ΟΙ ΘΕΟΛΟΓΙΚΟΙ ΔΙΑΛΟΓΟΙ ΑΠΟΤΥΓΧΑΝΟΥΝ, ΑΛΛΑ Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ ΠΡΟΧΩΡΕΙ!
Ποτὲ δὲν ἐκφράσαμε τὴν ἄποψη, εἶπαν οἱ Παπικοὶ ἐκπρόσωποι στὸν Ἀμμάν, «ὅτι ὁ Πάπας εἶναι, κατ’ ἀναλογίαν, στὴν θέση τοῦ Θεοῦ Πατρὸς στὴν Ἁγία Τριάδα, θέση ποὺ ὑποστήριξε γιὰ τὸν Ρώμης καὶ γιὰ τὸν Κων/πόλεως ὁ Μητροπολίτης Περγάμου»!!!
«...Ἡ θεολογικὴ θεμελίωση τοῦ πρωτείου τοῦ Οἰκουμενικοῦ
Πατριάρχου ἐπὶ τοῦ Τριαδολογικοῦ Δόγματος ἐκφεύγει τῆς Ὀρθόδοξης διδασκαλίας
καὶ δείχνει μία προσχώρηση στὶς ἀπόψεις τοῦ Βησσαρίωνα...!».
Ὑπ’ ὄψιν ὅτι τὸ κείμενο τῶν
Παρισίων ποὺ συζητήθηκε στὸ Ἀμμάν, δὲν ἐγκρίθηκε ἀπὸ τὶς τοπικὲς Ἐκκλησίες, ἀπεκρύβη
ἀπὸ τὸ θεολογικὸ κόσμο καὶ τοὺς πιστούς, καὶ δὲν δημοσιεύτηκε. Οἱ σύνεδροι στὸ Ἀμμὰν
τὸ θεώρησαν «προβληματικὸ καὶ ἀποφασίστηκε νὰ ἀποσυρθεῖ καὶ νὰ θεωρηθεῖ ὡς
μὴ γενόμενο… Καὶ ὅμως θὰ ἔπρεπε νὰ δημοσιευθεῖ, γιὰ νὰ γνωρίσουν οἱ Ὀρθόδοξοι
τὶς ἐπιδιώξεις τοῦ Φαναρίου γιὰ τὸ πρωτεῖο»!
Καὶ ἐνῶ αὐτὲς εἶναι
οἱ πληροφορίες ποὺ μᾶς δίνει ὁ κ. Παπαθανασόπουλος γιὰ τὸ “κουκλοθέατρο» τῶν θεολογικῶν
Διαλόγων, ὁ Οἰκουμενισμὸς προχωρεῖ, ἀφοῦ οἱ Διάλογοι (ἀπὸ τὴν ἐποχὴ τοῦ Ἀθηναγόρα)
ἀποτελοῦν προπέτασμα καπνοῦ, ἐνῶ οἱ Κανόνες, τὰ Δόγματα καὶ ἡ Θεολογία ἔχουν
τοποθετηθεῖ στὸ χρονοντούλαπο τῆς ἱστορίας!
Μεταδοτικὸ μικρόβιο τὸ παπικὸ πρωτεῖο…
Τοῦ Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου
Ἡ συνάντηση στὴν Κωνσταντινούπολη τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίου μὲ τὸν Πάπα Φραγκίσκο ἔρχεται σὲ ἡμέρες, ποὺ ὁ μὲν ἡγεμόνας τοῦ Βατικανοῦ διακηρύσσει ὅτι ἡ μόνη καὶ «ὑγιὴς» Ἐκκλησία εἶναι μόνο ἡ ὑπὸ τὴν ἡγεσία του, ὁ δὲ Πατριάρχης ἐπιχειρεῖ νὰ ἀποκτήσει παπικὸ πρωτεῖο στὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία.
Ἡ πολὺ ἐπικίνδυνη γιὰ τὴν ἑνότητα τῆς Ὀρθοδοξίας φιλοδοξία τοῦ Φαναρίου νὰ ἀποκτήσει τύπου Πάπα πρωτεῖο στὴν Ὀρθοδοξία διατυπώθηκε μὲ ἔντονο τρόπο κατὰ τὴ δέκατη τρίτη συνάντηση τῆς Διεθνοῦς Μικτῆς Ἐπιτροπῆς γιὰ τὸν διάλογο τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας καὶ τῆς Ρωμαιοκαθολικῆς. Ἡ
συνάντηση πραγματοποιήθηκε στὸ Ἀμμὰν τῆς Ἰορδανίας ἀπὸ τὶς 15 ἕως τὶς
23 παρελθόντος Σεπτεμβρίου 2014.
Τὰ ὅσα καινοφανῆ ὑποστηρίχθηκαν ἀπὸ τὸν ἐκπρόσωπο τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου καὶ συμπροεδρεύοντα στὸν διάλογο Μητροπολίτη Περγάμου κ. Ἰωάννη συντάραξαν τοὺς ἐκπροσώπους τῶν Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν. Σημειώνεται
ὅτι παρόντες ἦσαν ἐκπρόσωποι ἀπὸ ὅλες τὶς Ἐκκλησίες
πλὴν τῆς Βουλγαρίας, ποὺ ἀπέχει διαφωνώντας μὲ τὸν
διάλογο. Παρόντες ἦσαν
καὶ ἐκπρόσωποι τῆς Ὀρθόδοξης
Ἐκκλησίας τῆς Τσεχίας καὶ Σλοβακίας, μὲ μία ἔμμεση καὶ ντὲ
φάκτο ἀναγνώριση
τῆς ἐκεῖ σημερινῆς ἐκκλησιαστικῆς κατάστασης.
Ἡ ἐπιχειρηματολογία τοῦ ἐκπροσώπου τοῦ Φαναρίου ἦταν τόσο ἐντυπωσιακὰ κενόδοξη, ποὺ ξάφνιασε ἀκόμη καὶ τοὺς ἐκπροσώπους τοῦ Πάπα. Οἱ τελευταῖοι στὰ διαλείμματα τῶν συνεδριάσεων ἀπελογοῦντο στοὺς ἐκπροσώπους
τῶν Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν καὶ
δήλωναν ὅτι
ἡ Ρωμαιοκαθολικὴ Ἐκκλησία ποτὲ δὲν
στήριξε τὸ
πρωτεῖο τοῦ Πάπα στὰ ἐπιχειρήματα
ποὺ ἐξέθεσε ὁ Μητροπολίτης Περγάμου! Οἱ Ρωμαιοκαθολικοὶ σημείωσαν ὅτι ὑποστηρίζουν
ὅτι ὁ Πάπας εἶναι διάδοχος στὴν ἐξουσία
ἐπὶ τῆς Ἐκκλησίας
τοῦ Πέτρου, ἀλλὰ ὅτι
ποτὲ δὲν ἐξέφρασαν τὴν ἄποψη ὅτι ὁ Πάπας εἶναι, κατ’ ἀναλογίαν, στὴν θέση τοῦ Θεοῦ Πατρὸς στὴν Ἁγία Τριάδα, θέση ποὺ ὑποστήριξε γιὰ τὸν Ρώμης καὶ γιὰ τὸν Κωνσταντινουπόλεως ὁ Μητροπολίτης Περγάμου!…
Γιὰ
πρώτη φορὰ
στὴ 2000ετῆ ἱστορία τῆς Ὀρθοδοξίας
ἐτέθη ἐπισήμως ἀπὸ Ἐπίσκοπο τοῦ Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως θέμα ἀντίστοιχου παπικοῦ πρωτείου μὲ αὐτὸ τοῦ Πάπα Ρώμης. Τὸ τραγικὸ εἶναι
πὼς τὴ θέση αὐτὴ τὴν ὑποστήριξε Ἐπίσκοπος, ὁ ὁποῖος στὴ διδακτορική του διατριβὴ ἔχει ὑποστηρίξει
ὅλως ἀντίθετες θέσεις πρὸς αὐτὴν
ποὺ ὑποστήριξε στὸ Ἀμμάν.
Γιὰ πρώτη φορὰ στὴν ἱστορία τῆς Ὀρθοδόξου
Ἐκκλησίας Ἐπίσκοπος ἐπιχείρησε νὰ θεμελιώσει τὸ παπικοῦ τύπου πρωτεῖο τοῦ Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως στὸ Τριαδολογικὸ Δόγμα!
Πιὸ
συγκεκριμένα, τὴν
πρώτη ἡμέρα
τῆς συνάντησης στὸ Ἀμμὰν ἐτέθη πρὸς συζήτηση σχέδιο κειμένου, φαναριώτικης ἐμπνεύσεως, τὸ ὁποῖο ἐπεβλήθη κατὰ τὴ
συνάντηση τῆς
συντακτικῆς ἐπιτροπῆς στὸ
Παρίσι, στὴ
θέση τοῦ
προηγούμενου κειμένου, τὸ ὁποῖο εἶχε
συνταχθεῖ
στὴν Κρήτη καὶ ἦταν στὴ γραμμὴ ποὺ ἕως τὸ Ἀμμὰν ὑποστήριζαν πάντοτε γιὰ τὸ
πρωτεῖο ὅλες οἱ Ὀρθόδοξες
Ἐκκλησίες, μὲ πρῶτο τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο. Μάλιστα τὸ Φανάρι ἀμυνόταν σθεναρὰ στὶς ἀπόψεις τοῦ Πάπα περὶ πρωτείου, ὑποστηρίζοντας πάντα ὅτι αὐτὸ εἶναι μόνο «πρωτεῖο τιμῆς»
καὶ ὄχι «πρωτεῖο ἐξουσίας»
καὶ ἴσχυε ὅσο ὁ
Πάπας ἦταν
ἐντὸς τῆς Μίας, Ἁγίας, Καθολικῆς καὶ Ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας.
Τὸ
σύνολο τῶν Ὀρθοδόξων ποὺ συμμετέσχον στὴ συνάντηση στὸ Ἀμμὰν ἀπέρριψαν μὲ ἀπόλυτο τρόπο τὴν περὶ πρωτείου καινοφανῆ ἄποψη τοῦ Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως, ποὺ τὴν ὑποστήριξε μετὰ πάθους ὁ Μητροπολίτης Περγάμου
καὶ τὴ θεμελίωσή της ἐπὶ
τοῦ δόγματος τῆς Ἁγίας Τριάδος, «μὲ θεολογικοὺς ἀκροβατισμούς»,
ὅπως ἐλέχθη.
Ἐπίσης οἱ ἐκπρόσωποι τῶν Ὀρθοδόξων
Ἐκκλησιῶν ἀπέρριψαν ὡς ἐπικίνδυνη
τὴν κοινὴ θεωρία τῶν παπικῶν καὶ
τοῦ Μητροπολίτου Περγάμου περὶ τριῶν ἐπιπέδων
συνοδικότητας καὶ
παγκοσμίου πρωτείου. Ὅπως
ὑποστήριξαν, εἶναι ἐκτὸς
τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησιολογίας ἡ μεταφορὰ τῶν
λειτουργιῶν
τοῦ Ἐπισκόπου στὸ τρίτο, παγκόσμιο, ἐπίπεδο καὶ ἡ ἀποδοχὴ ἔτσι
τοῦ πρωτείου τοῦ Πάπα καί, ἀντίστοιχα, τοῦ Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως, σὲ βάρος τῆς αὐθεντίας,
τῆς εὐθύνης καὶ τῆς ἀξίας τοῦ Ἐπισκοπικοῦ ἀξιώματος καὶ τῶν
Οἰκουμενικῶν Συνόδων.
Τὰ
περὶ τριῶν ἐπιπέδων πρωτείου καὶ συνοδικότητας ἀναφέρονταν στὸ κείμενο τῆς Ραβέννας, ἀλλὰ
προκάλεσε σοβαρὲς ἀντιδράσεις στὶς Ὀρθόδοξες
Ἐκκλησίες καὶ ἀποφασίστηκε νὰ ἐπέλθουν
σ’ αὐτὸ διορθώσεις. Τὸ ἐπανέφερε
στὸ Ἀμμὰν ὁ
Μητροπολίτης Περγάμου καὶ ὄχι οἱ παπικοί…
Τὸ
κείμενο τῶν
Παρισίων θεωρήθηκε προβληματικὸ
καὶ ἀποφασίστηκε νὰ ἀποσυρθεῖ καὶ νὰ
θεωρηθεῖ ὡς μὴ γενόμενο… Καὶ ὅμως
θὰ ἔπρεπε νὰ δημοσιευθεῖ, γιὰ νὰ γνωρίσουν
οἱ Ὀρθόδοξοι τὶς ἐπιδιώξεις τοῦ Φαναρίου γιὰ τὸ πρωτεῖο.
Γιὰ τὴν σύνταξη νέου κειμένου συστήθηκε ἑξαμελὴς ἐπιτροπὴ ἀπὸ
τρεῖς Ὀρθοδόξους καὶ τρεῖς
Ρωμαιοκαθολικούς, ποὺ τὸ παρουσίασε στὴν ὁλομέλεια.
Ἡ ἀντιπροσωπεία τοῦ Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως τὸ θεώρησε «πτωχὸ» ἀπὸ θεολογικὴ ἄποψη,
ἔναντι τῶν προηγουμένων κειμένων καὶ κυρίως αὐτοῦ τῆς Ραβέννας. Ὅλες οἱ ὑπόλοιπες
Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες τὸ ὑποστήριξαν
καὶ τὸ Φανάρι αὐτοαπομονώθηκε ἀφοῦ,
παραδόξως, ἔγινε,
κατ’ ἀρχήν, δεκτὸ καὶ ἀπὸ τοὺς ἐκπροσώπους
τοῦ Πάπα…
Τελικὰ οἱ ἐκπρόσωποι τοῦ Φαναρίου συμβιβάσθηκαν νὰ παραπεμφθεῖ τὸ
κείμενο τῆς Ἐπιτροπῆς στὴ
Συντονιστικὴ
καὶ Συντακτικὴ Ἐπιτροπὴ καὶ
μετὰ αὐτὸ νὰ ὑποβληθεῖ στὴ
συντονιστικὴ ἐπιτροπὴ γιὰ
περαιτέρω ἐπεξεργασία
καὶ βελτίωση, ἐν ὄψει τῆς ἑπόμενης
συνάντησης τῆς Ὁλομέλειας τῆς Μικτῆς Ἐπιτροπῆς, ποὺ ὑπολογίζεται
νὰ συνεδριάσει μετὰ ἀπὸ
δύο ἕως τρία χρόνια…
Λόγῳ τῆς, μὲ εὐθύνη
τοῦ Φαναρίου, ἀδυναμίας τῶν Ὀρθοδόξων
νὰ συμφωνήσουν στὸ κείμενο δὲν ἐκδόθηκε
Κοινὸ Ἀνακοινωθὲν τῆς
συνάντησης στὸ Ἀμμάν. Καθηγητὲς τῆς
Θεολογίας στὰ
Πανεπιστήμια Ἀθηνῶν καὶ Θεσσαλονίκης ἐπισημαίνουν ὅτι ἡ
θεολογικὴ
θεμελίωση τοῦ
πρωτείου τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου ἐπὶ
τοῦ Τριαδολογικοῦ Δόγματος ἐκφεύγει τῆς Ὀρθόδοξης
διδασκαλίας καὶ
δείχνει μία προσχώρηση στὶς ἀπόψεις τοῦ Βησσαρίωνα…
Τί γράφουν οἱ Ρῶσοι
θεολόγοι
Ὁ Μητροπολίτης Περγάμου ὑποστήριξε τὴν ἑδραζόμενη
ἐπὶ τῆς σχέσης τῶν Προσώπων τῆς Ἁγίας
Τριάδος καινοφανῆ
περὶ πρωτείου ἄποψή του ὄχι στὰ δικά του θεολογικὰ κείμενα, ποὺ ἦσαν
ἀπολύτως ἀντίθετα, ἀλλὰ σὲ κείμενο ποὺ ἔγραψε
ὁ Ρῶσος θεολόγος π. Ἀλέξανδρος Σμέμαν καὶ δημοσιεύθηκε στὸ βιβλίο «La Primaute de Pierre dans
l’ Eglise Orthodoxe», (Editions Delachaux & Niestle, Neuchatel, Suisse,
1960). Στὸ
βιβλίο ὑπάρχουν
κείμενα τῶν ἐπίσης Ρώσων θεολόγων τῆς διασπορᾶς Ἀφανάσιεφ,
Μέγιεντορφ καὶ
Κουλόμζιν.
Ασήμαντοι τα βάζουν με τον κολοσσό της Ορθοδόξου Θεολογίας τον Μητροπολίτη Περγάμου Γέροντα Ιωάννη. Η λάσπη σας δεν μπορεί να πλησιάσει τον ξεκάθαρο λόγο Του. Η λάσπη επιστρέφει σε αυτούς που την κατασκευάζουν. Τους αξίζει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλέ ανώνυμε γιά ποιόν μας μιλάς; Την ...αδελφή ψυχή συνεταίρα του Βαβανάτσου;
ΑπάντησηΔιαγραφή