Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΜΑΣ
ΑΠΑΛΛΑΞΕ
ΑΠΟ ΤΟ ΦΟΒΟ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ
του αρχιμ. Αθανασιου Σιαμακη
Ο ευαγγελισμός της Θεοτόκου είναι γιορτή που μας φέρνει την
ευχάριστη είδηση ότι ο Γιος του Θεού πρόκειται να σαρκωθεί για να σώσει το
γένος των ανθρώπων. Η αποστολική περικοπή αναφέρεται ακριβώς σ’ αυτή την
υπόθεση, όπως την προβάλλει ο απόστολος Παύλος. Ας τη μελετήσουμε με το ανάλογο
ενδιαφέρον.
Ανάμεσα στον Ιησού Χριστό και στους ανθρώπους, παρ’ όλη την
αστρονομική διαφορά που υπάρχει, αφού αυτός ως άγιος εκ φύσεως αγιάζει τους
ανθρώπους, ενώ οι άνθρωποι ως εκ φύσεως αμαρτωλοί αγιάζονται απ’ αυτόν, υπάρχει
μια στενή σχέση· ότι τόσο αυτός όσο και εμείς έχουμε τον ίδιο Πατέρα. Το Θεό. Είμαστε
παιδιά του. Αλλ’ ο Χριστός είναι φυσικός και ομοούσιος Γιος του, ενώ εμείς
είμαστε δημιουργήματα και κατά χάριν παιδιά του. Γι’ αυτό και ο Ιησούς, παρόλη
τη θεότητά του, δεν ντρέπεται να ονομάζει τους ανθρώπους αδελφούς του και
παιδιά του, λέγοντας·
Πατέρα, θα κάνω γνωστό το όνομά σου στους αδελφούς μου
ανθρώπους, που δεν σε ξέρουν, και θα σε εγκωμιάσω μέσα στη συνάθροισή τους. Και
πάλι· Σαν άνθρωπος και εγώ θα στηρίξω, όπως όλοι, τη σιγουριά μου πάνω στο Θεό
και πατέρα μου. Και πάλι· Να εγώ και τα παιδιά που μου έδωσε ο Θεός (12-13).
Επειδή λοιπόν τα παιδιά του Θεού, οι άνθρωποι, είναι καμωμένοι
όλοι από σάρκα και αίμα, από τα φθαρτά και θνητά αυτά υλικά, γι’ αυτό και ο Ιησούς Χριστός
συμμετέσχε περίπου στα ίδια υλικά ως προς την ανθρώπινη κατασκευή του, τη σάρκα
και το αίμα, για να καταργήσει με το θάνατό του αυτόν που έχει στα χέρια του τη
δύναμη του θανάτου, δηλαδή το διάβολο, ώστε με το δικό του θάνατο ν’ απαλλάξει
από το φόβο του θανάτου αυτούς που σ’ όλη τους τη ζωή αισθάνονταν ένοχοι και
έτρεμαν σαν δούλοι μήπως πεθάνουν (14-15).
Η δύναμη και το κεντρί του θανάτου είναι η αμαρτία. Σαν σε
παρένθεση λέγεται εδώ ότι επειδή ο διάβολος υποκαίει τους ανθρώπους για να
διαπράττουν την αμαρτία, και
με την αμαρτία τους ωθεί στον αιώνιο θάνατο, γι’ αυτό λέγεται εδώ ότι
έχει στα χέρια του τη δύναμη του θανάτου. Έτσι ο άνθρωπος που φοβάται το θάνατο
βρίσκεται σε μια εναγώνια αναμονή και υπομένει τα πάντα, αρκεί να τον αποφύγει.
Ο Χριστός βλέποντας τη αγωνία του ανθρώπου πήρε στα χέρια
του το θάνατο και τον απάλλαξε από τη φρικαλεότητα που ενέπνεε στους ανθρώπους.
Τον απάλλαξε με το δικό
του θάνατο, με τον οποίο χάρισε ζωή αιώνια στους ανθρώπους. Έτσι μ’ αυτό
που ο διάβολος καταπτοούσε τους ανθρώπους, μ’ αυτό καταπτοήθηκε και
κατανικήθηκε τώρα ο ίδιος. Ο θάνατος τώρα πια δεν είναι φοβερός, δεν έχει
κεντρί και δηλητήριο. Διότι οι Χριστιανοί πεθαίνουν με τη βεβαιότητα της
αναστάσεώς τους. Με το θάνατό του και την ανάστασή του ο Χριστός άνοιξε το δρόμο της αναστάσεως
και στους ανθρώπους. Εδώ φαίνεται η υπεροχή του Χριστού έναντι του διαβόλου. Τώρα όχι μόνο δεν φοβούνται το
θάνατο οι πιστοί, αλλά και αλαλάζουν θριαμβευτικά· Πού σου, θάνατε, το κέντρον;
Και συνεχίζει ο απόστολος· Χωρίς αμφιβολία ο Χριστός βοηθάει
να σωθούν όχι βέβαια οι άγγελοι, αλλά οι άνθρωποι που είναι οι πνευματικοί
απόγονοι του Αβραάμ. Όφειλε λοιπόν, προκειμένου να βοηθήσει τους ανθρώπους να
σωθούν, να γίνει όμοιος σε όλα με τους αδελφούς του, για να γίνει φιλάνθρωπος
και αξιόπιστος αρχιερεύς, ώστε να προσφέρει αυτά που πρέπει να προσφέρει στο
Θεό για την εξιλέωση και τη σωτηρία τους. Διότι αφού αυτός έπαθε και υπέμεινε
τον πειρασμό αυτό πάνω στο σταυρό, μπορεί τώρα πια και αυτός, που γνώρισε ως
άνθρωπος τι είναι θλίψη και τι πειρασμός, ν’ απλώσει χέρι και να βοηθήσει τους
ανθρώπους που βρίσκονται σε πειρασμό (17-18).
Ο Χριστός βοηθάει να σωθούν όχι οι άγγελοι, διότι τότε δεν
θα χρειαζόταν να λάβει σάρκα, αφού και οι άγγελοι είναι άσαρκοι. Ας σημειωθεί
εδώ ότι ως αγγέλους ο Απόστολος εννοεί τους πεπτωκότας αγγέλους, τους δαίμονας,
και όχι τους αγγέλους του Θεού, που είναι ήδη σεσωσμένοι. Ως παιδιά δε του
Αβραάμ δεν εννοεί τον Ισραήλ, αλλά τον κατά πνεύμα Ισραήλ, δηλαδή τους
Χριστιανούς, την εκκλησία. Την εξήγηση τη δίνει ο ίδιος στην προς Ρωμαίους
Επιστολή του (9,6-8).
Πάνω στα λόγια του αποστόλου Παύλου ότι ο Χριστός απάλλαξε
τον άνθρωπο από την αγωνία του θανάτου με τη βεβαιότητα της αναστάσεως, είναι
εύκαιρο να πούμε ότι ο Ιωάννης χρυσόστομος μέμφεται τους Χριστιανούς της εποχής
του που συχνά θρηνούσαν απαρηγόρητα για το θάνατο αγαπητών τους προσώπων, παρά
τις διαβεβαιώσεις του Κυρίου και του Παύλου.
Παραθέτω λίγα από τα πολλά που λέει·
Όταν δω, λέει, τους κοπετούς στην αγορά και τις θρηνώδεις
κραυγές που βγάζουν για τους συγγενείς τους που φεύγουν από τη ζωή, τα κλάματα
και όλες τις άλλες ασχημοσύνες, πιστέψτε με, ντρέπομαι που τους βλέπουν οι
ειδωλολάτρες και οι Ιουδαίοι και οι αιρετικοί, και γενικά όλοι εκείνοι που μας
κοροϊδεύουν γι’ αυτά. Όσα κι αν πω εγώ
για την ανάσταση, τζάμπα θα τα πω, διότι οι ειδωλολάτρες δεν προσέχουν αυτά που
λέω εγώ, αλλ’ αυτά που γίνονται από σας…
Πιστέψτε με, αν τα πράγματα στη
εκκλησία ήταν όπως έπρεπε, θα έπρεπε
πολύ χρόνο αυτοί να εμποδίζονται από το κατώφλι της εκκλησίας. Αυτοί που
πράγματι είναι άξιοι πένθους είναι όσοι φοβούνται ακόμη το θάνατο και φρίττουν
και αμφιβάλλουν για την ανάσταση.
