Κυριακή 3 Μαρτίου 2019

Και απελευσονται ουτοι εις Κολασιν αιωνιον, οι δε δικαιοι εις ζωην αιωνιον.(Ματθ.25,46). H ΑΙΩΝΙΟΤΗΣ ΤΗΣ ΚΟΛΑΣΕΩΣ του ΜΟΝΑΔΙΚΟΥ ΜΑΣ αρχιμανδριτου Επιφανιου Θεοδωροπουλου

Και απελευσονται ουτοι εις Κολασιν αιωνιον, οι δε δικαιοι εις ζωην αιωνιον.(Ματθ.25,46).



H ΑΙΩΝΙΟΤΗΣ ΤΗΣ ΚΟΛΑΣΕΩΣ

Tου MΟΝΑΔΙΚΟΥ ΜΑΣ αρχιμανδριτου Επιφανιου Θεοδωροπουλου

«Τί λέγει Γραφ περ Κολάσεως; (Οχ τί λέγει λογικ μν, λλ Γραφή!) Ενε, δελφέ μου, μυριόλεκτος διδασκαλία τς Γραφς αωνιότης τς Κολάσεως.
Διατ σκανδαλίζει μς τοτο; Ενε Θες λέους Θεός; Σύμφωνοι! λλ δν ενε κα Θεὸς δικαιοσύνης; θ πρεπε «σνει κα καλ» ν καταστήση κοινωνος τς αυτο Μακαριότητος κα κείνους οτινες πολακτίζουσι τελείως Ατν κα τν Νόμον Ατο; ταν πάρχωσι πρόσωπα λέγοντα πρς τν γιον Θεν τ «πόστα π' μο, δούς σου εδέναι ο βούλομαι» (Ἰὼβ κα΄, 14), πταίει Θεός, διότι πογράφει τν πόφασιν τς θελήσεως ατν κα δν παραβιάζει τν λευθέραν ατν κλογήν; πταίει Θεός, διότι μακρν Ατο, νθα θέλησάν τινες ν μείνωσιν, πάρχει δυστυχία κα ταλαιπωρία; ταν τινές, μισοντες τν λιον, θέλωσι ν ζσιν ες τρώγλας κα σπήλαια βαθύτατα, πταίει λιος ν θ καταντήσωσι ράκη γείας; Πρέπει δι τς βίας ν εσέλθη οτος κα ες τ σπήλαια, να παράσχη τ γαθ ατο ες τος μ θέλοντας τατα;
πειτα, ν τ λεος το Θεο μποδίζη τν αώνιον τιμωρίαν, δν θ πρεπε ν μποδίζη κα τν πρόσκαιρον τοιαύτην; ταν θες τιμωρ δι θανάτου να παραβάτην (βρίθει δ τοιούτων παραδειγμάτων Γραφή), πς δν μποδίζεται π το λέους Ατο; Δν τιμώρησε δι θανάτου τν νανίαν κα τν σύζυγον ατο (Πράξ. ε΄, 5-10), καθς κα τν ρδην (Πράξ. ιβ΄, 23), καθς κα τος ναξίως κοινωνοντας Κορινθίους πιστος (Α Κορ. ια, 30);
Βεβαίως λιγώτερον πρέπει ν μποδίζη τ λεος το Θεο τν πρόσκαιρον τιμωρίαν κα περισσότερον τν αώνιον· πάντως μως κα τν πρόσκαιρον πρέπει ν μποδίζη. Κα φο δν μποδίζει τν πρόσκαιρον, διατ ποκλείομεν τν αώνιον;
Τ χωρία περ μοι ναφέρετε δν ντιτίθενται ες τν παρξιν αωνίων βασάνων. Τ Φιλιππ. β', 10 διατ ν μ ννο κούσιον (κα νεκα τρόμου γινομένην) ποταγν κα ναγνώρισιν τς δυνάμεως το Κυρίου; να βασιλέα νικητν μόνοι ο πιστο πήκοοι προσκυνοσιν; Οχ κα ο αχμάλωτοι χθροί, οτινες γνωρίζουσι τί ναμένει ατούς; 
Τ χωρία Γαλάτ. γ, 21 κα Ρωμ. ια, 32 ναφέρονται οχ ες τ ποτέλεσμα, λλ ες τν πρόθεσιν κα τν πιθυμίαν το Θεο. Θες θέλει βεβαίως ν λεήση πάντας, λλ δν θέλουσι πάντες ο νθρωποι. δο ν παράδειγμ παρόμοιον: 

« δενα πατρ κοπίασε πολ πρς κτσιν μεγάλης περιουσίας, να καταστήσ πλούσια τ τέκνα ατο». Ἐὰν μως 2-3 τέκναποποιηθσι τν πατρικν κληρονομίαν κα μπτύσωσιν ατήν, ες τι πταίει πατήρ; Ατς θελε ν καταστήση τ τέκνα ατο πλούσια, λλ' φο δν θελον ατά; θ επητε: Κα λοιπν δύναται νθρωπος ν ματαιο τν κπλήρωσιν τς πιθυμίας το Θεο περ σωτηρίας ατο; σως ενε κατανόητον τοτο, ενε μως σαφς διδασκαλία τς γίας Γραφς.
Τ χωρίον Ρωμ. ζ', 15-25 δν ποκλείει πάντ τν νθρωπίνην λευθερίαν. πλς πιστοποιε τν δύναμιν τς μαρτίας, τις κάμπτει τν νίσχυρον βούλησιν μν. ν τέλει δ εχαριστε τ Θε Παλος, διότι ρρύσθη κ τς καταστάσεως ατς. Διατ ρρύσθη; Οχ διότι θέλησε, ζωγρηθες π το Κυρίου, ν μείνη ν Ατ; ούδας μως διατ δν μεινε; Πταίει Κύριος δι τοτο θέλησις ατο; Κα ν εχε προορισθ π Θεο φρικαλέα πρξις το ούδα, τότε διατ καταφορ το Κυρίου κατ ατο ν Ματθ. κς, 24; Δν νομίζετε τι θ εχομεν πλέον ληθινν κωμδίαν, ναξίαν νς Θεο γίου; Πρς τί δ κα τ τρομερ «ΟΥΑΙ» τοΚυρίου κατ τς Βηθσαϊδ κα Χοραζίν, καθς κα περ τν Γραμματέων κα Φαρισαίων, ν οτοι πάντες σαν πειθήνια κα βουλα ργανα ες χερας το Θεο πρς τ ποιεν τ πονηρόν; Ἐὰν ες βασιλες διατάξη να στρατιώτην ν δείρη ν φονεύση τν υον κα διάδοχον ατο κα ετα πιπλήξη κα τιμωρήση τν στρατιώτην δι τοτο, δν θ επητε τι βασιλες ατς ενε φαντάστως δικος μέγας παράφρων;
μοίως κα τ χωρία φεσ. β, 16 κα Κολοσ. α, 20, ναφέρονται ες τν ρχικν πρόθεσιν κα πιθυμίαν το Θεο· δν ναφέρονται ες τ ποτέλεσμα.  Θες θέλει «πάντας νθρώπους σωθναι», λλ ο νθρωποι δν θέλουσι πάντες.  Θες θέλει πάντων τν καταλλαγήν, λλ' ταν νθρωποί τινες καταλλάσσωνται κα συναλλάσσωνται μόνον μετ το Διαβόλου, ες τί πταίει Θεός; Πρέπει ν σώση πάντας δι τς βίας; λλ τότε πρς τί τ πολυτρωτικν Ατο ργον; Πρς τί κλογ ποστόλων, πρς τί τ κηρύγματα, πρς τι τοτο, πρς τί κενο; δύνατο δι μις ν σώση τος πάντας.
μιλήσατε νωτέρω περ λέους το Θεο. δικαιοσύνη μως το Θεο πο θ πάγη, ταν καταστήση κοινωνος τς αυτο Μακαριότητος, Νέρωνα μα κα Παλον; Διοκλητιανν μα κα Γεώργιον; Στάλιν μα κα Νικόδημον γιορείτην;

Πς δ θ ρμηνεύσωμεν τ σαφέστατα χωρία Μρκ. θ, 44, 46, 48; Βεβαίως σκώληξ κα τ πρ ενε εκόνες τς τιμωρίας. Σύμφωνος εμαι. Τὸ οὐ τελευτᾶμως καὶ τὸ οὐ σβέννυται τέθησαν εκ κα ς τυχε; Πν τοναντίον! τέθησαν να σημάνωσι τὴν διάρκειαν τς τιμωρίας, τν συνεχ κα κατάπαυστον τιμωρίαν.
δετε κα τ χωρίον Β Θεσσ. α, 9, νθα λέγεται τι ο μ πακούοντες τ Εαγγελί «δίκην τίσουσιν λεθρον αώνιον».  δετε κα τ Β Πέτρ. β', 17, «...ος ζόφος το σκότους ες αἰῶνα τετήρηται». δετε κα τ ποκ. ιδ, 10-11, κα κ, 10, νθα αωνιότης τς τιμωρίας μαρτυρεται κατ τρόπον συντριπτικν κα νεπίδεκτον ντιρρήσεως.
λλ κα τ Ματθ. κε, 46, ενε σαφέστατον: «Κόλασις αώνιος» δι τος μέν, «ζωή αώνιος» δι τος δ πιφυλάσσεται. σως επητε τι τ «αώνιος» σημαίνει οχ μόνον τ τελεύτητον, λλ κα τ σχετικόν, τ χον διάρκειαν περιωρισμένην (νς αἰῶνος). Ναί, λλ τότε, ν εμεθα καλς πίστεως μελετηταί, πρέπει ο μόνον τν τιμωρίαν, λλ κα τν ζων ν θεωρήσωμεν ς περιωρισμένης διαρκείας. «Αώνιος» κα μία, «αώνιος» κα λλη. Τν ατν λέξιν Κύριος χρησιμοποιε δι μφοτέρας. Πς θ επωμεν λοιπν τι μν μία ενε τελεύτητος, δ' λλη περιωρισμένη; Δν ενε τοτο κλασσικς μορφς προκατάληψις;
λλ κα Παλος λέγων ν Ρωμ. β', 6, τι Θες «ποδώσει κάστ κατ τ ργα ατο», τ ννοε; τι τ ργα το Νέρωνος το Χίλτερ ενε ξια τς θείας Μακαριότητος; χι, δελφέ μου! Τιμωρίας ενε ξια κα οχ μοιβς!
Διακρίνω μίαν νστασιν: Κα πς ργα 5, 10, 50 100 στω τν θ τιμωρηθσιν αωνίως; πάντησις: Τί επομεν ν ρχ; Δν επομεν τι νος μν πρέπει ν βλέπη μόνον τὶ λέγει  Γραφ κα οχ ν κρίνη ν τοτο ενε ρθν οχί; Δεύτερον διατ φαίνεται μν τερατδες τοτο; νθρωπίνη Κοινωνία πόσον τιμωρε να φόνον τελεσθέντα ἐν ἑνὶ δευτερολέπτῳΤιμωρε ατν δι φυλακίσεως οχ νς δευτερολέπτου (σον διήρκεσεν διάπραξις το δικήματος), λλ 10, 20, 30, 40 τν σοβίως κα δι θανάτου! λλ' ο μόνον ο νόμοι τς Κοινωνίας, λλ κα ο τς φύσεως οτω τιμωροσι: Πόσον χρόνον θέλει τις ν πηδήση κ τινος ψους 15-20 μέτρων; Κλάσμα το δευτερολέπτου! Κα μως τιμωρία ατο θ θάνατος παραμον π τη λόκληρα κα σοβίως ες τν κλίνην.
δ παραβολ το πλουσίου κα το Λαζάρου δν ενε σαφεστάτη κα κατηγορηματικ διδασκαλία περ πάρξεως κολάσεως αωνίου;…
Πσαι α αρέσεις, πσαι α πλάναι τν Γραφν πικαλονται! Μ παρασύρεσθε κ τς χρησιμοποιήσεως Γραφικν χωρίων π τν αρετικν. Τίς αρετικς δν χει βαρύτατον γιογραφικν ξοπλισμόν;… ρκέσθητε ες σα διδάσκει γία μν κκλησία, τις δν ενε δυνατν ν πλανήθη, φ σον Κύριος δωκεν πόσχεσιν τι θ μείν μετ τν ποστόλων κα τν διαδόχων ατν (διότι ο πόστολοι θ πέθνσκον) “ως τς συντελείας το αἰῶνος” (Ματθ.

κη, 20)».



29 σχόλια:

  1. Ἐμνήσθην ἡμερῶν ἀρχαίων! Πατερικό, ὀρθόδοξο κήρυγμα!

    Γράφει σχετικῶς ὁ ἱερὸς Χρυσόστομος:

    -Ὅλοι πιστεύουμε ὅτι ὑπάρχει Θεὸς καὶ μάλιστα δίκαιος.
    -Ἀφοῦ πιστεύουμε ὅτι εἶναι δίκαιος, ὅλοι ξέρουμε ὅτι θὰ μᾶς ἀνταποδώσει αὐτὰ ποὺ μᾶς ἀξίζουν.
    -Κανένας ἀκόμα δὲν ἔλαβε τὴν πληρωμή του ἐδῶ στὴν γῆ· οὔτε ὁ ἄδικος τὴν τιμωρία γιὰ τὴν κακία του, οὔτε ὁ δίκαιος τὸ βραβεῖο γιὰ τὴν ἀρετή του.
    -Εἶναι λοιπὸν φανερὸ ὅτι θὰ ἔρθει καιρός, κατὰ τὸν ὁποῖο καὶ οἱ δύο θὰ πάρουν τὴν πληρωμὴ ποὺ τοὺς ἀξίζει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το κείμενο του αειμνήστου, αγίου πατρός Επιφανίου Θεοδωροπούλου είναι σπουδαίο, και παλαιάς "κοπής". Δυστυχώς η σύγκρισις με τα νέας "κοπής" κηρύγματα, ώθησε τους σχολιαστές να μη δώσουν έμφαση στο κείμενο του π. Επιφανίου, ο οποίος, εάν όντως ενδιαφερόταν η Εκκλησία, ναι, είναι άγιος.

      Διαγραφή
  2. Πόσο μεγάλη είναι η διαφορά του περιεχομένου των κηρυγμάτων των παλαιών ιεροκηρύκων με τους σημερινούς! Δεν εξετάζω πρόσωπα και ονόματα, ούτε αναφέρω πού δημοσιεύεται κάποιο άλλο σχετικό, αλλά σημερινό άρθρο, η διαφορά όμως είναι τεράστια. Ο π. Επιφάνειος Θεοδωρόπουλος ξεκόβει εξαρχής: «Τί λέγει ἡ Γραφὴ; (Οὐχὶ τί λέγει ἡ λογικὴ ἡμῶν, ἀλλ᾽ ἡ Γραφή!) Εἶνε, ἀδελφέ μου, μυριόλεκτος διδασκαλία τῆς Γραφῆς... Και ο Ιωάννης Χρυσόστομος και οι ομότιμοι Πατέρες και αι Σύνοδοι δεν αυθαιρετούν, την Γραφή ερμηνεύουν.


    Τό ἐπιβεβαιώνει τό ὅραμα πού εἶδε ὁ Ὅσιος Ἰάκωβος Τσαλικης, σχετικά μέ τόν ἀοίδιμο Ἀρχιεπίσκοπο καί Πρόεδρο τῆς Κυπριακῆς Δημοκρατίας, Μακάριο Γ΄.

    Περιληπτικά: Ὁ Ὅσιος Ἰάκωβος σέ κάθε Λειτουργία μνημόνευε τόν Μακάριο. Ἐμφανίσθηκε, λοιπόν, ὁ Μακάριος στόν Ὅσιο», καί τόν εὐχαρίστησε.

    Σε σημερινό κήρυγμα, υπό αξιοσεβάστου κληρικού συγγραφέν, σε μεγάλο εκκλησιαστικό ιστότοπο δημοσιευμένο, διαβάζουμε: "...Καί ὁ Ὅσιος εἶδε τόν Μακάριο σεσωσμένο. Καί ὁ Ὅσιος ἐξήγησε: «Ὁ Μακάριος σώθηκε, ἐπειδή, πρῶτο, ἦταν ἀνεξίκακος, συγχωρώντας τούς ἐχθρούς του! Δεύτερο, ἦταν ἐλεήμων! Τρίτο, ὡς Πρόεδρος τῆς Κύπρου, ἦταν πρόθυμος νά θυσιασθεῖ γιά τήν πατρίδα του! Ἡ εὐσπλαγχνία «νικάει» τήν Κρίση, «καταυχᾶται ἔλεος κρίσεως» (Ἰακ. 2: 13)..."

    Αυτά διαβάζουμε και διερωτώμεθα: Πού βαδίζει η Πίστις μας; Στηρίζεται στας Γραφάς, στην συμφωνία των Πατέρων, στας Συνόδους ή σε οράματα και σε ψευτοσυνόδους;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στη Ρομφαία δημοσιεύεται άρθρο, σήμερα 3 Μαρτίου 2019, με τίτλο: Υπάρχει και Κόλαση.

      https://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/27348-uparxei-kai-kolasi

      Και εκεί διαβάζουμε αυτά που διαβάζουμε... πού η Μέλλουσα Κρίσις, πού ο Κριτής της Οικουμένης, ένα όραμα αρκεί ...

      ὁ Ὅσιος εἶδε τόν Μακάριο σεσωσμένο.

      Και γίνεται διδασκαλία της Εκκλησίας.

      Διαγραφή
    2. ο λεγο,εμος μητροπολιτης Μορφου Νεοφυτος μας εχει τρελλανει στη συνωμοσιολογια.
      Ετρεχε πισω απο ολους τους γερονταδες και ολο και κατι εχει να πη για τον καθενα.
      Ενας καθηρημενος Δικερως Γιγας σαν τον Μακαριο που εκαμνε ακομα και φακιρικα και σηκωνε τα ποτηρια στον αερα και υπνωτισσε τον διακονο Ευελθονα δεν ειναι δυνατον να σωθηκε.
      Αυτος ο Ολετηρας της Κυπρου που καλεσε τους Τουρκους να ...σωσουν την Κυπρο.
      Αυτος που σκεφτονταν και μεθοδευε δολοφονιες και εξαφανισεις αντιπαλων του.
      Αυτα που λεει για σωτηρια του μακαριου ειναι ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ. Βρηκε αφελεις και ευκολοπιστους και τα ξεφουρνιζει ο αναιδης αυτος ρασοφορος της κυπρου που σει στον ψευτικο κοσμο του και παρασυρει και τον λαο να βρισκεται σε καταστασι ανασφαλειας και ψευδων του Μελλοντος.

      Διαγραφή
    3. Άλλος, αρχιμανδρίτης υπογράφει το άρθρο στη Romfea ονόματι Βασίλειος Μπακογιάννης, λέγοντας ότι ο π.Ιάκωβος Τσαλίκης είδε σε όραμα τον Μακάριο σεσωσμένο! Στον Παράδεισο, ώστε το όραμα παρατίθεται ως απόδειξη ότι υπάρχει κόλαση και παράδεισος ενώ προβάλλεται και ο τρόπος μιμήσεως του Μακαρίου ώστε να κερδίσουμε τον παράδεισο.

      Δεν σκέφτονται, ότι ακόμα δεν έγινε η μέλλουσα Κρίσις; Δεν σκέφτονται ότι ἐνα ὀραμα, αν είναι αληθινό και όχι πλαστό, μπορεί να είναι εκ του Πονηρού;

      Διαγραφή
    4. Κύριε ΟΔΥΣΣΕΑ
      ΕΧΕΤΕ απόλυτο ΔΙΚΑΙΟ!
      ΑΠΟΛΥΤΟ ΔΙΚΑΙΟ!
      Στο βίντεο
      https://www.youtube.com/watch?v=aACY6BKWVmQ

      στο λεπτό 55 και ἐπειτα
      ο ΜΟΡΦΟΥ ΝΕΟΦΥΤΟΣ είναι που λέει ότι ο γέρων Ιάκωβος Τσαλίκης του το είχε πει ο ίδιος πως ο Μακάριος σώθηκε, τον οποίο είχε δει (ο π.Ιάκ.Τσαλίκης) σε όραμα!

      Διαγραφή
    5. Καλά έκανε και έτρεχε πίσω από αγίους Γέροντες.
      Εσύ τί ήθελες να κάθεται σαν χάνος υπερήφανος και να κατακρίνεις τους πάντες και να κάνει τον ξερόλα σαν μερικούς ιστολόγους όνομα και μη χωριό;;....

      Διαγραφή
    6. Δεν είναι κακό να πηγαίνεις πίσω από χαρισματικούς Γέροντες.
      Ίσα-ίσα είναι καλό πολύ-πολύ.

      Διαγραφή
    7. Χάνοι είναι όσοι τα χὰφτουν αγαπητέ.
      Είδα κι εγώ ένα όραμα, να σου το πώ;

      Διαγραφή
    8. Όσοι χάφτουν τα ψεύτικα οράματα. Όχι τα οράματα των αγίων.
      Κατάλαβες εξυπνάκια 3,33 μ.μ.;

      Διαγραφή
    9. Όνειρα και οράματα γλυκά 4:13.

      Διαγραφή
    10. "χαρισματικοί Γέροντες"!!!
      Με Γ κεφαλαίο!
      Σε νέα θρησκεία πιστεύετε!!!
      Εγώ πιστεύω στο Χριστό, στο Ευαγγέλιό Του και στην Εκκλησία Του. Μέχρι πρό τινος, οι ιεροκήρυκες έλεγαν : Λέει ο Κύριος, λέει η Αγία Γραφή κι ερμηνεύουν οι Πατέρες εν Συνόδοις και εν συμφωνία. Σήμερα άπαντες κηρύττουν: Είπε ο Γέροντας και είπε ο Γέροντας και είπε ο Γέροντας. Γεροντοθρησκεία!

      Διαγραφή
    11. https://www.youtube.com/watch?v=ClwpZMhxFS4
      Δες το βίντεο από το 11 έως το 13 λεπτό και θα μου πεις εσύ αν τα χάφτεις. Ένα άλλο παρόμοιο βίντεο το εξαφάνισαν από το youtube.

      Διαγραφή
    12. Ανάποδα δυστυχώς τα βλέπεις ανώνυμε 8:14 μ.μ. αυτά που γράφουμε.
      Σε πείραξε που γράψαμε το Γέροντες με κεφαλαίο; Εχεις μεγάλο πρόβλημα.
      Εμείς δεν πιστεύουμε σε νέα θρησκεία, Εσύ πιστεύεις σε νέα αγιομαχούσα θρησκεία.
      Ποιός σου είπε ότι οι σωστοί και χαρισματικοί Γέροντες διαφωνούν με τον Κύριο, την Αγία Γραφή και τους Πατέρες;
      Αν πάσχεις από προτεσταντισμό δεν σου φταίει κανείς άλλος , παρά ο άκρατος εγωισμός σου.

      Το βίντεο που βάζεις (10:07μ.μ.) επιβεβαιώνει τους αντίθετους συνομιλητές σου. Επιβεβαιώνει ότι οι χαρισματικοί Γέροντες είναι σε θέση να ξεχωρίζουν τα πλανεμένα και τα αληθινά οράματα. Και αυτό τινάζει στον αέρα τις προτεσταντικές φιλολογίες σου.

      Διαγραφή
  3. Ξαναγράφω το σχόλιο μου γιατί προηγουμένως μου φαίνεται πώς δεν το έγραψα σωστά. Μην βάλετε το προηγούμενο σχόλιο μου.

    Καλά έκανε και έτρεχε πίσω από αγίους Γέροντες ο μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος.
    Εσύ τί ήθελες να κάνει; Θα ήθελες να κάθεται σαν χάνος υπερήφανος και να κατακρίνει τους πάντες και να κάνει τον ξερόλα σαν μερικούς ιστολόγους όνομα και μη χωριό;;....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ὲχω πέσει θύμα οραματιστών γερόντων που προσπαθούσαν να με πείσουν ότι είδαν τον τάδε άγιο, που τους είπε κάτι για μένα. Ασφαλώς δεν το πίστεψα και δεν παρασύρθηκα. Πόσοι και πόσοι νέοι, άραγε, και πόσες νέες, άραγε, έπεσαν θύματα δήθεν οραματιστών, που τους κατηύθυναν κατά τις επιθυμίες τους!

      Το ένα πρόβλημα είναι εάν κάποιος γέροντας είδε όντως κάτι ὴ εάν είπε ότι είδε αλλά δεν είδε. Υπάρχουν ψεύδη, υπάρχουν παραισθήσεις, υπάρχουν ψευδαισθήσεις, υπάρχουν αυταπάτες, υπάρχουν και πλάνες. Ξακουστός σημερινός γέροντας, είχε πει προ 20 ετών: Εσείς οι λαϊκοί φταίτε. Όλο ζητάτε προφητείες και οράματα, οπότε αναγκαζόμαστε κι εμείς, να λέμε ότι είδαμε οράματα και να λέμε δήθεν προφητείες.

      Το δεύτερο ερώτημα είναι εάν το όραμα που είδε κάποιος γέρων ήταν εκ του Θεού ή εκ του Πονηρού. Διάσημος γέρων είπε σε άλλο γέροντα, ότι στη ζωή του είδε εκατοντάδες οράματα αλλά μόνο δύο ή τρία από αυτά, θεωρεί ότι ήταν από τον Θεό.

      Το τρίτο ερώτημα είναι εάν ο οποιοσδήποτε τρίτος, έστω και κληρικός, που μετά το θάνατο γέροντος, λέει κάτι, λέει αλήθεια. Δεν αποκλείεται να λέει ψέμματα, δεν αποκλείεται να έχει παραισθήσεις, δεν αποκλείεται να έχει ψευδαισθήσεις, δεν αποκλείεται να θυμάται άλλα αντ' άλλων.

      Δές το βίντεο https://www.youtube.com/watch?v=gwxy9ksZqeU

      Ποιος τους πιστεύει πλέον!!!

      Διαγραφή
    2. Τα έχεις κάνει μπάχαλο στο μυαλό σου ανώνυμε 3,46μ.μ.
      Εντελώς μπάχαλο.
      Όταν ένας άγιος Γέροντας σου λέει ένα όραμα τότε δεν μιλάμε ούτε για ψεύτικο όραμα ούτε για τον οποιοδήποτε.
      Το βίντεο που μας πασσάρεις μιλάει για τον οποιοδήποτε και για ψεύτικα οράματα.

      Διαγραφή
  4. https://www.youtube.com/watch?v=gwxy9ksZqeU

    Εγώ είδα όραμα, έλεγε ο ένας καλόγερος.
    Εγὠ είδα όραμα, έλεγε ο άλλος καλόγερος.

    Εγώ είδα όραμα, είπε και ο μακαρίτης Σ.Ν.Σ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμε 6:51 μ.μ.
      Πιστεύετε ότι υπάρχουν μόνο ψεύτικα οράματα;
      Δεν πιστεύετε ότι υπάρχουν και αληθινά οράματα;

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμε 5/3/19 2:12 δεν έχει σημασία τι πιστεύω εγώ αλλά τί πιστεύει η Πίστις μας, την οποία κάποιοι γεροντάδες την έχουν μετατρέψει σε κουρελού.

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμε 2:12
      https://www.youtube.com/watch?v=ClwpZMhxFS4
      Ο π. Θεόκλητος Διονυσιάτης στο 11ο λεπτό, λέει ότι ο γ. Παίσιος (ο αγιοποιηθείςς) του είπε ότι είχε δει 250 οράματα, αλλά από αυτά τα 248 ήταν από τον πονηρό!
      Αυτές τις μαρτυρίες τις ΚΡΥΒΟΥΝ οι σύγχρονοι γεροντολάτρες. Έχω δεκάδες παρόμοιες.

      Διαγραφή
    4. Ανώνυμε 10:04 μ.μ.
      Δεν σου μιλάω εγώ για τους γεροντολάτρες ούτε για τους γεροντάδες με ψεύτικα οράματα.
      Δεν φαίνεται να παραδέχεται ο προτεσταντίζων εγωισμός σου τον άγιο Παϊσιο ως άγιο γι΄ αυτό και τον ονομάζεις "αγιοποιηθείς" και "γ. Παϊσιο"
      Αυτό που γράφεις για το βίντεο επιβεβαιώνει ότι οι άγιοι Γέροντες μπορούν να ξεχωρίζουν ποιό όραμα είναι αληθινό και ποιό ψεύτικο.
      Προσπάθησε να απαλλαγείς από τον εγωισμό και τον προτεσταντισμό σου και τότε φτιάξεις το μπάχαλο που έχεις κάνει στο μυαλό σου και θα φωτιστείς. Σύμφωνοι;

      Διαγραφή
    5. Ασύμφωνοι αγαπητέ.

      Διαγραφή
    6. Ἔχουμε τὸ δικαίωμα, μᾶλλον τὴν ὑποχρέωσι νὰ κρίνουμε ἂν ἕνα ὄραμα, δικό μας, πόσῳ μᾶλλον ἄλλου, εἶναι ἐκ τοῦ πονηροῦ ἤ ὄχι ἢ νὰ τὸ θέσουμε ὑπὸ ἀμφισβήτησι τόσο ὡς πρὸς τὴ γνησιότητα, ὅσο καὶ ὡς πρὸς τὴν προέλευσι. Τὰ περί δῆθεν ἁλαθήτου τῶν γερόντων (μὲ κεφαλαῖο ἢ ἄνευ) εἶναι αἵρεσι, ἡ σύγχρονη αἵρεσι τῆς γεροντολατρείας.

      Ἱωάννης Μ.

      Διαγραφή
    7. Έχεις πολύ εγωισμό Ιωάννη Μ. (7:05μ.μ.), αν έχεις την εντύπωση ότι είσαι σε κατάσταση καλύτερη από ένα άγιο Γέροντα (όχι από ένα οποιοδήποτε γέροντα όπως θέλεις να παραποιείς τα γραφόμενα των συζητητών σου) να γνωρίζεις για κάποιο όραμα.
      Ο εγωισμός δεν θα σε βγάλει σε καλό δρόμο.

      Διαγραφή
  5. Φαίνεται έχεις πολύ εγωισμό Ιωάννη Μ. αν έχεις την εντύπωση ότι είσαι σε κατάσταση καλύτερα από ένα χαρισματικό Γέροντα (όχι από ένα οποιοδήποτε γέροντα όπως θέλεις
    να παραποιείς τα γραφόμενα των συζητητών σου) αν ένα όραμα είναι αληθινό ή όχι.
    Ο εγωισμός δεν θα σε βγάλει σε καλό δρόμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος6 Μαρτίου 2019 - 8:26 μ.μ.,
    Για γεροντολατρεια για καιρό το λατρεία μίλησε.. όχι για τον εαυτό του. πώς ξέρουμε ότι είχε χαρίσματα; θεόπνευστη ομιλία πλήρους Ορθοδοξίας; μαρτυρίες θαυμάτων από τρίτους; δεν τον ξέρω τον άνθρωπο ούτε τον έχω παρακολουθήσει στενά, ωστε να διακρίνω. απλά ρωτάω, τον υποστηρίζεις ως χαρισματικό να μου πεις από πού το συμπέρανες. Γιατί βλέποντας τον οικουμενισμό και τη δειλία και ανεπάρκεια των ρασοφόρων ,πέραν εξαιρέσεων, θυμάμαι και τις προφητείες της τελευταίας γενιάς περί της μαζικής απώλειας τους..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι λές ανώνυμε vas019 10,22 μ.μ.;
      Δεν ξέρεις ότι είχε χαρίσματα ο άγιος Παϊσιος;
      Για τον άγιο Παϊσιο μιλάμε και για χαρισματικούς Γέροντες.
      Εκτός και αν δεν καταλάβες τίποτα από τη συζήτηση.

      Διαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου