Κυριακή 17 Μαρτίου 2019


O  Μεγας Αθανάσιος και ο Μέγας Φώτιος για την Αγία Γραφή της ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ

Βίβλος γα Γραφ, ποτελούμενη π τν Παλαι κα τν Καιν Διαθκη, εναι γραμμνη μν Παλαι σ 11 αἰῶνες, π τ 1500 π.Χ. περπου μχρι τ 420 π.Χ., δ Καιν σ 22 χρνια, π τ 49 μ.Χ. μχρι τ 70. ο συγγραφες τν βιβλων τς Π. Διαθκης εναι περισστεροι π 60 προφτες, π τος ποους εναι γνωστο μνο 22· μνο ο τν Ψαλμν εναι κι ατο περπου 22, π τος ποους εναι γνωστς μνο νας, κυριτερος. τς Κ. Διαθκης ο συγγραφες εναι 8 πστολοι λοι γνωστο κι νομασμνοι. τ 14 ρχαιτερα βιβλα τς Π. Διαθκης εναι κα τ’ ρχαιτερα ναγνσιμα βιβλα το κσμου, φο ναγνσιμα κεμενα τς ρχαιτητος εναι μνο τ’ λφαβητικ, τ δ λφβητο φευρθηκε γι ν γραφον μ’ ατ τ τρα πρτα βιβλα τς Π. Διαθκης, Γνεσις, Νμος(= ξοδος Λευϊτικν ριθμο), κα Δευτερονμιον. κα μχρι τν Θ’ π.Χ. αἰῶνα, πο καταγρφηκαν πωσδποπτε τ δυ μηρικ πη λις κα δσσεια, δν πρχουν στν κσμο λλα βιβλα. τ βιβλα τς Π. Διαθκης λα γρφτηκαν στν βραϊκ γλσσα, κι νμεσα στ τη 285-246 π.Χ. μεταφρστηκαν π λληνομαθες κι λληνογλσσους βραους στν λληνικ· ατ εναι μετφρασι τν βδομκοντα, τ ρχαιτερο μεταφραστικ ργο τς νθρωπτητος. τ πρωττυπο βραϊκ κεμενο οσιαστικ καταστρφηκε κατ τ τη 110-135 μ.Χ. μ τς περβολικς πεμβσεις τν χθρν τς Χριστιανικς πστεως ουδαων αββνων, πτε μετφρασι τν βδομκοντα πχει τ θσι το πρωτοτπου. δ Καιν Διαθκη γρφτηκε πρωτοτπως στν λληνικ γλσσα. π τος χτ ποστλους, πο τν γραψαν, ο πντε, Παλος Λουκς Ματθαος ωννης κα Μρκος, γραψαν μνοι, πειδ ξεραν καλ λληνικ ωννης, πως φανεται στ κεμεν του, χι κα πολ καλ– , ο δ λλοι τρες Πτρος Ἰάκωβος κα οδας, λιγογρμματοι ντες, πειδ ξεραν μν ν μιλον λληνικ, λλ’ χι κα ν γρφουν σωστ, πως φανεται π τν μολογα το Πτρου κι π τ καλ λληνικ το κειμνου του, γραψαν μσ λληνογλσσου πογραφως καθ’ παγρευσι. Διαθκη σημανει συνθκη, συμφωνα, συμβλαιο· ξυπακοεται μεταξ θεο κα νθρπων. στ πρτο συμβλαιο ο συμβαλλμενοι εναι Κριος κι σραλ, στ δετερο Κριος κι ο Χριστιανο.
Τ κεμενο τς Π. Διαθκης, δηλαδ μετφρασι τν βδομκοντα (Ο’), εναι κπως φθαρμνο, ν τ κεμενο τς Κ. Διαθκης εναι τ καλλτερα διατηρημνο π’ λα τ’ ρχαα κεμενα τς νθρωπτητος. 


Ββλος γενικ χει τ περισστερα χειργραφα π’ λα τ κεμενα τς νθρωπτητος, τ’ ρχαιτερα κα τ πιμελστερα. 2.000 χειργραφα τν Ο’ Π. Διαθκη κα 5.500 χειργραφα το λληνικο πρωτοτπου Κ. Διαθκη. τ 13% λων γενικς τν ρχαων λληνικν χειρογρφων εναι Ββλος, ν τ πλοιπο 87% τ μοιρζονται 2.100 συγγραφες, 1.500 Χριστιανο κα 600 εδωλολτρες· τος πφτει κατ μσον ρο π 0,04%· δηλαδ 25 χειργραφα. μχρι τν Θ’ μ.Χ. αἰῶνα σχεδν δν πρχει στν κσμο λλο χειργραφο βιβλο, ν τς Ββλου πρχουν μνο μχρι ττε 300 κραια χειργραφα. κα στς μεταφρσεις Ββλος ρχεται πρτη στν παγκσμια γραμματεα, χοντας μχρι τν Θ΄ αἰῶνα 18 μεταφρσεις Π. Διαθκη, πλν τς τν Ο’, κα 22 Κ. Διαθκη. πρτη μετφρασι λλου κειμνου τς νθρωπτητος μφανζεται πολ ργτερα. σμερα δ Ββλος χει περπου 2.000 μεταφρσεις, ν ο πι πολυμεταφρασμνοι συγγραφες τς νθρωπτητος φτνουν τς 30 μεταφρσεις. κα στς κδσεις, ν ο λλοι συγγραφες φτνουν τς 100.000 ντιτπων (χρυσ βραβεο μπστ σλλερ) κα καμμι φορ τς 200.000 (πλατιννιο βραβεο), Ββλος μνο σ μα χρονι ξεπερνει κθε χρνο τ 300.000.000· τ 1975 308.000.000· κατομμρια, χι χιλιδες. σ’ λ’ ατ τ στοιχεα Ββλος εναι στν κσμο πλησαστος γγαντας, βασιλες τν βιβλων, τ βιβλο· Ββλος.
Βίβλος εναι ποκλειστικ πηγ τς Χριστιανικς πστεως. μεταβιβλικ γραμματεα κα παρδοσι ποτελε μνο ρμηνευτικ σχλιο τς Ββλου. εναι δ σ κτασι περπενταπλσια π τ σνολο τν γραμματειν τς φηλου. μεταβιβλικ γραμματεα κα παρδοσι εναι ββαια παρατητη γι τν κατανησι τς Ββλου, λλ’ χι πρωτογενς πηγ. κμη κα ο οκουμενικς σνοδοι, πο εναι τ ψιστο ποφθεγγμενο ργανο τς κκλησας, πως δεχνουν ο διες κα στος περ πστεως ρους των κα στος διοικητικος καννες των κα στ πλοιπα πρακτικ τους, πρτον μν οδποτε πεισγουν κποιο νο νημα τς πιστευτας ληθεας, λλ κα τ τρμουν κτι ττοιο ς θανσιμη κτροπ, δετερον δ, προκειμνου ν στηρξουν τ λεγμεν τους, πικαλονται συνεχς γι τ κθε τ τ κεμενο τς Ββλου. δν πρχει περπτωσι ν διαφων να μεταβιβλικ κεμενο μ τ Ββλο ν προσθαφαιρ κα ν τροποποι, κα ν’ ποτελ ερ παρδοσι τς κκλησας. εναι κα θεωρεται ατχρημα πβλητο. πως πισημανει Φτιος Κωνσταντινουπλεως τν Θ’ αἰῶνα στν πρς ωννην κυληΐας πιστολ του, ποιοδποτε κεμενο διαφωνε μ τ Ββλο, κρινε μνο του τν αυτ του πβλητο. τσο ο παπικο, τν ποων ρχηγς, ππας τς Ῥώμης, στν ν Τριδντ «οκουμενικ» τους σνοδο το 1545-46, μ τν ποα προσπαθον ν’ μυνθον ναντον τν νεοφανν προτεσταντν, κρινε γι πρτη φορ στν στορα σόκυρη μ τ Ββλο τν κατ’ ατν «ερ παρδοσι τς κκλησας» — τ νειρο το ππα Ῥώμης Νικολου Α’ πο θελε ν τ πιβλ στ Φτιο, πρν Φτιος τν καθαιρσ ς αρετικ —, ννοντας το 1546 ππας Ῥώμης ς «ερ παράδοσι τς κκλησας» τ προσωπικ του λθητα δθεν δγματα (decreta), σο κα ο προτεστντες λοι, ο ποοι πρριψαν τ βοθεια τς κκλησιαστικς ρμηνευτικς παραδσεως, κι «ρμηνεουν» τ Ββλο βοθητοι π’ ατ, καθνας σν παπσκος, βρσκονται σ κτροπή. οτε τ ρμνευμ τους εναι Ββλος, οτε ατο Χριστιανο. τ πολ πολ εναι βπτιστοι κατηχομενοι σοι π’ ατος διαβζουν στραβ κουτσ τ Ββλο κι χουν μι σαφ δα γι τ περιεχμεν της. χωρς τν ερ εσαγωγικ κι ρμηνευτικ παρδοσι τς κκλησας σμερα, μετ 2.000 χρνια, δν μπορομε ν γνωρζουμε οτε πσα κα ποι εναι τ π μρους βιβλα τς Ββλου. τ ποι εναι τ βιβλα τς Ββλου ο προτεστντες τ παραλαμβνουν π τν τυπογρφο τ βιβλιοδτη κα τ βιβλιοπλη, τ πολ πολ ο κορυφαοι πιστμονς των π τος ουδαους το ΙF’ αἰῶνος, ο παπικο τ παραλαμβνουν π τ καπρτσι το ππα τς Ῥώμης, κα πι συγκεκριμνα π τ δγμα (decretum) το ππα Ῥώμης Παλου Γ’ τς 8 - 4 - 1546, ν ο ρθδοξοι Χριστιανο τ παραλαμβνουν π τν ερ παρδοσι τς κκλησας. ερ παρδοσι τς κκλησας προσδιορζει πσα κα ποι βιβλα εναι τ τς Ββλου, ποι εναι τ αθεντικ τους κεμενο, ποιο εναι ο συντκτες τν βιβλων της κα κτω π ποις στορικς συνθκες γρφτηκαν ατ, κα ποι εναι ρμηνευτικ τους κλεδα· ατ τ τσσερα μνο· φτνει δ μνο μχρι δ, κι φνει τ περιεχμενο τς πστεως ποκλειστικ στ Ββλο. εναι δηλαδ ερ παρδοσι τς κκλησας παρδοσι τς Ββλου, τ διαβιβαστικ μνο τς Ββλου, κα τποτε πρα π’ ατ. στν κκλησα τ πντα εναι νακλητ, τροποποισιμα, κα βελτισιμα, κτς π τ Ββλο πο ς λγος το θεο χει τ χαρακτηριστικ το ναλλοιτου θεο.
Στ Χριστιανικ πστι Π. Διαθκη εναι σχυρ ς πρς τν στορα κα τν ποκλυψι, βελτιωμνη π τν Κ. Διαθκη ς πρς τν θικ νμο, κα κυρη ς πρς τ τελεστικ στοιχεο. Χριστιανικ πστι πρτον δχεται λη τν στορα κα τν ποκλυψι τς Π. Διαθκης, δετερον καταργε λ.χ. τν πολυγαμα γκαθιδροντας τ μονογαμα καταργε τ μχρι φνου τιμωρα τν σεβν κα κθε πγεια κρωσι κα θεσπζει τ ε τις θλει, κα τρτον καταργε στ λατρεα τς θυσες ζων λ.χ. κα τν περιτομ κα τιδποτε λλο τ τελεστικ. δ Κ. Διαθκη εναι στν κκλησα τ αἰώνιο, τ κατργητο, τ αταρκες, τ τλειο, τ βελτωτο, τ μ πιδεχμενο συμπλρωσι. στν κκλησα ντερη πσης κριτικς κα παραβαστο κρος εναι μνο Ββλος, λα δ τ λλα πκεινται σ κριτικ, κα εναι νακλητ κα τροποποισιμα. Ββλος εναι θεπνευστη, διτι θεπνευστοι πρξαν κα ο συγγραφες της, τς δ θεοπνευστας δν πρχει κλιμκωσι κα διαβθμισι, οτε «πρωτοκανονικ κα δευτεροκανονικ βιβλα», πως επε προσφτως νας ξ ουδαων παπικς καλγερος κα σπευσαν ν τ χψουν κα ο προτεστντες· εναι λα τ βιβλα τς Ββλου κανονικ κα ξ σου θεπνευστα. ο μεταβιβλικο Χριστιανο συγγραφες εναι παξπαντες μνο θεοφτιστοι, μσ τς Ββλου τν ποα μελετον γι ν φωτζωνται, πρχει δ κλιμκωσι κα διαβθμισι το φωτισμο των, κριβς πως πρχει πολλ λγη πιστημονικ κατρτισι τν διαφρων πιστημνων στς διφορες πιστμες. σο περισστερο εναι γνστες τς Ββλου κα σμφωνοι μ’ ατ, τσο πι θεοφτιστοι εναι, σο λιγτερο εναι γνστες, τσο λιγτερο εναι κα θεοφτιστοι· κι ν τν γνοον, εναι τελεως φτιστοι, κι ν διαφωνον μ’ ατ σ κτι, ττε εναι σκοτισμνοι αρετικο, ποιοι κι ν εναι ατο. κι ατ σχουν γι λους νεξαιρτως τος Χριστιανος.
νπιον το θεο παξπαντες ο Χριστιανο, σοι δν στειεονται μ τν πστι τους κα δν χουν λλο κνητρο τς χριστιανικς των διτητος κτς π τν πθο τς ν Χριστ σωτηρίας των, ζντες κα κεκοιμημνοι, εναι γιοι· διτι τσι τος χαρακτηρζει Ββλος. κα παρ’ λο πο ποκειμενικς πρχουν περιριστοι βαθμο γιτητος, δν πρχει ντικειμενικς δικρισι δο ποιοττων Χριστιανν, ζντων κεκοιμημνων, πλν δηλαδ Χριστιανν πρτον κα δετερον γιωττων, πλς σεσωσμνων πρτον κα δετερον γων σων. σοι κνουν ττοια δικρισι, στν πιστολ το ποστλου οδα χαρακτηρζονται ς αρετικο κι ποκαλονται ποδιορζοντες. μεταβιβλικ γραμματεα λη εναι νθρπινη, κα χι θεα πως Ββλος. λλ φυσικ λγο πολ εναι κατ τ μτρο κα τ βαθμ τς συνσες της κα κυρως τς μοφροσνης της πρς τ Ββλο θεοφτιστη. πειδ θες δι τς Ββλου φωτζει. Χριστιανικ κκλησα ρθδοξη δχεται ς λθητη κα θεπνευστη μνο τ Ββλο, μεριμν γι τ διαφλαξι τν βιβλων μνο τς Ββλου, εθνεται κα εναι λληλγγυος μνο γι τ Ββλο, κι ντλε τν πστι της κα τν μολογα της κα τ δγμα της μνο π τ Ββλο, πως δεχνει κα ποδεικτικ τν οκουμενικν συνδων κα τν ρχαων κκλησιαστικν συγγραφων σν τ Μ. θανσιο, τν ωννη Χρυσστομο, τ Φτιο κα λλους. κκλησα χει τ Ββλο Καννα της κα τ λει κιλας τσι.

9 σχόλια:

  1. Διαχρονικὴ πρωτογενὴς καὶ ἀπόλυτη Ὁμολογία Ὀρθοδόξου Πίστεως. Αὕτη ἡ Πίστις τῶν ἀποστόλων. Αὕτη ἡ Πίστις τῆς μιᾶς διαχρονικῆς Ἑκκλησίας. Αὕτη ἡ Πίστις τῶν πατέρων, Μ. Ἀθανασίου, Χρυσοστόμου Ἰωάννου, Μ. Φωτίου τῶν ἀναφερομένων καἰ τῶν λοιπῶν ἐν συμφωνίᾳ θεοφωτίστων πατέρων, παλαιῶν τε καἰ συγχρόνων (ἐν οἶς καὶ ὁ Κων/νος Σιαμάκης) ἑρμηνευτῶν τῆς Βίβλου. Αὕτη ἡ Πίστις ὅλων τῶν ἁγίων (ὑπὸ τὸν πρωτογενῆ ὁρισμό τῆς Βίβλου καὶ τῆς Ἐκκλησίας, ὅπως διαβάσαμε). Αὕτη ἡ Πίστις ἡμῶν τῶν Ὀρθοδόξων. Αὕτη ἡ Πίστις τὴν οἰκουμένην ἐστήριξεν.

    Δὲν ὑπάρχουν πρωτοκανονικὰ καὶ δευτεροκανονικὰ βιβλία τῆς Ἁγίας Γραφῆς, εἶναι κι αὐτὸ μέρος τῆς Ὁμολογίας Ὁρθοδόξου Πίστεως. Ὑπάρχουν βιβλία Κανονικά καἰ μὴ Κανονικά. Τὰ Κανονικά εἶναι μόνον τἀ θεόπνευστα καἰ ἀνήκουν στὴ Βίβλο. Τὰ μὴ κανονικά δὲν εἶναι θεόπνευστα καἰ εἶναι μέν ἀναγινωσκόμενα κατάλληλα πρὀς ψυχικήν ὠφέλειαν, δέν ἀνήκουν ὅμως στὸν Κανόνα τῶν θεοπνεύστων βιβλίων τῆς Ἁγίας Γραφῆς καἰ δέν ἀποτελοῦν πηγήν τοῦ σωτηρίου (τῆς σωτηρίας), βλ. ΛΘ Ἑορταστική Ἐπιστολή τοῦ Μ. Ἀθανασίου κατ' ἐξουσιοδότηση τῆς Α΄ Οἰκ. Συνόδου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. "Ἔστι τοίνυν τῆς μὲν Παλαιᾶς Διαθήκης βιβλία τῷ ἀριθμῷ τὰ πάντα εἴκοσι δύο• τοσαῦτα γὰρ ὡς ἤκουσα καὶ τὰ στοιχεῖα τὰ παρ’ Ἑβραίοις εἶναι παραδέδοται• τῇ δὲ τάξει καὶ τῷ ὀνόματί ἐστιν ἕκαστον οὕτω• πρῶτον Γένεσις, εἶτα Ἔξοδος, εἶτα Λευϊτικόν, καὶ μετὰ τοῦτο Ἀριθμοί, καὶ λοιπὸν τὸ Δευτερονόμιον• ἑξῆς δὲ τούτοις ἐστὶν Ἰησοῦς τε ὁ τοῦ Ναυή, καὶ Κριταί, καὶ μετὰ τοῦτο ἡ Ῥούθ• καὶ πάλιν ἑξῆς Βασιλειῶν τέσσαρα βιβλία, καὶ τούτων τὸ μὲν πρῶτον καὶ δεύτερον εἰς ἓν βιβλίον ἀριθμεῖται, τὸ δὲ τρίτον καὶ τέταρτον ὁμοίως εἰς ἕν• μετὰ δὲ ταῦτα Παραλειπόμενα πρῶτον καὶ δεύτερον ὁμοίως εἰς ἓν βιβλίον πάλιν ἀριθμούμενα• εἶτα Ἔσδρας πρῶτον καὶ δεύτερον ὁμοίως εἰς ἕν• μετὰ δὲ ταῦτα βίβλος Ψαλμῶν, καὶ ἑξῆς Παροιμίαι, εἶτα Ἐκκλησιαστής, καὶ Ἆσμα ᾀσμάτων• πρὸς τούτοις ἐστὶ καὶ Ἰώβ• καὶ λοιπὸν Προφῆται, οἱ μὲν Δώδεκα εἰς ἓν βιβλίον ἀριθμούμενοι, εἶτα Ἠσαΐας, Ἰερεμίας καὶ σὺν αὐτῷ Βαροὺχ Θρῆνοι Ἐπιστολή, καὶ μετ’ αὐτὸν Ἰεζεκιήλ, καὶ Δανιήλ. ἄχρι τούτων τὰ τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης ἵσταται". Μεγάλου Ἀθανασίου ΛΘ΄ ἑορταστικὴ ἐπιστολή, κριτικὴ ἔκδοσις ὑπὸ Δρος Κων/νου Σιαμάκη, ἀπὀ ἀρχαῖα χειρόγραφα: Βιβλικὸς Κανὼν τῶν θεοπνεύστων Βιβλίων τῆς Παλαιᾶς καἰ Καινῆς Διαθήκης ὅπως τὰ εἶχε -καὶ τά ἔχει- ἐν χρἠσει ἡ μία καὶ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία ἀδιαλείπτως ἀπὸ τῆς ἱδρύσεώς της μέχρι τῆς ἐποχῆς τοῦ Μ. Ἀθανασίου -καὶ μέχρι σήμερον- καὶ ὅπως τὰ ἀπεδέχοντο ὁ Κύριος (Π.Δ.)οἱ ἀπόστολοι (Κ.Δ.,Π.Δ.) καὶ διαχρονικῶς ἡ Ἐκκλησία. Γιἀ τἠν Καινὴ Διαθήκη ὁ Κανών καὶ τὸ γνήσιο κείμενο τῶν Βιβλίων της εἶναι γνωστός καἰ παγκοίνως ἀποδεκτός μεταξύ τῶν Ὁρθοδόξων, διότι ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος ἐκδίδει διὰ τῆς Ἀποστολικῆς Διακονίας τὴν Καινή Διαθήκη στὴν ἐγκεκριμένη κριτική ἔκδοσι (ὑπὀ τοῦ Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως καἰ καθηγητοῦ Β. Άντωνιάδου γενομένη) τοῦ πρωτοτύπου κειμένου. Γιἀ τὴν Παλαιά Διαθήκη, ὅμως, σήμερα στὴν Ἑλλάδα ὑπάρχουν προβλήματα, τόσο ὡς πρὸς τήν γνῶσι -καἰ ἀποδοχή- τῶν κανονικῶν Βιβλίων της ὅσο καἰ ὡς πρὸς τό γνήσιο κείμενό τους, διότι τό ἔντυπο κείμενο τῆς Π.Δ. ποὐ κυκλοφορεῖται εἶναι ἀνατύπωσι προτεσταντικῶν ὴ παπικῶν ἐντύπων, χωρίς ὑπακοή στὀν Κανόνα τῆς Ἐκκλησίας (τῆς Ὀρθοδόξου) καἰ χωρίς ἱκανοποιητική κριτική κειμένου ὑπό τῶν χειρογράφων. Ὁ Μέγας Ἀθανάσιος ἀπαριθμῶντας 22 τὰ βιβλία τῆς Π.Δ. ἀριθμεῖ ὡρισμένα βιβλία τῆς Π.Δ. ὥς ἕνα, ἐνῷ αὐτὰ σήμερα ἀριθμοῦνται ξεχωριστά.
    Α) Θεόπνευστα, Κανονικὰ (ἀνήκοντα στὸν Κανόνα τῶν Γνήσιων Βιβλίων τῆς Βίβλου τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας) Βιβλία τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης εἶναι τὰ ἑξῆς:
    1) Γένεσις, 2) Ἔξοδος, 3) Λευϊτικόν, 4) ᾿Αριθμοί, 5) Δευτερονόμιον, 6) ᾿Ιησοῦς Ναυή, 7) Κριταί, 8) ῾Ρούθ, 9) Βασιλειῶν Α΄, 10) Βασιλειῶν Β΄, 11) Βασιλειῶν Γ΄, 12) Βασιλειὼν Δ΄, 13) Παραλειπομένων Α΄, 14) Παραλειπομένων Β΄, 15) Ἔσδρας Β΄, 16) Ψαλμοί, 17) ᾿Ιώβ, 18) Παροιμίαι Σολομῶντος 19) ᾿Εκκλησιαστής, 20) ᾎσμα ᾀσμάτων, 21) Ὠσηέ, 22) ᾿Αμώς, 23) Μιχαΐας, 24) ᾿Ιωήλ, 25) ᾿Αβδιού (Ὀβδιού), 26) ᾿Ιωνᾶς, 27) Ναούμ, 28)᾿Αββακούμ, 29) Σοφονίας, 30) ᾿Αγγαῖος, 31) Ζαχαρίας, 32) Μαλαχίας, 33) Νεεμίας, 34) ᾿Ησαΐας, 35) ᾿Ιερεμίας, 36) Βαρούχ, 37) Θρῆνοι (Ἰερεμίου), 38) ᾿Επιστολή ᾿Ιερεμίου, 39) ᾿Ιεζεκιήλ, 40) Δανιήλ.

    Β) Μὴ κανονικά, μὴ θεόπνευστα βιβλία εἶναι τὰ ἑξῆς: 1) Ἔσδρας Α΄, 2) Τωβίτ, 3) Ἰουδίθ, 4) Ἐσθήρ, 5) Μακκαβαίων Α΄, 6) Μακκαβαίων Β΄ 7) Μακκαβαίων Γ’, 8) Σοφία «Σολομῶντος», 9) Σοφία Σειράχ.
    Αὐτὰ (τὰ μἠ κανονικά, μὴ κανονιζόμενα, μή θεόπνευστα) εἶναι βιβλία ποὐ ἐπιτρέπεται νὰ ἀναγινώσκονται, σὲ ἀντίθεσι μὲ τὰ ποικῖλα ἀπόκρυφα βιβλία, μερικά τῶν ὁποίων εἶναι σατανικῆς ὑποκινήσεως ὄχι μόνον διότι εἶναι ἀπὀ ἀνόητα ἕως βλάσφημα, ἀλλὰ διότι ἔχουν ἐπιχειρήσει καἰ κατορθώσει νὰ ἐνσπείρουν ζιζάνια στἠν Ἐκκλησία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ὁ λόγος ὁ περιεχόμενος στὴν Γραφὴ εἶναι λόγος τοῦ Θεοῦ, ἀπαράλλακτος, ἀκριβής, ἀναλλοίωτος. Εἶναι ἀποκάλυψη τοῦ Θεοῦ στοὺς ἀνθρώπους, ἀποκάλυψη πραγμάτων ποὺ ἦταν φύσει ἀδύνατον στοὺς ἀνθρώπους νὰ τὰ μάθουν, ὅποια κι ἂν ἦταν ἡ πρόοδός τους στὴ σοφία. Τὰ κανονικὰ βιβλία τὰ ἔγραψε κατ᾿ οὐσίαν τὸ Πνεῦμα τὸ ἅγιο χρησιμοποιώντας τοὺς ἱεροὺς συγγραφεῖς ὡς ὄργανα.
    (τοῦ ἰδίου συγγραφέως).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Διαβάζω σε κείμενο γνωστού θεολόγου: παλαιά διαθήκη Η μυθολογία των Εβραίων. Σα να λέμε τί μυθολογία των αρχαίων ΕΛλήνων, τι μυθολογία της παλαιάς ΔΙαθήκης. Άγουρα ξινά σταφύλια διδάχτηκαν κκιά μαρτυρούν. Εύγε στον Σιαμάκη που τους βάζει στη θέση τους μάλλον στον πάγκο τους ως κατεργάρηδες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα σου είχαμε υποχρέωση αν μας έλεγες ποιός είναι αυτός που βρίζει την Παλαιά Διαθήκη σαν μυθολογία των Εβραίων.
      Τί σάπια φαγητά είναι αυτά;

      Διαγραφή
    2. http://xanthinews.gr/wp-content/uploads/2017/05/%CE%93%CE%95%CE%A9%CE%A1%CE%93%CE%99%CE%9F%CE%A3-%CE%A6%CE%A1%CE%91%CE%9D%CE%A4%CE%96%CE%97%CE%A3-%CE%9A%CE%A9%CE%9D%CE%A3%CE%A4%CE%91%CE%9D%CE%A4%CE%99%CE%9D%CE%9F%CE%A5%CE%A0%CE%9F%CE%9B%CE%95%CE%A9%CE%A3-%CE%91%CE%9B%CE%A9%CE%A3%CE%99%CE%A3-%CE%95%CE%99%CE%94%CE%99%CE%9A%CE%97-%CE%A8%CE%97%CE%A6%CE%99%CE%91%CE%9A%CE%97-%CE%95%CE%9A%CE%94%CE%9F%CE%A3%CE%97.pdf

      Σελ. 12 σημείωση 13 : Άγαρ – ένα πρόσωπο τής εβραϊκής μυθολογίας – που ήταν δούλη τού Αβραάμ και μητέρα τού γιού του, Ισμαήλ.

      Διαγραφή
    3. http://www.philologus.gr/4/68-2010-01-01-01-22-30/121-2009-03-08-21-45-02?showall=&start=4

      ΟΧΙ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΑΛΛΑ ΕΥΛΑΒΕΣΤΑΤΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

      Διαγραφή
    4. http://www.philologus.gr/4/68-2010-01-01-01-22-30/121-2009-03-08-21-45-02?showall=&start=10

      ΑΡΝΗΤΙΚΗ ΚΡΙΤΙΚΗ. ΑΥΤΑ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ

      Διαγραφή
  5. Όταν ένας καθηγητής Πανεπιστημίου (Ωριμίδης) λέει "ο δήθεν Δανιήλ" και ο "δήθεν Ιωάννης" κι όταν άλλος λέει ότι οι Εβραίοι πήραν μυθολογίες των άλλων λαών και βάσει εκείνων προσάρμοσαν τη βίβλο τους (κάπως έτσι τα θέτει ο Ελλενίνου) τι να μαρτυρήσουν οι φοιτητές τους; Γνωστός μου, κοιμηθείς πλέον, μου έλεγε για τη γυναίκα του, που σπούδασε προ δεκαετιών θεολογία στο ΑΠΘ ότι της δίδασκαν πως τα βιβλία της Κ.Δ. είναι δήθεν των αποστόλων.Ότι γράφτηκαν από φίρδην μίγδην σημειώσεις και έπειτα τέθηκαν τα δήθεν ονόματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου