ΑΡΑ-ΣΟΤΟΣ, ΑΡΑ ΑΣΩΤΟΣ;
Ο ζεν πρεμιέ πανταλονάς Ελπιδοφόρος Λαμπρυνιάδης (που είναι τα γένεια σου ορθόδοξε;) σεμνά ντυμένος.
Στην ταλαίπωρη Θεολογική Θεσσαλονίκης που τον έχρισαν καποιοι "καθηγητή" γυρίζει άνευ ράσου δηλαδή σαν πανταλονάς.
Ανευ ράσου ελεγε ο π. Επιφάνιος Θεοδωροπουλος εισαι αρά-σωτος, άρα άσωτος.
Ελπιδοφόρε πρόσεχε, φωνη δεν εχεις, λόγο σωστό δεν εχεις, φάτσα δεν εχεις, πρόσεχε την Φαναριώτικη ....κορμοστασιά σου, ανήκεις στην εκκλησια των του Χριστου πενητων....λιμοκτονειτε εκει στο Φαναρι ......πρόσεχε Ελπιδοφόρε εκλεκτε του Βαρθολομαίου του Αυθέντου και Δεσπότου σου, ΣΟΥ...ΣΟΥ....ΣΟΥ.....προσεχε αρχιζεις να χανεις ποντους....
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Η ΣΙΓΟΝΤΑΡΟΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΗ «αρχή» των «Ακτίνων» : Αφήστε το σχόλιό σας και να είστε σίγουρος, πως αν εκφράζει την Παράδοση της Εκκλησίας,...
-
Ανοικτή επιστολή προς τον Μητροπολίτη Μόρφου κ.Νεόφυτο FEBRUARY 29, 2024 ~ ΒΑΣΙΛΙΚΉ ΟΙΚΟΝΌΜΟΥ «πᾶς ὁ παραβαίνων καὶ μὴ μένων ἐν τῇ διδαχῇ ...
-
Η άδικη καθαίρεση του π. Πέτρου στην Κύπρο και ο δικαστής του Μόρφου Νεόφυτος. Το «έγκλημα» του π. Πέτρου; Δεν μνημονεύει για λόγους ...
-
Η επιστολη εσταλη συστημενη στον νεο μητροπολιτη Θεσσαλονικης στην Αρχιεπισκοπη Αθηνων, αλλα δεν λαβαμε απαντησι. Τι να απαντησει ο κυριος α...
-
ΑΚΚΡΩΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΙ ΡΑΣΟΦΟΡΟΙ Διεστραμμενοι στην Πιστι Αγιορειτες καλογηροι: Νικητας Παντοκρατορινος. Γι' αυτό δεν α...
-
Ερωτήματα στην λεγόμενη "Θεολογία των ημερολογίων"(;;;;) Πρωτοπρεσβυτέρου Δημητρίου Αθανασίου Παρακολουθώ τις ομιλίες κληρικ...
-
Μιλώντας πιο πάνω, ο απόστολος Παύλος, για σαρκικές παρεκτροπές, και μάλιστα για την πορνεία, και εκθέτοντας τους λόγους για τους οποίου...
-
Η μάσκα της υποκρισίας και το Πατριαρχείο Αλεξανδρείας. Ο Προκαθήμενος του Αλεξανδρινού Θρόνου παραβλέπει προκλητικά τα βαρύτατα κανονικά πα...
-
Αμβροσιος: Πατερες αφοριστε τον ασεβη πρωθυπουργο Μητσοτακη. Ανοικτή Επιστολή προς την Διαρκή Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος της 167...
-
Τζέικομπ Ρότσιλντ: Ο θάνατός του και η σκοτεινή πλευρά της ιστορίας ΦΩΤΟ: Εδώ βλέπουμε τον μακαριστό λόρδο Τζέικομπ Ρότσιλντ να ποζάρει μαζί...
Δεν γνωρίζουμε αν η ρήση του π. Επιφάνιου αποτελεί θέσφατο, δεδομένου ότι υπάρχουν και εξαιρέσεις. Παράδειγμα: ο π. Ιω. Ρωμανίδης:
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτους μεγάλους θεολόγους της δεκαετίας του '60 πολλοί συγκαταλέγουν και τον Πρωτοπρεσβύτερο π. Ιωάννη Ρωμανίδη, ο οποίος πράγματι δημιούργησε μεγάλη έκπληξη την εποχή εκείνη και συντέλεσε στην επαναφορά της θεολογίας στην Ελλάδα προς την πατερική παράδοση.
Ο π. Ιωάννης εμφανίσθηκε στα θεολογικά γράμματα και την επιστήμη της θεολογίας τη δεκαετία του '50, πρώτα με μελέτες και ύστερα με την διατριβή του, με τίτλο: «Το Προπατορικό αμάρτημα», που απετέλεσε πράγματι σταθμό στη Θεολογική Σχολή Αθηνών, όπου δημιούργησε μεγάλη συζήτηση, αλλά και γενικότερα στο θεολογικό κόσμο στην Ελλάδα. Δεν επηρεάσθηκε από τους Ρώσους θεολόγους της Διασποράς, ούτε από την διαλεκτική προτεσταντική θεολογία, αλλά από την προσωπική έρευνα, που έκανε στους Αποστολικούς Πατέρες της Εκκλησίας. Μεγαλωμένος στο προτεσταντικό περιβάλλον της Αμερικής σπούδασε και σε Παπικό Ινστιτούτο, όπου διδάχθηκε και μελέτησε τη θεολογία του Θωμά του Ακινάτη, και σε προτεσταντικές Θεολογικές Σχολές, όπως του Γιέϊλ και του Χάρβαρντ και γνώρισε πολύ καλά τη νοοτροπία τους. Κυρίως, επειδή οι Προτεστάντες δίδασκαν, ότι οι Πατέρες της Εκκλησίας αλλοίωσαν την αποστολική παράδοση, γι' αυτό μελέτησε διεξοδικά τους Αποστολικούς Πατέρες (Ειρηναίο, Ιγνάτιο, Μεθόδιο, Ιουστίνο, Πολύκαρπο κ.λπ.), οι οποίοι είναι ο κρίκος εκείνος, που συνέδεσε τους Αποστόλους και τους μετέπειτα Πατέρες. Καρπός αυτής της μελέτης ήταν η διατριβή του, για το προπατορικό αμάρτημα, όπου, μεταξύ άλλων, διαπιστώνει τη διαφορά μεταξύ σχολαστικής και ορθοδόξου θεολογίας.
Όταν ήλθε στην Ελλάδα τη δεκαετία του '50 αισθάνθηκε μεγάλη έκπληξη από το κλίμα το οποίο συνάντησε. Μετά την εκπόνηση της διατριβής του, μελέτησε ακόμη βαθύτερα το θέμα και έφθασε σε άλλα συμπεράσματα, όπως στη θεολογία του ησυχασμού και τη ζωή της Ρωμηοσύνης, την οποίαν όμως Ρωμηοσύνη την έβλεπε περισσότερο μέσα από τη νηπτική και ησυχαστική παράδοση της Εκκλησίας. Υποστήριζε την άποψη, ότι όταν κάποιος προσβάλλεται στο σωματικό οργανισμό του από ένα μικρόβιο ή ιό, πρέπει να βρεθεί η αιτία της προσβολής, από που προέρχεται αυτός ο ιός. Κατά παρόμοιο τρόπο, όταν κάποιος μεταφέρει έναν «θεολογικό ιό η μικρόβιο» στην Ελλάδα, πρέπει να εξετασθεί, για να βρεθεί το πρόσωπο από το οποίο το «κόλλησε». Υποστήριζε δε, ότι μια τέτοια έρευνα στα θεολογικά γράμματα μπορεί να καταδείξει, ότι κάποιος Έλληνας θεολόγος, που σπούδασε στη Δύση, μετέφερε στην Ελλάδα το ανάλογο «θεολογικό μικρόβιο» η «θεολογικό ιό»!
Υπήρξε σφοδρός πολέμιος του Οικουμενισμού και ειδικά του Περγάμου Ιωάννη. Και όμως κυκλοφορούσε χωρίς ράσο, δηλ. αράσωτος. Ερωτάται: άρα άσωτος;
ΙΚ
Σωστός, στὴν περίπτωση αὐτὴ, ὁ κ.ΙΚ.
ΑπάντησηΔιαγραφήἈς σταθοῦμε,μόνον,στὰ θέματα τῆς πίστεως καὶ ὄχι στὰ τοῦ βίου. Καθῶς,τὸ «μὴ κρίνετε, ἵνα μὴ κριθῆτε»,ἀναφέρει ὁ ἱερός Χρυσόστομος, «περὶ βίου ἐστίν, οὐ περὶ πίστεως».
Ἰωάννης
Ο σοφός λαός λέει πως το ράσο δεν κάνει τον παπά. Και έχει δίκηο.Διότι ορισμένοι πιστεύουν ότι μία άθικτη τριχοφυία και 17 πήχες μαύρο μεταξωτό κάνουν τον ευσεβή και Ορθόδοξο ιερωμένο. Αναρωτιέμαι , γιατί τέτοια ενδυμασία δεν βρήκα ούτε στο Ευαγγέλιο, ούτε στος ιερούς Κανόνες όύτε πουθενά. Πως προήλθε το διαβολικό μαύρο χρώμα στην Εκκλησία της χαράς και της Αναστάσεως? Γιατί ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος απεχθάνετο το μαύρο χρώμα? Γιατί προτιμούσε το ανοικτό γκρίζο (σταχτί)?
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ πίστη η Ορθόδοξη δεν έχει ανάγκη από περίτεχνες αμφιέσεις με σκοπό την ειδωλοποίηση και τον εξαναγκασμό του κληρικαλισμού να έχει το σεβασμό των "πιστών". Η Εκκλησία δεν είναι μία θρησκεία, αλλά όπως έλεγε και ο π. Ιωάννης Ρωμανίδης είναι κλινική ψυχικών παθήσεων. Η προσπάθειά της δεν είναι το δέος πρός τους ιερωμένους, αλλά η θεραπεία από τα πάθη και ο προσανατολισμός προς την ζωή του Χριστού, ακολουθώντας τους Αγίους στην Βασιλεία του Θεού.
Τωρα βέβαια πως δένουν αυτά με τα "Πολυαρχιερατικά"(εντελώς αδόκιμος όρος)συλλείτουργα , με χρυσοκουδουνάτους και κουνημένους, ένας Θεός ξέρει!!!
π. Ματθαίος
π. Ματθαίε την ευχή σας, ασπαζόμεθα την δεξιάν σας και σας παρακαλούμε να προσεύχεσθε για όλους. Έχετε απόλυτο δίκαιο, στο θέμα του μαύρου και του ράσου, όπως και οι προλαλήσαντες. Αλλά που να το βρείτε. Υπάρχουν απαντήσεις στα ερωτήματα. Αφενός όμως δεν βάζουν καινούργιο μπάλωμα σε παλιά ρούχα, ούτε νέο κρασί σε παλιά ασκιά, αφετέρου, βλέπετε ζωντανή εκκλησία να ενδιαφέρεται;
ΑπάντησηΔιαγραφήΙ.Μ.
Ναι μεν το ράσο δεν αποτελεί δογματικό θέμα,πλην όμως η απέναντί του στάση των κληρικών είναι δηλωτική εκκοσμικευμένων ροπών και τάσεων.Συνήθως οι αράσωτοι χαρακτηρίζονται από ένα γενικότερο φιλελευθερισμό σε θέματα ηθικής,συναναστροφών,τήρησης των νηστειών κ.τ.ο.που νοθεύει το ορθόδοξο ήθος και,το κυριότερο,σκανδαλίζει τον κόσμο υπέρ ου Χριστός απέθανεν.Ου μη φάγω κρέα εις τον αιώνα ίνα μη τον αδελφόν μου σκανδαλίσω!Και δυστυχώς οι αράσωτοι σκανδαλίζουν!
ΑπάντησηΔιαγραφήΛυκούργος Νάνης
Το περιεχόμενο του ενδύματος και όχι το ένδυμα είναι η ουσία. Ακριβώς, το ράσο δεν κάνει τον παπά. Το μαύρο δεν ταιριάζει με το μήνυμα του Ευαγγελίου που είναι η Ανάσταση. Το ράσο δεν είναι ιερά παράδοση, μπήκε κάποτε στην εκκλησία από τον μοναχισμό, μετά την είσοδό του στην Εκκλησία, ενώ μέχρι τότε οι κληρικοί δεν είχαν ειδική στολή, παράδειγμα ο Μ.Αθανάσιος καίτοι Πατριάρχης, κυκλοφορούσε με ένδυμα λαϊκού.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟπωσδήποτε ο κάθε ενιστάμενος κληρικός δεν μπορεί να πάρει την απόφαση να κυκλοφορεί με κοστούμι, την απόφαση την παίρνει η εκκλησία όπου υπάγεται και ο κληρικός οφείλει να υπακούει. Αλλά οφείλουμε να γνωρίζουμε τι είναι ιερά παράδοσις και τι είναι μεταγενέστερο έθιμο που μπορεί να αλλάξει.
Είχα την ευλογία να ακούσω τον π.Αυγουστίνο, να ομιλεί κατά του ράσου, των μακρυών μαλλιών και της μακρυάς (άκοπης) γενειάδας των κληρικών. Όχι υπέρ του ξυρίσματος. Αφορμή για το σχόλιο του π.Αυγουστίνου σε στενό κύκλο, σε άτομα που ήξερε ότι δεν θα παρεξηγήσουν τα λόγια του, ήταν ένα πρόσφατο τότε δυστύχημα, ιερέως, που βγαίνοντας από ΙΧ, το ράσο του πιάστηκε στην πόρτα όταν αυτή έκλεισε, και ξεκινώντας το ΙΧ τον παρέσερνε. Με αφορμή το γεγονός, μας ανέλυσε ότι δεν είναι ιερά παράδοση το ράσο, ούτε τα μακρυά μαλλιά (να μην μπορείς να λουστείς, είπε χαρακτηριστικά).
Πρέπει όμως να υπάρξει πρώτα απόφαση της Εκκλησίας για οποιοδήποτε θέμα ενδυμασίας κληρικών. Μέχρι τότε, και ο ίδιος, με θρησκευτική ευλάβεια τηρούσε και ομιλούσε δημοσίως υπέρ του ράσου και ίσως έβλεπε το ράσο σαν προστασία των κληρικών από παρεκτροπές, μέχρι να ανυψωθεί πάλι το κύρος τους, διότι μιλούσε και για το ποιόν του κλήρου, κάποιων που είναι μισθωτοί, και ζούν όχι για τον Χριστό αλλά από τον Χριστό, για χωρισμό εκκλησίας από το Κράτος, για χειροτονίες όχι μειρακίων, για εκλογή από κλήρο και λαό, κατά των τυχερών κ.λπ. δηλ. όχι για ένα αποσπασματικό μέτρο.
Ενδιαφέρουσες οι πληροφορίες που κατέθεσε ο αγαπητός φίλος αναφορικά με τις περί ράσου απόψεις του αειμνήστου μητροπολίτη Αυγουστινου Καντιώτη.Προσωπικά μου προξένησε αρίστη εντύπωση η υπέρ του ράσου διαλεκτική του αοιδίμου π.Επιφανίου Θεοδωρόπουλου που περιλαμβάνεται στο βιβλίο ΑΡΘΡΑ-ΜΕΛΕΤΑΙ-ΕΕΠΙΣΤΟΛΑΙ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΛυκούργος Νάνης