Κυριακή 6 Ιανουαρίου 2013

15 σχόλια:

  1. Ομολογιακή ομιλία του π. Γεωργίου Αγγελακάκη, Κυριακή 03/12/2012

    http://agiooros.org/viewtopic.php?f=69&t=7148

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΤΟΥΣ ΜΑΣΟΝΟΥΣ ΕΥΛΟΓΕΙ Ο ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ

    http://agiooros.org/viewtopic.php?f=14&t=7171

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Επειδή δεν κατάλαβα καλά.

    Ο ιερομόναχος Ευγένιος αποτειχίστηκε από τον Επίσκοπό του ή γενικώς από την Εκκλησία, όπου ανήκει;

    Ο Επίσκοπός του ανήκει στην Εκκλησία της Ελλάδος, της ΚΠόλεως ή άλλης Εκκλησίας ή όλων των Εκκλησιών;

    Η αποτείχισή του έχει την έγκριση του πνευματικού του ή είναι αυτόνομη ενέργεια; Αν έχει την έγκριση, ο πνευματικός του είναι αποτειχισμένος ή όχι και εάν όχι γιατί όχι;

    Γνωρίζουμε, ότι η αποτείχιση, σύμφωνα με τον ιε' της ΑΒ΄ είναι δυνητική ενέργεια και όχι υποχρεωτική (κατά τον π. Επιφάνιο Θ.). Δηλ. και ο αποτειχισμένος καλώς πράττει και ο μη αποτειχισμένος καλώς πράττει.

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σύμφωνα με όλους τους Αγίους της Εκκλησία μας (και όχι του πατρός Επιφανίου, ο οποίος ως φαίνεται απολαμβάνει από τους οπαδούς του κύρος Οικουμενικής Συνόδου) η αποτείχιση εκ των αιρετικών-αιρετιζόντων και όσων κοινωνούν με αυτούς, είναι πράξη υποχρεωτική και σωτήριος.

    Στώμεν Καλώς

    υγ) Ο αχταρμάς,οι επαμφοτερισμοί και η διγλωσσία, είναι ίδιον όλων των οικουμενιστών και όσων εις γνώσιν τους κοινωνούν με αυτούς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Άντε Παράτα μας βρε ΙΚ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Mπράβο Τσαλίνια.
    Φτιάξαμε ολοι μας και από ενα δικό του Ευαγγέλιο και μία δική του Ορθοδοξία.
    Οι άγιοι τι λένε ή τι πράττουν αυτό λίγο μετράει για τους καλοπερασάκηδες χριστιανούς.
    Τί λεει ο Επιφάνιος μας προβάλλουν και όχι οι Αγιοι.
    Ντροπή τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αγαπητέ αδελφέ
    Δεν είναι έτσι, όπως τα λες.
    Λες: "Σύμφωνα με όλους τους αγίους....." Και δεν φέρνεις ούτε ένα άγιο, που να λέγει, ότι η αποτείχιση είναι πράξη υποχρεωτική και σωτήριος. Θα θέλαμε ένα απόσπασμα λόγου αγίου, που να λέγει ακριβώς αυτό. Αντίθετα:

    Θα πρέπει να επισημάνουμε την διακριτική διατύπωσι του ιε΄ κανόνος, ο οποίος ούτε απαγόρευε την προ συνοδικής κρίσεως διακοπή της εκκλησιαστικής κοινωνίας για λόγους πίστεως, ούτε όμως την θεωρούσε υποχρεωτική· απλά την επέτρεπε και την επαινούσε. Αυτό συνέβη διότι, όπως δεν θα ήταν σωστό να κατηγορηθούν, όσοι είχαν παλαιότερα διακόψει την κοινωνία με τους αιρετικούς ποιμένας τους προ της συνοδικής κρίσεώς τους, κατά τον ίδιο τρόπο δεν θα ήταν επίσης σωστο να κατηγορηθούν, ούτε όσοι παλαιότερα είχαν εκκλησιαστική κοινωνία με τους αιρετικούς ποιμένας τους έως της συνοδικής κρίσεώς τους, είτε για λόγους οικονομίας, είτε λόγω αγνοίας.

    Άλλωστε, κανείς ιερός κανών η άγιος Πατήρ δεν είχε ποτέ επιβάλλει την διακοπή της κοινωνίας, με όσους εκήρυτταν κάποια αίρεσι προ της συνοδικής κρίσεώς τους. Κανείς επίσης κληρικός δεν είχε ποτέ τιμωρηθή γι' αυτό, σε αντίθεσι βέβαια με όσους συνέχιζαν να κοινωνούν με τους ποιμένας τους έπειτα από την συνοδική καταδίκη τους.

    Δεν πρέπει επίσης να λησμονούμε, ότι αφορμή για την θεσμοθέτησι των κανόνων ιγ΄- ιε΄ ήταν τα αδικαιολόγητα, εκκλησιαστικά σχίσματα και στόχος της Συνόδου ήταν η παύσις τους και όχι φυσικά η προτροπή για δημιουργία νέων σχισμάτων, έστω δικαιολογημένων. Εάν η Σύνοδος είχε σκοπό να επιβάλλη την προ συνοδικής κρίσεως διακοπή της κοινωνίας με τους αιρετικούς, θα έλεγε στην αρχή του πρώτου (ιγ΄) κανόνος: “ Όποιος δεν αποσχίζεται αμέσως από τον αιρετικό ποιμένα του θα επιτιμάται”.
    Με τον τρόπο όμως αυτό θα κατέκρινε τις παλαιότερες περιπτώσεις των αγίων Πατέρων, οι οποίοι δεν διέκοψαν αμέσως την εκκλησιαστική κοινωνία με τους επισκόπους, που εκήρυτταν κάποια αίρεσι, αλλά εφήρμοσαν την εκκλησιαστική Οικονομία έως την συνοδική καταδίκη τους. Κατά την περίοδο αυτή προσπάθησαν δηλαδή να τους οδηγήσουν σε μετάνοια, είτε με διακριτική σιωπή και ανοχή, είτε με επιστολές και άλλους ειρηνικούς τρόπους. Έτσι:
    Ο Αλεξανδρείας Κύριλλος δεν διέκοψε αμέσως την κοινωνία με τον Νεστόριο (PG 77, 81A, 84CD), ο δε Νεστόριος μέχρι την καταδίκη του από την Γ΄ Οικουμενική απεκαλείτο από τους Επισκόπους "ευλαβέστατος και οσιώτατος" (PG 77, 108B).
    Ο Γρηγόριος Θεολόγος δεν διέκοψε εκκλ. κοινωνία με τον πατέρα του και Επίσκοπο Γρηγόριο, όταν αυτός υπέγραψε αιρετικό αρειανικό σύμβολο, αλλά αγωνίσθηκε να τον πείσει να το αποκηρύξει, πράγμα που έγινε μετά 3 έτη (Δοσιθέου, Δωδεκάβιβλος, βιβλίο γ΄, κεφ. ιε΄, παρ. μα', σελ. 222).
    Οι Σωφρόνιος και Μάξιμος Ομολογητής δεν διέκοψαν εκκλ. κοινωνία με τους αρχηγούς της αίρεσης του Μονοθελητισμού, παρά 35 χρόνια μετά την εκδήλωσή της και την καταδίκη της από Συνόδους της Δύσης. Μάλιστα στη Σύνοδο του Λατερανού, 649, ο Κύπριος Επίσκοπος Σέργιος αναφέρει: "Μέχρι γαρ και σήμερον οικονομίαν τινά πραγματευομένοις εσιγήκαμεν, οιόμενοι προς τα κρείττω μετακινήσαι αυτούς τα οικεία διδάγματα" (Δοσιθέου, βιβλίο στ΄, κεφ. θ΄, παρ. ζ΄, σελ. 278). Τελικά, η αίρεση καταδικάστηκε μετά από 65 χρόνια (το 680, στην ΣΤ΄ Οικουμενική).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Την αίρεση του Φιλιόκβε, που εκδηλώθηκε επίσημα το 1009, προκάλεσε το Σχίσμα με την ΚΠολη το 1054, αλλά με τα άλλα Πατριαρχεία πολύ αργότερα (Αντιοχείας και Ιεροσολύμων τον 13ο αι. και Αλεξανδρείας τον 14ο). Η Οικονομία αυτή έναντι των Λατίνων έγινε, επειδή "οι Πατριάρχαι κατά το αρχαίον εκκλησιαστικό έθος, μάλλον του Κηρουλαρίου ενεργούντες το κανονικόν δίκαιον, εξεδέχοντο την διόρθωσιν της Ρωμαϊκής Εκκλησίας, όθεν και εμακροθύμουν" (Δοσιθέου, βιβλίο η΄, κεφ. β΄, παρ. στ΄, σελ. 304) και "οι Ανατολικοί οικονομικώς, σεσιγήκασιν επί πολύν καιρόν, οιόμενοι τους Ιταλούς προς τα κρείττω μετακινήσαι τας καινοτομίας αυτών, μείναντας δε εν τη οικεία πεισμονή, απέβαλον αυτούς της εκκλησιαστικής ενώσεως" (Δοσιθέου, βιβλίο στ΄, κεφ. ζ΄, παρ. θ΄, σελ. 278).

    Όσον αφορά τον έτερον αδελφόν, που αρέσκεται στις ύβρεις και τον ενοχλεί η αλήθεια, αν δεν μπορεί να κλείσει τα μάτια και τα αυτιά, τουλάχιστον ας κλείσει το απύλωτο.

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αγαπητέ ΙΚ. δεν διάβασες την σωρεία των κειμένων του εκλεκτού Θεολόγου κ. Παν. Σημάτη;
    Πάλι να τα λέμε;
    Μπές μέσα να δής τι λένε οι Αγιοι Πατέρες και αφησε τα ...μαλακά μαξιλαράκια.
    Τα ξέρουμε και εμείς αυτά αλλά δεν τα προτιμάμε.
    Μιά χαρά περνάτε εσείς οι βολεμένοι.
    Καί ολα τα ρίχνετε στον πνευματικό σας που είναι ολοι τους βολεμένοι και κόλακες των δεσποτάδων.
    Το ζήτημα της Πίστεως είναι ζήτημα συνειδήσεως του καθενός.
    Δεν χρειάζεται η τυχόν αντίθετη γνώμη του πνευματικού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Προς τον Ι.Κ., ο οποίος από όσα γράφει φαίνεται ότι είναι εμβριθής μελετητής της θύραθεν και της πατερικής σοφίας.
    Γιατί δεν διαβάζει τα σχετικά βιβλία του π. Ευθύμιου Τρικαμηνά, που αποδεικνύει με πολλές πατερικές μαρτυρίες και τεκμήρια αδιάσειστα την υποχρέωση του πιστού να απομακρύνεται από τους αιρετικούς; Τα βιβλία του έχουν αναρτηθεί στην paterikiparadosi.blogspot.gr.
    Τελευταία μάλιστα και συμπληρωματικά υπάρχει η απάντηση του π. Ευθύμιου σε μοναχό με ΠΛΕΙΟΝΕΣ ΑΓΙΟΠΑΤΕΡΙΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ "Περί τήν «Διαχρονικὴ Συμφωνία τῶν Ἁγίων Πατέρων γιὰ τὸ Ὑποχρεωτικὸ τοῦ 15ου Κανόνος...» στην διεύθυνση
    http://www.paterikiparadosi.blogspot.gr/2012/09/blog-post_4433.html
    Κ.Ε., Εκπαιδευτικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αγαπητέ Ανώνυμε

    Ζήτησα την αναφορά ενός αγίου, που να λέγει, ότι "η αποτείχιση είναι πράξη υποχρεωτική και σωτήριος" και δεν έλαβα.

    Τον εκλεκτό κ. Σημάτη τον σέβομαι, αλλά δεν αποτελεί Οικουμενική Σύνοδο, όπως δεν αποτελεί και ο π. Επιφάνιος.

    Δεν είμαι συνηθισμένος σε μαλακά μαξιλάρια, όπως έχει αποδείξει η μεχρι τώρα, άγνωστη σε σένα, δραστηριότητά μου, ούτε είμαι βολεμένος και δεν καταλαβαίνω το είδος του βολέματος.

    Ο αφορισμός, ότι ΟΛΟΙ οι πνευματικοί είναι κόλακες είναι έωλος και αστήρικτος. Τουλάχιστον ο δικός μου τα "έψαλε" δεόντως τόσο στο Χριστόδουλο, όσο και στον ίδιο τον Βαρθολομαίο στο άγιον Όρος.

    Το ότι δεν χρειάζεται η καθοδήγηση από τον Πνευματικό για θέματα Πίστεως είναι Νεο-Ορθοδοξία ή Προτεσταντισμός;

    Αν λοιπόν δεν γνωρίζεις, κάποια πράγματα, μάθε τι λέγει ο Μ. Βασίλειος:
    Το έργο του πνευματικού είναι: "Η επιμέλεια ψυχών αίματι Χριστού εξηγορασμένων" (Όροι κατ' επιτομήν ΡΠΔ΄, ΒΕΠΕΣ 53, 305).
    Είναι ο ιατρός της ψυχής, που "εν πολλή ευσπλαγχνία κατ' επιστήμην της του Κυρίου διδασκαλίας" (Ηθικά, Π΄, ΒΕΠΕΣ 53, 129), θεραπεύει τα πάθη και βοηθά το πνευμτικό του παιδί να αποκτήσει την εν Χριστώ υγεία: ζωντανή πίστη και σταθερή πνευματική ζωή. Αν όρος και σκοπός του Χριστιανισμού είναι η μίμηση του Χριστού, "οι την οδηγίαν των πολλών πεπιστευμένοι τους έτι ασθενεστέρους δια της εαυτών μεσιτείας προβιβάζει οφείλουσι τη του Χριστού εξομοιώσει" (Όροι κατά πλάτος ΜΓ΄, ΒΕΠΕΣ 53, 204).

    Για σένα όμως, πάνω από τον πνευματικό είναι η συνείδηση, δηλ. "ό,τι κατεβάσει η κούτρα".

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Kύριε ΙΚ. ισως οι Αγιοι Πατερες να μην το λεν όπως το θέλει η ....αφεντιά σου, αλλά με άλλες εκφράσεις.
    Διάβασε, ολόκληρο βιβλίο σε συνιστούν.
    Οσον αφορά τον πνευματικό σου, πρόσεξε μην σού στείλει στην Κόλασι.
    Στην Ορθοδοξία δεν έχουμε πνευματικούς - γκουρού αλλά και αυτοί ΕΛΕΓΧΟΝΤΑΙ από τον πιστό χριστιανό.
    Μέχρι πότε θα μένης τυφλός;
    Δεξιά ο ιστολόγος της Αποτείχισης παραθέτει απόφθεγμα του αγίου Συμεών του Νέου του Θεολόγου που τρίβει τις ΜΟΥΡΕΣ των πνευματικών - γκουρού.
    Διάβασέ το καλά και άφησε τις εξυπνάδες:


    «Ευχαίς και δάκρυσι τον Θεόν καθικέτευσον

    πέμψαι σοι οδηγόν απαθή τε και άγιον.

    Ερεύνα δε και αυτός τας Θείας Γραφάς,

    και μάλιστα τας των Αγίων Πατέρων πρακτικάς συγγραφάς,

    ίνα ταύταις αντιπαρατιθείς τα παρά του διδασκάλου και προεστώτος σοι διδασκόμενα και πραττόμενα,

    ως εν κατόπτρω δύνασαι βλέπειν ταύτα και καταμανθάνειν

    και τα μεν συνάδοντα ταις Γραφαίς,

    εγκολπούσθαι κατέχειν τη διανοία.

    Τα δε νόθα και αλλότρια,

    διακρίνειν και αποπέμπεσθαι,

    ίνα μη πλανηθής.

    Πολλοί γαρ, ίσθι, πλάνοι και ψευτοδιδάσκαλοι,

    εν ταις ημέραις ταύταις γεγόνασιν»


    (Ρ.G. 120, 617).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αγαπητέ Ανώνυμε

    1/ Ζήτησα στοιχεία, για τον αποτειχισθέντα ιερομόναχο και δεν έλαβα. Φαίνεται, η αποτείχιση του έγινε "εν κρυπτώ και παραβύστω".

    2/ Δεν θέλω να μου το πουν οι άγιοι Πατέρες, όπως το θέλει η αφεντιά μου, αλλά όπως το θέλει η αφεντιά του Tsalinia.

    3/ Για να λες, για τον πνευματικό μου, ότι θα με στείλει στην Κόλαση, φαίνεται ότι έχεις και διόραση και προόραση.

    4/ Δεν μίλησα για πνευματικούς γκουρού, αλλά για πνευματικούς. Πως ξέρεις ότι ο δικός μου είναι πνευματικός, που θα με στείλει στην Κόλαση; Ούτε Παϊσιος να ήσουνα!

    5/ Δηλ. έκανες και ιατρική διάγνωση, ότι ήδη είμαι τυφλός; Ενώ τα δικά σου μάτια είναι ορθάνοικτα (εννοώ τα πνευματικά μάτια) και μπορείς να κάνεις και πνευματικές διαγνώσεις; Εύγε, κακομοίρη μου με τέτοια έπαρση! Ολοσούμπητος στον Παράδεισο.

    6/ Ευχαριστώ, για την προτροπή να διαβάσω τα αποφθέγματα του αγίου Συμεών. Αλλά πριν από αυτόν έχει γράψει για τον σωστό πνευματικό πατέρα, ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος, να είναι όργανο "τω Πνεύμτι αρμοζόμενον και κρουόμενον, τύπον των πιστών και ζων Ευαγγέλιον" και ο Μ. Βασίλειος, να παρέχει "τον εαυτού βίον εναργές υπόδειγμα πάσης εντολής Κυρίου" (Όροι κατά πλάτος, ΜΓ΄, ΒΕΠΕΣ 53, 204) και ο Ιω. της Κλίμακος "ποιμένα αληθινόν αποδείξη αγάπη, δι' αγάπην γαρ ο Ποιμήν ο Μέγας εσταύρωται" (Προς τον Ποιμένα 24, PG 8, 1177Β).

    Καλή μετάνοια

    ΙΚ


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Τί σχέσι εχουν τα χωρία που φέρνεις με το ζήτημά μας;
    Αυτά λένε, να είναι ενάρετοι.
    Τίποτα άλλο.
    Πάλι στραβά τα βλέπεις όλα;
    Ο Θεός να σε ελεήση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  15. Αγαπητέ Ανώνυμε

    Μήπως δεν κατάλαβες τι γράφω;

    Γράφω, ότι πριν τις παραινέσεις για τον έλεγχο του πνευματικού, του αγίου Συμεών, τρεις άγιοι γράφουν πως πρέπει να είναι ο σωστός πνευματικός.

    Τι έλεγχο να κάνεις στο σωστό πνευματικό, τι έλεγχο να κάνεις στο "ζων Ευαγγέλιον" και στο "βίον εναργές πάσης εντολής Κυρίου"; Ελέγχει κανείς τον Ιω. Χρυσόστομο, αν τα λέει σωστά ή όχι; Ποιός είναι ανώτερος του, για να τον ελέγξει;

    Για τα υπόλοιπα "απορία ψάλτου βηξ".

    Καλή μετάνοια.

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου