Στοιχεία απο το εκκλησιαστικό ρεπορτάζ.
60ή συνεδρίαση τoυ Π.Σ.Ε στην Αθήνα (18-22 Μαΐου 2025)
Η Επιτροπή των Εκκλησιών για τις Διεθνείς Υποθέσεις (CCIA)
του Παγκόσμιου Συμβουλίου Εκκλησιών πραγματοποιεί συνέδριο για την εκατονταετηρίδα της ζωής και
του έργου από 18-20 Μαΐου 2025 στην
Αθήνα, σηματοδοτώντας την εκατονταετηρίδα του Συνεδρίου Ζωής και Έργου της
Στοκχόλμης το 1925, το οποίο έθεσε τα σημαντικά θεμέλια για το οικουμενικό
κίνημα και το Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών.
Το συνέδριο για την εκατονταετηρίδα της Ζωής και του Έργου
και η 60ή συνάντηση της CCIA φιλοξενούνται από την Εκκλησία της Ελλάδος.
Την Κυριακή 18 Μαΐου στις 15:00 το συνέδριο άνοιξε με δέηση του Σεβασμιωτάτου
Μητροπολίτη Νέας Ιωνίας κ. Γαβριήλ , ακολουθούμενη από
μήνυμα του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.
Ιερωνύμου .
Χαιρετισμούς υψηλού επιπέδου κατά την έναρξη του συνεδρίου απήυθυναν:
- Κύριος
Μάκης Βορίδης , Υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου,
- κ.
Νίκος Παπαϊωάννου , Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και
Αθλητισμού,
- κα
Τερέζα-Παρασκευή Αγγελάτου , γενική γραμματέας του Υπουργείου
Εξωτερικών.
Οι ομιλητές του συνεδρίου είναι:
- Επίσκοπος
Γιόνας Γιόνσον , Εκκλησία της Σουηδίας
- Καθ.
Δρ Μιλτιάδης Σαρηγιαννίδης
- Καθηγήτρια
Δρ. Δήμητρα Κούκουρα
- Μητροπολίτης
Πισιδίας Ιώβ
Στις συνεδρίες συζήτησης στο πλαίσιο του συνεδρίου θα
συμμετάσχουν η Δρ. Hanna Ojanen, η κα. Lani Anaya, η Δρ. Sturla Stalsett, ο
Αιδεσιμότατος Δρ. Malcolm Brown, η Αιδεσιμότατος Kolade Fadahunsi, η
Αιδεσιμότατος Δρ. Karen Georgia Thompson, ο π. Nicolas Kazarian και η κα. Maha Milki Wehbe.
Registration
for the Life and Work Centenary conference online
«Οι συμμετέχοντες στο Συνέδριο που ξεκίνησε το μεσημέρι της
Κυριακής σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας, μετά το πέρας των εργασιών,
διάβασαν την προσευχή που μοιράστηκε σε όλους τους παρευρισκόμενους».( https://www.orthodoxtimes.gr/prosefchi-vasismeni-stin-orthodoxi-paradosi-kata-ti-2i-imera-tou-synedriou-tou-wcc-stin-athina-vinteo)
Υπενθυμίζουμε ότι οι
Ιεροί Κανόνες της Εκκλησίας με οικουμενικό κύρος που απαγορεύουν την συμπροσευχή με αιρετικούς
είναι οι παρακάτω:
1. Κανών Ι’ των Αγ. Αποστόλων: “Ει τις ακοινωνήτω, καν εν
οίκω συνεύξηται,ούτος αφοριζέσθω”
2. Κανών ΜΕ’ των Αγ. Αποστόλων: “Επίσκοπος, ή Πρεσβύτερος, ή
Διάκονος αιρετικοίς συνευξάμενος, μόνον, αφοριζέσθω, ει δε επέτρεψεν αυτοίς, ως
Κληρικοίς ενεργήσαί τι, καθαιρείσθω”
3. Κανών ΞΔ’ των Αγ. Αποστόλων: “Ει τις Κληρικός, ή Λαϊκός
εισέλθοι εις συναγωγήν Ιουδαίων, ή αιρετικών προσεύξασθαι, και καθαιρείσθω, και
αφοριζέσθω”
Μόνον η αφαίρεση του Σταυρού από το Ιερό ενοχλεί τους αγωνιστές, ενώ εδώ γκρεμίζουν όλο το οικοδόμημα της Εκκλησίας;;;
(https://www.youtube.com/watch?time_continue=4&v=zGR4yohDqiM&embeds_referring_euri=https%3A%2F%2Fwww.orthodoxtimes.gr%2F&source_ve_path=Mjg2NjY)
------------------------------------------------------------------------
Περισσότερα για το Συνέδριο υπάρχουν στα παρακάτω link
2. https://www.orthodoxtimes.gr/h-triti-imera-tou-synedriou-tis-ekklisias-tis-ellados-me-to-wcc-live/
Μας στάλθηκαν δύο σχόλια από ανώνυμους σχολιαστές (ο ένας αυτοτιτλοφορείται Ορθόδοξος) και αφορά την συμμετοχή στο Παγκόσμιου Συμβουλίου Εκκλησιών του κεκοιμημένου Αρχιεπισκόπου Αλβανίας κυρού Αναστασίου. Λόγω της ανωνυμίας των σχολιαστών ΔΕΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΥΜΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ. Δημοσιεύουμε όμως ως απάντηση απόσπασμα από προηγούμενη σχετική δημοσίευση του ιστολογίου .
