα, η Γραφικη αναλυσι...
ΑΛΛΑ, ΑΛΛΑ, ΚΑΤΗΓΟΡΗΜΑΤΙΚΑ, οχι απο μονα τους τα κειμενα με δικες του αναλυσεις ο καθενας, αλλα με την παραλληλη συμβουλευτικη αναλυσι με τα κειμενα των ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ.
Το βλεπετε;
Τιποτα χωρις τους ΑΓΙΟΥΣ ΠΑΤΕΡΕΣ.
Αυτο θα πη ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ.
Οσοι αυτο δεν το αποδεχονται και δεν το εφαρμοζουν ειναι πλανοι και λυκοι βαρεις μη φειδομενοι του ποιμνιου.
Και οσοι σας λενε διαφορετικα πραγματα απο αυτα ΜΑΚΡΥΑ ΤΟΥΣ ειναι πλανεμενοι και πλανοι, πονηροι και γοητες, εχθροι της Πιστεως των Ορθοδοξων.
ΙΔΟΥ ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΓΡΑΜΜΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΠΟΥ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
«Ὅτι δεῖ τοὺς τῶν ἐκκλησιῶν προεστῶτας,
ἐν πάσῃ μὲν ἡμέρᾳ,
ἐξαιρέτως δὲ ἐν ταῖς Kυριακαῖς,
πάντα τὸν κλῆρον καὶ τὸν λαὸν ἐκδιδάσκειν τοὺς τῆς εὐσεβείας λόγους,
ἐκ τῆς θείας γραφῆς ἀναλεγομένους τὰ τῆς ἀληθείας νοήματά τε,
καὶ κρίματα,
καὶ μη παρεκβαίνοντας τους ηδη τεθεντας ορους, ή την εκ των θεοφορων πατερων παραδοσιν.
Aλλα και ει γραφικος ανακινηθειη λογος, μη αλλως τουτον ερμηνευετωσαν,
ή ως αν οι της εκκλησιας φωστηρες και διδασκαλοι,
δια των οικειων συγγραμματων παρεθεντο·
και μαλλον εν τουτοις ευδοκιμειτωσαν,
ή λογους οικειους συνταττοντες·
ἵνα μή, έστιν ὅτε, πρὸς τοῦτο ἀπόρως ἔχοντες, ἀποπίπτοιεν τοῦ προσήκοντος.
διὰ γὰρ τῆς τῶν προειρημένων πατέρων διδασκαλίας, οἱ λαοὶ ἐν γνώσει γινόμενοι τῶν τε σπουδαίων καὶ αἱρετῶν,
καὶ τῶν ἀσυμφόρων καὶ ἀποβλήτων,
τὸν βίον μεταρρυθμίζουσι πρὸς τὸ βέλτιον,
καὶ τῷ τῆς ἀγνοίας οὐχ ἁλίσκονται πάθει,
ἀλλὰ προσέχοντες τῇ διδασκαλίᾳ,
ἑαυτοὺς πρὸς τὸ μὴ κακῶς παθεῖν παραθήγουσι, καὶ φόβῳ τῶν ἐπηρτημένων τιμωριῶν τὴν σωτηρίαν ἑαυτοῖς ἐξεργάζονται».
(Κανόνας ΙΘ ΣΤ Οικουμενική Σύνοδος).
Ἐνας πολύ γνωστός ηγούμενος σε ξακουστή Ι. Μονή των Κυκλάδων είχε πει σε επισκέπτες - προσκυνητές από την Κύπρο που επισκέφτηκαν το μοναστήρι του και του ζητούσαν κάτι να τους πει: «εάν ο πνευματικός σας εκεί στην Κύπρο και όπου αλλού δεν σας έχει μιλήσει μέχρι τώρα για τον κίνδυνο που διατρέχουμε από την παναίρεση του οικουμενισμού, τότε παρατείστε τον, σηκωθείτε και φύγετε από αυτόν μακριά, αλλάξτε τον κι αναζητείστε κάποιον που να ομολογεί ότι ο οικουμενισμός είναι αίρεση».
ΑπάντησηΔιαγραφή
ΑπάντησηΔιαγραφήΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΔΑΣΗΣ
Τελικά, διαπιστώνω, μετά από 30 χρόνια, ότι ο πνευματικός μου πατέρας με οδηγεί όλα αυτά τα χρόνια στη στρεβλή πίστη και την οδό της απώλειας. Σ' αυτό βέβαια συμφωνεί με τον μακαριστό π. Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο, που και αυτός, ως αντιπατερικός και πλανεμένος, οδήγησε τα πνευματικοπαίδια του στην πλάνη και την απώλεια, θεωρόντας ως προαιρετική και όχι υποχρεωτική τη διακοπή μνημοσύνου αιρετίζοντος επισκόπου, σύμφωνα με τον ιε΄ κανόνα της ΑΒ΄ συνόδου.
Έτσι, χέρι-χέρι όλοι μαζί, οι θεωρούντες τη διακοπή, ως προαιρετική, στη "γέενα του πυρός" (Ματθ. 5.22)!
To Eβαγγελιο ειναι προαιρετικο ή υποχρεωτικο;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν υπαρχη προαιρετικο Ευαγγελιο τοτε και οι Ιεροι Κανονες αλλοι ειναι προαιρετικοι και αλλοι υποχρεωτικοι.
Ολα τα καναμε , κατ' οικονομιαν.
Τι ωραιοι που ειμαστε.
ΟΛΑ ειναι υποχρεωτικα για τον χριστιανο αλλα ολα τα καναμε προαιρετικα και τα ενταξαμε στο ΟΣΤΙΣ ΘΕΛΕΙ.
Ωραιοι χριστιανοι ειμαστε.
Επιφανιακοι, οντως.
Ο ΙΕ Κανονας ειναι οχι απλα υποχρεωτικος αλλα ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΤΑΤΟΣ, ερμηνευομενος συμφωνα και με τα κειμενα των Αγιων Πατερων.
Ο π. Επιφανιος καποια πραγματα τα ερμηνευε κατα το δοκουν και σε αυτον στηριζονται και οι αρχιρεις και εκλεγουν τους αρχιερεις μονοι τους χωρις να υπολογιζουν κληρο και λαο που προβλεπει η Γραφη, οι Κανονες και τα κειμενα των Πατερων και η Ιστορια της Εκκλησιας.
Μπραβο και στον Γεροντα, τον Πατερικοτατο Γεροντα, που αναφερει ο πιο πανω επισκεπτης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτην εποχη μας που οργιαζει η Παναιρεσι η σιωπη των πνευματικων ειναι ΠΡΟΔΟΣΙΑ. Φερουν τεραστια ευθυνη για την αδιαφορια των χριστιανων για τα ζητηματα της Πιστεως.
Γεροντας των Κυκλαδων ορθα συμβουλευει:
ΑπάντησηΔιαγραφή«Εάν ο πνευματικός σας εκεί στην Κύπρο και όπου αλλού δεν σας έχει μιλήσει μέχρι τώρα για τον κίνδυνο που διατρέχουμε από την Παναίρεση του Οικουμενισμού, τότε παρατείστε τον, σηκωθείτε και φύγετε από αυτόν μακριά, αλλάξτε τον κι αναζητείστε κάποιον που να ομολογεί ότι ο Οικουμενισμός είναι Αίρεση».