«Η μειονότητα στη Δ. Θράκη είναι τουρκική» είπε μιλώντας για προβοκάτσια στην περιοχή, ενώ επιχειρηματολογούσε επί ώρα, γιατί πρέπει να αναθεωρηθεί η Συνθήκη της Λωζάνης.
Ο Ταγίπ Ερντογάν κατά τη διάρκεια της συνάντησης που είχε με τον Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Προκόπη Παυλόπουλο, αναφέρθηκε στον Αρχιμουφτή της Θράκης και στον Πατριάρχη.
"Μπορούμε να απαντήσουμε στο ερώτημα αν οι μουσουλμάνοι στη Δ. Θράκη μπορούν να ζήσουν τη θρησκεία τους βάσει της Συνθήκης της Λωζάνης; Υπάρχουν προσπάθειες για να διορίζεται ο αρχιμουφτής από άτομα που διορίζει το κράτος. Στην Τουρκία ο Πατριάρχης δεν είναι διορισμένος. Ο Πατριάρχης εκλέγεται από την Αγία Σύνοδο. Στη Δ. Θράκη όμως εξακολουθούν να μη μπορούν οι ιμάμηδες να εκλέγουν τον αρχιμουφτή τους. Πώς λοιπόν είναι σε ισχύ η Συνθήκη της Λωζάνης; Άρα δεν εφαρμόζετε τη Συνθήκη της Λωζάνης. Στην Τουρκία δεν υπάρχουν διακρίσεις στους χώρους προσευχής, αλλά στη Δυτική Θράκη δεν μπορούν ούτε να πουν τη λέξη τουρκική" ανέφερε χαρακτηριστικά ο Ερντογάν.
Ο Προεδρος της Τουρκίας εμμέσως πλην σαφώς εξίσωσε τον ρόλο του Πατριάρχη Βαρθολομαίου με τον Αρχιμουφτή της Θράκης, δείχνοντας έτσι τα πραγματικά τους συναισθήματα για τον ρόλο του Πατριάρχη και του Πατριαρχείου.
Κάπως διαφορετικὰ τὰ εἶπε ὁ πρόεδρος τῆς Τουρκίας Ἐρντογάν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤὸν ἄκουγα στὸ ραδιόφωνο "ζωντανά" ἀπὸ τὴ μετάφρασι. Δὲν θυμᾶμαι ἀκριβῶς τοὺς ἀριθμοὺς τῶν Συνοδικῶν ποὺ ἀνἐφερε, οὔτε τὶς ἀκριβεῖς ὁρολογίες "ιμάμης και μουφτῆς", ὅμως, ὄχι ἀσφαλῶς ἐπὶ λέξει ἀλλὰ ὡς πρὸς τὸ ἀκριβές νόημα εἶπε τὰ ἑξῆς ΔΙΑΦΩΤΙΣΤΙΚΟΤΑΤΑ:
Πρόεδρος τῆς Τουρκίας κ. Ἐρντογάν: "Ἡ Συνθήκη τῆς Λωζάνης ὀρίζει ἡ ἐκλογὴ τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως (στὴ μετάφραση ἐλέχθη ἡ λέξη "οἰκουμενικοῦ") ἀπὸ τὴ Σύνοδο τοῦ πατριαρχείου ποὺ θὰ πρέπει βάσει τῆς Συνθήκης νὰ ἔχῃ πολλὰ μἐλη. ¨Ἡ ἴδια Συνθήκη ὅμως προβλέπει καὶ τὴν ἐκλογὴ τοῦ μουφτῆ τῆς Θράκης ἀπὸ τοὺς ἰμάμηδες τῆς περιοχῆς.
Τὸ Ἑλληνικὸ κράτος δὲν ἐφαρμόζει τὴ συνθήκη τὴς Λωζάνης καὶ δὲν ἐπιτρέπει τὴν ἐκλογὴ τοῦ ἀρχιμουφτῆ Θράκης ἀπὸ τοὺς ἰμάμηδες τῆς περιοχῆς, ἀλλὰ τὸν διορίζει τὸ Ἕλληνικὸ Κράτος.
Ἐνῶ ἐμεῖς στῆν Τουρκία, ἐπιτρέπουμε τὴν ἐκλογὴ τοῦ οἰκουμενικοῦ πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως ('Ισταμπούλ θὰ εἶπε, ἄν εἶπε) ἀπὸ τὴ σύνοδο τοῦ πατριαρχείου. Καὶ ἐπειδὴ λόγω τῶν καταστάσεων ἡ σύνοδος τοῦ πατριαρχείου ἦταν ὀλιγομελής, ἐνῷ ἡ Συνθήκη τῆς Λωζάνης προβλέπει νὰ εἶναι πολυμελής, έγὼ εἶπα στὸν πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως (τουλάχιστον ἡ μεταφράστρια εἶπε "οἰκουμενικό") νὰ μᾶς ἀναφέρει σὲ ποιοὺς νὰ δώσουμε τὴν Τουρκικὴ ὑπηκοότητα ὥστε νὰ μποροῦν νὰ εἶναι μέλη τῆς συνόδου τοῦ πατριαρχείου, αὐτὸς τὸ ἔπραξε καὶ τοὺς δώσαμε τὴν Τουρκικὴ ὑπηκοότητα καὶ ἔτσι ἡ σύνοδος ἀπὸ 7 μέλη ποὺ εἶχε, τώρα ἔχει 13 (ἤ 17, δὲ θυμᾶμαι τοὺς ἀριθμοὺς ποὺ ἀνέφερε ὁ Ἐρντογάν.
Αὐτὰ ἐλέχθησαν.
Ὁ καθένας μπορεῖ νὰ βγἀλῃ τὰ συμπεράσματά του καὶ νὰ διαφωνήσῃ ἢ καὶ νὰ συμφωνήσῃ μὲ τὸν ἀρθρογράφο ποὺ ἐνοχλεῖται μὲ τὸ ὅτι ὁ Πρόεδρος Ἐρντογάν "εμμέσως πλην σαφώς εξίσωσε τον ρόλο του Πατριάρχη Βαρθολομαίου με τον Αρχιμουφτή της Θράκης". Δηλαδὴ ὁ ἀρθρογράφος τὶ ὑποστηρίζει ἐπὶ σημερινῶν δεδομένων; Ὅτι εἶναι ἐπίσκοπος καὶ πατριάρχης ὅλων τῶν ὀρθοδόξων τῆς ὑφηλίου; Ὅτι οἱ Ὀρθόδοξοι τῆς Κωνσταντινούπολης δὲν εἶναι ἡ ἀντίστοιχη θρησκευτικὴ μειονότητα μὲ τοὺς μουσουλμἀνους τῆς Θράκης; Ὅτι ὁ Κων/λεως εἶναι ὁ ἀντίστοιχος μὲ τὸν Ρωμαιοκαθολικό πάπα Ῥώμης;
Το 1821 κάτι ξυπόλητοι επαναστάτησαν για να έχουμε Ελληνική Υπηκοότητα.
ΔιαγραφήΤο 2017 κάποιοι κληρικοί και επίσκοποι παίρνουν εθελοντικά Τουρκική Υπηκοότητα, για να "γίνουν" "Εθνάρχες των Ελλήνων" και "Αρχηγοί της Ορθοδοξίας και των Ορθοδόξων Εκκλησιών ὄλης της Οικουμένης" με έδρα την Τουρκία, Μουσουλμανική Χώρα ελαχίστου Ορθοδόξου ποιμνίου, όχι φημιζόμενη για τις ελευθερίες της (σε συνέντευξή του ο ίδιος ο Κων/λεως παλαιότερα είχε δηλώσει "σταυρωνόμαστε") αλλά και "να ἑκπροσωπήσουν όλη την Ορθοδοξία στους διαλόγους με τον Ρ/Κ πάπα Ρώμης".
Κανένας δὲν θὰ ἀνέφερε στὸν Τοῦρκο Πρόεδρο ὅτι ἕνα μέρος, μᾶλλον σημαντικό, τῆς μουσουλμανικῆς μειονότητας τῆς Θράκης εἶναι ἀπόγονοι ἐξισλαμισθέντων Ἑλλήνων Χριστιανῶν, μερικοὶ καὶ συμμετέχουν στὸ Χριστιανικὸ πανηγύρι τῆς Παναγίας Φατήριακα (Βαθυρρύαξ, βαθύ ρυάκι). Πολλοί τὸ ἀγνοοῦν, ἄλλοι τὸ ἀμφισβητοῦν, ὅμως καὶ στὴν Τουρκία μεγάλο τμῆμα τοῦ πληθυσμοῦ εἶναι ἐξισλαμισθέντες Χριστιανοί, γενίτσαροι, προσχωρήσαντες στους δερβίσηδες μπεκτασήδες καὶ μεβλεβῆδες.
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://www.mixanitouxronou.gr/giati-o-erntogan-apili-me-dioxis-osous-lene-oti-echi-elliniki-katagogi-tourkos-erevnitis-ipostirizi-oti-katagete-apo-ikogenia-christianon-pou-zousan-stin-potamia-tou-pontou-ke-exislamistikan/
Σὲ συνέχεια τοῦ προηγούμενου σχολίου γιὰ τοὺς μουφτῆδες:
Ἀπὸ τηλεοπτικὸ δελτίο εἰδήσεων (ALPHA-TV) ἐνημερωθήκαμε ὅτι καὶ σἐ ἄλλες χῶρες, ὅπως στὴ Γαλλία, ἀλλὰ ἀκόμα καὶ στὴν Τουρκία, τοὺς μουφτῆδες τοποθετεῖ τὸ Κράτος καὶ δὲν ἐκλέγονται ἀπὸ τὸ λαό. Καὶ σχολιάστηκε, στὸ δελτίο εἰδήσεων ἀπὸ δημοσιογράφο, ὅτι ἡ ἐπιμονὴ ἀπὸ τὴν Τουρκία γιὰ τὸ θέμα τῆς ἐκλογῆς τῶν μουφτήδων εἶναι ὁλοφάνερο πὼς ἀποσκοπεῖ στὸν ἐλεγχο μέσω αὐτῶν τῶν πολιτῶν τῆς μειονότητας. Διότι:
Ἀπὸ τὴ wikipedia πληροφορούμαστε ὅτι: "Οι μουφτήδες των μουσουλμανικών κοινοτήτων της Ελλάδας στους οποίους αναγνωρίσθηκαν από την Πολιτεία ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΔΙΚΑΣΤΟΥ για θέματα οικογενειακού δικαίου μεταξύ Μουσουλμάνων (Ελλήνων) πολιτών (γάμος, διαζύγιο, κηδεμονίες, διαθήκες, πιστοποιήσεις επιτρεπόμενων τροφών κλπ), διορίζονται από επιτροπή μουσουλμάνων υπό την προεδρία του Νομάρχη. Η Μουφτεία είναι δημόσια υπηρεσία που υπάγεται στο Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και οι διορισμοί σε αυτήν γίνονται μέσω ΑΣΕΠ".
Σχόλιο: Σὲ ραδιοφωνικὸ σταθμό ἀκούσαμε σχὀλιο δημοσιογράφου ποὺ προέτρεπε, ἐπιτέλους, νὰ καταργηθῆ ἡ "σαρία" ποὺ ίσχύει γιὰ τὴ μειονότητα τῆς Θράκης καὶ ὅτι θὰ πρέπει νὰ ἰσχύει καὶ γιὰ τοὺς μουσουλμᾶνους Ἕλληνες πολίτες ὅ,τι ἰσχύει γιὰ τοὺς Ἕλληνες πολῖτες ὅλων τῶν ὑπόλοιπων θρησκευμάτων καὶ τῆς κρατοῦσας Ὀρθοδοξίας. Νὰ προσφεύγουν καὶ νὰ δικάζονται ἀπὸ τὴν Ἑλληνικὴ Δικαιοσύνη βάσει τῶν Νόμων τῆς Ἑλλάδας, νὰ ἰσχύουν οἱ Διαθῆκες βάσει τῆς ἐπιθυμίας τῶν πολιτῶν κ.ἄ.
Στὴ wiki διαβάζουμε ὅτι Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, η Σαρία δεν εφαρμόζεται παρά ΜΟΝΟ στην Ελληνική Θράκη όπου οι Μουσουλμάνοι Έλληνες έχουν τη δυνατότητα να προσφύγουν στο ιεροδικείο (Μουφτής) Κομοτηνής, Ξάνθης ή Διδυμοτείχου σε υποθέσεις γάμου, διαζυγίου, διατροφών, επιτροπειών, κηδεμονιών, επιτροπείας, χειραφεσίας ανηλίκων, ισλαμικών διαθηκών και της εξ αδιαθέτου διαδοχής. Απόφαση του Αρείου Πάγου του 2013 ή μη τι άλλο επεκτείνει την εφαρμογή της Σαρίας.
Με τον όρο Σαρία (Shari'a) ή Ισλαμικός Νόμος εννοείται ο ισλαμικός θρησκευτικός κώδικας διαβίωσης. Είναι εμπνευσμένη από το Κοράνιο και χρησιμοποιείται ως αναφορά στο ισλαμικό δίκαιο, αλλά και τον ισλαμικό τρόπο ζωής γενικότερα. Ετυμολογικά σημαίνει ο δρόμος προς την πηγή ύδατος από το ρήμα «shara'a» (شرع), που σύμφωνα με το Λεξικό του Ιερού Κορανίου του Αμπντούλ Μανάν Ομάρ σχετίζεται με την ιδέα ενός συστήματος θείου νόμου, μιας ατραπού πίστης και πρακτικής.
Ἐπίλογος: Στὶς ἱστορίες τοῦ Νασρεντίν Χότζα, ἀκούγαμε γιὰ τὸν "κατῆ" (μὴπως ἐτυμολογικῶς συγγενὴ μὲ τὸν δικαστή;) καὶ σὲ ἱστορικὲς ἀφηγήσεις διαβάζουμε γιὰ τὸν "καδῆ", τὸν ἱεροδικαστὴ ποὺ δἰκαζε βάσει των θρησκευτικῶν νόμων τοῦ Ίσλάμ καὶ τὶς ὑποθέσεις ἀκόμα καὶ τῶν Ἑλλήνων σκλαβωμένων ὑπηκόων τῆς Ὀθωμανικῆς αὐτοκρατορίας. Ποιὸς θὰ τὸ περίμενε στὴν ἐλεύθερη Ἑλλάδα ἐν ἔτει 2017 τοὺς Ἑλληνες πολίτες μειονοτικοῦ θρησκεύματος νὰ τοὺς δικάζει ὁ ἀντίστοιχος τοῦ κατῆ!