Αυτές
γίνονται, συγκεντρωτικά – γενικά, προς πνευματική διευκόλυνση των σχολίων στο
άρθρο μου «Υβριστικών ακροτήτων έλεγχος».
1)
Για τον κ. Π. Τρεμπέλα: Στην εισαγωγή του 19ου κεφαλαίου της
Αποκαλύψεως, ομιλεί περί της γ΄ παρουσίας του Χριστού. Γράφει: «Εν τω κεφαλαίω
τούτω περιγράφεται πρώτον ο εν τω ουρανώ αντίλαλος της πτώσεως της νοητής
Βαβυλώνος, μεθ’ ο επακολουθεί η ένδοξος παρουσία του Χριστού, ήτις δεν
πρέπει να συγχέεται προς την επί συντελεία των αιώνων και τη παγκοσμίω Κρίσει
τοιαύτην.
Πρόκειται
περί αοράτου επεμβάσεως του Ιησού Χριστού εκτάκτως δραστικής, δια της οποίας
κατανικάται οριστικώς η αντίθεος δύναμις του Αντιχρίστου και εξασφαλίζεται η
θριαμβευτική επικράτησις του Ευαγγελίου και ο πραγματικός εκχριστιανισμός
του κόσμου και ο επί μακράν περίοδον ετών θρίαμβος του έργου του
Χριστού.
Οι
Πατέρες ομιλούν μόνο περί δύο παρουσιών του Χριστού. Είναι πλάνη – αίρεση η
αντίληψη περί «αναλαμπής της Ορθοδοξίας» πριν την Δευτέρα Παρουσία.
Οι
Άγιοι (που ασχολήθηκαν) είναι κατηγορηματικοί (Αγ. Κύριλλος Ιεροσολύμων, Αγ.
Εφραίμ ο Σύρος κ.λ.π.), όπως και ο π. Αθανάσιος Μυτιληναίος.
Ο
Άγ. Κύριλλος γράφει: «επί τρία δε έτη μόνα και μήνας εξ τα τοιαύτα τολμήσας (ο
αντίχριστος) υπό της Δευτέρας εξ ουρανών ενδόξου παρουσίας του
μονογενούς υιού Θεού καταργείται, του Κυρίου και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού του
αληθούς, ος ανελών τον Αντίχριστον τω πνεύματι του στόματος αυτού τω της γεένης
τούτον παραδώσει πυρί» (Αγ. Κύριλλος Ιεροσ. Κατήχ. ΙΕ΄, κεφ. ΙΒ΄).
Το
19ο κεφάλαιο ομιλεί για τη Δευτέρα Παρουσία του Χριστού. Ο π.
Αθανάσιος Μυτιληναίος το σχολιάζει ως εξής: «Άξιον πολλής προσοχής από
ερμηνευτικής απόψεως είναι ότι εφ’ εξής (μετά το 19, 1-3) ο Προφήτης Ιωάννης
ό,τι θα μας περιγράψει δεν υπόκειται εις χρονολογικήν αλληλουχίαν, αλλά Πρώτην
και Δευτέραν παρουσία του Χριστού, παρελθόν, παρόν και μέλλον, προσεχές και
απώτατον, όλα ευρίσκονται εις μίαν και την αυτήν εικόνα. Εάν θα αναζητήσωμε
χρονικήν αλληλουχίαν κινδυνεύουμε να αποδεχθούμε χιλιαστικάς θέσεις, τας οποίας
έχει καταδικάσει η εκκλησία μας, έστω και υπό την πνευματικωτέραν μορφήν. (Δηλαδή
Ορθόδοξη αναλαμπή).
Ως
παράδειγμα, είναι η μάχη του Αρμαγεδώνος δια την οποίαν θα γίνη και πάλιν λόγος
πιο κάτω, χωρίς να σημαίνει ότι θα γίνει
δύο φορές αλλά γίνεται δευτέρωσις περιγραφής χωρίς να αναζητούνται χρονικά
στοιχεία» (Περί συντελείας και Αντιχρίστου και Β΄ Παρουσίας του Χριστού, σελ.
