Παρασκευή 8 Ιανουαρίου 2010
Η γέννηση
του Χριστού
και ο πόλεμος
των ηδονών
του αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου
Συλλογίσου αδελφέ,
ότι ο Χριστός με τη γέννησή του ήρθε να πολεμήσει τον άτακτο έρωτα των ηδονών με τις οδύνες και τους πόνους που δοκίμασε.
Ο σαρκικός άνθρωπος δεν πιστεύει πως υπάρχει άλλη απόλαυση, εκτός από εκείνη των αισθήσεων.
Γι’ αυτό δεν τις εξουσιάζει, όπως πρέπει σε ένα λογικό πλάσμα, αλλά αφήνει τον εαυτό του να φέρεται σαν άλογο ζώο και να πλανάται από αυτές, και για να χαίρεται, τρέχει χωρίς χαλινάρι σε όλες τις παρανομίες.
Ζητάει σαν σκοπό την ηδονή και την νομίζει δικαίωμά του, αν και την βρίσκει στις μεγαλύτερες ατιμίες και ακαθαρσίες.
Ο Υιός του Θεού συμπαθώντας αυτή την τυφλότητα ήρθε για να νικήσει και να γιατρέψει αυτό το μεγάλο σφάλμα.
Γι’ αυτό και ενώ μπορούσε να γεννηθεί με ένα τραχύ σώμα ώριμου άνδρα, θέλησε να γεννηθεί με ένα απαλό σώμα βρέφους για να αισθανθεί την οδύνη, και ακολούθως για να πάθει περισσότερο.
Και ύστερα από τη βασανιστική φυλακή, που υπέμεινε εννιά μήνες μέσα στην κοιλιά της Παρθένου, θέλησε να υποφέρει όλα τα βάσανα και τις οδύνες της νηπιότητας, σαν να μην είχε τη χρήση του λογικού.
Του άξιζε εξ αρχής να λάβει ένα σώμα, όχι μόνο τελειότερο από το σώμα του Αδάμ, αλλά ένα σώμα απαθές, ανώδυνο, μακάριο και άξιο κατοικητήριο της επίσης μακάριας ψυχής του.
Ωστόσο, αντί για αυτό λαμβάνει ένα σώμα πολύ απαλό, πολύ λεπτό και τρυφερότατο, που νιώθει κάθε βάσανο και έχει φτιαχτεί επί τούτου για να μπορεί να δέχεται από όλες τις αισθήσεις όλους τους πόνους, καθώς και το πέλαγος δέχεται όλους τους ποταμούς.
Γι’ αυτό και παρομοιάζει ο ίδιος τον εαυτό του με το σκουλήκι, όχι μόνο επειδή γεννήθηκε χωρίς σπέρμα όπως γεννιούνται κάποια είδη σκουληκιών, αλλά και επειδή το σώμα του είχε την αίσθηση και την τρυφερότητα των σκουληκιών: «εγώ δε είμι σκώληξ και ουκ άνθρωπος» (Ψαλμ. κα΄ 6).
Γι’ αυτό και μόλις γεννήθηκε, με την αφή δέχθηκε την προσβολή της ψυχρότητας του αέρα και του νοτισμένου σπηλαίου, με τη φωνή κλαυθμυρίζει, με την όσφρηση αισθάνεται τη βρώμα της φάτνης και των άλογων ζώων, με την όραση βλέπει ένα σκοτεινό ακαλλές και άχαρο σπήλαιο, και με την ακοή δεν ακούει τίποτε άλλο παρά τραχιές φωνές ζώων.
Δηλαδή, μόλις γεννήθηκε ο Ιησούς, αφιερώνει τις απαρχές της ζωής του σε μια ακραία στεναχώρια και ένδεια όλων των αναπαύσεων και σε κάθε λογής οδύνη και βάσανο, στο οποίο ήταν δεκτική η ηλικία του.
Αχ! αφήστε με να πάω κοντά στη φάτνη και να πω στον Ιησού:
---«Τι είναι αυτή η άκρα συγκατάβασή σου, γλυκύτατε Ιησού μου; Εσύ είσαι εκείνος ο επιθυμητός από όλα τα έθνη Μεσσίας και ευθύς γεννήθηκες με τέτοια βάσανα;».
---«Ναι», μου αποκρίνεται. «Αυτό ήταν απ’ αρχής το θέλημα του ουράνιου Πατέρα μου, να αναιρεθεί η ηδονή με την οδύνη και αυτό το πατρικό θέλημα ήρθα να εκπληρώσω εγώ αμέσως μόλις γεννήθηκα στον κόσμο, όπως είχε προείπει εκ μέρους μου ο Δαβίδ και με τον Δαβίδ ο Απόστολος. Γιατί λέει, εισερχόμενος στον κόσμο «θυσίαν και προσφοράν ουκ ηθέλησας, σώμα δε κατηρτίσω μοι.
--- Τότε είπον. Ιδου ήκω, του ποιήσαι ο Θεός το θέλημά σου» (Εβρ. ι΄ 5).
Τώρα εσύ αγαπητέ αναγνώστη,
γίνε κριτής ανάμεσα στο Χριστό και τον κόσμο, και αποφάσισε ποιος πρόκειται να σε εξουσιάζει, ο Χριστός ή ο κόσμος;
Ποιον πρέπει να ακολουθείς;
Εκείνον που θέλει τη σωτηρία σου με την οδύνη, ή εκείνον που ζητά την απώλειά σου με την ηδονή;
Προφανώς το πρώτο.
Επειδή ο «Χριστός έπαθεν υπέρ υμών, υμίν υπολιμπάνων υπογραμμόν, ίνα επακολουθήσητε τοις ίχνεσιν αυτού» (Α΄ Πετρ. β΄ 21).
Και λοιπόν επειδή ο κόσμος είναι τόσο τυφλός, που όχι μόνο δε γνωρίζει την αλήθεια, αλλά ούτε μπορεί να τη γνωρίσει, όπως λέει η ίδια η αυτοαλήθεια -"το πνεύμα της αληθείας, ό ο κόσμος ου δύναται λαβείν, ότι ου θεωρεί αυτό, ουδέ γινώσκει αυτό" (Ιωαν. ιδ΄ 17)-, εάν εσύ θελήσεις να υπηρετείς αυτόν τον τυφλό, και αντέξεις να κυβερνάς τη ζωή σου με τα διατάγματά του, που φυσικά είναι ψευδή, τι ταλαίπωρος που θα ‘σαι!
Επειδή παραδόθηκες μονάχος σου στα χέρια του θανατηφόρου εχθρού σου, όπως ο Σαμψών στα χέρια των αλλοφύλων, και έγινες φανερός αποστάτης του Κυρίου, του μεγάλου ευεργέτη σου, θέλοντας να υπηρετείς τις αισθήσεις σου με τις ηδονές και προτιμώντας μια ζωή τρυφηλή, μαλθακή και ηδονική, την οποία τόσο μίσησε ο Ιησούς, ακόμη από τη γέννησή του, αν και αυτή θεωρείται από τους άφρονες ότι είναι άμεμπτη και αθώα.
Αχ αδελφέ! και το πιστεύεις εσύ ποτέ, ότι η άπειρη σοφία του Θεού θα βασάνιζε τόσο πολύ το πανάγιο σώμα της, όχι μόνο στη γέννηση του, αλλά και σε όλη τη ζωή του και στο θάνατό του, αν δεν ήταν αναγκαίο για σένα να αποφεύγεις τις ηδονές και να σκληραγωγείς το σώμα σου;
Και τι θα σε ωφελήσει αυτή η μάταιη πρόφαση που λες, ότι ο Χριστός δε σε προστάζει με συγκεκριμένη εντολή να απέχεις από τις ηδονές και τις αναπαύσεις των αισθήσεων και του σώματος, αλλά μόνο με τη συμβουλή του, που λέει «όστις θέλει οπίσω μου ελθείν απαρνησάσθω εαυτόν και αράτω τον σταυρόν αυτού και ακολουθείτω μοι» (Μαρκ. η΄ 35);
Έτσι μετράς εσύ τις συμβουλές της άκτιστης σοφίας, προφασιζόμενος προφάσεις εν αμαρτίαις και θέλοντας να ζεις την τρυφηλή ζωή σου;
Μάθε ότι πρέπει να μιμείσαι τον Ιησού Χριστό, αν θέλεις να είσαι προορισμένος για τη βασιλεία των ουρανών, επειδή δεν είναι δυνατόν μια ζωή γεμάτη από ηδονές να συμφωνήσει με το παράδειγμα της βασανισμένης ζωής του λυτρωτή.
Και άκουσε εκείνες τις φοβερές αποφάσεις που φωνάζει με δυνατή φωνή μέσα από τη φάτνη το βρέφος Ιησούς:
«ουαί υμίν τοις πλουσίοις, ότι απέχετε την παράκλησιν υμών•
ουαί υμίν οι εμπεπλησμένοι, ότι πεινάσετε•
ουαί υμίν οι γελώντες νυν, ότι πενθήσετε και κλαύσετε•
ουαί υμίν όταν καλώς υμάς είπωσι πάντες οι άνθρωποι (Λουκ. στ΄ 24).
Τι αποκρίνεσαι σ’ αυτά εσύ, που θέλεις να περνάς τη ζωή σου με αναπαύσεις και ζητάς να βρίσκεις και προφάσεις;
Νομίζεις πως αυτά που λέει ο Κύριος είναι κούφιες φωνές και πως ο Θεός μίλησε χωρίς να πρόκειται να πραγματοποιηθούν τα λόγια του;
Βγάλ’ το από το νου σου. «Ο ουρανός και η γη παρελεύσεται, οι δε λόγοι μου ου μη παρέλθωσι» (Ματθ. κδ΄ 35).
Ντροπή, λοιπόν, νιώσε ντροπή για όλες τις ηδονές που απόλαυσες και να θεωρείς τον εαυτό σου ανάξιο του χριστιανικού ονόματος, επειδή με τη ζωή και με τα έργα σου καταντρόπιασες το όνομα του Χριστιανού και τόσες φορές προτίμησες να υπηρετείς τη σάρκα σου παρά το Θεό.
Έτσι έγινες αιτία να βλασφημηθεί από τα έθνη ο χριστιανισμός και το υπερύμνητο όνομα του Θεού, όπως παραπονιέται και ο ίδιος λέγοντας «δι’ υμάς διά παντός το όνομά μου βλασφημείται εν τοις έθνεσιν» (Ησ. νβ΄ 5).
Γι’ αυτό πάρε την απόφαση να απαρνηθείς όλες τις ηδονές που αποδεδειγμένα δεν είναι αναγκαίες για την επιβίωσή σου και να δεχθείς στο εξής ευχαρίστως όλους τους σταυρούς και τις θλίψεις που θα σου στείλει ο Θεός και να εναγκαλισθείς θεληματικά τη σκληραγωγία που περιέχει η αληθινή μετάνοια, μη θέλοντας άλλη ανταπόδοση για να τον αγαπάς παρά μόνο την αγάπη που έδειξε ο Χριστός στη γέννησή του.
Ευχαρίστησε τον Κύριο που για την αγάπη σου θέλησε να γεννηθεί με τέτοια βάσανα, και παρακάλεσέ τον να σου δώσει χάρη για να καταλάβεις καλά αυτή την αλήθεια από το παράδειγμά του, ότι δηλαδή η παρούσα ζωή είναι καιρός για να κλαις και να θλίβεσαι και όχι για να γελάς και να ξεφαντώνεις, όπως λέει ο Εκκλησιαστής «καιρός του κλαίειν» (γ΄ 4) και μαζί με τον Εκκλησιαστή και ο Απόστολος: «ο καιρός συνεσταλμένος εστίν, ίνα και οι χαίροντες ως μη χαίροντες ώσι• παράγει γαρ το σχήμα του κόσμου τούτου» (Α΄ Κορ. ζ΄ 29).
Από τα «Πνευματικά Γυμνάσματα» του αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτη
Υ.Γ.
Το παραπάνω κείμενο του αγίου Νικοδήμου το παραθέτουμε εις τιμήν των αδελφών μας που διατήρησαν το παλαιό εορτολόγιο στις ανά τον κόσμο Ορθόδοξες Εκκλησίες και γιορτάζουν Χριστούγεννα.
Μακάρι να ρθή γρήγορα εκείνη η μέρα που θα επανέλθη και εδώ στην Ελλάδα το παλαιό εορτολόγιο γιά να συνεορτάζουμε όλοι μαζί οι Ορθόδοξοι ταυτόχρονα τα Χριστούγεννα, αλλά και γιά να χτυπηθή ακαριαία το Αποφώλιο Τέρας του Οικουμενισμού και του Φραγκολατινισμού, που με την βοήθεια των Λατινοφρόνων και των Οικουμενιστών έφερε την απαράδεκτη αυτή αλλαγή και έτσι κατάφερε και διέσπασε τον ορθόδοξο κόσμο, αλλά επειδή και σήμερα υψώνει και πάλι θρασεία την κεφαλήν και προσπαθεί να επαναφέρη και άλλα θανάσιμα πλήγματα στο Ακέραιο και Ακαινοτόμητο Σώμα της Πανακήρατης Ορθοδοξίας μας.
Είναι βέβαιο όμως ότι δεν θα το καταφέρει, διότι ο ΑΝΑΠΕΣΩΝ Ιησούς, το Νήπιον της Βηθλεέμ, θα την περισώση και θα την διαφυλάξη μέσα στην Ταπεινή Φάτνη Του για την σωτηρία του Κόσμου.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΚΟΥΚΟΥΛΟΦΟΡΟ “ΒΟΙΩΤΟ”. Αγαπητοί κύριοι της ‘ ’ΟΜΟΛΟΓΙΑΣ’’ . Όπως γνωρίζετε εσείς και πάρα πολλά άλλα ιστολόγια ότι δεν απαν...
-
ΠΟΥ ΚΑΤΑΝΤΗΣΑΜΕ!!!! Ο ΛΑΦΤΣΗΣ ΔΕΝ ΧΑΛΑΕΙ ΧΑΤΗΡΙ. ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΦΩΤΙΕΣ ΚΑΙ ΣΤΑ ΤΣΙΠΟΥΡΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΨΗΤΑ, ας ειναι και Τεσσαρακοστη. Υπουργοί και 21 ...
-
- Παναγιώτης Ασημακόπουλος Σημειώσεις περί ομοφυλοφιλίας και πατερικών τοποθετήσεων με αφορμή τη διανομή φυλλαδίου σε μαθητές 1. Οι κ...
-
Εισαγωγικά Επειδή το κείμενο που ασκεί κριτική ο κ.Σαρρής δημοσιεύτηκε και στο ιστολόγιο ΟΜΟΛΟΓΙΑ δημοσιεύουμε την οφειλόμενη απάντηση : -...
-
ΜΙΑ ΕΞΑΜΒΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ «ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΩΝ “12”» και ο Κος Ανδρεοπουλος, στο καταρρυπωμένο από ψεύδη βιβλίο (ΣΥΝΕΧΕΙΑ, αρ. φ. 321/Μάρτιος 202...
-
Η ΣΙΓΟΝΤΑΡΟΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΗ «αρχή» των «Ακτίνων» : Αφήστε το σχόλιό σας και να είστε σίγουρος, πως αν εκφράζει την Παράδοση της Εκκλησίας,...
-
Ρωμανίδης: Ἄν φορᾶς τό ἐγκόλπιο γιά νά λιτανεύεις μιά Κολωνακιώτικη ἐκκλησιαστική ἀριστοκρατία ὡς ὑπεροχή, εἶσαι ἕνας μασκαρεμένος ἀπατεων...
-
ΣΠΟΡΟΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΙΟΔΟΤΕΣ “Αλήθειες & ψέµατα” Τι έλεγαν (δήθεν) ένθεν κακείθεν, οι νέοι όσιοι, Παΐσιος, Ιάκωβος, Πορφύριος… για τους “1...
-
ΑΝΘΡΑΚΕΣ Ο ...ΘΗΣΑΥΡΟΣ, ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΩΤΕΣ ΑΔΕΛΦΟΙ. ΔΥΣΤΥΧΩΣ, ΕΧΕΙ ΔΙΚΗΟ ΣΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΟΥ ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΥ, Ο ΟΝΤΩΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΣΑΣ. Η Π...
-
πρωτοπρεσβύτερος Δημήτριος Αθανασίου. Συνεχίζονται οι δημοσιεύσεις στον ηλεκτρονικό τύπο που έχουν σχέση με το θέμα της θέσης του Εσταυρω...
Θαυμάσιο άρθρο και λίαν επιτυχές το επιμύθιο του συντάκτη. Αλλά αυτά δεν τα θέλει η Νεοορθοδοξία και οι ακαδημαϊκοί της ακόλουθοι. Άχρηστο μας έβγαλαν τον άγιο Νικόδημο. Στη θέση του ανέβασαν τους "γιανναράδες", με τις περί έρωτος αγαπολογίες και τις περί προσώπου ασχετολογίες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγχαρητήρια για το ενωτικό σας πνεύμα προς τους αδελφούς ομόδοξους μας Παλαιοημερολογίτες με τους οποίους ανήκουμε στην Μια Αδιαίρετη Εκκλησία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε αντίθεση με τον Τελεβάντο που σπείρει διχασμό και διχόνοια μεταξύ των αδελφών μας αντί να κοιτάξει τους Οικουμενιστές.
Και γιατί να έρθει το παλαιό εορτολόγιο,για να δείξει
ΑπάντησηΔιαγραφήτην ξεροκεφαλιά κάποιων,που έχουν αναγάγει σε δόγμα τις 13 ημέρες και μένουν κολλημένοι;Όποιοι θέλουν δεν
έχουν παρά να τους ακολουθήσουν!Είπαμε απεχθανόμαστε τον πάπα και πάσαν την πομπήν αυτού,αλλά όχι και να πισωγυρίζουμε! Όσον αφορά μερικές ορθόδοξες εκκλησί-
ες,που ακολουθούν το παλαιό εορτολόγιο ίσως το πράτ-
τουν κατ'έθος.Πάντως ΠΡΕΠΕΙ κάποια στιγμή να συγκλη-
θεί μια πανορθόδοξη σύνοδος και να λύσει αυτό το πρό-
βλημα!Αλήθεια φέτος με το παλαιό ημερολόγιο το πάσχα γιορτάζεται στις 22 Μαρτίου ή 23,ποιος μπορεί να μου λύσει την απορία πότε γίνεται η πανσέληνος,γιατί νομί
ζω ότι είναι πρίν την εαρινή ισημερία με το παλιό!
Έκκληση της Μητρόπολης Λαρίσης και Τυρνάβου για δωρεά οργάνων
ΑπάντησηΔιαγραφήΣωματείο με την επωνυμία «Σύλλογος Δωρητών Οργάνων» ανθρωπίνου σώματος δημιουργήθηκε πρόσφατα στη Λάρισα. Σκοπός του συλλόγου είναι η διάδοση προς όλους τους συνανθρώπους μας της ιδέας της δωρεάς των οργάνων του σώματός μας για θεραπευτικούς κυρίως λόγους,
Έκκληση της Μητρόπολης Λαρίσης και Τυρνάβου για δωρεά οργάνων
προκειμένου να σωθεί μία ζωή. Ταυτόχρονα όμως καλλιεργείται πνεύμα αλληλοβοήθειας, συνεργασίας και συνεισφοράς στον πάσχοντα άνθρωπο και προωθείται η ιδέα του εθελοντισμού.
Η Ιερά Μητρόπολη σε συνεργασία με το φιλανθρωπικό αυτό Σύλλογο, καλεί τους πιστούς Χριστιανούς να ανταποκριθούν στο προσκλητήριο αυτό και να γραφούν δωρητές οργάνων σώματος. Τα σχετικά έγγραφα θα τα έχουν οι εφημέριοι της ενορίας.
Από την Εκκλησία διευκρινίζεται όταν καλεί τους χριστιανούς σ’ αυτό το ιερό προσκλητήριο ότι η εγγραφή θα γίνει υπό τις προϋποθέσεις που τίθενται από μέρους της. Αυτές είναι, πρώτον η δωρεά να αφορά όχι ολόκληρο το σώμα αλλά μόνο ορισμένων οργάνων και δεύτερον να μη ληφθούν τα όργανα πριν επέλθει ο θάνατος, διότι η Εκκλησία δεν εμπιστεύεται το λεγόμενο εγκεφαλικό θάνατο.
Ωστόσο, επειδή η Εκκλησία γνωρίζει την αξία του αγαθού της ζωής, θεωρεί ως τη μεγαλύτερη ευεγερσία να δοθεί ζωή σε ένα συνάνθρωπο. Έτσι, από την Εκκλησία παρακαλούνται θερμά οι χριστιανοί να εγγραφούν δωρητές οργάνων.
http://www.kosmoslarissa.gr/article/4734/
Εφημερίδα Αγωνιζομένων Χριστιανών Λαρίσης
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://www.agonas.org/
Για να θεωρεί κάποιος τους Παλαιοημερολογίτες ομόδοξους δύο τινά συμβαίνουν :
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίτε είναι θεολογικά αστοιχείωτος και δεν αντιλαμβάνεται ότι δεν υπάρχουν σχίσματα στην Εκκλησία αλλά ΑΠΟ την Εκκλησία.
Είτε είναι "αλεπού που έκοψε την ουρά της" για λόγους βεβαίως άσχετους με την πίστη ή το Θεό.
Εις εκατέραν των περιπτώσεων πρόκειται για πλάνη οικτράν. Οσο αστοιχείωτος θεολογικά και αν είναι κάποιος πρέπει τουλάχιστον να κατανοεί τούτο:
Οι σχισματικοί παλαιοημερολογίτες βλαστημούν απροκάλυπτα το Αγιο Πνεύμα επειδή αρνούνται την εγκυρότητα των μυστηρίων της Εκκλησίας. Δηλαδή θεωρούν τη Θεία κοινωνία κρασί και ψωμί. Οχι σώμα και αίμα Χριστού.
Αν αυτό δεν είναι ύβρις και βλασφημία εναντίον του Αγίου Πνεύματος τότε τι είναι ύβρις και βλασφημία κατά του Αγίου Πνεύματος;
Ας προσεχθεί τούτο ιδιαίτερα από όλους.
Κατανοώ γιατί η αλεπού που έκοψε την ουρά της προσπαθεί να μεταδώσει τέτοια μηνύματα.
Αυτό που δεν κατανοώ είναι γιατί άλλοι ανέχονται αυτή την ετεροδιδασκαλία και σιωπούν ένοχα (όταν δεν σεκοντάρουν απροκάλυπτα) αυτή την αίρεση.
Αν σε τελευταία ανάλυση κάνουν αγώνα εναντίον του Οικουμενισμού αλλά θεωρούν "ομόδοξους" τους σχισματικούς που θεωρούν άκυρα τα μυστήρια της Εκκλησίας τότε σε τι διαφέρουν ή είναι καλύτεροι από το Σεβασμιότατο Περγάμου και τον Μεσσηνίας οι οποίοι προωθούν τη "Βαπτισματική θεολογία", τη θεολογία των "αδελφών Εκκλησιών" και των "δύο πνευμόνων";
Ποια είναι η αγάπη που έχουν προς τους σχισματικούς όταν τους κοιμίζουν με την ψευδαίσθηση ότι το να είσαι σχισματικός ή ορθόδοξος είναι το ίδιο;
Σε τι διαφέρουν από τους οικουμενιστές που συμπροσεύχονται και επιδαψιλεύουν τιμές στους αιρετικούς και προωθούν έτσι το "λαικό οικουμενισμό";
Δεν έτυχε να διαβάσουν ποτέ το κλασσικό στο είδος του σύγγραμμα του μακαριστού Γέροντα Επιφάνιου Θεοδωρόπουλου "Τα δύο άκρα" ("Οικουμενισμός", "Ζηλωτισμός");
Αν όχι ευκαιρία να το μελέτήσουν προσεκτικά.
Αν το διάβασαν και διαμφισβητούν την αλήθειες που περιέχει (που είναι απόσταγμα της πατερικής σοφίας και ζωής) τότε δεν διαφέρουν σε τίποτα από τους Οικουμενιστές.
Οι μεν Οικουμενιστές θέλουν να μας ρίξουν στον εξ αριστερών γκεμμό ενώ οι σχισματικοί στον εκ δεξιών.
Αλλά αυτό είναι το ζητούμενο; Σε ποιο κρημνό θα πέσουμε ή πώς θα αποφύγουμε τους γκρεμμούς;
@Π. Τελεβάντο
ΑπάντησηΔιαγραφήΜην είστε τόσο απόλυτος.
Θυμάμαι ότι κάποτε ένιοι εξ ημών κατηγορούσαν σαν δήθεν σχισματικούς και την Ρωσική Εκκλησία της Διασποράς.
Σήμερα όλοι τιμούν και σέβονται τον άγιο Ιωάννη Μαξίμοβιτς.
Όπως τιμούν την γερόντισσα Ταρσώ, τον γέροντα Αββακούμ, τον γερο Πετράκη τον Κατουνακιώτη, τον π.Λεόντιο τον τυφλό, τον γέροντα Ιερώνυμο της Αίγινας.
ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΟΝ MISHA ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΗΣ
Π.Τ : "Εις εκατέραν των περιπτώσεων πρόκειται για πλάνη οικτράν. Οσο αστοιχείωτος θεολογικά και αν είναι κάποιος πρέπει τουλάχιστον να κατανοεί τούτο: ..."
ΑπάντησηΔιαγραφήΚ.Χ Το "τούτο", που κατανοεί ο αστοιχείωτος και ο στοιχειώδης γνώστης των Θρησκευτικών είναι: Αυτοί που αυθαίρετα και "κανονικώς ακανόνιστα" μας επέβαλλαν την ημερολογιακή καινοτομία είναι οι δημιουργοί του σχίσματος. Με το προσφιλές σ΄ αυτούς αυτοκρατορικό θράσος του "αποφασίζομεν και διατάσσομεν" έφτιαξαν μια "δράκα" επισκόπων (ο ένας εξ αυτών ήταν και αφορισμένος), την ονόμασαν "σύνοδο" και όποιος είχε γνώμη διαφορετική πεταγόταν στο σχίσμα και στην αίρεση. Μετά βρήκε "αποκούμπι" τον σοσιαλοκομμουνισμό, αλλά τούτο είναι άλλο θέμα.
Υπάρχουν αδιάψευστα ιστορικά ντοκουμέντα για όλα αυτά. Αλλά ο φαρισαϊσμός που μας εγκατέστησαν οι εγνωσμένοι μασόνοι και οι συνοδοιπόροι τους - κενόδοξοι και φιλόσαρκοι οι περισσότεροι - δεν επιτρέπει να γίνουν όλα αυτά γνωστά. Και όποιος κάτι μάθει και τολμήσει να το πεί, ούτε δουλειά θα βρίσκει, ούτε μέλλον θα έχουν τα παιδιά του. Γνωρίζουμε γιατί όλοι σιωπούν, αλλά όχι να φτάνουν στο σημείο οι φωνασκούντες να στρεβλώνουν τόσο πολύ την αλήθεια. Να έρχονται οι καινοτόμοι και οι σχισματικοί, και να αποκαλούν αιρετικούς και σχισματικούς όλους όσους καταγγέλλουν το βρόμικο παιγχνίδι που παίχτηκε σε βάρος του εκκλησιαστικού σώματος από δοτούς κυβερνήτες και διορισμένους επισκόπους.
Αυτή είναι η "οικτρά πλάνη" και τέρμα τα ψέματα κύριε Τελεβάντο. Εσείς, το ξέρω, έχετε στη διάθεσή σας, πλείστα όσα. Οι Ορθόδοξοι δεν έχουν τίποτα. Το ωκεάνιο ιντερνέτ τους έδωσαν και από "χέρι σε χέρι" μεταδίδουν την αλήθεια.
Και κάτι τελευταίο. Αν θέλετε να ενημερώνετε τους αναγνώστες σας για το σημαντικό έργο που πρόσφερε ο μακαριστός π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος, να αφήνετε έξω αυτά που έγραψε για τους Ορθοδόξους (παλαιοημερολογίτες). Γιατί έγραψε κάποιος άλλος - ας εύχεται υπερ ημών - μερικά πράγματα, που αποκαθιστούν τη μονομέρεια του π. Επιφανείου και διαφωτίζουν το όλο πρόβλημα. Αν είσαστε αντικειμενικός θα συνιστούσατε στον αναγνώστη να διαβάσει και "Τα δύο άκρα" αλλά και το "Αντίδοτο" και ας κρίνει ο ίδιος, ζητώντας τη Χάρη του Πνεύματος προς φωτισμόν.
Οι Ρώσοι της Διασποράς ήταν σαφέστατα σχισματικοί για κάποιο διάστημα, από τότε που τους είχε δοθεί δυνατότητα να επανέλθουν στην Ορθοδοξία (με ένωση με τη Ρωσία) μετά την πτώση του Κομμουνισμου που κάποιοι στην Αμερική που δεν ήθελαν με την επανένωση να χάσουν τα ηνία της Ηγεσίας τους με την επανένταξή τους στη Μόσχα και έτσι δεν το έκαναν. Ένω ο Άγιος Ιωάννης (Μαξιμοβιτς) ειχε πει τοτε τη δεκαετια του 70 στην διασημη ομιλία του ότι πρέπει να μείνουν έτσι αποκομμενοι τροπον τινα ΜΟΝΟΝ εφόσον υπαρχει αναγκη ακομα, δηλαδη καθοσο υπαρχει ακομα Κομμουνισμος. Υπήρχαν σθεναρές αντιδράσεις εντός των κόλπων τους όμως και παρόλες τις δικαιολογίες που έφερναν κάποιοι κακώς εννοούμενοι ζηλωτές (π.χ. κάποιος επίσκοπος που είχε αποσυρθεί και μόλις άκουγε για ένωση με Μόσχα ξαναγυρνούσε στα καθήκοντά του μπας και γίνει η ένωση), τελικά το πρόβλημα λύθηκε. Δυστυχώς, τέτοια προβληματικά στοιχεία υπήρχαν πολλά στους κόλπους τους -- χαρακτηριστικό το παράδειγμα μεγάλης ομάδας πρώην Ρώσων Διασποράς στο Όρος που τους έδιωξαν όταν ανακαλύφθηκε ότι όχι μόνο δεν έκανα υπακοή (τάχα αυτοί ξέραν καλύτερα) αλλά και έκλεβαν και πουλούσαν πράγματα και τους πέταξαν έξω. Να σημειωθεί ότι Παλαιοημερολογίτες που δεν τους αναγνώριζε κανενας στην Ελλάδα πήγαιναν σε καποιους Ρώσους Διασποράς για να τους κάνουν αυτοί παπάδες και μετά γυρνούσαν πισω ...πεφωτισμένοι. Υπήρχαν και κει προβλήματα (και υπαρχουν --τους εχω ζησει απο κοντα), αλλά ευτχυώς αποκόψαν τις ομάδες των ιερέων τους που έκαναν αυτά τα αίσχη διότι η Σύνοδος (η λεγομένη) είχε καλά στοιχεία και διατήρησε την ορθόη πίστη. Και τελικά οι καλώς νοούμενοι ζηλωτές κέρδισαν και ενώθηκαν με την Εκκλησία πλήρως.
ΑπάντησηΔιαγραφήΒέβαια δεν πρέπει να συγκρίνει κανείς την προβληματική και κατ οικονομία κατάσταση λόγω Κομμουνισμού που υπήρχε πριν το 1988 δηλαδή την μερικώς και τελικά ολικώς σχισματική κατάσταση όμως κυρίως εξωτερικών προβλημάτων (ένα εκ των οποίων ΗΤΑΝ και οι Παλαιοημερολογίτες που ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΤΗΚΑΝ ΑΙΣΧΡΩΣ τα προβλήματα και τις δυσκολίες των Ρώσων της Διασποράς για να προωθήσουν τις θέσεις τους) με τους Παλαιοημερολογίτες οι οποίοι βλασφημούν το Άγιο Πνεύμα λέγοντας ότι τα Μυστήρια των Νεοημερολογιτών είναι άκυρα, κάτι που οι Ρώσοι της Διασποράς ΔΕΝ είπαν (επισήμως) ποτέ (δηλ. η Ιεραρχία τους).
Το θέμα το έχω ζήσει και προσωπικά (πηγαινα σε εκκλησία τους μετά την επανένωσή τους) αλλά και το έχω συζητήσει με δύο χαριτωμένους γέροντες, έναν εντός του Αγ. Όρους (πνευματικός μου) και τον άλλον έναν γέροντα σε μοναστήρι στη Χαλκιδική που έχει ζήσει τους Ρώσους της Διασποράς από πολύ κοντά επί πολλά χρόνια -- ο ίδιος κάνει φοβερή ιεραποστολή και με σειρά θαυμάτων επιστρέφει Ουνίτες στην Ορθοδοξία. Για το ότι είναι χαριτωμένος το διαβεβαιώ ο ίδιος, έχει απαντήσει σε σκέψεις μου πριν του μιλήσω και μου έχει μέσω αφής μεταδώσει ευλογία επανειλημμένα.
Αλλά για το ότι υπήρξαν σχισματικοί σίγουρα το γνωρίζω από προσωπικό θαύμα που μου έγινε. Ζω Αμερική και λόγω του ότι ήμουν σε μια περιοδο πιο κοντα σε μια ελληνικη κοινοτητα (ολα κανονικα αλλα ο ιερεας ηταν καπως μοντερνιστης) λεω μια μερα, παω με την οικογενεια στην εκκλησια των Ρωσων της Διασπορας (ηταν σχετικα ιδια αποσταση). Λοιπον, ενιωσα τοτε σα να ειχα παει στο καφενειο...δηλαδη, εβλεπα εικονες, τοιχογραφιες, λειψανα κλπ και ενιωθα οτι ειμαι εκτος της Εκκλησιας -π.χ. σε καφενειο. Δεν ξερω πώς να το περιγράψω. Ο ιερές πολύ καλός άνθρωπος -- έκανε ο πνευματικός μου και άλλοι γνωστοι μας προσευχη να γινει η ενωση. Σε ενα χρονο απο τοτε, εγινε και μπορεσα μετα να ξαναπαω, με γνωστους μου, και αυτη τη φορα ενιωσα οτι ειμαι στον Οικο του Θεού.
Δε ψεύδομαι σε ό,τι έγραψα πιο πάνω, ο Θεός γνωρίζει. Οποιος θέλει πιστεύει, όποιος θελει όχι.
Aγαπητέ, τα γεροντάκια από την ρωσική σκήτη του Προφήτη Ηλία τους έδιωξαν επειδή δεν μνημόνευαν τον πατριάρχη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι μάλιστα τους κατέκλεψαν παίρνοντας ακόμα και τα προσωπικά τους αντικείμενα και τους πέταξαν εκτός Αγίου όρους οι πατραρχολάτρες της Μονής Ξενοφώντος , κυριολεκτικά σηκωτούς , με την αρωγή της αστυνομίας.
Αυτό ακριβώς που θέλουν να κάνουν και στην Εσφιγμένου αλλά δυσκολεύονται τα χρυσά μου, μη χαλάσουν το ίματζ που χτίζουν με επιμέλεια τόσα χρόνια.
Την περίοδο εκείνη ήμουν στον Άγιον Όρος πολύ κοντά στην σκήτη του προφήτη Ηλία και ξέρω πολύ καλά τι συνέβη!
Για τα υπόλοιπα που λετε δεν μπορώ να πάρω θέση.Απλώς σας επισημαίνω το μέγα σκάνδαλα με τους παιδόφιλους ιερείς στην Ελληνορθόδοξη Αρχιεπισκοπή Αμερικής (κοντά 8εκ δολλάρια οι αποζημιώσεις στα θύματα) και όχι μονο εκεί, για να έχετε το νού σας πού νοιώθετε σαν το σπίτι σας και πού όχι...μη και πάθουν τα παιδάκια σας καμμιά ζημιά ανεπανόρθωτη.
Τα όσα έγιναν με τη Ρωσική Εκκλησία δεν μπορούν να συγκριθούν με τα δικά μας. Οι Ρώσοι είχαν για ένα διάστημα άθεο πολιτικό σύστημα και για λόγους διαπολιτισμικούς-διεθνιστικούς, εξακολουθούσαν να το ανέχονται. Μέσα ίσχυε απηνής διωγμός των πιστών.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠοιά σύγκριση με το δικό μας μικρόκοσμο; Καμία. Σήμερα, πρέπει να το καταλάβουμε, έχουμε την άλλη όψη της αθεΐας. Η πρώτη και έμφανής ήταν αυτή της Σοβιετίας. Η αθέατη όψη είναι η σημερινή. Είναι ο καπιταλισμός, που διώκει την πίστη με την πίστη, είναι ο αθεϊσμός που διώκει τον Θεό δια του θεού, είναι η αγαπολογία που διώκει την αγάπη δια της αγάπης (όλοι να γίνουμε δωρητές σώματος) και πολλά όμοια. Σε όλα κυριαρχεί το ψεύδος και η αντιστροφή. Μετάνοια μας χρειάζεται και τότε, με το δεύτερο βάπτισμα της μετανοίας, θα αποκτήσουμε νουν Χριστού και θα μπορούμε να καταλάβουμε το αληθινό από το κίβδηλο.
Κύταξε Θανάση να επιστρέψεις στην Εκκλησία εν μετανοία γιατί μαγάρισες τα μυστήριά της και άφησε κατά μέρος τις αθεολόγητες θέσεις που προσβάλλουν ευθέως την πίστη της Εκκλησίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια φέτος, 2010:
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ εαρινή ισημερία είναι στις 21 Μαρτίου (8 Μαρτίου με το παλαιό).
Η πρώτη πανσέληνος είναι στις 30 Μαρτίου (17 Μαρτίου με το παλαιό).
Η πρώτη Κυριακή είναι η 4 Απριλίου (22 Μαρτίου με το παλαιό).
Φέτος η εορτή του Πάσχα (4 Απριλίου) ακολουθεί επακριβώς την απόφαση της Α΄ Οικουμενικής, ενώ ορισμένες φορές δεν την ακολουθεί, όπως τα έτη: 1992, 1993, 1994, 1996, 1999, 2000, 2002, 2003, 2006, 2009.
ΙΚ
Αχ! Θανάση! Αν όλη αυτή την πληθωρική σου ενεργητικότητα την αφιέρωνες σε κάτι καλό θα είχες κατορθώσει πολλά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜα κατόρθωσε ήδη πολλά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚατάφερε να αναγνωρισθούν δικαστικά οι Φλωρινικοί, ως η μόνη εκκλησία Παλαιοημερολογητών. Λίγο είναι;
ΙΚ
Οχι μόνον λίγο αλλά κατακριτέο αδελφέ μου επειδή η παράταξη Κιούση θεωρεί τα μυστήρια της Εκκλησίας άκυρα. Βλαστημούν το Αγιο Πνεύμα δηλαδή απροκάλυπτα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ αγαπητος αδελφος Διονυσιος Πολυμενοπουλος απο την Πατρα μου εστειλε για να δημοσιοποιησω το παρακατω κειμενο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ συντάκτη του άρθρου,Οικουμενισμός και Ημερολόγιο,του περιοδικού
Χριστιανική Σπίθα τεύχους μηνός Δεκεμβρίου 2009,θα επιθυμούσα με το
παρόν σχόλιο να διατυπώσω κάποιες σκέψεις αδελφικές, οι οποίες ελπίζω
να φανούν χρήσιμες και εποικοδομητικές για όλους μας.Προσωπικά ανήκω
στην απέναντι θεωρητικά όχθη,δηλαδή σε αυτούς που ακολουθούν το Πάτριο
Ημερολόγιο,αλλά δεν σταματώ να σας παρακολουθώ σε όσα γράφετε και στις
ανησυχίες που διατυπώνετε,καθώς σας γνώρισα στα νεανικά μου χρόνια από
κοντά,έστω και αν δεν θυμάστε σεις εμένα προσωπικά και διαπίστωσα την
καλή σας πρόθεση και την αγνότητα της ψυχής σας.Πολλά από όσα γράφετε
στο άρθρο τα βρίσκω ορθά,όπως για παράδειγμα, ότι πολλοί του Παλαιού
Ημερολογίου υπερέβαλαν κηρύσσοντας άκυρα τα μυστήρια του Νέου
Ημερολογίου,αλλά μην ξεχνάτε ότι πρώτη απεκάλεσε σχισματικούς και εκτός
Εκκλησίας τους Παλαιοημερολογίτες η επίσημη Εκκλησία το έτος 1926,αν
θυμάμε καλά την ημερομηνία.Ανεξαρτήτως βέβαια του ποιός έσφαλλε σε αυτό
το σημείο πρώτος ,καλά θα ήταν οι αγωνιστές Ορθόδοξοι να μην
ακολουθούσαν το ίδιο σφάλμα, έως ότου ολοκληρωθεί η δογματική πτώση των
Νεοημερολογιτών, είτε με την επισημοποίηση των ψευδοενώσεων, είτε έστω
με την πλήρη παραδοχή του Γρηγοριανού Ημερολογίου την αποδοχή δηλαδή
και του Νέου Πασχαλίου.Στις περιπτώσεις αυτές δεν θα υπήρχε καμμία
αμφιβολία για τις κανονικές και σωτηριολογικές συνέπειες.Το
αναμφισβήτητο γεγονός της διαίρεσης των Χριστιανών,λόγω της εισαγωγής
του Νέου Ημερολογίου δημιούργησε εκ των πραγμάτων Σχίσμα μεταξύ των
Χριστιανών,αλλά ουδείς ορθά σκεπτόμενος μπορεί να συμπεράνει τον
πνευματικό θάνατο της άλλης Μερίδας,ανεξαρτήτως αριθμού
μελών,λαμβάνοντας υπόψη τα πραγματικά γεγονότα,παλαιότερα και
νεώτερα,καθώς η μικροτέρα αριθμητικά μερίδα συνέστησε ουσιατικά
επαινετό Σχίσμα μη έχουσα εισέτι δικαίωμα καταδίκης της άλλης Μερίδος,η
δε μεγαλυτέρα αριθμητικά Μερίδα ακολουθούσα μία πορεία σταδιακής
πτώσεως και αποστασίας απώλεσε κάθε κανονικό δικαίωμα να τιμωρήσει την
μικροτέρα Μερίδα για Εκκλησιαστική απείθεια.Για τους παραπάνω λόγους
πλανώνται όσοι κηρύσσουν την απώλεια της Χάριτος από τους
Νεοημερολογίτες,αλλά στο αυτό Κρίμα και την αυτή βλασφημία ευρίσκονται
και όσοι εκ των Νεοημερολογιτών λέγουν τά ίδια για τους
Παλαιοημερολογίτες.Προσέξατε παρακαλώ ,διότι μία τέτοια άποψη
διατυπώνετε και σείς στό άρθρο σας.΄Αλλο πεπλανημένος
Παλαιοημερολογίτης σε μία θεολογική του άποψη και άλλο χωρίς Χάρι
Παλαιοημερολογίτης επειδή έχει αυτή την άποψη.Οπως γνωρίζετε σε όλη την
διάρκεια του Αντιοικουμενιστικού αγώνα υπήρχαν και υπάρχουν αγωνιστές
του Παλαιού Ημερολογίου με ορθές θεολογικές θέσεις,έστω και αν η φωνή
τους ακούγεται λιγότερο,γιατί έχουμε δυστυχώς μάθει να ακούμε τίς
δυνατότερες και φανατικότερες φωνές.Οι δεύτερες δυστυχώς δεν οικοδομούν
αντιθέτως γκρεμίζουν ψυχές και βλάπτουν την Ορθόδοξη Εκκλησία
μας.Επειδή καταλαβαίνω από τα γραφόμενά σας, ότι πονάτε για την
Εκκλησία μας σας παρακαλώ να βρήτε αυτή την μερίδα των ορθά σκεπτόμενων
Παλαιοημερολογιτών,δεν είναι άλλωστε κρυφή αυτή η μερίδα,να συζητήσετε
μαζί τους,να δημιουργήσετε την αληθινή βάσι αντίστασης στα σχέδια του
Οικουμενισμού και το πρόπλασμα της μελλοντικής Ορθόδοξης μαρτυρίας.Η
συνάντηση αυτή θα αποκαλύψει ότι εμείς και εσείς είμαστε περισσότερο
αδέλφια από ότι εσείς με τους Οικουμενιστές και τους συνοδοιπόρους τους
και εμείς με τους ακραία σκεπτόμενους εκ των Παλαιοημερολογιτών.Εμάς οι
πάντες μας παραθεωρούν και μοναδική μας παράκληση είναι ο Κύριός μας,η
Παναγία μας και οι Αγιοι,η πρωτοβουλία, τα μέσα και το καθήκον ανήκει
περισσότερο σε εσάς.
Μετά τιμής Πολυμενόπουλος Διονύσιος Πάτρα
Το παρόν σχόλιο εστάλει στην εφημερίδα ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΣΠΙΘΑ ηλεκτρονικά
πριν αρκετές ημέρες και δυστυχώς δεν εδόθη ουδεμία απάντηση
@Π.Τελεβάντο
ΑπάντησηΔιαγραφήΑμοιβαίες οι βλασφημίες.
Το 1998 το Οικ.Πατριαρχείο δέχτηκε με αναμύρωση και κατόπιν ξαναχειροτόνησε από τον βαθμό του διακόνου (!!!) τους τότε και νυν επισκόπους Παϊσιο και Βικέντιο.
Για το εάν έχουν ή δεν έχουν μυστήρια οι μεν , οι δε ή κάποιοι άλλοι ,ας κάνουμε την απλή δοκιμασία του αγιασμού.
Τι απλούστερο;
Μαθαίνω από φίλους παλιοημερολογίτες ότι διατηρούν αγιασμό εδώ και δεκαετίες , όπως και εγώ από ιερείς του νέου ημερολογίου.
Να που βλέπω την λύσσα για τους Παλαιοημερολογίτες, Τελεβάντο μου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα που την βλέπω. Δυστυχώς αμείωτη, ασταμάτητη και με εμπάθεια πολλή.
Όλο ψευδαισθήσεις τον "Θανάση" μου είσαι.
ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΗΣ
Θα επανέλθω κ. Δεμενόπουλε με άρθρο στο μέλλον να απαντήσω τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς σας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕκτιμώ ιδιαίτερα το γεγονός ότι υπογράφετε τις απόψεις σας και διαπιστώνω ότι έχετε πνεύμα συνδιαλλαγής.
Επιτρέψτε μου τώρα μόνον να σας παρακαλέσω μαζί με όλους τους αδελφούς που ανήκουν σε παλαιοημερολογιτικές ομάδες να επανέλθετε εις την Μιάν Αγίαν καθολικήν και Αποστολικήν Εκκλησία.
Και αφού επιστρέψετε να βρεθείτε στο ίδιο μετερίζι που και εμείς χάριτι Θοεύ βρισκόμαστε αγωνιζόμενοι κατά χρέος και συνείδηση εναντίον του Οικουμενισμού.
Ο αγώνας όμως αυτός κ. Δεμενόπουλε πρέπει να γίνει ΕΝΤΟΣ της Εκκλησίας. Οχι εκτός των κόλπων Της, επειδή ΕΚΤΟΣ Εκκλησίας δεν υπάρχει σωτηρία.
Η μεγαλύτερη εκδήλωση αγάπης απέναντί σας είναι να σας πω αυτή την αλήθεια. Οτι η Εκκλησία σώζει και αυτή τη στιγμή βρίσκεται εκτός Της.