Πες μου, τι θέλουν
στις κηδείες οι αναμμένες λαμπάδες; Δεν προπέμπουμε τους κεκοιμημένους σαν
αθλητάς; Τι θέλουν οι ψαλμωδίες; Δεν δοξάζουμε κι ευχαριστούμε μ’ αυτές το Θεό
διότι στεφάνωσε τον απελθόντα, διότι τον απάλλαξε από τους κόπους;
Πολύ σημαντικές αλήθειες Ελπίδας και Σωτηρίας, όπως ένα προηγούμενο κήρυγμα του π. Αθανασίου Σιαμάκη για τον Νώε που δημοσιεύσατε πρόσφατα κι όποιος δεν το μελέτησε -αν θέλει- ας το μελετήσει... δονεί ψυχές προς σωτηρία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαρεμπιπτόντως αν ο ιερός Χρυσόστομος λέει για την εποχή του "αν τα πράγματα στη εκκλησία ήταν όπως έπρεπε θα έπρεπε πολύ χρόνο αυτοί να εμποδίζονται από το κατώφλι της εκκλησίας", φανταζόμαστε όχι μόνο σε τι χάλι ήταν τότε, αλλά ιδίως που κατάντησε εν συνεχεία η εκκλησία όπως εξελίχτηκε -ως την εποχή μας- με ηγέτες τους εχθρούς, αντιπάλους, διώκτες και "δολοφόνους" του ιερού Χρυσοστόμου οι οποίοι (εκτός αν με απατά η μνήμη) είναι ... άγιοι με αποφάσεις της μεταχρυσοστομικής εκκλησίας. Γι΄ αυτό και δεν τιμούν ούτε υπακούν ούτε αναφέρουν τον ιερό Χρυσόστομο, εκτός για καμουφλάζ. Πάντοτε όμως επιβιώνει και το "μικρόν ποίμνιον" που αντιστέκεται και ας διώκεται (ει εμέ εδίωξαν...).
Μαλλον σε απατα η μνημη σου!
ΔιαγραφήΔυστυχως αγιοποιησαν και τους ΜΟΙΧΕΠΙΒΑΤΕΣ ΤΟΥ Αρσακιον και Αττικον.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜαλλον σε καποιες εποχες Σεραφειμσμου ή Χριστοδουλισμου ή Ιερωνυμισμου.
Υπηρξαν και χειροτερες εποχες στην ιστορια της Εκκλησιας.
Πάντως να ομολογήσουμε ότι από τα 100 σχόλια που γράφονται, μερικά λαμβάνονται υπ'οψη. π.χ. Αθηνών Ιερώυμος ο Β΄ και τυχον συμμετέχοντες επίσκοποι στη Δοξολογία της 25ης Μαρτίου δεν φορούσαν μίτρα, αλλά το καλλυμαύχι με το επανωκαλύμμαυχο και η ποιμαντορική ράβδος του αρχιεπισκόπου ήταν λιτή, συνάδοντας με την εποχή λιτότητας και πενίας του ποιμνίου, προς αποφυγή προφανώς προκλήσεως.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρώτο μέρος σχολίου:
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι άλλοι διώκτες του ιερού Χρυσοστόμου αγιοποιήθηκαν (σε όσους αναφέρεται ημερομηνία μνήμης) συνολικά 7 άγιοι.
"Για την καταδίκη του Κωνσταντινουπόλεως Ιωάννη συνέβαλαν αποφασιστικά: ο Αλεξανδρείας Θεόφιλος, πρόεδρος της Συνόδου στη Δρυ (αντικανονική σύνοδος, όπου σε ξένη επαρχία προήδρευε αλλότριος Επίσκοπος και όχι ο επιχώριος), ο διάκονός και ανιψιός του Κύριλλος, ο μετέπειτα Αλεξανδρείας άγιος Κύριλλος (μνήμη 18 Ιανουαρίου), ο Κύπρου άγιος Επιφάνιος (μνήμη 12 Μαΐου), ο άγιος Ιερώνυμος (μνήμη 30 Σεπτεμβρίου), φίλος και συνομώτης μετά του Θεοφίλου, αλλά και ο άγιος Αυγουστίνος (μνήμη 15 Ιουνίου) (π. Γ. Φλωρόφσκυ, όπου οι δυο τελευταίοι άγιοι ζήτησαν μετ’ επιτάσεως, από τον Ρώμης Ιννοκέντιο Α΄, τη διαγραφή του Ιωάννη από τα δίπτυχα της Εκκλησίας).
Ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος, αρνούμενος να δεχτεί την απόφαση της αντικανονικής συνόδου, περί καθαιρέσεώς του από το θρόνο της ΚΠόλεως, συνελήφθη τελικά το Μ. Σάββατο του 404 και οδηγήθηκε στον Κουκουσό στα σύνορα Καππαδοκίας και Αρμενίας και από εκεί στα Κόμμανα του Πόντου. Πέθανε καθ’ οδόν προς την Πιτυούντα του Πόντου στις 14 Σεπτεμβρίου 407 προφέροντας τους τελευταίους του λόγους: «Δόξα τω Θεώ πάντων ένεκεν».
Κατά τη διάρκεια της εξορίας του Ιωάννη από το 404 και μέχρι την κοίμησή του το 407, τον διαδέχθηκαν στο θρόνο, δυο ορκισμένοι εχθροί του και υπαίτιοι και αυτοί της εκθρόνισης και εξορίας του, οι άγιοι: Αρσάκιος και Αττικός:
Αττικός: άγιος - Η μνήμη του είναι στις 8 Ιανουαρίου. Ως πρεσβύτερος στην Κωνσταντινούπολη ήταν από τους μεγάλους πολεμίους του Ιωάννη του Χρυσοστόμου, κατά του οποίου κατέθεσε ως κατήγορος στη Σύνοδο στη Δρυ, μαζί με τον Αρσάκιο. Μετά την εξορία του Χρυσοστόμου και τη σύντομη Πατριαρχία του Αρσακίου, ανέλαβε Πατριάρχης Κων/λεως το 405 - 406 μ.Χ. και εξακολούθησε τις διώξεις εναντίον των οπαδών των οπαδών του Ιωάννη Χρυσόστομου μέχρι το 416, οπότε δέχθηκε την αποκατάστασή του και την εγγραφή του ονόματός του στα δίπτυχα της Εκκλησίας της Κων/πόλεως για να λήξει το σχίσμα. Ο βιογράφος του Χρυσοστόμου, Ελενοπόλεως Παλλάδιος καταγράφει για τον Αττικό, ότι είναι «πάσης μηχανής τεχνίτης κατά του Ιωάννου» και με τη βία ανάγκασε τους Επισκόπους, που δεν έσκυβαν να τον προσκυνήσουν και να επικοινωνήσουν μαζί του, να τον αποδεχτούν ως κανονικό Αρχιεπίσκοπο και κυριάρχη του θρόνου της Κων/πολης.
Δεύτερο μέρος σχολίου
ΑπάντησηΔιαγραφήΑρσάκιος: άγιος. Μνήμη 11 Οκτωβρίου. Η Πατριαρχία του (ήταν 80 ετών) - ( ζούσε ο Κανονικός Επίσκοπος Ιωάννης ο Χρυσόστομος!!!) σημαδεύτηκε από την καταδίωξη των οπαδών του εξόριστου Ιωάννη του Χρυσόστομου, οι οποίοι εκκλησιάζονταν χωριστά, χωρίς να έχουν αποδεχτεί τον Αρσάκιο. Στην καταδίωξη αυτή είχε αρωγούς τον Αλεξανδρείας Θεόφιλο και τον Αντιοχείας Πορφύριο, οι οποίοι τον αναγνώρισαν, αλλά και κρατική στήριξη, καθώς εκδόθηκαν σχετικά Αυτοκρατορικά διατάγματα. Αλγεινή εντύπωση προκαλούν στους ερευνητές και εκκλησιαστικούς ιστορικούς οι λόγοι του Ιωάννη του Χρυσοστόμου, στους οποίους ο ιερός Χρυσόστομος εκφράζεται με δριμύτητα κατά του μοιχεπιβάτου πατριάρχη Αρσακίου αποκαλώντας τον «λήρον», «προβατόσχημον λύκον» καθώς και «ιερέα φαύλον».
Ο ίδιος ο Χρυσόστομος σε επιστολή του προς τον Επίσκοπο Κυριακό, επίσης εξόριστο αναφέρει περί του Αρσακίου τα εξής (κατά μετάφραση αγίου Νικοδήμου): «Ήκουσα δε και δια τον φλύαρον εκείνον Αρσάκιον, τον οποίον εκάθισεν η βασίλισσα πατριάρχην εις τον θρόνον μου, ότι καθ’ υπερβολήν έθλιψε τους αδελφούς και τας παρθένους, οίτινες με υπερησπίζοντο και δεν ηθέλησαν να συγκοινωνήσωσι με αυτόν, εκ των οποίων πολλοί και απέθανον εν τη φυλακή δι’ αγάπην μου. Εκείνος, λέγω ο προβατόσχημος λύκος, ο οποίος έχει μεν σχήμα επισκόπου, είναι δε μοιχός κατ’ αλήθειαν, διότι καθώς η γυνή ονομάζεται μοιχαλίς, όταν, ζώντος του ανδρός της, λάβη άλλον άνδρα, ούτω αυτός είναι μοιχός ουχί κατά σάρκα, αλλά κατά πνεύμα, επειδή ζώντος εμού του επισκόπου της Κωνσταντινουπόλεως, αυτός ήρπασε τον θρόνον μου».
Ο Ελενοπόλεως Παλλάδιος, σύγχρονος του Ι. Χρυσοστόμου, εξορισθείς και αυτός, καταγράφει στο έργο του «Διάλογος περί του βίου του Ιωάννου Χρυσοστόμου»: «Αρσάκιος δε ο αδελφός του μακαρίου Νεκταρίου, αντεισήγετο τω τόπω του Ιωάννου, ανδρός ιεροφάντου, άνθρωπος ιχθύος αφωνότερος και βατράχου απραγότερος».
Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση του Αλεξανδρείας αγίου Κυρίλλου, ο οποίος και αυτός είχε συμβάλλει στην εκθρόνιση και εξορία του Ιωάννη στη Δρυ, όπου είναι ο τελευταίος που δέχτηκε με την θεία ενέργεια να τον εγγράψει στα δίπτυχα, καθότι αρνιόταν πεισματικά να τον δεχτεί. Είναι χαρακτηριστική η αναφορά του στο θέμα αυτό: «εάν περιλάβετε τον Ιωάννην μεταξύ των επισκόπων διατί δεν περιλαμβάνετε και τον Ιούδα μεταξύ των Αποστόλων;» (Χρ. Κρικώνη. Καθηγητή ΑΠΘ: Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος και οι περί ιερωσύνης λόγοι του. Αποστολική Διακονία, σελ. 45). Τελικά, κατόπιν οράματος που του απεκαλύφθη ότι δεν έπραττε ορθώς, δέχθηκε να τον αναγράψει στα δίπτυχα της Εκκλησίας και να τον μνημονεύει το 417. (Συναξ. Τόμ. ΣΤ΄, γ΄ έκδ. σελ. 105-109).
Τρίτο μέρος σχολίου
ΑπάντησηΔιαγραφήΈτσι, ο μεγάλος αυτός Ιεράρχης, ο διδάσκαλος της Οικουμένης, υπήρξε μάρτυρας, όχι από διωγμό ειδωλολατρών ή αιρετικών, αλλά από διωγμό Ορθοδόξων Αρχιεπισκόπων, αλλά και αγίων της Εκκλησίας μας (τουλάχιστον 7)!
Το κείμενο των σχολίων Πρώτου Δεύτερου και Τρίτου μέρος είναι σχεδόν ολόκληρο από μελέτη του κ. Ι.Καρδάση στο http://fdathanasiou.wordpress.com/2013/11/12/%CE%AC%CE%B3%CE%B9%CE%BF%CF%83-%CE%B9%CF%89%CE%B1%CE%BD%CE%BD%CE%B7%CF%83-%CF%87%CF%81%CF%85%CF%83%CE%BF%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CF%83-%CE%BF-%CE%B9%CE%B5%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%B1%CF%81%CF%84/ ενώ ελάχιστα υπόλοιπα από το διαδίκτυο.
Ευχαριστούμε τον Κο Καρδάση για μια ακόμα φορά, ο οποίος καταλήγει:
Η Εκκλησιαστική λοιπόν Ιεραρχία και Διοίκηση είναι η κύρια αιτία της καθαίρεσης, της εξορίας και του αργού μαρτυρικού θανάτου του μεγάλου αυτού Ιεράρχη, η οποία βρήκε πρόσφορον «ους» σε μια διεφθαρμένη πολιτική εξουσία του Αρκάδιου (αγίου, κατά την Εκκλησία των Ιεροσολύμων, Αρχιμ. Καλλίστου: Ιεροσολυμιτικό Κανονάριο, σελ. 105, με εορτή μνήμης 27 Αυγούστου), ενός ανάξιου υιού του Μ. Θεοδοσίου με παθολογική νωθρότητα και μικρόνοια, με πλήρη απομώρανση, ξένο σε κάθε σοβαρή ενασχόληση, αμέριμνο και αγνοώντα τα του οίκου του, ο οποίος και εναπέθεσε τη διοίκηση της αυτοκρατορίας στους θαλαμηπόλους του, στους υπουργούς του και προ παντός στην έκφυλη σύζυγό του Ευδοξία, η οποία αποφάσιζε αντ’ αυτού.
Συνήθως τονίζεται, ότι ο Ιωάννης ήταν θύμα της αυτοκράτειρας Ευδοξίας την οποία στηλίτευε, τούτο όμως δεν αληθεύει, ακόμη δε και η αποδιδόμενη στο Χρυσόστομο επίθεση κατά της αυτοκράτειρας, ως της «Ηρωδιάδας», που ζητεί την κεφαλή του, ελέγχεται ως μη αληθής. Στην πραγματικότητα ο Χρυσόστομος ήταν το θύμα της επίθεσης εναντίον του από μια έκφυλη εκκλησιαστική διοίκηση, της οποίας τάραξε τα λιμνάζοντα βορβορούχα νερά και η οποία χρησιμοποίησε την Ευδοξία και τον Αρκάδιο για να εξοντώσει τον άγιο αυτό Μεγάλο Πατέρα της Εκκλησίας, με τον πιο αργό μαρτυρικό θάνατο, αυτόν της βαθμιαίας εξόντωσης, λόγω των κακουχιών, μέσα σε ένα διάστημα τριών ετών (404-407) στα κακοτράχαλα βουνά της Αρμενίας και του Πόντου. Η μνήμη του εορτάζεται στις 27 Ιανουαρίου (ανακομιδή λειψάνων) και στις 13 Νοεμβρίου (ημέρα κοίμησης, κατά μετάθεση από τις 14 Σεπτεμβρίου).
Ιερομάρτυρα άγιε Ιωάννη Χρυσόστομε, πρέσβευε υπέρ ημών.
Είδα το πρωτότυπο ολόκληρο άρθρο για τον ιερό Χρυσόστομο στην παραπομπή. Εύγε στον ΙΚ (να λέμε τα του καίσαρος καίσαρι ...)
ΔιαγραφήΔιόρθωση - παροράματα:
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτο δεύτερο μέρος του εις 3 μέρη σχολίου (αντιγραμμένου από κείμενα του ΙΚ και του διαδικτύου) υπάρχει η εξής φράση που (διαλαθούσα της προσοχής) αντιγράφηκε εκ παροράματος από την ουικιπαιδεία .
"Αλγεινή εντύπωση προκαλούν στους ερευνητές και εκκλησιαστικούς ιστορικούς οι λόγοι του Ιωάννη του Χρυσοστόμου, στους οποίους ο ιερός Χρυσόστομος εκφράζεται με δριμύτητα κατά του μοιχεπιβάτου πατριάρχη Αρσακίου αποκαλώντας τον «λήρον», «προβατόσχημον λύκον» καθώς και «ιερέα φαύλον»".
Ας διαγραφεί η λέξις "αλγεινή" ! Ή ας εννοηθεί για τους διώκτες του ιερού Χρυσοστόμου και τις απεχθείς ανίερες συμπεριφορές τους έναντι του Γνησίου Επισκόπου Κωνσταντινουπόλεως Ιωάννου του Χρυσοστόμου.