Παρασκευή 31 Δεκεμβρίου 2010



Ο ΧΡΟΝΟΣ

ΚΑΙ Ο “ΝΟΜΠΕΛΙΣΤΑΣ”

ΑΓΙΟΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ




της Φυσικου Λιας Καρζη


Κάθε Πρωτοχρονιά, έχουμε μια κάποια φιλοσοφική διάθεση.


Όμως ποια είναι η αρχή του χρόνου; Τι είναι ο χρόνος και πότε άρχισε; Το μόνο σίγουρο είναι οι επιπτώσεις του επάνω μας. Το πέρασμά του αφήνει ανεξίτηλα ίχνη, τόσο στην ψυχή όσο και στο σώμα μας και αποτελεί εδώ και αιώνες αντικείμενο μελέτης των επιστημόνων και των θεολόγων.


Τους δύο τελευταίους αιώνες και κυρίως τον αιώνα που πέρασε –οι περισσότεροι επιστήμονες, όχι μόνο αγνοούν τη θεολογία, αλλά και προσπαθούν ευκαίρως–ακαίρως να αποδείξουν την “ανυπαρξία” του Θεού. Ακριβώς γι’ αυτό το λόγο, οι φορές που συμφωνούν με τη θεολογία είναι πολύτιμες και άξιες προβολής και προσοχής.


Έτσι ένοιωσα μεγάλη έκπληξη όταν, ενώ διάβαζα σε ένα βιβλίο φυσικής για τη προέλευση του χρόνου, βρέθηκα μπροστά στον Άγιο Αυγουστίνο, και στα επιχειρήματά του για το χρόνο!!! Η θεωρία της Μεγάλης Έκρηξης έγινε αντι­κείμενο συζητήσεων και προβληματισμών σε όλο το πλανήτη. Όμως, ένα σημείο της πολύ σημαντικό, δεν τονίζεται σχεδόν καθόλου. Το σημείο αυτό, δεν είναι σημείο διαφωνίας, αλλά σημείο συμφωνίας μεταξύ επιστήμης και θεολογίας. Όταν μάλιστα γίνεται και αιτία αποδοχής και θαυμασμού ενός Μεγάλου Αγίου της Εκκλησίας από ένα διακεκριμένο Άγγλο καθηγητή φυσικής - Russell Stannard - το ενδιαφέρον κορυφώνεται.


Το σημείο συμφωνίας, λοιπόν, είναι η αρχή του χρόνου. Η θεολογία πι­στεύει ότι η Δημιουργία είναι η αρχή του χρόνου, ο χρόνος αρχίζει με τη Δημιουργία, πριν τη Δημιουργία δεν υπήρχε χρόνος, ο Θεός είναι άχρονος.


Σύμφωνα με τους επιστήμονες, η Μεγάλη Έκρηξη δεν σημαίνει απλώς τη δημιουργία της ύλης και του χώρου, αλλά και τη δημιουργία του χρόνου.


Με άλλα λόγια, η Μεγάλη Έκρηξη σηματοδοτεί τη στιγμή που άρχισε να κυλάει ο χρόνος. Πριν από αυτήν, χρόνος, δεν υπήρχε.


Γράφει ο καθηγητής:


«... Δεν είναι όμως οι πρώτοι (οι επιστημονες) που σκέφτηκαν την εκπληκτική ιδέα ότι ο χρόνος δεν υπήρχε πριν τη δημιουργία του Κόσμου. Τούς πρόλαβε κάποιος άλλος· κάποιος που έζησε πριν από 1500 χρόνια και ο οποίος δεν γνώριζε τίποτε γύρω από τη σύγχρονη επιστήμη και τη Μεγάλη Έκρηξη. Πρόκειται για τον Ιερό Αυγουστίνο. Ο συλλογισμός του είχε ως εξής:


Πως γνωρίζουμε ότι υπάρχει αυτό που ονομάζουμε “χρόνος”; Το γνωρίζουμε ακριβώς επειδή τα πράγματα μεταβάλλονται. Τη μία στιγμή οι δρομείς βρίσκονται στην αφετηρία του σταδίου και την άλλη βρίσκονται στα μισά της κούρσας. Ποια η διαφορά ανάμεσα στα δύο γεγονότα; Ο χρόνος. Συνέβησαν σε δύο διαφορετικές χρονικές στιγμές - έτσι λέμε. Στη συνέχεια μπορούμε να εφεύρουμε ρολόγια και χρονόμετρα, που μεταβάλλονται με ένα κανονικό τρόπο κι έτσι είμαστε σε θέση να μετράμε τις μεταβολές στο χρόνο$ μπορούμε, λόγου χάρη να πούμε ότι πέρασαν πέντε ή έξι δευτερόλεπτα, και πάει λέγοντας. Με τον τρόπο αυτό καταλαβαίνουμε όλοι τι εννοούμε όταν μιλάμε για το “χρόνο”.


Ας φανταστούμε όμως, πρότεινε ο Αυγουστίνος ότι δεν μεταβάλλεται τίποτε. Ας φανταστούμε ότι ποτέ δεν έχει μεταβληθεί τίποτε. Θα γνωρίζαμε τι ώρα είναι σε έναν τέτοιο Κόσμο; Όχι. Ούτε καν θα αντιλαμβανόμασταν ότι δεν μεταβάλλεται τίποτε, διότι ο εγκέφαλός μας θα παρέμενε κι εκείνος στάσιμος. (Μην ανησυχείς λοιπόν - δεν θα βαριόσουν ποτέ σε έναν τέτοιον Κόσμο: για να βαρεθείς χρειάζεται να κυλά ο χρόνος).


Ένας Κόσμος λοιπόν όπου τίποτε δεν μεταβάλλεται, θα ήταν ένας Κόσμος στον οποίο δεν υπάρχει χρόνος. Έτσι, σ’ έναν Κόσμο που δεν έχει καν δημιουργηθεί - οπότε δεν περιέχει απολύτως τίποτε, πόσο μάλλον κάτι που να μεταβάλλεται - προφανώς δεν θα υπάρχει ούτε χρόνος. Με αυτόν τον τρόπο, ο Ιερός Αυγουστίνος, απέδειξε ότι ήταν αδύνατο να υπάρχει χρόνος πριν από τη δημιουργία του Κόσμου. Εμπνευσμένο δεν συμφωνείς;


Ο Αυγουστίνος είναι ένας από τους ήρωές μου. Εάν ζούσε στην εποχή μας, πιστεύω πως δεν θα ήταν μόνο μεγάλος άγιος αλλά θα είχε κερδίσει και πάρα πολλά βραβεία Νόμπελ.»


Βέβαια, οι σκέψεις του Αγίου Αυγουστίνου για το χρόνο είναι ένα ολόκληρο κεφάλαιο στο βιβλίο του “Εξομολογήσεις”. Εδώ έγινε από τον καθηγητή μόνο μία αναφορά στη κεντρική ιδέα του.


Οι άθεοι επιστήμονες πανηγύρισαν στην ιδέα της Μεγάλης Έκρηξης θεωρώντας ότι αποδεικνύουν πως δεν υπάρχει Θεός. Αλλά, αντί γι’ αυτό, απέδειξαν την αρχή του χρόνου συμφωνώντας με τη θεολογία!


Η Αλήθεια, υπάρχει, είτε το θέλουμε είτε όχι και είναι αποτυπωμένη στην ύλη και στη Δημιουργία. Επομένως, όποιος ερευνά τη φύση, αναπόφευκτα και χωρίς να το θέλει ψηλαφεί την προαιώνια Αλήθεια. Το θέμα είναι πως αξιολογεί τα αποτελέσματα των ερευνών του και τι συμπεράσματα βγάζει.


Η θεωρία της Μεγάλης Έκρηξης δεν έχει επαληθευθεί κι έχει διχάσει τον επιστημονικό κόσμο, την αλήθεια του χρόνου, όμως, την άγγιξε.


Εύχομαι λοιπόν κι εμείς, «με την αρχή του χρόνου» να αγγίξουμε την αλήθεια της υπαρξής μας και να βρούμε την χαρά που δίνει αυτή η γνώση.


Καλό Νέο Χρόνο


  • Το κείμενο του καθηγητή Russell Stannard είναι από το βιβλίο του: Ask Uncle Albert

«Ενοριακή Ευλογία» Αρ. Τεύχους 103

Ιανουάριος 2011

10 σχόλια:

  1. "Πας οίκος κατασκευάζεται υπό τινος, ο δε τα πάντα κατασκευάσας Θεός" ο οποίος είναι άχρονος και αοίδιος και άναρχος και παντοδύναμος και ως ποιητής των όλων είναι κατασκευαστής και του χρόνου. Μπορεί να είναι και εκτός και εντός χρόνου και αν θελήσει θα καταργήσει και τον χρόνο που στην αιωνιότητα έχει άλλη διάσταση και αξία, δεν είμαι ειδικός να τα περιγράψω.

    Ωραίο το άρθρο, γνωρίζουμε φυσικά ότι η επιστήμη και η πίστη δρουν σε διαφορετικά πεδία γι' αυτό ποτέ δεν συγκρούονται αλλά οι πατέρες από τα επιστημονικά θέματα, όπως τα περιγράφει η επιστήμη στην κάθε εποχή, συνάγουν απολογητικές αποδείξεις περί υπάρξως Θεού και πανσοφίας του Δημιουργού.

    Καλή χρονιά. Σχετικό είναι και το ότι αλλάζει ο χρόνος, τώρα ή σε 13 μέρες, οι αρχαία Εκκλησία γιόρταζε την γιορτή της (το Πάσχα) την ίδια μέρα αλλά υπό καθεστώς τριών διαφορετικών ημερολογίων παγκοσμίως. Ο Μ.Αθανάσιος καθόριζε ... εσείς θα γιορτάζετε την τάδε ημέρα του τάδε μηνός, εσείς την τάδε, εσείς την τάδε... (τρεις διαφορετικές ονομασίες ημερών, τρείς διαφορετικές ονομασίες μηνών, όλοι γιόρταζαν ταυτόχρονα Πάσχα άσχετο αν είχαν διαφορετικές πρωτοχρονιές και διαφορετικά ημερολόγια).

    Καλή Χρονιά, ευλογημένη.

    Ιωάννης Μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ωρε Οδυσσέα τι είναι αυτα τα κείμενα Εβλογημένε;Ο Νέος χρόνος ο εκκλησιαστικός τι σχεση εχει με αυτα;Αφού υπάρχει αρχή χρόνου τότε με ποιο δικάιωμα κάποιοι άλλαξαν το εορτολόγιο 13 μέρες αλλάζοντας τον χρόνο;Mε ποιο δικαίωμα αλλαξαν τον χρόνο που έχει οριστεί απο τις 7 οικουμενικές συνόδους εν Αγίω Πνεύματι;Τι νεοεποχίτικα κείμενα είναι αυτα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Όντως έτσι είναι η αλήθεια και η αλήθεια περιγράφεται γλαφυρά, αλλά και άκρως επιστημονικά στις πρώτες φράσεις του βιβλίου της Γένεσης:

    "Εν αρχή εποίησεν ο Θεός τον ουρανόν και την γην" (Γέν. 1.1). Δηλαδή:

    "Στην άρχή ο Θεός δημιούργησε τον ουρανό και τη γη". Δηλαδή:

    "Με την έναρξη του χρόνου, ο Θεός δημιούργησε το χώρο και την ύλη".

    (Αρχιμ. Αστέριου Χατζηνικολάου, αστροφυσικού: Αρχή και τέλος του Κόσμου, εκδόσεις ΣΩΤΗΡ).

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Με ποιό δικαίωμα μια Σύνοδος μπορεί να αλλάξει το ημερολόγιο του Θεού, όπως καταγράφεται στο Σοφ. Σολομ. 7. 15-21, όπου ο ίδιος ο Δημιουργός τοποθετεί τις εποχές του έτους, τις ισημερίες, τους ενιαύσιους κύκλους και τις θέσεις των άστρων;

    Με ποιό δικαίωμα μια Σύνοδος μπορεί να μετακινεί τις ισημερίες και τα ουράνια σώματα; Που αναφέρεται, ότι ο Θεός εξουσιοδότησε τις Συνόδους να αναλάβουν αυτές τις μετακινήσεις;

    Θα ήταν ενδιαφέρον να το πληροφορηθούμε.

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Οι Αγιοι της Εκκλησίας μας δεν χρειάζονται νόμπελ αφού έχουν εις γνώση τους όλη την αλήθεια.Τα νόμπελ και οι διακρίσεις είναι για τους κοσμικούς που εχουν πνεύμα που επιζητει αναγνωριση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Το κείμενο του καθηγητή Russell Stannard είναι από το βιβλίο του: Ask Uncle Albert

    Ask Uncle Albert σημαινει ρωτα τον θείο αλβέρτο..ποιον θείο εννοεί μα φυσικά τον ΑΛΜΠΕΡΤ ΑΙΝΣΤΑΙΝ τι σχεση τωρα έχει ο Θεός με τον Αινστάιν;;;Καμμία απολύτως για αυτον το λόγο δεν λαμβανουμε σοβαρα το παραπάνω κείμενο σας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Γιατι βαζετε κείμενα φιλοσόφων φυσικών και όχι θεολόγων;Τι νεοτερισμός είναι αυτός;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Η ΑΠΑΤΗ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΔΗΘΕΝ ΠΤΩΣΕΩΣ ΤΗΣ ΕΑΡΙΝΗΣ ΙΣΗΜΕΡΙΑΣ
    Μέ τήν παρατιθεμένην επιστολήν τῆς Συνταξιούχου ἐκπαιδευτικοῦ Ἀντιγόνης Παπαμιχαήλ ἐκ Λαρίσης ἀναφερομένην εἰς τό θέμα τῆς ἑαρινῆς ἰσημερίας, η οποία εδημοσιεύθη εις τήν Εφημερίδα της Λαρίσης "ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" καί εις τό φυλλδιον "ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΙΣ" της Ιεράς Μητροπόλεως Μεσογαίας καί Λαυρεωτικής της Γνησίας Ορθοδόξου Εκκλησίας, καί την οποίαν ελάβομεν από τό kirykos livejournal (τού Μητροπολίτου Μεσογαίας Κηρύκου) στηλιτεύεται ἡ φοβερά ἀπάτη τῶν Παπικῶν (Εβραικής προελεύσεως, εμπνεύσεως καί σκοπιμότητος), ἐπί τῆς ὁποίας τόν ΙΣΤ αἰῶνα ἐστηρίσθη ἡ ἀλλαγή τοῦ Ἰουλιανοῦ ἡμερολογίου καί ἡ ἀντικατάστασις αὐτοῦ διά τοῦ Γρηγοριανοῦ.

    Τήν παραθέτομεν:

    «Ἡ ἐαρινή ἰσημερία ἀστρονομικῶς σηματοδοτεῖ τήν ἀρχήν τῆς ἀνοίξεως, ταυτοχρόνως δέ καί τήν ἀρχήν τοῦ νέου ἔτους, δεδομένου ὅτι ὁ μήν Νισάν, ὁ πρῶτος μήν τοῦ σεληνιακοῦ ἔτους, ἀπαραιτήτως ἀρχίζει κατά τήν ἰσημερίαν, ἤ μετά ἀπό αὐτήν. «Ὁ μήν οὗτος ὑμῖν ἀρχή μηνῶν, πρῶτος ἐστίν ὑμῖν ἐν τοῖς μησίν τοῦ ἐνιαυτοῦ». (Ἐξ. 12,2). Ὄθεν ἔχει ἰδιαιτέραν σημασίαν διά τήν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν ἐξ’ αἰτίας τοῦ γεγονότος, ὅτι ἀποτελεῖ σημεῖον ἀναφορᾶς διά τόν προσδιορισμόν τῆς ἡμερομηνίας τῆς ἑορτῆς τοῦ Πάσχα ἑκάστου ἔτους, βάσει τοῦ Αἰωνίου Πασχαλίου Κανονίου τῆς ἐν Νικαία Α΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου, τό 325 μ.Χ. Ἑορτάζεται δέ ἡ λαμπροφόρος ἡμέρα τῆς ‘Αναστάσεως τοῦ Κυρίου «κατά τήν πρώτην Κυριακήν μετά τήν πρώτην ἐαρινήν πανσέληνον» καί ὡς ἐκ τούτου μετά τήν ἰσημερίαν καί μετά τό Νομικόν Ἑβραϊκόν Πάσχα, δεδομένου ὅτι ἐαρινή Πανσέληνος σημαίνει σελήνην 14 ἡμερῶν γεννηθεῖσαν κατά ἤ μετά τήν ἐαρινήν ἰσημερίαν, ἡ ὁποία ταυτοχρόνως καί συμφώνως μέ τόν Μωσαϊκό Νόμο, εἶναι ἡ γνωστή «τεσσαρεσκαιδεκάτη» τοῦ Ἑβραϊκοῦ Πάσχα (Ἐξ. 12,6, Λευ 23,5).
    Μέ τήν εἰσαγωγήν ἐν Ἑλλάδι τοῦ Γρηγοριανοῦ ἡμερολογίου τό 1924 ἤ τήν «διόρθωσιν» τοῦ Ἰουλιανοῦ, ὡς οἱ καινοτομήσαντες ἀρέσκονται νά ὑποστηρίζουν, ὡς ἡμερομηνίαν τῆς ἐαρινῆς ἰσημερίας τοποθετεῖται ἡ 21 Μαρτίου, τό ὁποῖον ἐναρμονίζεται ἀπολύτως μέ τάς δυτικοπλήκτους ὑποσημειώσεις τοῦ Πηδαλίου, ὅτι «καί αἱ Οἰκουμενικαί Σύνοδοι, ὅπου μετά τήν πρώτην ἔγιναν καί οἱ λοιποί Πατέρες, ἔβλεπον ναί καί αὐτοί, ὡς σοφοί ὅπου ἦσαν, πώς κατέβη πολύ ἡ ἰσημερία, ἀλλ’ ὅμως δέν ἠθέλησαν νά τήν μεταθέσουν ἀπό τήν κα΄ Μαρτίου, ὅπου τήν ηὗρεν ἡ Α΄ Σύνοδος», τῶν Πρακτικῶν τῆς ἐν λόγω Συνόδου μή εὑρισκομένων.
    Ἐάν βεβαίως αὐτό δέν ἀποτελεῖ ἁπλῶς ἐκκλησιαστικήν πλάνην, ὁπωσδήποτε εἶναι χονδροειδής ἀπάτη εἰς βάρος τῆς ἀληθείας καί τῶν ἁπλῶν χριστιανῶν καί ἐξηγούμεθα.
    Λαμβάνοντες ὑπ’ ὄψιν τά δεδομένα ὅτι:
    α) Τό σεληνιακόν ἔτος ἀρχίζει μέ τήν γέννησιν νέας σελήνης, κατά ἤ μετά τήν ἐαρινήν ἰσημερίαν (ἐάν ἡ σελήνη γεννηθῆ πρό τῆς ἰσημερίας, δέν εἶναι ἐαρινή, ἀλλά χειμερινή).
    β) Τό Ἑβραϊκόν Πάσχα, συμφώνως μέ τόν Μωσαϊκό Νόμο, ἑορτάζεται τήν 14ην (τεσσαρεσκαιδεκάτην») τοῦ μηνός Νισάν (Μαρτίου – Ἀπριλίου), δηλ. τοῦ πρώτου μηνός τοῦ σεληνιακοῦ ἔτους.
    γ) Ἄρα ἡ 14η Νισάν ἀπαραιτήτως τουλάχιστον 14 ἡμέρες μετά τήν ἐαρινήν ἰσημερίαν
    δ) Ἡ ἐν Νικαία Α΄ Οἱκουμενική Σύνοδος (325 μ.Χ.) ὥρισεν τά ὅρια τοῦ Χριστιανικοῦ Πάσχα, μέ τό τότε ἰσχῦον Ἰουλιανόν ἡμερολόγιον μεταξύ 22 Μαρτίου καί 25 Ἀπριλίου, ἀναλόγως μέ τήν πρώτην ἐαρινήν σελήνην.
    ε) Ἕνα χαρακτηριστικόν παράδειγμα: Κατά τό πάθος τοῦ Χριστοῦ ὁ μέν κύκλος τῆς σελήνης ἦτο δέκατος (10), ὁ δέ τοῦ ἡλίου εἰκοστός τρίτος (23). Ἄρα τό Νομικόν Πάσχα, δηλ. ἡ 14η τῆς σελήνης κγ (23) τοῦ μηνός Μαρτίου, ἕκτη τῆς ἑβδομάδος ἡμέρα (Παρασκευή). Μετά τήν ταφήν τοῦ Σωτῆρος, ὁ ἄλογος ἐτύθη ἀμνός πρός ἑσπέραν ἐπιφώσκοντος δέ τοῦ Σαββάτο, τῆ κδ (24) τοῦ Μαρτίου μηνός, ἡ τῶν ἀζύμων παρ’ αὐτοῖς ἒτελεῖτο, ὠς ὁ Νόμος ἐν τῶ Λευϊτικῶ διετάξατο τῆ κε΄(25) αὐτοῦ τοῦ μηνός ἡ λαμπροφανής ἀνάστασις τοῦ Χριστοῦ παντί τῶ κόσμω ἐπέλαμψεν» (Ἑλλην. Πατρολ. 127, σελ. 1485).
    Θέτομεν τό ἐρώτημα:
    Ἐάν ἡ ἐαρινή ἰσημερία τό 325 μ.Χ. ἦτο τήν 21ην Μαρτίου Ἰουλιανοῦ ἡμεορλογίου, ἦτο δυνατόν τό κατώτερον Πάσχα νά εἶναι 22 Μαρτίου».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Σωστό το επιχείρημα "τι μας νοιάζει τι λένε οι επιστήμονες, εμείς έχουμε την πίστη μας". Τελευταία όμως ξαναεπιχειρείται στην Ευρώπη και Αμερική μια ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗ κίνηση άθεων επιστημόνων, η οποίοι με αφίσες και βιβλία και εκπομπές αμφισβητούν το Θεό, θέλουν δε να αποδείξουν τάχατες επιστημονικά ότι δεν υπάρχει δημιουργός Θεός και ότι η πίστη είναι εμπόδιο στην επιστημονική έρευνα. Παραποιούν μάλιστα και την ιστορική πραγματικότητα, αγνοώντας την επιστημονική προσφορά χιλιάδων χριστιανών επιστημόνων, τους οποίους ως ονόματα θέλουν να "θάψουν" στην ιστορική λήθη.

    Μόνο και μόνο για τον λόγο αυτό αξίζει το παραπάνω άρθρο, αλλά και εμείς ευκαίρως ακαίρως να υπενθυμίζουμε προς πάντας ότι οι ανωτέρω επιστημονίσκοι είναι ψεύτες, οι πιστοί επιστήμονες προωθούν την επιστήμη και την κοινωνία, η τυπογραφία δημιουργήθηκε όχι από άθεο αλλά από τον πιστό Γουτεμβέργιο ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΘΥΜΙΑ ΤΟΥ ΝΑ ΚΥΚΟΛΟΦΟΡΗΣΕΙ ΕΥΡΕΩΣ Η ΒΙΒΛΟΣ, τα ξαναείπαμε, οι χριστιανοί επιστήμονες Παστέρ και ο Μέντελ πρόσφεραν ανεκτίμητες υπηρεσίες στη ζωή μας και στην επιστήμη σε αντίθεση με τους δαρβινιστές και άθεους κ.λπ. Μια σύγχρονη περίπτωση, της Γαλλίδας ιατρού Μαρί Ντ' Ενεζέλ, ιδρύτριας του κλάδου "παρηγορητική αγωγή" που αντίκειται στην ευθανασία στους βαρειά πάσχοντες, υπενθυμίζοντας ότι αυτό που λέμε θάνατος είναι ζωή. Σε ερώτηση "δηλαδή πιστεύετε στην αιώνια ζωή;" η ιατρός απάντησε με τη φράση του Ψυχίατρου - Ψυχαναλυτή Καρλ Γιούνγκ "Όχι απλά πιστεύω, γνωρίζω".

    "Κατά συνθήκην" πρωτοχρονιά σήμερα. Συμφωνών με όσους προλαλήσαντες είπαν ότι ως πολίτες επιζητούμενου κόσμου επουρανίου και αιωνίου δεν κολλάμε στα των επίγειων χρονικών προσδιορισμών, εύχομαι Καλή Χρονιά στο blog και στους αναγνώστες.

    Ελευθέριος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Επαναλαμβάνουμε:

    Ποιά Σύνοδο εξουσιοδότησε ο Θεός να μεταθέτει την ισημερία 13 ημέρες αργότερα από το σημείο που ο Ίδιος την τοποθέτησε;

    Τα υπόλοιπα είναι λόγια, σε δουλειά να βρισκόμαστε.

    Και να μην μπερδεύουμε τα κατά συνθήκην κοσμικά ημερολόγια και να μην τα θεωρούμε, ότι αποτελούν δόγμα πίστεως και επαναλαμβάνουμε:

    Κατά το 2800, όταν το Ιουλιανό ημερολόγιο θα δείχνει 10 Φεβρουαρίου (του αγίου Χαραλάμπους), το Γρηγοριανό θα δείχνει 29 Φεβρουαρίου (του αγίου Κασσιανού) και το διορθ. Ιουλιανό 1 Μαρτίου (της αγίας Ευδοκίας).

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου