Σάββατο 7 Αυγούστου 2010



Ο ΔΙΑΛΟΓΟΣ περί της επιβεβλημένης προσφυγής
του Αττικής ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ συνεχίζεται

Καλύτερα να δικαστής από τους αγριάνθρωπους Ζουλού της Αφρικής
παρά από τους σημερινούς κανίβαλους αρχιερείς
Γιατί να ντραπούν κάποιοι ιστολόγοι που παριστάνουν τους ορθόδοξους αμύντορες της πίστης μας και από την άλλη προβάλλουν τους αναξιοπρεπείς, αναίσχυντους και αναίσθητους μοιχεπιβάτες που δεν έχουν τσίπα;
Είναι και αυτοί το ίδιο.
Αναξιοπρεπείς, αναίσχυντοι, αναίσθητοι και χωρίς τσίπα.
Και άσχετοι με την γνήσια και αυθεντική Ορθοδοξία μας.
Την πίστι και την κανονικότητα της Εκκλησίας την θέλουν και την χρησιμοποιούν κατά τά μέτρα τους και τις γνωριμίες τους.
Και όχι κατά τα μέτρα των Ιερών Κανόνων, της Πρακτικής της Εκκλησίας και της στοιχειώδους ανθρώπινης και χριστιανικής αξιοπρεπείας.
Ο μητροπολίτης Αττικής και Μεγαρίδος ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ γιά μιά ακόμα φορά προσπαθεί να διδάξη και να δείξη σε ΟΛΟΥΣ τα στοιχειώδη ανθρώπινα στοιχεία που καταπατούνται, θρυμματίζονται και κυριολεκτικά σκυλεύονται από τους σημερινούς ρασοφόρους και μή.

Μας έγραψε ο Ι.Κ.

Μπορεί ο πολύπαθος Μητροπολίτης να έκανε την προσφυγή του στο ΣτΕ και μπορεί ο "Ορθόδοξος Τύπος" να αιτιάται την σπουδαία ποιμαντική των υπαρχόντων 2 Μητροπολιτών, καθώς και των νεοεκλεγέντων άλλων 2 Μητροπολιτών με επιχειρήματα όντως παιδαριώδη.


Το θέμα όμως βρίσκεται αλλού:
Πράγματι ο Σεβ. Νικόδημος φαίνεται ότι έχει δίκηο και έχει ταλαιπωρηθεί αφάνταστα και μόνον αυτή η ταλαιπωρία του θα έπρεπε να κάνει την Εκκλησία να εφαρμόσει τουλάχιστον "το κατ' Οικονομίαν".

Η ανωτέρω όμως προσφυγή βρίσκεται σε καταφανή αντίθεση προς τον ιε΄ κανόνα της Συνόδου της Καρθαγένης, όπου:
"Κληρικός ποιησάμενος προσφυγήν εις κοσμικά δικαστήρια καθαιρείται, έστω και εάν αθωωθή παρ' αυτών".

Επομένως, αν έστω και δικαιωθεί ο ανωτέρω από το ΣτΕ, σύμφωνα με τον κανόνα αυτόν, θα πρέπει να καθαιρεθεί, διότι κατέφυγε σε κοσμικά δικαστήρια.

Πάντως η τελική προσφυγή Επισκόπου δεν γίνεται από κοσμικά δικαστήρια, παρά μόνον "εις τον της Βασιλευούσης ΚΠόλεως θρόνον και επ' αυτώ δικαζέσθω" (θ΄ κανόνας Δ΄ Οικουμενικής).

Εκτός και εάν υπάρχει άλλος κανόνας, που να επιτρέπει την προσφυγή ή οι ανωτέρω κανόνες έχουν αλλάξει με νεώτερους, κάτι που θα πρέπει να γνωρίζει ο Σεβασμιώτατος, μιας και φέρεται να είναι πιστός τηρητής των Ι. Κανόνων της Εκκλησίας.

ΙΚ

Ο γιατρός lykourgos nanis είπε...

Δεν νομίζω ότι φταίει το γεγονός ότι ο Γεώργιος Ζερβός δεν είναι θεολόγος.Τολμώ να πω αγαπητέ Πολυκράτη,και ΜΑ-ΚΑ-ΡΙ πιστέψτε με να λαθεύω,ότι δεν επιθυμούν οι του ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΤΥΠΟΥ να λάβουν σαφώς καταδικαστική θέση απέναντι στις πρωτοφανείς αντικανονικότητες που διαπράττονται με επίκεντρο την ταλαίπωρη μητρόπολη Αττικής για να έχουν την ευλογία των μοιχεπιβατών και να επιτελούν απρόσκοπτα το έργο τους!Δυστυχώς δεν ενδίδει σ αυτόν τον πειρασμό μόνο ο ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΤΥΠΟΣ!Δυστυχώς ενδίδουν και κάποιες αξιολογότατες κατά τα άλλα εκκλησιαστικές οργανώσεις(όρα περίπτωση Ιωαννίνων με την σκανδαλώδη εκλογή και κατάσταση του Θεοκλήτου Σετάκη και στη Λάρισα με την περιπετειώδη εκλογή του Δημητρίου Μπεκιάρη)!Επαναλαμβάνω και πάλι!ΜΑ-ΚΑ-ΡΙ να τους αδικώ!

ΟΔΥΣΣΕΑΣ είπε...

H γραμμή αυτή στον Ο.Τ. εφαρμόζονταν, δυστυχώς, ανέκαθεν με τις ...ευλογίες του π. Μάρκου Μανώλη.
Βλέπετε, τα έργα αυτών ακολουθεί μετ' αυτών.
Και τα δικά σου, φίλε ανώνυμε, θα σε ακολουθούν πάντοτε.


ΟΔΥΣΣΕΑΣ είπε...

Tι είναι αυτά που λές Ι.Κ.;

1. Σε ιδανική πολιτεία εφαρμογής των Ιερών Κανόνων βρισκόμαστε;
Η σε ώμή ωμότατη περιφρόνησι και παντελή εξευτελισμό των Ιερών Κανόνων;

2. Δεν γνωρίζεις ότι η Εκκλησία διοικείται με συνεχείς νόμους του Κράτους, αλλοιώς δεν υπάρχει νόμιμη διοίκησι;
Ακόμα και η ίδια η Εκκλησία θεωρείται νομικό πρόσωπο;

3. Δεν γνωρίζεις ότι δεν υπάρχει καμμία δικαιοσύνη στην Εκκλησία;
Ο 'ιδιος ο δεσπότης είναι ο κατήγορος, ό ίδιος είναι ο μάρτυρας, ο ίδιος είναι ο εισαγγελέας, ο ίδιος είναι ο δικαστής;
Ολα αυτά στηρίζονται στους Ιερούς Κανόνες;
Ο Νικόδημος δηλαδή δικάστηκε και καταδικάστηκε;
Από ποιά σύνοδο ιερά;
Αφού αυτό δεν έγινε με ποιούς Ιερούς Κανόνες διώχτηκε από την Αττική;
Ζούμε, υποτίθεται σε ένα ευνομούμενο κρατος.
Που να καταφύγη ο αδικούμενος και καταδικαζόμενος με το Κυκλώπειο δίκαιο;
Οχι στα διακστήρια της Πολιτείας γιά αν τον πούν άν αδικήθηκε;
Γιατί, λοιπόν, θεωρείται αυτή η προσφυγή, προσφυγή σε κοσμικά δικαστήρια;
Μήπως δεν αφορά μία τέτοια προδφυγή, που απλά αποφαίνεται αν ο πολίτης αδικήθηκε δίκαι ή άδικα;
Ηδη έχουν βγή 20 αποφάσεις και της Ολομέλειας.
Η διοικούσα Εκκλησία τις εφάρμοσε;
Σεβάστηκε λοιπόν ή ασέβησε στις αποφάσεις του Ανωτάτου Δικαστηρίου μας που τον χαρακτήρισαν νόμιμο και Κανονικό μητροπολίτη Αττικής;
Δεν είχε το δικαίωμα αυτο το Ανωτατο Δικαστηριο;
Αφού ζούμε σε Κοινωνία ΖΟΥΓΚΛΑ και Εκκλησία ΖΟΥΓΚΛΑ;
Η εφαρμογή των Ιερών Κανόνων ειναι δυνατή μόνο σε ιδανική Εκκλησία.
Και τέτοια δεν υπάρχει.
Σήμερα οι αρχιερείς (εκτός ελαχίστων)είναι αθεόφοβοι, άπιστοι και αδίστακτοι.
Και χωρίς Θεό, αδικούν κατάφωρα τον αλλο και καταπατούν το δίκαιο.
Στην άλλη ζωη θα κριθουν αυστηρα, αλλα και σε αυτη τη γη πρεπει να κρίνονται οι αποφασεις τους.
Ουδείς ανεξελεγκτος.
Τα δικαστηρια πρεπει να υπαρχουν, οπως και οι Αστυνομιες και ο σταρτος.
Αλλως δεν θαταν Κρατος, αλλα πλήρης Αναρχια και Ζουγκλα.

Ο Λεόντιος Διoνυσίου είπε:


Πάντα να πρωτοτυπεί και να λέει το αντίθετο ο ΙΚ, σαν τον έφηβο που επεμβαίνει σε κάθε θέμα, ωσάν να τα ξέρει όλα. Παρατηρώ πως σε όλα σχεδόν τα θέματα χρησιμοποιεί τους Ι. Κανόνες ξερά, και άτεγκτα, και ορθολογιστικά, όπως ένας χημικός τους δοκιμαστικούς σωλήνες, τα χημικά στοιχεία, τους αριθμούς και τα γραμμάρια. Δεν τον είδα να πάρει θέση, όταν έγινε γνωστό ότι Αρχιεπίσκοπος, Επίσκοποι, Πατριάχες κ.λπ. κατέφυγαν (κι όχι μόνο για οικονομικής φύσεως θέματα) στην δικαιοσύνη. Οι Ι. Κανόνες ασφαλώς και πρέπει να εφαρμόζονται, όπως λέει όμως και ο Οδυσσεύς, κάθε εποχή έχει τις ιδιομορφίες της και η Εκκλησία την Οικονομία και την ελαστικότητα, αφού είναι και ανθρώπινος οργανισμός. Η Ι. Σύνοδος της Σερβίας κατεδίκασε τον π. Συμεών Βιλόφσκι αναπολόγητο και τον συνέλαβε δια της Ιντερπόλ. Θα έπρεπε να μη αντιδράσει και να πεθάνει στις φυλακές, για να κάνει το θέλημα του Μητροπ. Γιέφτιτς και των ομοίων του; Ακόμα και ο Απόστολος Παύλος επεκαλέσθη Καίσαρα, σε μία έκτακτη περίπτωση.

Ο Ι.Κ. έγραψε:

Επειδή δεν έγινε πιθανώς κατανοητό το ανωτέρω σχόλιό μας:

“Όταν κάποιος χριστιανός έχει μια διαφορά μ’ έναν άλλο χριστιανό, πως τολμάει να καταφεύγει στην κρίση κοσμικών δικαστών και όχι στην κρίση των μελών της Εκκλησίας;” (Κορ. Α΄ 6. 1).

Αλλά και οι Ι. Κανόνες (αν βέβαια τους επικαλούμεθα και υπερτερούν κάθε κοσμικού νόμου) είναι σαφείς:

“Κληρικός ποιησάμενος προσφυγήν εις κοσμικά δικαστήρια καθαιρείται, έστω και αν αθωωθή παρ’ αυτών” (ιε΄ Συνόδου Καρθαγένης).

Ερωτάται:

Τα ανωτέρω ισχύουν ή όχι;

Αν ισχύουν (που πρέπει να ισχύουν, καθότι δεν έχουν καταργηθεί με νέο ι. κανόνα) τότε προς τι η προσφυγή αυτή, η οποία επιφέρει την καθαίρεση του προσφεύγοντος κληρικού;

Ο ιατρός Λυκούργος Νάνης έγραψε:

Τα αντικείμενα για τα οποία έχει προσφύγει ο μητροπολίτης Νικόδημος στην κοσμική δικαιοσύνη είναι αντικείμενα συμμείκτου είδους κι όχι αμιγώς εκκλησιαστικά.
Τόσο η πράξη εκπτώσεώς του το 1974 όσο και η κατάτμηση της μητροπόλεως Αττικής και Μεγαρίδος έχουν αφεύκτως και πολιτειακή ανάμειξη και διάσταση.
Στην πράξη εκπτώσεως των 12 μητροπολιτών δεν αναφέρεται ούτε ένας ιερός κανόνας στον οποίο να στηρίζεται αυτή.
Ίσα-ίσα η έκπτωσή τους ήταν απόρροια πολιτειακής συντακτικής πράξης,της ΣΠ 7 που εκδόθηκε τον Ιούλιο του 1974 γι αυτό το σκοπό.
Αλλά και στην περίπτωση της κατάτμησης της μητροπόλεως Αττικής και Μεγαρίδος η πολιτεία έχει ουσιώδη ρόλο αφού η ίδρυση μητροπόλεως δι αποσπάσεως εδαφών από προυπάρχουσα γίνεται μόνο με νόμο του κράτους αφού προηγηθεί η συγκατάθεση του οικείου ιεράρχου πράγμα που δεν έγινε στην προκειμένη περίπτωση.
Η διοίκηση της Εκκλησίας παρανόμησε επομένως και ορθώς κατά τη γνώμη μου ο ειρημένος μητροπολίτης προσέφυγε στο ΣΤΕ ΑΦΟΥ το θέμα δεν τυγχάνει αμιγώς εκκλησιαστικό.
Ανώνυμος ειπε:

Ενα ερώτημα στον Ι.Κ.
Οι πρώτοι χριστιανοί "είχον άπαντα κοινά".
Εσύ γιατί δεν τα έχεις κοινά με τους άλλους σημερινούς χριστιανούς;
Αυτό δεν επιβάλλει το Ευαγγέλιο, αφού το Ευαγγέλιο δεν άλλαξε;

13 σχόλια:

  1. Βλέπεις Οδυσσέα ότι "φίδι στον κόρφο σου" είναι ο ΙΚ ;
    Τώρα τάχθηκε και κατά της προσφυγής του ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ.
    Τί άλλο περιμένεις να δεις απο τον Φιλοεξελικτικό, αγιομάχο, και πολέμιο του αγίου Φωτός ΙΚ;
    Τί άλλο περιμένεις;
    Φως φανάρι είναι τα πράγματα.
    Ο ΙΚ είναι δούρειος ίππος για το ιστολογιο σου.

    ΚΑΝΤΑΚΟΥΖΗΝΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κάποιες παρατηρήσεις:

    1/ Η επιμονή μας στην εφαρμογή των Ιερών Κανόνων γίνεται, διότι και ο Σεβασμιώτατος την εφαρμογή αυτών συνεχώς επικαλείται.

    2/ Επανέρχεται πάλι το θέμα αν η Εκκλησία της Ελλάδος πρέπει να διοικείται από τους εκκλησιαστικούς κανόνες ή τους νόμους της Πολιτείας.

    Για το θέμα αυτό η Εκκλησία δια των Οικουμενικών της Συνόδων και των Πατέρων είναι σαφής. Η Εκκλησία πρέπει να διοικείται από τους εκκλησιαστικούς νόμους. Έτσι, για την υπεροχή των Κανόνων της Εκκλησίας έναντι των πολιτικών νόμων έχουμε πολλές αναφορές:

    Γ΄ Οικουμενική Σύνοδος: «Ει δε τις μαχόμενον τύπον τοις νυν ωρισμένοις προσκομίσοι, άκυρον τούτον είναι έδοξε τη αγία πάση και οικουμενική συνόδω».
    Δ΄ Οικουμενική Σύνοδος: «οι ενδοξώτατοι άρχοντες είπον. Τω θειωτάτω Δεσπότη πάσης οικουμένης Μαρκιανώ, ήρεσε, μη κατά τα θεία γράμματα ή πραγματικούς τύπους τα των οσιωτάτων επισκόπων προβαίνειν, αλλά κατά τους Κανόνες τους παρά των αγίων Πατέρων νομοθετηθέντας. Η σύνοδος είπε. Κατά των Κανόνων, πραγματικόν μηδέν ισχύσει. Οι Κανόνες των πατέρων κρατείτωσαν. Και πάλιν δεόμεθα, ώστε αργήσαι αναντιρρήτως τα επί βλάβη των Κανόνων πραγματικά, πραχθέντα τισίν εν πάση επαρχία, κρατήσαι δε τους Κανόνας δια πάντων….. πάντες τα αυτά λέγομεν. Όλα τα πραγματικά αργήσει. Οι Κανόνες κρατείτωσαν….. Κατά την ψήφον της αγίας συνόδου και εν ταις άλλαις επαρχίαις απάσαις τα των Κανόνων κρατείτω».
    Μ. Φώτιος: «Οι τοις Κανόσιν εναντιούμενοι πραγματικοί τύποι, άκυροι εισι». Και «Οι μεν γαρ, ήγουν οι Κανόνες, παρά βασιλέων και των αγίων Πατέρων εκτεθέντες και στηριχθέντες, ως αι θείαι Γραφαί δέχονται. Οι δε νόμοι, παρά βασιλέων μόνον εδέχθησαν ή συνετέθησαν και δια τούτο ου κατισχύσουσι των θείων Γραφών, ουδέ των Κανόνων».
    Οι Ι. Κανόνες της Εκκλησίας λοιπόν υπέρκεινται των πολιτικών νόμων και επομένως αφού υπέρκεινται αυτών των τελευταίων είναι αδύνατον να συμβαίνει το αντίθετο, που αποτελεί κραυγαλέα αντίφαση, δηλ. η Εκκλησία να διοικείται από πολιτικούς νόμους. Τούτο σαφέστατα προσδιορίζεται από τον μεγάλο Πατέρα της Εκκλησίας, τον Ι. Δαμασκηνό: «Δεν δέχομαι η Εκκλησία να διοικείται με βασιλικά διατάγματα, αλλά με τις παραδόσεις των πατέρων, τις προερχόμενες από τις άγιες Γραφές, καθώς και τις προφορικές».
    Αλλά και ο Τόμος του 1850 της αυτοκεφαλίας της Ελλαδικής Εκκλησίας , σε έναν από τους 7 όρους του αναφέρει: "Η Συνοδος οφείλει να διοικεί την Εκκλησίαν κατά τους θείους και ιερούς Κανόνες ελευθέρως και ακωλύτως από πάσης κοσμικής επεμβάσεως".

    3/ Την προσφυγή στα κοσμικά δικαστήρια, απαγορεύει ο απ. Πάυλος (Κορ. Α΄ 6. 1), όσον και ο ιε΄ κανόνας της Καρθαγένης.

    4/ Ανεξάρτητα αυτών, ο θ΄ κανόνας της Δ΄ Οικουμενικής επιτρέπει το "έκκλητο" προς τον Αρχιεπίσκοπον ΚΠόλεως. Δεν γνωρίζουμε, αν ο Σεβασμιώτατος το εξάσκησε.

    5/ Το Ευαγγέλιο πράγματι λέγει, ότι οι χριστιανοί "είχον άπαντα κοινά". Κανόνας της Εκκλησίας το επιβάλλει ή όχι. Εξ άλλου ο ίδιος ο Χριστός αποκλείει το διαζύγιο, η Εκκλησία όμως (δια των κανόνων της) επιτρέπει και ευλογεί τρεις γάμους.

    6/ Τώρα, το αλαλούμ, του πότε θα εφαρμόζεται ο κανόνας και πότε ο νόμος, δεν γνωρίζουμε ποια αρχή μπορεί να το θεσπίσει.

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Όχι μόνο φίδι και μάλιστα κολοβό είναι ο ΙΚ, όχι μόνο αγιομάχος, φιλοεξελικτικός, πολέμιος του αγίου φωτός, δούρειος ίππος, εχθρός του Νικόδημου, αλλά και πολλά άλλα κουσούρια έχει στην πλάτη του, "ων ουκ έστιν αριθμός", που ούτε να τα φανταστεί μπορεί κανείς.

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Να σε ρωτήσω με όλο το θάρρο κ.Οδυσσέα, εξ' αφορμής όσα ειπώθηκαν για τον Ορθόδοξο Τύπο.
    Σε έβλεπα να γράφεις ως επιστολογράφος παλιά στον Ο.Τ. και τώρα έχεις χρόναι να στείλεις έστω και μια επιστολή. Τί συμβαίνει; Έγινε κάτι ; Μεσολάβησε κάτι μεταξύ σας;

    Αρχαίος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κύριε Οδυσσέα δείτε τι γράφει ο άγιος Εγκόλπιος!!!

    ------------------------------------------------
    egolpion (18:44:01) :

    Χριστιανός και δικαστήρια δεν γίνεται! Αυτα δεν είναι σοβαρά πράγματα και δείχνουν παντελή άγνοια της Αγ.Γραφής. Το άρθρο του Ορθ.Τύπου αν και θα δεχθεί πόλεμο, πρέπει να αξιολογηθεί ανάλογα ώστε να πάψουν επιτέλους κάποιοι να εκκοσμικεύουν ΚΑΙ με αυτό τον τρόπο την Εκκλησία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ο γιατρός ΛΥΚΟΥΡΓΟΣ ΝΑΝΝΗΣ μας έγραψε:

    Το γεγονός ότι ο όρος “σύμμεικτος” δεν απαντά στα πατερικά κείμενα δεν αναιρεί τη σύγχρονη πραγματικότητα επί τη βάσει της οποίας η Εκλησία της Ελλάδος κατά τις νομικές σχέσεις αυτής τυγχάνει ΝΠΔΔ όπως διαλαμβάνει σχετικά ο Καταστατικός Χάρτης αυτής,ο οποίος σημειωτέον επιτρέπει στους κληρικούς να προσφεύγουν στο ΣΤΕ υπό προυποθέσεις.

    Στην εποχή των πατέρων δεν υπήρχε το σύστημα της νόμω κρατούσης πολιτείας κε ΙΚ.

    Επίσης μια και ο σχετικός διάλογος γίνεται με αφορμή το άρθρο συντάξεως του ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΤΥΠΟΥ υπενθυμίζω ότι ο ιδρυτής της ΠΟΕ και του ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΤΥΠΟΥ εν έτει 1976 προσέφυγε στο ΣΤΕ κατά της εκλογής του Θεοκλήτου Σετάκη ως μητροπολίτη Ιωαννίνων.

    Και ο πρώην Φλωρίνης και ο μακαριστός Αμβρόσιος Ελευθερουπόλεως προσέφυγαν στο ΣΤΕ για την αποκατάσταση της κανονικής τάξης.

    Ο πιστός λαός του Θεού στάθηκε δίπλα στους 12 εκπτώτους όταν αυτοί προσέφυγαν στο ΣΤΕ χωρίς το παράπαν να σκανδαλισθεί.

    Μερικοί από τους 12 που προσέφυγαν κατέλιπαν φήμη αγίων κι ας προσέφυγαν στο ΣΤΕ.

    Η τακτική του ” σφάξε με αγά μου ν αγιάσω” κάθε άλλο παρά Ορθόδοξη είναι.

    Αν εφαρμοζόταν παλιότερη απόφαση του ΣΤΕ ο καθαιρεθείς Παντελεήμων Μπεζενίτης θα είχε απομακρυνθεί και δε θα γινόταν όλος αυτός ο σαματάς.

    Επίσης η Πολιτεία διά του Αρείου Πάγου τον καταδίκασε για κακούργημα ενώ η Εκκλησία τον κάλυπτε.

    Ευτυχώς λοιπόν που υπάρχει η κοσμική δικαιοσύνη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αν ισχύει το "ευτυχώς που υπάρχει η κοσμική δικαιοσύνη", τότε ισχύει το "δυστυχώς που υπάρχει η εκκοσμικευμένη Εκκλησία".

    Από την άλλη, ακόμη και άγιοι αν κατέφυγαν στο ΣτΕ, αυτό δεν σημαίνει, ότι δεν είναι παραβάτες των Κανόνων της Εκκλησίας.

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Άκου να δεις διαστρεβλωτή των πάντων ΙΚ.

    Ο Λυκούργος Νάννης σας έδωσε την καλύτερη απάντηση και φιμωθήκατε εσείς που είστε σε όλα τα θέματα συνήγοροι του διαβόλου.

    Οι άγιοι που καμιά φορά για λόγους διάκρισης και οικονομίας δεν τηρούν τους Ιερούς Κανόνες (όχι απο πάθη όπως όλοι εμείς) αλλά λόγω εκκλησιαστικών αναγκών για το καλό του πληρώματος της Εκκλησίας είναι τόσο παραβάτες των Κανόνων όσο και ο Χριστός που θεράπευσε το Σάββατο, και ο άγιος Διονύσιος της Ζακύνθου που είπε ψέμματα για να καλύψει τον φονιά του αδελφού του! Τόσο ναι, είναι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Εμείς δεν είμαστε απλώς συνήγοροι του διαβόλου, αλλά και εκκλησιαστικά "περικαθάρματα" (Κορ. Α΄ 4. 13), γι' αυτό και μπορούμε ελεύθερα να ομιλούμε. Έτσι:

    Επειδή παρατηρήθηκε στην Εκκλησία η συνήθεια να απευθύνονται οι αδικούμενοι κληρικοί απευθείας στον Βασιλέα, παρακάμπτοντας την Εκκλησία, γι' αυτό αυτή η τελευταία εξέδωσε τον ριε΄ κανόνα της Συνόδου της Καρθαγένης, στον οποίον η πρσσφυγή κληρικού στον βασιλέα γίνεται για να διατάξει αυτός τη σύσταση εκκλησιαστικού δικαστηρίου, για να δικάσει τον αδικούμενο. Αν όμως ζητήσει ο κληρικός από τον βασιλέα να δικαστεί από πολιτικό δικαστήριο, τότε ο κληρικός αυτός καθαιρείται.

    Αυτός ο κανόνας ισχύει μέχρι σήμερα, αλλά και άλλοι παρόμοιοι (ιε΄ Καρθαγένης και θ΄ της Δ΄) και δεν γνωρίζουμε άγιο να τον έχει παραβεί. Παράδειγμα, ο ι. Χρυσόστομος δεν ζήτησε να δικαστεί από τον Αρκάδιο.

    Και βέβαια υπάρχουν περιπτώσεις, που οι άγιοι, πάντα προς το συμφέρον της Εκκλησίας, παρέβησαν κανόνες, όπως ο Μ. Βασίλειος, που παρέλαβε πρόσφορο από αιρετικό (Ουάλλης) ή ο άγιος Ιωάννης της Κροστάνδης, που συμπροσευχήθηκε με μουσουλμάνα κ.ά.

    Εν τοιαύτη περιπτώσει, ας υποδειχθεί μια Αρχή, η οποία θα γνωμοδοτεί πότε θα μπορούμε να παραβαίνουμε κανόνα και πότε δεν θα μπορούμε.

    Πάντως, οι ανωτέρω αναφερόμενοι, που προσέφυγαν στο ΣτΕ, δεν νομίζουμε, ότι το έκαναν προς το συμφέρον της Εκκλησίας (π.χ. για την ειρήνευση) και εξ άλλου δεν γνωρίζουμε αν τιμάται η μνήμη τους ως αγίων ή όχι.

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Κύριε Οδυσσέα νέα ...θαύματα του κ. αρχιερατικού Εγκόλπιου
    -------------------------------------------------
    Αφιερωμένο σε όσους ”πετάνε τη σκούφια τους” για φασαρίες και δικαστήρια….

    Λόγοι αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου περί ειρήνης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Οδυσσέα μέχρι πότε θα έχεις στον κόρφο σου το φίδι που λέγεται ΙΚ; Εξαχρειώθηκες και εσύ;
    Δεν βλέπεις τί λέει;

    Δεν βλέπεις που λέει ότι ο Φλωρίνης Αυγουστίνος και άλλοι δύο δεν προσέφυγαν στο ΣτΕ για το συμφέρον της Εκκλησίας και την ειρήνευση της;
    Δεν βλέπεις που πετάει λάσπες στον Μ.Βασίλειο και τον άγιο Ιωάννη της Κονστάνδης, ως γνήσιος αγιομάχος, δικαιώνοντας έτσι τον τίτλο που του έχουν κολλήσει σωστά;

    Όντως έφθασε η συντέλεια του κόσμου αφού και εσύ ξαχρειώθηκες τόσο πολύ και αφήνεις φιλοεξελικτικούς, αγιομάχους να πετάνε τις ασεβειές τους εδώ και να προσπαθούν να παραστήσουν οι ανόητοι και τον απ.Παύλο!!!

    ΚΑΝΤΑΚΟΥΖΗΝΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αυτά που γραφεις Ι.Κ.για τα κοσμικα δικαστηρια να πας να τα πης στον Ιερωνυμο και στους μοιχεπιβατες και οχι στον αδικημενο και σφαγιασμενο Νικοδημο που επι 36 χρονια ζηταει να μαθη γιατι τον εβγαλαν απο το θρονο του.
    Μα θα μου πης ο Νικοδημος προσεφυγε στο Συμβουλιο της Επικρατειας.
    Ναι ασφαλως και καλα εκανε αφου το προβλεπει ο ισχυων καταστατικος χαρτης.
    Τον καταστατικο χαρτη Ι.Κ. δεν τον εκανε ο Νικοδημος τον εκανε η Εκκλησία και τον εφαρμοζει η Εκκλησια.
    Και ισχυει κανονικοτατα σημερα στην Εκκλησια.
    Το ψευτοορθοδοξο ΑΙΡΕΤΙΚΟ ΑΝΤΙΑΙΡΕΤΙΚΟ ΕΓΚΟΛΠΙΟ δεν το γνωριζει αυτο;
    Δεν γνωριζει ο Ναυπλιωτης οτι ο φιλος του ο Μισιακουλης μοιχεπιβατης Κηφισιας δεν μπορουσε να παη στην Κηφισια αν δεν εβγαινε διαταγμα;
    Γιατι δεν τον ηλεγξε γι αυτο τον Μισιακουλη ο αναιδεστατος ο Ναυπλιωτης που δεν ενθρονιζεται με τους Κανονες αλλα με τα κοσμικα διαταγματα;

    Τωρα βεβαια για τον "Αντορθοδοξο τυπο" θα πουμε και αλλα πολλα σε αυτα που ετοιμαζουμε.
    Τοτε θα τριβετε τα ματια σας γιατι ο π. Μαρκος σταματησε τον Αττικης Νικοδημο απο τακτικο συντακτη της εφημεριδας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αγαπητέ Οδυσσέα

    Δεν έχω να πάω πουθενά να πω οτιδήποτε. Εδώ υπάρχει λόγος, υπάρχει και αντίλογος, εκτός και εάν ο διάλογος στενοχωρεί κάποιους, που θέλουν μόνο μονόλογο.

    Για τους μοιχεπιβάτες και τους αδικημένους υπάρχουν όργανα, αυτά που υπάρχουν τα στραβά και τα ανάποδα. Αλλιώς κάνουμε εμείς Σύνοδο, αποφασίζουμε και διατάσσουμε.

    Το ότι ο Σεβ. Νικόδημος κατέφυγε στο ΣτΕ σημαίνει, ότι θέλει να στηριχθεί από τους κοσμικούς νόμους και όχι από τους εκκλ. κανόνες.

    Δεν μπορεί ένας κληρικός να είναι με το Χριστό (και τους κανόνες της Εκκλησίας) και με τον Αντίχριστο (και τους νόμους της Πολιτείας). Δεν μπορεί κανείς να δουλεύει ταυτόχρονα και με το Χριστό και με τον Μαμωνά.

    Ο Καταστατικός χάρτης της Εκκλησίας της Ελλάδος είναι ο Νόμος 590/1977 (ΦΕΚ 146/31.5.1977) της Ελληνικής Δημοκρατίας, άρθρα του οποίου αποτελούν σαφείς παραβάσεις των Ι. Κανόνων (όπως το μεταθετό).

    Το ότι αυτός ο Νόμος έγινε από την Εκκλησία, αυτό δεν την απαλλάσσει από το να έρχεται σε κατάφωρη παραβίαση των Κανόνων, που οι Σύνοδοι και οι Πατέρες θέσπισαν και ορίζουν, ότι οι Κανόνες της Εκκλησίας υπέρκεινται των Νόμων της Πολιτείας.

    Όλα αυτά τα διατάγματα περί καταστάσεως των Μητροπολιτών δηλώνουν ότι αυτοί είναι κρατικοί υπάλληλοι ενός ΝΠΔΔ, που έχει συσταθεί για τη θεραπεία των θρησκευτικών αναγκών των μελών του, που δεν έχει καμία σχέση με την Εκκλησία-Σώμα Χριστού.

    Όσον αφορά δε τον πολύπαθο Σεβ. Νικόδημο δεν εξάσκησε το "έκκλητο" που προβλέπει ο θ΄ κανόνας της Δ΄, όπως τον εξάσκησε ο Παντελεήμονας και που θα ανάγκαζε την Εκκλησία να τον προσάγει σε δίκη.

    Και κάτι τελευταίο:
    Οι κανόνες θ΄ της Δ΄, ιε΄ και ριε΄ της Καρθαγένης αφορούν αποκλειστικά κληρικούς και όχι λαϊκούς.

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου