Και απελευσονται ουτοι εις Κολασιν αιωνιον, οι δε δικαιοι εις ζωην αιωνιον.(Ματθ.25,46).
H ΑΙΩΝΙΟΤΗΣ ΤΗΣ ΚΟΛΑΣΕΩΣ
Tου MΟΝΑΔΙΚΟΥ ΜΑΣ αρχιμανδριτου Επιφανιου Θεοδωροπουλου
Βεβαίως ὀλιγώτερον πρέπει νὰ ἐμποδίζη τὸ ἔλεος τοῦ Θεοῦ τὴν πρόσκαιρον
τιμωρίαν καὶ
περισσότερον τὴν αἰώνιον· πάντως ὅμως καὶ τὴν πρόσκαιρον
πρέπει νὰ ἐμποδίζη. Καὶ ἀφοῦ δὲν ἐμποδίζει τὴν πρόσκαιρον,
διατὶ ἀποκλείομεν τὴν αἰώνιον;
H ΑΙΩΝΙΟΤΗΣ ΤΗΣ ΚΟΛΑΣΕΩΣ
Tου MΟΝΑΔΙΚΟΥ ΜΑΣ αρχιμανδριτου Επιφανιου Θεοδωροπουλου
«Τί λέγει ἡ Γραφὴ περὶ Κολάσεως;
(Οὐχὶ τί λέγει ἡ λογικὴ ἡμῶν, ἀλλ᾽ ἡ Γραφή!) Εἶνε, ἀδελφέ μου, μυριόλεκτος διδασκαλία τῆς Γραφῆς ἡ αἰωνιότης τῆς Κολάσεως.
Διατὶ σκανδαλίζει ὑμᾶς τοῦτο; Εἶνε Θεὸς ἐλέους ὁ Θεός; Σύμφωνοι! Ἀλλὰ δὲν εἶνε καὶ Θεὸς δικαιοσύνης; θὰ ἔπρεπε «σῴνει καὶ καλὰ» νὰ καταστήση
κοινωνοὺς τῆς Ἑαυτοῦ
Μακαριότητος καὶ ἐκείνους οἵτινες ἀπολακτίζουσι τελείως Αὐτὸν καὶ τὸν Νόμον Αὐτοῦ; Ὅταν ὑπάρχωσι
πρόσωπα λέγοντα πρὸς τὸν Ἅγιον Θεὸν τὸ «ἀπόστα ἀπ' ἐμοῦ, ὁδούς σου εἰδέναι οὐ βούλομαι» (Ἰὼβ κα΄, 14), πταίει ὁ Θεός, διότι ὑπογράφει τὴν ἀπόφασιν τῆς θελήσεως αὐτῶν καὶ δὲν παραβιάζει τὴν ἐλευθέραν αὐτῶν ἐκλογήν; Ἢ πταίει ὁ Θεός, διότι μακρὰν Αὐτοῦ, ἔνθα ἠθέλησάν τινες νὰ μείνωσιν, ὑπάρχει δυστυχία καὶ ταλαιπωρία; Ὅταν τινές, μισοῦντες τὸν ἥλιον, θέλωσι
νὰ ζῶσιν εἰς τρώγλας καὶ σπήλαια
βαθύτατα, πταίει ὁ ἥλιος ἂν θὰ καταντήσωσι
ράκη ὑγείας;
Πρέπει διὰ τῆς βίας νὰ εἰσέλθη οὗτος καὶ εἰς τὰ σπήλαια, ἵνα παράσχη τὰ ἀγαθὰ αὐτοῦ εἰς τοὺς μὴ θέλοντας ταῦτα;
Ἔπειτα, ἂν τὸ ἔλεος τοῦ Θεοῦ ἐμποδίζη τὴν αἰώνιον τιμωρίαν, δὲν θὰ ἔπρεπε νὰ ἐμποδίζη καὶ τὴν πρόσκαιρον τοιαύτην; Ὅταν ὁ θεὸς τιμωρῆ διὰ θανάτου ἕνα παραβάτην
(βρίθει δὲ τοιούτων
παραδειγμάτων ἡ Γραφή), πῶς δὲν ἐμποδίζεται ὑπὸ τοῦ ἐλέους Αὐτοῦ; Δὲν ἐτιμώρησε διὰ θανάτου τὸν Ἀνανίαν καὶ τὴν σύζυγον αὐτοῦ (Πράξ. ε΄, 5-10), καθὼς καὶ τὸν Ἡρῴδην (Πράξ.
