Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2014

ΟΙ ΘΕΟΛΟΓΙΚΟΙ ΔΙΑΛΟΓΟΙ ΑΠΟΤΥΓΧΑΝΟΥΝ, ΑΛΛΑ Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ ΠΡΟΧΩΡΕΙ!


Ποτ δν ἐκφράσαμε τν ποψη, εἶπαν οἱ Παπικοὶ ἐκπρόσωποι στὸν Ἀμμάν, «τι Πάπας εναι, κατ’ ναλογίαν, στν θέση το Θεο Πατρς στν γία Τριάδα, θέση πο ποστήριξε γι τν Ρώμης κα γι τν Κων/πόλεως Μητροπολίτης Περγάμου»!!!
«...Ἡ θεολογικὴ θεμελίωση τοῦ πρωτείου τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου ἐπὶ τοῦ Τριαδολογικοῦ Δόγματος ἐκφεύγει τῆς Ὀρθόδοξης διδασκαλίας καὶ δείχνει μία προσχώρηση στὶς ἀπόψεις τοῦ Βησσαρίωνα...!».
Ὑπ’ ὄψιν ὅτι τὸ κείμενο τῶν Παρισίων ποὺ συζητήθηκε στὸ Ἀμμάν, δὲν ἐγκρίθηκε ἀπὸ τὶς τοπικὲς Ἐκκλησίες, ἀπεκρύβη ἀπὸ τὸ θεολογικὸ κόσμο καὶ τοὺς πιστούς, καὶ δὲν δημοσιεύτηκε. Οἱ σύνεδροι στὸ Ἀμμὰν τὸ θεώρησαν «προβληματικὸ καὶ ἀποφασίστηκε νὰ ἀποσυρθεῖ καὶ νὰ θεωρηθεῖ ὡς μὴ γενόμενο… Καὶ ὅμως θὰ ἔπρεπε νὰ δημοσιευθεῖ, γιὰ νὰ γνωρίσουν οἱ Ὀρθόδοξοι τὶς ἐπιδιώξεις τοῦ Φαναρίου γιὰ τὸ πρωτεῖο»!

Καὶ ἐνῶ αὐτὲς εἶναι οἱ πληροφορίες ποὺ μᾶς δίνει ὁ κ. Παπαθανασόπουλος γιὰ τὸ “κουκλοθέατρο» τῶν θεολογικῶν Διαλόγων, ὁ Οἰκουμενισμὸς προχωρεῖ, ἀφοῦ οἱ Διάλογοι (ἀπὸ τὴν ἐποχὴ τοῦ Ἀθηναγόρα) ἀποτελοῦν προπέτασμα καπνοῦ, ἐνῶ οἱ Κανόνες, τὰ Δόγματα καὶ ἡ Θεολογία ἔχουν τοποθετηθεῖ στὸ χρονοντούλαπο τῆς ἱστορίας!


Μεταδοτικ μικρόβιο τ παπικ πρωτεο…
Το Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου

συνάντηση στν Κωνσταντινούπολη το Οκουμενικο Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίου μ τν Πάπα Φραγκίσκο ρχεται σ μέρες, πο μν γεμόνας το Βατικανο διακηρύσσει τι μόνη κα «γις» κκλησία εναι μόνο π τν γεσία του, δ Πατριάρχης πιχειρε ν ποκτήσει παπικ πρωτεο στν ρθόδοξη κκλησία.
πολ πικίνδυνη γι τν νότητα τς ρθοδοξίας φιλοδοξία το Φαναρίου ν ποκτήσει τύπου Πάπα πρωτεο στν ρθοδοξία διατυπώθηκε μ ντονο τρόπο κατ τ δέκατη τρίτη συνάντηση τς Διεθνος Μικτς πιτροπς γι τν διάλογο τς ρθοδόξου κκλησίας κα τς Ρωμαιοκαθολικς. συνάντηση πραγματοποιήθηκε στ μμν τς ορδανίας π τς 15 ως τς 23 παρελθόντος Σεπτεμβρίου 2014.
Τ σα καινοφαν ποστηρίχθηκαν π τν κπρόσωπο το Οκουμενικο Πατριαρχείου κα συμπροεδρεύοντα στν διάλογο Μητροπολίτη Περγάμου κ. ωάννη συντάραξαν τος κπροσώπους τν ρθοδόξων κκλησιν. Σημειώνεται τι παρόντες σαν κπρόσωποι π λες τς κκλησίες πλν τς Βουλγαρίας, πο πέχει διαφωνώντας μ τν διάλογο. Παρόντες σαν κα κπρόσωποι τς ρθόδοξης κκλησίας τς Τσεχίας κα Σλοβακίας, μ μία μμεση κα ντ φάκτο ναγνώριση τς κε σημερινς κκλησιαστικς κατάστασης.
πιχειρηματολογία το κπροσώπου το Φαναρίου ταν τόσο ντυπωσιακ κενόδοξη, πο ξάφνιασε κόμη κα τος κπροσώπους το Πάπα. Ο τελευταοι στ διαλείμματα τν συνεδριάσεων πελογοντο στος κπροσώπους τν ρθοδόξων κκλησιν κα δήλωναν τι Ρωμαιοκαθολικ κκλησία ποτ δν στήριξε τ πρωτεο το Πάπα στ πιχειρήματα πο ξέθεσε Μητροπολίτης Περγάμου! Ο Ρωμαιοκαθολικο σημείωσαν τι ποστηρίζουν τι Πάπας εναι διάδοχος στν ξουσία π τς κκλησίας το Πέτρου, λλ τι ποτ δν ξέφρασαν τν ποψη τι Πάπας εναι, κατ’ ναλογίαν, στν θέση το Θεο Πατρς στν γία Τριάδα, θέση πο ποστήριξε γι τν Ρώμης κα γι τν Κωνσταντινουπόλεως Μητροπολίτης Περγάμου!
 
 
 
Γι πρώτη φορ στ 2000ετ στορία τς ρθοδοξίας τέθη πισήμως π πίσκοπο το Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως θέμα ντίστοιχου παπικο πρωτείου μ ατ το Πάπα Ρώμης. Τ τραγικ εναι πς τ θέση ατ τν ποστήριξε πίσκοπος, ποος στ διδακτορική του διατριβ χει ποστηρίξει λως ντίθετες θέσεις πρς ατν πο ποστήριξε στ μμάν. Γι πρώτη φορ στν στορία τς ρθοδόξου κκλησίας πίσκοπος πιχείρησε ν θεμελιώσει τ παπικο τύπου πρωτεο το Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως στ Τριαδολογικ Δόγμα!
Πι συγκεκριμένα, τν πρώτη μέρα τς συνάντησης στ μμν τέθη πρς συζήτηση σχέδιο κειμένου, φαναριώτικης μπνεύσεως, τ ποο πεβλήθη κατ τ συνάντηση τς συντακτικς πιτροπς στ Παρίσι, στ θέση το προηγούμενου κειμένου, τ ποο εχε συνταχθε στν Κρήτη κα ταν στ γραμμ πο ως τ μμν ποστήριζαν πάντοτε γι τ πρωτεο λες ο ρθόδοξες κκλησίες, μ πρτο τ Οκουμενικ Πατριαρχεο. Μάλιστα τ Φανάρι μυνόταν σθεναρ στς πόψεις το Πάπα περ πρωτείου, ποστηρίζοντας πάντα τι ατ εναι μόνο «πρωτεο τιμς» κα χι «πρωτεο ξουσίας» κα σχυε σο Πάπας ταν ντς τς Μίας, γίας, Καθολικς κα ποστολικς κκλησίας.
Τ σύνολο τν ρθοδόξων πο συμμετέσχον στ συνάντηση στ μμν πέρριψαν μ πόλυτο τρόπο τν περ πρωτείου καινοφαν ποψη το Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως, πο τν ποστήριξε μετ πάθους Μητροπολίτης Περγάμου κα τ θεμελίωσή της π το δόγματος τς γίας Τριάδος, «μ θεολογικος κροβατισμούς», πως λέχθη.
πίσης ο κπρόσωποι τν ρθοδόξων κκλησιν πέρριψαν ς πικίνδυνη τν κοιν θεωρία τν παπικν κα το Μητροπολίτου Περγάμου περ τριν πιπέδων συνοδικότητας κα παγκοσμίου πρωτείου. πως ποστήριξαν, εναι κτς τς ρθόδοξης κκλησιολογίας μεταφορ τν λειτουργιν το πισκόπου στ τρίτο, παγκόσμιο, πίπεδο κα ποδοχ τσι το πρωτείου το Πάπα καί, ντίστοιχα, το Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως, σ βάρος τς αθεντίας, τς εθύνης κα τς ξίας το πισκοπικο ξιώματος κα τν Οκουμενικν Συνόδων.
Τ περ τριν πιπέδων πρωτείου κα συνοδικότητας ναφέρονταν στ κείμενο τς Ραβέννας, λλ προκάλεσε σοβαρς ντιδράσεις στς ρθόδοξες κκλησίες κα ποφασίστηκε ν πέλθουν σ’ ατ διορθώσεις. Τ πανέφερε στ μμν Μητροπολίτης Περγάμου κα χι ο παπικοί…
Τ κείμενο τν Παρισίων θεωρήθηκε προβληματικ κα ποφασίστηκε ν ποσυρθε κα ν θεωρηθε ς μ γενόμενο… Κα μως θ πρεπε ν δημοσιευθε, γι ν γνωρίσουν ο ρθόδοξοι τς πιδιώξεις το Φαναρίου γι τ πρωτεο.
Γι τν σύνταξη νέου κειμένου συστήθηκε ξαμελς πιτροπ π τρες ρθοδόξους κα τρες Ρωμαιοκαθολικούς, πο τ παρουσίασε στν λομέλεια. ντιπροσωπεία το Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως τ θεώρησε «πτωχ» π θεολογικ ποψη, ναντι τν προηγουμένων κειμένων κα κυρίως ατο τς Ραβέννας. λες ο πόλοιπες ρθόδοξες κκλησίες τ ποστήριξαν κα τ Φανάρι ατοαπομονώθηκε φο, παραδόξως, γινε, κατ’ ρχήν, δεκτ κα π τος κπροσώπους το Πάπα…
Τελικ ο κπρόσωποι το Φαναρίου συμβιβάσθηκαν ν παραπεμφθε τ κείμενο τς πιτροπς στ Συντονιστικ κα Συντακτικ πιτροπ κα μετ ατ ν ποβληθε στ συντονιστικ πιτροπ γι περαιτέρω πεξεργασία κα βελτίωση, ν ψει τς πόμενης συνάντησης τς λομέλειας τς Μικτς πιτροπς, πο πολογίζεται ν συνεδριάσει μετ π δύο ως τρία χρόνια…
Λόγ τς, μ εθύνη το Φαναρίου, δυναμίας τν ρθοδόξων ν συμφωνήσουν στ κείμενο δν κδόθηκε Κοιν νακοινωθν τς συνάντησης στ μμάν. Καθηγητς τς Θεολογίας στ Πανεπιστήμια θηνν κα Θεσσαλονίκης πισημαίνουν τι θεολογικ θεμελίωση το πρωτείου το Οκουμενικο Πατριάρχου π το Τριαδολογικο Δόγματος κφεύγει τς ρθόδοξης διδασκαλίας κα δείχνει μία προσχώρηση στς πόψεις το Βησσαρίωνα…

Τί  γράφουν  ο  Ρσοι  θεολόγοι
Μητροπολίτης Περγάμου ποστήριξε τν δραζόμενη π τς σχέσης τν Προσώπων τς γίας Τριάδος καινοφαν περ πρωτείου ποψή του χι στ δικά του θεολογικ κείμενα, πο σαν πολύτως ντίθετα, λλ σ κείμενο πο γραψε Ρσος θεολόγος π. λέξανδρος Σμέμαν κα δημοσιεύθηκε στ βιβλίο «La Primaute de Pierre dans l’ Eglise Orthodoxe», (Editions Delachaux & Niestle, Neuchatel, Suisse, 1960). Στ βιβλίο πάρχουν κείμενα τν πίσης Ρώσων θεολόγων τς διασπορς φανάσιεφ, Μέγιεντορφ κα Κουλόμζιν.

Γιὰ τὶς θέσεις τοῦ Ζηζιούλα δεῖτε ἐδῶ, κι ἐδῶ.

2 σχόλια:

  1. Ασήμαντοι τα βάζουν με τον κολοσσό της Ορθοδόξου Θεολογίας τον Μητροπολίτη Περγάμου Γέροντα Ιωάννη. Η λάσπη σας δεν μπορεί να πλησιάσει τον ξεκάθαρο λόγο Του. Η λάσπη επιστρέφει σε αυτούς που την κατασκευάζουν. Τους αξίζει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλέ ανώνυμε γιά ποιόν μας μιλάς; Την ...αδελφή ψυχή συνεταίρα του Βαβανάτσου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου