Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος παρέστη σε παπική λειτουργία στην Πόλη.
Θέλησε έτσι να τιμήσει την ενδεκάτη επέτειο από την εκλογή του Πάπα Φραγκίσκου.
Ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίος Αρχοντώνης, συνοδευόμενος από τον Μητροπολίτη Ιταλίας Πολύκαρπο, την Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου 2024 παρέστη σε παπική λειτουργία “τιμώντας” έτσι την ενδεκάτη επέτειο από την εκλογή του Πάπα Φραγκίσκου.
Ο Πατριάρχης στην ομιλία του δεν έκρυψε τους αδελφικούς δεσμούς που διατηρεί με τον Πάπα, ούτε την τακτική επικοινωνία τους. Αντιθέτως αποκάλυψε το προσωπικό του όραμα:
“Περιττό να πούμε ότι και οι δύο επιθυμούμε και εργαζόμαστε ένθερμα – μέσω του επισήμου θεολογικού διαλόγου καθώς και μέσω ανεπίσημων και αδελφικών σχέσεων – για την ενότητα των δύο «αδελφών εκκλησιών» μας προς εκπλήρωσιν της προσευχής του Κυρίου μας «να μπορέσουν οι μαθητές Του να είναι ένα (ἵνα ὦσιν ἕν)» (Ιωαν. ιζ´, 21). Φιλοδοξία και προσδοκία μας είναι να μπορέσουμε να μετάσχουμε από κοινού στην Ευχαριστία ως το Σώμα του Χριστού”.
Οι Ορθόδοξες θέσεις περί της μοναδικότητος της Εκκλησίας δέχθηκαν δυστυχώς (και κατ’ επανάληψη), καίριο πλήγμα από τον παν. Πατριάρχη Βαρθολομαίο σε κατά καιρούς δημόσιες διακηρύξεις και δηλώσεις του.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως στην συνάντησή του με τον «πάπα» Φραγκίσκο στα Ιεροσόλυμα τον Μάϊο του 2014, μεταξύ άλλων ο κ. Βαρθολομαίος διατύπωσε μια καινοφανή Εκκλησιολογία, εντελώς ξένη προς τη δογματική διδασκαλία της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας, σύμφωνα με την οποία η Εκκλησία παρουσιάζεται ως Μία και ταυτόχρονα διεσπασμένη εν χρόνω:
“Η Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία, η ιδρυθείσα υπό του εν ‘αρχή Λόγου’, του ‘όντος προς τον Θεόν’ Λόγου, κατά τον ευαγγελιστήν της αγάπης, δυστυχώς κατά την επί γης στρατείαν αυτής, λόγω της υπερισχύσεως της ανθρωπίνης αδυναμίας και του πεπερασμένου θελήματος του ανθρωπίνου νοός, διεσπάσθη εν χρόνω. Ούτω διεμορφώθησαν καταστάσεις και ομάδες ποικίλαι εκ των οποίων εκάστη διεκδικεί ‘αυθεντίαν’ και ‘αλήθειαν’ ”.
Απάντηση στην καινοφανή αυτή διδασκαλία έδωσε η «Σύναξη κληρικών και Μοναχών», η οποία εξέδωσε σχετικό φυλλάδιο το 2015, με τίτλο: «Η νέα Εκκλησιολογία του Οικουμενικού Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου και επίκαιρα ομολογιακά κείμενα»
«…Η θέση αυτή, [περί μιας και ταυτόχρονα διεσπασμένης Εκκλησίας], συνιστά συνειδητή άρνηση τουλάχιστον της ενότητος της ‘Μιάς’ Εκκλησίας ως ιδιότητος και οντολογικού Της δεδομένου. Η συμπερίληψη της ιδιότητος αυτής στο εκκλησιολογικό άρθρο του Συμβόλου της Πίστεως, αποτελεί την έκφραση της αυτοσυνειδησίας και αγιοπνευματικής εμπειρίας της Εκκλησίας και κατά συνέπειαν όποιος – κληρικός, ή λαϊκός – αμφισβητεί συνειδητώς, ή απορρρίπτει την πίστη της Εκκλησίας, όπως αυτή οριοθετείται με κάθε ακρίβεια στους Όρους των Οικουμενικών Συνόδων και ιδιαιτέρως στα μονοσήμαντα άρθρα του Συμβόλου της Πίστεως, ευλόγως εκπίπτει από το Σώμα της Εκκλησίας, υποκείμενος σε καθαίρεση, ή αφορισμό κατά τις Οικουμενικές Συνόδους» [1] [2] [3] [4].
Όποιος διακόψει τη μνημόνευση του Πατριάρχου Βαρθολομαίου βγαίνει εκτός Εκκλησίας ή προστατεύει την Εκκλησία από την αιρετική του εκκλησιολογία;
Γιατί η κατασυκοφάντηση της Ιεροκανονικής και Αγιοπατερικής Αποτείχισης ΚΑΙ από ορθοφρονούντες Επισκόπους, Κληρικούς, Μοναχούς, Θεολόγους και λαϊκούς πρέπει επιτέλους να σταματήσει.
Οι οικουμενιστές να απομονωθούν, εκτός Εκκλησίας.
Καλή Μετάνοια
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου