Δευτέρα 2 Ιανουαρίου 2012



ΓΝΩΜΩΝ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΗΘΙΚΗΣ




του Θεολόγου-Φιλολόγου Κωνσταντίνου Σιαμάκη



Κάθε λλη θικ χει ς φετηρία θεμελιώδη νόμο βασικ κανόνα γνώμονα ποιαδήποτε νθρώπινη αθαιρεσία, φιλοσοφικ λογικ λεγόμενη νθρώπινη νθρωπιστικ ομανιστικ πως λλις, λλ̉ χριστιανικ θικ χει γνώμονα τ θέλημα το Κυρίου, πως ατ κφράζεται μέσα στ Βίβλο. κάθε θικ πο δν χει γνώμονα ατ τ θέλημα, σ καμμι περίπτωσι δν εναι χριστιανικ θική. κα δν πάρχει γι τ Χριστιαν θικ πρεσβύτερη κα νεξάρτητη π τ Βίβλο, βάσει τς ποίας ν κρίνωνται λ.χ. κα τ βιβλία τς γίας Γραφς, ποιά μπορον δηλαδ ν εναι κανονικ βιβλία της κα ποιά χι. διότι πο μπορε ν τ βρ κανες ατ τν θικ ξω κα πρν π τ Βίβλο;



Κα τ θέλημα το Κυρίου μπορε ν εναι σήμερα ατ κα αριο λλο. στν Π. Διαθήκη λ.χ. τ θέλημα το Κυρίου ταν ο εσεβες κα πιστο ν σφάζουν τος σεβες κα πίστους, ν στν Κ. Διαθήκη λλαξε κα εναι ο πιστο ν μν κάνουν κανένα πολύτως κακ στος σεβες κα πίστους, οτε κα ταν κενοι εναι δήμιοί τους κα δολοφόνοι τους. στν Π. Διαθήκη Σαολ κι χαβ κρίθηκαν νήθικοι, πειδ δν σφαξαν τος βασιλες τν μαληκιτν κα τν Σύρων, ταν τος συνέλαβαν αχμαλώτους, κι νας σραηλίτης τιμωρήθηκε π τν Κύριο μ θάνατο, πειδ δν σπασε στ ξύλο ναν ληθιν προφήτη, πο το ζήτησε ατ τ πργμα διος ( ΓΒα 21,35 - 43), ν Δαυΐδ κρίθηκε θικός, πειδ σφαξε λους τος μαληκτες, κι π πολλ λλα θνη, πο πέταξε, σφαξε λους τος νδρες π ξ τν κι πάνω, διος δέ, μαρτυρώντας τν πίστι του κα τν θική του, λέει μ καμάρι μολογητο ( Ψα 100, 8 )˙

Ες τς πρωΐας πέκτεινον πάντας τος μαρτωλος τς γς,

το ξολοθρεσαι κ πόλεως Κυρίου πάντας τος ργαζομένους τν νομίαν.

στν Κ. Διαθήκη μως, ν, ταν ο ουδαοι δολοφονοσαν δημοσί τν νεξίκακο Στέφανο, ο Χριστιανο μύνονταν πλς, γι ν τν γλυτώσουν, θ ταν νήθικοι. κι ατ διότι στν Π. Διαθήκη Κύριος θελε τσι κα στν Κ. Διαθήκη θελε λλις. τρίτη Διαθήκη οτε προαναγγέλλεται οτε προσδοκται. μοναδικς λοιπν γνώμων τς χριστιανικς θικς εναι τ θέλημα το Κυρίου, πως διατυπώνεται στ Βίβλο, κα διαιτέρως μετ Χριστν στν Κ. Διαθήκη. ποιαδήποτε λλη θικ δν εναι χριστιανική.



σοι προσπαθον δίστακτα δειλ δειλ κα λάθρα ν διατυπώσουν «χριστιανικ θικ» μ λλο γνώμονα, «ατόνομη» «τερόνομη», πως συνηθίζουν ν λν ο διοι, χουν δη κπέσει π τ χριστιανικ διότητα, εναι χριστιανικς κρως νήθικοι κα φαλοι, εναι αρετικο πόβλητοι π τν κκλησία, κα στν πραγματικότητα ποπειρνται ν δρύσουν δικό τους θρήσκευμα μ λλη δική τους θική, πως κριβς κανε κι Μωάμεθ. Μωάμεθ μως, μπορε ν ταν φαλος κα παράφρων, λλ̉ ταν ντρας μ κότσια. γι̉ ατ κατώρθωσε ,τι κατώρθωσε, στω κα κακό. ατο πο ποπειρνται σήμερα ν κάνουν κατ̉ οσίαν τ διο, εναι μόνο δειλ νδρείκελα κα θέλουν ν περάσουν ς γνώμονα θικς τ θέλημά τους κα τ βλακεία τους μόνο λάθρα. δν χουν κα τ κότσια το Μωάμεθ.



Κατ τ λογικ τν τέτοιων θ μποροσε ν πάρχ κα θικ τς ζούγκλας, ν τρν ο νθρωποι νθρώπινο κρέας λοι ο ντρες ν γονιμοποιον λες τς γυνακες, πως προτείνει κι Πλάτων στ διαβόητη «δανικ» Πολιτεία του ( Πλάτων, Πολ., 5˙ 8 ˙ 451c-452c˙ 457abc˙ 460ab˙ 466cd˙ 468bc˙ 543bc. ριστοτέλης, Πολ. 2, 6˙ 1264β). διότι θικ ατ στ κτήνη λ.χ. εναι μι σοφ ρισμένη π τ θε κατάστασι, μόνη πο διατηρε τ γονιδιακ κα τν οκολογικ γεία κα σορροπία. π τ στιγμ πο παρακάμπτεται τ θέλημα το θεο τς Βίβλου γι τν νθρωπο, θ μποροσαν ν πάρχουν πολλο τέτοιοι πάνθρωποι γνώμονες θικς κα πολλο κάθαρτοι γνώμονες, κα καμμία τέτοια «θικ» δν θ μποροσε ν καυχηθ τι εναι καλλίτερη π τς λλες, ν κατηγορηθ ς χειρότερη π τς λλες.



Μόνο θικ πο χει γνώμονα τ θέλημα το Κυρίου, πως ατ εναι κπεφρασμένο στ Βίβλο, μπορε ν εναι χριστιανικ θική, κα μόνο ατ θικ συμφέρει στ νθρώπινο γένος.



Από το ΦΙΛΟΛΟΓΚΟΥΣ

3 σχόλια:

  1. ax xriste moy ti trabas o dodonis protosygkelleyon sakynuoy AMEN GR AFOY THN EPATHE APO TON IERONYMO EGINE KLHTHRAS TOY DHMARXOY TI TRELLES EINAI AYTES

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο δυνάμενος χωρείν χωρείτω. πόσες φορές στην ιστορία, την παρέκαμψε η εκκλησία την ηθική της, π.χ. εθναρχεύουσα, συσχηματιζόμενη με το Κράτος (Αυτόματα διαζύγια, μοιχείες και γάμοι, όρκος κ.ά.) και πόσες φορές καθημερινά κληρικοί και λαϊκοί πράττουμε εκτός θελήματος Κυρίου, όχι μόνο πέφτοντας, αμαρτάνοντας, παρά το ότι γνωρίζουμε ότι δεν εἰναι χριστιανική πράξη, αλλά συνειδητά κατά παράδοσιν, έξιν, οικονομίαν, ιδίοις θελήμασι; Υπάρχει φυσικά και η άφεσις αμαρτιών μετά τη μετάνοια. Αλλά να μη θεσμοθετούνται εξωευαγγελικές εντολές σαν χριστιανικές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. θα συνδιοικη μετα του εναρετου διονυσιου με αγγνωστο αποτελεσμα 73 χρονων πρωτοσυγκελλος εφ οσον μπορουσε να ασκει διοικησι τι ηθελε ναπαραιτηθει

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου