Δευτέρα 22 Νοεμβρίου 2010

ΑΡΤΕΜΙΟΣ:

ΠΑΡΑΜΕΝΩ Ο ΙΣΟΒΙΟΣ

ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ


ΡΑΣΚΑΣ ΚΑΙ ΠΡΙΖΡΕΝΗΣ


Αυτοί που προέβησαν

σε αυτές τις πράξεις είναι

καθαιρετέοι



O επίσκοπος Αρτέμιος παραχώρησε συνέντευξη στην εφημερίδα Vecernje Novosti μετά τα δραματικά γεγονότα που έλαβαν χώρα στη Σερβία το Σαββατοκύριακο.

Μεταφέρουμε εδώ, μεταφρασμένα στα ελληνικά μερικά από τα σημαντικότερα σημεία της συνέντευξης αυτής.

«Η απόφαση της καθαίρεσης μου είναι αντισυνταγματική, δεν είναι κανονική και δεν έχει σημασία για μένα.
Είμαι ακόμη ότι ήμουν και πριν
» δηλώνει ο επίσκοπος Αρτέμιος.

«Δεν έχω διαχωριστεί από κανέναν.
Είμαι ακόμη ενωμένος με τη Μία, Αγία και Αποστολική Εκκλησία.
Επίσης με τους Αγίους Αποστόλους, τους Αγίους Πατέρες, τον Άγιο Σάββα, τον επίσκοπο Νικόλαο, το Πατέρα Ιουστίνο και όλους τους Ορθόδοξους Χριστιανούς που σέβονται την τάξη στην Εκκλησία.
Εκείνοι που έχουν παραβιάσει αυτή την αρχή θα πρέπει να δουν από μόνοι τους ποιοι είναι και που βρίσκονται»
.

Ερωτηθείς αν η αντίρρησή του προς τις αποφάσεις των εκκλησιαστικών αρχών είναι μία ενέργεια ενάντια στην ενότητα της Εκκλησίας, ο επίσκοπος Αρτέμιος απάντησε ότι απέδειξε ότι είναι υπέρ αυτής της ενότητος όταν στο παρελθόν δέχτηκε αποφάσεις αν και ήταν αντικανονικές.

«Αποδέχτηκα (αυτές τις αποφάσεις) για χάρη της ειρήνης και της ενότητας της Εκκλησίας.
Σεβάστηκα την απαγόρευση τέλεσης θρησκευτικών τελετουργιών, για να μην τους δώσω οποιαδήποτε αφορμή για περαιτέρω και χειρότερες ενέργειες.
Ανέμενα από την Ιερά Σύνοδο των επισκόπων να λυθεί αυτό το θέμα και να επανέλθει η κανονική τάξη στην Σερβική Ορθόδοξη Εκκλησία».

«Ανέμενα ότι και η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας θα είχε τον ίδιο στόχο.
Ωστόσο οι αντικανονικές αποφάσεις και ενέργειές τους απλώς συνεχίστηκαν.
Αντισυνταγματικά μου απαγόρευσαν να διαμένω στο Κόσσοβο και τα Μετόχια, να ποιμαίνω τα πνευματικά μου τέκνα και να κάνω ιερές τελετουργίες».

Ο επίσκοπος Αρτέμιος δήλωσε επίσης ότι έχει ενημερώσει την Ιερά Σύνοδο ότι δεν θα συμμορφωθεί με τις αντικανονικές αποφάσεις μέχρι την έκδοση απόφασης εκκλησιαστικού δικαστηρίου και ότι είναι ισόβιος επίσκοπος της Επισκοπής Ράσκας και Πριζρένης.

Όταν ρωτήθηκε γιατί μετέβη στο Κοσσυφοπέδιο το Σαββατοκύριακο αντί να παρουσιαστεί στην Ιερά Σύνοδο, ο επίσκοπος Αρτέμιος απάντησε ότι δεν είχε κληθεί στη Σύνοδο.

«Δεν προσεκλήθην στη Σύνοδο.
Και αντί να παρουσιαστούν αυτά τα θέματα ενώπιον των επισκόπων και να λάβουν μία απόφαση για αυτά, η Σύνοδος όρισε ο δικός μας βοηθός επίσκοπος Θεοδόσιος Šibalić να γίνει επίσκοπος παρόλο που υπάρχει ένας ζών και κανονικός επίσκοπος»
.

«Αυτή είναι μία παράβαση που επιφέρει καθαίρεση όλων αυτών.
Όταν πληροφορήθηκα αυτά αποφάσισα να δείξω ότι εγώ είμαι ο νόμιμος επίσκοπος.
Η Μητρόπολη Ράσκας και Πριζρένης είναι δική μου και τελώντας μία Θεία Λειτουργία στο μοναστήρι στο Duboki Potok ήθελα να δείξω σε όλους που βρίσκεται η καρδιά του προβλήματος».


Στην ερώτηση αν φοβάται ότι μπορεί να συλληφθεί για όσα έγιναν το Σαββατοκύριακο ο επίσκοπος Αρτέμιος απαντά ότι δεν φοβάται επειδή δεν πιστεύει ότι υπάρχει κανένας λόγος για να τον συλλάβουν.

«Εάν κάποιος έχει αποδείξεις της ενοχής μου πρέπει να τις παρουσιάσει.
Λένε ότι σφετερίστηκα ιδιοκτησία της Εκκλησίας.
Μήπως εγώ φόρτωσα το μοναστήρι Duboki Potok στην πλάτη μου
» διερωτάται ο μαρτυρικός επίσκοπος Αρτέμιος.


Πληροφορίες από
http://wap.b92.net
Από thriskeftika

1 σχόλιο:

  1. Oδυσσέα μην λες διαφορετικά απ' ότι λέει ο λαπάς Τελεβάντος γιατί θα αρχίσει να λασπολογεί εναντίον σου.
    Είπε ο Τελεβάντος Πρώην Ράσκας; Πρώην Ράσκας πρέπει να αρχίσεις να λες και εσύ και να ευθυγραμμιστείς με τις υποδείξεις και αποφάσεις της Συνόδου της Σερβίας.
    Διαφορετικά ανελέητος πόλεμος λασπολογίας και συκοφαντίας σε περιμένει απο τον Αμερικάνο Τελεβάντο, όπως έκανε με τον Θανάση, με τον κ.Χριστοδουλίδη και τώρα με τον Αμέθυστο και τον κληρικό.

    Επισταθής

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου