Τρίτη 10 Απριλίου 2012



Πατριαρχική Πράξη καθαιρέσεως ἀπὸ τὴν Ἀρχιερωσύνη

τοῦ Μητροπολίτου Περγάμου κ. Ἰωάννου Ζηζιούλα

Apr 9, 2012

πόφαση τς γίας κα ερᾶς Συνόδου το Οκουμενικο Θρόνου μ τν ποία καθαιρεται π τν ρχιερωσύνη κα παναφέρεται στὶς τάξεις τν μοναχν Μητροπολίτης Περγάμου κ. ωάννης Ζηζιούλας, κοινοποιήθηκε σήμερα 29/4/2012 κα πισήμως, π το Οκουμενικο Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου κα τς περ Ατν γίας κα ερς Συνόδου ες τν ποίαν πήγετο ς νω Μητροπολίτης.

πόφαση τς γίας κα ερς Συνόδου δημοσιεύεται στην πίσημη στοσελίδα το Πατριαρχείου:

«πειδ τοίνυν κα κ τν κληρικν το Οκουμενικο θρόνου Μητροπολίτης Περγάμου κ. ωάννης Ζηζιούλας, τοιοτος καταφρονητς μν τν ερν Κανόνων κα Δογματικν ρν τν Οκουμενικν Συνόδων, λυμεν τς ρθοδόξου κανονικς τάξεως κατεδείχθη, νυπακούσας πρς τάς διατάξεις κα τος ερος Κανόνας τς καθ’ μς ρθοδόξου νατολικς κκλησίας καὶ εἰσηγητὴς γενόμενος τῆς κακοδόξου «βαπτισματικῆς –λεγομένης- θεολογίας» φαιρέσας δ καίρια κα οσιαστικ στοιχεῖα τς σωτηριώδους Πίστεως τς ἡμετέρας κκλησίας κα παραδος τατα ες τέραν «κκλησίαν» κα τν ρχηγν ατς Πάπαν..., περ ν πάντων πέβαλε τ κκλησί πλεις πισκόπων ερέων, μοναχν κα λαϊκν, Μετριότης μν μετ τν περ μᾶς ερωτάτων Μητροπολιτν κα περτίμων, τν ν γί Πνεύματι γαπητν δελφν κα συλλειτουργν, περ το τοιαύτην ντιπειθαρχικν κα τοτ' ατ νταρτικν κατ τς δίας ατο κκλησίας συμπεριφορν κα ψυχώλεθρον δι τ ρθόδοξον πλήρωμα κα γενικς διαγωγν κα πολιτείαν πιδειξαμένου ναξίου τούτου ρχιερέως κρίναντες κα Συνοδικς διασκεψάμενοι, γνωμεν, συμφώνως τος θείοις κα ερος κανόσι ... καθυποβαλεν ατν τ σχάτ ποιν τς π το ἀρχιερατικο βαθμο καθαιρέσεως, κα ες τν τάξιν τν μοναχν τοτον καταβιβάσαι κα παναγαγεν (...)».



Τ περιεχόμενο τοῦ παραπάνω κειμένου εἶναι ἀνύπαρκτο. Αὐτό, ὅμως, πρεπε να κδοθε, ντ το ν συνεχεί παρατιθεμένου πραγματικο κειμένου, πο δημοσίευσε τ κκλησιαστικ στολόγιο Amen.gr.

Τ παραπάνω, λοιπόν, κείμενο εναι μν λαφρς παραποιημένον, λλ’ ποτυπώνει τν λήθεια. Πρν τν καθαίρεση το κληρικο Νείλου Βατοπαιδινοῦ, το ποίου τ παραπτώματα εναι δευτερευούσης σημασίας κα ποτελον παρωνυχίδα ν σχέσει μ κενα το Μητροπολίτου Περγάμου κ. Ζηζιούλα, λλ κα το Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου, πρεπε νὰ ἐξετασθοῦν οἱ κατηγορίες πιστῶν ἐναντίον του καὶ νὰ καθαιρεθε μητροπολίτης Περγάμου κ. Ζηζιούλας. Διότι κ. Ζηζιούλας (κα πατριάρχης Βαρθολομαος) πταίουν ες καίρια κα οσιώδη θέματα Πίστεως καὶ τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο βρῆκε τὴν Μ. Ἑβδομάδα νὰ ἀνακοινώσει τὴν καθαίρεση αὐτή.

Στ συνέχεια δημοσιεύουμε τν πραγματικ εδηση, φο σκοπὸς τῆς δημοσιεύσεως αὐτῆς δὲν εναι παραπλάνηση, λλὰ –ἔστω μὲ αὐτὸν τὸν ἀδόκιμο τρόπο– ἡ συνειδητοποίηση τοῦ προβλήματος πώς: ἐκεῖνοι ποὺ θὰ ἔπρεπε να τιμωρηθοῦν, ὡς ἀλλοιώνοντες τὴν Ὀρθόδοξη Πίστη καὶ αἱρετίζοντες, ἔχουν στὰ χέρια τους τὴν ἐξουσία καὶ κάνουν χρήση τῶν Ἱερῶν Κανόνων μονομερῶς κατὰ τῶν ἄλλων.

ΦΙΛΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΝΩΣΙΣ “ΚΟΣΜΑΣ ΦΛΑΜΙΑΤΟΣ”


«Πράξη καθαιρεσέως από την Ιερωσύνη κληρικού της Ι.Μ.Ιταλίας

Apr 9, 2012, Γραφείο Ειδήσεων http://www.amen.gr/index.php?mod=news&op=article&aid=9011


Η απόφαση της Αγίας και Ιεράς Συνόδου του Οικουμενικού Θρόνου με την οποία καθαιρείται από την Ιεροσύνη και επαναφέρεται στις τάξεις των μοναχών ο π. Νείλος Βατοπαιδινός κοινοποιήθηκε σήμερα και επισήμως στην Ιερά Μητρόπολη Ιταλίας και Μελίτης, στην οποία εκκλησιαστικώς υπάγεται ο παραπάνω μοναχός.

Η απόφαση της Αγίας και Ιεράς Συνόδου δημοσιεύεται στην επίσημη ιστοσελίδα της Ιεράς Μητροπόλεως Ιταλίας και Μελίτης...

«Επειδή τοίνυν καί ο εκ των κληρικών της Ιεράς Μητροπόλεως Ιταλίας και Μελίτης Αρχιμανδρίτης Νείλος Βατοπαιδινός, τοιούτος καταφρονητής μεν του ιδίου Επισκόπου, λυμεών δε της Ορθοδόξου κανονικής τάξεως κατεδείχθη, αποστάς εκ της κανονικής αυτού εκκλησιαστικής αρχής, ανυπακούσας προς τόν κανονικόν Επίσκοπον, αφαιρέσας δε εκκλησιαστικήν περιουσίαν και παραδούς ταύτην εις ετέρους, περί ων απάντων υπέβαλε τη Εκκλησία ο οικείος Μητροπολίτης Ιταλίας και Μελίτης κύριος Γεννάδιος, η Μετριότης ημών μετά των περί ημάς Ιερωτάτων Μητροπολιτών καί υπερτίμων, των εν Αγίω Πνεύματι αγαπητών αδελφών και συλλειτουργών, περί του τοιαύτην αντιπειθαρχικήν καί τουτ' αυτό ανταρτικήν κατά του ιδίου Επισκόπου συμπεριφοράν και ψυχώλεθρον διά τό Ορθόδοξον πλήρωμα και γενικώς διαγωγήν και πολιτείαν επιδειξαμένου αναξίου τούτου κληρικού κρίναντες καί Συνοδικώς διασκεψάμενοι, έγνωμεν, συμφώνως τοίς θείοις καί ιεροίς κανόσι ... καθυποβαλείν αυτόν τη εσχάτη ποινή της από του ιερατικού βαθμού καθαιρέσεως, και εις την τάξιν των μοναχών τούτον καταβιβάσαι και επαναγαγείν (...)», σημειώνεται στην απόφαση της Αγίας και Ιεράς Συνόδου του Οικουμενικού Θρόνου».

5 σχόλια:

  1. Το "αφαιρέσας δε εκκλησιαστικήν περιουσίαν" είναι σημαντικότερο από τα ορθά δόγματα για τον κύριο Βαρθολομαίο. Ποιος να καθαιρέσει τον Ζηζιούλα και τον Βαρθολομαίο; Οι ίδιοι οι παραβάτες να γίνουν δικαστές των εαυτών τους;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και όμως. Έχουμε αφορισμούς, για αφαίρεση εκκλησιαστικών περιουσιών ή οικειοποίηση εκκλησιαστικών περιουσιών και σε άλλες εποχές, όπως ο περίφημος αφορισμός του ΚΠόλεως αγίου Γρηγορίου Ε΄, σε επτά χωριά της επαρχίας Κυνουρίας. Συγκεκριμένα:

    Λίγο πριν την επανάσταση του 1821, εξαθλιωμένοι χωρικοί της Κυνουρίας οικειοποιήθηκαν κτηματική περιουσία της Ι.Μ. Τιμίου Προδρόμου. Το γεγονός αυτό διαβίβασε στον Οικουμενικό Πατριάρχη Γρηγόριο Ε΄, ο Επίσκοπος Άργους και Ναυπλίου Ιερόθεος. Συνέπεια αυτού ήταν να εκδοθεί αφορισμός, κατά των κατοίκων 7 χωριών της Κυνουρίας: αγίου Νικολάου, Ελάτου, Καράτουλας, Μεσορράχης, Νέας Χώρας, Περδικόβρυσης και Ωριάς.

    Οι απόγονοι των κατοίκων των χωριών αυτών φέροντες βαρέως τον αφορισμό αυτό, παρακάλεσαν τον Μητροπολίτη Μαντινείας και Κυνουρίας Αλέξανδρο να προβεί σε διάβημα προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο για άρση του αφορισμού των προγόνων τους. Πράγματι, ο Πατριάρχης με έγγραφό του, τον Ιούλιο του 2001, ήρε τον αφορισμό, που είχε επιβληθεί από τον προκάτοχό του Γρηγόριο Ε΄, στα χωριά αυτά της Κυνουρίας (Περιοδικό "Αλιεύς", Ι.Μ. Μαντινείας και Κυνουρίας, αρ. 250).

    Η ιστορία λοιπόν επαναλαμβάνεται και αφορισμοί υπήρξαν και υπάρχουν και για κτηματικές διαφορές.

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Όλα κρίνονται με βάση το ιστορικό τους πλαίσιο.Ο αφορισμός προφανώς δεν επιβλήθηκε για απλές κτηματικές διαφορές αλλά για οικειοποίηση ιερής περιουσίας όσο και να σοκάρει κάποιους αυτό.Δυστυχώς εν Ελλάδι η χρησικτησία δημιούργησε εθιμικό δίκαιο πράγμα που οδήγησε στην αφαίρεση σημαντικού μέρους της εκκλησιαστικής και μοναστηριακής περιουσίας.Αν προστεθεί και η διάλυση απ την αντιβασιλεία και η δήμευση των περιουσιών 412 μονών καταλαβαίνει κανείς αμυδρά το μέγεθος του προβλήματος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Και μόνο η λέξεις "ιερή περιουσία", όταν δεν αξιοποιείται για τις ανάγκες όλων των αδελφών, των μελών της Εκκλησίας, είναι πρόκληση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Φυσικά και είναι ιερή η περιουσία της Εκκλησίας και πρέπει να αξιοποιείται κατά τρόπο ιερό και για ιερούς σκοπούς.Δηλαδή να μη τη νοσφίζονται οι εκκλησιαστικοί αξιωματούχοι για ίδιον όφελος αλλά να αξιοποιείται για τις ανάγκες του ποιμνίου.Κι όταν μιλάμε για αξιοποίηση φυσικά δεν εννοούμε την εκχώρησή της στο κράτος όπως έχει συμβεί μέχρι τώρα με τις κατά καιρούς ληστρικές επιδρομές εναντίον της απ το εν λόγω κράτος.Πού θα καταφύγει ο άπορος συμπατριώτης μας που δεν έχει να πληρώσει το νοίκι,το ηλεκτρικό,τους λογαριασμούς;Πού θα καταφύγει η άγαμη μητέρα;Πόσα ιδρύματα συντηρεί η Εκκλησία;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου