Δευτέρα 29 Νοεμβρίου 2010


Νεομάρτυς Φιλούμενος ὁ Κύπριος

31τη π τ μαρτύριόν του (1979-2009)

H AΓΙΟΚΑΤΑΤΑΞΙ ΤΟΥ


Η των Ιεροσολύμων Αγία του Χριστού Εκκλησία, τεθεμελιωμένη επί του θεορρύτου αίματος του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, του κενωθέντος επί του Φρικτού Γολγοθά υπέρ αφέσεως των αμαρτιών και σωτηρίας του ανθρωπίνου γένους, εκαρποφόρησεν εις τους κόλπους αυτής μάρτυρας, οι οποίοι το αίμα αυτών εξέχεαν ως προσφοράν και αντίδοσιν ευγνωμοσύνης και αγάπης τω εκουσίως υπέρ αυτών Σταυρωθέντι και εκ νεκρών Αναστάντι.


Πρώτος των μαρτύρων τούτων τυγχάνει ο πρωτομάρτυς και αρχιδιάκονος Στέφανος, όστις, κατά μίμησιν του Σωτήρος αυτού, ετελειώθη, προσευχόμενος υπέρ των λιθοβολούντων αυτόν (Πραξ. 7, 60).


Τούτον ηκολούθησεν ο άγιος Ιάκωβος, υιός Ζεβεδαίου και αδελφός του Ευαγγελιστού Ιωάννου, τον οποίον «Ηρώδης ο βασιλεύς ανείλε μαχαίρη». (Πραξ. 12, 1-2).


Μετ' αυτόν ο άγιος Ιάκωβος ο Αδελφόθεος, πρώτος ιεράρχης της Εκκλησίας Ιεροσολύμων, εκρημνίσθη υπό των αρνουμένων τον Κύριον από του πτερυγίου του ναού του Σολομώντος και ετελειώθη, προσευχόμενος υπέρ των διωκτών αυτού.


Επί τα ίχνη τούτου επορεύθη ο συγγενής αυτού και διάδοχος εις τον Θρόνον, Συμεών επίσκοπος Ιεροσολύμων, ο επί Τραϊανού εις Πέλλαν της Υπεριορδανίας καταβασανισθείς και σταυρωθείς εις ηλικίαν των εκατόν και είκοσιν ετών.


Η αποστολική περίοδος της Εκκλησίας Ιεροσολύμων σεμνύνεται δια τους τέσσαρας τούτους λαμπρούς νοερούς αδάμαντας αυτής, ουχ ήττον όμως και η μεταποστολική τοιαύτη επί του απηνούς διωγμού του Διοκλητιανού σεμνύνεται δια τον Ιεροσολυμίτην αποκεφαλισθέντα μάρτυρα Προκόπιον, τους εν Γάζη μαρτυρήσαντας Τιμόθεον, Αγάπιον και Θέκλαν, τον ιδρυτήν της εν Καισαρεία Βιβλιοθήκης αποκεφαλισθέντα μάρτυρα Πάμφιλον, τους εν Ασκάλωνι αποκεφαλισθέντας Πρόμον και Ηλίαν, τον εν Ιαμνεία Παύλον και άλλους αληθώς και θαυμαστώς πολλούς, ανηλεώς βασανισθέντας και μαρτυρικώς τελειωθέντας εις πάσας σχεδόν τας πόλεις της Αγίας Γης, περί «ων επιλείψει ημάς ο χρόνος διηγουμένους». ( Εβρ. 11, 33).


Εις την σεπτήν χορείαν των μαρτύρων τούτων των πρώτων αιώνων της ζωής της Εκκλησίας, οίτινες ηρνήσαντο απαρνήσασθαι Χριστόν, ανήκουν και όσοι εις τους ακολουθήσαντας αιώνας δια Χριστόν και την αλήθειαν και ακεραιότητα της Ορθοδόξου ημών πίστεως κατεδιώχθησαν, οίον ο εις Περσίαν μετά του τιμίου Σταυρού απαχθείς αοίδιμος Πατριάρχης Ιεροσολύμων Ζαχαρίας και οι εν τη Μονή του αγίου Σάββα του ηγιασμένου υπό των Περσών αναιρεθέντες Πατέρες.


Εις το ιερόν σύνταγμα τούτων τάσσονται και όσοι εκ του Τάγματος των Σπουδαίων μοναχών ηγωνίσθησαν και την ψυχήν αυτών έθεσαν υπέρ των Παναγίων Προσκυνημάτων, των απτών τούτων μαρτυρίων και τεκμηρίων της επί γης ενδημίας του Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού, οίον ο περιβόητος επ' αρετή και αγιότητι Πατριάρχης Ιεροσολύμων Λεόντιος.


Εις τούτων τυγχάνει και ο εν τοις καθ' ημάς χρόνοις βιώσας, αείμνηστος Αγιοταφίτης Αρχιμανδρίτης Φιλούμενος, καθηγούμενος της Ιεράς Μονής του Φρέατος του Ιακώβ.


Ούτος εξ Ορούντος της αγιοτόκου νήσου Κύπρου καταγόμενος, αφίχθη εις Ιεροσόλυμα εις νεαράν ηλικίαν, έχων εν εαυτώ την παρά των ευσεβών και πολυτέκνων γονέων αυτού παιδείαν και νουθεσίαν Κυρίου και την εν τη ιερά Μονή Σταυροβουνίου μοναχικήν δοκιμήν.


Φοιτών εις την Πατριαρχικήν Σχολήν, διεκρίνετο επί επαινετή επιμελεία και χρηστοίς ήθεσι. Αποφοιτήσας αυτής, ενεδύθη το μοναχικόν σχήμα, εντασσόμενος εις το μοναστικόν Τάγμα των Σπουδαίων μοναχών, φυλάκων του Παναγίου και Ζωοδόχου Τάφου του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού.


Ως μοναχός εζήλου τους τρόπους των Αγίων και Θεοφόρων Πατέρων της Εκκλησίας, ήτοι ακρίβειαν εν ταις καθ' ημέραν κατ' ιδίαν προσευχαίς και εν τη Εκκλησία ακολουθίαις, άκραν εγκράτειαν, νηστείαν και λιτότητα.


Κληθείς εις το αξίωμα της ιερωσύνης υπό της Μητρός των Εκκλησιών και δεχθείς αυτό, κατέδειξεν εαυτόν πιστόν οικονόμον των μυστηρίων του Χριστού εις τας ανατεθείσας αυτώ ποικίλας προσκυνηματικάς και ποιμαντικάς διακονίας, ως αυτής του ηγουμένου της ιεράς Μονής των Αγίων Αποστόλων εν Τιβεριάδι, ηγουμένου της ιεράς Μονής του Αρχαγγέλου Μιχαήλ εν Ιόππη, ηγουμένου της εν Ιεροσολύμοις ιεράς Μονής των Αρχαγγέλων, Διευθυντού του Οικοτροφείου της Πατριαρχικής Σχολής, ηγουμένου της ιεράς Μονής του αγίου Θεοδοσίου του Κοινοβιάρχου και του Προφήτου Ηλιού, Τυπικάρη εν τω μοναστηριακώ ναώ των αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης, ηγουμένου της εν Ραμάλλα ιεράς Μονής Μεταμορφώσεως του Σωτήρος και εν τέλει ηγουμένου της ιεράς Μονής του Φρέατος του Ιακώβ εν Νεαπόλει τής Σαμαρείας.


Την διακονίαν ταύτην της «πηγής του Ιακώβ» (Ιω. 4, 6) «εν πνεύματι και αληθεία» (Ιω. 4, 23) επετέλει, στοιχών τη παρ' αυτή υπό του Κυρίου ρηθείση εντολή «πνεύμα ο Θεός και τους προσκυνούντας Αυτόν εν πνεύματι και αληθεία δει προσκυνείν». (Ιω. 4, 24). Απειλούμενος υπό κατά καιρούς εμφανιζομένου αλλοδόξου πεφανατισμένου επισκέπτου, ίνα εγκαταλείψη το προσκύνημα, μηδόλως υπέκυπτε.


Εις το παρεκκλήσιον του Φρέατος ευρισκόμενος και την ειθισμένην αυτώ εσπερινήν ακολουθίαν επιτελών, το εσπέρας της 16ης/29ης Νοεμβρίου του σωτηρίου έτους 1979, εδέχθη ύπουλον και βιαίαν επίθεσιν, φθόνω του μισοκάλου δαίμονος, υπό του απειλούντος αυτόν ανοσίου ανδρός, όστις δια πελέκεως ήνοιξε βαθείαν σχισμήν εις το μέτωπον αυτού, απέκοψεν αυτώ τους δακτύλους της δεξιάς χειρός, δραπετεύων δε εξεσφενδόνισε χειροβομβίδα και απετελείωσεν αυτόν.


Τα θραύσματα της χειροβομβίδος άφησαν ξύσματα και αι σταγόνες του αίματος αυτού άφησαν τα ίχνη και τα στίγματα αυτών ορατά άχρι της σήμερον επί των τοίχων του παρεκκλησίου του Φρέατος εις μνημόσυνον αιώνιον του μαρτυρίου αυτού, επιστέψαντος την οσιακήν ζωήν αυτού.


Ως η ζωή αυτού ούτω και ο θάνατος αυτού ήτο μία ομολογία πίστεως, ομολογία αίματος, εις τον τόπον επί του οποίου ο Κύριος εις την Σαμαρείτιδα, λέγουσαν «οίδα ότι έρχεται Μεσσίας, ο λεγόμενος Χριστός» (Ιω. 4, 25), απεκάλυψεν Εαυτόν απεριφράστως, λέγων αυτή «εγώ ειμι, ο λαλών σοι» (Ιω. 4, 26).


Δια του μαρτυρίου αυτού ούτος εγένετο συμμάρτυς Φωτεινής της Σαμαρείτιδος και των υιών και των αδελφών αυτής, διο και νοτίως του επ' ονόματι αυτής κεντρικού ναού τούτου επαξίως αφιερώθη αυτώ παρεκκλήσιον επ νόματι αυτού, εν ω και το σεπτόν αυτού λείψανον μετακομισθέν επαναπαύεται ως πηγή δυνάμεως και ιάσεων τοις εν πίστει και ευλαβεία τιμώσιν αυτό.


Εγένετο δε συμμάρτυς και του εκ της πόλεως της Νεαπόλεως καταγομένου αγίου Ιουστίνου, του φιλοσόφου και μάρτυρος, προς τιμήν του οποίου το έτερον βόρειον παρεκκλήσιον.


Τούτον μετά την μαρτυρικήν τελευτήν αυτού και δια σημείων μαρτυρηθέντα τοις ανθρώποις υπό του Θεού και εις τας συνειδήσεις πολλών εκ των τιμίων μελών τής Εκκλησίας καθιερωθέντα ήδη ως ιερομάρτυρα, συγκατατάσσομεν επισήμως σήμερον μετά συμπλήρωσιν τριακονταετίας από της ημέρας του μαρτυρίου αυτού, συνωδά τη αποφάσει της Συνεδρίας Ν' / 11-9-2009 της περί Ημάς Αγίας και Ιεράς Συνόδου, εις τας δέλτους του συναξαρίου αυτής, ίνα εορτάζηται ως νέος ιερομάρτυς εν τη ημέρα του μαρτυρίου αυτού, 16η/29η Νοεμβρίου εκάστου έτους, προς όφελος ψυχών και δόξαν του εν Τριάδι αγίου Θεού ημών.


Το ιερόν εκκλησιαστικόν γεγονός τούτο κοινοποιούμεν σήμερον παντί τω πληρώματι της Σιωνίτιδος Εκκλησίας και ταις κατά τόπους αδελφαίς Ορθοδόξοις Εκκλησίαις, προς εορτασμόν αιώνιον εφεξής της μνήμης του νέου ιερομάρτυρος Φιλουμένου, ου ταις πρεσβείαις εύροιμεν χάριν και έλεος, ίνα εν ενί στόματι και μια καρδία αναπέμπομεν δόξαν και αίνον τω ενδοξαζομένω εν τοις αγίοις Αυτού Τριαδικώ Θεώ ημών.


Εν τη Αγία Πόλει Ιερουσαλήμ, ‚ϐθʹ Σεπτεμβρίου ια'


ΘΕΟΦΙΛΟΣ Γ' Πατριάρχης Ιεροσολύμων

Ο Μητροπoλίτης Καισαρείας κ. Βασίλειος

Ο Μητροπολίτης Πτολεμαΐδος κ. Παλλάδιος

Ο Μητροπολίτης Καπιτωλιάδος κ. Ησύχιος

Ο Μητροπολίτης Ελευθερουπόλεως κ. Χριστόδουλος, Γέρων Δραγουμάνος

Ο Μητροπολίτης Φιλαδελφείας κ. Βενέδικτος

Ο Αρχιεπίσκοπος Αβήλων κ. Δωρόθεος

Ο Αρχιεπίσκοπος Θαβωρίου Μεθόδιος

Ο Αρχιμανδρίτης Κελαδίων, Γέρων Καμαράσης

Ο Αρχιμανδρίτης Ιουστίνος

Ο Αρχιμανδρίτης Θεοδώρητος

Ο Αρχιμανδρίτης Ιλαρίων

Ο Αρχιμανδρίτης Τιμόθεος

Ο Αρχιμανδρίτης Ευδόκιμος

Ο Αρχιμανδρίτης Δημήτριος, Γραμματεύς της Αγίας και Ιεράς Συνόδου

Ο Αρχιμανδρίτης Γαλακτίων

Ο Αρχιεπίσκοπος Κωνσταντίνης κ. Αρίσταρχος, Γέρων Αρχιγραμματεύς


Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΦΙΛΟΥΜΕΝΟΥ






«ε γρ σαν ο ουδαοι κα ο τούτων νάσσοντες βριστα κα παράνομοι,
φονευτα
κα σύνετοι κα νόμου παραβαίνοντες»
(
γίου Ρωμανο το Μελωδο)


Ο παράνομοι κα φονευτα ουδαοι δν παυσαν ποτ δι μέσου τν αώνων ν φονεύουν, π δαιμονικν ζλον, τος πιστος ΕΚΕΙΝΟΥ πο σταύρωσαν. Τ θεοστυγς ερατεον των χι μόνον δν ποδοκιμάζει λλ νθαρρύνει «ερος φόνους».

μαρτυρικ μεγαλόνησος Κύπρος γνώρισεν τν ουδαϊκν κακίαν ες λον της τ μέγεθος.

Πρτος Κύπριος πο πλήρωσεν μ αμα μαρτυρίου τν γάπην του πρς τν Κύριόν μας το δρυτς τς κκλησίας τς Κύπρου πόστολος Βαρνάβας, τν ποον ο φθονερο ουδαοι, νθαρρυνόμενοι κα π τν ουδαίων τς Συρίας, μ νεχόμενοι τν ποστολικν του δρσιν φόνευσαν, σύροντάς τον πρτον δι σχοινίου προσδεδεμένου ες τν τράχηλόν του ξω τς πόλεως τς Σαλαμνος. κολούθως νάψαντες πρ καυσαν τ τίμιον σμα του.

Φαίνεται, μως, τι θυσία το μεγάλου, κατ τν γιον ωάννην τν Χρυσόστομον, Βαρνάβα δν κόρεσε τ μένος τν θεοκτόνων ουδαίων κατ τς Χριστιανικς πλέον Κύπρου. Οτως τν χειμνα το 115-116 μ.Χ. ο ουδαοι τς Κύπρου πανεστάτησαν, σύμφωνα μ τν Ρωμαον στορικν Δίωνα Κάσσιον, κα σφαξαν 240.000 (ΔΙΑΚΟΣΙΑΣ ΣΑΡΑΝΤΑ ΧΙΛΙΑΔΑΣ) Κυπρίους. δ πόλις τς Σαλαμνος κατεστράφη λοσχερς. Πρόκειται δηλαδ περ το πρώτου λοκαυτώματος ες τν Ερώπην. Ο σατανολάτραι ουδαοι προηγήθησαν κατ 1724 τη το δαιμονολάτρου Χίτλερ σφάζοντες παραλόγως διακοσίας σαράντα χιλιάδας Κυπρίους, νδρας, γυνακας κα παιδιά. ΚΑΝΕΙΣ δν μιλε σήμερον δι τ ΚΥΠΡΙΑΚΟΝ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ. λλ τ μσος τν βριστν κα συνέτων ουδαίων συνεχίζεται κα ργότερον. βραϊκ γκυκλοπαίδεια ναφέρει τι τ 610 μ.Χ. ο βραοι τς Τύρου προσεπάθησαν ν πείσουν τος μοφύλους των τς Κύπρου ν παναστατήσουν κατ τν λλήνων τς μεγαλονήσου. Ετυχς πέτυχον κα οτως πεφεύχθη κόμη να λοκαύτωμα.

ν συνεχεί, τ 1878, βραος Πρωθυπουργς τς Μεγάλης Βρετανας Ντισρέϊλι νοικιάζει τν Κύπρον π τν Τουρκίαν σκοπεύων μελλοντικς ν τν καταστσ ρμητήριον δι τν δρυσιν το σημερινο γκαγκστερικο μορφώματος το σραήλ.
Φαίνεται
μως τι τ βραϊκν λοκαύτωμα το Β’ Παγκοσμίου Πολέμου δν συνέτησε τος θεοστυγες κα θεοκτόνους ουδαίους. Οτως τν 16ην Νοεμβρίου 1979, ν μακαριστς γέροντας π. Φιλούμενος τελοσε τν σπερινν το γίου Γρηγορίου το θαυματουργο, φανατικο βραοι εσέβαλον ες τν ναν το φρέατος το ακβ κα τν δολοφόνησαν ν ψυχρ. τότε κυβέρνησις το ρχιτρομοκράτου Μπεγκίν οδν πραξεν δι τν τιμωρίαν τν νόχων, λλ κα ΟΥΔΕΙΣ ραββνος κατεδίκασε τ ποτρόπαιον τοτο γκλημα.

λο μως τ ΜΙΣΟΣ τν πιστν τς συναγωγς το Σαταν, κατ τν γιον ωάννην τν Θεολόγον, φάνη τν ούλιον το 1974, ταν βραος πουργς τν ξωτερικν τν Η.Π.Α. Κίσσιντζερ ναψε τ πράσινον φς ες τος βαρβάρους Τούρκους ν καταλάβουν τν Κύπρον κα ν βεβηλώσουν τ ερ κα σια της. Σήμερον λειτουργε ες τν πόλιν το ερομάρτυρος Θεοδότου, τν Κερύνειαν, βραϊκ συναγωγ τς ποίας αββνος συναγελάζεται μετ το παρανόμου κατοχικο γέτου Ταλάτ, πρώην μέλους τς τρομοκρατικς ργανώσεως το ρχιτρομοκράτου Ντεκτάς.

Μετ τν σύντομον ατν στορικν ναφορν ες τν ποίαν παρουσιάσθηκαν στοιχεα δι τς νεργείας κα πράξεις τν ουδαίων ες βάρος τν Κυπρίων δι μέσου τν αώνων, θ προσπαθήσωμεν, μ τν βοήθειαν το γίου νεομάρτυρος Φιλουμένου, ν παρουσιάσωμεν διάφορα περιστατικ π τν ζωήν του.
Δι
πρώτην φορν γράφων, συνήντησε τν π. Φιλούμενον τ 1978, να τος πρ το μαρτυρίου του, ες τν μονν το γίου Σπυρίδωνος, που γούμενος μακαριστς γέροντας π. Σωφρόνιος το επε: «λα ν σο γνωρίσω ναν συμπατριώτην μας». φο μς προσέφερε καφ μετεβίβασα ες τν π. Φιλούμενον τος χαιρετισμος τς δελφς του κ. Σοφίας Κακουλλ, ποία ζοσε τότε ες τ Λονδνον, ργαζομένη φιλοκερδς ες τ βιβλιοπωλεον τς λληνικς ρθοδόξου δελφότητος «Μέγας θανάσιος». φο συνωμιλήσαμε ρκετ, κα προτο ποχωρισθομε, μο επε τι πρν λίγες μέρες εχεν πισκεφθε ναν ραβα ρθόδοξον ες νοσοκομεον. φο τν εδεν, φεύγοντας τρεξεν πίσω του μία μουσουλμάνα κα το επε «μπονα (π.), λα διάβασε κα στ παιδί μου». κείνη τν ραν, μς επε, τ χασε. λλ νοιξε τ εχολόγιον κα διάβασε μίαν εχν ες τ ρρωστον παιδί: «Δν πρόλαβα ν φύγω κα μουσουλμάνα τρεξε ν μ εχαριστήσ διότι τ παιδί της θεραπεύθη». Κα δι ν προλάβ τυχν παίνους κα θαυμασμν συμπλήρωσεν: «Μη νομίζης τι καμα θαμα, πλς μάνα εχε πίστιν, κα εχή συνέβαλεν ες τ ν γίν τ παιδί της καλά». Ατς το π. Φιλούμενος, θαυματουργοσε κα ν ζω.

σοι χουν γράψει περ το π. Φιλουμένου, γνοον παραλείπουν, χι, ς θέλωμεν ν πιστεύωμεν, σκεμμένως μίαν σημαντικν πλευρν τς προσωπικότητός του. π. Φιλούμενος το πάνω π’ λα νας μολογητής κα λεγχεν αστηρς τ κακς κείμενα ες τ Πατριαρχεον τν εροσολύμων.
πως μς λεγεν μ. δελφή του Σοφία, ταν κάποιοι πρότειναν ες τν Πατριάρχην Βενέδικτον ν χειροτονήσ πίσκοπον τν δίδυμον δελφόν το ερομάρτυρος, π. λπίδιον, ποος πηρετοσε τότε ες τς θήνας, τος πήντησε κνευρισμένος: «χομε τν δελφόν του δ πο μς λέγχει, ν φέρωμε κα τν λλο;». Δν δίσταζεν π. Φιλούμενος ν παρουσιάζεται ες τν Πατριάρχην κα ν το ζητε ν τιμωρήσ σκανδαλοποιος ερωμένους. λλ κα δν μποροσε ν νεχθ παπικν ν εσέλθ ες ναόν.

π. Φιλούμενος το ζηλωτς μ τν πραγματικν ννοιαν τς λέξεως, δι’ ατν τν λόγον ταν δελφς του π. λπίδιος, ερισκόμενος ες εροσόλυμα δι προσκύνημα, σηκώθη ν ελογήσ τν τράπεζαν, τότε ταπεινς π. Φιλούμενος το επεν: «δελφ θ ελογήσω γώ, σ λειτουργες μ τ ν. μερολόγιον». δ π. Σωφρόνιος επεν τι ες μίαν πανήγυριν το γίου Σπυρίδωνος π. Φιλούμενος ρνήθη ν συλλειτουργήσ μ ν. μερολογίτην ερέα τς κκλησίας τς λλάδος. Ποτ δν θ νήχετο ς γιοσαββίτης πατήρ, τν π. Θεόδωρον Ζήση ν λειτουργήσ ες τν Λαύραν το γίου Σάββα, ς συνέβη πρ τν κα σως δι’ ατν τν λόγον πατριάρχης Είρηναος (πο δωσε τν δειαν) χασε τν θρόνον του.

ταπεινότης κα ελάβεια το π. Φιλουμένου το παροιμιώδης. ταν κάποτε πρόκειτο ν ποβληθ ες μίαν γχείρισιν πγεν ες τν π. Σωφρόνιον, ες τν ποον ξωμολογετο κα το επε: «λα πάτερ μου ν μ ξομολογήσς , διότι αριο μπαίνω στ νοσοκομεο γι γχείριση».

Μς λεγε μ. δελφή του Σοφία τι π. Φιλούμενος δν εχε καθόλου χρήματα. Δι’ ατν τν λόγον μακαριστς πατριάρχης Διόδωρος τν ποκαλοσε «Πτωχοπρόδρομον».

Τν 26ην Δεκεμβρίου 1985 ερισκόμενος ες εροσόλυμα, μετ τν τράπεζαν, μακαριστός, πατριάρχης Διόδωρος μο επεν: «λα ες τν κηδείαν το ρχιεπισκόπου Πέλλης Κλαυδίου, διότι μετ θ κάμωμεν κα τν κταφν το π. Φιλουμένου». Πράγματι, μετ τν κηδείαν νοιξαν τ μνμα το π. Φιλουμένου κα λοι ντικρύσαμε τ φθαρτον μαρτυρικν σμα το νεομάρτυρος (σχετικς φωτογραφίας πο βγάλαμεν τότε μπορετε ν βρετε ες τν στοσελίδα μας: www.markoseugenikos.gr). μέσως μετ ρώτησα τν μακαριστν πατριάρχην, ἐὰν εχε σκοπν Σιωνίτιδα κκλησία ν γιοποιήσ τν π. Φιλούμενον. πάντησίς του το σαφς: « π. Φιλούμενος εναι μάρτυρας κα δν χρειάζεται γιοποίηση».
λίαν σεβαστς γέρων π. Σωφρόνιος μς δωσεν τότε να τεμάχιον λειψάνου το π. Φιλουμένου τ ποον φυλάσσομεν ες τν κκλησίαν το γίου Μάρκου το Εγενικο ες τν Μεθώνην Πιερίας. Τν 5ην Δεκεμβρίου 2002, ερέας τς γαθουπόλεως μς ζήτησε ν το τ δώσωμε δι ν τ κθέσ ες προσκύνησιν ες τν ορτάζοντα ναόν το γίου Νικολάου. Μετ π δύο βδομδας το ζήτησα τ τίμιον λεψανον το π. Φιλουμένου διότι θ πήγαινα ες τ εροσόλυμα κα πιθυμοσα ν τ πάρω μαζί μου. Πράγματι τ παρέλαβα τ Σββατον... Τν Κυριακήν τ πρωΐ τ εχα ες τ σπίτι μου ες τν Θεσσαλονίκην ταν, ξαφνικά, διεπίστωσα τι νεδύετο θεα εωδία. φώναξα μέσως τν ατρν σύζυγόν μου κα τν ρώτησα ἐὰν αισθανόταν κα δια τν εωδίαν ποία βγαινε π τ τεμάχιον το ερο λειψάνου κα τ πεβεβαίωσε. κολούθως τρεξα ες τν νοριακόν μου ναν τς γίας Ακατερίνης που τόσο ερας σο κα νεωκόρος κα νας κόμη φίλος ατρς παρέστησαν μάρτυρες ατο το γεγονότος. ν συνεχεί ταξίδευσα ες τ εροσόλυμα κα εωδία συνώδευσε τ ερν λείψανον μέχρις του πέστρεψα πίσω ες τήν Θεσσαλονίκην.

«Θαυμαστς ντως Θεός ν τος γίοις ατο».
Τιμ
γίου, σημαίνει κα μίμησιν το βίου ατο. Πολλο σήμερον «τιμον» μ λόγους κυρίως τν νέον ερομάρτυρα Φιλούμενον, λλ ποτ π. Φιλούμενος δν θ δέχετο τοιαύτας τιμς π.χ. π τν κ. Θεόφιλον ποος δέχθη τν ντίχριστον πάπαν τς Ρώμης ν τος πατριαρχείοις τν εροσολύμων κα δώρησεν ες ατν εκόνα τς Γεννήσεως. Οτε θ συνεφώνη μ τν κ. Θεόφιλον ες συμπροσευχς μ τν πανσπερμίαν τν αρετικν. σφαλς πίσης θ διεφών σφοδρς μ τς συμπροσευχς το ρχιεπισκόπου Κύπρου μ τν ρχιαιρεσιάρχην τς Ρώμης, τν ποον θεος πρόεδρος τς Κύπρου προσεκάλεσεν ες τν πάλαι ποτ νσον τν γίων. δθεν τιμ πο το προσφέρεται π τος Μητροπολίτας Μόρφου κα Λεμεσο, ο ποοι συμπορεύονται μ τν ονίτην ρχιεπίσκοπόν τους κα θ ποδεχθον (;) τν ρχοντα το Βατικανο τν ούνιον το 2010 ες τν Κύπρον εναι βδέλυγμα νώπιον το π. Φιλουμένου. Δν θ ναφερθομε ες τος Βατοπαιδινος δι ν μ στενοχωρήσωμεν τν π. Φιλούμενον.

ερομάρτυς Φιλούμενος δν χει νάγκη τοιούτων τιμν. νεφανίσθη νώπιον το πουρανίου θυσιαστηρίου φέρων πιστς τν μολογίαν του. σοι δ Κύπριοι δν διαμαρτυρηθον δυναμικς δι τν σχεδιαζομένην πίσκεψιν το ρχηγο το γκαγκστερικο κρτους το Βατικανο ες τν Κύπρον δν δικαιονται ν τιμον τν π. Φιλούμενον. γιος βδελύσσεται ατος πως σήμερα ορτάζων μάρτυρας Πέτρος λεξανδρείας, ποος ρνήθη πρ το ποκεφαλισμο του ν συγχωρήσ τν ρειον, ταν τελευταος στειλε πεσταλμένους του ες τν φυλακν παρακαλώντας τον ν τν συγχωρήσ. M.Π.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου