Παρασκευή 23 Αυγούστου 2024

Η νεφέλη στο όρος Θαβώρ στην εορτή της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος.Τι συνέβη φέτος;;

Όρος Θαβώρ 2024 .Εορτή της Μεταμόρφωσης με το παλαιό ημερολόγιο

Δεν ήλθε φέτος η Αγία Νεφέλη στο Όρος Θαβώρ

Στην Θεία Λειτουργία της 18ης προς 19η Αυγούστου δεν έγινε η εμφάνιση της Αγίας Νεφέλης όπως κάθε χρόνο στην Ιερά Αγρυπνία στο Όρος Θαβώρ κατά την εορτή της Μεταμορφώσεως.

Η Νεφέλη σχηματίστηκε πάνω από την Ναζαρέτ,όπως συνήθως,αλλά δεν κατευθύνθηκε προς το Όρος Θαβώρ,παρά το πρωί και όχι κατά την διάρκεια της νυχτερινής Θείας Λειτουργία.



ΠΗΓΗ.https://aznews.ro/semn-azi-noapte-norul-sfant-nu-a-mai-invaluit-masiv-sfantul-munte-tabor-ci-a-venit-spre-sfarsitul-sfintei-liturghii-insa-mult-mai-subtire-decat-in-alti-ani-dar-minunea-s-a-produs/?fbclid=IwY2xjawE1EJFleHRuA2FlbQIxMQABHWhGdlZq0CaGNk9amoarkgXfjZZcAOEZPf2RbKnS4rtLbBx35UZclmiBjg_aem_z3qS9Mwawxps3OxAlKpP6w

-------------------------------------------------------------------------

 Γιατί η νεφέλη στο Θαβώριο όρος κατεβαίνει στην εορτή της Μεταμόρφωσης στις 6 Αυγούστου   με το Ιουλιανό ημερολόγιο και όχι με κάποιο άλλο;

πρωτοπρεσβυτέρου Δημητρίου Αθανασίου (χημικού)

ΑΠΑΝΤΗΣΗ.. Για να απαντήσουμε στην ερώτηση θα πρέπει να ξεκαθαριστούν  πρώτα  κάποιοι  όροι.

- Άλλο το ιστορικό γεγονός της Μεταμόρφωσης του Χριστού και άλλο η εορτή και η ιστορική της εξέλιξη.  

-Άλλο ημερολόγιο και άλλο εορτολόγιο.

ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ : κατάλογος στον οποίο έχουν καταγραφεί οι γιορτές ενός έτους καθώς και το σχετικό βιβλίο της εκκλησίας με πληροφορίες για τις εορτές και τους εορταζομένους αγίους.

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ: Είναι σύστημα μέτρησης του χρόνου σε ημέρες, μήνες και έτη, με το οποίο γίνεται δυνατή η χρονική κατάταξη παρελθοντικών ή μελλοντικών γεγονότων.

Την εορτή της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος το ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ την καθορίζει στις 6 Αυγούστου (σταθερά) και το ημερολόγιο την ημέρα (διαφορετική κάθε χρονια).

Α.. Η  Μεταμόρφωση του Χριστού, ως ιστορικό γεγονός, έγινε 40 μέρες πριν το Πάθος και ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑΚΑ θα έπρεπε να εορτάζεται εντός της Μεγάλης Σαρακοστής (Μάρτιο μήνα).Λόγω όμως του χαρμοσύνου χαρακτήρα της εορτής και του πενθίμου της Τεσσαρακοστής μεταφέρθηκε στις 6 Αυγούστου.

Επομένως θα έπρεπε η νεφέλη, για να αποδειχθεί ο ισχυρισμός ότι το σωστό εκκλησιαστικό ημερολόγιο είναι το Ιουλιανό, να εμφανίζεται κάθε χρόνο ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑΚΑ 40 μέρες πριν το Πάθος του Χριστού  ΕΡΩΤΗΣΗ. Εμφανίζεται;;;;;;

Β.  Το μεγάλο αυτό θαύμα της Μεταμορφώσεως του Κυρίου γίνεται αντικείμενο ιδιαίτερου εορτασμού μετά τον 4ο αι., αφού στις δύο πιο βασικές πηγές της λειτουργικής ζωής της εποχής, όπως είναι οι Αποστολικές Διαταγές  και το Οδοιπορικό της Αιθερίας  δεν αναφέρεται ύπαρξη τέτοιας εορτής.

Γ .Για τον καθορισμό της 6ης ( στ΄) Αυγούστου ως ημερομηνίας τελέσεως της εορτής διατυπώθηκαν διάφορες απόψεις. Κατά την επικρατέστερη, η εορτή αυτή καθιερώθηκε να εορτάζεται σαράντα περίπου ημέρες πριν από την εορτή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού (14 Σεπτεμβρίου), ώστε να προτάσσεται και της εορτής αυτής, που φέρει γενικά «τα ίσα τη Μ. Παρασκευή», νηστεία, ανάλογη προς αυτήν της Μεγάλης Τεσσαρακοστής.Eπίσης στις 6 Αυγούστου έγιναν τα εγκαίνια του ναού που υπάρχει  στο Θαβώρ.

Δ. Σύμφωνα με μια άλλη θεώρηση η Εκκλησία των Ιεροσολύμων προέβη στον καθορισμό της εορτής της Μεταμορφώσεως την 6η Αυγούστου σε αντικατάσταση της ιουδαϊκής εορτής της Σκηνοπηγίας, που γιορτάζονταν  το θέρος κατά την εποχή της συγκομιδής των καρπών. Γιαυτό ίσως και σε ορισμένα συριακά -ιακωβιτικά μηνολόγια την 6η Αυγούστου αναγράφεται εορτή με το όνομα «Εορτή της Σκηνοπηγίας του όρους Θαβώρ», ή «Εορτή της Σκηνοπηγίας», ή « Εορτή της Σκηνοπηγίας, φανέρωση της δόξας του Κυρίου μας στο όρος Θαβώρ». Επιπλέον μερικοί συσχετίζουν την εορτή και προς την κατά την 17ην του μηνός Tammuz, (στο μέσον, δηλαδή, του θέρους και 40 ημέρες μετά την εορτήν των εβδομάδων) τελούμενη από τους Εβραίους εορτή φανερώσεως της δόξας του Μωϋσή, όταν κατέβηκε «φωτόμορφος»από το όρος Σινά.

Ε.Η πρώτη σαφής μαρτυρία περί υπάρξεως της εορτής της Μεταμορφώσεως του Κυρίου στην 'Εκκλησία των 'Ιεροσολύμων περιέχεται στο βίο του αγίου Σάββα, που έγραψε ο Κύριλλος ο Σκυθοπολίτης τον 6ο αι. ῞Οπως είναι, δηλαδή, γνωστό το έτος  ο αυτοκράτορας 'Ιουστίνος ο Α’ συγκάλεσε στην Κωνσταντινούπολη Σύνοδο, η οποία αποφάσισε την ανάκληση όσων εξορίστηκαν από τον μονοφυσίτη αυτοκράτορα 'Αναστάσιο τον Δίκορο και την ένταξη της Δ’ Οικουμενικής στα δίπτυχα. Στο βίο, λοιπόν, του αγίου περιγράφεται η επίσημη υποδοχή από την 'Εκκλησία των 'Ιεροσολύμων των αυτοκρατορικών αυτών διαταγμάτων, που έγινε μέσα στην πανηγυρική ατμόσφαιρα της εορτής της 6ης Αυγούστου. Στο εύλογο ερώτημα αν η εν λόγω εορτή θεσπίστηκε για το λόγο αυτό ή προϋπήρχε, το πιθανότερο είναι το δεύτερο. Επελέγη δε προς πανηγυρισμό του γεγονότος της κατίσχυσης του δόγματος της Δ’ Οικουμενικής Συνόδου, εξ αιτίας ακριβώς της νοηματικής εγγύτητας του δόγματος αυτού προς το περιεχόμενο της εορτής της Μεταμορφώσεως. Είναι ενδεικτικό της κατά την εποχή αυτή γενικότερης εκκλησιαστικής ανάδειξης της περιοχής το γεγονός, ότι στη Σύνοδο της Κων/ λεως το 553 παρίσταται και επίσκοπος Θαβώρ, ο Σεβήρος.

ΣΤ. Το πρώτο δε στοιχείο της εορτής που εμφανίζεται ιστορικά είναι ο καθορισμός του όρους Θαβώρ, ως χώρου ιδιαίτερης λειτουργικής ανάμνησης του γεγονότος αυτού. Το γεγονός αυτό έχει ιδιαίτερη για το θέμα μας σημασία αν σκεφθεί κανένας, ότι στις σχετικές μαρτυρίες των τριών συνοπτικών ευαγγελιστών δεν κατονομάζεται ρητά το όρος, όπου έγινε η Μεταμόρφωση του Κυρίου. Έτσι σύμφωνα με την αρχαιότερη διήγηση του Μάρκου, προς την οποία συμφωνεί και ο Ματθαίος, το θαύμα αυτό συνέβη γενικά «εις όρος υψηλόν», ενώ αντίθετα ο Λουκάς χρησιμοποιεί την έκφραση «εις το όρος», υπονοώντας προφανώς μια συγκεκριμένη ορεινή τοποθεσία, γνωστή στους μαθητές από προηγούμενες συναντήσεις τους με τον Κύριο εκεί. Όμως, παρά ταύτα, σύμφωνα με παλιά παράδοση της Εκκλησίας, της οποίας ο αρχαιότερος μάρτυρας είναι ο Ωριγένης, το Θαβώρ «εστι το όρος της Γαλιλαίας, εφ' ου μετεμορφώθη Χριστός». Το που στηρίζεται η παράδοση αυτή για το Θαβώρ, αναφερόμενο στις διάφορες πηγές και ως Θαβώριον όρος, Ιταβύριον όρος ή Αταβύριον όρος , ως το όρος της Μεταμορφώσεως δεν είναι ακριβώς γνωστό.

Πολλοί από τους νεότερους ιδιαίτερα μελετητές αμφισβήτησαν την ορθότητά της, θεωρώντας ως πιθανότερο χώρο τελέσεως του θαύματος της Μεταμορφώσεως το όρος Ερμών. Στηρίζουν δε την άποψη αυτή κυρίως σε τρία βασικά επιχειρήματα:

(α)Το Ερμών είναι στην κυριολεξία όρος, αφού η πιο υψηλή κορυφή του φτάνει τα 2.759 μέτρα πάνω από τη Μεσόγειο, και με την έννοια αυτή εναρμονίζεται καλλίτερα με τον βιβλικό προσδιορισμό υψηλόν όρος, όπου έγινε η Μεταμόρφωση.

(β) Βρίσκεται κοντά στην Καισάρεια Φιλίππου, και σε απόσταση μιας περίπου ημέρας που χρειάστηκαν για να κατέβουν από το όρος οι μαθητές μετά την Μεταμόρφωση, όπως γράφει ο Λουκάς.

(γ) Από τη φύση του εξασφάλιζε καλλίτερα τις συνθήκες ηρεμίας και απομόνωσης που αναζητούσε ο Κύριος εν όψει της Μεταμόρφωσής του και (δ) εξίσου με το Θαβώρ εξυμνείται στην Π. Διαθήκη ως χώρος φανέρωσης της θείας δόξας (Ψαλμ. 89, 13: Θαβώρ και Ερμών εν τω ονόματί σου αγαλλιάσονται).

Στην φαινομενική πειστικότητα των επιχειρημάτων αυτών , αντιτάσσεται ομόφωνα η παράδοση της Εκκλησίας θεωρώντας ότι το Θαβώρ είναι το υψηλό όρος, όπου έγινε η Μεταμόρφωση του Χριστού. Και απόδειξη η ΝΕΦΕΛΗ, που εμφανίζεται κάθε χρόνο για να υπενθυμίσει και να επιβεβαιώσει ότι.

1.Η  Μεταμόρφωση του Χριστού ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΣΤΟ ΟΡΟΣ ΘΑΒΩΡ και αυτό αποτελεί αδιαπραγμάτευτο γεγονός για την Ορθόδοξη Εκκλησία.

2.Η μεταφορά της εορτής από την Μεγάλη Τεσσαρακοστή στις 6 Αυγούστου, είχε και σοβαρούς δογματικούς και ιστορικούς  λόγους ,που αναφέρθηκαν προηγουμένως και δεν έχει καμία σχέση με ημερολόγια και ημερομηνίες.

22 σχόλια:

  1. «Επομένως θα έπρεπε η νεφέλη, για να αποδειχθεί ο ισχυρισμός ότι το σωστό εκκλησιαστικό ημερολόγιο είναι το Ιουλιανό, να εμφανίζεται κάθε χρόνο ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑΚΑ 40 μέρες πριν το Πάθος του Χριστού ΕΡΩΤΗΣΗ. Εμφανίζεται;;;;;;»

    Σχόλιον: Ὁ καβγᾶς γιά τό ἡμερολογιακόν ζήτημα ΔΕΝ εἶναι γιά τό ποιό ἡμερολόγιον εἶναι τό «σωστόν», ὅπως τό παρουσιάζουν μερικοί (π.χ. ὁ π. Εὐθύμιος Τρικαμηνᾶς), ἀλλά γιά τήν εἰσαγωγήν τοῦ ν.ἑ. ΧΑΡΙΝ ΤΗΣ ΕΝΩΣΕΩΣ ΤΩΝ «ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ»! Αὐτό τό λένε οἱ ἴδιοι οἱ Οἰκουμενισταί στά βιβλία των, τά ἄρθρα των καί τίς Ἐγκυκλίους των (1902 καί 1920). Περαιτέρω, ὑπάρχουν ἀποφάσεις Πανορθοδόξων Συνόδων (π.χ. αὐτῆς τοῦ 1583) οἱ ὁποῖες καταδικάζουν τό «Λατινικόν Καλεντάριον». Συνεπῶς, ὡς ἦτο ἑπόμενον, ἡ εἰσαγωγή αὐτοῦ ἤ κάποιας ἐκδοχῆς αὐτοῦ εἰς τήν ''Ορθόδοξον Ἐκκλησίαν, ΑΝΕΜΕΝΕΤΟ νά προκαλέσῃ σχίσμα, ὅπως καί ἔγινε. Διά τούς δύο αὐτούς λόγους, τό ἡμερολογιακόν ζήτημα δέν εἶναι ζήτημα ἐπιλογῆς τοῦ «σωστοῦ» ἡμερολογίου, ἀλλ' ἔχει δογματικόν χαρακτῆρα. Τοὐτέστιν, ἡ εἰσαγωγή τοῦ ν.ἑ. εἶναι αἵρεσις. Τά ἄρθρα τοῦ π. Εὐθυμίου καί τῶν ὁμοφρόνων του, τά ὁποῖα ὁμιλοῦν γιά Μακεδονικά καί ἄλλα ἡμερολόγια εἶναι ἐκτός θέματος καί ἄρα παραπλανητικά. Ἀποτελοῦν, βεβαίως, βασικόν στήριγμα τῶν Οἰκουμενιστῶν, ἐφόσον συμβάλλουν εἰς τήν ἐξόντωσιν τῶν ἐνισταμένων Ὀρθοδόξων τοῦ π.ἑ. καί τροφοδοτοῦν τά τρόλλ καί τούς ἄλλους ἠλιθίους/ἀπατεῶνας (ἡ ἐπιλογή δική τους) γιά νά βρωμίζουν μέ τίς πνευματικές ἀκαθαρσίες των τίς σχετικές συζητήσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Α.Υπάρχουν τρία σήμερα εκκλησιαστικά ημερολόγια
    Α. Το Ιουλιανό
    Β. Το Παπικό Γρηγοριανό .
    Γ. Το νέο ημερολόγιο (διορθωμένο Ιουλιανό).
    Τα τρία αυτά ημερολόγια ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΑ ΔΙΑΦΕΡΟΥΝ και επανειλημμένα έχω δημοσιεύσει τις διαφορές.
    Επίσης η Α ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΣΥΝΟΔΟΣ στις αποφάσεις της ΔΕΝ ΥΙΟΘΕΤΗΣΕ ΚΑΝΕΝΑ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ και ούτε έθεσε όρο ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗΣ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΔΙΟΡΘΩΣΗΣ ΤΩΝ ΛΑΘΩΝ.
    Β.Η ημερολογιακή μεταρρύθμιση του 1923 έγινε με απαράδεκτο τρόπο εκ μέρους της Εκκλησίας και της πολιτείας. Όμως ξεκίνησε με άλλη πρόθεση (χρήση του ημερολογίου ως εργαλείο Οικουμενισμού ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 1920) αλλά το αποτέλεσμα ήταν διαφορετικό. Δεν υιοθετήθηκε, λόγω αντιδράσεων το Γρηγοριανό αλλά το προτεινόμενο νέο ημερολόγιο με πρόταση δύο αστρονόμων. Tου Σέρβου Μιλάνκοβιτς και του ρουμάνου Δραγγίτς.
    Γ. Διασπάστηκε τότε η εορτολογική ενότητα του εκκλησιαστικού σώματος, αλλά δεν θίχτηκε το ΔΟΓΜΑ. Τελικά δημιουργήθηκαν οι παρακάτω νέες ομάδες στο παλαιό ημερολόγιο που την διέσπασαν ΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ ακόμα περισσότερο.
    Οι ομάδες αυτές είναι: Αυτές που αποκαλούνται «ΑΚΑΙΝΟΤΟΜΗΤΟ ΠΛΗΡΩΜΑ» (χωρίς Συνόδους), οι ΓΟΧ (με Συνόδους),οι αποτειχισμένοι και οι λεγόμενοι δεκατριμερίτες .
    Οι δεκατριμερίτες (Σερβία,Ρωσία Ιεροσόλυμα κ.λ.π) ακολουθούν το παλαιό ημερολόγιο και απέδειξαν ως οικουμενιστικότατες τοπικές εκκλησίες ότι το ημερολόγιο, ως εργαλείο Οικουμενισμού απέτυχε.
    Επίσης συνέβησαν και άλλα που φτάσαμε σήμερα να μιλάμε όχι για διαφορετικό ημερολόγιο, αλλά ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΠΙΣΤΗ μεταξύ των ομάδων νέου και παλαιού ημερολογίου και μεταξύ των ομάδων του παλαιού ημερολογίου. (15 Σύνοδοι ΓΟΧ +αποτειχισμένοι). Οπότε το πρόβλημα της εορτολογικής ενότητας ΕΠΙΔΕΙΝΩΘΗΚΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΛΥΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ.
    Δ.Η συσσώρευση λαθών στο Ιουλιανό ημερολόγιο μας οδήγησε στον εορτασμό του Πάσχα σε λάθος ημερομηνίες με αποτέλεσμα σήμερα ΝΑ ΜΗΝ ΕΟΡΤΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΠΑΣΧΑ στις προβλεπόμενες από την Α Οικουμενική Σύνοδο ημερομηνίες.
    Η τακτική να επιστρέψουμε στο ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΟ ΙΟΥΛΙΑΝΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ για να πετύχουμε την εκκλησιαστική ενότητα και την σωστή ορθόδοξη πίστη είναι ΜΕΓΑΛΟ ΛΑΘΟΣ γιατί ούτε την ενότητα πετυχαίνουμε, ούτε τους όρους της Α Οικουμενικής για το Πάσχα εφαρμόζουμε.
    Μήπως θα πρέπει να αλλάξουμε τρόπο σκέψης; Να συνεργαστούμε με την επιστήμη της αστρονομίας για να μας ενημερώσει για τα ΣΩΣΤΑ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ για ισημερίες και Πανσελήνους για να εφαρμόσουμε σωστά την απόφαση της Α Οικουμενικής για το Πάσχα και οι ΑΝΤΙ-ΟΙΜΟΥΝΕΝΙΣΤΕΣ ΝΑ ΘΕΣΟΥΝ ΤΟΝ ΑΝΤΙ-ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΌ ΑΓΩΝΑ ΣΕ ΘΕΟΛΟΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑΚΕΣ ΒΑΣΕΙΣ;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. π.Δ.Ἀ. «Διασπάστηκε τότε η εορτολογική ενότητα του εκκλησιαστικού σώματος, αλλά δεν θίχτηκε το ΔΟΓΜΑ. ... το ημερολόγιο, ως εργαλείο Οικουμενισμού απέτυχε.»

    Ἀπάντησις: Ὄχι ἕν, ἀλλά πολλά δόγματα ἐθίγησαν, Πάτερ μου! Ἡ δημιουργία σχίσματος σημαίνει ὅτι ἐθίγη τό δόγμα τῆς Μιᾶς Ἐκκλησίας! Ὁ κοινός ἑορτασμός τῶν ἑορτῶν, οἱ νηστεῖες κ.λπ. εἶναι ἐπίσης δόγμα (βλ. 56ον Κανόνα τῆς ΣΤ' Οἰκ.) Ἡ ἀπαγόρευσις τοῦ συνεορτασμοῦ μέ τούς αἱρετικούς (βλ. 37ον Κανόνα τῆς ἐν Λαοδικείᾳ Συνόδου, ἐπικυρωθέντος ὑπό τῆς ΣΤ' Οἰκ.) ἐπίσης κατελύθη (βλ. τά «σούρτα-φέρτα» Φαναρίου καί Ρώμης τήν 30 Νοεμβρίου καί 29 Ἰουνίου). Τέλος, ὅσοι δέν ἠκολούθησαν ἐκραύγαζον ΠΡΟΦΗΤΙΚΩΣ: «Μᾶς ἐφράγκεψαν!» Ἐγνώριζεν ὁ κόσμος τόν σκοπόν τοῦ πραξικοπήματος καί, δυστυχῶς, οἱ Οἰκουμενισταί ἐπέτυχον 99,9% τοῦ σκοποῦ των! Ὄχι μόνον ἐφραγκέψαμε κατά τά ἤθη (πρβλ. νομιμοποιήσεις τῶν ἀμβλώσεων, τῆς ὁμοφυλοφιλίας κ.λπ.), ἀλλ' εἴμεθα καί ὑπό τήν κατοχήν τῶν Φράγκων (πρβλ. μνημόνια καί ξεπούλημα τῆς Ἑλλάδος ἀντί πινακίου φακῆς) καί κατ' οὐσίαν Οὐνῖται (ἀπό 7-12-1965). Προϊόντος τοῦ χρόνου, μέ τήν καταστροφήν νά συνεχίζεται ἀκάθεκτα, θά ἐπιβληθῇ καί τό κοινόν Πασχάλιον καί ἡ πλήρης ἕνωσις μέ τόν «πάπαν», ἐφόσον οὐδεμία ἀντίστασις ὑπάρχει. Δέν ἀντιλαμβάνομαι ἀπό ποῦ ἀντλεῖτε τήν αἰσιοδοξίαν σας καί γράφετε ὅτι «το ημερολόγιο, ως εργαλείο Οικουμενισμού απέτυχε.» Ἐάν τό 1924 ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος ἀνθίστατο στήν εἰσαγωγήν τοῦ ν.ἑ. καί συνέχιζε ν' ἀντιστέκεται καί στούς ἑπομένους πειρασμούς, δέν θά εἴχαμε φραγκέψει! Ἡ εἰσαγωγή τοῦ ν.ἑ. ἦτο ἕν μέρος μόνον τοῦ ὅλου ΣΑΤΑΝΙΚΟΥ σχεδίου. Δέν ἀντιστάθηκε σ' αὐτό, οὔτε καί στά ὑπόλοιπα, διό καί φθάσαμε νά εἴμεθα Σόδομα καί Γόμορρα! Οἱ νομιμοποιήσαντες τήν βρωμεράν ἁμαρτίαν τῆς ὁμοφυλοφιλίας (Σακελλαροπούλου, Μητσοτάκης, Κασσελάκης κ.ἄ.), οἱ Οὐνῖται τῆς Οὐκρανίιας κ.ἄ. «συλλειτουργοῦνται» πλέον μέ τόν Βαρθολομαῖον, τόν Ἱερώνυμον κ.ἄ. «Ἑνός κακοῦ δοθέντος μύρια ἕπονται». Εἶναι θανάσιμον σφάλμα ν' ἀπομονώνουμε τό ἡμερολογιακόν ἀπό τό ὑπόλοιπον σχέδιον τοῦ Σατανᾶ καί ν' ἀσχολούμεθα μέ τά Μακεδονικά καί τά Αἰγυπτιακά ἡμερολόγια γιά νά ἐπιτύχουμε τήν ... «ἀκρίβειαν» τοῦ χρόνου ἑορτασμοῦ τῶν ἑορτῶν, ἐνῷ, ὅπως γράφει ὁ Ἅγ. Ἰ. Χρυσόστομος, δέν πρέπει νά νοιαζώμαστε γι' αὐτό, ἀλλά γιά τήν ἑνότητα τῆς Ἐκκλησίας, ἡ ὁποία ἀπό τό 1924 καί ἐντεῦθεν ἔχει κυριολεκτικῶς καταστραφῆ. Ἡ ὑποβάθμισις τοῦ ἡμερολογιακοῦ, ὡς δῆθεν ἕν «ἀσήμαντον θέμα» εὑρέσεως «ἀκριβοῦς ἡμερολογίου», ἔχει ἀποκοιμίσει πολλές γενιές, ἐνῷ οἱ Οἰκουμενισταί ἐργάζονται πυρετωδῶς διά τήν ἐπιβολήν τοῦ Σατανισμοῦ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. TΑ δόγματα της Μιας Αγίας Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας εκφράζονται στο Σύμβολο της Πίστεως. Με την ημερολογιακή μεταρρύθμιση η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΤΡΙΑΔΟΛΟΓΙΑ, ΧΡΙΣΤΟΛΟΓΙΑ, ΠΝΕΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑ,ΘΕΟΤΟΚΟΛΟΓΙΑ δεν άλλαξαν.(όπως συνέβη στην Κολυμπάριο Σύνοδο το 2016).Το ότι φραγκέψαμε δεν φταίει το ημερολόγιο. Τελικά προτιμάτε να ακολουθείτε ένα λάθος ημερολόγιο και να μην εφαρμόζονται σωστά οι όροι εορτασμού του Πάσχα της Α ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τό δόγμα τῆς Μιᾶς Ἐκκλησίας, τό ὁποῖον ὑπέστη μεγίστην βλάβην μέ τήν εἰσαγωγήν τοῦ ν.ἑ., εἶναι τό 9ον ἄρθρον τοῦ Συμβόλου. Ἐπίσης, ὁ σκοπός τῆς εἰσαγωγῆς τοῦ ν.ἑ. (ἡ ἕνωσις μέ τόν «πάπαν»), ὁ ἐκφραγκισμός καί ὁ ἐξουνιτισμός τῶν Ὀρθοδόξων ἀποτελοῦν διαφορετικάς πτυχάς τοῦ ἑνός καί τοῦ αὐτοῦ σχεδίου, τῆς ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΩΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ. Ὅποιος ἐπικεντρώνεται μόνον σέ ἕν ἀπό αὐτά (τό ἡμερολόγιον) καί δέν βλέπει τά ὑπόλοιπα μέρη τοῦ ΣΧΕΔΙΟΥ, τό ὁποῖον ἔχουμε ἰδεῖ νά ὑλοποιῆται κατά τά τελευταῖα 100 χρόνια, σφάλλει θανασίμως. Καί πάλι, ἡ ἀκρίβεια τοῦ χρόνου ΔΕΝ πρέπει νά μᾶς ἐνδιαφέρῃ, ἐφόσον «χρόνων ἀκρίβειαν, καί ἡμερῶν παρατήρησιν δέν ἠξεύρει ἡ τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησία» (Πηδάλιον, σελ. 8-9), καθώς καί ἐπειδή ἡ τυχόν ἀπόπειρες «διορθώσεως» τῶν σφαλμάτων τῶν ἡμερρολογίων, οἱ ὁποῖες μάλιστα (διορθώσεις) δέν εἶναι πλήρως δυνατές, ἀπειλοῦν τήν ἑνότητα τῆς Ἐκκλησίας.

      Διαγραφή
    2. Καμία βλάβη δεν υπέστη κανένα δόγμα της Μίας Εκκλησίας.
      Οι οικουμενιστικές αλλαγές δεν έχουν καμία σχέση με την αλλαγή του ημερολογίου.

      Διαγραφή
    3. Την ενότητα της Εκκλησίας, δεν απειλούν οι αλλάγές για τα ασήμαντα ημερολόγια.
      Την ενότητα της Εκκλησίας την απειλούν τα αδικαιολόγητα σχίσματα για τις αλλαγές στα ασήμαντα ημερολόγια.

      Διαγραφή
  5. Καταπέλτης ὁ ἱερός Χρυσόστομος κατά των Ημερολατρών. Μιά ακόμα αγιοπατερική απάντηση του π. Ευθυμίου. Θα ηχήσει εις "ώτα μη ακουόντων";
    https://apotixisi.blogspot.com/2023/02/blog-post_79.html#more

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ὄντως καταπέλτης! Ἐναντίον σας, ὅμως! Αὐτῶν πού ἔσχισαν τήν Ἐκκλησίαν μέ ἄπειρα Ψεύδη καί Ὑποκρισίαν, χάριν τῆς δῆθεν ἀποκαταστάσεως τῆς ἐαρινῆς ἰσημερίας στήν 21ην Μαρτίου, ὅπως ἦτο κατά τήν Α' Οἰκ. Σύνοδον! «Δόγμα» πίστεως, λοιπόν, γι' αὐτούς τούς «Λουθήρους» ἡ ἰσημερία νά εἶναι τήν 21ην Μαρτίου!!! Αὐτή εἶναι ὄντως ἡμερολατρεία! Διαστρέφοντες δέ πλήρως τό γεγονός, ἀπεκάλεσαν «ἡμερολάτρας» ὅσους δέν ἐδέχθησαν τήν ἡμερολατρείαν των! Αὐτό ἀκριβῶς κάμνεις κι ἐσύ!

      Διαγραφή
    2. Καταπέλτης ο ιερός Χρυσόστομος για τους ημερολάτρες.
      Το δίκαιο δεν το έχουν τα παλαιοημερολογίτικα σχίσματα.
      Το δίκαιο το έχει ο ιερός Χρυσόστομος και ο π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς.
      Όποιος διαβάσει το εκτενές άρθρο του π. Ευθύμιου θα πειστεί.
      Δεν επιτρέπεται να σχίζουν την Εκκλησία μερικοί, επειδή άλλαξε το ημερολόγιο. Όπως απέδειξε ο π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς το σχίσμα δεν το δημιούργησαν αυτοί που άλλαξαν το ημερολόγιο αλλά αυτοί που έσχισαν την Εκκλησία για την αλλαγή του ημερολογίου. Κάτι που απαγορεύει ο ιερός Χρυσόστομος.
      Ο ιερός Χρυσόστομος και ο π. Ευθύμιος Τριμηνάς βάζουν τα πράγματα στη θέση τους και αφανίζους τις σχισματικές δικαιολογίες και τις διαστροφές.

      Διαγραφή
    3. Σωστά γράφει ο π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς στο άρθρο του
      Καταπέλτης ὁ ἱερός Χρυσόστομος κατά των Ημερολατρών. "Μιά ακόμα αγιοπατερική απάντηση του π. Ευθυμίου. Θα ηχήσει εις "ώτα μη ακουόντων"; " ότι

      "Τά σχίσματα ἐννοοῦνται πάντα ὡς ἀπόσχισι κάποιων ἀπό τό ἐκκλησιαστικό σῶμα γιά θέματα τά ὁποῖα δέν ἅπτοντο τῆς πίστεως. "
      Άρα το σχίσμα το έκαναν όπως είναι εξόφθαλμο για τον καθένα, οι παλαιοημερολογίτες που αποσχίστηκαν επειδή άλλαξε το ημερολόγιο

      Ολόκληρο το άρθρο-διαμάντι του π. Ευθυμίου Τρικαμηνά
      "Μιά ακόμα αγιοπατερική απάντηση του π. Ευθυμίου. Θα ηχήσει εις "ώτα μη ακουόντων"
      https://apotixisi.blogspot.com/2023/02/blog-post_79.html#more

      Διαγραφή
  6. Η ορθόδοξη Εκκλησία οριοθετείται.
    1.Απο το Ευαγγέλιο, όπως ερμηνεύεται από τους Ορθόδοξους Εκκλησιαστικούς συγγραφείς.
    2.Απο τις δογματικές αποφάσεις των Αγίων Οικουμενικών Συνόδων.
    3.Απο τον βίο και την πολιτεία των Αγίων, που είναι το εφαρμοσμένο Ευαγγέλιο.
    4.Απο την υπόλοιπη ιερά παράδοση
    Τα ημερολόγια είναι ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΜΑΤΑ και ως εκ τούτου ΑΤΕΛΗ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πάτερ Δημήτριε, ἀπό τά κείμενά σας, ἔχω σχηματίσει τήν ἐντύπωσιν ὅτι εἶσθε ἱκανώτατος, εὐσεβέστατος καί ἔχετε καλές προθέσεις καί εὐθυκρισίαν. Προφανῶς, δέν ἔχω λόγον νά σᾶς κολακεύσω. Δέν ἀντιλαμβάνομαι, ὅμως, γιατί συνεχίζετε ν' ἀπομονώνετε τό ἡμερολογιακόν ἀπό τό γενικώτερον σχέδιον καταστροφῆς τῆς Ὀρθοδοξίας, ἐνῷ εἶναι ἡλίου φαεινώτερον ὅτι εἶναι ἀρρήκτως συνδεδεμένον μέ αὐτό. Καί πάλι, θεωρῶ ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΤΙΚΟΝ νά ὁμιλῶ γιά Μακεδονικά ἡμερολόγια, γιά κύκλους τοῦ Μέτωνος καί γιά τήν ἀκρίβειαν τοῦ χρόνου τῶν ἑορτῶν, γνωρίζοντας πολύ καλά ὅτι τά θέματα αὐτά εἶναι τελείως ἀνούσια. Ὅσοι τό κάμνουν «ἀφήνουν τά μῆλα καί πιάνουν τά φύλλα», κατά τό δή λεγόμενον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κ.ΔΧ
      Α. Γιατί υποτιμάτε τις επιστημονικές εργασίες των Αλεξανδρινών Αστρονόμων το 325 και μετά για την ΣΩΣΤΗ εφαρμογή των αποφάσεων της Α Οικουμενικής Συνόδου;.
      Η χρήση του κύκλου του Μέτωνα και η εξαγωγή κατάλληλων αλγορίθμων για τον υπολογισμό της ημερομηνίας του Πάσχα καθώς και το εύρος της μαθηματικής τους σκέψης των επιστημόνων αστρονόμων της εποχής προσωπικά με αφήνει άφωνο.
      Β. Επειδή όμως απ΄ότι φαίνεται δεν σας ενδιαφέρει η επιστημονική ακρίβεια για την εφαρμογή των όρων εορτασμού του Πάσχα της Α Οικουμενικής Συνόδου (εμένα με ενδιαφέρουν και τα δύο) διαβάστε σας παρακαλώ τα παρακάτω και θέλω να μου απαντήσετε ειλικρινά.
      «Ας υποθέσουμε ότι όλοι οι Ορθόδοξοι της Ελλάδος γυρίζουν στο παλαιό ημερολόγιο.
      1.Δεν σας ενοχλεί ότι τον 21ο αιώνα υιοθετούμε λανθασμένα πλέον ημερολόγια από 325 μ.Χ. δημιουργώντας μια κατάσταση με δύο ημερολόγια Πολιτικό και εκκλησιαστικό ,με ο,τι αυτό συνεπάγεται στην κοινωνική ζωή των χριστιανών.
      2.Ποιό θα είναι ΣΗΜΕΡΑ το πνευματικό κέρδος; Θα σταματήσει η αλλαγή του ημερολογίου την Οικουμενιστική λαίλαπα ή θα επιτευχθεί εορτολογική ενότητα την στιγμή που στον χώρο του Παλαιού ημερολογίου μεταξύ των 15 Συνόδων δεν υπάρχει στοιχειώδης εκκλησιαστική κοινωνία;;;Τι θα ωφελήσει η ενότητα χωρίς εκκλησιαστική κοινωνία;
      3.Είναι ή όχι η σημερινή εκκλησιαστική κατάσταση στον χώρο του Παλαιού ημερολογίου (ΑΚΑΙΝΟΤΟΜΗΤΟ-ΓΙΟΧ-ΔΕΚΑΤΡΙΜΕΡΙΤΕΣ) τρανταχτή απόδειξη ότι το ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ούτε ΘΕΜΑΤΟΦΥΛΑΚΑΣ ΤΗΣ ΠΙΣΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ούτε εκκλησιαστική κοινωνία επιτυγχάνει»;

      Διαγραφή
    2. Πάτερ Δημήτριε, εὐλογεῖτε.
      Α-Β. Δέν γνωρίζω ἀστρονομίαν, ὥστε νά μπορῶ νά ἐκτιμήσω σωστά τά ἐπιστημονικά της συμπεράσματα. Δέν τά ὑποτιμῶ, ἁπλῶς δέν μ' ἐνδιαφέρουν. Διότι ὁ Α' Κανών τῆς ἐν Ἀντιοχείᾳ Συνόδου (ἐπικυρωθείς ὑπό τῆς ΣΤ' Οἰκ., 2ος Κανών) λέγει ὅτι ὅποιος διασαλεύσει τό Πασχάλιον πού ὥρισεν ἡ Α' Οἰκ. θά εἶναι ἀλλότριος τῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ. Τά αὐτά λέγουν καί οἱ Πανορθόδοξες Σύνοδοι τοῦ 16ου αἰῶνος, ἰδίᾳ ἡ Σύνοδος τοῦ 1593. Καί ὅπως προανέφερα, ἡ ἀκρίβεια τῆς μετρήσεως τοῦ χρόνου ΔΕΝ πρέπει νά ἐνδιαφέρῃ τήν Ἐκκλησίαν (ἱ. Χρυσόστομος), κυρίως ἐπειδή γίνεται αἰτία σχισμάτων.

      Β.1. Χρησιμοποιῶ δύο ἡμερολόγια ἀπό τό 1999, τό Πολιτικόν καί τό Ἐκκλησιαστικόν. Οὐδέν σοβαρόν πρόβλημα δημιουργεῖται.

      Β.2-3. Ὅπως σᾶς ἔχω γράψει ἐπανειλημμένως, τό ν.ἑ. εἶναι μέρος τοῦ γενικωτέρου σχεδίου καταστροφῆς τῆς Ὀρθοδοξίας. Γι' αὐτό τό ἀπορρίπτω. Ἡ (ὑποθετική) ἐπιστροφή στό π.ἑ. δέν θά ὠφελήσῃ σέ τίποτε ἄν δέν συνοδεύεται καί ἀπό διακοπήν κοινωνίας μέ τούς Οἰκουμενιστάς καί ἄν δέν υἱοθετῶνται ἄλλες πλάνες, ὅπως π.χ. τά ΘΝΠ, ὁ Ματθαιϊσμός, ὁ ἀνθρωπομορφισμός, ὁ Σεργιανισμός κ.λπ. Ἄν γίνῃ μία τέτοια κίνησις, δηλαδή ἐπιστροφή εἰς τήν πρό τοῦ 1924 ἐποχήν, ἐγώ πρῶτος θά τρέξω νά ἐνταχθῶ εἰς αὐτήν. Οἱ πολλές Σύνοδοι τοῦ π.ἑ. δέν μέ ἀφοροῦν, καθότι δέν κοινωνῶ μέ καμμίαν ἀπό αὐτές. Ἀποδεικνύουν δέ ὅτι τό ἡμερολόγιον δέν εἶναι τό μόνον θέμα σήμερα πού πλήττει τήν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν. Τά ἄλλα θέματα, ὡστόσον, νομίζω ὅτι εἶναι ἰάσιμα, ἄν ὑπάρχῃ καλή προαίρεσις, καί ἄρα ἡ υἱοθέτησις τοῦ π.ἑ. ὑφ' ὅλων τῶν Ὀρθοδόξων νομίζω ὅτι θά καταστήσῃ ἐφικτήν τήν ἐπιστροφήν εἰς τήν πρό τοῦ 1924 ἐποχήν, ἐνῷ τώρα βαδίζουμε πρός τό χάος.

      Διαγραφή
    3. Όποιος θέλει να συμβάλλει πραγματικά στην ενότητα της Εκκλησίας, οφείλει να στραφεί στα παλαιοημερολογίτικα σχίσματα και να τους υποδείξει τον δρόμο επιστροφής τους στην Εκκλησία και όχι να προσπαθεί να φέρει τους Ορθόδοξους στο δρόμο που ταιριάζει στις παλαιοημερολογίτικες αγκυλώσεις.

      Διαγραφή
  8. ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ.
    Από εδώ και στο εξής θα διαγράφονται
    Α. Ανώνυμα σχόλια χωρίς αιτιολόγηση των απόψεων που διατυπώνονται.
    Β. Υβριστικά σχόλια που απευθύνονται σε άλλους σχολιαστές.
    Γ. Σχόλια με διάφορους χαρακτηρισμούς απόψεων άλλων σχολιαστών
    Από το ιστολόγιο «ΟΜΟΛΟΓΙΑ»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ὅπως ἔχω γράψει δεκάδες φορές, τά τρόλλ οὐδέποτε ἔχουν γράψει κάτι τό οὐσιαστικόν! Συνεχῶς, «ἐπιχειρηματολογοῦν» χρησιμοποιῶντας τό λογικόν σφάλμα τῆς «λήψεως τοῦ ζητουμένου», γεγονός πού ἀποδεικνύει ὅτι ἀερολογοῦν. Χάριν παραδείγματος, δέν τολμοῦν ν' ἀπαντήσουν στό ἐρώτημα πού τούς ἔθεσα: Γιατί «ἔπρεπε» ντέ καί καλά ν' ἀλλάξουν τό ἡμερολόγιον γιά νά ἐπαναφέρουν δῆθεν τήν ἐαρινήν ἰσημερίαν στήν 21ην Μαρτίου, ἄν καί ἐγνώριζαν ὅτι (1) ἡ Ἐκκλησία δέν ἐνδιαφέρεται γιά τήν ἀκριβῆ μέτρησιν τοῦ χρόνου, καί ἄρα ἡ ἀλλαγή τοῦ ἡμερολογίου ἦτο πρᾶξις ἡμερολατρική (ἀκριβέστερον ἰσημεριολατρική), καί (2) τρεῖς Πανορθόδοξοι Σύνοδοι κατεδίκασαν τό ν.ἡμ. τοῦ «πάπα» (1583, 1587, 1593), γεγονός πού σημαίνει ὅτι ἡ ἀλλαγή θά προκαλοῦσε σχίσμα; Καί κάτι ἄλλο: Πῶς εἶναι «ἀσήμαντον θέμα» τό ἡμερολογιακόν, ἐφόσον ἠσχολήθησαν μέ αὐτό τρεῖς Πανορθόδοξοι Σύνοδοι τοῦ 16ου αἰῶνος; Γιά πλάκα ξεκινοῦσαν οἱ ἀρχιερεῖς ἀπό τήν μίαν ἄκρην τῆς γῆς νά ὑπάγουν στήν ἄλλην καί νά συγκροτήσουν Σύνοδον; Ἅς ἀφήσουν, λοιπόν, τίς ἀερολογίες των ὅτι «ὁ π. Εὐθύμιος ἰσοπέδωσε τά παλ/κα σχίσματα» καί τίς παρόμοιες φανφάρες καί ἄς «ἀπαντήσουν» στά ὡς ἄνω ἐρωτήματά μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ας απαντήσουν οι παλαιοημερολογίτες που έχουν καλή διάθεση και σέβονται τους αγίους και δεν είναι αγιομάχοι και νομίζουν ότι δικαιολογούνται τα σχίσματα
    Με ποιό ανάστημα μπορούν να αντιλογήσουν στον ι. Χρυσόστομο που γράφει να μην κάνουμε σχίσματα για τα ασήμαντα ημερολόγια και εορτολόγια , όπως στο παρακάτω κομμάτι.

    Αντιγράφω από το άρθρο του π. Ευθυμίου που δημοσιεύθηκε και από το παρόν μπλογκ με τον τίτλο "Μιά ακόμα αγιοπατερική απάντηση του π. Ευθυμίου. Θα ηχήσει εις "ώτα μη ακουόντων"


    " Κατωτέρω διδάσκει πάλι νά μήν φιλονικῶμε οὔτε νά ἀποσχιζώμεθα τῆς Ἐκκλησίας διά τά θέματα τῶν ἑορτῶν καί τῆς νηστείας: «Μὴ τοίνυν φιλονεικῶμεν, μηδὲ ἐκεῖνο λέγωμεν, Τοσοῦτον ἐνήστευσα χρόνον, καὶ νῦν μεταθήσομαι; Δι' αὐτὸ μὲν οὖν τοῦτο μετάθου· ἐπειδὴ τοσοῦτον ἀπεσχίσθης χρόνον τῆς Ἐκκλησίας, ἐπάνελθε λοιπὸν πρὸς τὴν μητέρα» (ΕΠΕ 34,184,10) καί κατόπιν ἀφοῦ φέρει, ὅπως συνηθίζει ὁ ἅγιος, παραδείγματα ἀπό τήν Παλαιά καί Καινή Διαθήκη ἀναφέρει τά ἑξῆς: «Μὴ τοίνυν, τῶν τελειοτέρων παραγενομένων πραγμάτων, πρὸς τὰ πρότερα ἐπανατρέχωμεν, μηδὲ ἡμέρας καὶ καιροὺς καὶ ἐνιαυτοὺς παρατηρῶμεν, ἀλλὰ πανταχοῦ τῇ Ἐκκλησίᾳ μετ' ἀκριβείας ἑπώμεθα, τὴν ἀγάπην καὶ τὴν εἰρήνην προτιμῶντες ἁπάντων. Εἰ γὰρ καὶ ἐσφάλλετο ἡ Ἐκκλησία, οὐ τοσοῦτον κατόρθωμα ἀπὸ τῆς τῶν χρόνων ἀκριβείας ἦν, ὅσον ἔγκλημα ἀπὸ τῆς διαιρέσεως καὶ τοῦ σχίσματος τούτου» (ΕΠΕ 34, 188,5).
    Ἐδῶ ἀναφέρει ὁ ἅγιος ὅτι, ἐφ’ ὅσον δέν πρόκειται διά θέματα πίστεως, πρέπει νά ἀκολουθοῦμε τήν Ἐκκλησία καί νά μήν χωριζώμεθα ἀπό αὐτήν, ἔστω καί ἄν αὐτή ἔκανε λάθος. "

    Μπορούν οι μη αγιομάχοι παλαιοημερολογίτες, να απαντήσουν ειλικρινά, χωρίς φανφαρολογίες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ὄχι μόνον δέν ἀπαντᾶς στά ἐρωτήματά μου, ἀλλά συνεχίζεις ἀπτόητος ήν ΔΙΑΣΤΡΟΦΗΝ τῆς ἀληθείας!

      1. Οἱ Ν/Ηται καί ΟΧΙ ΟΙ Π/Ηται εἶναι ἐκεῖνοι πού περιεφρόνησαν τούς λόγους τοῦ Ἁγίου Ἰ. Χρυσοστόμου καί προσέθεσαν 13 ἡμέρας, ἔτσι ὥστε νά ἐπαναφέρουν τήν ἐαρινήν ἰσημερίαν ἀπό ήν 8ην Μαρτίου ὅπου εἶχε κατεβῆ εἰς τάς 21 Μαρτίου. Ἐκτός ἀπό σχισματο-αιρετικούς (βλ. παρ. 2 καί 3 παρακάτω), τό γεγονός αὐτό σᾶς καθιστᾶ ἰσημεριολάτρας, οὐτέστιν εἰδωλολάτρας.

      2. Εἶπαν εἰς τόν λαόν, λοιπόν, αὐτά τά ΨΕΜΜΑΤΑ περί ἰσημερίας, ἐνῷ ὁ πραγματικός σκοπός των, ὅπως ἀποδεικνύουν τά ἐπίσημα ἔγγραφά των, ἦτο νά ἑνωθοῦν μέ τόν «πάπαν» καί τούς προτεστάντας. Γιά ὅσους διαθέτουν ὀλίγον νοῦν, τό γεγονός αὐτό καθιστᾶ τό ἡμερολογιακόν ζήτημα δογματικόν. Ὅσα ΨΕΜΜΑΤΑ καί νά γράψετε αὐτό δέν ἀλλάζει, διότι εἶναι ἱστορικόν γεγονός.

      3. Ἐπειδή δέ τρεῖς Πανορθόδοξοι Σύνοδοι (1583, 1587, 1593) ἀπηγόρευσαν τήν εἰσαγωγήνν νέου ἑορτολογίου, ἕπεται ὅτι ἡ παράβασις αὐτῶν τῶν ἀποφάσεων ΑΝΕΜΕΝΕΤΟ νά προκαλέσῃ σχίσμα. Αὐτός εἶναι ὁ δεύτερος σημαντικός δογματικός λόγος διά τόν ὁποῖον οἱ Ν/Ηται εἶναι ἐν δυνάμει σχισματικοί καί αἱρετικοί.

      4. Τά ὡς ἄνω τά γράφω γιά σοβαρούς ἀναγνώστας. Σέ σένα καί τούς ὁμόφρονές σου τά ἔχω γράψει δεκάδες φορές, ἀλλά συνεχίζετε τήν ΔΙΑΣΤΡΟΦΗΝ τῆς ἀληθείας, χωρίς ποτέ νά τολμᾶτε ν' ἀσχοληθῇτε μέ τά ὡς ἄνω θέματα οὐσίας πού σᾶς θέτω. Ἡ μέθοδός σας συνίσταται εἰς τά ἑξῆς πονηρά βήματα: (1) ὑποκρισία ὅτι δῆθεν δέν καταλαβαίνετε, (2) χρῆσις τοῦ λογικοῦ λάθους τῆς «λήψεως τοῦ ζητουμένου», (3) ἄφθονον ψέμα, (4) διαστροφή τῆς πραγματικότητος. Ὅταν τά βλέπω αὐτά, αἰσθάνομαι ὑποχρεωμένος νά τ' ἀνατρέψω, διότι φοβοῦμαι μή πλανήσετε κάποιον καλοποροαίρετον ἀναγνώστην. Ἐφόσον συμμετέχω στά σχόλια, θά ἔχω κι ἐγώ τήν εὐθύνην. Ἀλλά δέν μπορῶ νά γράφω κάθε μέρα τά ἴδια πράγματα, διότι ἐσεῖς ἀναρτᾶτε τίς ἴδιες διαστροφές, τά ἴδια ψεύδη, τά ἴδια λογικά λάθη, ὑποκρινόμενοι ὅτι δέν καταλαβαίνετε. Συνεπῶς, παραιτοῦμαι ἀπό σχολιαστής τοῦ παρόντος ἱστολογίου. Εὐχαριστῶ διά τήν φιλοξενίαν ἄρθρων καί σχολίων μου.

      Διαγραφή
    2. Περιττό να πω ότι ο σχολιαστής απευθύνθηκε στους μη αγιομάχους παλαιοημερολογίτες.
      Στους αγιομάχους συγκαταλέγονται και οι αγιομάχοι των συγχρόνων αγίων μας.

      Διαγραφή
    3. Δεν ξέρω πόσοι πρόσεξαν το ανωτέρω σχόλιο, για το ποιός κάνει το Σχίσμα.

      Καταπέλτης ὁ ἱερός Χρυσόστομος κατά των Ημερολατρών. "Μιά ακόμα αγιοπατερική απάντηση του π. Ευθυμίου. Θα ηχήσει εις "ώτα μη ακουόντων"; " ότι

      "Τά σχίσματα ἐννοοῦνται πάντα ὡς ἀπόσχισι κάποιων ἀπό τό ἐκκλησιαστικό σῶμα γιά θέματα τά ὁποῖα δέν ἅπτοντο τῆς πίστεως. "
      Άρα το σχίσμα το έκαναν όπως είναι εξόφθαλμο για τον καθένα, οι παλαιοημερολογίτες που αποσχίστηκαν επειδή άλλαξε το ημερολόγιο

      Ολόκληρο το άρθρο-διαμάντι του π. Ευθυμίου Τρικαμηνά
      "Μιά ακόμα αγιοπατερική απάντηση του π. Ευθυμίου. Θα ηχήσει εις "ώτα μη ακουόντων"
      https://apotixisi.blogspot.com/2023/02/blog-post_79.html#more

      Διαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου