Ο αριθμός αυτός, σύμφωνα με τον άγ. Αυγουστίνο, υπολείπεται δύο από τον αριθμό σαράντα (40-2=38) και σηματοδοτεί την τελειότητα της δικαιοσύνης μέσα από τον νόμο. Ο νόμος δόθηκε με τις δέκα εντολές οι οποίες έπρεπε να κηρυχθούν στις τέσσερις γωνίες της γης ή με τη συμπλήρωση των τεσσάρων Ευαγγελίων σύμφωνα με τη ρήση ότι «το τέλος του νόμου είναι ο Χριστός, (Ρωμ. 10:4)».
Αφού 10Χ4=40, το σαράντα σηματοδοτεί την τέλεια δικαιοσύνη , το τριάντα
οχτώ όπως ήδη αναφέρεται, υπολείπεται δύο του αριθμού σαράντα, επομένως
σηματοδοτεί την ατελή δικαιοσύνη. Τού λείπουν οι δύο εντολές της χάριτος: Η
αγάπη προς το πλησίον και τον Θεό. Σε αυτές τις δύο εντολές κρέμεται όλος ο
νόμος και εξαρτώνται οι προφήτες (Μτ 22:40). Αυτή είναι μία εξήγηση για το
χρονικό διάστημα της ασθένειας του τυφλού.
Ο άγ. Αυγουστίνος γράφει επίσης ότι ο Χριστός δίνει δύο εντολές, για να τελειοποιήσει τις δύο χάρες οι οποίες του λείπουν. Του παραγγέλλει να λάβει το κρεβάτι του (πρώτη εντολή) και να περπατήσει (δεύτερη εντολή). Η πρώτη εντολή αναφέρεται στην αγάπη προς τον πλησίον και η δεύτερη εντολή στην αγάπη προς τον Θεό. Στην πρώτη εντολή, ο Χριστός ως να του λέγει ότι, όταν είσαι ασθενής, ο πλησίον έρχεται αρωγός σου, όπως το στρώμα σε στηρίζει υπομονετικά. Αυτοί οι οποίοι είναι ισχυροί πρέπει να στηρίζουν τους αδύνατους και όχι να ευχαριστούν τους εαυτούς τους (Ρωμ. 15:1). Επομένως μετά που θεραπεύτηκες «άρον τον κράββατόν σου», δηλαδή στήριξε τον γείτονά σου ο οποίος σε μετέφερε, όταν ήσουν ασθενής (Ἀλλήλοις τά βάρη βαστάζετε, Γαλ 6:2).
Στη δεύτερη εντολή του λέει, περπάτησε προς τον
Θεό [πορεύσονται ἐκ
δυνάμεως εἰς δύναμιν (Ψλ
83:8), περιπατεῖτε ὡς τὸ φῶς
(Ιω 12:35)].
(Αγίου Αυγουστίνου, Η Πολιτεία του Θεού. Βιβλίον εικοστόν. Κεφάλαιο Ε΄, ελλ. Μτφρ. Α. Δαλέζιος (Αθήνα: Καλός Τύπος, 1955), 80)
Ο άγ. Κύριλλος Αλεξανδρείας γράφει ότι ο αριθμός τριάντα
οχτώ δηλώνει την προσέγγιση προς τον εκ νόμου τέλειον αριθμόν δηλαδή τον αριθμό
σαράντα. «Προτυπώνει αυτό το οποίο συνέβηκε, δηλαδή ο Ισραηλιτικός λαός, επειδή
συμπεριφέρθηκε με τρόπο ασεβή και με παραφροσύνη προς τον Χριστό, θα αδυνατήσει
βέβαια και θα οδηγηθεί σε παραλυσία και θα περάσει πολλά χρόνια σε αργία. Δεν
θα οδηγηθεί όμως σε πλήρη τιμωρία, αλλά θα υπάρξει κάποια φροντίδα, και θα
αποκτήσει την υγεία του βυθιζόμενος στην κολυμβήθρα με υπακοή και πίστη.(
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου