«Υβριστικών ακροτήτων
έλεγχος»
Για
κάθε άνθρωπο, η ολίσθησή του σε ύβρεις – συκοφαντίες, αποτελεί το έσχατο
καταφύγιο της αδυναμίας, του πείσματος και του εγωισμού του.
Ουδεμία
υβριστική κριτική μπορεί να δημιουργήσει δυναμική ανάκλησις εις την αρμόζουσα
τάξη. Η ολίσθηση σε ύβρεις – συκοφαντίες είναι σαφής εκτροπή – αμαρτία. Γράφει
ο Απ. Παύλος: «Διό ευδοκώ εν ασθενείαις, εν ύβρεσιν… υπέρ Χριστού όταν γαρ
ασθενώ, τότε δυνατός ειμί» (Κορ. Β΄, 12,10).
Επίσης
στην προς Ρωμ. 1,30 διαβάζουμε: «καταλαλους, θεοστυγείς, υβριστάς, υπερηφάνους,
αλαζόνας…».
Η
αυθεντική (ορθόδοξη) κριτική προς τον πλησίον μας, σημαίνει καλοπροαίρετη
μετοχή στον προβληματισμό του άλλου.
Η
αλήθεια έχει βιωματικό χαρακτήρα και αντανακλάται «εν λόγω και έργω» στις
εκδηλώσεις και λόγους του ανθρώπου. Δυστυχώς η κ. Λωρίτου Ελένη και το
Ιστολόγιο «Τελεβάντος», πρόσφατα και το Ιστολόγιο «Κατάνυξις», δεν έχουν δείξει
την απαιτούμενη Αγιοπνευματική ευαισθησία να οριοθετήσουν τον διάλογο σε
ευπρεπή εκκλησιαστικώς όρια.
Η
εμμονή της στον υβριστικό εργαλειακό εξοπλισμό της, σηματοδοτεί άρνηση του
Ευαγγελίου και μία «θρησκευτική» προσκόλληση σε πρόσωπα – γέροντες. Γι’ αυτό
και αποτυγχάνει να αναδείξει επιχειρήματα Αγιογραφικά και Πατερικά.
Πολλοί
εν Χριστώ αδελφοί λένε: «Μην ασχολείσαι μ’ αυτούς κ. Σακαλάκη». Πιστεύω, όμως,
ως φάση έλλογου πνευματικού προβληματισμού, ότι ενδεχομένως να υπάρχουν
άνθρωποι που πιστεύουν στις αβασάνιστες ασυναρτησίες της.
Ερώτημα:
Δεν έχει πνευματικό οδηγό να διαπιστώσει την αποξένωσή της από το ήθος του
Ευαγγελίου;
Θα
επικεντρωθώ μόνο στις εκκλησιολογικές αστοχίες της και όχι στο υβρεολόγιό της.
Σε
εμπαθές άρθρο της «Η κατά φαντασίαν αποτείχιση», γράφει: «Ποιες είναι οι
εκκλησιαστικές προσωπικότητες που εξέφρασαν την συνείδηση της Εκκλησίας στις
μέρες μας, που συμπύκνωσαν στο πρόσωπό τους το Εκκλησιαστικό βίωμα; Ποιοι είναι
με δυο λόγια η Αγιοπνευματική εμπειρία της Εκκλησίας στη σημερινή εποχή;
Εκ
των ουκ άνευ κυρίαρχες εκκλησιαστικές προσωπικότητες είναι ο π. Επιφάνιος
Θεοδωρόπουλος, ο όσιος π. Ιουστίνος Πόποβιτς, ο π. Φιλόθεος Ζερβάκος, ο Αγ.
Παΐσιος, ο Αγ. Πορφύριος, ο αγιασμένος π. Αθανάσιος Μυτιληναίος, ο επίσης
αγιασμένος Φώτης Κόντογλου, ο λόγιος μοναχός Θεόκλητος Διονυσιάτης, ο ιδρυτής
του «Ορθοδόξου Τύπου» Χαρ. Βασιλόπουλος, ο καθηγητής Μουρατίδης, μία πλειάδα
πανεπιστημιακών δασκάλων της θεολογίας όπως ο Τρεμπέλας και ο Ιωάννης Καργίρης
με το τεράστιο συγγραφικό έργο, οι επίσκοποι Αυγουστίνος Καντιώτης, Αμβρόσιος
Ελευθερουπόλεως και άλλοι κατά το μάλλον ή ήττον επιφανείς ή αφανείς αστέρες
στο εκκλησιαστικό στερέωμα. Συνεχίζοντας γράφει: «αν ο π. Επιφάνιος έκανε
κάποια κουτσουκέλα (;), ανατρέποντας την Ευαγγελική και Πατερική διδασκαλία,
είναι αδύνατον κάποιος από τα παραπάνω ξεφτάρια να μην το έπαιρνε είδηση!».
Τι
γίνεται, όμως, κ. Λωρίτου αν κάποιοι από τα παραπάνω «ξεφτέρια» ανατρέπουν οι
ίδιοι την Ευαγγελική και Πατερική Παράδοση;
1ος)
Παναγιώτης Τρεμπέλας: Το 1974 έγραψε 2 τεύχη περί καταφατικής και αποφατικής
θεολογίας. Έγραψε απαράδεκτες θέσεις για τους Αγίους Γρηγόριο Παλαμά, Συμεών
τον Ν. Θεολόγο και για τα αρεοπαγιτικά συγγράμματα. Οι Ι. Μονές του Αγ. Όρους
διαμαρτυρήθηκαν έντονα στην Ι. Κοινότητα. Ο κ. Τρεμπέλας δεν ανακάλεσε φράσεις
του, όπως: «αι διδασκαλίαι του Αγίου Συμεών του Νέου Θεολόγου είναι καινοφανείς
και παράδοξοι εάν μη αιρετικαί». Για το άκτιστο φως είπε: «Θα εχαρακτηρίζαμεν
τας οπτασίας ταύτας ως υποκειμενικά φαντάσματα». Ίδε περισσότερα σε όσα γράφει
ο π. Θεόκλητος Διονυσιάτης στο σχετικό βιβλίο του, με τίτλο: «Το εκκλησιαστικόν
υπό το φως της πνευματικής παραδόσεως» (Θεσ/κη – Αγ. Όρος - 1994).
Επίσης
ο κ. Τρεμπέλας δέχεται την πλανεμένη θέση, ότι μετά τον Αντίχριστο θα
επικρατήσει το Ευαγγέλιο σ’ όλη την γη. Γράφει: «Εν τω κεφαλαίω τούτω
περιγράφεται πρώτον,…, μεθ’ ό επακολουθεί η ένδοξος παρουσία του Χριστού, ήτις
δεν πρέπει να συγχέεται προς την επί συντελεία των αιώνων και τη παγκοσμίω
κρίσει τοιαύτην. Πρόκειται περί αοράτου επεμβάσεως του Ιησού Χριστού εκτάκτου
δραστικής, δια της οποία κατανικάται οριστικώς η αντίθεος δύναμις του
Αντιχρίστου και εξασφαλίζεται η θριαμβευτική επικράτησις του Ευαγγελίου και ο
πραγματικός εκχριστιανισμός του κόσμου του και ο επί μακράν περίοδον ετών
θρίαμβος του Χριστού» (Καινή Διαθήκη, Εισαγωγή στο 19ο κεφάλαιο).
Να
σημειώσουμε, ότι επί Τρεμπέλα (1950), η Θεολογική Αθηνών απέκλειε τους
Ορθοδόξους του Πάτριου Εορτολογίου.
Αντίθετα,
ο π. Χαράλαμπος Βασιλόπουλος, στο ογκώδες βιβλίο του «Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΕΞΗΓΗΜΕΝΗ»,
ακολουθεί την ορθή εκκλησιαστικώς ερμηνευτική προσέγγιση.
2ος)
Ι. Καρμίρης (καθηγητής Θεολογικής): Είναι οπαδός της κακοδόξου θεωρίας των
κλάδων. Γράφει σχετικά: «Όπως λοιπόν υπάρχει εις Θεός – Πατήρ και εις Χριστός
και εν Πνεύμα Άγιο, τοιουτοτρόπως δυνάμει της ενότητος ταύτης, και η Εκκλησία
είναι μία και μοναδική και ηνωμένη ενώπιον του Τριαδικού Θεού, εις το όνομα του
οποίου βαπτίζονται πάντα τα μέλη αυτής, αποκτώντα ούτω την δικαίωσιν αυτών, ανεξαρτήτως
εις ποίαν ομολογίαν ανήκουσιν, ενούμενα μετά του Χριστού και μετ’ αλλήλων
εις εν σώμα, το οποίον δεν δύναται να μερίζεται εις πλείονα σώματα» (Ορθόδοξη
Εκκλησία, σ. 241).
Επίσης:
«Διότι κατά την ημετέραν ταπεινήν γνώμην, διαρκούντως του μεταξύ Ανατολής και
Δύσεως εκκλησιαστικού σχίσματος, ως και των μετέπειτα από του ΙΣΤ΄ αιώνος
νεωτέρων εκκλησιαστικών σχισμάτων, δεν δύναται να συγκροτήσωσι γνησίαν
Οικουμενικής Σύνοδον μονομερώς αι νυν διηρημέναι Εκκλησίαι» (Εκκλησία, σελ. 379
– 81, 1976). Αργότερα (1980) στην Ακαδημία Αθηνών τόνισε (ομιλία): «…Είναι
προφανές, ότι και οι ετερόδοξοι ανήκουσιν εις την μίαν ηνωμένην ουσιωδώς
Εκκλησίαν του, εν ή δύναται να τύχωσιν της σωτηρίας» (Πρακτικά Ακαδ. Αθηνών.
Λόγοι, 1981, σελ. 404 - 5).
3ος)
π. Θεόκλητος Διονυσιάτης: Στο ογκώδες βιβλίο του « Ο ΑΓΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο ΠΑΛΑΜΑΣ»
(Βίος και θεολογία του – 1926 έως 1359), αποσιωπά – αποφεύγει την ανάλυση της αγωνιστικής
αποτείχισης του Αγ. Γρηγορίου, την διακοπή του μνημοσύνου του Πατριάρχη Καλέκα
και την Εκκλησιολογία του Αγ. Γρηγορίου, ως προς το ποιος είναι «εντός
Εκκλησίας».
4ος)
π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος: Διατύπωσε την «Δυνητική ερμηνεία» του 15ου
Κανόνα, που, ιστορικά, θεολογικά και χρονικά, λειτούργησε ως αντιπατερικός
εκκλησιαστικός μετασχηματισμός του Εκκλησιαστικού σώματος, διευκολύνοντας την
οικουμενιστική άλωση της Εκκλησίας. Ο π. Αυγουστίνος και ο π. Φιλόθεος
Ζερβάκος, εκκλησιολογικά, κινήθηκαν αντίθετα από τον π. Επιφάνιο.
Ο
π. Αυγουστίνος προέβη σε διακοπή του μνημοσύνου του Πατριάρχη Αθηναγόρα, ενώ ο
π. Φιλόθεος έδωσε συγχαρητήρια στους Αγιορείτες που και αυτοί (επίσης) διέκοψαν
το μνημόσυνο του Πατριάρχη.
Είσαι
σίγουρη, κ. Λωρίτου, ότι κάποιος (όπως ο π. Αυγουστίνος) δεν ομίλησε ιδιωτικά
στον π. Επιφάνιο για το αντι-παραδοσιακό περιεχόμενο της Δυνητικής Ερμηνείας,
αποφεύγοντας το δημόσιο έλεγχο;
Άλλωστε
ο π. Επιφάνιος στο βιβλίο του «ΤΑ ΔΥΟ ΑΚΡΑ» γράφει: «δεν πρέπει δε να
παραγνωρίζωμεν, ότι ενώ αι αβρότητες και αι φιλοφρονήσεις έχουσι πάντοτε
δημοσιότητα και γίνονται πάραυτα γνωσταί, άλλαι ενέργειαι, ελεγκτικαί και
επιτιμητικαί, παραμένουσιν άγνωστοι δια λόγους – κακώς νοουμένης – ευγενείας».
Συμπέρασμα,
κατά την κ. Λωρίτου, ότι ο κ. Τρεμπέλας, Ι. Καρμίρης, π. Θεόκλητος Διονυσιάτης και π. Επιφάνιος, ανήκουν στην χορεία των ανδρών που
εκφράζουν την «Αγιοπνευματική εμπειρία της Εκκλησίας στη σημερινή εποχή»!
Ερώτημα:
κ. Λωρίτου και κ. Τελεβάντε, υιοθετείτε τις κακόδοξες απόψεις των κ. Τρεμπέλα
και κ. Ι. Καρμίρη και την απόκρυψη της αγωνιστικής τακτικής του Αγίου Γρηγορίου
του Παλαμά από τον π. Θεόκλητο Διονυσιάτη;
Τέλος
πάντων, δεν υπάρχει κάποιο υπεύθυνο, καταρτισμένο πνευματικά πρόσωπο, να την
ενημερώνει σε θέματα εκκλησιολογικά, ώστε τα λάθη της να μην είναι τόσο μεγάλα
και εξακολουθητικά;
Το
ορθό και το αληθινό κρίνεται – αξιολογείται στη συνείδηση της διαχρονικής
Εκκλησίας. Η «Δυνητική Ερμηνεία» και οι «σύγχρονες οικονομίες», κ. Λωρίτου και
κ. Τελεβάντε, δεν αποτελούν και δεν εκφράζουν συνέχεια της Αποστολικής και της
Αγιοπατερικής Παράδοσης, παρά μόνο «διαφοροποιήσεις» και ιστορικούς –
θεολογικούς «συμβιβασμούς». Αυτές οι «διαφοροποιήσεις» και οι «συμβιβασμοί» αποτελούν,
όντως, πνευματικό σχίσμα στη διαχρονική παράδοση της Ορθοδοξίας.
ΝΙΚΟΣ Ε. ΣΑΚΑΛΑΚΗΣ
Καθένας ἔχει τὸ δικαίωμα τοῦ γράφειν, ἀποφθέγγεσθαι, δημοσιεύειν, ἀναγινώσκειν, ἀποδέχεσθαι ἤ ἀπορρίπτειν, κρίνειν, ἐπαινεῖν καὶ ἀντιλέγειν.
ΑπάντησηΔιαγραφήἈπορρίπτουμε συνεπῶς, ἀνωνύμως μὲ τὸ δικαίωμα τῆς ἀνωνυμίας ποὺ παρέχει στοὺς σχολιαστές ὁ ἰστολόγος, κάποιες κατὰ τὴ γνώμη μας ἐσφαλμένες ἂν ὄχι ἐπικίνδυνες -σαφῶς μὴ Ὀρθόδοξες- τοποθετήσεις τοῦ κειμένου. Οὐδείς ἐξ ἂλλου, ἀλἀθητος. Τὸ σφάλλειν ἀνθρώπινον, τὸ παραδέχεσθαι τὸ σφᾶλμα φρόνιμον.
Οὔτε τὸν μακαρίτη θεολόγο ἅγιο Π. Τρεμπέλα θεωροῦμε ἀλάθητο. Εἶναι ὅμως, φρονοῦμε, σωστές καὶ κατὰ τὴν διδασκαλία τῆς Ἁγίας Γραφῆς οἱ ἀναφερθεῖσες διατυπώσεις του, τὀσον περὶ τῆς παγκοσμίου ἐπικρατήσεως τοῦ Εὐαγγελίου, τοὺτέστιν τῆς ἐγκοσμίου νίκης τῆς Ἐκκλησίας, τῆς Νίκης τοῦ Ἀρνίου τοῦ ἐσφαγμένου μετὰ ἀπὸ τὴν πρόσκαιρη ἐπικράτησιν τοῦ τελευταίου θηρίου τῆς Ἀποκαλύψεως (στὴν ἀποκάλυψι δὲν ὑπάρχει ἡ λέξις "ἀντίχριστος"). Ἐπίσης εἶναι σωστότατες, πατερικές Χρυσοστομικές, ἀποστολικές τοὐτέστιν Ὀρθόδοξες καὶ οἱ καταγγελίες τοῦ Τρεμπέλα περὶ τῶν καινοφανῶν γιὰ τὴν Ὀρθοδοξία ἐξ ἀνατολῶν προελθουσῶν αἱρέσεων περὶ ὁράσεως τοῦ "ἀκτίστου φωτός" μετὰ ἀπὸ αὐθυποβολήν, διαλογισμόν καὶ "γιόγκα". Δὲν ὑπήρχαν τέτοιες διδασκαλίες οὔτε κομποσχοίνια καὶ φαινόμενα αὐθυποβολῆς καὶ αὐτοσυγκεντρώσεως μετὰ βαττολογίας μιᾶς ἐπαναλαμβανομένης φράσεως στὴ διδασκαλἰα τοῦ Κυρίου, τῶν ἁγίων ἀποστόλων, τῶν πατέρων τῶν πρώτων αἰώνων.
Στὰ ἑπόμενα θέματα: μὲ τὸν κ. Π. Τελεβᾶντο δὲν μποροῦμε νὰ διαφωνήσουμε ὅταν ὁ ἄνθρωπος διατυπὠνει Ὀρθόδοξες σωστές ἀπὀψεις.
Ὅσο γιὰ τἰς γυναῖκες, στὴν Ὀρθοδοξία δὲν ἐπιτρέπεται νὰ διδάσκουν, ἰδίως ἐπὶ δογματικῶν καὶ ἐκκλησιαστικῶν θεμάτων πίστεως. Αὐτὴ θὰ πρέπει νὰ εἶναι ἡ θέση μας ἔναντι καὶ τῆς περὶ ἦς ὁ λόγος.
Τὸν ἅγιο πατέρα μακαριστὸ Θεόκλητο Διονυσιάτη τὸν ὁποῖον εἴχαμε τὴν εὐλογία νὰ γνωρίσουμε, τὸν θεωροῦμε γίγαντα τῆς θεολογικῆς σκέψεως (ὄχι ἀλάθητο) ἂν καὶ γιὰ λόγους σκοπιμότητος (μὴ σκανδαλισμοῦ τοῦ ποιμνίου καὶ δὴ τῶν ταλαιπώρων μοναχῶν ποὺ ἐξ ἀγνοίας καὶ ζήλου οὐ κατ' ἐπίγνωσιν ὑπακοῦν σὲ πλῆθος "παραδόσεων γερόντων") δὲν ἁπλώνει στὰ κεἰμενἀ του πλήρως τὶς Ὀρθόδοξες πεποιθήσεις του ὅπως μᾶς τὶς ἀνέλυε προφορικῶς καὶ κατ' ἰδίαν.
Την κατανυξη ,σε ποιο σημειο κρινετε,πως δεν εχει ευπρεπη ορια;
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεδομενου πως ολες οι αναρτησεις της,εχουν την σοβαροτητα ,που χρειαζεται ωστε ο αναγνωστης να μπει στο νοημα των θεματων,καθως και τα βιντεο της ειναι πολυ κατατοπιστικα.
Καθενας εχει το δικαιωμα του γραφειν και βοηθειν ,καθως και ο Μωυσης,οταν κατασκευαζε την σκηνην εκεινην,ολοι ετρεχον να βοηθησουν εις την κατασκευην της[ποσω δε περισσοτερο οταν αυτη κινδυνευει.Ετσι ,ο καθενας με την δυναμη του,αλλος εφερνεχρυσο,αλλος ασημι,αλλος λιθους πολυτιμους.''ομοιως και αι γυναικες εσυνετρεχον φερουσι αλλες βυσσον κλωσμενην,αλλες πορφυραν,καθενας και καθε μια κατα την δυναμιν οπου ειχε,ποσω δε περισσοτερον οι χριστιανοι χρεωστουν να βοηθουν ο ενας τον αλλον,οι οποιοι ειναι εμψυχος σκηνη και ν α ο ς Του Θεου Του Ζωντος,,,,,αλλος με λογον,,,,,αλλος με εργον,,,,,και αλλος πολυ η λιγον,,,,ινα δια της βοηθειας των αυτης διορθωσουν τους αδελφους των να κατασταθουν τελειοι,,,,,'''''εις κατοικιαν Χριστου και εις Ναον Αγιον συνα-ρμολογουμενοι καθως λεγει ο θεολογος Γρηγοριος....οι δε εκαστος η εκαστη τυχοιεν εχοντεςπαντες ομοιως εισφερωμεν,εις εργον τελειον,εις κατοικητηριον Χριστου.εις Ναον Αγιον,συν-τιθεμενοι και συναρμολογουμενοι τη α ρ χ ι τ ε κ τ ο ν ι α Του Π ν ε υ μ α τ ο ς...
Μηπως δεν υπαρχουν καθηγητριες θεολογιας 6.33 η απαγορευεται να ομολογουν την πιστη τους οι γυναικες;Ποια ομως πιστη ομολογουν ειναι το ζητουμενο,τη σημερινη εποχη,οπου ολα εχουν διαστρεβλωθει και ο κληρος αδυνατει να ομολογησει Χριστον κ οχι μονον.Επι πολλα πολλα χρονια σκεπαζοαν το κουκουλι του οικουμενισμου.......φυσικα,,,,,,εις βαρος του ποιμνιου.Πανευκολο λοιπον αγαπητε 6.33 ,ο διαβολος οταν δουλωσει τον κληρο,να πεσουν στην υποδουλωση και τα ποιμνια.Και φθανουμε στην δυσαρεστη αυτη κατασταση,να νομοθετουνται ο,τι αντορθοδοξο μπορεις να φανταστεις,οποτε τα ποιμνια να δεχθουν το μολυσμενο νερο που τα ποτιζουν οι φροντιστες της ποιμνης και κανεις μα κανεις να μην αγαναχτει,να μην ενδειαφερεται να δει πως ολα οσα νομοθετηθηκαν προσυνοδικα ,θα εφαρμοστουν και συνοδικα.Οποταν ομοιαζει κανεις σαν να μισει το δικαιον και καταντησαμε ανθρωπαρεσκοι παρα θεαρεστοι.προτιμα λοιπον να αμαρτανει ο διπλανος σου,να αμαυρωνουν την εικονα Του Θεου οι γυρω σου,να νοθευεται η πιστις σου και αλοιμονον οταν βλασφημειται Ο Κυριος ημων Ιησους Χριστος και ο καθενας καθεται και ξεκουραζεται λεγοντας ''αυτα ειναι για αλλους...ας πανε να βγαλουν οι αλλοι το φιδι απο την τρυπα'' και ''ασε τους νεκρους να προχωρουν,τι να με μελλη εμενα;;;''
Και ποιο ηταν το σκανδαλο;;;;το κερδος να ισορροπησουμε στην Ορθοδοξη πραγματικοτητα,τη στιγμη που οι αλλοι σου τραβουν τη σκαλα να μεινεις μεσα στο πηγαδι κλεισμενος,να μην ανεβαινει κανεις,καθωςσου κλεινει την θυρα του παραδεισου ,ολο αυτο το συστημα,της χαλασμενης γνωμης ,που ειναι εναντια στην Πατερικη γραμμη;;;
Ποια πιστη ομολογησαν οι αγιοι Μαρτυρες, με ποια πιστη πεθαναν οι οσιοι,ποια πιστη ομολογησαν οι παρθενομαρτυρες[ ανδρες κ γυναικες και παιδια];;;;
Ἡ μητέρα τοῦ Κυρίου σᾶς ὰπαντᾶ. Πράξετε, ὲπί τοῦ θέματος, ὅ,τι ὲκείνη ἔπραξε. Ἄν δίδαξε δημοσίως, ἂν ὰνακατεύτηκε στά δογματικά, ἱεραποστολικά, διοικητικὰ τῆς πρώτης Ὲκκλησίας, ἤ ἂν ἔγραψε κάποιο κείμενο πού ὲνσωματώθηκε στὴν Καινὴ Διαθήκη, πρᾶξτε ὁμοίως.
ΑπάντησηΔιαγραφήᾺκολουθεῖστε συνεπῶς τὶς σχετικές ὲντολές καὶ πρακτικές τῆς Καινῆς Διαθήκης καὶ τῆς πρώτης Ὲκκλησίας τῶν αὶώνων τῶν ὰποστόλων καὶ τῶν διαδόχων των, ἄλλως θὰ καταντήσουμε στὶς προτεσταντῖνες ὲπισκόπισσες καἱ ἱεροκήρυκες, στὴ διδασκαλία γεροντὰδων ὰντὶ τοῦ Κυρίου, τῆς Γραφῆς καὶ τῶν ὰποστόλων καὶ στὸ ... μητερικόν!!! Ὲκεῖ μᾶλλον καταντήσαμε.
Μὴ συγχέετε τὴν προσωπικὴ Όρθόδοξη Ὁμολογία σὲ ὰλλόθρησκο, ἄπιστο ἢ διώκτη ὲχθρὸ τῆς πίστεως μὲ τὴ δημόσια διδασκαλία σὲ Ὸρθοδόξους ποιμένας καὶ πιστούς.
11.59
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν διδασκουμε στην εκκλησια.γνωριζετε τι εστι σιωπη και ταπεινωση.
Αλλα δεν υπαρχει κερδος απο την ταπεινωση και την σιωπη,οταν δεν εχεις ορθο φρονημα και δεν θα εχεις ορθο φρονημα ,οταν σιωπας και συνθηκολογεις με την αιρεση....[....]...
Η Υπεραγια Θεοτοκος ναι μια ειναι και θα μεινει για παντα η Μητερα Του Κυριου ημων Ιησου Χριστου και μητερα ολων μας ..
Τι ειπε ο ιερος Χρυσοστομος για τις αγιες μυροφορες;;;;
''Το ασθε-νεστερον γενος εφανη ανδρειοτερον τοτε''
Και η Μακαρια Μαρια η Μαγδαληνη ξεκινησε να φθασει στην Ρωμη,για να ζητησει απο τον Καισαρα Τιβεριο,να αποδωση δικαιοσυνη για τον αδικο θανατο Του Ι.Χ ,καταφρονωντας κοπους και εμποδια καθοδον εκηρυττε την Ανασταση Του Κυριου,στερεωνε δε την πιστη.
Αλλα σεις,,,,αναγνωριζετε πως ο οικουμενισμος ειναι Παναιρεσις;;;
Αναγνωριζετε πως εχει σχεση με την πατρωα πιστη η μεταπατερικη θεολογια;
Ποια ομολογια σε αλλοθρησκο λετε,η Γραφη μιλα για ομολογια μπροστα στους ανθρωπους.
Θαυμαστη ειναι η ταπεινωση και η σιωπη,,,και η αγαπη και η πιστη και ολες οι αρετες,αλλα βλεπετε τις πηρε ο διαβολος και τις κατεβασε στο τερμα της απωλειας για να ενστερνηστουν οι παντες ενα νεο δογμα,μια κακοδοξια.Τι να την κανεις την ταπεινωση ανθρωπε,οταν θα εχεις συμβιβαστει με την αιρεση;
Οταν δεν θελεις να ομολογησεις την αληθεια στον ομοδοξο,θα ομολογησεις στον αλλοθρησκο;;;;
Να πειτε σε αυτους ολους που ειναι ποιμενες και εχουν στο Φ.μπουκ ,αλλους 200 φιλους,αλλος 1000 φιλους,και φιλες,και φιλες,να τις και τους απαγορεψουν να ανεβαζουν ποστ στους τειχους περι ορθοδοξιας,ενω στον προσωπικο τους λογαριασμο βγαινουν και ποζαρουν με σορτς και αυτη σιγουρα δεν ειναι ορθοδοξια.-
Να προσθεσω το του Μακαριου του Πατμιου ''Λογος εις την Κυριακην των Μυροφορων''
ΑπάντησηΔιαγραφή''Παντα τα δυσκολα εδειξεν η προθυμια των γυναικων ευκολα.''
Διοτι τους κινδυνους εθεωρουν κερδος,...
Τας ζημιας αμοιβην,.....
Και ολην την μεγαλην προθυμιαν των ανδρων εσβεσε μια μικρη απειλη παιδισκης...