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟ.
«Σας προσάπτουν µοµφή για το “Παγκόσµιο Συµβούλιο Εκκλησιών” (Π.Σ.Ε.) Μακαριώτατε!
Τούτο το έχω ακούσει, αλλά πρέπει να γνωρίζουν ότι εγώ δεν πήγα µόνος µου, αλλά έκανα υπακοή στην απόφαση της Εκκλησίας το 1962 και µάλιστα γι’ αυτό υπήρξε και απαίτηση από το µακαριστό αρχιεπίσκοπο Χρυσόστοµο (Χατζησταύρου). Τι ήµουν τότε! Ένας ιεροδιάκονος και έπρεπε να εκπροσωπήσω την Ορθόδοξη Ελληνική Εκκλησία στο Π.Σ.Ε. που θα πραγµατοποιούνταν στο Μεξικό. Στην αυθόρµητη αντίδρασή µου, πώς να πάω εγώ, ο διάκονος, Μακαριώτατε!
Η απάντησή του ήταν αφοπλιστική: «… είστε ο µόνος που µπορείς να παλέψεις µέσα “στ’ άγρια θηρία”».
Εγώ, όπου βρέθηκα (συνέδρια, επιτροπές, συνελεύσεις), το αποφάσιζε η Εκκλησία. Εκεί µέσα σ’ όλα αυτά έδωσα την Ορθόδοξη µαρτυρία και Τριαδικό Θεό οµολογούσα και µάλιστα σ’ ένα θρησκευτικό συνονθύλευµα περιβάλλον. Είµαστε υποχρεωµένοι να προσφέρουµε µε κάθε τρόπο την Ορθόδοξη µαρτυρία µας στους συνανθρώπους µας, όπως ο καλός γεωργός, ανεξαρτήτως των θρησκευτικών πεποιθήσεών τους, διότι όλοι µας είµαστε δηµιουργήµατα του µόνου αληθινού Θεού και τα αποτελέσµατα της
σποράς είναι αυταπόδεικτα πλέον, διότι ήρθαν χιλιάδες άνθρωποι κοντά στην Ορθόδοξη Εκκλησία.
Τα δε τιµητικά βραβεία και τίτλοι που µου δόθηκαν, αυτά αντανακλούσαν στην Ορθοδοξία µας, την Ελλαδική Εκκλησία και τελευταία στον εαυτό µου. Τα δε τιµητικά χρηµατικά ποσά που τα συνόδευαν κάποια από αυτά, όλα χρησιµοποιήθηκαν για φιλανθρωπικά έργα.
Αυτό πρέπει να ήταν το µεγαλύτερο δώρο από το Θεό που µε δόθηκε ποτέ, αυτό το κατάλαβα πολύ αργότερα όταν ως µέλος του Παγκοσµίου Συµβουλίου Εκκλησιών και ως Πρόεδρος αργότερα, µπορούσα µε άνεση να βρίσκουµε παντού και να αλιεύω χιλιάδες στην Ορθοδοξία µας.
Άρθρο ένα πσε απαγορεύεται ο προσηλυτισμός ανάμεσα στα μέλη...
ΔιαγραφήΣΥΝΕΧΕΙΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΥ ΣΧΟΛΙΟΥ
ΑπάντησηΔιαγραφήΤου Τριανταφυλλου Τασιοπουλου, εφημεριδα ΑΓΩΝΑΣ, Λαρισας.
ΕΜΕΙΣ … “ΟΙ ΠΤΩΧΟΙ ΤΩ ΠΝΕΥΜΑΤΙ”
ΤΑ ΚΑΘ’ ΥΜΑΣ “ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΑ”
Τα σαλπίσµατα για τον Αναστάσιο, πατερ Θεόδωρε, έγιναν αφορµή να σκαλέψω λίγο το αρχείο και εκεί προ µεγάλης έκπληξης βρέθηκε το οικουµενιστικό σας παρελθόν που εντέχνως αποκρύπτεται και στο οποίο θα αναφερθώ εν συντοµία για σήµερα, αλλά θα επανέλθω αν χρειαστεί µέσα “από (αβέρκιες) αυθεντικές πηγές”.
Δεν σας κρύβω ότι στο στάδιο της επεξεργασίας του υλικού για ηµέρες ταλαντεύτηκα πάρα πολύ αν έπρεπε να δώσω όλο το υλικό στη δηµοσιότητα ή συνοπτικό µέρος και αποφάσισα το δεύτερο.
Η αναγραφή αυτή αποτελεί για µένα µια πράξη οδυνηρή, ωστόσο είναι αναγκαία, για να µη µένουν σκιές σε ανθρώπους που αφιέρωσαν τη ζωή τους κοντά στο Χριστό, στην Εκκλησία και στο λαό.
Πατερ. Θεόδωρε – µήπως κάνω λάθος – εσείς δεν ανεβάσατε “έως τρίτου ουρανού” το µεγάλο οικουµενιστή και µασόνο Πατριάρχη Αθηναγόρα; Γράφοντας «όντως Μέγας υπήρξεν ο Πατριάρχης Αθηναγόρας, ή δε προσωπικότης του “εγράφη χρυσοίς γράµµασιν εις τας σελίδας της ορθοδόξου ιστορίας”. Για δε τον Πατριάρχη Δηµήτριο ότι: «πορεύεται επί της οδού αυτής της απαραχαράκτου τηρήσεως της Ορθοδοξίας»!
Τόσο ωραία!
Το περιοδικό “κληρονοµιά” και στον τόµο 9 του Β΄ τεύχους, Ιούλιος 1972, του Πατριαρχικού Ιδρύµατος Πατερικών Μελετών, υπάρχει άρθρο σας µε τίτλο: «Το Οικουµενικόν Πατριαρχείον και ο αρχιµανδρίτης Ιουστίνος Πόποβιτς. Επιβαλλοµένη απάντησις». Εδώ ψέγεται ποιόν; Έναν Πόποβιτς – τώρα άγιο της Εκκλησίας – διότι είχε εκφραστεί µε διαφορετικές απόψεις περί της Μεγάλης Συνόδου, την οποία προετοιµάζατε από τότε πώς θα γίνει;
Τώρα την προσοχή των αναγνωστών! Τα παραπάνω ειπώθηκαν από τον κ. Θεόδωρο Ζήση (λαϊκός τότε) το 1976-1977, αφού το 1971 εξελέγη διδάκτωρ της Θεολογίας και το 1973 υφηγητής της Πατρολογίας, επιστηµονικός συνεργάτης του Πατριαρχικού Ιδρύµατος Πατερικών Μελετών, συντάκτης και γραµµατέας του περιοδικού “Κληρονοµιά” και δε γνώριζε – όπως έγραφε – τίποτα περί οικουµενισµού, διότι: «τα πρώτα έτη της ακαδηµαϊκής σταδιοδροµίας ο π. Θεόδωρος ασχολούνταν µε θέµατα άσχετα µε τον Οικουµενισµό και όλες του οι µελέτες ήταν για θέµατα θεολογικά, πατρολογικά κ.ά.». Πρέπει να είχε δίκαιο ο κ. Θεόδωρος. Που να γνώριζε από το χωριό, ο χωριάτης, ο Μήτσος, ο Κώτσιος, ο Λάµπης… τι είναι Οικουµενισµός;