ιβ΄, 23), καθὼς καὶ τοὺς ἀναξίως
κοινωνοῦντας
Κορινθίους πιστοὺς (Α´ Κορ. ια´, 30);
Τὰ χωρία ἅπερ μοι ἀναφέρετε δὲν ἀντιτίθενται εἰς τὴν ὕπαρξιν αἰωνίων
βασάνων. Τὸ Φιλιππ. β',
10 διατὶ νὰ μὴ ἐννοῆ ἀκούσιον (καὶ ἕνεκα τρόμου γινομένην) ὑποταγὴν καὶ ἀναγνώρισιν τῆς δυνάμεως τοῦ Κυρίου; Ἕνα βασιλέα νικητὴν μόνοι οἱ πιστοὶ ὑπήκοοι
προσκυνοῦσιν; Οὐχὶ καὶ οἱ αἰχμάλωτοι ἐχθροί, οἵτινες γνωρίζουσι τί ἀναμένει αὐτούς;
Τὰ χωρία Γαλάτ. γ´, 21 καὶ Ρωμ. ια´, 32 ἀναφέρονται οὐχὶ εἰς τὸ ἀποτέλεσμα, ἀλλ᾽ εἰς τὴν πρόθεσιν καὶ τὴν ἐπιθυμίαν τοῦ Θεοῦ. Ὁ Θεὸς θέλει βεβαίως νὰ ἐλεήση πάντας, ἀλλὰ δὲν θέλουσι πάντες οἱ ἄνθρωποι. Ἰδοὺ ἕν παράδειγμᾳ παρόμοιον:
«Ὁ δεῖνα πατὴρ ἐκοπίασε πολὺ πρὸς κτῆσιν μεγάλης περιουσίας, ἵνα καταστήσῃ πλούσια τὰ τέκνα αὐτοῦ». Ἐὰν ὅμως 2-3 τέκναἀποποιηθῶσι τὴν πατρικὴν κληρονομίαν καὶ ἐμπτύσωσιν αὐτήν, εἰς τι πταίει ὁ πατήρ; Αὐτὸς ἤθελε νὰ καταστήση τὰ τέκνα αὐτοῦ πλούσια, ἀλλ' ἀφοῦ δὲν ἤθελον αὐτά; θὰ εἴπητε: Καὶ λοιπὸν δύναται ὁ ἄνθρωπος νὰ ματαιοῖ τὴν ἐκπλήρωσιν τῆς ἐπιθυμίας τοῦ Θεοῦ περὶ σωτηρίας αὐτοῦ; Ἴσως εἶνε ἀκατανόητον τοῦτο, εἶνε ὅμως σαφὴς διδασκαλία τῆς Ἁγίας Γραφῆς.
Τὰ χωρία Γαλάτ. γ´, 21 καὶ Ρωμ. ια´, 32 ἀναφέρονται οὐχὶ εἰς τὸ ἀποτέλεσμα, ἀλλ᾽ εἰς τὴν πρόθεσιν καὶ τὴν ἐπιθυμίαν τοῦ Θεοῦ. Ὁ Θεὸς θέλει βεβαίως νὰ ἐλεήση πάντας, ἀλλὰ δὲν θέλουσι πάντες οἱ ἄνθρωποι. Ἰδοὺ ἕν παράδειγμᾳ παρόμοιον:
«Ὁ δεῖνα πατὴρ ἐκοπίασε πολὺ πρὸς κτῆσιν μεγάλης περιουσίας, ἵνα καταστήσῃ πλούσια τὰ τέκνα αὐτοῦ». Ἐὰν ὅμως 2-3 τέκναἀποποιηθῶσι τὴν πατρικὴν κληρονομίαν καὶ ἐμπτύσωσιν αὐτήν, εἰς τι πταίει ὁ πατήρ; Αὐτὸς ἤθελε νὰ καταστήση τὰ τέκνα αὐτοῦ πλούσια, ἀλλ' ἀφοῦ δὲν ἤθελον αὐτά; θὰ εἴπητε: Καὶ λοιπὸν δύναται ὁ ἄνθρωπος νὰ ματαιοῖ τὴν ἐκπλήρωσιν τῆς ἐπιθυμίας τοῦ Θεοῦ περὶ σωτηρίας αὐτοῦ; Ἴσως εἶνε ἀκατανόητον τοῦτο, εἶνε ὅμως σαφὴς διδασκαλία τῆς Ἁγίας Γραφῆς.
Τὸ χωρίον Ρωμ. ζ', 15-25 δὲν ἀποκλείει πάντῃ τὴν ἀνθρωπίνην ἐλευθερίαν. Ἁπλῶς πιστοποιεῖ τὴν δύναμιν τῆς ἁμαρτίας, ἥτις κάμπτει
τὴν ἀνίσχυρον βούλησιν ἡμῶν. Ἐν τέλει δὲ εὐχαριστεῖ τῷ Θεῷ ὁ Παῦλος, διότι ἐρρύσθη ἐκ τῆς καταστάσεως αὐτῆς. Διατὶ ἐρρύσθη; Οὐχὶ διότι ἠθέλησε, ζωγρηθεὶς ὑπὸ τοῦ Κυρίου, νὰ μείνη ἐν Αὐτῷ; Ὁ Ἰούδας ὅμως διατὶ δὲν ἔμεινε;
Πταίει ὁ Κύριος διὰ τοῦτο ἢ ἡ θέλησις αὐτοῦ; Καὶ ἂν εἶχε προορισθῆ ὑπὸ Θεοῦ ἡ φρικαλέα πρᾶξις τοῦ Ἰούδα, τότε
διατὶ ἡ καταφορὰ τοῦ Κυρίου κατ᾽ αὐτοῦ ἐν Ματθ. κς´, 24; Δὲν νομίζετε ὅτι θὰ εἴχομεν πλέον ἀληθινὴν κωμῳδίαν, ἀναξίαν ἑνὸς Θεοῦ Ἁγίου; Πρὸς τί δὲ καὶ τὰ τρομερὰ «ΟΥΑΙ» τοῦΚυρίου κατὰ τῆς Βηθσαϊδὰ καὶ Χοραζίν, καθὼς καὶ περὶ τῶν Γραμματέων καὶ Φαρισαίων, ἂν οὗτοι πάντες ἦσαν πειθήνια
καὶ ἄβουλα ὄργανα εἰς χεῖρας τοῦ Θεοῦ πρὸς τὸ ποιεῖν τὸ πονηρόν; Ἐὰν εἷς βασιλεὺς διατάξη ἕνα στρατιώτην νὰ δείρη ἢ νὰ φονεύση τὸν υἷον καὶ διάδοχον αὐτοῦ καὶ εἶτα ἐπιπλήξη καὶ τιμωρήση τὸν στρατιώτην διὰ τοῦτο, δὲν θὰ εἴπητε ὅτι ὁ βασιλεὺς αὐτὸς εἶνε ἢ ἀφαντάστως ἄδικος ἢ μέγας παράφρων;
Ὁμοίως καὶ τὰ χωρία Ἐφεσ. β´, 16 καὶ Κολοσ. α´, 20, ἀναφέρονται εἰς τὴν ἀρχικὴν πρόθεσιν
καὶ ἐπιθυμίαν τοῦ Θεοῦ· δὲν ἀναφέρονται εἰς τὸ ἀποτέλεσμα. Ὁ Θεὸς θέλει
«πάντας ἀνθρώπους σωθῆναι», ἀλλ᾽ οἱ ἄνθρωποι δὲν θέλουσι
πάντες. Ὁ Θεὸς θέλει πάντων τὴν καταλλαγήν, ἀλλ' ὅταν ἄνθρωποί
τινες καταλλάσσωνται καὶ
συναλλάσσωνται μόνον μετὰ τοῦ Διαβόλου, εἰς τί πταίει ὁ Θεός; Πρέπει νὰ σώση πάντας διὰ τῆς βίας; Ἀλλὰ τότε πρὸς τί τὸ ἀπολυτρωτικὸν Αὐτοῦ ἔργον; Πρὸς τί ἡ ἐκλογὴ Ἀποστόλων, πρὸς τί τὰ κηρύγματα, πρὸς τι τοῦτο, πρὸς τί ἐκεῖνο; Ἠδύνατο διὰ μιᾶς νὰ σώση τοὺς πάντας.
Ὡμιλήσατε ἀνωτέρω περὶ ἐλέους τοῦ Θεοῦ. Ἡ δικαιοσύνη ὅμως τοῦ Θεοῦ ποὺ θὰ ὑπάγη, ὅταν
καταστήση κοινωνοὺς τῆς Ἑαυτοῦ
Μακαριότητος, Νέρωνα ἅμα καὶ Παῦλον; Διοκλητιανὸν ἅμα καὶ Γεώργιον; Στάλιν ἅμα καὶ Νικόδημον Ἁγιορείτην;
Πῶς δὲ θὰ ἑρμηνεύσωμεν τὰ σαφέστατα χωρία Μᾶρκ. θ´, 44, 46, 48; Βεβαίως ὁ σκώληξ καὶ τὸ πῦρ εἶνε εἰκόνες τῆς τιμωρίας. Σύμφωνος εἶμαι. Τὸ οὐ τελευτᾶ ὅμως καὶ τὸ οὐ σβέννυται ἐτέθησαν εἰκῇ καὶ ὡς ἔτυχε; Πᾶν τοὐναντίον! Ἐτέθησαν ἵνα σημάνωσι τὴν διάρκειαν τῆς τιμωρίας, τὴν συνεχῆ καὶ ἀκατάπαυστον
τιμωρίαν.
Ἴδετε καὶ τὸ χωρίον Β´ Θεσσ. α´, 9, ἔνθα λέγεται ὅτι οἱ μὴ ὑπακούοντες τῷ Εὐαγγελίῳ «δίκην
τίσουσιν ὄλεθρον αἰώνιον». Ἴδετε καὶ τὸ Β´ Πέτρ. β',
17, «...οἷς ὁ ζόφος τοῦ σκότους εἰς αἰῶνα τετήρηται». Ἴδετε καὶ τὸ Ἀποκ. ιδ´, 10-11, καὶ κ´, 10, ἔνθα ἡ αἰωνιότης τῆς τιμωρίας
μαρτυρεῖται κατὰ τρόπον συντριπτικὸν καὶ ἀνεπίδεκτον ἀντιρρήσεως.
Ἀλλὰ καὶ τὸ Ματθ. κε´, 46, εἶνε σαφέστατον: «Κόλασις αἰώνιος» διὰ τοὺς μέν, «ζωή αἰώνιος» διὰ τοὺς δὲ ἐπιφυλάσσεται. Ἴσως εἴπητε ὅτι τὸ «αἰώνιος» σημαίνει οὐχὶ μόνον τὸ ἀτελεύτητον, ἀλλὰ καὶ τὸ σχετικόν, τὸ ἔχον διάρκειαν περιωρισμένην (ἑνὸς αἰῶνος). Ναί, ἀλλὰ τότε, ἂν εἴμεθα καλῆς πίστεως μελετηταί, πρέπει οὐ μόνον τὴν τιμωρίαν, ἀλλὰ καὶ τὴν ζωὴν νὰ θεωρήσωμεν ὡς περιωρισμένης διαρκείας. «Αἰώνιος» καὶ ἡ μία, «αἰώνιος» καὶ ἡ ἄλλη. Τὴν αὐτὴν λέξιν ὁ Κύριος χρησιμοποιεῖ δι᾽ ἀμφοτέρας. Πῶς θὰ εἴπωμεν λοιπὸν ὅτι ἡ μὲν μία εἶνε ἀτελεύτητος, ἡ δ' ἄλλη περιωρισμένη; Δὲν εἶνε τοῦτο κλασσικῆς μορφῆς προκατάληψις;
Ἀλλὰ καὶ ὁ Παῦλος λέγων ἐν Ρωμ. β',
6, ὅτι ὁ Θεὸς «ἀποδώσει ἑκάστῳ κατὰ τὰ ἔργα αὐτοῦ», τί ἐννοεῖ; Ὅτι τὰ ἔργα τοῦ Νέρωνος ἢ τοῦ Χίλτερ εἶνε ἄξια τῆς θείας
Μακαριότητος; Ὄχι, ἀδελφέ μου! Τιμωρίας εἶνε ἄξια καὶ οὐχὶ ἀμοιβῆς!
Διακρίνω
μίαν ἔνστασιν: Καὶ πῶς ἔργα 5, 10,
50 ἢ 100 ἔστω ἐτῶν θὰ τιμωρηθῶσιν αἰωνίως; Ἀπάντησις: Τί
εἴπομεν ἐν ἀρχῇ; Δὲν εἴπομεν ὅτι ὁ νοῦς ἡμῶν πρέπει νὰ βλέπη μόνον τὶ λέγει ἡ Γραφὴ καὶ οὐχὶ νὰ κρίνη ἂν τοῦτο εἶνε ὀρθὸν ἤ οὐχί; Δεύτερον διατὶ φαίνεται ἡμῖν τερατῶδες τοῦτο; Ἡ ἀνθρωπίνη
Κοινωνία πόσον τιμωρεῖ ἕνα φόνον τελεσθέντα ἐν ἑνὶ δευτερολέπτῳ; Τιμωρεῖ αὐτὸν διὰ φυλακίσεως οὐχὶ ἑνὸς δευτερολέπτου (ὅσον διήρκεσεν ἡ διάπραξις τοῦ ἀδικήματος), ἀλλὰ 10, 20, 30, 40 ἐτῶν ἢ ἰσοβίως ἢ καὶ διὰ θανάτου! Ἀλλ' οὐ μόνον οἱ νόμοι τῆς Κοινωνίας, ἀλλὰ καὶ οἱ τῆς φύσεως οὕτω τιμωροῦσι: Πόσον χρόνον θέλει τις νὰ πηδήση ἔκ τινος ὕψους 15-20 μέτρων; Κλάσμα τοῦ δευτερολέπτου! Καὶ ὅμως ἡ τιμωρία αὐτοῦ θὰ ᾖ ἢ θάνατος ἢ παραμονὴ ἐπὶ ἔτη ὁλόκληρα ἢ καὶ ἰσοβίως εἰς τὴν κλίνην.
Ἡ δὲ παραβολὴ τοῦ πλουσίου καὶ τοῦ Λαζάρου δὲν εἶνε σαφεστάτη καὶ κατηγορηματικὴ διδασκαλία περὶ ὑπάρξεως κολάσεως αἰωνίου;…
Πᾶσαι αἱ αἱρέσεις, πᾶσαι αἱ πλάναι τὴν Γραφὴν ἐπικαλοῦνται! Μὴ παρασύρεσθε ἐκ τῆς χρησιμοποιήσεως Γραφικῶν χωρίων ὑπὸ τῶν αἱρετικῶν. Τίς αἱρετικὸς δὲν ἔχει βαρύτατον ἁγιογραφικὸν ἐξοπλισμόν;… Ἀρκέσθητε εἰς ὅσα διδάσκει ἡ Ἁγία ἡμῶν Ἐκκλησία, ἥτις δὲν εἶνε δυνατὸν νὰ ἐπλανήθη, ἐφ᾽ ὅσον ὁ Κύριος ἔδωκεν ὑπόσχεσιν ὅτι θὰ μείνῃ μετὰ τῶν Ἀποστόλων καὶ τῶν διαδόχων αὐτῶν (διότι οἰ Ἀπόστολοι θὰ ἀπέθνῃσκον) “ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος” (Ματθ.
κη´, 20)».
Ἐμνήσθην ἡμερῶν ἀρχαίων! Πατερικό, ὀρθόδοξο κήρυγμα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΓράφει σχετικῶς ὁ ἱερὸς Χρυσόστομος:
-Ὅλοι πιστεύουμε ὅτι ὑπάρχει Θεὸς καὶ μάλιστα δίκαιος.
-Ἀφοῦ πιστεύουμε ὅτι εἶναι δίκαιος, ὅλοι ξέρουμε ὅτι θὰ μᾶς ἀνταποδώσει αὐτὰ ποὺ μᾶς ἀξίζουν.
-Κανένας ἀκόμα δὲν ἔλαβε τὴν πληρωμή του ἐδῶ στὴν γῆ· οὔτε ὁ ἄδικος τὴν τιμωρία γιὰ τὴν κακία του, οὔτε ὁ δίκαιος τὸ βραβεῖο γιὰ τὴν ἀρετή του.
-Εἶναι λοιπὸν φανερὸ ὅτι θὰ ἔρθει καιρός, κατὰ τὸν ὁποῖο καὶ οἱ δύο θὰ πάρουν τὴν πληρωμὴ ποὺ τοὺς ἀξίζει.
Το κείμενο του αειμνήστου, αγίου πατρός Επιφανίου Θεοδωροπούλου είναι σπουδαίο, και παλαιάς "κοπής". Δυστυχώς η σύγκρισις με τα νέας "κοπής" κηρύγματα, ώθησε τους σχολιαστές να μη δώσουν έμφαση στο κείμενο του π. Επιφανίου, ο οποίος, εάν όντως ενδιαφερόταν η Εκκλησία, ναι, είναι άγιος.
ΔιαγραφήΠόσο μεγάλη είναι η διαφορά του περιεχομένου των κηρυγμάτων των παλαιών ιεροκηρύκων με τους σημερινούς! Δεν εξετάζω πρόσωπα και ονόματα, ούτε αναφέρω πού δημοσιεύεται κάποιο άλλο σχετικό, αλλά σημερινό άρθρο, η διαφορά όμως είναι τεράστια. Ο π. Επιφάνειος Θεοδωρόπουλος ξεκόβει εξαρχής: «Τί λέγει ἡ Γραφὴ; (Οὐχὶ τί λέγει ἡ λογικὴ ἡμῶν, ἀλλ᾽ ἡ Γραφή!) Εἶνε, ἀδελφέ μου, μυριόλεκτος διδασκαλία τῆς Γραφῆς... Και ο Ιωάννης Χρυσόστομος και οι ομότιμοι Πατέρες και αι Σύνοδοι δεν αυθαιρετούν, την Γραφή ερμηνεύουν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤό ἐπιβεβαιώνει τό ὅραμα πού εἶδε ὁ Ὅσιος Ἰάκωβος Τσαλικης, σχετικά μέ τόν ἀοίδιμο Ἀρχιεπίσκοπο καί Πρόεδρο τῆς Κυπριακῆς Δημοκρατίας, Μακάριο Γ΄.
Περιληπτικά: Ὁ Ὅσιος Ἰάκωβος σέ κάθε Λειτουργία μνημόνευε τόν Μακάριο. Ἐμφανίσθηκε, λοιπόν, ὁ Μακάριος στόν Ὅσιο», καί τόν εὐχαρίστησε.
Σε σημερινό κήρυγμα, υπό αξιοσεβάστου κληρικού συγγραφέν, σε μεγάλο εκκλησιαστικό ιστότοπο δημοσιευμένο, διαβάζουμε: "...Καί ὁ Ὅσιος εἶδε τόν Μακάριο σεσωσμένο. Καί ὁ Ὅσιος ἐξήγησε: «Ὁ Μακάριος σώθηκε, ἐπειδή, πρῶτο, ἦταν ἀνεξίκακος, συγχωρώντας τούς ἐχθρούς του! Δεύτερο, ἦταν ἐλεήμων! Τρίτο, ὡς Πρόεδρος τῆς Κύπρου, ἦταν πρόθυμος νά θυσιασθεῖ γιά τήν πατρίδα του! Ἡ εὐσπλαγχνία «νικάει» τήν Κρίση, «καταυχᾶται ἔλεος κρίσεως» (Ἰακ. 2: 13)..."
Αυτά διαβάζουμε και διερωτώμεθα: Πού βαδίζει η Πίστις μας; Στηρίζεται στας Γραφάς, στην συμφωνία των Πατέρων, στας Συνόδους ή σε οράματα και σε ψευτοσυνόδους;
Στη Ρομφαία δημοσιεύεται άρθρο, σήμερα 3 Μαρτίου 2019, με τίτλο: Υπάρχει και Κόλαση.
Διαγραφήhttps://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/27348-uparxei-kai-kolasi
Και εκεί διαβάζουμε αυτά που διαβάζουμε... πού η Μέλλουσα Κρίσις, πού ο Κριτής της Οικουμένης, ένα όραμα αρκεί ...
ὁ Ὅσιος εἶδε τόν Μακάριο σεσωσμένο.
Και γίνεται διδασκαλία της Εκκλησίας.
ο λεγο,εμος μητροπολιτης Μορφου Νεοφυτος μας εχει τρελλανει στη συνωμοσιολογια.
ΔιαγραφήΕτρεχε πισω απο ολους τους γερονταδες και ολο και κατι εχει να πη για τον καθενα.
Ενας καθηρημενος Δικερως Γιγας σαν τον Μακαριο που εκαμνε ακομα και φακιρικα και σηκωνε τα ποτηρια στον αερα και υπνωτισσε τον διακονο Ευελθονα δεν ειναι δυνατον να σωθηκε.
Αυτος ο Ολετηρας της Κυπρου που καλεσε τους Τουρκους να ...σωσουν την Κυπρο.
Αυτος που σκεφτονταν και μεθοδευε δολοφονιες και εξαφανισεις αντιπαλων του.
Αυτα που λεει για σωτηρια του μακαριου ειναι ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ. Βρηκε αφελεις και ευκολοπιστους και τα ξεφουρνιζει ο αναιδης αυτος ρασοφορος της κυπρου που σει στον ψευτικο κοσμο του και παρασυρει και τον λαο να βρισκεται σε καταστασι ανασφαλειας και ψευδων του Μελλοντος.
Άλλος, αρχιμανδρίτης υπογράφει το άρθρο στη Romfea ονόματι Βασίλειος Μπακογιάννης, λέγοντας ότι ο π.Ιάκωβος Τσαλίκης είδε σε όραμα τον Μακάριο σεσωσμένο! Στον Παράδεισο, ώστε το όραμα παρατίθεται ως απόδειξη ότι υπάρχει κόλαση και παράδεισος ενώ προβάλλεται και ο τρόπος μιμήσεως του Μακαρίου ώστε να κερδίσουμε τον παράδεισο.
ΔιαγραφήΔεν σκέφτονται, ότι ακόμα δεν έγινε η μέλλουσα Κρίσις; Δεν σκέφτονται ότι ἐνα ὀραμα, αν είναι αληθινό και όχι πλαστό, μπορεί να είναι εκ του Πονηρού;
Κύριε ΟΔΥΣΣΕΑ
ΔιαγραφήΕΧΕΤΕ απόλυτο ΔΙΚΑΙΟ!
ΑΠΟΛΥΤΟ ΔΙΚΑΙΟ!
Στο βίντεο
https://www.youtube.com/watch?v=aACY6BKWVmQ
στο λεπτό 55 και ἐπειτα
ο ΜΟΡΦΟΥ ΝΕΟΦΥΤΟΣ είναι που λέει ότι ο γέρων Ιάκωβος Τσαλίκης του το είχε πει ο ίδιος πως ο Μακάριος σώθηκε, τον οποίο είχε δει (ο π.Ιάκ.Τσαλίκης) σε όραμα!
Καλά έκανε και έτρεχε πίσω από αγίους Γέροντες.
ΔιαγραφήΕσύ τί ήθελες να κάθεται σαν χάνος υπερήφανος και να κατακρίνεις τους πάντες και να κάνει τον ξερόλα σαν μερικούς ιστολόγους όνομα και μη χωριό;;....
Δεν είναι κακό να πηγαίνεις πίσω από χαρισματικούς Γέροντες.
ΔιαγραφήΊσα-ίσα είναι καλό πολύ-πολύ.
Χάνοι είναι όσοι τα χὰφτουν αγαπητέ.
ΔιαγραφήΕίδα κι εγώ ένα όραμα, να σου το πώ;
Όσοι χάφτουν τα ψεύτικα οράματα. Όχι τα οράματα των αγίων.
ΔιαγραφήΚατάλαβες εξυπνάκια 3,33 μ.μ.;
Όνειρα και οράματα γλυκά 4:13.
Διαγραφή"χαρισματικοί Γέροντες"!!!
ΔιαγραφήΜε Γ κεφαλαίο!
Σε νέα θρησκεία πιστεύετε!!!
Εγώ πιστεύω στο Χριστό, στο Ευαγγέλιό Του και στην Εκκλησία Του. Μέχρι πρό τινος, οι ιεροκήρυκες έλεγαν : Λέει ο Κύριος, λέει η Αγία Γραφή κι ερμηνεύουν οι Πατέρες εν Συνόδοις και εν συμφωνία. Σήμερα άπαντες κηρύττουν: Είπε ο Γέροντας και είπε ο Γέροντας και είπε ο Γέροντας. Γεροντοθρησκεία!
https://www.youtube.com/watch?v=ClwpZMhxFS4
ΔιαγραφήΔες το βίντεο από το 11 έως το 13 λεπτό και θα μου πεις εσύ αν τα χάφτεις. Ένα άλλο παρόμοιο βίντεο το εξαφάνισαν από το youtube.
Ανάποδα δυστυχώς τα βλέπεις ανώνυμε 8:14 μ.μ. αυτά που γράφουμε.
ΔιαγραφήΣε πείραξε που γράψαμε το Γέροντες με κεφαλαίο; Εχεις μεγάλο πρόβλημα.
Εμείς δεν πιστεύουμε σε νέα θρησκεία, Εσύ πιστεύεις σε νέα αγιομαχούσα θρησκεία.
Ποιός σου είπε ότι οι σωστοί και χαρισματικοί Γέροντες διαφωνούν με τον Κύριο, την Αγία Γραφή και τους Πατέρες;
Αν πάσχεις από προτεσταντισμό δεν σου φταίει κανείς άλλος , παρά ο άκρατος εγωισμός σου.
Το βίντεο που βάζεις (10:07μ.μ.) επιβεβαιώνει τους αντίθετους συνομιλητές σου. Επιβεβαιώνει ότι οι χαρισματικοί Γέροντες είναι σε θέση να ξεχωρίζουν τα πλανεμένα και τα αληθινά οράματα. Και αυτό τινάζει στον αέρα τις προτεσταντικές φιλολογίες σου.
Ξαναγράφω το σχόλιο μου γιατί προηγουμένως μου φαίνεται πώς δεν το έγραψα σωστά. Μην βάλετε το προηγούμενο σχόλιο μου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλά έκανε και έτρεχε πίσω από αγίους Γέροντες ο μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος.
Εσύ τί ήθελες να κάνει; Θα ήθελες να κάθεται σαν χάνος υπερήφανος και να κατακρίνει τους πάντες και να κάνει τον ξερόλα σαν μερικούς ιστολόγους όνομα και μη χωριό;;....
Ὲχω πέσει θύμα οραματιστών γερόντων που προσπαθούσαν να με πείσουν ότι είδαν τον τάδε άγιο, που τους είπε κάτι για μένα. Ασφαλώς δεν το πίστεψα και δεν παρασύρθηκα. Πόσοι και πόσοι νέοι, άραγε, και πόσες νέες, άραγε, έπεσαν θύματα δήθεν οραματιστών, που τους κατηύθυναν κατά τις επιθυμίες τους!
ΔιαγραφήΤο ένα πρόβλημα είναι εάν κάποιος γέροντας είδε όντως κάτι ὴ εάν είπε ότι είδε αλλά δεν είδε. Υπάρχουν ψεύδη, υπάρχουν παραισθήσεις, υπάρχουν ψευδαισθήσεις, υπάρχουν αυταπάτες, υπάρχουν και πλάνες. Ξακουστός σημερινός γέροντας, είχε πει προ 20 ετών: Εσείς οι λαϊκοί φταίτε. Όλο ζητάτε προφητείες και οράματα, οπότε αναγκαζόμαστε κι εμείς, να λέμε ότι είδαμε οράματα και να λέμε δήθεν προφητείες.
Το δεύτερο ερώτημα είναι εάν το όραμα που είδε κάποιος γέρων ήταν εκ του Θεού ή εκ του Πονηρού. Διάσημος γέρων είπε σε άλλο γέροντα, ότι στη ζωή του είδε εκατοντάδες οράματα αλλά μόνο δύο ή τρία από αυτά, θεωρεί ότι ήταν από τον Θεό.
Το τρίτο ερώτημα είναι εάν ο οποιοσδήποτε τρίτος, έστω και κληρικός, που μετά το θάνατο γέροντος, λέει κάτι, λέει αλήθεια. Δεν αποκλείεται να λέει ψέμματα, δεν αποκλείεται να έχει παραισθήσεις, δεν αποκλείεται να έχει ψευδαισθήσεις, δεν αποκλείεται να θυμάται άλλα αντ' άλλων.
Δές το βίντεο https://www.youtube.com/watch?v=gwxy9ksZqeU
Ποιος τους πιστεύει πλέον!!!
Τα έχεις κάνει μπάχαλο στο μυαλό σου ανώνυμε 3,46μ.μ.
ΔιαγραφήΕντελώς μπάχαλο.
Όταν ένας άγιος Γέροντας σου λέει ένα όραμα τότε δεν μιλάμε ούτε για ψεύτικο όραμα ούτε για τον οποιοδήποτε.
Το βίντεο που μας πασσάρεις μιλάει για τον οποιοδήποτε και για ψεύτικα οράματα.
https://www.youtube.com/watch?v=gwxy9ksZqeU
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ είδα όραμα, έλεγε ο ένας καλόγερος.
Εγὠ είδα όραμα, έλεγε ο άλλος καλόγερος.
Εγώ είδα όραμα, είπε και ο μακαρίτης Σ.Ν.Σ.
Ανώνυμε 6:51 μ.μ.
ΔιαγραφήΠιστεύετε ότι υπάρχουν μόνο ψεύτικα οράματα;
Δεν πιστεύετε ότι υπάρχουν και αληθινά οράματα;
Ανώνυμε 5/3/19 2:12 δεν έχει σημασία τι πιστεύω εγώ αλλά τί πιστεύει η Πίστις μας, την οποία κάποιοι γεροντάδες την έχουν μετατρέψει σε κουρελού.
ΔιαγραφήΑνώνυμε 2:12
Διαγραφήhttps://www.youtube.com/watch?v=ClwpZMhxFS4
Ο π. Θεόκλητος Διονυσιάτης στο 11ο λεπτό, λέει ότι ο γ. Παίσιος (ο αγιοποιηθείςς) του είπε ότι είχε δει 250 οράματα, αλλά από αυτά τα 248 ήταν από τον πονηρό!
Αυτές τις μαρτυρίες τις ΚΡΥΒΟΥΝ οι σύγχρονοι γεροντολάτρες. Έχω δεκάδες παρόμοιες.
Ανώνυμε 10:04 μ.μ.
ΔιαγραφήΔεν σου μιλάω εγώ για τους γεροντολάτρες ούτε για τους γεροντάδες με ψεύτικα οράματα.
Δεν φαίνεται να παραδέχεται ο προτεσταντίζων εγωισμός σου τον άγιο Παϊσιο ως άγιο γι΄ αυτό και τον ονομάζεις "αγιοποιηθείς" και "γ. Παϊσιο"
Αυτό που γράφεις για το βίντεο επιβεβαιώνει ότι οι άγιοι Γέροντες μπορούν να ξεχωρίζουν ποιό όραμα είναι αληθινό και ποιό ψεύτικο.
Προσπάθησε να απαλλαγείς από τον εγωισμό και τον προτεσταντισμό σου και τότε φτιάξεις το μπάχαλο που έχεις κάνει στο μυαλό σου και θα φωτιστείς. Σύμφωνοι;
Ασύμφωνοι αγαπητέ.
ΔιαγραφήἜχουμε τὸ δικαίωμα, μᾶλλον τὴν ὑποχρέωσι νὰ κρίνουμε ἂν ἕνα ὄραμα, δικό μας, πόσῳ μᾶλλον ἄλλου, εἶναι ἐκ τοῦ πονηροῦ ἤ ὄχι ἢ νὰ τὸ θέσουμε ὑπὸ ἀμφισβήτησι τόσο ὡς πρὸς τὴ γνησιότητα, ὅσο καὶ ὡς πρὸς τὴν προέλευσι. Τὰ περί δῆθεν ἁλαθήτου τῶν γερόντων (μὲ κεφαλαῖο ἢ ἄνευ) εἶναι αἵρεσι, ἡ σύγχρονη αἵρεσι τῆς γεροντολατρείας.
ΔιαγραφήἹωάννης Μ.
Έχεις πολύ εγωισμό Ιωάννη Μ. (7:05μ.μ.), αν έχεις την εντύπωση ότι είσαι σε κατάσταση καλύτερη από ένα άγιο Γέροντα (όχι από ένα οποιοδήποτε γέροντα όπως θέλεις να παραποιείς τα γραφόμενα των συζητητών σου) να γνωρίζεις για κάποιο όραμα.
ΔιαγραφήΟ εγωισμός δεν θα σε βγάλει σε καλό δρόμο.
Φαίνεται έχεις πολύ εγωισμό Ιωάννη Μ. αν έχεις την εντύπωση ότι είσαι σε κατάσταση καλύτερα από ένα χαρισματικό Γέροντα (όχι από ένα οποιοδήποτε γέροντα όπως θέλεις
ΑπάντησηΔιαγραφήνα παραποιείς τα γραφόμενα των συζητητών σου) αν ένα όραμα είναι αληθινό ή όχι.
Ο εγωισμός δεν θα σε βγάλει σε καλό δρόμο.
Ανώνυμος6 Μαρτίου 2019 - 8:26 μ.μ.,
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια γεροντολατρεια για καιρό το λατρεία μίλησε.. όχι για τον εαυτό του. πώς ξέρουμε ότι είχε χαρίσματα; θεόπνευστη ομιλία πλήρους Ορθοδοξίας; μαρτυρίες θαυμάτων από τρίτους; δεν τον ξέρω τον άνθρωπο ούτε τον έχω παρακολουθήσει στενά, ωστε να διακρίνω. απλά ρωτάω, τον υποστηρίζεις ως χαρισματικό να μου πεις από πού το συμπέρανες. Γιατί βλέποντας τον οικουμενισμό και τη δειλία και ανεπάρκεια των ρασοφόρων ,πέραν εξαιρέσεων, θυμάμαι και τις προφητείες της τελευταίας γενιάς περί της μαζικής απώλειας τους..
Τι λές ανώνυμε vas019 10,22 μ.μ.;
ΔιαγραφήΔεν ξέρεις ότι είχε χαρίσματα ο άγιος Παϊσιος;
Για τον άγιο Παϊσιο μιλάμε και για χαρισματικούς Γέροντες.
Εκτός και αν δεν καταλάβες τίποτα από τη συζήτηση.