38, «Ορθόδοξος Κυψέλη»).
Όταν
ο Χριστιανισμός προσαρμόζεται με τις τάσεις της πανθρησκείας, όταν δηλ.
επέρχεται αλλοίωση δογματική και ηθική (όπως 2ος γάμος ιερέων…),
τότε γίνεται «προσιτός» και «ελκυστικός» ο Χριστιανισμός και δημιουργεί θεωρίες
περί «αναλαμπής» της Ορθοδοξίας.
2)
Σε ότι αφορά τα σχόλια του π. Θεοκλήτου Διονυσιάτη για τον κ. Τρεμπέλα,
υπάρχουν στο κεφάλαιο «Η μυστική θεολογία και ο Τρεμπέλας», σελ. 23, 24, 25 του
βιβλίου του «Το Εκκλησιαστικόν υπό το φως της πνευματικής παραδόσεως».
Γράφει
σχετικά ο π. Θεόκλητος: «δεν είναι ο σκοπός μου να κάμω διατριβή για την
καταφατική και αποφατική θεολογία, ούτε να αποδείξω δια πλήθους στοιχείων – που
έχω από το 1957 – την άγνοια της μυστικής θεολογίας από τον σεβαστό μακαρίτη
(Π. Τρεμπέλα), που άλλωστε έζησε σε μια εποχή, με δύο λέξεις, υπανάπτυκτη
Ορθοδόξως. Την μεγάλη αυτή παρένθεση, όπως σημείωσα, την άνοιξα για να
ερμηνευθεί η συμπεριφορά των οργανωσιακών, ως οφειλομένη στη λογοκρατία, την εννοιοκρατία και τον
ορθολογισμό τους, που χαρακτηρίζονται για την απουσία ευαγγελικών εμπειριών,
που στη θεολογική γλώσσα ονομάζεται αποφατισμός» (σελ. 25).
3)
Για τον κ. Ι. Καρμίρη οι παραπομπές που υπέδειξα είναι:
I) «Ορθόδοξη Εκκλησία», σελ. 241
ii) «Εκκλησία», 1976, σελ. 379-81
iii) «Θεολογία» 1980, σ. 689
iv) «Αγιορείτης», Οκτώβριος 1993, σελ. 3-4 (Πρακτικά Ακαδ. Αθηνών, Λόγοι,
1981, σ. 404-5)
ΝΙΚΟΣ Ε. ΣΑΚΑΛΑΚΗΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ
Αποκάλυψις Ιωάννη, Κεφάλαιον Κ
ΑπάντησηΔιαγραφήἙρμηνεία Παναγιώτη Τρεμπέλα (ΑΣ ΔΟΥΜΕ ΤΗΝ ΣΥΝΑΦΕΙΑ ΣΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Κ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΙΘ ΚΑΙ ΠΟΥ ΕΞΗΓΕΙ ΜΕ ΣΑΦΗΝΕΙΑ ΚΥΡΙΩΣ ΑΠΟ ΤΟΝ 4 ΣΤΙΧΟ ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΙΝΑΙ "Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΠΕΜΒΑΣΗ" ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ (ΠΟΥ ΠΡΟΛΕΓΕΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ) ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΧΑΡΗ ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥΣ ΘΡΟΝΟΥΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ, ΜΑΡΤΥΡΩΝ ΚΑΙ ΟΜΟΛΟΓΗΤΩΝ, ΤΗΝ ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΗ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ ΔΙΑ ΤΟΥ ΑΙΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΜΑΡΤΥΡΩΝ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ, ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΓΧΕΕΤΑΙ ΟΠΩΣ ΤΟΝΙΖΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ!)
Καὶ εἶδα ἄγγελον νὰ κατεβαίνῃ ἀπὸ τὸν οὐρανόν, ὁ ὁποῖος εἶχε τὸ κλειδὶ τῆς ἀβύσσου τοῦ Ἅδου καὶ μίαν μεγάλην ἁλυσίδα ριγμένην ἐπάνω εἰς τὸ χέρι του.
2 Καὶ συνέλαβε τὸν δράκοντα, τὸν ὄφιν τὸν παλαιόν, ποὺ ἐξηπάτησε τοὺς πρωτοπλάστους, ὁ ὁποῖος εἶναι διάβολος, ποὺ συκοφαντεῖ καὶ διαβάλλει τὸν Θεὸν καὶ τὸ ἔργον του, καὶ ὁ σατανᾶς, ὁ ἀρχηγὸς τῶν πονηρῶν πνευμάτων, ποὺ παρασύρει εἰς τὴν πλάνην τὴν Οἰκουμένην. Καὶ τὸν ἔδεσεν ἐπὶ χίλια ἔτη, δηλαδὴ ἐπὶ μακρὰν περίοδον ἐτῶν, κατὰ τὰ ὁποῖα θὰ θριαμβεύσῃ καὶ θ’ ἀποδώσῃ τοὺς καρπούς του τὸ εὐαγγέλιον.
3 Καὶ τὸν ἔρριψεν εἰς τὸ σκοτεινὸν βάθος τοῦ Ἅδου καὶ ἔκλεισε καὶ ἐσφράγισεν ἀπ’ ἐπάνω του καὶ ἠσφάλισε καλὰ τὴν φυλάκισίν του, διὰ νὰ μὴ πλανήσῃ πλέον τὰ ἔθνη, ἕως ὅτου συμπληρωθοῦν τὰ χρόνια τῆς μακρᾶς περιόδου, ποὺ συμβολίζουν τὰ χίλια ἔτη. Καὶ ὕστερα ἀπὸ αὐτὰ σύμφωνα μὲ τὸ σχέδιον τοῦ Θεοῦ πρέπει αὐτὸς νὰ λυθῇ δι’ ἐν μικρὸν χρονικὸν διάστημα.
4 Καὶ εἶδα θρόνους καὶ ἐκάθισαν ἐπ’ αὐτῶν οἱ Ἀπόστολοι καὶ οἱ Ἅγιοι. Καὶ ἐδόθη εἰς αὐτοὺς ἀπὸ τὸν Θεὸν δικαστικὴ καὶ βασιλικὴ ἐξουσία. Εἶδα καὶ τὰς ψυχὰς αὐτῶν, ποὺ μὲ πελέκεις καὶ ἄλλα βασανιστικὰ ὄργανα ἐθανατώθησαν διὰ τὴν μαρτυρίαν καὶ ὁμολογίαν τῆς πίστεως τοῦ Ἰησοῦ καὶ διὰ τὸν λόγον τοῦ Θεοῦ καὶ οἱ ὁποῖοι δὲν προσεκύνησαν τὸ θηρίον, οὔτε τὸ εἴδωλόν του καὶ δὲν ἔλαβαν τὴν χαραγμένην καὶ ἀνεξάλειπτον σφραγῖδα του ἐπὶ τοῦ μετώπου των καὶ ἐπὶ τῆς χειρός των. Καὶ ἔζησαν καὶ ἐβασίλευσαν μετὰ τοῦ Χριστοῦ κατὰ τὴν περίοδον, ποὺ συμβολίζεται ἀπὸ τὰ χίλια ἔτη. Ὅπως ὁ Χριστὸς ἀνεγνωρίσθη Βασιλεὺς καὶ ἐδοξάσθη ἀπὸ τοὺς κατοικοῦντας εἰς τὴν γῆν κατὰ τὴν περίοδον αὐτήν, ἔτσι θὰ ἀναζήσουν εἰς τὰς καρδίας ὅλων καὶ θὰ δοξασθοῦν καὶ οἱ Μάρτυρες αὐτοί.
5 Καὶ οἱ λοιποὶ ἀπὸ τοὺς νεκρούς, ποὺ προτήτερα ἐθαυμάζοντο καὶ ἀπαθανατίζετο τὸ ὅνομά των ἀπὸ τοὺς ἀνθρώπους τοῦ κόσμου, ἐλησμονήθησαν ὁλότελα καὶ δὲν ἔζησαν εἰς τὴν ἀνάμνησιν κανενός, ἕως ὅτου συμπληρωθῇ ἡ περίοδος, ποὺ συμβολίζεται ἀπὸ τὰ χίλια ἔτη. Αὐτὴ εἶναι ἡ πρώτη ἀποκατάστασις τῆς μνήμης τῶν ἡρώων αὐτῶν καὶ ἡ πρώτη ἀνάστασίς των.
6 Μακάριος καὶ ἅγιος εἶναι ἐκεῖνος, ποὺ θὰ ἔχῃ μέρος εἰς τὴν ἀνάστασιν τὴν πρώτην. Ἐπὶ τῶν προσώπων αὐτῶν δὲν ἔχει ἐξουσίαν ὁ δεύτερος θάνατος, ποὺ προέρχεται ἀπὸ τὸν πλήρη χωρισμὸν τοῦ ἀνθρώπου ἀπὸ τὸν Θεόν, ἀλλὰ θὰ εἶναι ἱερεῖς ἀφιερωμένοι εἰς τὸν Θεὸν καὶ εἰς τὸν Ἰησοῦν Χριστόν, καὶ θὰ δοξασθοῦν καὶ θὰ βασιλεύσουν μαζὶ μὲ τὸν Χριστὸν κατὰ τὴν περίοδον, ποὺ συμβολίζεται ἀπὸ τὰ χίλια ἔτη, διότι ὅπως ὁ Χριστὸς θὰ δοξάζεται μὲ βασιλικὰς τιμὰς ἀπὸ τοὺς ἐν τῇ γῇ, ἔτσι θὰ τιμῶνται καὶ αὐτοί.
...
ΠΗΓΗ: http://www.bibles.gr/apokalypsis20.html
Εἶναι ὰπορίας ἅξιον πῶς οἱ πνευματικοί συνεχισταί τοῦ πρυτάνεως τῶν θεολόγων Παναγιώτη Τρεμπέλα καὶ δὴ οἱ θεολόγοι, προσχωρήσαντες στὸν μυστικιστικὸ ὰναχωρητισμό, ὰποποιήθηκαν τῆς πνευματικῆς Ὸρθοδόξου κληρονομιᾶς, τῶν Π.Εὺσ. Ματθόπουλου, Π. Τρεμπέλα, π. Αὺγ. Καντιώτη, Ν. Σωτηροπούλου, τοὺτέστιν τῆς ὲν τῶ κόσμω ἱεραποστολῆς καὶ δράσεως καὶ τῆς Ὲκκλησιαστικῆς Ἑρμηνείας τῶν θείων Γραφῶν καὶ ὲπιτρέπουν νὰ συκοφαντεῖται ἄδικα ὁ Τρεμπέλας καὶ ἡ ἱστορία τῶν ἱεραποστολικῶν ὰδελφοτήτων καὶ τῶν ὰδελφοτήτων θεολόγων (ὲν τῶ κόσμω εὺλογημένος μοναχισμός, ὁ μόνος συμβατός μὲ τὸ Εύαγγέλιο), μέ θεολογικές μυστικιστικές άνακρίβειες ποὺ, μὲ τὴ μέθοδο τοῦ σαλαμιοῦ σήμερον ἔτσι, αὔριον ἄλλως, είσχωρήσασες καὶ στοὺς ὰντιοικουμενιστικοὺς κύκλους ὰποδομοῦν τὸ Ὸρθόδοξο φρόνημα χάριν τῶν ὰνατολίτικων, μαριολατρικῶν, παπικῶν καὶ καλογηρικῶν δοξασιῶν. Φυσικά οἱ ὲπίσημοι φορεῖς τῶν πρακτικῶν και δοξασιῶν αὺτῶν δὲν τολμοῦν ὲπωνύμως νὰ συκοφαντήσουν τὸν Τρεμπέλα, ὑπάρχουν ὅμως χρήσιμοι ὲθελοντές ποὺ τὸ πράττουν, άδιαφορῶντας γιὰ τὴ σωτηρία τῆς ψυχῆς των, ὰφοῦ διδάσκουν ὰλλότριες διδασκαλίες ὰντίθετες μὲ ὲκεῖνες τῆς Καινῆς Διαθήκης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤὸ λυπηρό δὲν εἶναι μόνον ἡ ὰπουσία ὰμύνης ἣ ὰντεπιθέσεως! Εἷναι ἡ βεβαιότης τῶν συκοφαντῶν τοῦ Τρεμπέλα καὶ παντός Ὸρθοδόξου, ὅτι, εὑρόντες στέγην καὶ ὑπεράσπισιν ὑπὸ τὴν προστασίαν τῶν ὰντιοικουμενιστῶν ὰποτετειχισμένων, θὰ κατορθώσουν νὰ ὰποδομήσουν παντελῶς τὴν Πίστι μας. Αὺταπατῶνται! Ὃσον καὶ ὲὰν ἡ θεολογικὴ παιδεία φθίνει ἡμέραν καθ`ἡμέραν, ὃσον καὶ ὲὰν ὲξέλιπον οἰ προφητικές μορφές, ὑπάρχει Θεός ὃς πάνθ` ὁρᾶ! Καὶ ὑπερασπίζεται τὴν Ὲκκλησία Του, νοιάζεται γιὰ τὸ μικρό Του Ποίμνιο. Πῶς καὶ πότε θὰ ὲκδηλώση τὴν παρέμβασί Του; Ὲκεῖνος οἷδε.
(Ανώνυμος5 Σεπτεμβρίου 2018 - 10:19 μ.μ.) Οι αληθινοί ορθόδοξοι αποτειχισμένοι από την παναίρεση του οικουμενισμού δεν εκπροσωπούνται από μια διαδικτυακή σελίδα ούτε καν από το διαδίκτυο και δεν κρίνουν μόνο κάποιους αιρετικούς οικουμενιστές Θεολόγους αλλά την παναίρεση του οικουμενισμού και τους πρωτεργάτες της Πατριάρχες και Επισκόπους που προδίδουν τον Χριστό και την ορθόδοξη Μία Αγία Εκκλησία Του αδιαφορώντας για το ποίμνιό τους.
ΔιαγραφήΑνώνυμος 6 Σεπτεμβρίου 2018 - 10:41 π.μ. Παραθέτουμε τὶς ὰπόψεις μας. Ἕκαστος ὸφείλει νὰ κρίνει μὲ τὰ δικά του κριτήρια τὰ ὁποῖα θεωρεῖ Ὸρθόδοξα βάσει τῆς κρισάρας τῆς Ἁγίας Γραφῆς καί τῆς συμφωνίας τῶν πατέρων... ὲὰν δηλαδὴ κατὰ τὴν γνώμη σας κατόπιν τῆς κρίσεώς σας εἶναι αἱρετικοὶ ὁ τάδε θεολόγος, καὶ ὁ τάδε κληρικός, καὶ θεωρεῖτε ὰληθεύουσα κατ` ὰποκλειστικότητα μόνον μία συγκεκριμένη ὑποομάδα ὰποτειχισμένων,στ ὴν πραγματικότητα δὲν ὰποκλείεται νὰ σφάλλετε καὶ νὰ πλανᾶσθε ὁλικῶς ἢ μερικῶς ὲσεῖς ὁ ὰντιοικουμενιστής μέν, σφάλλων ὄμως τόσον στὸ θέμα τῆς ὰληθινῆς ὰποτειχίσεως ὄσο καὶ σὲ ποικῖλα ἄλλα θέματα.
ΑπάντησηΔιαγραφή